- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Itt a 2.6 tonna 4x4 automatával megkéri az árát. Meg ilyen apróságok mint hogy azt hittem h a led lámpa majd kevesebbet fogyaszt mint a xenon. Hát nem- lámpánként 98W ha be van kapcsolva és akkor még a hozzá tartozó elektronika nincs is számolva. Meg minden szart átpakoltak az elektromos rendszerre. Tekintve hogy Hansban mindenre IS van elektronika (soft-close, táblafelismerő, lane assist, ACC, holttér figyelő, front és rear pre-sense, 360°C kamera és radar, önparkolós mittoménhogyhívják, magától élesedő parkradar) és ez mind feszt megy, csoda hogy újonnan többet tud az autó villanyosan. Egyébként most ha teljesen lemerítem és akkor töltöm 34ig felmegy. Ha meg csak rátöltögetek akkor változóan 30-31. Teljes töltés gyár szerint falazott malacról max 8:30. Most olyan 4-6 óra kb.
-
-
Somatom
veterán
-
Azért az az 50 új korában volt. Ilyen futásnál a városi forgalomban jó ha 15 összejön amikor megy a klíma meg a lámpák meg a mindenféle asszisztens. (irgalmatlan fogyasztása van ám az üres 2.6 tonnának) Cserébe ha nem nagyvárosi a forgalom akkor most is elmegy 30 km-t. Most a Balcsin kipróbáltuk. Ráadásul a falazott malacból most nyáron elég gyorsan felszlopálja magát.
-
Somatom
veterán
Gratula!
Az az 50Km -es villany hatótáv meglepett. Azzal én símán el tudnék villanyautózni. Csak ez a SUV elrendezés nem nekem való.
Ne is törődj a villanyfanokkal! A legtöbbje álszent. Símán járhatnának bringával és akkor nem lennének okozói a zsúfoltságnak. Én itt a főfaluban villanybringával közlekedek, a dízel a garázsban áll. Na, akkor most ki a ződebb? -
-
-
válasz
Hieronymus #54 üzenetére
WOW. Tehát ha a nevéből kihagyjuk az égés típusára vonatkozó részt akkor már nem is részecskeszűrő...
Az írás kezdetén ott van pár szempont ami mellett kellett dönteni, de a régebbi autók szempontjai között is vannak aktuálisak amik nem múltak még ha nem is említettem őket
Máj bed. A családi egyterű mellett se teherautó, se kamion nem játszik
MOD
A másik ami nagyon fontos a valamilyen fokú terepállóság. A családom fele még mindig külterületen lakik -
-
aero.
veterán
válasz
Hieronymus #54 üzenetére
-
"Az új benzineseken szerinted miért van DPF?"
Nincs DPF. EU előírás miatt viszont van PF. Részecskeszűrő. Nagy a baj, ha egy Otto motor úgy kormol, mint a Diesel.
Az égés során keletkező salak és a robbanótérbe bekerült szennyeződések visszatartására optimalizált a szűrő.Amúgy az olvasás kezdetén Ford Tourneo vagy hasonló kategóriás járműre gondoltam. Ülés szám, kényelem, ...
-
-
icemad
nagyúr
Lehetne egy kisebb írás a fedélzeti rendszerről? Szerintem nem csak engem érdekelne. Köszi.
-
nevemfel
senior tag
Világos, csak hát ez, hmm, amellett, hogy "ződ", inkább csak bonyolult, és drága a javítása. Öcsém épp költözik, családalapítás előtt áll, és próbálom lebeszélni a hibridről, illetve afelé terelem, hogy inkább vegyen egy sima belsőégésű dömpert családi/hosszútávra, helyben futkározáshoz meg egy használt Nissan Leafet.
-
Soha , de soha ne légy irigy! Lehet az asszony kib@szott a sarok "SLUT" feliratú bőrszerkóban hogy megvehesse magának a dömpert! Ezt nem tudhatod
A villanyos teljesítmény pont elég hogy meglódítsa bódét. Kb 120 ig megy finom gyorsítással elektromosan de amúgy minden tartományban a villanymotor be tud segíteni h elgurul a gyógysz@r. Megtanít szépen vezetni ha szabad így fogalmazni. -
ncc1701
veterán
Á, nagy átlagban, nagy autótól a 7.5 nem rosz. Az insignia nekem városban bekéri a 8.5 átlagot. De hát csodák nincsenek, 1.6 tonna, és 6 gangos automata.
Ja, a hülyék klubjában én is benne vagyok a kocsival. Dpf, dízel, automata, turbó minden egy kupacban, ami messziről elkerülendő.
Bár a motor konstrukciós hibája már javítva van.
-
-
Nekem a teljes elektromos még nem alternatíva sem anyagilag sem használhatóság szempontjából. VAn amikor egy nap lenyomok 800km-t és ott minden perc számít mert időpontra kell mennem. Azt meg nem is említem hogy annyi villany vételezési pont nincs ami elég lenne. a házban most ketten vagyunk a 12-ből akik villanyoznak. Abban reménykedünk hogy jön még 1-2 család és akkor végre át tudjuk verni az udvari két töltőhelyet.
(#39) ncc1701:
Szerintem ez annyira nem rossz. a long time 7.5L.
-
nevemfel
senior tag
Ami az autót illeti, szerintem jó választás. Én magam nem szeretem a kombikat, de nincs családom, tehát mások a prioritásaim. Amit nem értek, hogy miért hibrid? Oké, zöld rendszám, belépő az elit zöldklubokba, de a hibrid hajtáslánc idővel megbosszulhatja magát. Például azzal, hogy elszaródik.
-
ncc1701
veterán
Tetszik, vagy nem, ha valaki sokat megy, messzire, akkor még ma is a dízel a legésszerűbb választás. Ha a vadi új swifttel megyek 140-el, akkor eszik 8 felett, ha a 10 éves 2.0 dízel insigniával, akkor meg 5.5L. Utóbbiból kevesebb co2 jön a tippem szerint. A nagy kocsival meg nem nagyon járok városban, és annyi.
-
-
Elf
aktív tag
Igazad lenne ha a kipufogó be lenne kötve az utastérbe. Ez esetben a magánügyed lenne a dolog.
Mérlegelnéd az egészségügyi kockázatokat és döntenél.
De mivel a többi ember tüdejét fosod tele méreggel ezért őket is belevonod a döntésbe. Nekik is közük lesz hozzá mert az ő egészségüket is belekeverted a döntésbe. Ez van. -
-
Elf
aktív tag
Vendégségben a szoba sarkába hugyozni eszméletlen nagy bunkóság.
De szerencsére Pistike az asztal közepére szart így ha valaki beszól hogy ne hugyozzak má a sarokba elég csak Pistikére mutatnom és máris fel vagyok mentve! Nem is vagyok bunkó!
Köszönöm Pistike! Majd meghálálom amikor nagycsoportos leszek!(Valójában bunkó vagyok akkor is ha vannak nálam nagyobbak. A másikra mutogatni meg elég gyökér próbálkozás. Sokkal gerincesebb dolog lenne azt mondani hogy én ilyen sarokba hugyozós fajta vagyok, közöd?! Szerintem.
)
-
#50192640
törölt tag
vagyis autóbalesetben meghalni nem ok, de az rendben van, hogy te magad is hozzájárulsz a légzőszervi megbetegedés kialakulásához.
bitpork: valóban nem követem napi szinten a szaksajtót, nekem ez maradt meg. nem vagyok idealista, tudom, hogy a benzines is termel mikrorészecskét.
azt továbbra is fenntartom, hogy:
- euro 6 alatt elég sok autó van használatban, nincs mindenen részecskeszűrő.
- a magyar használtprémiumos körökben azért elég sokszor fordul elő a drága alkatrészek meg nem vétele. nem mondom, hogy mindenki így tesz, de azért az összes németből behozott autót ha megnézzük, lesz bőven olyan, aki nem megveszi a részecskeszűrőt, hanem a Józsi kifúrja neki
- érterm, hogy a benzines és a villanyos is termel szállóport, nem kérdés, hogy még a biciklizés is rendelkezik valamilyen környezeti lábnyommal. de nehogy már a belsőégésű motor ÉS annak a fékpora összevethető legyen egy villanyautó részecsekibocsátásával -
válasz
#50192640 #23 üzenetére
Pont erről írtam. Egy tíz+ éves cikkre hivatkozol. Azóta már kiderült hogy a benzinesek is kipufognak minden xart mikro méretben. Na meg ugye az általam említett fékpor és gumi por is a pm10 kategória és alatta van ami megint nem jó és ezeket a villanyosak is termelik. Ahogyan a villanyos a szimpla port is ugyanúgy viszi és felkavarja mint minden más. Szóval értelmetlen erről vitázni míg ember létezik nem lesz olyan h nem szennyez és mindig lesz jobb valakik szerint.
-
8th
addikt
20 kilós gyermek iskolába mozgatásához egy másfél tonnás valamit indítanak be - ez ami igazán abszurd.
Pedig ha belegondolsz ez teljesen érthető. Amíg nincs gyerekem személy szerint engem baromira nem érdekel miben ülök. De ha lesz biztosan váltok valami biztonságos nagy autóra és mivel azt csak egy dízel motor tudja gazdaságosan mozgatni nem is kérdés mi lesz az orrában. Őszintén szólva nem nagyon érdekel egy ilyen autó mennyire szennyezi a környezetet. Szép dolog a környezetvédelem meg, hogy elvei vannak az embernek de a szeretteim biztonságban tudása nálam messze messze felülírja a környezetvédelmi szempontokat. Ez van.
-
aero.
veterán
Szerintem meg legyen olcsóbb a benzin, hogy napi szinten 5-6 literes gépekkel járhassunk.
Vicc az egész, hogy Európa van meghurcolva ezért is, holott itt a legszigorúbbak a normák, máshol meg tojnak az egészre.
A dízel részre meg ki se térek, konkrétan amit ide terveznek oda egy 2021-es dízellel nem hajthatsz majd be, de egy 2008-as 6.2 literes Cadillac Escalade-del, amiben a kulcs elfordítása megegyezik egy dízel 100km-re vetített fogyasztásával bármi fizetési kötelezettség nélkül.
-
#50192640
törölt tag
Figyelj, én nem a tekintélyemért harcolok. Senki sem állítja, hogy a benzines vagy az elektromos autó tejesen tiszta, utóbbi mondjuk annyiban biztos tisztább, mint bármilyen belsőégésű motoros jármű, hogy a felhasználás helyéről arrébb viszi a károsanyag kibocsátást.
Én nem erről írtam.
Hanem a modern dízelek által kipufogott, gyakorlatilag szűrhetetlen mikro-koromreszecskekrol. Egy nem mai cikk a totalcarrol:[link]
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy betarthat a te autód akármilyen normát meg gyári értéket, attól még durván rossz lesz a hatása és sem mérni nem tudod, sem tenni ellene. Slussz.
-
válasz
#50192640 #20 üzenetére
Nézd. Nem igazán vagy tisztában azzal amit mondasz - én így érzem. Nem ültem fel soha annak hogy csak egy csoport csalt és igazam is volt. Ha szerinted annyira tiszta a benzin vagy hogy villanynál maradjuk az atom /szénerőmű akkor nyugodtan élvezd a hatásait! Csak kérlek, a saját tekintélyed védelmében is, ne próbálj valamit megvédeni a hype dolgokkal amik nem alkalmasak rá. Lást 8th linkjét.
MOD
Kérlek ne érts félre! Nem bántani akarlak vagy szimplán csak figyelmen kívül hagyni. Évek óta futjuk ezeket a köröket itt a ph-n is. Hiába bizonyítottuk eddig is hogy nem úgy van ahogy a divat diktálja - és ebben az is benne van hogy elismerjük a csalást! - az sem számít. Csak a nulla emisszió ami meg nem hogy nehéz de konkrétan nincs is.
-
8th
addikt
válasz
#50192640 #20 üzenetére
"pont a VW csoport bizonyította nemrég, hogy lehet papíron akármilyen kibocsátási értékeket hozni."
Ja, ahogy az is rég bebizonyosodott, hogy valós körülmények között forgalomban, a kipufogógázt közvetlenül mérve messze a Volkswagen csoportos dízelek a legtisztábbak, mégis őket ekézi boldog boldogtalan. [link]
-
#50192640
törölt tag
Mindig mindenki ezzel jön. Én nem hoztam fel a villanyautozast, de kapjunk már a fejünkhöz! Hogy lehet a fékport a modern, extra kis befecskendezés adaggal dolgozó dízel által kibocsátott mikroreszecskekhez hasonlítani, meg a NOx meg a többihez...
Értem én, hogy a gyári értékeket lehet hozni jó karbantartassal, de attól meg a modern dízel _sose_ lesz tiszta, illetve ha trollkodhatok is, pont a VW csoport bizonyította nemrég, hogy lehet papíron akármilyen kibocsátási értékeket hozni -
8th
addikt
2015 VW Passat B8 Variant 2.0 BiTDI. 240 @280+ nyiha, 1,8 tonna önsúly, összkerékhajtás, automata stb... Normálisan közlekedve 7! liter körül megáll vegyesben. Az egy tonna alatti súlyú 1.4 benzines munkásautóm többet fogyaszt és benzines létére jobban is szennyez (euro2) mint a dízel batár. Csak azért mert valami nagy és nehéz és dízel és csilli-villi még nem feltétlenül öli halomra vele az ember a bébifókákat.
-
-
Azt nem gondolom h nincs meg a maga becstelen rétege bármely országnak, de alapvetően más az értékrend. Te is magyarként élsz ott és nem csinálsz ilyet. Meg nem kérdés hogy ha meg kell javítani akkor megjavíttatod mert nem az az 500€ vág havaz ami itthon sajnos még mindig sokaknak egy teljes havi bér.
-
icemad
nagyúr
Ezzel sem értek egyet. Le is írom miért. Itt elég sok náció él, nagy számban vannak a szegények. Az autók átírása 19 euró, és bármelyik postán vagy trafikban megcsinálják. Szóval sokkal olcsóbb cserélni az egész autót, mint javítani. Nem tagadom, nekem is volt egy olyan évem, amikor havonta másik kocsim volt, pont emiatt. Így érte meg. A műszakit is ugyanúgy meglehet oldani, mint otthon. Jókat szoktam mosolyogni, mikor magyar használtautós oldalakon árulják a holland/német/belga stb autókat, kevés kilométerrel, nyugdíjas házaspártól, garázsban tartott, stb. Azok nagy része széthajtott verda, török /lengyel/román /magyar tulajdonossal. Azért viszik külföldre, mert itt már nem tudnak vele mit kezdeni.
-
A naaaaagy átlag fogyasztása a Hansnak 7,5 liter. Ha erre azt mondod hogy sok akkor bele sem merek gondolni mi lenne a szerinted elfogadható.
Ha valaki a felhasználási terveknek megfelelően használja a 6 liter sem lehetetlen, sőt (olvasd meg a tesztet amit linkeltem az írásban).
Azt gondolom érdemes helyén kezelni a dolgokat. Számomra az i3 REX a gyárilag kínált aggregátorral az amimegmosolyogtatónevetséges. -
-
Nem olyan gáz az - ott azért az autók általános állapota vélhetően jobb mint itthon. Nem azzal van a baj ha dízelt használ vki hanem hogy úgy használja hogy közben nincs karbantartva. Ha csak annyi változni itthon h műszakin nem menne át az ami okádja a füstöt (és azért írom így mert nem egy olyan benzinest látni ami kipufogó gáz alapján több motorolajjal megy mint benzinnel) már szebb világ lenne.
-
icemad
nagyúr
Hollandiában élek, nagy b@szott zöld ország... Papíron... Ezzel szemben mindenki dízel céges autóval jár. Persze 1 ember egy autó. Napi legalább 200 kilométert vezetnek átlagban. Szóval papíron zöldek, a valóságban meg olyan szinten szarnak bele az egész rendszerbe, hogy hihetetlen.
-
-
-
#89309696
törölt tag
Gondolom nem véletlenül az első mondatod is az ami.
Nincs azzal semmi baj, ha nagyméretű dízel házzal közlekedtek. Legyen karbantartva, tudja a gyári kibocsátási értékeket aztán annyi. Ha az tetszik akkor az tetszik.
Sajnos szánalmas irányba halad a világ, hogy az embernek valamennyire szégyenérzete van, mert épp dízellel jár és az ma nem menő, meg fúj környezetszennyező, a cancel culture egyszerűen eltapossa a maradék józan észt is. Sok helyre már írni se írok ezek miatt, nem csak autó témában. Teljesen hiányzik a tolerancia, empátia az emberekből, lényegében bármi ami pozitív emberi tulajdonság lenne. Csak a negatívok. Elég egy rosszul megfogalmazott félmondat és az embert kicsinálják, akárhol tapasztalható. Sajnálatos, hogy a világ ebbe az irányba halad, de ebbe halad, hogy sok mindent nem lehet kimondani, már teljesen alapvető dolgokat sem.Amúgy én is azért kattintottam rá, mert azt hittem zöldséges kaja lesz.
-
-
Címet olvasva gondoltam , na megint valami finom étel lesz terítéken . Hat ez nem az.
Tiszta szívből gratulálok hozzá.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- PlayStation 5
- Parfüm topik
- BestBuy topik
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Megjelent a Red Magic kompakt OLED kijelzős gaming táblagépe
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Motoros topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G8 - i5-11GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest