- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
Új hozzászólás Aktív témák
-
industrial
tag
Az komoly. Kegyetlen árak vannak egyébként autószervízekben..nem beszélve a 20 ezer körüli óra díjjakról.
Kb egyébként levenni a váltót 2 óra kb fel is ugyan ennyi. -
ncc1701
veterán
válasz
industrial #48 üzenetére
Insigniáról eleve maga a váltó le-fel szerelése 100-150eft...
-
industrial
tag
Azért lamellákat cserélni sem 400.000 - 800.000.és nem egy atom erőmű. És a legtöbb esetben ez történik.
Tény hogy brutál bonyolult szerkezet, de túl van misztifikálva.
BMW X5 (1.ge n)lamella csere 70.000 Ft volt....anyagárban.megcsináltam magamnak. (Jó van némi előképzettségem mezőgazdasági gépekből..de fel.urt egy-két ilyen képtelen árajánlat.) -
A sima olajos hagyományos az mára már igen kiforrott szerkezet, volt rá ideje bőven.
Egy jobb széria legalább van annyira tartós mint egy kézi már ha megkapja az olajcserét (de nem egyet láttam 300kkm gyári olajal) A mai hagyományos autómatákat nem is nagyon lehet gyilkolni, szinte idiótabiztosak. Kézit meg azért lehet recsegtetni, nekem is néha sikerül egy kopottabb régi autóban. Meg volt hogy 5. helyett 3-asba váltotam. -
Dél Alföld - az összes taxis egy Mindszenti kis műhelyre esküszik. Feltételezem a sokat futó kocsik tulajának ajánlata alappal lehet. Szolnoki Róbert +36(20) 952-9091
-
Carlytoo
senior tag
válasz
LamerGyuri #41 üzenetére
Dehogy tudod. Én elengedtem. Mindenki csak okoskodik, meg szakértőt játszik. Az autómérnök barátom átalakítja manuálra, aztán ennyi. Szarok már bele ebbe a sok kontár gyökérbe. Jól definiálja a magyar autószerelő társadalmat ez az eset is. A 90%-uk kókler nulla.
-
Eddig csak kettő automata válltós autóm volt.
Egyik egy Astra G amely akkor a kínálat legaljáról vettem meg 385eft-ért. 1,8 benzin. Váltó Aisin AF17 ami igényli azért a karbantartást és kell benne olajat cserélni 90ekm-ként. A hátramenet rántva vette be, érdekes módon téli mínuszban meg totál finoman. Az egyik szelep döglődött benne de úgy voltam vele amíg nem áll meg addig nem érdekel, bontott váltó volt hozzá 100eft-ért. Eladtam 300eft-ért pár év használat után az autót (260ekm volt az órában de fene se tudja mennyi volt a valós), a váltó állapota nem romlott nálam de nem tudom mióta lehetett rossz és még mennyi van hátra neki.
A másik meg a mostani Toyota Avensis t250 2.0 benzin, ebben is japán váltó van azaz toyota (u241e ami ugyan úgy aisin). 260ekm-nél cseréltem a váltóolajat mert bár gyártó szerint nem kell benne azért sztem nem létezik olyan hogy ennyit fut egy olaj és hozza a gyári értékeit. Persze gond nem volt vele de inkább a barna agyonhasznált olaj helyett szép élénk pirosra cseréltem szigorúan ugyanazzal a gyári ATF olajjal amivel kijött és elvileg nem kell cserélni (szűrővel, tömítésekkel együtt). Majd 5 év múlva vagy 100k után újra csere. Mondjuk ez a toyota féle messze finomabb mint a régi aisin, igaz a régi kirakta üresbe ha álltam a féken ez meg nem, érdekes módon a régi aisin AF17 fele akkora méretű és nem is hűtött mint a toyota féle.LamerGyuri
Balatonfűzfőn ajánlottak valakit a gyártelepen, szerencsére lekopogom nem volt rá szükség, nincs meg az elérhetősége. -
LamerGyuri
senior tag
Üdv!
Akkor ez az a hely, ahol végre megtudom, hol vannak az országban a valóban hozzáértő és jó automata váltó szerelők? Mert a legenda szerint 1 kézen meg lehet számolni őket.DP0 042
-
Adam289
csendes tag
Szia!
Nekem ugyanez a váltó ment tönkre egy 2009-es Saab 9-3 ban. Elégtek a lamellák, 3-ból 4-be nem tudott váltani. 230ezer volt benne mikor ezt történt, feltételezhetően nem bírta a nyomatékot(~430nm). Szerencsémre találtam gyári, full új váltót 500e ft-ért, így 0km-ről indult a következő életeSzakszervízben 30-40e km-es csereperiódust javasoltak a váltóolajra!
-
Carlytoo
senior tag
Egy kisebb doboznyi cserélt alkatrészt
Amikor haverom váltóját csinálták (komplett felújítás), akkor a kombi csomagtartójába is nehezen fért volna el (elfért azért) a cserélt alkatrész, nemhogy egy kis dobozban.
Fehér Farkas: E39 530D GM váltója 390 Nm-re van hitelesítve. Az autó 410Nm erőt tol ki magából maximális forgatónyomaték alatt (gyári értékekkel). A GM bebizonyította, hogy nem nagyon tud automata váltót csinálni. Ott a ZF. Azok nagyon megbízható, jó váltók.
-
#90088192
törölt tag
Hello
P-bol kivetel kozben azert rant, mert terheles alatt van. A helyes eljaras, amikor meg akarod allitani az autot, eloszor uzemi fek 0-ra lassit, majd a rogzito fek behuz, uzemi fek felenged, es P-be tesz.
Igy sosem terheled a valto rogzito mechanizmusat.
Az hogy rant az utolso fokozatban, igen durva, de lattam mar fube nyuszit, a valto olajat csereltek, csak a szurot nem. Pont ugyan ez.
Az enyem egy kis 4sebesseges japan csoda, Vontattam vele olykor kb 1.5-2T es igy amikor kb 60E utan lecsereltem az olajat+szurot, pont ugy viselkedik mint uj koraban.
Toyota Corola 1.8 2005-bol ha jol emlekszem. -
-
#89309696
törölt tag
Egy BMW automata persze, hogy drága lesz. Egy BMW kézit is drágán csinálnak meg. Egy Opel vagy Suzukiban lévő GM pedig kb. elpusztíthatatlan, csak legyen belehugyozva valami lé és megy.
Az a 2 millió meg erősen Avalon, Novoth szintű árszabás, amit más szintén normális, de nem benyálazott helyen harmadáért megcsinálnak.
A DSG egyébként tényleg szar, ahogy minden duplakuplungos az, de nem azért, mert olyan könnyen tönkremennek, hanem mert semmi köze a normális automatához, csak egy fogyasztás és környezetbarátosság szülte gyötrelem amit le kellett hozni a személyautókba. -
Állítólag vannak olyanok amikben 2 szűrő van. A dekniset minden olajcserénél eldobják nekem, de anno Lujzinál mondták h van egy szűrő a váltó belében is amit csak leszereléssel lehet cserélni.
-
-
Mindegy ki ő, egy magánszemély. Egy fővárosi családi ház udvarában működő egyszemélyes kis váltós műhelyt visz. Sokáig csak javítással foglalkozott az ember manapság a fő profil az lett, hogy versenyautókba épít megerősített dsg váltókat. 2015-ben dolgoztattunk vele először. Egy nagyon sokat futott import (ex-taxi) Touran tdi váltóját javította, az volt hat kilós műtét. Egy kisebb doboznyi cserélt alkatrészt adott át amikor mentünk az autóért. Azóta számtalanszor keresztül kasul bejárta az autó az egész EU-t. A váltó a mai napig mint az új.
-
-
-
Carlytoo
senior tag
Overdrive-nál a lock up nem működik megfelelően. Wandler, vagy lamella szvsz, vagy esetleg sztátor. Autópályán fix 130-nál (tempomat lenne a legjobb) próbálj meg neki picike gázt adni. Elvileg előhozza a hibádat.
addamnka: Akkor még nem foglalkoznék vele. Ha hozzányúlnak úgy is teljes felújítás lesz. Használd, ameddig nem csinál már idegesítően sz*r tüneteket.
-
A több olaj nagyobb nyomást is eredményezhet ami miatt a váltóban a mágnesszelepek , a kopótárcsák minden kap egy maflást. Én az utóbbi időben olyat is hallottam hogy nem szabad a váltót átmosatni géppel mert a nyomás elnyírja a fentieket mivel nem üzemszerű. Inkább javallják a kétszer leereszt majd feltölt módszert.
-
Nem értek hozzá, sok km-vel vettem (265ezer), ellőtte Dánia-Németország között volt céges autó, kb. csak pályán használták minden előnyével és hátrányával együtt ennek.
Van C5 specialista Budapesten, náluk csináltattam az átmosásos olajcserét, elsőre 17 liter olaj kellett, hogy megtisztuljon
Csúszni nem csúszik még, a rántás nem vészes, olajcsere előtt sokkal rosszabb volt. Kb. havi 1-2 alkalommal csinálja, ezt még kibírom, olajcsere előtt amint melegebb idő jött minden elindulásnál produkálta. Ez teljesen elmúlt.
A felújítástól nem félek, mert tisztában voltam a költségekkel, turbo is már frissült rajta, és a 2.2 HDi 200hoz az sem a felújítós téma -
Mr X
veterán
Asszem az enyém is lassan megadja magát. A citrom fixre zárása után (100 km/h felett) gyorsításkor valami erősen dübög és morog hátul. Az előző váltóval is ez volt (gondolom a kardán hátraviszi a hangot), a váltó cseréje után megszűnt. Eddig...
-
ncc1701
veterán
-
Carlytoo
senior tag
Konverter problémád van szvsz.. Ha volt cserélve az olaj, akkor olyan óriási probléma nem lehet. A wandlert fel kell újítani (75-130K) és menni kell vele még sokáig. Arra viszont figyelj, hogyha ezt nem teszed meg időben, akkor a turbina(wandler, konverter,citrom stb.) egyre több fémreszeléket fog az olaj által bejárt térbe juttatni és kopik tőle az egész.
bitpork: Használni is tudni kellene. - Ilyen kijelentéseket ne tegyünk. Az átlag ember úgy is azt fogja reagálni rá, hogy de hisz magától vált, minek foglalkozni vele. Váltósnak kellett volna mennem egyébként. Akkor pénzeket kérnek érte el ,hogy hihetetlen. Az anyag ár, amit én is meg tudok rendelni 250.000 HUF. A többi meg munkadíj. Az utcáról beesett embernek 750.000 a javítás költsége minimum. 2 nap alatt megvan. A többi idő azzal megy el, hogy várjuk az alkatrészeket külföldről.
-
Carlytoo
senior tag
Nem vagyok szakember, csak egy tájékozottabb laikus. Szét kellene szedni a váltót és megnézni, hogy mi okozza a hibát. Ha P-ből ránt egyet az nem túl biztató. Az már még kevésbé, hogy nem volt cserélve 280.000-ig az olaj. Milyen olaj jött le belőle? Volt benne fémreszelék?
-
ncc1701
veterán
Tényleg.
A váltómból 1 literrel több olaj jött le, mint szabadna (3.5 vs 4.5L). Szerelő haverom elve az, h annyit tölt rá, amennyit leenged, nem volt erőm vitatkozni vele. Most májusban majd a gyári módszerrel állítjuk be a szintet.
De milyen problémát tud okozni, ha egy váltóban 1 literrel több olaj van? -
-
ncc1701
veterán
Ebben végig volt olaj cserélve, de van a vasban 350ekm. Nagybátyámtól örököltem, ő műszaki ember volt, minden folyadékot idő elött cserélt, illetve költött a vasra rendesen, csak sok a méter.
Néha tempomattal nagyobb tempónál elkezd csúszni a váltó, fordulatszám fel-le mocorog. Nekem óvatosabb lábam van, nem nyomok akkora gázt, mint a tempomat, nélküle nem csinálja.
Csinált olyat, szintén csak néha, h D-be rakva megrántotta a vasat.
Meg asszem 2x olyat, h N-ből D-be téve nem tette sebességbe. Kulccsal leállít, újraindít után jó lett.
Váltani a fokozatok között nagyon finoman vált.Ezekben rendszert nem találtam. De alattam évi 3-5ekm-t megy maximum, vagy még annyit sem. Most is a muternál áll a fűtőtt garázsban, jó dolga van, néha bütykölök rajta valamit, de most is valami 6 hete nem is mentem vele.
-
-
GM tudott valaha is váltott készíteni ? Gondolok itt a manuális M32-es bakijára is. (Fiat-Opel-stb)
-
futo001
senior tag
DSG nem is rossz, ha Powershifttel hasonlitod ossze.
Amugy ez kb minden osszetetteb extraval igy van. Nem fer bele a keretbe egy felujitas, ne vedd meg, ahogy irtad is. Aki megis megteszi ugy, hogy nem a zsebehez merte a lehetseges koltsegeket es elromlik alatta, az ugyis frocsogni fog es epp ebbol indulnak a varosi legendak es a fotelben edzett autoszerelok mivel sokan rosszul merik fel a lehetosegeiket.
En nem valto alapjan valasztottam, egy adott autot akartam, tudtam, hogy a Powershift nyugos de nem erdekelt, bele volt kalkulalva, nem is szidtam soha. DSG-vel sokkal kevesebbet szivtam (szinte semmit). -
C5 alatt nekem is ilyen van. Milyen tünetei vannak nálad?
Az enyémbe 280ezernél lett először olaj cserélve, kb. 60ezrenként lenne ajánlott. Most 370ezernél vagyok, volt azóta 2 teljes átmosás, még bírja.
Jelek vannak, hogy lassan ráfér a felújítás, néha ránt P-ből kivéve, 5-ből 4-be nem a legszebben vált. -
ncc1701
veterán
Insigniám alatt egy japán aisin af-40 6 gangos tiptronik van, épp gyűjtöm a lelkierőt, mert asszem ott is érik egy automata váltó felújítás. És hát igen, kis hiba esetén megáll 400e-ből, de ha full felújítás kell, akkor 8-900e a történet vége szereléssel, mindennel.
-
"A Vw konszern DSG váltóit meg kerüljétek, ha használtan vennétek ilyen autót. Ott a felújítás 2 millióig is elmehet."
Így születnek a városi legendák. Nem tudom ez hol és kitől hallottad de biztosan nem igaz. Hat kilóból itthon nulláról újjáépítik és felprogramozzák az amúgy teljesen kuka állapotú keresztmotoros olajos hatos dsg-t. Kétmillióért a gyártó is ad neked zsír új váltót a polcról és abban benne van a márkaszervizben történő beépítés díja is.
"aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként."
Az sem jelent semmit. [link] Német import autó volt. Nesze neked német precizitás.
-
Carlytoo
senior tag
Manuál, illetve az, aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként. Illetve az új autó. Ott túl sok kérdés nincs.
Még egy nagy gond van. Hiába van a váltófelújításról számla, nagyon sok esetben kiderül, hogy az nem egészen úgy van, ahogy gondoljuk. Tehát a számla hivatalos helyről származzon és utána is kell érdeklődni, hogy mit cseréltek benne. Azt ugye dokumentálniuk kell.
-
norbx
aktív tag
Milyen váltó az amit meg lehet akkor venni több százezres ráfordítás nélkül?
Új hozzászólás Aktív témák
lo Nem szakmai blog lesz. Nem ezzel foglalkozom ,de mostanában sajnos kénytelen vagyok. Ez az én szerencsém ezekkel a b*zi...
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen routert?
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Motoros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Diablo IV
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F (10 mag/16 szál) +RX 7800 XT 16GB GDDR6 +Új 16-32GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- AKCIÓ!!! DDR5 GAMER PC: Új RYZEN 7 8700F + Új RTX 5060 Ti + Új 16-32GB DDR5! GARANCIA/SZÁMLA!
- Razer Book 13 4K+ TOUCH I7 eladó
- HP 2x8 Gb DDR4 2666 Mhz RAM
- Félgép eladó/ Intel i9 9900 / Asus Prime Z390-A / 64GB DDR4 / 500GB Samsung 980 /
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB,Újszerű,Dobozával,12 honap garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell latitude E5430 eladó
- AKCIÓ! Gigabyte B450 R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest