Hirdetés
-
LOGOUT.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz FireKeeper #8843 üzenetére
Mikor kényszerítette az elmúlt 5 évben valaha is árcsökkentésre az nVidia az AMD-t?
Már a 4xxx szériánál is simán belőtték az áraikat az AMD kártyái közé/fölé. Ha az AMD nem csökkent árakat, ők se.
Példának itt a tavalyi év. Inkább kihoztak négyféle GTX 560-ast, minthogy a már meglévő termékek árát szabták volna át...
Másik oldal ugyan ez a HD6930-al meg társaival... Inkább kihoznak egy új kártyát, minthogy a régi árán kanyarítsanak...
sz: Évek óta nincs árverseny, mert nem éri meg a gyártóknak... Majd pont most kezdik el egymást önmaguk kárára szívatni, mikor roham léptekben zsugorodik a piac...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #8846 üzenetére
Most az nV-nek annyira nincs is sietni valója. Kepler szvsz inkább előkészítés lesz az új technológiákhoz (Unreal Engine 4, Fizikai szimulációk).
szerk.:
Az nVidia láthatóan igyekszik új technológiát elhozni (ahova Fermi kevés lehet), ezért fejlesztik a Keplert. AMD-vel nincs is éles verseny, lévén az AMD egyforma szintre lövi az árakat.[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Klikodesh
senior tag
válasz FireKeeper #8843 üzenetére
Hidd el mind nagyon birnank. Talan akik vettek mar 7Ks kartyat azok nem, bar szerintem nekik ugyse szamit.
Jo lenne ha nem szallnanak el az arak de erre nincs sok esely.
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #8927 üzenetére
Megyek is.
Legalább tiszta marad a tudatom az érdekes dolgokra, az idtech 5-öt pedig remélem pár év alatt kijavítják, hogy fusson AMD kártyákon (elnézést, APU) is jól + legyen a motorban valami shader/valós idejű árnyékszerűség, ha már több éve jelen van máshol.
CryEngine és az Unreal motor ezen az oldalon le van ejtve sajnos, pedig ezek a meghatározóak.Legalább Kepleres topikban ne kellene erről olvasnom, de szerencsére szakmai részből sok más oldal van ami frissebb.
Sziasztok.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Klikodesh
senior tag
válasz FireKeeper #8935 üzenetére
Ha csak a $ ban megadott arat tudjuk akkor nincs mas. Nem is nagyon emlekszem hogy euroban is megadjak az arat.
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
MarcZ
senior tag
-
BlueCherry
csendes tag
válasz FireKeeper #9379 üzenetére
Pontosan miért is? Vagy van gazdasági kimutatásod ?
-
BlueCherry
csendes tag
válasz FireKeeper #9382 üzenetére
De kérdem, van hivatalos kimutatásod ? Grafikon/torta/diagram stb.
Lehet jól csinálja az nV a külön lapkákkal, nézd meg a Radeont, 4.3 milliárd tranyó és lassabb, addig ez az új Geforce megvan 3.5 milliárdból és gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
-
gV
őstag
válasz FireKeeper #9379 üzenetére
Ferminél is így volt, GF100 asztalra és a tiltásoktól mentes (pl 1/2-es DP a GF-es 1/8-as helyett) változat a Teslákba illetve GF104 (+106, 108)
-
BlueCherry
csendes tag
válasz FireKeeper #9385 üzenetére
Semmit nem érsz jelenleg a compute-al, otthoni felhasználásra/környezetben. Legalábbis a hagyományos értelemben, multimédiára felhasználva. Otthonra, poénból LuxMarkoz-ni senki sem fog vásárolni GPU-t.
Én ezért is tartom egy lehetséges ötletnek emiatt a 2 külön kategóriát. Aki tudományos számításra szeretné használni a kártyát, vesz Teslát. De majd kiderül, semmi sem biztos.
Tökmindegy:
Nice.[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz FireKeeper #9382 üzenetére
C! Fejlesztesz egy tökéletes chipet a fejlődő piacra, és kipofozod, hogy el tudd sózni a haldoklón.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Klikodesh
senior tag
válasz FireKeeper #9382 üzenetére
Legyszives mutasd ki nekem pontosan mivel kerul tobbe a ket kulon chip fejlesztese es bizonyitsd, hogy ez nem fogja megerni az nvnek.
Tetszik, hogy a forumokon mindenki tudja ezeket az adatokat reszletesen karosszekbol raadasul, jobban mint maguk a gpuk gyartoi.
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
félisten
válasz FireKeeper #9558 üzenetére
Ja, ha "csak" ennyi, akkor értem.
A megfogalmazásából azt hittem, hogy valami kevésbé egyértelmű dologról van szó.Nekem is a CUDA miatt kell majd nV kari, amúgy AMD lenne... :/
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz FireKeeper #9558 üzenetére
PhysX - Csak látvány, az is kevés helyen.
CUDA - Csak meló. Akinek kell, annak kell. Nincs mese.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
ricshard444
veterán
-
rocket
nagyúr
válasz FireKeeper #9639 üzenetére
Az se lehetetlen, hogy a Tahiti "gyengesege" miatt toroltek a GK110-et, atneveztek a GK104 GTX670 TI-t GTX680-ra, a dual GK104 meg lesz a GTX690.
Masik oldalrol nezve meg az AMD rosszul kalkulalt, ez a kor innentol mar bukta, most nekik kell majd erolkodni, hogy a 300watt limitbe tudjak preselni a ket Tahitit.
A max, amit kihozhat ebbol a helyzetbol az AMD, hogy osszevalogatnak 1.2GHZ-es VGA-ra GPU-kat, aztan elviszik a leggyorsabb single GPU VGA cimet, amit ugye az NV forditott esetben megszerzett, igy lenne legalabb presztizs erteke.Szerintem azt gondoltak, hogy jon majd az NV-tol egy diszkret/HPC hibrid GPU mint a Fermi volt, de az NV bevitte oket a malnasba, kulon valasztotta a GPU-t a diszkret es a HPC szegmensre.
Ezt a kort csunyan benezte az AMD, foleg ugy, hogy a legenda ugye arrol szol az NV-nek nem fontos a diszkret VGA piac, de amit a Keplerrel csinaltak nem ezt mutatja."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz FireKeeper #9641 üzenetére
Igen, csak az AMD 3 honap elonyben van.
Tehat ha jonne egy referencia 1.2GHZ AMD SKU annak mostanaban kene, mig az NV nem fog azert tudni kiadni hirtelen egy ilyen SKU-t, sot mivel a TSMC-nel allt a gyartas 3 hetig, a GTX680 eleg rosszul kezdett darabszamban.
Raadasul a GK104-nek magasabb orajel kellene az 1.2GHZ-es Tahiti ellen mint 1.2GHZ.Jelen pletykak szerint a GCN elsokent konzolon lesz megmeretve, ahol pazarlas a HPC kepessege.
Nekem ugytunik pont rosszkor csinalt az AMD egy diszkret/HPC klont, es az NV pont jokor valasztotta szet, ami meg akar konzol design gyozelmet is hozhat.
Ha nem lenne ilyen kozel a kovetkezo Xbox, akkor azt mondanam, hogy az NV esellyel indulna, de az mar lefutott kornek tunik.
Nintendo Wii U-ban ATi GPU lesz, de az szinte biztos, hogy az elozo generaciobol szarmazo lesz.
Maradt a Sony."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #10238 üzenetére
A PhysX megvásárlása és annak folyamatos fejlesztése rengeteg pénzt vitt/visz el. Az, hogy te elégedetten használod egy két éves kártyán nem jó az NV-nek, mert a pénz az elmegy rá, de ennek csak egy része jön vissza. Rá kell kényszeríteni a felhasználót, hogy vásároljon új terméket. Mivel a PhysX az NV-é, így bármit megtehetnek vele. Akár azt is, hogy egy 2013-ban megjelenő játékban csak a GeForce 700 sorozatot támogatják, persze ez logikátlan lenne, de a régi termékekre érdemes limitációkat rakni, mert az elégedett felhasználó nem fog új VGA-t venni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10255 üzenetére
Én ezt tudom, de amíg a játékok egy része erre épít és használ GPU gyorsítást, addig én csinálhatok akármit, nem lesz jobb a helyzet CPU/ AMD/ Intel/ Matrox/ 3DFX/ akármin. Új fizikai motort én meg nem fogok a játék alá írni.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #10259 üzenetére
Már megtették. Ott a Havok FX modul.
Nem azért nem használják, mert nem szabad, hanem azért, mert nem jelent előnyt. A legtöbb fizikai motor CPU-ra született meg, így arra ment a legtöbb optimalizálás. Később a Havok és a Bullett is kapott GPU-s kódot, de sok esetben ez lényegtelen, mert a CPU-n így is gyorsabb. A PhysX azért gyorsít GPU-n, mert a CPU-s kódok egy magra korlátozták, illetve nem kapott jó ideig SSE2 optimalizálást sem. A Batman: AC már GPU-s mód nélkül is automatikus többszálúságot használ, és SSE2 optimalizációt is tartalmaz. Az eredmény, hogy négymagos proci mellett gyorsabb a CPU-s kód, mert a GPU nem skálázódik jól.A Havok FX OpenCL-re van optimalizálva. Minden GPU-n működik, ami OpenCL-t támogat, de senki sem alkalmazza, mert nem gyorsít, ha nem korlátozod a CPU-n a teljesítményt. A PhysX-en ezt meg lehet tenni, mert az NVIDIA számára lényegtelen, hogy hogyan fut CPU-n, de a Havokon már nem. Ezen az IGP-k javíthatnak. Az mégis extra erőforrás, így arra ki lehet rakni a Havokot, ráadásul az ott van a CPU mellett azonos lapkában. Így talán lehet annyit gyorsítani, hogy értelme legyen a GPU-s kódnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #10261 üzenetére
Ha nincs korlátozva, akkor igen, de a PhysX nagyon gyenge a CPU oldaláról. Azért az SSE2 is egy régi ISA. Azóta már vannak újabb kiterjesztések. Mindenesetre a Batman: AC jó példa, hogy korlátozás nélkül a CPU-s kód gyorsabb tud lenni.
Olyan erőforráson számolod, amin akarod, a programozó dönti el, hogy mit használ.
A Llano IGP-je csak akkor számít AI-t a Shogun 2-ben, ha a renderelést is azon végzi. A Dirt 3 és a Dirt Showdown használ GPU-s fizikát a zászlókra, de ez nem CTM, hanem DirectCompute 5.0-s algoritmus. Bármilyen DX11-es GPU-n megy, de csak azon van számolás, amelyiken a render is dolgozik. A Windows 8-ban ki lehet rakni DirectCompute számításokat egy alternatív eszközre. Akár IGP-re.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #10263 üzenetére
A program teheti meg.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #10265 üzenetére
Szerintem nem lesz DX11.1 Windows 7-en. De nyilván technikailag kivitelezhető, csak kérdés, hogy megéri-e ezzel vesződni. A DX10 is megoldható lett volna XP-n, csak sok munkába került volna. Ugyanez igaz a DX11.1-re is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10265 üzenetére
Win 8 only a DX11.1 ha jól tudom.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10316 üzenetére
OFF:
UE3 Scaleform-ja brutális, Tera-t nézegetem mostanság, hihetetlen mennyi időt kellett várni 100%-ig skálázható UI-ra.
[link][ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10447 üzenetére
A G80 jól sikerült architektúra volt, nem véletlen nem nyúltak hozzá. Mikor megjelent, verte az AMD variánsokat, később pedig jó volt a kisebb kategóriákba. RV770 idején már kevés volt.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10447 üzenetére
Persze csak bosszantó, hogy itt az AMD olyan mint valami szent tehén, az nVidia meg köcsög.
Jó, az AMD ár/érték arányban jobb szokott lenni, de amúgy nem tudom mitől kellene elájulnom tőle. Aztán itt is csak olvasgatom, hogy az nVidia milyen béna, bezzeg Dirt3 Sódáwn, ahol a GI miatt asszem bugos is a megjelenés.
Na mind1.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10452 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #10452 üzenetére
Az NV-t ide szerintem nem érdemes belekeverni. Ehhez max. tényleg csak a nevüket adták, de többet nem. A nevüket is kárnak. Ez tisztán művészi munka hiánya. Az NV-nél nem dolgoznak művészek, csak programozók, de ha tényleg erre akarják vinni a grafikát, akkor lehet, hogy nem árt felvenni egy rakás művészt, mert a tesszellálást nem lehet csak úgy leprogramozni.
(#10453) Löncsi: Úgy működik ahogy kell. Fel kell rakni az utolsó steam patchet és ott van benne az opció. A werzióval vannak gondok, mert az Advanced Lighting teljes egészében utólag került bele. A steam verzió frissítés után tökéletes. Gondolom a dobozossal is így van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10452 üzenetére
Jó, de minek kell ide írogatni? Kurvára nem érdekel, ennyi erővel bemehetnék az AMD találgatós topikba fikázni az AMD-s megoldásokat, elbaltázott játékokat, (van bőven) de nem teszem.
Mind1, részemről nem írok többet ide, pár hónapig tök jó volt itt a hangulat sztem.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
tombar
senior tag
válasz FireKeeper #10466 üzenetére
tényleg jöhetne a gond az h közben a visszaesés miatt nyomják fel az árakat.
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Oliverda
félisten
válasz FireKeeper #10474 üzenetére
http://semiaccurate.com/static/uploads/2009/10_october/Fermi_end_plate_cropped.jpg
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10474 üzenetére
Ez egy annyira ES változat, hogy nem is működik.
Ez a legendás, csavaros GTX480, sztem mindenki ismeri.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #10481 üzenetére
A Maxwell APU kell a PhysX-hez. A Kaveri az nem fog CUDA-t támogatni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
válasz FireKeeper #10533 üzenetére
mind1 akkor sincs játék amiért vga-t venne az ember
szerintem az első ami vásárlásra ösztönzi az embert aza far cry 3, hitman majd november végén
don't tell me what i can't do!
-
tombar
senior tag
válasz FireKeeper #10536 üzenetére
persze ez is benne lehet, viszont a ti elvileg csapolt gk104 lesz és most az nVnek le kell nyelnie a hibás csipeket. abból meg biztos nem 2 van szóval szerintem a gyártókapacitás leginkább a gk106ot sújtja, habár a midrange elvileg rögtön csatasorba áll, szóval kérdéses ez az egész dolog. az is lehet h szopatják a népet augusztus végével, aztán kijön most vasárnap, mint anno a 690 is. annyi pletyka van már h tiszta ciki h semmi hivatalos (általam ismert ) álláspont nincs az nV részéről
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10595 üzenetére
Ne haragudj, de ha modi/házigazda szól be, azt megértem, de ilyen noname emberektől nem veszem fel ezeket a szövegeket. Mégis miket kellene beváltanom ? Topikból senkit sem zavartam el, nem kell komolyan venni.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10595 üzenetére
Ez a topik a PH lapcsaládé, nem az enyém, szerintem egyértelmű.
Ha jól tudom a fórumozás és a véleménynyilvánítás szabad, én is elolvasom amit írsz és tiszteletben tartom, nem pedig azt írogatom, hogy "minekoffolsz unomafejed".
De persze milyen jó lett volna ha PÜ-ben, vagy normális hangnemben írnak nekem, nem lenne ennyi off, de már mind1.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10649 üzenetére
De mai APU-k grafikus része nudli, szóval én még várok a részemről.
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #10655 üzenetére
Lehet, de ha azt nézem, hogy a HD6650D egy GT220 szintjét sem képes hozni...nekem ez kevés.
[link]Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
tombar
senior tag
válasz FireKeeper #11144 üzenetére
nyilván computeban gáz a cucc, de ez az egész compute mizéria szép és jó, de ameddig nem jön rá jó néhány nagy kasszás játék, addig én az egészséges side categoryba rakom.
a legjobb ára akkor lenne ha 5kval lenne drágább csak, mint a 7770 ghz. amúgy ha jól tudom, akkor talán csökkent a 7850 ára, de ez nem biztos.Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
fatallerror
addikt
válasz FireKeeper #11144 üzenetére
jaj ne legyél már amd funboy (igen, u-val :]). compute számítást még a következő keplerektől se várj, majd a maxwell zárkózik fel ebben. én nem hiszem h nagyon belefog nyúlni az nv a keplerbe etéren. ugyanúgy az amd se fog csak csiszolni a köv generáción, túlságosan is kényelmes pozícióban vannak most
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #11160 üzenetére
Mondtam már régebben.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #11160 üzenetére
Tehát az Anvil Next az a DX11-es kódot elsősorban gyorsításra használja. A hajós részeken lesz tesszellálás a vízre, és tartalmaz majd subsurface scatteringet. Nagyjából ennyi.
(#11162) fatallerror: Az UE4 azzal, hogy SVO struktúrát generál GPU-val és a futószalag jelentős része compute shader nem a Keplernek kedvez. A Tahiti már a GK104-hez optimalizált kódban is kétszer gyorsabb. De még hozzáadják a motorhoz a PRT-t, hogy felgyorsítsák a SVO generálását, mert azt most szoftveres módban csinálja a rendszer. A PRT-vel hardveresen is megoldható.
Abszolút nem az NV-nek kedvez ez a motor. Ez olyan, mint az UE3. Azt is bemutatták GeForce 7900 GTX-en anno, aztán amikor megjelent, akkor a 7600 GT-től is jellemzően kikapó Radeon X1650 XT beékelődött a 7900 GT és GS közé, míg a 7900 GTX-szel elvileg versenyző X1950 XTX eléggé elhúzott, a két GPU-s GeForce 7950 GX2-t is eléggé elverte. [link]
Nem azért mutatták be az UE4-et GTX 680-on, mert annyira jól megy neki, hanem azért, amiért az UE3-at GeForce 7900 GTX-en prezentálták. Szimplán csak egy reklám, valójában a GCN-nek fekszik az UE4. De ahogy mondod az még nagyon messze van. Ezért csinálja meg az NV. Amikor lesz rá épülő játék, akkor ki emlékszik már a Keplerre ... A 7900 GTX teljesítményéből sem lett felháborodás, pedig lehetett volna, mert az UE3 sokkal gyorsabban ment a vele versenyző ATI Radeonokon.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #11165 üzenetére
Erről van szó a subsurface scatteringnél. A GeForce FX-hez dolgozták még ki. Azóta készült már compute verziója.
Nem látok olyan dolgot a motorban, ami gondot jelentene a mai GPU-knak. Kedvezni egyiknek sem kedvez. Legalábbis nem jobban, mint a másiknak.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #11160 üzenetére
Víz alatti tesszelláció, mesterséges gépigény növelés, nem épít a GCN architektúrára és direkt keresztbe tesznek a Radeonoknak. Amúgy meg: [link]
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #11169 üzenetére
Ugye... bár Radeon alatt lehet heckelni a tesszellációt és reménykedni, hogy nem lesz bugos a megjelenés...
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #11169 üzenetére
Ki lehet majd kapcsolni, de nem érdemes, mert a vízfelület csak egy háló, vagyis nagyot lehet nyerni a vertex re-use képességgel, ami a Radeonok tesszellátorának legnagyobb erőssége.
Az NV-nek a tesszellálás már nem téma a GCN óta. Az AMD on-chip bufferel a GCN-nel, vagyis a legbonyolultabb felületeket le is tudják menteni, és sosem számolják újra, amíg a képen van. Ezért annyira erősek az új Radeonok a sok tesszellálást alkalmazó környezetekben a Crysis 2 alatt. Többek között ezért hagytuk a fenébe a Crysis 2-t, mert a nem hivatalos benchmark az eléggé random dobálta az eredményeket. A belső játékban pedig benchmark nélkül, egy olyan terület tűnt a legkézenfekvőbbnek, ami sajnos sok tesszellálást alkalmazott és ilyen sorrendet kaptunk. [link]
Ezután jött némi levelezés a gyártókkal, hogy miért, stb. Akkor felmerült a kérdés, hogy az csalás-e, ha a Radeon lement számos bonyolult a felületet, így megkíméli magát a hardver a képkockánkénti újratesszellálástól. Ezen a ponton azt vettük figyelembe, hogy a képminőség ettől nem változik, vagyis ez egy olyan trükk, ami képminőségvesztés nélkül gyorsít. Ellenben ugye ott volt az, hogy a HD 7870 is verte az 1 GHz-es órajel miatt a gyorsabb Radeonokat, vagyis a rendkívül torz volt a felállítható sorrend. Meg lehetett magyarázni, csak senki sem értette volna, hogy amíg a régebbi termékek agyondolgozzák magukat a tesszelállással, addig a Radeon csak bekéri az előbbi kiszámított felületet, és addig teszi ezt, amíg az a képek megtalálható. A funkcióval nincs gond, de a fairplay megkérdőjelezhető, mert így sokkal kevesebbet dolgoznak a GCN-es Radeonok. Ezért hülyeség ez a mesterséges dolog, mert még házon belül is felbomlik az erőviszony. Gyakorlatilag a GCN az NV ellen fordította ezt a tesszellálást. Ezért nincs a Crysis 2 óta ilyen akció, mert az AMD játszva megoldja a felületek lementésével.
Ugyanez a gond a benchmarkokban is. A Tessmark fejlesztője például direkt kérte az AMD-t, hogy ezt ne vesse be, mert nem arra kíváncsi, hogy az AMD az első képkockánál kiszámolja a tesszellálást, majd az összes többi képkocka alatt szimplán csak betölti. Ezzel így az egekbe szökne az fps. Ugyanez a gond felmerült a 3DMark esetében is. Ott a Futuremark is azon gondolkodott, hogy a képminőségben nem lesz változás, de fair-e egy benchmarkvan, ha az egyik hardver kevesebbet számol. Ott az oldotta meg a helyzetet, hogy az AMD megígérte a Futuremarknak, hogy a 3DMarkra nem alkalmazzák ezt a megoldást.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest