Hirdetés
- Kalandor: Habemus papam
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Wiz Khalifa: Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- bambano: Bambanő háza tája
- gerner1
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Pajac: Átlátszó fém
Új hozzászólás Aktív témák
-
m3tr0
őstag
válasz
fordfairlane #126 üzenetére
Akkor mit kell olvasni? De most komolyan kérdeztem...
Amúgy meg: ez a tömör véleményem a rendszerről.(18+)
-
fordfairlane
veterán
Szóval összefoglalva ez az egészet, ez inkább egy hatalmi játszma. Én már nem is próbálom követni napi rendszerességgel a szivárogtatásokat, meg a különféle nyilatkozatokat. Majd elolvasom, ha megszületik a döntés, addig meg játszadozzanak egymással a fővárosi vezető pozícióban levők. A kerületi lobbit 2014 előtt úgy sem lehet megtörni, ott ülnek a Parlamentben.
-
baluka26
veterán
válasz
fordfairlane #126 üzenetére
-
danih
veterán
válasz
fordfairlane #126 üzenetére
Semmi különös, csak elébe mentem bizonyos dolgoknak
Teljesen off. -
danih
veterán
Ez meg a másik lehetőség.
Bekóstolnak, megszellőztetnek valami igazán radikálisat, amelyre a válasz hatalmas elutasítás. De ugye kell pénz, ezért lebegtetik a témát, körbejárják minden irányból, szakértők nyilatkozgatnak, a témát objektivizálják és elvonatkoztatják. Aztán hopp, bejelentik, hogy mégsem ennyi lesz, hanem sokkal kevesebb, az egységsugarú állampolgár pedig fellélegez, hogy "huhh, legalább nem annyi", és fizet, hiszen a gondolathoz már hozzászokott.(#123) fordfairlane: Index? Jujjazdeciki kamuolyatnemolvasok fújjzsindeksz
-
fordfairlane
veterán
Elolvastam a beadványt, és feltűnt, hogy ez az opció úgy szerepel benne, hogy majdnem fél oldalon keresztül sorolja a hátrányait, és politikai kockázatát. Szóval ezt szerintem azért rakták bele, hogy nyomást gyakoroljanak a kormányra. "Ez lesz bmzg, ha nem hagytok más lehetőséget, és ti viszitek el a balhét"
-
danih
veterán
válasz
fordfairlane #119 üzenetére
Nem csodálkoznék, ha így lenne - már elkezdtek mozgolódni a taxisok.
A jövedéki adóemelés, a taxidroszt díjak emelése és a kötelező kamarai tagság után ez végképp betett volna nekik, mentek volna az utcára... -
fordfairlane
veterán
Tarlós Istvánnak, Budapest főpolgármesterének ennél jobb ötlete van.
Villámgyorsan kihátrálnak belőle, ahogy ez várható volt.
-
danih
veterán
-
baluka26
veterán
Almost.com
Olyan adózási kedv lenne itt, mint a svédeknél, kánaán lenne. Komolyan.
#78: Ahogy észreveszem Rogán annyira nem rossz az V. kerületben, Mondjuk ott gondolom nem lehet annyira nehéz
danih: Mondjuk ez nem annyira nagy baj. Inkább itt szorítsanak, mint a kenyér árán. Ez a kisebbik rossz. Ettől függetlenül nagyon nagy ez az összeg. A harmada elfogadhatóbb lenne sokkal. -
danih
veterán
válasz
Mr.Csizmás #108 üzenetére
Jön a banvonat
(#111) moha21: csak azt mutatja, hogy a következő a sorban az autósok, ahol a hatalom most a pénzt látja.
-
beefjeez
senior tag
válasz
Mr.Csizmás #108 üzenetére
Belvárosban?
-
danih
veterán
Azért, hogy pici ON is legyen a topikban, remélem figyelitek a tendenciát, mely szerint a MNYP tagok után a következő célpont az autósok közössége.
Felment a jövedéki adó, behozták a baleseti adót (okozol-e vagy sem balesetet, mindegy), folyamatosan tesztelik őket (bennünket) különböző hírekkel - rendszámcserés riogatás, és most ez is. -
moha21
veterán
válasz
Kassadin #103 üzenetére
Pedig nekem volt 800 és 1000-es is. Igaz azért kb. mindent vállaltál már + nagy haverság a főnökökkel ilyenek. Vecsésen ahol van az a sok bevásárlóközpont, ott osztrákokkal melóztunk, mai napig nem tudom mit kerestem ott, mint diák. ( Csempézés, hideg burkolás ment kb.
