- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Kalandor: Elhunyt I. Ferenc pápa
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
Új hozzászólás Aktív témák
-
Takacs_I
csendes tag
válasz
Dr.FantastiK #3769 üzenetére
Köszönöm, közben fejre dobtam a bringát, megrángattam és rájöttem, hogy gond van: kotyog.. Holnap remélhetőleg meglesz a távtartó, és barkom rögtön.
Megjött közben az usb kábel, az első ajánlott beállítás profil nem tetszett, szóval játszani kell azért.
Le kéne cserélnem, a hátsa 9-es fogaskoszorút, most egy Shimano HG-400-9 11-32 van fent (gyári) Van valami javaslat, hogy mi legyen?
-
-
Takacs_I
csendes tag
Sziasztok!
4 napja vagyok Bafang 750w (48w, 17.5a, 500c) tulaj, egy Rockrider 540 C1 -re raktam rá. Munkába járás a cél. Programozó kábel pont most jött meg, azt a rész még nem piszkáltam.
Shift senor úton van, bár magamtól is rájöttem, hogy tudok kuplungozni a fékkel. Az aksihoz kellett csinálni egy konzolt mert a csavarok nem jó helyre estek, de ezt gyorsan megoldottam.
Baromira elégedett vagyok az eddigiek alapján, de azért lenne néhány kérdésem. (érdekes, hogy a nagy FB-s Bafang csoportban nem találtam magyarokat).
- Az első, hogy a motor bár látszólag jól illeszkedik de a jobb oldalon hozzá ér a vázhoz. Bizonytalan voltam, szóval rendeltem ma távtartót, de bizonytalan vagyok, hogy kell -e ez nekem.
- A másik, hogy az 500c menüjében a Speed Poles és a Start Poles érték helyen egy X van és nem is lehet megváltoztatni. Semmi se találtam erről. A motor működik, de nem tudom, hogy ez egy hiba amivel foglalkozni kéne, vagy csak bosszantó hülyeség.
Köszi és sziasztok! -
WunderKinder
aktív tag
Szerintem a Tongsheng-et nem tudod vastagabb falú karbon vázba beépíteni, nagyon közel van a motorburkolat a vázhoz kívülről. Nekem még a vékony gyári bowdenrögzítőt is le kellett vágnom az alu vázról, pedig csak kb 3mm magas volt.
Egyébként sokan felrakták úgyis, hogy a hátsó rögzítőt nem szerelték fel, csak akkor előre kell forgatni és elöl rá kell támasztani az alsó vázcsőre. Lehet hogy a karbon ezt nem tolerálná annyira. -
Kroni1
veterán
Sziasztok!
Meglévő fully-hoz vennénk szettet, és a Bafang BBS02 és a Tongsheng TSDZ2 közül inkább az utóbbi lenne a kiszemelt, de ennél ugy látom mintha lenne egy rögzítő a hátsó villához is, tehát ez csak hardtail bringákhoz jó igaz? Ezesetben marad a bafang...
Erre gondolok:
Ebbe a karbon Focusba menne, így jön a másik kérdésem: Van ellenjavallat karbon bringába való motor beépítése ellen?
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
vtechun #3761 üzenetére
Motor nem ugyanaz, és ez nem úgy van hogy van egy kártya vagy chip ami érzékeli a nyomatékot és akkor azt megveszed bele. Ez egy konstrukció ami nem cserélhető, vagy van ilyen funkciója vagy nincs. Nem bővíthető. Még az sem egyszerű ha az egész motort cserélnéd nyomatékszenzorosra...
-
vtechun
veterán
válasz
vtechun #3705 üzenetére
Sziasztok!
Nemrég az ölembe pottyant egy RKS MX25 kerékpár, pedálszenzoros. mint ahogy az kiderült, a pedálszenzor annyit tesz, mintha húznám a gázt és menne max (adott fokozathoz tartozó) sebességgel. Ez elég sz@r megoldás, legalábbis nekem
Mert így még a sebességet sem tudom szabályozni... Nyomatékszenzornál tudtommal nincs ilyesmi. Ott ténylegesen rásegít, igazából ez lenne nekem jó.
