Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz gbors #29 üzenetére

    "amit az első idézet bekezdésre írsz, az minden bizonnyal úgy van - de ott csak annyi volt a szándék, hogy jelezzem - az 5760x1080-as felbontás nem csak a VGA-ra rak extra terhet, szemben pl. a 2560x1440-nel."
    így teljesen tökéletes a megfogalmazás. gyakorlatban előfordulhat, hogy a többi komponens továbbra se lesz szűk keresztmetszet, extrém példának pedig az is, hogy a CPUterhelés a háromszorosára ugrik. utóbbi hála égnek azért eléggé ritka.

    a másodiknál az a helyzet, hogy nincs általános válasz. fizikát jellemzően akkor is kell számolni, ha offscreenen történik (pl a játékos mögötti fát ellőheti a géppuska Crysisben), kivéve, ha a CPUval számolgatják a képernyőn lévő fákra a szél hatását, mint feltehetőleg a Dirt3ban. Shift1ben a nézőközönségre gyanakodtam. de ez nagyon nagy mértékben függ az implementációtól, pár éve meg jellemzően még nem nagyon nézték, hogy mi lesz bottleneckes 16:9 felett amiatt a pár matrox felhasználó miatt. gyakorlatban simán lehet, hogy továbbra is elég a CPU. az is lehet, hogy az extrémebb GPUkihasználás és a hatalmas FoV miatt (minfps és avgfps sokkal közelebb kerül a gyakorlatban általában) a CPU paradox módon kevésbé válik bottlenecké. meg az is lehet, hogy az 5ghzre húzott ivy bridge is betérdel. implementációfüggő, általános igazságot eléggé nehéz mondani.

    következtetés az utolsó indok miatt nincs:). amit lehet mondani, hogy a 660ti már kompromisszumokkal multimonitorozni elég, egy alapórajeles sandy i5/i7 (4 mag fölött kevés játék nyer) pedig valószínűleg ami programokat én néztem, azok alapján szintén jó. de pl battlefield3mam nincs...:)

    egyébként tényleg gratula az íráshoz, korrekt, összeszedett, rendesen alátámasztott. a multimonitoros részbe is amiatt kukacoskodtam, mert több mint egy éve egy ilyen rendszert hajtok és közben felbontást és félkonfigot is cseréltem alatta (16:9 /15:4 / 48:9; q6600@3.0 / i5-760 / i5-760@3.52)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés