Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ba.G
aktív tag
Apropos, visszanéztem az elnapolt project után, most épp az OP-COM és az ilyen BT/wlan eszközök között vacillálok. Érvek mellette és (k)ellene?
Melyiket (elsőre)?
Valamiért úgy sejtem, hogy az OP-COM a nagyobb sikerrel kecsegtető projekt, de az onlájn ("fedélzeti") produkciókra kevésbé alkalmas.
A BT-s és wifis eszközök között egyébként van valamiféle hardver/felhasználói különbség? (Sebesség, minőség, szoftver-kompatibilitás stb.?) És az OP-COM hogy muzsikál ebből a szempontból?
Pardon, ha off!
-
Sziasztok!
Melyik e-bayes eladótól érdemes megvenni a 350-es vgate adaptert (elsősorban bt-s érdeklene, de a wifi-sen még gondolkozom)? Láttam a posztok között, hogy volt olyan ami elég rossz minőségű volt, ezt szeretném elkerülni.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
-
istnag
addikt
Sziasztok,
Adott egy Peugeot 406 1.9 TDI 96 ból. Azt szeretném megkérdezni,hogy Peugeot planet 2000 + Elm 327 + 30 pin ről 16 pin re átalakítóval működne a hibakód kiolvasás?
Köszönöm előre is. -
KLiFF
csendes tag
Üdv.
A cikken felbuzdulva én is beszereztem elm 327 és vgate iv350 adaptert.
Személykocsihoz minden gond nélkül tudok csatlakozni, de traktorhoz nem.
J1939 -es 9 érintkezős kör csatlakozó aljzat, beszereztem hozzá egy átalakítót ami obd-t csinál belőle.
átalakító kábel kiosztása:A traktoron még annyi plusz van: E érintkező a K-LINE (ez nincs bekötve a csatlakozóban)
Szóval próbáltam elm 327 usb-vel elmscan szoftver, és vgate iv350 torque android alkalmazással, de nem tud csatlakozni.
Valaki tud rá megoldást? -
bzoley
veterán
Benne van az is, nem is számítottam csodára, csak akkor valami sántít. A SM elvileg ELM, és "régi-opel" kompatibilis. Op-com-ot nem akartam venni, csak bohóckodtam volna kicsit. Amúgy egy fehér, kapcsolós vgate-em van.
A tél elején lett minden körbevizsgálva, mert hidegebb időben kicsit nehézkesen indul. Minden egyéb tökéletesnek tűnik, egy rövidebb áramszünet után az első egy-két alkalommal tökéletesen indult. Ecu-cserével nem volt kedvem kínlódni, pedig lett volna hozzá partner. Szóval egyelőre megpróbálom minden hibáért az ecu-t okolni. -
Doze
aktív tag
Hmm.. hát ha az ECU nem válaszol az adapternek akkor az autó halott lenne. Mert ha más hibakódot nem is a Bus hálózatra küld egy alap hibakódot... Szóval ha az autó használható akkor az Ecunak is válaszolni kellene. Itt adapter kompatibilitási gondok lesznek... milyet használsz? 1990-után használják a specifikus OP-COM-ot
-
bzoley
veterán
Megkiséreltem szóra bírni az Astrámat('98 x14xe), siker nélkül. Valahol számítottam rá, de mégsem vagyok elégedett az eredménnyel. Elképzelhető, hogy egy rossz ecu miatt is meghiúsulhat bármilyen kommunikáció? A Scanmaster elvileg megbírkózik a régebbi Opelekkel egész '97-ig. Az ecu amúgy is gyanús egy ideje, hogy valahol hibásan működik.
-
No.01
addikt
Tegnap ujra probalkoztam es ugyanazt csinaltam mint eddig es most ott volt a Vgate a parositott eszkozok kozott.
Siekresen kiolvastam majd toroltemis a hibakodot.
Az egyetlen kulonbseg az volt, h most masik telefont hasznaltam... de ketlem, h ez lett volna a hiba okozoja.
Hetvegen majd tesztelem ujbol.
Mindenesetre koszonom a segitokeszseged -
Nemesis
csendes tag
2007-es Swift-et vinnie kell minden gond nélkül.
Sok esetben magától a Torque nem ismeri fel az eszközt (Ez változó, nálam 10 eszközből 8-nál nem volt gond) , ezért kell bemenni a beállításokba a párosítást követően.
Torque-beállítások-obd2 adapter beállítások - azon belül Bluetooth eszköz kiválasztása- ott látszania kell az eszköz nevének, kiválasztod és mennie kell. -
Márkaszerviz nézett rá, kb. egy hét alatt 4x eljátszotta ezt
Mondjuk velük jóba vagyok, nem kérnek a kiolvasásért emiatt semmit ha nem tudnak érdemben hozzászólni, csak sajna jelenlegi lakhelyemtől 200km-re vannak. Utána lett a kuplungmozgató motor cserélve, mert a végén az halt be. Jó év volt a 2010-es ilyen szempontból, de hát benne volt a pakliban, amikor megvettem, azóta nagy baja nincs (kopp kopp). -
-
truba
tag
"Na pl. azt nem tudom, a váltóból tud-e bármi adatot kiolvasni, de remélem egy ideig nem lesz alkalmam kipróbálni, mert ha abba hiba van, az 6 számjegyű buli"
Nem hiszem, mivel az ODBII csak motordiagnosztikára való, ha teljes hozzáférést(ABS, váltó, komfort elektronika stb.) akarsz akkor más eszköz kell. pl. ilyen+megfelelő szoftver.
Más: én ezt használom egy Volvo S40 (2001) -en Vidával.
-
Sziasztok,
Egy gyors tapasztalatmegosztás:
a cikk hatására, no meg hogy már próbáltak lehúzni kamu diagnosztikára hivakozva ("benne vót a hibakód, de etűnt mire jönni teccett-e...") rendeltem egy ilyen vGate adaptert még bő egy hónapja, múlt hét vége fele megérkezett.
Az első ismerkedés némi agyvérzéssel kezdődött. Megvettem a Torque-t Play Store-on, Galaxy Tab 2 7"-re (CM 10.1) telepít, eszközhöz csatlakozik, majd a Torque közli nincs kapcsolat. A Tab szerint meg de van. Az adapteren a link led nem jelzett semmit. Az agyvérzés után próba telefonokkal (Motorola Atrix 2 - 4.1.2; Motorola Milestone - CM7), velük tökéletes, megy a kódkiolvasás, élő adatok, stb.
A szépséghibája az, hogy a Tab-hoz vettem autós tartót, így jobb lenne, ha azon menne, de mivel csak esetenként lesz használva, túlélem. Lehet a CM 10.1-ben van valami gubanc, de a gyári ROM ettől még nem lesz opció az életben még egyszer, így majd próbálkozok vele későbbAz autó amúgy egy Citroen C3 1.6 benzin, 2003-as évjárat, megáldva a csodás Sensodrive váltóval. Na pl. azt nem tudom, a váltóból tud-e bármi adatot kiolvasni, de remélem egy ideig nem lesz alkalmam kipróbálni, mert ha abba hiba van, az 6 számjegyű buli
-
Doze
aktív tag
Üdv!
A menete igazából nem fontos.. Kulcs benn van e vagy nincs, stb.. Élő adatok pl csak gyújtás ráadásával jönnek.. De pl a hibakódokat meg lehet olvasni 1-es állásban (mikor megy a rádió)
Nekem 2008-as SX4 van.. szerintem ugyan az a rendszer van a swiftben is. Szóval erősödik az a gondolatom hogy az adapter lesz a ludas.
-
Doze
aktív tag
PC windows via RS232/USB/bluetooth:
Auto Enginuity ScanTool 6.02 for PC in English/German/Hungarian/Spanish
Dashcommand by Palm Performance, Win 95/98/ME/2000/XP/Vista/7, support touch pad.
Digimoto 5.01.22
Easy OBDII 3.0.0
EVOSCAN for Mitsubishi 1994~2009, Mitsubishi EVOX 2008~2010, Subaru SSMII 1997~2007
FiatECUScan for Alfa/Fiat/Lancia, Win XP/Vista/7
GM mode 22 scan tool by Terry
moDiag Professional in English/German/Hungarian/Romanian, Win 2000/XP/Vista/7
OBD 2007 PID reader for PC and pocket PC by GLM Software
OBD Logger Windows & Unix by Jonathan Senkerik
OBDScan for GM Ford Chrysler Mazda. Win 2000/XP/Vista/7
OBD-II ScanMaster 3.52 in English/German/Russian by Wladimir Gurskij
OBD-II ScanMaster Pro
OBD2 Scantool by Ivan Andrewjeski
OBDII for ELM322 by David Huffman
OBDWiz
PCMSCAN for Windows 95/98/ME/NT/2K/XP/Vista/Win7
ProScan for Win 98/98SE/ME/2000/XP/Vista, NT4.0 SP6A.
pyOBD by Donour Sizemore for MacOSX and Linux
RDDTC Simple Trouble Code Reader by Pete Calinski
Real Scan by Brent Harris, Simple Read & Reset software for older PC.
ScanTest by Ivan Ganev aka a-ser for Pocket PC
ScanMaster-ELM 2.1, Win 98/ME/2000/XP/7, USB/Bluetooth/WLAN, OPEL 1996~2004, Alfa Romeo 1998~2001, Fiat Bravo 1998~2002
ScanXL ELM (1996~2008 Ford, Lincolin, Mercury)
ScanXL PRO, Win 95/98/ME/NT/2K/XP/Vista/7
TouchScan for Win2000SP4, XP SP2, Vista 32/64, 7 32/64, serial/USB/Bluetooth/WiFi/touch screen, EOBD/JOBD, 約90項PID, Nissan
Vauxcheck by Gendan, Vauxhall/Opel 1997~2008 petrol/diesel (2004~2008 CAN bus), Renault Vivaro/Movano, Vectra C diesel 2002~2003
VitalScan 1.3 for Win, Win Mobile, Palm, Win smartphone
WGIobdII
wOBD by WDTezeket találtam, szerintem ebből érdemes táplákozni
-
Kobe
veterán
sziasztok
ELM327-es bluetoothos adapterhez kapott cdn csak windows vistahoz van program, telepítés közbe is kiírja hogy nem támogatott oprendszer. Nem tudjátok, honnét lehetne olyan programot vadászni ami működik win7 alatt ?
-
No.01
addikt
-
-
No.01
addikt
válasz
Outlander #122 üzenetére
Akkor 2 kerdest engedj meg:
1) Te is Vgate 350-et hasznalsz Torque app-al?
2) Ha igen a valasz az elsore akkor tedd mar meg legy oly kedves h leirod mikent is csinaltad pontosan.
Siman lehet, h tenyleg en benazom a kollegammal, (akkor majd utolag jot nevetunk magunkon) de nekem ugy tunt, h v.mi mas vegett nem sikerul a szinkronizalas.Segitsegedet elore is koszonom!
-
Outlander
addikt
Kezdjük az alap kérdéssel... Legális a szoftver?
-
RufuszX
senior tag
Hasonló problémám van nekem is.
A telefon látja az eszközt társítani is tudom, de, amikor arra nyomok, hogy hibakód kiolvasás, akkor azt írja hogy nincs csatlakoztatva. Pedig a szoftverben is látom mint Bluetooth eszköz.
Ilyenkor mi lehet a probléma?
-
No.01
addikt
Tudna v.ki segiteni? Ma reggel ujra probalkoztam, de az eredmeny meg mindig negative. Keresgeletem a neten es egy videoban lattam, h nemcsak a power lednek kellene vilagitania hanem a link ill az OBD-nek is.
Eszkozt csatlakoztatom az IBD porthoz. (Nincs gyujtas) majd Vgate bekapcs. Gyujtas raad, Bluetooth kapcsolatot letesit, de a Torque app meg mindig nem eszleli az eszkozt igy a hibakodot sem tudok kilvasni.Mit rontok el?
-
Oczu
senior tag
Intake manifold pressure - ez a turbonyomás értéke, ugye?
-
No.01
addikt
Tegnapi nap folyaman tortent, h szeretett kisautomban felvillant a hirhedt check engine lampa...
Gondoltam semmi vesz majd most hasznat veszem a cikkben szereplo Vgate es Torque app-nak.
Hat nem...!Radugtam az adapter ugy, h meg a kulcs sem volt benne. Pocok benyom, ekkor pirosan vilagit.
Bluetooth-on keresztul a csatlakozas elvileg sikerult. A kerdes, h mikent tovabb?
Szeretnem a hibakodot kiolvasni majd torolni.Tudna v.ki segiteni a kezdeti beallitasokban?
Nagyon halas lennek
-
No.01
addikt
Jelen irason felbuzdulva en is vettem egy ilyen kutyut. (Anno volt egy hibakod kiolvasasom es kerek 5.000-be fajt... majdnem mint a keszulek)
Megvettem a cikkben szereplo app-ot is.A kerdesem csupan annyi, h a a leirasban - ha jol emlekszem - van v.mi olyasmi, h csak allo autonal hasznaljuk.
Ez mennyire helytallo? Ok, h menet kozben nem fogom radugni, de megis mi a pontos menete a dolognak? -
kolcsar 2
csendes tag
válasz
tpmportal #109 üzenetére
Nem elkeseritésnek akarom irni,de egy elég reklámozott szervizhálózatnál,nem sufni mühelybe történt a dolog!
Össz felszerelésük a mai napig egy KTS-200 -as semmi más
Már meg akarták rendelni,csak valamikori inasom ott melózott neki jutott eszébe,drága játék lenne,és azért melettem megtanulta annó,egy mérés nem mérés,egy teszter nem teszter
De a leg szomorúbb mikor mondtam mi a hiba ott volt 4 autószerelö,2 villamosági szerelö,és hót bambán néztek rám,és az volt a kérdés akkor most mit csináljanak hol kezdjékRégen elég sok helyre jártam diagnosztikát csinálni,volt maszek aki elkezdte neki is kéne ilyen kütyü (VCDS) Skoda Octavia volt az alany odahivtam mikor ki irta a hibákat,hogy nézze meg.Oda jött az volt a kérdés most akkor mit csináljon vele,mondom ott vanak a hibák, értelmezni kell,hát akkor most amit ki irt azokat cserélje ki?
Szar generátor volt aminek nem volt jó a töltése,és az csinálta a többi hibát,mikor okos tulaj mindent bekapcsolt, fogyasztókat,klima,világitás,disco, ami még a legjobb volt a maszek saját kocsija volt. -
tpmportal
tag
válasz
kolcsar 2 #107 üzenetére
Szia!
Az, hogy milyenek voltak a mobydic régi cuccai szerintem semmilyen jelentőséggel nem bír abból a szempontból, hogy a most F-super néven kapható mobydic klón mennyire alkalmas Ford járművek hibáinak otthoni diagnosztizálására. Az F-super + Formidable kombináció egy rakás Ford-specifikus élő adatot tud lehívni, és az ABS-hez, légzsákvezérléshez, műszeregységhez, automata váltóhoz is hozzáfér. Mindezt annyiért, mint egy ELM327, csak utóbbihoz még kell venni egy ScanXL-t Ford Enhanced kiegészítővel, hogy ugyanezekre képes legyen. Otthoni szórakozásra az utóbbi felesleges pénzkidobás szerintem, a KTS kategória meg már végképp nem az otthoni felhasználásról szól.Az, hogy a KTS szerint PCM (vagy ICU, ha még házasítás előtti TDCi) hiba nem jelenti azt, hogy cserélni kéne az egységet, egy ilyen kiadásba nem ugrik bele egy profi szervizes anélkül, hogy szkóppal ne ellenőrizné végig az olyan dolgokat, amit írtál is, hogy vezetékszakadás, vagy testhiba, kidörzsölődött vezetékek összeérnek/letestelnek, stb, ezeket a lépéseket a gyári szervizleírások is tartalmazzák szerintem. Az hogy itthon nem feltétlenül ez a gyakorlat, hanem az, hogy alkatrészeket dobálunk az autó felé, aztán majd megjavul, elég szomorú. Az meg nem újdonság, hogy a márkaszerviz, ha egy olyan régebbi típussal találkozik, amihez a legújabb gyári gépük nem csatlakozik, akkor vonogatják a vállukat, hogy ezzel ők nem tudnak mit kezdeni.
-
kolcsar 2
csendes tag
válasz
tpmportal #17 üzenetére
Szevasz!
Nekem csak annyi lenne a hozzászólásom valamikor régen olyan 7-ével ezelött rendeltem gyári eredeti
török gyártótol hosszas levelezés után egy moBYDIc 3100 plus interfészt,amiröl azt irták,elö van készitve a hardver része a nem csak OBD II-es hanem elöbbi protokolokra! 62 000ft jól irtam hatvan két ezer forint volt mire ide ért,semmi leirást,semmi szoftvert nem adtak hozzá! Mikor reklamáltunk,akkor az volt a válasz fejlesztés alatt van,de a Digimoto,meg hasonló softver gyártók már forgalmaznak hozzá,vegyem azt meg,végén benne volt több mint 100 000ft-ba,és csak hobby szintü valami volt OBD II-höz.Aztán vettem véletlen itt magyar mOBYDIc alapu interfészt amit igaz fejlesztetek de az is leált pár ével ezelött az csak 20 000-be volt.Közbe kiderült a 3100 plusz-t meg is szünteték a gyártását szépen alakultak a sok használhatatlan cucok a polcon.Most van egy zacskó ilyen csatolóm ami jó pofa és semmire se igazán használható! Utána döntötem normális csatolókat veszek igaz drágábak,de van háterük,és van amit ingyen frisitenek,van amit éves dijért,de azok legalább megbizhatók,és ha gond van akkor van kihez fordulni.Akkor kezdtem beszerezni Vag-Com,utána az Op-com,késöbb a Lanch régebbi pc-s változatát ami a régebbi autókhoz elég jó,még Daewo szervizböl is került hozzám Nexia amit nem tudtak testelni,Végén volt egy nagyobb beruházás a MultiDiagActia,sokszor jobb volt mint a KTS-mert jó példa KTS Ford Tranzitnál ki irta vezérlö egység hiba,elég durva annak azért az ára,az Actia meg Vezérlö egység,és befecskendezö közötti kommunikációs hiány,4-vezetéket kelett csak pótolni.Sajnos ez a diagnosztika,ha kicsit komolyan csinálja az ember egy feneketlen kút amibe lehet a pénzt ölni bele,és nem igazán térül meg!
Ha valakinek tudok szivesen segitek,Bpesten lakom! -
kolcsar 2
csendes tag
Tudom még új vagyok ,de kiváncsiságból lenne egy kérdésem?
Valaki esetleg tud olyan tesztert ami viszi a Magyar Suzuki Swift G13BA 8v motort,nem csak vilogó kóddal!
Idáig amivel tudtuk tesztelni az a Tech-2 Suzuki kártyás megoldása,de ott is Magyar Suzuki cimszó alatt van,vagy a Launch Diagun tesztere azt 3-éve találtuk,véletlen ebbe is külön kiemelve Magyar Suzuki cimszó alatt találtuk! -
kolcsar 2
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Még új vagyok itt,de pár éve csinálgatom az autódiagnosztikát,már igaz kényszer nyugdijas vagyok!
Annyit szeretnék hozzá szólni,nem csak a hiba kódot kéne törölni,hanem megnézni,miért jön vissza az a hiba kód,lehet,csak egy rossz csatlakozó,ami levan oxidálódva,vagy az ülés alatti csatlakozókal szokott gond lenni,a súly érzékelökel,pláne ha Colás üveg meg hasonlók szoktak gurulgatni! Mikor még aktivan dolgoztam volt rendszeres ügyfél BMW-je volt annak általába havonta cseréltünk ülés alatti kábelt,gyerekek szana szét szórtak mindent -
czupy84
csendes tag
Sziasztok!
Tényleg jó dolog ez, mert nekem egy kicsit gyanús hogy sokat eszik a kocsim
Megnézném vele. WiFi-sel van valakinek tapasztalata? Mert ha bejön beépítenék egy tabletet az autóba (régi álmom) és a kékfogat jó lenne másnak meghagyni.
Válaszotokat köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
lo Kicsit ugorva az ígéretemmel ellentétben, bemutatok néhány adaptert és a hozzájuk való programot.
- HP LaserJet Pro M404dn
- ÚJ aktiválatlan Apple iPhone 16 Pro Max 256GB ! 1ÉV nemzetközi APPLE GARANCiA
- teljesen ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 16 Pro 256GB ! 1ÉV nemzetközi APPLE GARANCiA
- HP ProDesk 600 G2 Mini PC (i5,16GB, 256GB+1TB, Win10) Csere/Beszámítás!
- iPhone 14 128GB Független Újszerű/1-3 hónap gar./Akku 85%/p4240
- Bomba ár! HP ProBook 6560B - i5-2GEN I 8GB I 480GB SSD I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- AKCIÓ! Dell Optiplex 5050 SFF asztali számítógép - i5 7500 8GB DDR4 256GB SSD HD630 Win10
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest