Nem szakmai blog lesz. Nem ezzel foglalkozom ,de mostanában sajnos kénytelen vagyok. Ez az én szerencsém ezekkel a b*zi automata váltókkal. Nincs mit tenni, fel kell újítani. Az alany egy GM váltós E39 530D. Nos a lényegi kérdés, hogy van-e okunk félni egy ilyen felújításól? Ez szerintem pénztárca kérdése, illetve szakemberé. Sokszor hallom ,hogy az már nem lesz olyan, mint a gyári stb. Valóban. Ma Magyarországon van lehetőség JOBBRA! megcsinálni, mint ahogy a General Motors-tól kiesett. Egyszer kell vele foglalkozni és egy nagy valag pénzt belelocsolni, de utána nem lesz vele problémád, ameddig az autó nálad van ez biztos. Sőt, a következő tulajnak se lesz gondja valószínűleg. Mégis mennyibe kerül mindez? BMW esetében a ZF automata megoldásaival találkozunk zömében, de egy ilyen öreglány, mint az enyém sajnos még a GM váltójával szerelt ballépése a gyártónak. Egyébként az előbbi is megmakkanhat és meg is makkan előbb vagy utóbb. Érdemes csak alkatrészeket megcsináltatni a váltóban, vagy akkor már durr bele mindent? Ez attól függ mennyi rá a keret, vagy esetleg eladásra megy a dolog. Ha meg akarod tartani még hosszú ideig, akkor az én javaslatom a teljes, mindenre kiterjedő felújítás. Ez a mulatság viszont rohadtul nem olcsó. Helytől, szakitól függően 7-900.000 jó magyar forintig is elmegy. Utána viszont gondtalan lesz az életed remélhetőleg. Tehát, aki automata BMW-n töri a fejét az mindig számoljon egy ilyennel. A rendszeres váltószerviz (olajcsere, átmosás, szűrőcsere) meghosszabbítja az élettartamot, de előbb vagy utóbb tönkre fog menni. A Vw konszern DSG váltóit meg kerüljétek, ha használtan vennétek ilyen autót. Ott a felújítás 2 millióig is elmehet.
Hirdetés
-
-
GM tudott valaha is váltott készíteni ? Gondolok itt a manuális M32-es bakijára is. (Fiat-Opel-stb)
-
futo001
senior tag
DSG nem is rossz, ha Powershifttel hasonlitod ossze.
Amugy ez kb minden osszetetteb extraval igy van. Nem fer bele a keretbe egy felujitas, ne vedd meg, ahogy irtad is. Aki megis megteszi ugy, hogy nem a zsebehez merte a lehetseges koltsegeket es elromlik alatta, az ugyis frocsogni fog es epp ebbol indulnak a varosi legendak es a fotelben edzett autoszerelok mivel sokan rosszul merik fel a lehetosegeiket.
En nem valto alapjan valasztottam, egy adott autot akartam, tudtam, hogy a Powershift nyugos de nem erdekelt, bele volt kalkulalva, nem is szidtam soha. DSG-vel sokkal kevesebbet szivtam (szinte semmit). -
C5 alatt nekem is ilyen van. Milyen tünetei vannak nálad?
Az enyémbe 280ezernél lett először olaj cserélve, kb. 60ezrenként lenne ajánlott. Most 370ezernél vagyok, volt azóta 2 teljes átmosás, még bírja.
Jelek vannak, hogy lassan ráfér a felújítás, néha ránt P-ből kivéve, 5-ből 4-be nem a legszebben vált. -
ncc1701
veterán
Insigniám alatt egy japán aisin af-40 6 gangos tiptronik van, épp gyűjtöm a lelkierőt, mert asszem ott is érik egy automata váltó felújítás. És hát igen, kis hiba esetén megáll 400e-ből, de ha full felújítás kell, akkor 8-900e a történet vége szereléssel, mindennel.
-
"A Vw konszern DSG váltóit meg kerüljétek, ha használtan vennétek ilyen autót. Ott a felújítás 2 millióig is elmehet."
Így születnek a városi legendák. Nem tudom ez hol és kitől hallottad de biztosan nem igaz. Hat kilóból itthon nulláról újjáépítik és felprogramozzák az amúgy teljesen kuka állapotú keresztmotoros olajos hatos dsg-t. Kétmillióért a gyártó is ad neked zsír új váltót a polcról és abban benne van a márkaszervizben történő beépítés díja is.
"aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként."
Az sem jelent semmit. [link] Német import autó volt. Nesze neked német precizitás.
-
Carlytoo
senior tag
Manuál, illetve az, aminek nagyon jól dokumentált szervizelőélete van. Ilyet nagyon ritkán találsz egyébként. Illetve az új autó. Ott túl sok kérdés nincs.
Még egy nagy gond van. Hiába van a váltófelújításról számla, nagyon sok esetben kiderül, hogy az nem egészen úgy van, ahogy gondoljuk. Tehát a számla hivatalos helyről származzon és utána is kell érdeklődni, hogy mit cseréltek benne. Azt ugye dokumentálniuk kell.
-
norbx
aktív tag
Milyen váltó az amit meg lehet akkor venni több százezres ráfordítás nélkül?
Még van hozzászólás! Tovább
Hirdetés
Percről percre
it Perel az X, hogy blokkolja Minnesota deepfake-törvényét a szólásszabadság érdekében.
ma Drágán nyit, de fejlődött a kvázi-középkategóriás Google referencia.
it Alulbecsülte az érdeklődést a Nintendo, csak Japánban 2,2 millióan jelentkeztek az előrendelési lottóra.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Kivizsgálja az Arc meghajtó magasabb többletterhelésének az okát az Intel
ph Mindez a jövőben olyan optimalizálásokhoz vezethet, amely javít a szóban forgó problémán.
Alig lesz vastagabb gombjainál az iPhone 17 Air
ma Újabb makettekről készült fotók vetik össze a széria méreteit.
Leleplezte új csúcskategóriás node-ját a TSMC
ph Az A14 mellé számos más technológia is érkezik.
Akciófigyelő 2025: PlayStation Store leárazások
gp Számos játék szerezhető be az eredeti áránál olcsóbban, érdemes lehet a teljes listát átböngészni.
Fényképeken az újra lilába boruló Xperia 1 VII
ma A forma drasztikusan nem változik, de visszatér egy korábbi szín az Xperia 1 IV-ből.
Rövid videón az Onimusha 2: Samurai’s Destiny
gp Az eredetileg PlayStation 2-es játék felújított kiadása májusban érkezik.
Megjelent a OnePlus 13T
ma Újra van T-modell, ráadásul egyből kompakt méretben, de csúcskategóriás hardverrel.
- E-roller topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- Hobby elektronika
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Óvodások homokozója
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...