Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#163) pető bá'


pető bá'
őstag

Nem tudok egy kommentre vagy az írásra válaszolni, így leírom, amit felhozott bennem a téma:
1) Ne legyünk álszentek. Én is betartom a kreszt, a topikban mindenki betartja a kreszt, de azért a Waze az megy, a fix trafiknál mégis van miért lassítani egy kicsit.. Egy-két tag volt, aki bevallottan elismerte, hogy általában gyorsan hajt, képes idegből előzni ha valaki indokolatlanul lassan hajt - kövezzük meg szerencsétlent. Ennél tudom, hogy árnyaltabb volt a téma, de ne csináljunk úgy, mintha 50-re meg 90-re állított órával járna itt mindenki. Előztem lovaskocsit kanyarodósávban reggel 6-kor, előztem záróvonalon, mentem egyenesen kanyarodósávból - mindezeket úgy, hogy senkit sem veszélyeztettem akadályoztam, és igen, egy egyenes vonal vagy keresztben csíkos terület az ésszerűséget nem írja felül. De tisztában vagyok vele, hogy szabályt szegtem, ahogy szegek minden nap, amikor 50 helyett 55-tel megyek..

2) Nem Pesten közlekedem, napi szinten vezetek, majdnem vettem a napokban egy Xiaomi kamerát, de lebeszéltem magam. Engem alapvetően három dolog tud idegesíteni: amikor valaki abszolút nem körültekintő, nem látja hogy mi történik körülötte, a másik, aki feltartja a forgalmat, a harmadik, aki meg elvárja, hogy telepátiával derítsem ki, hogy mire készül (nem indexel).
Viszont mindezekkel együtt óriási türelemmel viselek mindent, mert tudom - kiszámoltam -, hogy azokon a távokon amiket megteszek, 10-20 km/h sebességkülönbség legrosszabb esetben is maximum 10 perc veszteség. Ha 70 helyett 60-nal megy előttem, szerintem indokolatlanul, és nem lehet megelőzni, akkor nem lehet. Nem fogom letolni, nem fogom levillogni, nem fogok 20cm-re mögötte menni, mert valószínűleg oka van, hogy annyival megy. De sajnos az a véleményem, hogy feltart, feltart engem, meg aki engem utolér azt is. Mert reggel 8 van, mindannyian valószínűleg munkába megyünk. És itt a sajnoson van a hangsúly. Viszont valahol a közlekedési szabályok, vagy a közlekedési kultúra hibája, hogy a "megengedett legnagyobb sebesség" = "ez a minimum, amit a forgalom elvár Tőled paraszt". Belegondoltam, hogy már a tanulóautóban is a vizsgához közeledve az volt az elvárás, hogy mihamarabb érjük el az 50-et (város), és tartsuk, inkább egy kicsit lépjük túl, de ne tartsuk fel a forgalmat. Most ezek után miért tűrném el egy verőfényes tavaszi napon, hogy valaki 90 helyett 80-nal vereti országúton, a semmi közepén - nem megállni akar, nem kereszteződést keres stb. Ezzel együtt, üres utakon, éjjel-hajnalban városban 40-nel, országúton 75-80-nal csordogálok, mert akkor tehetem meg.

3) Valahol a fentiből következik, hogy hiába akarok szabályosan közlekedni mondjuk főútvonalon, beállok 90-re, de ha látom, hogy utolérnek, és nem tudnak megelőzni, és féktávnál közelebb haladnak mögöttem, akkor - igen, sajnos - gyorsítok 95-105-re, majd alkalmas pillanatban leindexelek, hogy kényelmesen haladhassak. Akármennyire szabálytalan a mögöttem jövő, nem akarom feltartani. Ha egyértelműen látszik, hogy nagyságrendekkel jobban siet, akkor a saját biztonságom érdekében én kérem meg, hogy előzzön már meg egy alkalmas pillanatban, mert én ráérek. Hiába tartom egy tapló f@sznak azt, aki már a forgalomtól elzárt területen kéri be magát a sáv végén, mert így még 2 autónyi helyet nyert, be fogom engedni. Ha van hely-lehetőség, akkor sűrű forgalomban hagyok helyet magam előtt, hogy alsóbbrendű utakról ki tudjanak fordulni elém. A motrosok-biciklisek külön téma, nekem nincsenek rossz tapasztalataim - ha látom, hogy utolér motorral, sávon belül már húzódok is jobbra, lássa, hogy elfér-e, ha tud/akar, menjen - és megköszöni.

4) Talán soha nem voltam olyan ingerült, mint néhány hete: nyári napsütéses délután, főútvonal, kilométeres kocsisor, 30-40-nel halad, faluban-falun kívül. Kb 5-6 km után értem el az elejét: két traktor, vontatmánnyal, közvetlenül egymás mögött. Mindezt a péntek délutáni forgalomban, amikor boldog-boldogtalan vezet (ugye 40, az már 4. sebességi fokozat, onnan nehéz gyorsulni..). A fentiek alapján nem értem meg, hogy miért nem érzi kötelességének, hogy mondjuk elengedje azt a 200 autót. Ha lehúzódik egy buszmegállóba minden faluban, már értékelem. De képtelen voltam ledudálni, amikor végre sikerült elmennem mellette, mert úgysem értette volna, hogy mi a bajom. Viszont alapvetően nem volt szabálytalan amit csinált. Engem valahogy mégis jobban felidegesített, mint a racerek.. Viszont itt tudom megjegyezni, hogy indulatból nem dudáltam le senkit, legfeljebb zöldnél alvó sofőrt figyelmeztettem.

5) Szeretek vezetni, de én is várom az önvezető autókat. Vagy valami tömegközlekedési reformot, mert ez az egy ember = egy autó ez valami rettenet.

[ Szerkesztve ]

"... and I hope you have a great day!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.