- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Drivv: Prehistorik 2 - Retró Játékpercek! 1. rész
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
pető bá' #163 üzenetére
Az tény, hogy nagyjából az autósok 90%-a (beleértve engem is), nem tud megtenni úgy egy kilómétert, hogy ne szabálytalankodjon kettőt, miközben mindenki a szabálytalankodókról panaszkodik. (Hát még ha nem autóval, hanem valami mással szabálytalankodnak...
) A magam részéről én sem tartom problémának, hogy a dinamikus haladás érdekében az ember megfelelő körültekintéssel megszeg ezt-azt, ha ezzel senkit nem veszélyeztet, akadályoz. Nyilván érdemes mérlegelni, hogy mit nyer az ember, mert fél perc előnyért ritkán érdemes idegeskedni. Van egy kollégám, akivel egy útvonalon szoktunk menni egy jó nagy szakaszon. Ha egyszerre érünk oda a főút elejére, akkor nyomjuk neki a rácsingot. Különböző taktikán vagyunk, mert ő amolyan cikázós gumcsikorgatós fazon, én inkább lassabban megyek, hogy ne törjön meg a lendület minden lámpánál. Általában egyszerre érünk oda. Volt, hogy megpróbáltam elmagyarázni a srácnak, hogy mi az a zöldhullám, de láthatóan nem érdekelte.
Egy darabig idegesített, ha valaki szabálytalan előnyre tesz szert, de végülis nem versenyzünk, mit zavar engem, hogy kielőznek a záróvonalon, átmegy mellettem a bringás a piroson, elhúz mellettem 180-al a pályán, ha neki ettől jó, nekem meg nem lesz rosszabb, hát csinálja!Geller72:
Egyszer én is voltam egy társaságban, ahol valaki felvetette a bezzeg a Ladában volt anyag frázist. Utánanéztünk és rájöttünk, hogy annyira nem volt benne vas, hogy nagyjából a mai szuperminik (Twingo, Fiat 500, Panda, Ford KA, VW up!, Skoda Citygo, stb...), némelyikében több anyag van és akkor még arról nincs is szó, hogy anyagabb anyag van benne, mert időközben a legolcsóbb autókban is elterjedtek a nagyszilárdságú acélok, ráadásul a rengeteg töréstesztet és számítógépes szimulációt figyelembe véve oda teszik a sok anyagot, ahol tényleg szükség van rá a biztonság érdekében. Csúnyán néz ki egy mai autó egy ütközés után, de ha jobban megnézi az ember, gyakran csak filléres (az autó újkori árához képest) műanyag takaróelemek repülnek szerteszét, miközben a "vas" mögötte jóval kevésbbé sérül, mint egy olyan autónál, amit még nem az Euro NCAP teszteken való minél jobb szereplés jegyében terveztek. Az Euro NCAP oldalán egyébként elérhetőek nem csak a 0-5 csillagos értékelések de egy pár oldalas szöveges értékelés is. Érdemes belenézni, hogy egyes típusok mennyit fejlődtek generációról generációra. Nekem például a régi Opelemnél egy frontális karambol esetén az ölembe csúszott volna a kormányoszlop, miközben a következő generációban már ugyanolyan erejű ütközésnél a helyén maradna. Az azért nem mindegy.Lauda: Nekem az Osztrák morállal kapcsolatban az tűnt fel, hogy sokkal kulturáltabban tudnak autópályán közlekedni. Ha tudnak lehúzódnak (nálunk is kötelező lenne), ha előzöl és látják, hogy tőled jobbra összefüggő kocsisor van, akkor nem másznak a seggedbe, megvárják míg végzel és lehúzódsz magadtól. Mondjuk azt a szokásukat nem egészen tudom érteni, hogy alpesi falvak közt miért járkálnak mopedautókkal a szerpentineken.
-
#42431471
törölt tag
válasz
pető bá' #163 üzenetére
3) Én szuper előzékenyen oldom meg az ilyen helyzeteket. Ha valakinek nem megy a megfelelő féktáv megválasztása, akkor segítek én. Ha valaki beáll 20 cm-re a seggembe tartósan (értsd: nem így adta ki neki a vitorlázása, és látom hogy tolni akar), akkor leveszem a lábamat a gázról. 20 cm-hez a biztonságos sebesség 10 km/h alatt van, egy koccanásba nem fogok belehalni.
De a legritkább esetben kell 70 alá lassítanom. Érteni szokták az emberek a célzást.
Ez egyébként is win-win helyzet. Segítem az előzését a lassítással, már persze ha úgy dönt hogy inkább elmegy mellettem a záróvonal ellenére is. -
#90088192
törölt tag
válasz
pető bá' #163 üzenetére
Tudod, az hogy az életben udvarias vagy nem hátrány vagy a jogszabályok által szabályozott dolog, ha ezt kombinálod a józan esszel akkor mari kb ott vagyunk amit mondtál, innen csak egy lépes a professzionális "Leszarom, én szabályosan megyek de udvariasan" nézőpont amikor nem gyorsítasz, hanem egyszerűen csak lehúzódsz szabályos sebességnél esetleg lassítasz is hogy növeld a sebesség különbséget ha meg akarnak előzni. Ezt csináltam az összes teherautó sofőrrel, meg úgy álltálában mindenkivel aki el akart menni mellettem. Nem kell szabálytalankodni, nyugodtan autózhatsz olyan tempóban amivel akarsz, és ha Te akarsz előzni akkor, ha mindenki így viselkedik nem lesz probléma.
Az hogy a két traktor nem szabályosan közlekedett az meg faktum mert legalább annyi helyet kell egymás között hagyni, hogy beférjen aki előzni akar.
De erre nem az a megoldás, hogy csak dudálunk mint a süket, egy nagyon jó példát láttam rá, a villamos ha megáll, meg kell állni egy vonalban a hátujjával, mert az úttestre szállnak le az emberek.
Autós simán elmegy mellettünk persze a villvezeto mar lattá és nem nyitotta az ajtókat.A következő lámpánál pont az autós mellet állt meg a villamos, az autóban, egy szinte remegő nő a volánnál, a villvezeto hölgy szépen elmagyarázta, hogy mit csinált rosszul, az autós no megköszönte és mentünk tovább.
Senki nem hőbörgött.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- Felújított szerverek, storage-ok, hálózati eszközök Enterprise szinten, minden gyártótól
- Thinkpad T480s 24GB RAM 1TB SSD (erős, könnyű, vékony gép) Windows 11
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest