Új hozzászólás Aktív témák

  • djculture

    félisten

    Helyi irás:

    A WDDM 2.2 némi áldozatot is követelhet, ugyanis a Microsoft a Shader Model 6.0-val egy picit engedni akar a fejlesztők igényeinek és leszűkítik a célozható hardverpalettát. A jelenlegi Creators frissítés fejlesztői verziójában a Shader Model 6.0 minimum igénye a D3D_FEATURE_LEVEL_12_0. Ha ez a végleges frissítésben is így marad, akkor az azt jelenti, hogy a Shader Model 6.0-ra írt játékok csak AMD GCN2, GCN3 és GCN4, NVIDIA második generációs Maxwell és Pascal, illetve Intel Gen9 architektúrára épülő (vagy még újabb) grafikus vezérlőkön fognak elindulni. Mindegy tehát az, hogy például az AMD GCN1, az NVIDIA Kepler és első generációs Maxwell, valamint az Intel Gen7.5 és Gen8 architektúra is támogatja a DirectX 12-t, a Shader Model 6.0 minimum követelménye nem fogja engedni az alkalmazások futtatását.
    A probléma sajnos komplex, mert például az NVIDIA GeForce GTX 750 és 750 Ti, vagy az AMD oldaláról a Radeon R9 370 még ma is kapható, és ezek a jelenlegi állás szerint a nem támogatott hardverek sorát gazdagítják. Ugyanakkor a Shader Model 6.0 egy lényeges előrelépés a piacnak, mivel végre szabványosan lehetővé tesz számos olyan függvényt, amelyeket az Xbox One-on már használnak a fejlesztők, és amelyek hiányában az alternatív PC-s shaderek lényegesen lassabban futnak.

    Régi gcn1-es radeonok és a 7xx nvidia széria nemsokára használhatatlanná fog válni újabb játékoknál.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés