Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) norbx


norbx
aktív tag

Milyen váltó az amit meg lehet akkor venni több százezres ráfordítás nélkül?

(#2) Carlytoo válasza norbx (#1) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Manuál, illetve az, aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként. Illetve az új autó. Ott túl sok kérdés nincs.

Még egy nagy gond van. Hiába van a váltófelújításról számla, nagyon sok esetben kiderül, hogy az nem egészen úgy van, ahogy gondoljuk. Tehát a számla hivatalos helyről származzon és utána is kell érdeklődni, hogy mit cseréltek benne. Azt ugye dokumentálniuk kell.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#3) 8th


8th
addikt

"A Vw konszern DSG váltóit meg kerüljétek, ha használtan vennétek ilyen autót. Ott a felújítás 2 millióig is elmehet."

Így születnek a városi legendák. Nem tudom ez hol és kitől hallottad de biztosan nem igaz. Hat kilóból itthon nulláról újjáépítik és felprogramozzák az amúgy teljesen kuka állapotú keresztmotoros olajos hatos dsg-t. Kétmillióért a gyártó is ad neked zsír új váltót a polcról és abban benne van a márkaszervizben történő beépítés díja is.

"aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként."

Az sem jelent semmit. [link] Német import autó volt. Nesze neked német precizitás. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#4) ncc1701


ncc1701
veterán

Insigniám alatt egy japán aisin af-40 6 gangos tiptronik van, épp gyűjtöm a lelkierőt, mert asszem ott is érik egy automata váltó felújítás. És hát igen, kis hiba esetén megáll 400e-ből, de ha full felújítás kell, akkor 8-900e a történet vége szereléssel, mindennel.

(#5) Carlytoo válasza 8th (#3) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Van váltós ismerősöm, mint írtam. Rengeteg DSG-t csinálnak. Mondták, hogy örüljek, hogy nem az van, mert dupla ennyi lenne. Szóval érdekelne, hol csinálnak 600-ért egy koppra felújítást egy DSG-n!

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#6) Carlytoo válasza ncc1701 (#4) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Te legalább tudtál gyűjteni lelkierőt. ;] ;] Nekem időm se volt.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#7) addamka válasza ncc1701 (#4) üzenetére


addamka
őstag

C5 alatt nekem is ilyen van. Milyen tünetei vannak nálad?
Az enyémbe 280ezernél lett először olaj cserélve, kb. 60ezrenként lenne ajánlott. Most 370ezernél vagyok, volt azóta 2 teljes átmosás, még bírja.
Jelek vannak, hogy lassan ráfér a felújítás, néha ránt P-ből kivéve, 5-ből 4-be nem a legszebben vált.

Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.

(#8) futo001


futo001
senior tag
LOGOUT blog

DSG nem is rossz, ha Powershifttel hasonlitod ossze. :DDD
Amugy ez kb minden osszetetteb extraval igy van. Nem fer bele a keretbe egy felujitas, ne vedd meg, ahogy irtad is. Aki megis megteszi ugy, hogy nem a zsebehez merte a lehetseges koltsegeket es elromlik alatta, az ugyis frocsogni fog es epp ebbol indulnak a varosi legendak es a fotelben edzett autoszerelok mivel sokan rosszul merik fel a lehetosegeiket.
En nem valto alapjan valasztottam, egy adott autot akartam, tudtam, hogy a Powershift nyugos de nem erdekelt, bele volt kalkulalva, nem is szidtam soha. DSG-vel sokkal kevesebbet szivtam (szinte semmit).

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#9) Luck Dragon

GM tudott valaha is váltott készíteni ? Gondolok itt a manuális M32-es bakijára is. (Fiat-Opel-stb)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#10) bitpork válasza Carlytoo (#5) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

De a váltós ismerősöd csak az eredménnyel foglalkozik - a váltó nem rossz de itthon ha olajat kell benne cserélni akkor mindenki átmegy Fazekas Mihályba és kígyónyelven szidja mert költeni kell rá. No meg használni is tudni kellene. De értjük mi, a váltó a szar.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#11) ncc1701 válasza Carlytoo (#6) üzenetére


ncc1701
veterán

Harmadik autó a családban. Két probléma mentes japán mellé kell valami kalandos, szép kocsi is. :) Úgyhogy ha nem megyek vele, hát nem megyek vele. És még nem vészes, csak néha csinált érdekességeket ritkán, amit nem kéne.

(#12) ncc1701 válasza addamka (#7) üzenetére


ncc1701
veterán

Ebben végig volt olaj cserélve, de van a vasban 350ekm. Nagybátyámtól örököltem, ő műszaki ember volt, minden folyadékot idő elött cserélt, illetve költött a vasra rendesen, csak sok a méter.

Néha tempomattal nagyobb tempónál elkezd csúszni a váltó, fordulatszám fel-le mocorog. Nekem óvatosabb lábam van, nem nyomok akkora gázt, mint a tempomat, nélküle nem csinálja.
Csinált olyat, szintén csak néha, h D-be rakva megrántotta a vasat.
Meg asszem 2x olyat, h N-ből D-be téve nem tette sebességbe. Kulccsal leállít, újraindít után jó lett.
Váltani a fokozatok között nagyon finoman vált.

Ezekben rendszert nem találtam. De alattam évi 3-5ekm-t megy maximum, vagy még annyit sem. Most is a muternál áll a fűtőtt garázsban, jó dolga van, néha bütykölök rajta valamit, de most is valami 6 hete nem is mentem vele.

(#13) bitpork válasza ncc1701 (#12) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Pedig 350k sem sok. Nekem a Teddyben a gyaníthatóan kis híján 500k méternél még észrevétlenül tette a dolgát. Igaz én évente lecserélem a váltóban az olajat ha kell ha nem.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#14) ncc1701


ncc1701
veterán

Tényleg.

A váltómból 1 literrel több olaj jött le, mint szabadna (3.5 vs 4.5L). Szerelő haverom elve az, h annyit tölt rá, amennyit leenged, nem volt erőm vitatkozni vele. Most májusban majd a gyári módszerrel állítjuk be a szintet.
De milyen problémát tud okozni, ha egy váltóban 1 literrel több olaj van?

(#15) Carlytoo válasza addamka (#7) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Nem vagyok szakember, csak egy tájékozottabb laikus. Szét kellene szedni a váltót és megnézni, hogy mi okozza a hibát. Ha P-ből ránt egyet az nem túl biztató. Az már még kevésbé, hogy nem volt cserélve 280.000-ig az olaj. Milyen olaj jött le belőle? Volt benne fémreszelék?

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#16) Carlytoo válasza ncc1701 (#12) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Konverter problémád van szvsz.. Ha volt cserélve az olaj, akkor olyan óriási probléma nem lehet. A wandlert fel kell újítani (75-130K) és menni kell vele még sokáig. Arra viszont figyelj, hogyha ezt nem teszed meg időben, akkor a turbina(wandler, konverter,citrom stb.) egyre több fémreszeléket fog az olaj által bejárt térbe juttatni és kopik tőle az egész.

bitpork: Használni is tudni kellene. - Ilyen kijelentéseket ne tegyünk. Az átlag ember úgy is azt fogja reagálni rá, hogy de hisz magától vált, minek foglalkozni vele. Váltósnak kellett volna mennem egyébként. Akkor pénzeket kérnek érte el ,hogy hihetetlen. Az anyag ár, amit én is meg tudok rendelni 250.000 HUF. A többi meg munkadíj. Az utcáról beesett embernek 750.000 a javítás költsége minimum. 2 nap alatt megvan. A többi idő azzal megy el, hogy várjuk az alkatrészeket külföldről.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#17) ncc1701 válasza Carlytoo (#16) üzenetére


ncc1701
veterán

Köszi a tippet. Nem akarom húzni a dolgot, most viszem műszakira, május legelején megyek vele szerelő haverhoz, van automata váltó szerelő ismerőse, úgyhogy viszem hozzá. Beleül, megy vele, és mond valamit. Mivel nem mozog a vas, nagy rohanás nincs is a történettel. :)

(#18) Mr X


Mr X
veterán

Asszem az enyém is lassan megadja magát. A citrom fixre zárása után (100 km/h felett) gyorsításkor valami erősen dübög és morog hátul. Az előző váltóval is ez volt (gondolom a kardán hátraviszi a hangot), a váltó cseréje után megszűnt. Eddig...

(#19) addamka válasza Carlytoo (#15) üzenetére


addamka
őstag

Nem értek hozzá, sok km-vel vettem (265ezer), ellőtte Dánia-Németország között volt céges autó, kb. csak pályán használták minden előnyével és hátrányával együtt ennek.
Van C5 specialista Budapesten, náluk csináltattam az átmosásos olajcserét, elsőre 17 liter olaj kellett, hogy megtisztuljon :D
Csúszni nem csúszik még, a rántás nem vészes, olajcsere előtt sokkal rosszabb volt. Kb. havi 1-2 alkalommal csinálja, ezt még kibírom, olajcsere előtt amint melegebb idő jött minden elindulásnál produkálta. Ez teljesen elmúlt.
A felújítástól nem félek, mert tisztában voltam a költségekkel, turbo is már frissült rajta, és a 2.2 HDi 200hoz az sem a felújítós téma :)

Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.

(#20) bitpork válasza ncc1701 (#14) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A több olaj nagyobb nyomást is eredményezhet ami miatt a váltóban a mágnesszelepek , a kopótárcsák minden kap egy maflást. Én az utóbbi időben olyat is hallottam hogy nem szabad a váltót átmosatni géppel mert a nyomás elnyírja a fentieket mivel nem üzemszerű. Inkább javallják a kétszer leereszt majd feltölt módszert.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#21) Carlytoo válasza Mr X (#18) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Overdrive-nál a lock up nem működik megfelelően. Wandler, vagy lamella szvsz, vagy esetleg sztátor. Autópályán fix 130-nál (tempomat lenne a legjobb) próbálj meg neki picike gázt adni. Elvileg előhozza a hibádat.

addamnka: Akkor még nem foglalkoznék vele. Ha hozzányúlnak úgy is teljes felújítás lesz. Használd, ameddig nem csinál már idegesítően sz*r tüneteket.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#22) Carlytoo válasza bitpork (#20) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Én az utóbbi időben olyat is hallottam hogy nem szabad a váltót átmosatni géppel mert a nyomás elnyírja a fentieket mivel nem üzemszerű.

Ezt nehezen bírom elképzelni. Elő bírnak olyan nyomást állítani, ami nem haladja meg az üzemszerű nyomást.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#23) ncc1701 válasza bitpork (#20) üzenetére


ncc1701
veterán

Köszi az infót. Átmosást nem próbáltuk, inkább sűrűbben cserélgetem az olaj felét. Tavaly ősszel volt egy ilyen fél csere, de nem volt gáz szemre-szagra a leengedett olaj sem.

(#24) Mr X válasza Carlytoo (#21) üzenetére


Mr X
veterán

Közben beszéltem egy automataváltós szervizzel, a tünetek elmondása után kapásból rávágta, hogy elköszönt a citrom. Ez a jobbik eset, olcsóbb, mint egy váltófelújítás. 🙂

(#25) bitpork válasza Carlytoo (#22) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Lehet h nehezen képzeled el de a fantáziának ehhez semmi köze :) Kis nyomás kisebb mosás, több olaj a teljesen tisztához az meg ugye zsé amit itthon nem szeretnek/tudnak az emberek kiadni.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#26) 8th válasza Carlytoo (#5) üzenetére


8th
addikt

Mindegy ki ő, egy magánszemély. Egy fővárosi családi ház udvarában működő egyszemélyes kis váltós műhelyt visz. Sokáig csak javítással foglalkozott az ember manapság a fő profil az lett, hogy versenyautókba épít megerősített dsg váltókat. 2015-ben dolgoztattunk vele először. Egy nagyon sokat futott import (ex-taxi) Touran tdi váltóját javította, az volt hat kilós műtét. Egy kisebb doboznyi cserélt alkatrészt adott át amikor mentünk az autóért. Azóta számtalanszor keresztül kasul bejárta az autó az egész EU-t. A váltó a mai napig mint az új.

[ Szerkesztve ]

(#27) ncc1701 válasza bitpork (#25) üzenetére


ncc1701
veterán

A váltóban levő szűrőt milyen gyakran kellene cserélni amúgy?

(#28) bitpork válasza ncc1701 (#27) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Anno Lujzinál olyat mondtak nekem hogy minden 150knál le a váltó és robbantani. Nekem egyszer volt szétszedve emiatt. Gondolom az is számít h évente csere van.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#29) ncc1701 válasza bitpork (#28) üzenetére


ncc1701
veterán

Hát. Mondjuk gondolom ha leszedetem a kompett váltót, azt úgyis cserélik. Bár lehet elég levenni a váltó olajdeknit hozzá, gondolom ez típustól függ.

(#30) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Állítólag vannak olyanok amikben 2 szűrő van. A dekniset minden olajcserénél eldobják nekem, de anno Lujzinál mondták h van egy szűrő a váltó belében is amit csak leszereléssel lehet cserélni.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#31) #89309696


#89309696
törölt tag

Egy BMW automata persze, hogy drága lesz. Egy BMW kézit is drágán csinálnak meg. Egy Opel vagy Suzukiban lévő GM pedig kb. elpusztíthatatlan, csak legyen belehugyozva valami lé és megy.
Az a 2 millió meg erősen Avalon, Novoth szintű árszabás, amit más szintén normális, de nem benyálazott helyen harmadáért megcsinálnak.
A DSG egyébként tényleg szar, ahogy minden duplakuplungos az, de nem azért, mert olyan könnyen tönkremennek, hanem mert semmi köze a normális automatához, csak egy fogyasztás és környezetbarátosság szülte gyötrelem amit le kellett hozni a személyautókba.

(#32) bitpork válasza #89309696 (#31) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Mondjuk a porsche nem környezetvédelem miatt használja hanem mert k*rva gyorsan vált :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#33) #90088192 válasza addamka (#7) üzenetére


#90088192
törölt tag

Hello

P-bol kivetel kozben azert rant, mert terheles alatt van. A helyes eljaras, amikor meg akarod allitani az autot, eloszor uzemi fek 0-ra lassit, majd a rogzito fek behuz, uzemi fek felenged, es P-be tesz.

Igy sosem terheled a valto rogzito mechanizmusat.

Az hogy rant az utolso fokozatban, igen durva, de lattam mar fube nyuszit, a valto olajat csereltek, csak a szurot nem. Pont ugyan ez.

Az enyem egy kis 4sebesseges japan csoda, Vontattam vele olykor kb 1.5-2T es igy amikor kb 60E utan lecsereltem az olajat+szurot, pont ugy viselkedik mint uj koraban.
Toyota Corola 1.8 2005-bol ha jol emlekszem.

(#34) Carlytoo válasza Mr X (#24) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Ezt mondtam én is. Nehogy kompletten felújíttasd .

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#35) Carlytoo válasza 8th (#26) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Egy kisebb doboznyi cserélt alkatrészt

Amikor haverom váltóját csinálták (komplett felújítás), akkor a kombi csomagtartójába is nehezen fért volna el (elfért azért) a cserélt alkatrész, nemhogy egy kis dobozban.

Fehér Farkas: E39 530D GM váltója 390 Nm-re van hitelesítve. Az autó 410Nm erőt tol ki magából maximális forgatónyomaték alatt (gyári értékekkel). A GM bebizonyította, hogy nem nagyon tud automata váltót csinálni. Ott a ZF. Azok nagyon megbízható, jó váltók.

[ Szerkesztve ]

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#36) ncc1701 válasza Carlytoo (#35) üzenetére


ncc1701
veterán

És akkor még rájön a csiptuning, ami dízelnél viccesen egyszerű.

(#37) Carlytoo válasza ncc1701 (#36) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Azt már említeni sem mertem.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#38) Adam289 válasza ncc1701 (#4) üzenetére


Adam289
csendes tag

Szia!
Nekem ugyanez a váltó ment tönkre egy 2009-es Saab 9-3 ban. Elégtek a lamellák, 3-ból 4-be nem tudott váltani. 230ezer volt benne mikor ezt történt, feltételezhetően nem bírta a nyomatékot(~430nm). Szerencsémre találtam gyári, full új váltót 500e ft-ért, így 0km-ről indult a következő élete :D Szakszervízben 30-40e km-es csereperiódust javasoltak a váltóolajra!

(#39) ncc1701 válasza Adam289 (#38) üzenetére


ncc1701
veterán

Akkor az lefelezi a gyári periódust kb. Az valami 80ekm. A szép az, h ezt a mocit 400Nm fölé szokták csippelni.

[ Szerkesztve ]

(#40) Mr X válasza Carlytoo (#34) üzenetére


Mr X
veterán

Még nem döntöttem el, hogy megmarad-e, vagy cserélem egy fiatalabb kéziváltósra. Nem biztos, hogy el mernék vele indulni egy külföldi útra, inog a bizalom.

(#41) LamerGyuri


LamerGyuri
senior tag

Üdv!
Akkor ez az a hely, ahol végre megtudom, hol vannak az országban a valóban hozzáértő és jó automata váltó szerelők? Mert a legenda szerint 1 kézen meg lehet számolni őket.

DP0 042

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#42) MasterDeeJay

Eddig csak kettő automata válltós autóm volt.
Egyik egy Astra G amely akkor a kínálat legaljáról vettem meg 385eft-ért. 1,8 benzin. Váltó Aisin AF17 ami igényli azért a karbantartást és kell benne olajat cserélni 90ekm-ként. A hátramenet rántva vette be, érdekes módon téli mínuszban meg totál finoman. Az egyik szelep döglődött benne de úgy voltam vele amíg nem áll meg addig nem érdekel, bontott váltó volt hozzá 100eft-ért. Eladtam 300eft-ért pár év használat után az autót (260ekm volt az órában de fene se tudja mennyi volt a valós), a váltó állapota nem romlott nálam de nem tudom mióta lehetett rossz és még mennyi van hátra neki.
A másik meg a mostani Toyota Avensis t250 2.0 benzin, ebben is japán váltó van azaz toyota (u241e ami ugyan úgy aisin). 260ekm-nél cseréltem a váltóolajat mert bár gyártó szerint nem kell benne azért sztem nem létezik olyan hogy ennyit fut egy olaj és hozza a gyári értékeit. Persze gond nem volt vele de inkább a barna agyonhasznált olaj helyett szép élénk pirosra cseréltem szigorúan ugyanazzal a gyári ATF olajjal amivel kijött és elvileg nem kell cserélni (szűrővel, tömítésekkel együtt). Majd 5 év múlva vagy 100k után újra csere. Mondjuk ez a toyota féle messze finomabb mint a régi aisin, igaz a régi kirakta üresbe ha álltam a féken ez meg nem, érdekes módon a régi aisin AF17 fele akkora méretű és nem is hűtött mint a toyota féle.

LamerGyuri
Balatonfűzfőn ajánlottak valakit a gyártelepen, szerencsére lekopogom nem volt rá szükség, nincs meg az elérhetősége.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#43) Carlytoo válasza LamerGyuri (#41) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Dehogy tudod. Én elengedtem. Mindenki csak okoskodik, meg szakértőt játszik. Az autómérnök barátom átalakítja manuálra, aztán ennyi. Szarok már bele ebbe a sok kontár gyökérbe. Jól definiálja a magyar autószerelő társadalmat ez az eset is. A 90%-uk kókler nulla.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#44) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Dél Alföld - az összes taxis egy Mindszenti kis műhelyre esküszik. Feltételezem a sokat futó kocsik tulajának ajánlata alappal lehet. Szolnoki Róbert +36(20) 952-9091

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#45) ncc1701 válasza Carlytoo (#43) üzenetére


ncc1701
veterán

Ez azért biztató. Néztem már automata váltót bontva, elhiszem, h nem űrhajó, de piszok bonyolult szerkezet.

[ Szerkesztve ]

(#46) Adam289 válasza ncc1701 (#39) üzenetére


Adam289
csendes tag

Gyárilag ~400nm, szóval nem olyan nagy őrdöngősség egy hivatalos maptun tuning, ami azért nem egyenlő a "haver a garázsban rátölti a kódokat egy pillanat alatt" esettel :))

(#47) MasterDeeJay válasza ncc1701 (#45) üzenetére

A sima olajos hagyományos az mára már igen kiforrott szerkezet, volt rá ideje bőven.
Egy jobb széria legalább van annyira tartós mint egy kézi már ha megkapja az olajcserét (de nem egyet láttam 300kkm gyári olajal) A mai hagyományos autómatákat nem is nagyon lehet gyilkolni, szinte idiótabiztosak. Kézit meg azért lehet recsegtetni, nekem is néha sikerül egy kopottabb régi autóban. Meg volt hogy 5. helyett 3-asba váltotam. :DDD

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#48) industrial válasza ncc1701 (#45) üzenetére


industrial
tag

Azért lamellákat cserélni sem 400.000 - 800.000.és nem egy atom erőmű. És a legtöbb esetben ez történik.
Tény hogy brutál bonyolult szerkezet, de túl van misztifikálva.
BMW X5 (1.ge n)lamella csere 70.000 Ft volt....anyagárban.megcsináltam magamnak. (Jó van némi előképzettségem mezőgazdasági gépekből..de fel.urt egy-két ilyen képtelen árajánlat.)

(#49) ncc1701 válasza industrial (#48) üzenetére


ncc1701
veterán

Insigniáról eleve maga a váltó le-fel szerelése 100-150eft...

(#50) industrial


industrial
tag

Az komoly. Kegyetlen árak vannak egyébként autószervízekben..nem beszélve a 20 ezer körüli óra díjjakról.
Kb egyébként levenni a váltót 2 óra kb fel is ugyan ennyi.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.