Kérdésem az lenne, hogy ezeket át lehet-e alakítani nyomatékszenzorosra?
Működnek azok hátsó agymotorral?
Másfajta vezérlő kellhet hozzá?
Hol/mennyiért lehet kapni szükséges nyomatékszenzort?
(feltételezem nem az kerül 1-200 ezer forintba - amennyivel drágább általában egy nyomatékszenzoros pedelec)
-
torrrent
aktív tag
Én is 100% elégedett vagyok vele, semmi baja az alap féknek egyszerűen sokat használom városban és több az elindulás fékezés.
Biztos ha türelmesebb lettem volna akkor találtam volna megoldást. Illetve ez az első pedelec gépem ezért a súlyából adódóan meg kellett változtatnom a fékezési szokásomat. Lehet elhamarkodott voltam mert most egyenletesen kopnak a fékek kezdem úgy használni mint régen a robogómat ilyen szempontból.
A lánc meg annyit bírt azóta semmi probléma.
Motor kédés: Bármilyen felszereltséggel legyen az közép, vagy hátsó motoros mindegyiket meg lehet szokni 10-20 Km táv alatt próbáltam. Mint az sokszor le lett írva mindegyiknek megvan az előnye, hátránya. -
Joshi
titán
Nem írtam szamárságokat, pont azt írtam hogy a Ghost mártkát nem ismerem éppen ezért nem találgatok tovább. Ha feltűnt volna hogy nem BT-s a kerékpár nem is írtam volna semmit. A Shimano Unlock pedig úgy működik ahogy leírtam, az a lényeg hogy az adott bringa megfeleljen a követelményeknek.
-
HKorn
veterán
válasz
Ferdzsoo #3755 üzenetére
Jó a persze, biztos hogy egy drága hidraulikus jobb, de ez is bőven megteszi.
Semmi gond a hátsó agymotorral, 80%-ban terepen használom a bringát és ráadásul néha elég komoly terepen is (sziklás mederben) és azon kívül, hogy érezni, hogy farnehéz, sziklák eldobálják a farát, semmi más hátrányát nem érzem. Persze, ha technikás pályán kellene versenyezni, ugratgatni, akkor más lenne, de nem vagyok versenyző, így engem ez nem érint.
-
Ferdzsoo
addikt
Rossz hidraulikusat próbáltál.
Még hidraulikusok között is olyan különbségek vannak hogy ihaj.
Ill a hátsó motoros bringák igencsak jók, egészen addig amig el nem hagyod a salakos/kavicsos/betonos utakat és kicsit komolyabb terepre nem mész. De mivel kevesen járnak valóban terepen, ezmiatt a többségnek valóban jó vétel ennyiért szvsz a Decás- bringa. -
HKorn
veterán
válasz
torrrent #3735 üzenetére
Nekem is E-ST500 van még 2019-ben vettem akkori akcióban 300-ért, nagyon jó kis bringa, ahogy előttem is mondták ár-érték arányban verhetetlen. Sok "márkásabb" bringa 3x ennyiért sem ad sokkal többet.
Viszont én nem cseréltem rajta eddig semmit, talán csak első fékbetétet és teljesen oké, nem érzem hogy bármit cserélni kellene rajta. Hayes Mx5 fékek mechanikus létükre elég jók, próbáltam más hidraulikust, az sem volt érzetre jobb.
-
baluka
tag
Fontos infó azoknak akik az új Shimano motorral, az EP8-cal szerelt bringát szeretnének venni, pl RunnerFX:
A Shimano visszahívta az összes eddig legyártott és a bringaépítő cégekhez kiszállított EP8-at közelebbről meg nem határozott technikai problémák miatt. Hivatalos infó erről persze nincs sehol, a Shimano mélyen hallgat, nem adott ki még egy nyúlfarknyi sajtóközleményt sem, jómagam is egy jelentős kerékpárforgalmazó belső emberétől tudok a dologról, náluk már 50 feletti az EP8-as bringákra leadott rendelések száma amit az eredeti ütemterv szerint október végéig kellett volna teljesíteni... Jelenlegi infók szerint a Shimano csupán 2021 január végén kezdi meg a felülvizsgált és/vagy módosított motorok szállítását, addig természetesen semelyik bringagyárto sem tudja teríteni az EP8-as modelljeit...A fentiek tükrében persze nem csoda hogy nincs a neten egyetlen releváns teszt sem EP8-as bringáról egyik márka vonatkozásában sem, a szeptemberi bejelentéskor készült PR cikkeket nem minősítem releváns tesztnek, max gyors bemutatónak.
Joshi, szamárságokat írogatsz, ha nem ismered a Ghost márkát inkább ne szólalj meg...
-
sompetike
aktív tag
Esetleg egy szervizt is ajánlhatok, ahol foglalkoznak regiováltással...
-
HKorn
veterán
750K-ért milyen pedelec MTB-t ajánlanátok? Használtan is jöhet ennyiért, erdei túratekerésre lenne néha nehezebb terepen is. Nem lenne rossz ha fully lenne.
-
Joshi
titán
válasz
sompetike #3741 üzenetére
Első körben meg kell vásárolnod a STUNLOCKER nevű appot a Play Áruházból (1.49$). Az appon keresztül eléred a bicajod firmwarejét, vagyis a motor, váltókar, akksi pontos adatait amit el kell küldened az illetőnek ami alapján megírja neked a feloldó kódot amit további ~30€-ért megkapsz. Itt az oldal ahol le van írva mi merre.
-
sompetike
aktív tag
Nekem egy Shimano E8000 Ghost hybrid kato4 MTb van.Imádom és szeretném át állítani USA régióra,Tud valaki segíteni mi a menete?A computer rajta csak e6000...tehát nem bt.
-
Joshi
titán
válasz
venom8888 #3736 üzenetére
A pedelec kerékpárokon nem igen van gázkar, legalább is amit kerékpárként forgalmaznak. Ha neki fontos a gázkar, akkor elektromos motort kell venni de ahhoz minimum B jogsi kell. Vagy építeni egyet Bafang motor szettel. Ha elég a pedelec, de fontos a magasabb végsebesség akkor ahogy Kroni1 is írta Shimano motorost kell venni. Annyiban egészíteném ki amit írt, hogy a feloldó frissítéssel nem csak az USA régiós 32km/h max rásegítés működik, hanem ennél magasabb sebességet is el lehet érni. Viszont egy Shimano E8000-es motoros pedelec alsó hangon 1.5-2 milla.
-
Kroni1
veterán
válasz
venom8888 #3736 üzenetére
én meg azt se mondanám, hogy evidens h bosch motorosat kell vennie. yamaha, shimano is baromi jó, ezekkel mindenképp jol jár, de erdemes körúljarni mi a fontos, mert lehet neki épp más a lényeg. Ha kell a gázkar akkor bafang motoros rendszer, ha nem fontos és elég neki egy erös nyomatékszenzoros akkor a fentiek. Ha nem elég a 25kmph rasegités akkor szintén a bafang a tuti, vagy még a shimano az amelyik a gyári app megvásárlásával viszonylag olcsón (10e ft körül) átállítható usa regióra és úgy 32kmph -ig segit. Bosch Yamaha is megoldható, de jóval drágábban, 50e körül.
-
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Egyik munkatarsam elektromos bicajt akar venni, en anyit tudtam neki segiteni,hogy bosch motorost vegyen,mert azok a jok. De meg kerdeznelek titeket is. Azt is mondta, hogy ha letezik olyan, neki olyan kellene, aminek van gazkar,mint a motoron, ha megunja a pedalt,akkor csak huzza a gazkart. Letezik ilyen egyartalan? Ha nem, akkor ajanljatok valami jo bicajt, kb 800k ja van ra.valami nagyon jo minosegut. Koszonom.
-
torrrent
aktív tag
Csapjatok le rá amikor van.
Én a Női E-ST 500-at vettem L-es méretben Januárban. 181 cm vagyok és 80 Kg, tökéletes.
A látványos rózsaszín matricák leszedhetők Lásd a képen.
Illetve a kormány hézagoló rózsaszín gyűrű ami műanyag lecserélhető (én ki is dobtam) karbonra, vagy rozsdamentes acélra fekete.szitaati: 1-es fokozatban sík terepen 100-110 Km. 2-es rásegités 80-90 Km hatótáv.
3-as ban bedurvít 60-65Km. Ez mind sík terep.
Nekem Balatonnál ahol főleg a Keleti parton voltak emelkedők ott azért többet eszegetett, de nem sokkal.
Ami nekem szimpatikus, hogy az akksit be tudom vinni este tölteni a szállásra ha túrázok és tudom tölteni, de le is lehet zárni, hogy ne lopják el. -
torrrent
aktív tag
válasz
szitaati #3718 üzenetére
Szia!
Shimano Deore XT láncot vettem és igen cseréltem a hátsó fogaskeréksort
együtt érdemes.
Tulajdonképpen nem volt nagy baj a fékkel csak nagyon hamar kopott a betét és nem lehetett a gyárihoz rendeset, jobbat kapni. Teljes rendszer csere lett.
A külső meg azért, mert ennyit bír, kicsit sok volt neki az aszfalt.
A géppel alapvetően semmi baj, nem gagyi. A vázra örök élet garanciát adnak és arra amire én használom tökéletesen elég. Mindenhova ezzel megyek: Város, munka, túra, ügyintézés.
Amit figyelembe kell venni az, hogy amiket leírtam mindenképpen ki kell cserélni, mert kisebb súlyú bringákhoz tervezett alkatrész is van benne.
Aki ért hozzá és türelme van vele babrálni eleinte, átalakítani annak jó megoldás szerintem.(Most egy kicsit hiányoznak a 2,4-es terep külsők annyira jó volt vele dagonyázni a gátoldalban, földúton hasítani egyet legközelebb valami köztes megoldás lesz, ez a Contact plus city ultra aszfaltos)
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Runner_fxr #3732 üzenetére
Igen tudom, köszönöm a tippeket, amiket felsoroltál minden újra lett már zsírozva, mert ezekre gyanakodtam először én is. Azután miután meghúztam a csavarokat újra, és utána szinte teljesen megszűnt, akkor jöttem rá hogy a motor felfüggesztés. Motor burkolatra nem gondoltam, de arra is fogok figyelni. Mindenesetre már rendeltem egy ilyen gumit, biztos ami biztos. Nem fog ezen a pár ezer forinton múlni. A nyomatékértékeket köszönöm, valami hasonló értékekre gondoltam magamtól is, 30nm körül.
-
válasz
Ferdzsoo #3729 üzenetére
A recsegés sajnos sok helyről jöhet, de az biztos, hogy nem azon a tömítésen fog múlni, számtalan Bosch motoros gépet szereltem amin nem volt már olyan tömítés és nem recsegett, vagy ha recsegett, nem amiatt. Persze nem azt mondom, hogy baj ha szerzel hozzá. Recseghet a pedál is ha szar a csapágya vagy nincs a meneten zsír, recseghet a hajtómű is a tengelyen, recseghet a kormánycsapágy, kormányban a csavarok, nyeregcső, nyeregpálca, váltó tartó fül, kazetta, össztelós bringákon a forgáspont, teleszkópok vállában a becsúszó, villanyak, szóval rengeteg minden. Természetesen a motor felfogatás is adhatja a hangot, de az olyankor szokott előfordulni ha fellazulnak a tartó csavarok. Ha le van tisztítva a motor és a váz is ahol csatlakoznak, vékonyan zsírozva, majd 28-30Nm-re húzva, nem recseghet az biztos, tömítés nélkül se. Szerelésnél figyelj a kábelekre, mert könnyen oda lehet csípni. Nekem olyan is volt már, hogy nem a motor, hanem a motor műanyag burkolata adta a hangot, jobban mondva a csavar amivel rögzült. Olyan is előfordult, hogy kellett egy nordlock alátét az anya alá, mert állandóan lelazult.
-
szitaati
aktív tag
320 eFt most (egy órája néztem melóben) akcióban, annyiért sztem ajándék. Azt írják a készlet erejéig. Nem tudom kitart-e a készletük addig, mire bejelentik a támogatás részleteit (és ha igen mekkora lesz a roham...)
Most viszont 410-ért látom és csak 2 db L-es rendelhető.
Én a helyedben utánajárnék. -
pumsz
tag
Sziasztok, az állami pályázattal szeretnék venni e-bikeot, ezért csak újak jöhetnek szóba. Normál cross bicóm van, de kipróbálnék egy elektromos mtb-ot. Belépő szintet szeretnék belőni. Olvastam itt a fórumon, hogy sokan leszólják a decathlonos bringákat, de ár-érték arányban nem találtam eddig jobbat az e-st 500-nál. Támogatással 260ezer Ft lenne. Tudtok esetleg ajánlani másik modellt, ami hasonló árban lenne? köszönöm!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Runner_fxr #3728 üzenetére
Szia! Biztosan ez az, mert recseg, nem nyikorog csak nem a megfelelő szót használtam, illetve minden más újra van zsirozva és nagy terheléskor hallható csak, kitapasztaltam már. Illetve múltkor mikor csak meghúztam a csavarokat utána is majdnem teljesen megszűnt, csak azóta újra előjött...
Azt mondod sima zsír és viszlát? Ezt szedjem le? -
válasz
Ferdzsoo #3719 üzenetére
Szerintem nem emiatt nyikorgott. Ha a motor rögzítésnél van gond, akkor az recsegéssel adja tudtodra. Nyikorgás inkább abból adódhat, hogy valaminek nincs kenése, lánc, váltógörgők. Egyébként nem olyan fontos ez a tömítés, letisztítod a motort és a vázat is, bezsírozod, nyomatékra húzod és kb ennyi. Furcsa hangok akkor jöhetnek még ha pl a motorod csapágyazása beázott és szárazon fut.
-
Lemaitre
tag
Hamarosan elérkezik az ideje hogy el kell rakni a bringát telelni
, az lenne a kérdésem hogy van-e bármi teendője akksi téren ennek, most közel 100%-ra van töltve , így is nyugodtam eltehetem arra pár hónapra vagy merítsek rajta kicsit? Az enyémen ugyebár nem kivehetős, így gondoltam amúgy is felhozom a komplett bringát a lakásba, ugyanis a pincében nem tudom mennyi lehet a hőmérséklet télen, illetve a páratartalom is ott magasabb.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz
Ferdzsoo #3719 üzenetére
Megvan mit keresek, de vajon ilyesmit itthon hol lehet beszerezni?
-
Ferdzsoo
addikt
Sziasztok!
Nyikorgott az bosch cx gen3 motor felfüggesztésem, szétszedtem, csavarok nem voltak lelazulva, de ez a gumi ami a váz és a motor között van, ez már le van rongyolva, feltételezem ez miatt is nyekegett...
Lehet ilyen padokat külön kapni, vagy helyettesítsem valamivel?
Előre is köszi! [kép] [kép] -
torrrent
aktív tag
Sziaztok!
Miután használtam egy e-robogót láb műtét után és újra tudtam bringázni.
Sok vívódás után ezt vettem. [link] 2020 Január környékén 409 ezerről lett 290-re árazva pár hétig.Ami csere volt:
-kormány hézagoló gyűrű
-Selle Royal Lancia Athletic Gél Nyereg
-Fékbetét, fékszett
-lánc 1500 után (akkor már kattogott)
-Gyári Hutchinson külső. Az aszfalt széttépte 3000 Km-nél
Külső gumikat: continental contact plus city 27.5volt egy Balaton kör két nap alatt, plusz 2 Tisza tó.
Többi város. Most van benne 4200 Km
Nagyon húz a hátsó motor 42NM
Most ezt fejlesztem tovább, mert egyszerűen bárhova letámasztom nem feltűnő megyek tovább viszont rúg mint egy csataló. -
Kroni1
veterán
válasz
Dr.FantastiK #3714 üzenetére
köszönöm, akkor az lesz!
-
Kroni1
veterán
válasz
Dr.FantastiK #3712 üzenetére
köszi a tippet, 9seb -re kéne, ott meg a hg-93 van mint opció... 9-esre van annál ajanlottabb shimano-ból esetleg.?
-
Dr.FantastiK
őstag
ha KMC -re esne a valasztasod ne vegyel olyat ami agyon van konnyitve , mert ezek mar ubergyorsan gyengulnek / kopnak el , es kurva dragak is !
inkabb egy shimano :
SHIMANO [CN-HG95] XT HG-X MTB [10s] LÁNC ,,
vagy ha 11-re kell akkor :
SHIMANO [CN-HG701] HG-X11 - ULTEGRA/XT MTB/ROAD/E-BIKE [11s] LÁNC - QUICK-LINK PATENTSZEMMEL [126 szemes] [ICNHG70111126Q]
ajalom.
-
Kroni1
veterán
válasz
Dr.FantastiK #3710 üzenetére
Értem köszi!
Gondoltam talán mivel ebike ready jobban birja a fellépő nyomatékot, de akkor ezek szerint jobban járnék egy dragabb shimano, vagy valamelyik máshol kapható (ennél drágább) kmcvel.
Igazából még a HG50 fogassorban sem vagyok biztos, kevesebb helyen kapható, és az elterjedtebb HG400-ról olvastam h a némileg alacsonyabb ára és kisebb súlya ellenére kicsit talán tartósabb. Fene tudja, konkrét adat/összehasonlítás sehol nincs.
-
Kroni1
veterán
Van valakinek tapasztalata a Shimano láncokkal, többek közt pl.a Steps 607 tipusu kifejezetten ebike lánccal?!
Tudom, itt a KMC volt többször ajánlva, de ahonnan tudok rendelni most fogaskeréksort és láncot jó árban ott sajnos nem kapható, viszont shimanoból van ez a steps 607, HG-53 és HG-93 tipus is. Ezek közül kéne választanom egyet az e-trekking bicajomhoz, egy HG50-9 11-30T sor mellé...
-
szitaati
aktív tag
Először át akartam programozni, vettem is kábelt. Aztán annyira megszoktam/megszerettem ahogy van, hogy egyelőre nem kínlódok vele. Totál megszoktam már és szeretem, ahogy van. Imádom, hogy megy, mint a szél.
Vagy ezt az át lehet tenni dolgot úgy érted, hogy a kijelző menüjében van ilyen opció?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- ÁÁÁ NE NÉZD MEG! A szórakozás, és a multitasking csúcsa, Lenovo Yoga 9i //3 OLED Modell Ajánló//
- UF Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -60% i7-1360P 16/1TB Iris Xe 2,8K OLED 90Hz
- Xbox Series X 1TB - 2 kontroller + 3 játék szabadon választható
- RYZEN 7 5700X / 32GB RAM / 1TB SSD / RX 6700 XT 12GB / 750W Gold Full Modular - AMD GAMER PC
- Intel i3-9100 - 24GB RAM - Samsung 980 500GB - be quite! Pure Base 500 + 1000W Táp - MSi Z390-A PRO
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T590 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T15 G1 - i5-10GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest