Új hozzászólás Aktív témák

  • huskydog17

    addikt

    válasz Abu85 #99 üzenetére

    "A probléma ott kezdődik, hogy a nagy kiadók pár éve kiszámolták, hogy olcsóbb fenntartani egy olyan fejlesztőgárdát, akik biztosítják a kiadón belül a motort. Ez egy technológiai verseny is ... nekünk van a legjobb, és azt csak a mi játékaink tudják használni."

    Igen, ezzel én is tökéletesen egyet értek, egyre jobban látni, hogy erre felé mennek a cégek.
    Az EA-nek, a Valve-nak, az Ubi-nak, Eidos-nak (vagy Square Enix, akinek ahogy tetszik), mind saját motorja van és szinte kizárólag sajátot használnak. Mondjuk Bethesda-nál még több, különböző motor van, de gondolom, hogy az idő előrehaladtával minden játékuk az id Tech 5-re fog épülni (legalábbis 3 játék már be van jelentve erre a motorra).
    Úgy gondolom, hogy csak a kis létszámú, indie-fejlesztőknek éri meg különböző külső motorokat használni. Szerintem remek példa a thechineseroom, ők például kezdetben a Valve Source Engine-jét használták a Dear Esther-hez, de most már a CryEngine 3-mat alkalmazzák.

    Ami talán még jobban szemlélteti a fenti tendenciát, hogy még olyan kisebb, kevésbé ismert stúdiók is inkább teljesen saját motort írnak, mint a Frictional Games (HPL Engine)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés