Mivel kisérletző kedvű topiklakó vagy, és mindennel redelkezel így neked írom. Most látom a ruszkiknál, hogy ők hogyis csinálják a deszufatizálást. Kell egy CH611, és egy olyan elektrónikus kisütő ami van neked.
A CH611-et 2A-re állítod (mivel tudjuk, hogy itt nem a sebesség számít) rákötöd az akksit, és arra pedig a kisütőt. A kisütőn bállítod a 2A-t, és vársz. Ennek mi az értelme?
Látszólag ua. töltünk mint amennyit kiveszünk. Ez az ide-oda hintázás regeneráló hatású. Az téves elképzelés, hogy az akksival nem csinálunk semmit, mert a CH611 tüskékkel dolgozik, vagy fázishasítással.
Te ezt ki tudod próbálni. Nem tudom mennyi idő kell hozzá, de te ezt ügyesen kitalálod. Sőt sok próba akksid is van.
Próbáld ezt a módszert annál amelyik megállt a fejlődésben.
Sajnos a CH611-nek nagy az áramlépcsője. 2-10A közt is kellene valami. Kíváncsi vagyok mire jutsz majd így.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Mr Dini:] Hálózati problémából kiber-versenyfeladat!
- [Re:] [bitpork:] Bú. Boci bú- a bornyú kétszer pusztul
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [DraXoN:] Netfix lemondva
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
Brogyi
senior tag
csiga8
senior tag
Naná, hogy kipróbálom!
Kérdés, hogy az akku teljesen lemerült, teljesen feltöltött, vagy részlegesen töltött legyen-e, illetve az a sok idő, hozzávetőlegesen mennyire sok?
Áramtüskékre nekem ott a Forexes szulfátalanító is. Ezen elv alapján az nem lenne jobb? Vagy ez direkt a CH611-ről szól?
Akksi nem számít, a töltő ne menjen tönkre. A kapacitásmérő sem olyan drága, de azért az se haljon meg.
Apropó.
Nézegettem az FDY10 kapacitásmérőt, ami neked is van. Az mennyire bírja a tartós 10A-s terhelést? Az kikapcsol adott feszültséghatárnál? Minőségben jobb-rosszabb, mint ezek a ventilátoros kapacitásmérők?
Brogyi
senior tag
CH611 tirisztoros, és van neked. Azért írtam. Az idő 8 órától 1-2 napig. Nem csináltam még én se.
FDY10 pontos, és megáll. Az-az lekapcsol. Engem csak a sípolása zavart. Az hogy jobb-e? Talán igent mondanék. A műterhelése melegszik keményen. A műanyag asztalba beleég. Vigyázz!
A mostani ventilátoros számomra elviselhetőbb.
Az akksi szintje talán a közepes jó mivel nem változik az egyensúly miatt.
[ Szerkesztve ]
Brogyi
senior tag
Brogyi
senior tag
Az erősen szulfátosra 2-4 napot ír. Bocsi, de az oroszom megkopott már nagyon.
csiga8
senior tag
Az első ventilátoros mérőm összef.sta magát. Nem bírta a C/10 ( 7,4 A) terhelést és az LCD kijelző alatti chipek megolvadtak.
Ami neked van, az meg megjött 5! nap alatt az ALI-ról. Elővigyázatosságból nem megyek 7A fölé vele, de ő lényegesen hűvösebb.
A Bangoodról rendelt 5A-s kapacitásmérőm meg sem érkezett. Azt megint lenyúlta valamelyik magyar postás. Ugyanígy tűnt már el 4 db 18650-es akkum is, meg a menetmetszőm is.
A behányt kapacitásmérő miatt fel vettem a kapcsolatot az eladóval ( 392.000 eladása van), de hülyének néz, majd írok panaszt az ebay ügyfélszolgálatnak is, hátha szerencsém lesz.
Emiatt gondolkodom egy tartósabb, szívósabb darabon, hátha az FDY10 az lenne. Hogy meleg? Leteszem a betonra, azt csókolom...
[ Szerkesztve ]
csiga8
senior tag
Lenne egy 44Ah-s fekete Varta, jelenleg 6,2Ah-t tud, meg egy 60Ah-s Varta, meg egy 74Ah-s Jenox. ( 6 Ah körüliek ezek is) Kipróbálom rajtuk, eddig mind kuka úgyis.
Ezeket a kisebb, vagy gyengébb kapacitású akkukat a szulfátoldóra fel sem teszem, mert eddig mindegyiket megölte, hiába próbáltam nagyon óvatosan, 0-tól éppen csak kicsivel nagyobb áramot adni nekik.
Megnézzük így lesz-e valami előrelépés.
#89874944
törölt tag
Sziasztok!
Van egy Varta silver 110 Ah akksim, ami úgy tűnik eléggé a halálán van. Mindössze fél éves. Einhell cc-bc 4m töltővel 12,7 V-ra töltöttem (vagyis töltöm mostmár rendszeresen, minden másnap...)
Gyújtás ráadáskor leesik a fesz 11.0 V-ra, nagy nehezen fél perc múlva felmászik 11.9 V-ra, úgy hogy semmi nincs felkapcsolva, se ülésfűtés, se lámpa, se fűtés.
A kocsi 14.0 V-al tölti (akksin mérve, kocsi vezérlő is ennyit mond). Minden nap kétszer megyek vele összesen 30-35 km-t, 2 óra alatt, a generátor 180 A-es. Bezárva 80 mA-t szednek le róla a fogyasztók. 1 nap alatt 12,2 V-ra merül, 2 nap alatt 11,9 V-ra. Szerintem ez messze van a 110 Ah-tól.
Láttam, hogy vannak olyan mérők, amik kiírják, hogy hány Ah-t tud még. Hol lehet ilyet kapni? Vagy hol tudnák ezt nekem megmérni? (Pest környékén)
Voltam egy kifejezetten autós villamoságisnál, annak csak egy multimétere volt...
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Csergő mér ilyet Bp-n pl.
#89874944
törölt tag
köszi
csiga8
senior tag
Ha a mérőműszer kiadja a hibát, ok, de egy rendes kapacitásmérés az nem két perc.
csiga8
senior tag
Egy linket dobsz az oldalról?
Brogyi
senior tag
#89874944
törölt tag
Kapacitás mérésen kívül hogy tudnám még gariztatni? Ha az indítóárama gyengébb mint kéne, az is garis ok?
[ Szerkesztve ]
hegefe
csendes tag
Az indító akku kapacitás csökkenésével közel egyenes arányban csökken az indító árama.
Ezért, ha nagyon alacsony a kapacitás az indító áram se lehet megfelelő.
A nyugalmi áram felvétel mitől 80mA? (lsd. #4533 h.sz.)
A Varta jótállás mit ír a nyugalmi áram felvételről? - Mielőtt garis bevizsgálásra viszed, tisztázd ezt a kérdést.
[ Szerkesztve ]
#89874944
törölt tag
A 80 mA soknak számít? Én úgy tudtam 100 mA-ig jó Ez egy 3.0 TDI tele elektronikával, riasztóval, nem hiszem, hogy ennél lehetne alacsonyabb is. Az erősítő 10mA-t vesz fel például.
DigitXT
félisten
És az erősítő mi a fenének van készenlétben, ha zárva van az autó?
#89874944
törölt tag
Száz óra alatt vesz ki 1 Ah-t a 110-es akksiból. Nem itt lesz a gond szerintem.
[ Szerkesztve ]
csiga8
senior tag
Szerintem 10 óra alatt, de ezen nem veszünk össze.
#89874944
törölt tag
Az erősítő 10mA-jére írtam a száz órát.
A forexen pont most olvastam... jó volt az indítóáram, még több is mint kéne. És 60 Ah helyett 6-ot tudott [link]
[ Szerkesztve ]
csiga8
senior tag
Engem már viccelt meg egyszer-kétszer a műszer. Igaz kínai, de szerintem a drágábbak is ugyanazt mutatnák.
A terhelővilla viszont nem csal, és azt elfelejtettem, hogy azt is lehetne használni.
hegefe
csendes tag
Nem számít, hogy mi hogy tudjuk. Mit ír a Varta a jótállási feltételeknél a nyugalmi áram felvételről?
csiga8
senior tag
Egyébként nem lenne nagy összeg egy 10A-s kínai töltő SON 1210D [link]. Lehet az a 4 A-s Einhell csak nyünyörög azon a nagy akkun.
[ Szerkesztve ]
csiga8
senior tag
Köszi, bogarászom.
Kernel
nagyúr
Nagy teljesítményű erősítők akkora áramot szipkáznak, hogy azt nem jó kapcsolóval (vagy inkább relével) megszakítani, ami átmeneti ellenállást is képezne. Ezért az akkuhoz minél rövidebb úton, minél vastagabb kábelen kell csatlakozni.
Az erősítőben lévő tápegység növeli a 12 V-ot nagyobb feszültségre, ami ahhoz szükséges, hogy 4 vagy 2 Ω terhelésen leadható legyen a kívánt teljesítmény. A konverziós elv miatt viszont kisebb feszültségről nagyobb áram szükséges ugyanannyi teljesítmény előállításához.
Ez a tápegység indítható és leállítható 12 V kapcsolófeszültséggel, amit a fejegység / rádió ad ki. De az csak egy vékony jelvezeték, terhelés nincs rajta.
Amellett a főáramkörön van egy minimális készenléti áram, de az nem sokat számít az akkunak.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
agyarka
aktív tag
Az Optimate 6 kevésbé tölt fel, mint az Optimate 4. A 6 14,3V ig tölt, majd 12 órát pihentet/ tesztel, utána jön félóra váltásokkal a 13,6 .
A 4 es 14,4 ig tölt, és nincsenek benne 12 órás periódusok, csak a félórások. Tartósan a 6 ost használva a motor leállítás után előbb csökken az akku kapocsfeszültsége 12,7V alá. Szerencsére a Forexes deszulfátalanitó felfrissíti.
Ami egyébként nálam 15,6 illetve. 16,6 V nál kapcsolna ki, ezért inkább kézi lekapcsolással használom.
csiga8
senior tag
Az Optimate 6-ot nem használom motortérbe, van egy 50 kg-os moszkvai őr szuka kutyusum és egy töltőt már megrágott. Így oda drága töltő(k) nem megy. ( A kínai YASO(k) eddig jól működik)
Az viszont érdekelne, hogy ez az optimate impulzus töltő-e. Kíváncsiságból.
A Forexes deszulfátort még AGM akkun sem használom 16 V-on. 15V-on olyan 15,3-15,4V-ig megy, majd amikor tudok rá felügyelni, akkor teszem 16V-ra. Olyan 15,8V-ig viszonylag hamar ( félóra, óra?) felmegy, ott lekapcsolom vagy átteszem a CH611-re egy AGM töltésre.
[ Szerkesztve ]
hegefe
csendes tag
Elég durva eltérés az a 0.6V a Forex szulfátoldón, a kikapcsolási határ feszültségeknél.
A Forexnél állíttasd be, nehogy kárt okozzon.
#89874944
törölt tag
hegefe
csendes tag
Garancia igény érvényesítéskor biztos lehetsz benne, hogy mérni fogják az autó nyugalmi áramfelvételét.
A Varta is Johnson gyártmány, mint a Bosch.
Csodálkoznék, ha más mérési jegyzőkönyvet használnának, mint a Bosch feliratos akkuknál.
Boschnál megszűnik a jótállási kötelezettség :
1.4.10 pont.
"Ha a motor áll, minden fogyasztó ki van kapcsolva, és a jármű áram felhasználása nagyobb, mint 30 mA."
Egyébként teljesen jogosan.
(Csak a full elektronizált luxus autóknál többszörös az áramfelvétel. Ahol direkt emiatt két akkus (+munka akku bistabil relével) a fedélzeti áramkör.)
Szerintem a Vartánál is erre készülj, ha gariztatod.
[ Szerkesztve ]
hegefe
csendes tag
Hírtelen rákeresve a neten. Mazda autókra a forgalmazónál a témában ezt találod.
"Egy tipikus motorvezérlő elektronika 0,005-0,008 Amper áramot vesz fel, hogy a memória megmaradjon. A legtöbb autóban a mérhető nyugalmi áramfelvétel általában maximum 0,025-0,028 Amper, bár néhány luxusautóban a sok játékszer miatt ez lényegesen több is lehet. Az utólagosan beszerelt HiFi erősítős autókról nem is beszélve."
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Q7, van ami egye szerintem. Geli, Unix ha lemerülve viszed, kicseréli zokszó nélkül, honnan van?
hegefe
csendes tag
Igen, egy akkus a technika az Audi Q7 - v. konszern társai Porsche Cayenne és VW Touareg - kategóriában. Ha erre utaltál. Én nem erre a 'luxus' kategóriára gondoltam.
Egyébként aránylag egyszerű egy + munka akkut bistabil rélével utólag beépíteni.
Ha befér az indító akku mellé egy kis munka akkumulátor.
(Ha meg az indító akkut már cserélni kell, egy azonos indító áramú, de rövidebb új akku mellé a munka akku biztosan betér.)
Egy ilyen két akkus áram forrásnak nem okoz indítási gondot semmilyen utólagosan beépített elektronika, vagy megnőtt nyugalmi áramfelvétel.
[ Szerkesztve ]
agyarka
aktív tag
Szó szerint értelmezve akkor autóba szerelve elveszik a garancia. A motor leállítás után manapság mindegyik áramfelvétele meghaladja a 30 mA t. Típustól és felszereltségtől függően jópár perc mire elkezdi átállni nyugalmi áramfelvételre. Nálam ~10 perc, de a legalacsonyabb készenléti áramfelvétel - ha jól emlékszem - 4 nap után áll be.
hegefe
csendes tag
Nem hinném, hogy ez ne lenne egyértelmű.
"Ha a motor áll, minden fogyasztó ki van kapcsolva, ..."
Ha tudod, hogy 10 perc v. 15 perc (pld. az én autóm) v. fél óra az automatikus teljes áramtalanítás. Akkor ott van minden fogyasztó kikapcsolva.
Inhouse
őstag
Sajnos igen sok autónál megnehezíti a nyugalmi áramfelvétel mérését az autó elektronikájának működése az autó leállítása után. Hosszú percekig dolgozik valamin némelyik, nincs idő és lehetőség minden alkalommal félórákat várni ezen folyamatok leállására várva. Az más kérdés, hogy az akku beépítése is olyan feszes és zsúfolt néha, hogy a legkisebb lakatfogó sem fér oda a vezetékekhez. A ki/beszerelés is katasztrófa sokszor, pl. a szélvédő alá építettek, külön szép az Opel Corsák megoldása, ahol átfolyik az egész szélvédőről lefolyó miskulancia az akkun, olyanokról ne is beszéljünk, ahol ki kell venni a kereket, levenni a doblemezt, hogy az akkuhoz lehessen férni. Francia autóknál a nyugalmi áram külön megérne egy misét, hogyan is sikerül megoldani ezt a mérnököknek így.
Üdv Inhouse
#89874944
törölt tag
én az autót nem viszem vissza, csak az akkut... úgy elég érdekesen tudnák méregetni. Egyébként se hagynám hogy hozzányúljanak.
Az full fapad, szívóbenzin A4-emen is 40 mA a nyugalmi. Nem láttam még olyan autót ami 30 mA alatt lett volna. Se Toyota, se Mazda, se Fiat...
molnarpeter: totalcarnál vettem
[ Szerkesztve ]
hegefe
csendes tag
Ez mind rendben van. De nem azért szóltam hozzá, hogy kötözködjek.
Ha valakinek 80 mA a nyugalmi áram felvétel. Ne állítson be így a garanciális akku bevizsgálásra. Megelőzve a kellemetlenséget - esetleges igény elutasítás -, iktassa már ki erre a rövid időre az utólag beépített, nagy nyugalmi áramfelvételt okozó fogyasztóit.
(Az külön téma, hogy mit okozhat vagy már okozott egy ilyen 80 mA-es állandó terhelés.)
hegefe
csendes tag
Ja, az más, ha ilyet megtehetsz.
Velem eddig autó nélkül szóba se álltak ...
[ Szerkesztve ]
#89874944
törölt tag
Mint már mondtam, az egyetlen utólag beépített az erősítő, a kemény 10 mA-jével. Ez tehát jól van bekötve. Minden más gyári. Nincs mit kiiktatnom.
[ Szerkesztve ]
Inhouse
őstag
Ha garanciás ügyintézést akarsz, akkor nem te szabod a feltételeket. A jótállás papírja egyfajta szerződés közted és a forgalmazó között. Ami abban van írva (a törvények és szabályok alapján) aszerint kell/lehet eljárni. Pl. a Jásznál, de több másiknál is benne van, hogy az autót átvizsgálásra kell bocsátanod, ha kérik. A reklamációk zömét nem akkumulátor hiba okozza. A fogyasztónak is nagy segítség, ha kiderül mivel van gond. Egy ellenőrzés nélküli akkucsere nem old meg hibákat a gépjármű elektromos rendszerében, kis idő múlva újra gond lesz az autóval.
Üdv Inhouse
hegefe
csendes tag
Az ismeretségemben, ami átment a kezem alatt az összes érintetlen gyári elektronikás autó ilyen - már mint 30 mA alatti.
Szerintem ez nagyon nem vita téma. Pláne az esetedben, egy fél év után kifektetett prémium akkuval ...
(Elnézést, nem személyeskedésnek szántam. Csak tényt bátorkodtam leírni.)
Inhouse
őstag
Ez mind rendben van. De nem azért szóltam hozzá, hogy kötözködjek.
Persze, nem is ezért írtam, csak aki nincs benne, nehogy azt higgye, hogy minden fekete-fehér. Sajnos nem mindig egyszerű ez a kérdés.
Azok meg a külön szép esetek, amikor az akkut mondjuk tönkre vágja az autó, mert hosszú ideig nincs töltés, vagy meríti valami és ezért nem töltődik fel...és úgy jönnek oda, hogy már elhárították a hibát, de ezt ugye nem ismerik be, csak az akkucseréért jöttek. Így aztán rosszul esik, amikor a gyártó visszadobja az akkut, hogy elutasítva, pedig minden jó az autóban! Ilyesmi ez a mérés idejére "rendbe hozott" autó is. Minden évben vannak X aktás esetek, amikor valaki hazudik. Csak másképp állunk mi is hozzá a kérdéshez, ha hülyének vagyunk nézve...a szűk lehetőségeken belül persze.
Ja, jut eszembe szépek még a 360-ik napon tönkrement gyári hibás garanciás akkuk is. Addig ott ült szegény gyári hiba és várta, hogy mikor következik ő.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
#89874944
törölt tag
Az előbb linkeltem a jótállás feltételeit. Nincs benne az autó mérése. Egyébként át van vizsgálva, a töltőrendszer is.
Inhouse
őstag
Javaslom a 4. pont újraolvasását.
Üdv Inhouse
molnarpeter
nagyúr
Kérdezd meg a boltot, tudják-e garizni. Ha terhelő villával kéne megnézni, írj
zoltannovak
tag
https://youtu.be/XXjp6mVCGxU Videó leírásában leirtam mit csináltunk. Lényeg, hogy a CTEK 1-es programja fut és impulzussal tölt!
agyarka
aktív tag
Egyértelmű akkor lenne, ha a maximális nyugalmi áramfelvételt szabnák feltételül.
A mai modern autóknál 10-15 mA, 40 be simán befér egy jó riasztó, sőt megfelelően programozva akár GPS el is. Sajnos a programozók legnagyobb része sz@rik a fogyasztásra, vagy csak egyszerűen nem ért hozzá. Mire az ügyfél ezzel szembesül a garancia már lejár.
Kedvencem az olyan riasztó amelyik rosszul dolgozik rá a CAN BUS ra, és ezért nem kerül az autó nyugalmi helyzetbe. A riasztó betápján normális a fogyasztás, és minden eszköz ki van kapcsolva, mégsem mérhető nyugalmi áramfelvétel.
(#4599) Mr Bond 007 válasza zoltannovak (#4597) üzenetére
Mr Bond 007
őstag
"Ezért bizton állítom még egyszer, hogy a CTEK kommersz töltők soha nem indulnak meg impulzus töltő üzemben." by hegefe
Amúgy már más is rakott be erre bizonyítékokat. Na mind1! Megyek vissza tönkretenni az aksijaimat a gagyi ctekemmel a rózsaszín szemcsimben..
[ Szerkesztve ]
zoltannovak
tag
Közben mértük, hogy minimális 3-40milliampernfolyt. Most tovább “bikázzuk” 30Volttal hátha megindul lassan valami értékelhető áram.
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
- Apple iPhone 14 Pro 128GB kártyafüggetlen fekete HIBÁTLAN állapotban