).
Az 1000-es órabér meg kamionokat pakoltunk, Gödöllő fele. Én 500 Ft alatt Pesten nem mentem dolgozni. most már itthon sem 500 Ft a minimum. Amúgy néztem volt barátnőmmel, szinte semmi értelmes diákmeló nincs mostanában.
(#104) mephi666 : Egyetértek. Mondjuk jó a diákmeló arra, hogy egy kis pluszt szerezz, de megélni lehetetlenség belőle ( nappalis suli mellett ). Levelezőn meg nem kapsz nagyon diákmunkát.
Egyedül a programozás vagy egyéb mérnöki cuccok vannak még 800-1000 Ft-os órabér körül, de ahhoz sokszor olyan tudás kell, hogy kiröhögöd őket. Tehát aki vágja a dolgokat az 2-szer annyiért is simán elmegy akárhova.
-
mephi666
nagyúr
utolsó félévemben (2006/2007 első félév) egyszerre 2helyen nyomtam diákmelót: egyik helyen 8:00-12:00, másik helyen 15:00-20:00 és csak szerda délután nem melóztam, mert akkor kellett bent lennem... heti 40órám megvolt és még a minimálbért sem kaptam meg... (alig kaptam 60at) ex-el együtt laktunk, ebből kijött a rezsi meg a kaja fele és kb. ennyi... havi 10-15nél többet nem lehetett megspórolni (ezt is csak nagyon szűken)
és szerintem most sincsenek a diákmelósok jobb helyzetben
-
k.
őstag
Jelenleg nincs munkám, vállaltam volna, de nem engedték, első félévben.(Főiskola)
Hamarosan leteszem a jogsit és aztán vállalok munkát.
Nem diákmunkát egyébként, egész jó havi fizuért, ismerős ajánlotta. Szóval ne a 600ft és tsaiból indulj azért ki.
Az iphone szülinapra lett, spóroltam, vaterán adtam-vettem, és kaptam egy kis szülinapi pénzt, úgy jött össze.
De azthiszem fejezzük be az én és családom anyagi helyzetének taglalását, igyis túl sokat tárgyaltunk erről. -
moha21
veterán
600 Ft/h alatt nem nagyon van diákmeló, az sem napi 12 órában. Ebből meg lehet saccolni mennyit keres/költesz. iPhone nem futná belőle, ha a rezsit is fizetnéd vagy esetleg a kaját.
Nem kötekedés akart lenni, én is dolgoztam diákként és úgy éreztem abból a pénzből veszem a cuccokat. Igen csak kajára kaptam pénzt.
-
Dany007
veterán
Akkor nézd objektíven. A magyar átlagkereset havi ~135.000 forint. Ez az átlag. Ezt illetve ezen érték körül keres a magyar lakosság többsége.
Aztán innentől kezdve el lehet dönteni mennyi havi kereset minősül jómódúnak illetve gazdagnak.
Szóval fölösleges azt nézni, hogy kinek az agyában milyen kép alakul ki, mert az szubjektív. Ott a ksh szerinti átlagkereset. Na ahhoz lehet viszonyítani.
És bizony aki 6x annyit keres, mint az átlag magyar, az bizony gazdag. De van ennek még fokozata isA jómódú szerintem ennél lejjebb van.
-
k.
őstag
válasz
Psychonaut #93 üzenetére
Szerintem csak annyi van, hogy mindkettőnknek más a gazdag, és a jómódú jelentése, az agyunkban más kép alakul ki. Neked már valaki olyan is gazdag, akit én max lazán egy sima jómódúnak sorolnék.
De legyen ennyi, ámen.
-
k.
őstag
válasz
Psychonaut #90 üzenetére
Nézd, én tisztában vagyok azzal, hogy saccköbb középréteg közepe szinten élünk, keresnek a szüleim. De úgy értettem, hogy van nem egy Csoporttársam/Ismerősöm, akik ennél sokkalta jobban élnek-minek egy 150 lovas Beetle Turbo S egy diáknak?
- és totálisan lényegtelen dolog ez az egész, mert max annyi történik, hogy nem vesz annyi cuccot az Armani boltban, semmi más.
Arra akartam rávilágítani, hogy nekem megérne ennyit, az, hogy nyugodtan közlekedhessek, és igen, ezt a pénzt magam teremteném meg, diákként. Az, hogy ez relative sok, az tény, de ismétlem, a saját pénztárcám bánná, és mivel nagyon szeretem az autókat, igy úgy gondolom, hogy bevállalhatom. Nem piálok állandóan/nem cigizek/drogozok stb, hagy legyen már ennyi nekem isA jómódút egyébként én a felső rétegtől nézem, olyan szempontok szerint, hogy hány nyaralás fér bele, hogy nem érinti őket semmilyen szinten az adó és tsai, mert már annyi a havi fizetés, hogy tökmind1-gondolom sejthető, hogyha valaki 700 ezret visz haza, majd jön egy adó és csak 600at, az kisebb probléma, mint 200 helyett 150et-, hogy az autókat hogy tudják cserélni, hogy a ruházatuk milyen szintű stb. Szegények nem vagyunk, ez tény. remélem- ha a jóisten is azt akarja- nem is leszünk, és én is azért tanulok, hogy ne legyek, de a kifejezett jómódú "elithez" sem sorolnám messze magunkat.
-
Psychonaut
veterán
Egyebkent a MALEV sincs tul rozsas helyzetben, ugyhogy a kozeljovoben keszulhetunk a levegohasznalati dij megfizetesere is (levegovetel, kipufogogaz, dohanyfust ill. fingas eseten kulon-kulon fizetendo). De inkabb nem adok otleteket.
-
Psychonaut
veterán
Tudom, hogy diak vagy. De ha diakkent sajat autod van/lesz, es tudsz ennyit kolteni kozlekedesre havonta (mert nem kell peldaul a szuleidnek "besegitened", vagy legalabbis nem nagymertekben), akkor bizony a modosabbak koze tartozol. Meg ugye ott vannak az Apple cuccok, azokat sem engedheti meg maganak akarki. De szerintem nem en fogok neked ravilagitani arra, hogy jomoduak vagytok, ha magadtol nem latod.
-
k.
őstag
Itt pesten én nem mernék bringát használni. Az autósok nagyrésze nincs felkészülve rájuk, sőt, ha még kicsit vakmerőbb is az illető, nagy galibát okozhat.
Múltkor egy kivilágitatlan bringás jött velünk szembe, de legalább 40el tekert, alig birta fatter elrántani a kormányt, úgy hogy a kis utcában ne csapjuk a parkoló autónak a kocsit. Ha nem veszi észre, csatt lesz.
Vagy mondhatnám, nálunk, van egy kanyar, amit átszel egy bicikli út. Nem egy baleset volt, hogy elcsapta a kocsi a bringást, mert olyan szögben jött, hogy nem szúrta ki. Ehhez nekem nincs kedvem. Vidéken, vagy kisebb városokban ez nem gáz, de itt pesten én nem szeretném. -
Raucher
tag
Amúgy tényleg felmerül a kérdés, hogy aki csak évente egyszer jár Pesten, mondjuk családdal állatkertben, vagy csak nézelődni annak is le kell perkálni az a tízest?
Normális városokban meg kell fizetni ezt a díjat, legfeljebb másként.
Kocsival csak az elővárosokig érdemes menni. Ott ingyenes a parkolás. Onnan tömeg-közlekedni kell. Pontosabban így olcsóbb, mert 12 percenként kell kb 300 forintot fizetni a parkolásért. Kétóránként újra kell tölteni az órát, vagy kockáztatni a mikuláscsomagot.(#37) Dluinet:
(#47) mephi666:
Amelyik kocsi közúton áll, az folyamatosan használja a közutat. Elfoglalja a helyet a többi közlekedő elöl. -
mephi666
nagyúr
bicikli? nekem kecskeméten kb fél óra volt busszal, átszállással, sétával a munkahelyemig... ez bringával a legdurvább jégen is megvan 20-25perc alatt és elég majdnem fél órával később elindulnom... (mondjuk esőben, szakadó hóban nem épp kellemes, de -10ben mondjuk kellemesebb, mint a buszon vacogni, amikor fűtés sincs)
-
k.
őstag
válasz
Psychonaut #84 üzenetére
Diák vagyok, igazából a havi fizum nagyrészét költeném majd erre.
Szóval távol vagyok én a módosabbaktól -
Psychonaut
veterán
Én magam nem sorolom a módosabbak közé <-> nekem a normális közlekedés 2 havi benzinnel számolva megér 30-40 ezer forintot
LOL
Eskuszom neha nem tudom eldonteni, hogy direkt trollkodsz, vagy tenyleg ez a velemenyed.En keresnek kiskaput. Ha nem lesz, akkor nem fogok bent vezetni.
-
k.
őstag
Pont ezen gondolkodtam nemrég, hogy én befizetném-e.
Ha lesz autóm ősszel, és-a jelenlegi benzinárak maradnak- akkor úgy gondolom hogy be.
Hogy miért? Eljutottunk oda-sajnos vagy nem, ez anyagi kérdés igazából-, hogy végre normálisan lehet közlekedni pesten, az atomnagy dugók száma elképesztően lecsökkent. Egy ilyen rendelet ezt még tovább csökkenti.
Hogy ez mit jelent? Szegények sajnos csak nagy valószínűséggel leteszik az autót, a módosabbak pedig jobban tudnak közlekedni. Én magam nem sorolom a módosabbak közé, de mivel elképesztően utálom a BKV-t, hiszen a jelenlegi állapota kvázi trágya, igy nekem a normális közlekedés 2 havi benzinnel számolva megér 30-40 ezer forintot.
Apukám budáról a 10. kerületbe kb 15 perc alatt beér csúcsidőben. Elötte ez kb 40-50 perc volt. Ez is valami. -
DeFranco
nagyúr
Zugló. Az már majdnem a nyugat.
-
DeFranco
nagyúr
De jó, hogy megint lett egy topic, ahol el lehet mondani, hogy a másiknak mit kéne máshogy csinálnia, hogy jobb legyen. Részemről leléptem. Az utolsó kapcsolja le a villanyt.
-
-
ArchElf
addikt
Nem a havi 50% befizőből lesz a bevétel (meg az autó-bérlet helyett BKV bérletet vevőkből), hanem az 50% be nem fizetőből:
Aki az utcán parkol az használja a közutat, tehát befizetési kötelezettsége van. Havonta körbe kell járni a közterületeseknek (20-a után) és a parkoló de nem matricázott kocsikra kitenni a közterületes bírságot, mondjuk 30.000 forintra, ami be nem fizetés esetén majd adó módára behajtható (ha most nem, majd lesz). Egy év alatt a BKV-nak a 3x-a is bejön mint amennyit most "terveznek"... IMHOAE
-
Polllen
nagyúr
Én úgy gondolom, hogy menjenek a...
-
havasa
aktív tag
Ez nonszensz, persze,hogy London City-ben, ect. van útdíj, DE ott utak is vannak.
Befizetem, ha kifizetik az évi +felni és futómű javítási költségeimet. -
Persze. De akkor a svédeknél volt az egyik legmagasabb elvonási rendszer a világon.
gyk.: ott volt a legtöbb az adó(#63) berci: Persze, meg pár dolgot... például a körgyűrűt.
Ami itthon Duke Nukem M0 néven fut. Vagy a végtelen történet 4: metró, stb...(#64) Ptech: Nem kell mutyizni. Lehet tisztességesen is keresni az államnak a pénzt, hisz mindannyian profitálunk belőle.
-
Ptech
addikt
válasz
#53246592 #66 üzenetére
Az a gond, hogy visszafelé százszor nehezebb rászoktatni az embereket. Ha már rá jó ideig rá voltál kényszerítve, hogy mindenben keresned kell a kiskaput, akkor is keresni fogod őket, ha már nem vagy annyira rászorulva..
Nyilván az lenne a legjobb, ha jobbak lennének a fizetések, lehetne csökkenteni az adót, mert azt a kevesebbet mindenki befizetné, csak ez így kivitelezhetetlen. -
Kassadin
addikt
válasz
Motion_Blur #45 üzenetére
Azt sajnos nem tehetik.
-
Dany007
veterán
válasz
#53246592 #66 üzenetére
Persze. Nem lenne itt semmi probléma, ha ezt a mentalitást abbahagynák végre.
Ha tényleg csak az kapna jutalmat (főleg milliós szinten) aki meg is érdemli, tett is érte, bizonyíthatóan. Plusz ha a pénzek 30-40%-a se kenőpénznek zsebbe menne el. Nem kéne itt semmilyen megszorítás, csak ezeket kéne rendbe tenni.Mert nem a kisember havi 10-20 ezer forintnyi maszekja - ami után nem adózik - dönti romba az országot.
-
#53246592
törölt tag
-
Dany007
veterán
válasz
#53246592 #63 üzenetére
Igen, azt kéne már elismerni nyíltani is, hogy az itthoni fizetések arányaiban is a béka segge alatt vannak a nyugati - északnyugati átlagnak. Miközben az árak többsége nagyjából már Eu-s szinten van. Ennyi. Nem lenne itt semmi gond sem.
Amúgy engem is mocskosul dühít, amit előttem írtak. Hogy példáloznak mindig az EU-val, meg az EU-s dolgokkal, jelen esetben a Svéddel. Csak épp azt "felejtik" el mindig, hogy az itthoni átlagfizetés hivatalosan ~ 135.000 forint. Ami kemény 450€. De ennek az átlagnak a nagyrészét Pest és vonzáskörzete adja. Mert pl keleten ennél jóval kevesebb az átlag.
@Ptech:
Igen, erre céloztam.
-
m3tr0
őstag
Oké:
van svéd fizetésünk?! Olyanok az útjaink mint a svédeknek? Van annyi parkolóhely nálunk mint a svédeknél?
Ugyanezt kérdezném az angolokhoz mérten is? NINCS.
Jaaa, de a mi pénzünk az kéne megint mi?!?! Csak a többit nem számolják bele soha! Példálózni mindig tudnak a ge*ik ott fent, hogy így a többi EU-s tagállamhoz hasonlóan, meg magyaráznak baszd meg, csak azt felejtik el,hogy baromira nem keresünk úgy mint a többi EU-s tagállamban az emberek és közel sem olyanok a viszonyok nálunk.
Szóval fogják be a pofájukat és használják szegények a 3-4 éves Audikat meg Skodákat és lopjanak kevesebbet!
-
mephi666
nagyúr
hohó... akkor ezt is meg kell adóztatni!!! minden budapesti tulajdonoshoz bejelentett kocsi eladása után az eladó és a vevő is köteles a vételár 10%-át befizetni a bkv fenntartására
#58: londonban nem kiemelt célpontja a polgármesternek az összes luxusterepjárós?
mintha a nagyköbcentis dögökkel flangálókkal fizettetne legjobban, ha a belvárosban akarnak mászkálni... (mellesleg olyan is rémlik, hogy nagyon reklámozta a városi bringázást is)
-
beefjeez
senior tag
Mi akkor eladnánk az autót.
-
Dany007
veterán
Persze, hogy nincs. Hiszen csak az a lényeg, hogy valahogyan lehúzzanak még egy rakást pénzt az emberekről, mert másképp kigazdálkodni nem tudják...
Csak azt nem értem, külföldön ez mért működik mégis? Lehet ott sem nyereséges a tömegközlekedés, okés. De azért mégiscsak sikerül karbantartani a gépparkot, illetve újítani is rendszeresen. Mindeközben a jegyárak sem szaladnak az ég felé. És talán a cég se akar minden hónapban csődbe menni, mint nálunk.
Ezzel szemben nálunk az árak is aránylag magasak. A metrókocsik 40 évesekHetente füstöl el egy... Szóval itt valamit nagyon rosszul csinálnak. De tudom azért a jutalom jár! Naná
-
mephi666
nagyúr
felmerül még a kérdés, hogy mi számít közutat használó kocsinak, vagy hogy ellenőrzik ezt? pl. ha valaki csak parkol a háza mellett, el sem indul hónapokig, az elvileg nem köteles fizetni... de ezt hogy ellenőrzik? mennek majd hozzá a rendőrök leolvasni a "kilóméteróra-állást?" minden hónapban
nincs ez az egész szerintem normálisan átgondolva
-
#53246592
törölt tag
"50%-os fizetési hajlandóság mellett"
Ezt így hogy? Vagy csak nekem furcsa? Bevezetnek egy díjat amit vagy megfizetsz vagy nem?
-
Az úthasználati díjat a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kell váltani, papíralapú matrica formájában, ára a BKV-bérlethez hasonlóan havi 10 ezer forint lehet, meglétét pedig a rendőrség ellenőrizné, áll abban az anyagban, amit a kormány szerdai ülésén tárgyal.
-
Dany007
veterán
válasz
Motion_Blur #24 üzenetére
Na az meg a másik...
Már csak lépésre vagyunk a levegőadótólMinden belélegzett 1m3 levegő után x forint adót kell majd fizetni. Akinek nem tetszik az szívjon saját levegőt!
Amúgy az ilyen mondvacsinált adók bevezetésével szokott az történni, hogy a végén többe kerül az államnak, mint amennyit nyer rajta. Az emberek meg ígyisúgyis szívnak miatta. -
moha21
veterán
Nem a vérgürizésről van szó. Bár azért nálunk vicces a pénztáros meló is + a bakter is. Egyik sem egy agyonhajtós meló.
De a pályák egészen szarok már, nekem a XXI. században ne 30 km/h legyen már az átlag sebesség.
Eltűnt a dohányzó kocsi is. 1 db kocsinak nem mindegy? Én is leszoktam a cigiről, meg sosem okozott gondot nem rágyújtani, de most legalább mindenki szívja peronom, WC + mindenhol.
Pályákhoz visszatérve. Pár éve csinálták Gyomától MEzőtűrig vagy meddig a pályát. Azt hiszem [link]
Na nem régen lett átadva. Erre jövünk haza és toporgás 30-al ismét. Kérdezem a mozdonyvezetőt mi van? Azt mondja szar majdnem az össze beton talpfa amit letettek kemény 1-2 éve. Naivan megkérdeztem, hogy miért nem vonják felelősségre a céget?
A válasz a szokásos, már rég csődeljárás stbb van a cég ellen. -
Budapest bérlet?
Thököm ezekbe már komolyan, inkább tényleg útlevelet váltok.
Elmegyek favágónak Svédországba vagy valami.Idióták.
Nem a 10eFt fáj inkább, hanem ezek az ötletbörzeszerű "adók".
hint: Mennyibe van a szlovák rendszám?
(#26) moha21: Ó, itthon a devizahiteleseket is az ország fogja fizetni...
-
moha21
veterán
Tudom, hogy mennyi a benzin, sajnos nekem is kell tankolni néha. ( Sőt most kellett benzinszivattyút cserélni :S ), sokkal kevesebbet is használom az autót. Mondjuk melóba 4-5 emberrel szoktunk menni.
Azokat kellene fizetésre bírni, akik megtehetnék, hogy járnak BKV-val, de mégis szarnak rá.
Ennyi erővel egy vidéki lakos adójából miért fizeti a BKV-t?Komolyan tavaly vagy mikor ment a TV_ben, hogy a kormány átvállalja az adósságot. Tehát az egész ország. Hát kérem fizessen aki Pesten van.
-
baluka26
veterán
válasz
Motion_Blur #24 üzenetére
A próféta szóljon belőled
-
Motion_Blur
félisten
Ez ugyanolyan riogatás mint a kötelező rendszámcsere...
-
DeFranco
nagyúr
Na a vasút, az egy hosszú mese, azon kívül, hogy egy szociális foglalkoztató, mást nem tudok felhozni ellene. Az ottaniak tényleg vért güriznek sokszor, hogy hogy lehet szebben-jobban, csak az adott feltételek mellett nehéz ügy. Komplett idióták azért ott is vannak
Dolgoztam ott pár évig, tudom milyen hivatástudat van ott.
A vezetői prémiumok persze más kérdés, az nyilván szúrja mindenki szemét, meg is értem... ezzel szemben nincs ellenvetésem, ezt ki kellene gyomlálni a rendszerből.
-
Havi 10000Ft, ami évi 120000Ft annak aki minden hónapban legalább egyszer Budapesten közlekedik.
-
baluka26
veterán
Corvin - Petőfi, budai hídfő. Az a másik irány, ezek szerint ott annyira nem vészes
moha: Én is ezt írom, egy sokkal kisebb költségen nem akadnának fent az autósok, de szerintem a legtöbb autós már komolyan kezd elgondolkodni, hogy inkább csak szükség esetén veszi elő a verdát.Visszafejlődés vasútnál? A Déliből induló vonatok elég nagy százaléka már új "piros" vonat
-
moha21
veterán
Mondjuk ez a "mi volt előbb a tyúk vagy a tojás" esete. Pénz nélkül nem tudják rendbe hozni ( bár idáig pénzzel sem ment ) a BKV-t.
Egyébként miért pont 10.000? Miért mindenkinek? Miért csak ilyen binárisan tud gondolkozni a mindenkori kormány? Ja tudom nincs idő elemezgetni...
Maga az ötlet nem biztos, hogy rossz, de kombinálva lehetne más ötletekkel valami emészthető formában beterjeszteni.
(#17) DeFranco: Nyilván senkinek nem érdeke, hogy kettétörjön egy busz. Vagy esetleg aki 200 milliós jutalmat kapott annak mégis? Mert mondjuk egy új Volvo 50 millió körül volt, ha jól emlékszem.
A vasútnál sem tudom, hogy kinek az érdeke a visszafele fejlődés, mégis ez megy.
-
DeFranco
nagyúr
A busz is a forgalom miatt halott ügy, de ez közlekedésszervezési kérdés. Valahol kialakítanak egy buszsávot, már a fél lakosság hörögve fetreng, hogy már megint nem lehet haladni az ótóval, nem ezért fizette ki érte egy fél lakás árát.
A szerelvények állapota pocsék, ez tény, de tudtommal nem jut a felújításra. Épp a múlt takarékossági intézkedései miatt. Ez addig így is lesz, amíg nem lesz egy nagyobb tömegszerencsétlenség. Szerinted a cég érdeke, hogy törnek ketté a csuklós buszok? Nemigen.
@baluka26: nyugati - moszkva
-
Dany007
veterán
Szép kezdeményezés
Nem baj amíg van még mit lehúzni az emberekről addig hajrá, nem? Úgyis csak ezt tudják csinálni. Másra már egyszerűen képtelenek.
Amúgy tényleg felmerül a kérdés, hogy aki csak évente egyszer jár Pesten, mondjuk családdal állatkertben, vagy csak nézelődni annak is le kell perkálni az a tízest?
Mert mondjuk a közép-európai szinten csúcstartó benzinárak valamint a szintén jócskán megdrágult autópálya díj mellett még ezt is befizetni egyszeri felutazásért kicsit durva.Persze (nekem) nem baj. Én már simán a benzinárak miatt sem járok Pestre évek óta. Ezután max egy okkal több, hogy ne menjek.
Viszont jó nagy kibaszás a pestiekkel mindez. Gondolom az okok között ott szerepelt az is, hogy amelyik pesti nem tudja / akarja kifizetni a plusz 10-est havonta, az majd átszokik a BKV-ra. Na persze, már aki meri! Miután hetente kigyullad egy metró / villamos / busz én biztos nem mernék BKV-n utazni. Fizetni érte meg főleg nem.
Arra akartam célozni, hogy előbb kéne egy működőképes - kevésbé veszélyes - tömegközlekedési rendszer, majd ha ez már megvan és működik is, akkor bevezetni egy olyan rendszert, ami úgymond "átkényszeríti" az embereket, hogy használják azt. -
moha21
veterán
Ez szép és jó, de kicsit talán a géppark színvonalán is kellene javítani, mert a metrók száma is nem több, hanem kevesebb, pedig az utasok száma nem csökken.
(#13) DeFranco : Én sem férek fel rá mindig, pedig nem zavar a nyomorgás. Meg más, hogy nem az a legnagyobb probléma. Mert 4-6-os az jár sűrűn.
De ilyen Örsről száz akárnyhanyas busszal eljutni valahova nem egyszerű.. -
danih
veterán
Valóban azt rebesgetik, hogy valamelyik kerületi kiskirály ötlete, de mivel nem neveztek meg senkit, ezért ez ennek megfelelően kezelendő.
Mindenesetre, bár ugye az egész képlékeny, részemről kétségtelen, hogy ezzel megindult a zemberek "megdolgozása". Most visszavonják, de addig eljátszunk a gondolattal, majd hozzászokunk(#11) baluka26: Egyébként nem értem, most növelték meg a gázolaj jövedéki adóját. Miért nem fedezik abból a többletbevételből az ügyes-bajos dolgaikat?
Annak már az intézkedés meghozatala előtt megvolt a helye - a költségvetési deficit betömködése. -
baluka26
veterán
sokkal több embert kellene átterelni a tömegközlekedésre, mint amennyi jelenleg használja.
Az kéne, még több ember reggel 4-6-ra, király lenne. Igy is csak általában a harmadik szerelvényre férek fel, és ott is egyszerre 20 emberrel szexelek...Egyébként nem értem, most növelték meg a gázolaj jövedéki adóját. Miért nem fedezik abból a többletbevételből az ügyes-bajos dolgaikat?
Egyébként ez megint olyan intézkedés, ami csak foltozásra jó. Hirtelen, nagy bevétel, rohadtul nem fenntartható. Havi MAX 2-3k még elfogadható is lenne talán.
-
Mr X
veterán
Meghszokhattuk már, hogy az autóssal kell kifizettetni mindent. Mert mi olyan gazdagok vagyunk, hogy belefér...
De egye fene. Legyen úthasználati díj, kifizetem, cserébe viszont minőséget kérek. Javítsák ki az összes utat. Szarért nem fizetek.
-
Mindenkinek kell fizetni, aki behajt Budapestre.
Ha egy napra megy, akkor is ki kell fizetnie arra hónapra a 10000Ft-ot. -
darál0w
Jómunkásember
teljesen szopoágra küldik az autosokat...
-
DeFranco
nagyúr
Na, de viccen kívül: a közösségi közlekedésnek mindenhol véres a torka, nem csak itthon. Máshol is veszteséges, és az összesített minőség sokkal nem jobb máshol sem, egy-egy kivételtől eltekintve. Máshol tisztábbak a szerelvények, buszok, esetleg kulturáltabb a személyzet, itthon viszont példásan sűrű és gyors a hálózat. Tényleg az. 3-4 féle alternatívád van a legtöbb esetben, van éjszakai buszhálózat, nem is akármilyen, az alapok jók. Az eszközök rohadnak, meg a csövesek, akik miatt olyan rohadtul érzed magad a gyros hetesen.
A takarékossági intézkedések tovább nem mennek, ez látszik, leépíteni sem nagyon van kit, ha reálisan nézed a helyzetet. Ellenőr például egészen kevés van ahhoz képest, amennyi kellene.
A szolgáltatásra viszont égető szükség van, sőt, sokkal több embert kellene átterelni a tömegközlekedésre, mint amennyi jelenleg használja.
-
moha21
veterán
Ez nem az ő ötlete, hanem valamelyik kerületi polgármesteré és Tarlós nem támogatja, viszont a minisztérium igen.
(#4) danih: Mondjuk kicsit gáz, hogy van BP meg a a vidék. És itt vidék alatt a Tiszántúlt értem nem Győrt.
Majd valószínű az lesz, hogy sokan költöznek papíron erre. -
danih
veterán
Mint mindent, ezt is a rendőrség ellenőrizné, tehát az effektív bűnüldözéstől (ha-ha-ha) kell erre erőforrást átcsoportosítani.
autósok tízezrei gyorsan átíratják a kocsijaikat az agglomerációba
Avagy, jelentsd be kutyád Szlovákiába?A többire pedig nincs magyarázat. Megszokhatnád, hogy impulzusszerű ötletkormányzás van, valamit bedobunk, oszt' ha köll majd pótló intézkedéseket hozunk. Vagy nem.
-
DeFranco
nagyúr
Én támogatom (elméletben, a gyakorlati megvalósítása kérdéses). Indokolatlanul sok az autó az utakon. Cserébe az autó után adózó kap egy teljes árú bérletet
@biker: akkor lőttek az ingyen parkolóhelynek a ház előtt
-
biker
nagyúr
autósok tízezrei gyorsan átíratják a kocsijaikat az agglomerációba
Tényleg, az fizet aki Bp-en tartja nyilván a kocsit, vagy aki bejár? mert aki mondjuk pestről kijár dolgozni? pl kollégám 200m-re lakik a BP táblától bent pesten, és vácra jár, most ő mire fizessen? vagy minden úton fizető kapu behajtáshoz?
-
baluka26
veterán
Diák vagyok. Minden hónap legnagyobb vétele a 3,5k-s BKV bérlet.
Egyébként kicsit furcsa intézkedés ez
Új hozzászólás Aktív témák
lo 21 milliárdra van szükség az eddigi támogatásokon felül, hogy idén ne dőljön be a BKV. Ilyenkor óhatatlanul felmerül a...
- Intel Core I9 9900K Processzor!
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- ÚJ- Hp Elitebook 840 G8 i5 11. gen 14" Magyar laptop / notebook- Win11
- 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest