- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Meggyi001: RTX 5060 - Az új népkártya?
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
Hirdetés
Köszönjük a sok biztatást, támogatást! Egy rövid ideig még féláron tudsz hirdetni, előfizetni!
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
bucsupeti
senior tag
Én magam bár basicben kezdtem, de elég korán ( Turbo Pascal 5.0, kb 1991) megismerkedtem az OO szemlélettel és azóta gyakorlatilag azt használom.
Én azt vallom hogy előbb meg kell ismerni az algoritmusszervezési lehetőségeket (szekvencia, szelekció, iteráció) amivel tudjuk hogy minden algoritmus leírható, illetve az elemi, majd az összetett adattípusokat.
Ezek alapján néhány alap algoritmust meg kell tudni írni, majd jöhet az OOP.Ezek után jön szerintem (mint összetett adattípus) az OOP osztály, objektum. Illetve az alapelvek amik megértése szerintem veszettül fontos (az objektum állapota magának az objektumnak a belügye, minden változtatás, vagy publikálás az objektum feladata).
Találkoztam én is azzal a felfogással hogy eleve OOP-ben kell tanítani programozni. Ez valahol igaz, de én ez alatt nem azt értem hogy definiáljunk osztályokat, meg adattagokat és metódusokat. Hanem azt hogy a megoldandó problémára gondoljunk úgy hogy milyen adatokon (adattagok, field) milyen műveleteket (metódusok) kell és lehet végrehajtani. Korábban már írtam hogy éppen ez az az elv amit fel kell tudni fogni elsőnek.
Találkoztam olyan "okos" oktatókkal akik nekiálltak OOP-ben programozást oktatni, mert az úgy jó hogy egyből OOP-t tanul a leendő programozó, mert úgy sokkal jobb lesz neki.... Ezért aztán fogta a Java-t és elkezdte magyarázni ezen keresztül a strukturált alapelveket (szekvencia, szelekció, iteráció). Az meg hogy mi az a public static void main() azt még véletlenül sem magyarázta el. Aztán olyan problémákba ütközik ez az elv hogy notóriusan keveri az adattag (field) és a lokális változó fogalmát a tanonc (gyakran a tanár is). Neki mindkettő adat tárolására való. A fildet elkezdik úgy használni mint globális változó, ezzel tuti spagettikódot gyártanak és az OO elveket sértve írják a világ legjobb játékprogramját, természetesen OOP-ben, hiszen ők eleve OOP-ben tanulták a programozást.
Nem hiszek abban hogy a programozás oktatását szorosan (!!!!) az OO elvek szerint kell oktatni, viszont a levegőben ott kell hogy lebegjenek ezek az elvek, jól előkészítve, hogy a kellő időben rá lehessen vezetni a kezdő programozót ezen elvek pontos megismerésére és használatára.
A szekvencia, szelekció, iteráció hármas épp úgy használatos az OOP nyelvekben mint a procedurális nyelvekben, akárcsak az adattípusok.A programozási nyelv pedig fontos, bár szerintem csak másodlagos kérdés gyakorlatilag tökmindegy.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- MotoGP & WSBK
- Milyen videókártyát?
- Mazda topik
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Battlefield 6
- Gaming notebook topik
- Már az MSI is figyel arra, hogy mit vár egy átlagfelhasználó a klaviatúrájától
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen autót vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450M R5 3500X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman N5 Zalmann 600W
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! R9 3900X / RX 6700XT 12GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natura Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3007, 91% Akksi
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3021, 91% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2190, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest