- MasterDeeJay: Mindkét irányból bedugható USB-A?
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Az elérhető árú autók kinyírásával komolyan szűkűl a piac és nem csak a bevétel/nyereség oldalon, hanem abban is hogy az tette, teszi ki az autógyárak megrendeléseinek a 3/4 részét, vagyis ennyi autógyárat kell majd bezárni, és milliókat utcára engedve csak az EU-ban. Ha nem lesz komplett pálfordulás nagyon hamar, az EU-s autóipar földbe fog állni keményen. A japánoknál látni hogy végig szkeptikusak maradtak, náluk nincs szó arról hogy dobjunk el mindent az EV kedvéért. Az USA beli gyártók meg eleve csak a pénz után mennek.
Nem tünik jó időzítésnek több ezer dollárral növelni az eleve túl magasra árazott autók árát a vezetéstámogatás miatt egy komolyan lefelé tartó piacon.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem hamarabb bukik meg az EU politikusok vágyálma a 2030-35-re tervezett ICE stopról. Mikor az első nagy nevű német vagy francia autómárkát kerülgetni kezdi a csőd, vagy sorozatban kell bezárniuk az otthoni gyáraikat, hirtelen nem is lesz olyan fontos ez a botcsinálta erőltetett menetben történő váltás az EV-re. Már hamarabb is megtörténne ha nem tolnák az adómilliókat az EV vásárlók/autógyárak zsebébe, mesterségesen torzítva a piacot, meghamisítva a statisztikákat, amire az egész koncepció épül.
-
Tigerclaw
nagyúr
Tehát akkor szándékosan ultra fapados szinte minden infotainment rendszer még a prémium kategóriában is. Lehet hogy jobb lenne félretenni az egész vezetéstámogató, önvezető autó fejlesztést, mert ha ugyanezeken a döntéshozókon múlik azok alatt is csak fapados low end hardver lesz, miközben miliszekundumos reakcióidőt várnánk el és 100% pontos döntéshozást. Jobban örültem volna ha egyszerüen csak hülyék a témához, ahelyett hogy egyszerűen csak végtelenül mohók és fontosabb nekik pár megspórolható dollár unitonként mint bármi más.
-
Tigerclaw
nagyúr
Látunk majd még felvásárlásokat, de nem csak az autoipari beszállitók hanem az autógyártó cégek között is. Sokan túl sok hitelt vettek fel a jelenleg zajló autoipari forradalmak kapcsán, aminek nem lesz jó vége eladások nélkül. Sajnos ez ránk nézve is nagyon veszélyes, hiszen egyre nagyobb mértékben vagyunk ezekkel a cégekkel összekötve.
-
Tigerclaw
nagyúr
Jelenleg az autós infotainment rendszerek vagy épp a smart TV-s rendszerek szinte csak azért léteznek, hogy a specifikációs listára fel lehessen tenni a potenciális vásárlóknak. A többségük egy tiz éves belépo androidos telefon hardverére épül. Egyszerüen a döntéshozók a megrendelőnél nem értenek hozzá és csak kell nekik valami proof of concept szinttől kicsit jobban működő megoldás. Ezeknek hogy adod el, hogy a vezetéstámogatáshoz mind a hw, mind az sw több nagyságrenddel drágább és bonyolultabb, az önvezetéshez meg több évtizedes fejlesztés és jelenleg autóba beépitetthez képest szuperszámitogép szintű vas kell. Ezek prémium kategória alá nem beárazhatók, főleg mikor az autóipar eleve lefelé tart eladásokban. Még épp csak leesett nekik, hogy a piac nem vevő mini EV-kre olyan áron amennyibe pár éve a felsőkategóriás autók kerültek. Az autoipari cégek többsége a saját maga állitott csapdában vergődik.
-
Tigerclaw
nagyúr
Mint ahogy rengeteg más tech buzzword esetén, ebben a szegmensben is sokkal nagyobb a felhajtás, amit a hozzá nem értő topmanagerek és befektetők keltenek, mint a valódi legalább középtávon profitábilis üzlet. Valószinüleg kifogytak a pénzből. Fejlesztésre horribilis összegek mennek, ahhoz képest amennyi termék gyártásba és eladásra kerül. Nézd meg hány cég ült fel pl. a Metaverse trainre és az csak egy story a többtucatnyi hasonló dolog mellett. 5G, IoT, Smart Home, VR, AR, XR, EV, Self Driving… mind mind csak halvány árnyéka annak a viziónak amivel beharangozták és behúzták azokhoz a befektetőket. Majdhogy nem snake oil salesman kategória.
-
Tigerclaw
nagyúr
Jelenleg én se az EV se a self driving szegmensnél sem látok nagy üzletre lehetőséget. Az EV falnak szaladt komolyan és max. a premium szegmens megy tovább, az önvezetés meg több évtizednyi fejlesztést igényel nagyon alacsony megtérüléssel. Esélytelennek tünik hogy bármelyik is elérjen a hétköznapi emberekhez, olyan méregdrága. Baby steps …
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- alza vélemények - tapasztalatok
- MasterDeeJay: Mindkét irányból bedugható USB-A?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 3
- Call of Duty: Black Ops 6
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hardcore café
- Honda topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900KF 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 14900KF 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- I5-11400
- Intel Core i7-14700K 20-Core 3.4GHz LGA1700 (33M Cache, up to 5.60 GHz) Processzor! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA TT 500W
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- Samsung Galaxy Z Flip5 5G / 8/256 GB / Gyári független / 12 hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest