Nem szakmai blog lesz. Nem ezzel foglalkozom ,de mostanában sajnos kénytelen vagyok. Ez az én szerencsém ezekkel a b*zi automata váltókkal. Nincs mit tenni, fel kell újítani. Az alany egy GM váltós E39 530D. Nos a lényegi kérdés, hogy van-e okunk félni egy ilyen felújításól? Ez szerintem pénztárca kérdése, illetve szakemberé. Sokszor hallom ,hogy az már nem lesz olyan, mint a gyári stb. Valóban. Ma Magyarországon van lehetőség JOBBRA! megcsinálni, mint ahogy a General Motors-tól kiesett. Egyszer kell vele foglalkozni és egy nagy valag pénzt belelocsolni, de utána nem lesz vele problémád, ameddig az autó nálad van ez biztos. Sőt, a következő tulajnak se lesz gondja valószínűleg. Mégis mennyibe kerül mindez? BMW esetében a ZF automata megoldásaival találkozunk zömében, de egy ilyen öreglány, mint az enyém sajnos még a GM váltójával szerelt ballépése a gyártónak. Egyébként az előbbi is megmakkanhat és meg is makkan előbb vagy utóbb. Érdemes csak alkatrészeket megcsináltatni a váltóban, vagy akkor már durr bele mindent? Ez attól függ mennyi rá a keret, vagy esetleg eladásra megy a dolog. Ha meg akarod tartani még hosszú ideig, akkor az én javaslatom a teljes, mindenre kiterjedő felújítás. Ez a mulatság viszont rohadtul nem olcsó. Helytől, szakitól függően 7-900.000 jó magyar forintig is elmegy. Utána viszont gondtalan lesz az életed remélhetőleg. Tehát, aki automata BMW-n töri a fejét az mindig számoljon egy ilyennel. A rendszeres váltószerviz (olajcsere, átmosás, szűrőcsere) meghosszabbítja az élettartamot, de előbb vagy utóbb tönkre fog menni. A Vw konszern DSG váltóit meg kerüljétek, ha használtan vennétek ilyen autót. Ott a felújítás 2 millióig is elmehet.
Automata váltó felújítás
-
-
GM tudott valaha is váltott készíteni ? Gondolok itt a manuális M32-es bakijára is. (Fiat-Opel-stb)
-
futo001
senior tag
DSG nem is rossz, ha Powershifttel hasonlitod ossze.
Amugy ez kb minden osszetetteb extraval igy van. Nem fer bele a keretbe egy felujitas, ne vedd meg, ahogy irtad is. Aki megis megteszi ugy, hogy nem a zsebehez merte a lehetseges koltsegeket es elromlik alatta, az ugyis frocsogni fog es epp ebbol indulnak a varosi legendak es a fotelben edzett autoszerelok mivel sokan rosszul merik fel a lehetosegeiket.
En nem valto alapjan valasztottam, egy adott autot akartam, tudtam, hogy a Powershift nyugos de nem erdekelt, bele volt kalkulalva, nem is szidtam soha. DSG-vel sokkal kevesebbet szivtam (szinte semmit). -
C5 alatt nekem is ilyen van. Milyen tünetei vannak nálad?
Az enyémbe 280ezernél lett először olaj cserélve, kb. 60ezrenként lenne ajánlott. Most 370ezernél vagyok, volt azóta 2 teljes átmosás, még bírja.
Jelek vannak, hogy lassan ráfér a felújítás, néha ránt P-ből kivéve, 5-ből 4-be nem a legszebben vált. -
-
-
ncc1701
veterán
Insigniám alatt egy japán aisin af-40 6 gangos tiptronik van, épp gyűjtöm a lelkierőt, mert asszem ott is érik egy automata váltó felújítás. És hát igen, kis hiba esetén megáll 400e-ből, de ha full felújítás kell, akkor 8-900e a történet vége szereléssel, mindennel.
-
8th
addikt
"A Vw konszern DSG váltóit meg kerüljétek, ha használtan vennétek ilyen autót. Ott a felújítás 2 millióig is elmehet."
Így születnek a városi legendák. Nem tudom ez hol és kitől hallottad de biztosan nem igaz. Hat kilóból itthon nulláról újjáépítik és felprogramozzák az amúgy teljesen kuka állapotú keresztmotoros olajos hatos dsg-t. Kétmillióért a gyártó is ad neked zsír új váltót a polcról és abban benne van a márkaszervizben történő beépítés díja is.
"aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként."
Az sem jelent semmit. [link] Német import autó volt. Nesze neked német precizitás.
-
Manuál, illetve az, aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként. Illetve az új autó. Ott túl sok kérdés nincs.
Még egy nagy gond van. Hiába van a váltófelújításról számla, nagyon sok esetben kiderül, hogy az nem egészen úgy van, ahogy gondoljuk. Tehát a számla hivatalos helyről származzon és utána is kell érdeklődni, hogy mit cseréltek benne. Azt ugye dokumentálniuk kell.
-
norbx
aktív tag
Milyen váltó az amit meg lehet akkor venni több százezres ráfordítás nélkül?