Hirdetés

2024. május 10., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2013-02-03 13:32:02

LOGOUT.hu

A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#40801) b.


b.
félisten

[Per-app GPU power management for NVIDIA GPUs]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40802) laposonly11 válasza pandras83 (#40800) üzenetére


laposonly11
senior tag

Nem így van, egy másik fórumon én próbáltam védeni pl. a Cyberpunkot amiért "2027 es" grafikával jött ki, és jobban néz ki mint egy Hollywoodi film, erre gyakorlatilag ott mindenki nekem esett, hogy optmializáltatlan(amiért nem fut 60fps el egy szaros alsó-középkategóriás gépen, a sok marha szerint)a Ray Tracing(akkor még nem volt szó Path tracingről, vagy másról), parasztvakítás, felesleges, stb. Na most ez azt bizonyítja hogy a játékosok többsége igénytelen a grafikára, és magasról letolja a külsőséget, még akkor is ha korszakalkotó a minősági változás. Nem rég jöttek RTX patchek a pl. Resident Evil 2 és 3 remakekhez, háááát, ég és föld a különbség ha bekpacsoljuk a sugárkövetést, főleg tükröződő környezetben, pl. kórházfolyosó ahol a padló és fali csempék tükröznek mindent a környezetből, magyarul a sarok mögött bújkáló zombikat is látni, így nem tudnak meglepni, mint RTX nélkül, és ez ugye a játékélményt is módosítja, javítja. Ugyanez pl. Battlefield V ben, a bolt üveg kirakata, vagy akár egy kocsi karosszériája is tükröz valós időben, így ha belenézek, látom az ellenség tükörképét aki a hátam mögött van, ezzel taktikai előnyt szerezve, miközben RTX nélkül ez nem jár, stb.

Ordo est anima rerum.

(#40803) b.


b.
félisten

[Nvidia RTX 4060 Ti Rumored to Ship to Partners on May 5th]

Rumors suggest the RTX 4060 Ti will launch in late May.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40804) pandras83 válasza b. (#40803) üzenetére


pandras83
senior tag

Ahányszor meglátok egy 8gb-os 4060ti pletykát,.mindig az a kérdés ugrik be, hogy hogyan merik ezt meglépni? persze a kérdés költői, de ez most nagy földbeállás lesz, az tuti

Cyberfuck Patchrunner

(#40805) PuMbA


PuMbA
titán

Az NVIDIA ezzel készül a nagy GPU erő / karcsúbb memória alrendszer kártyái miatt: NVIDIA’s Neural Texture Compression

[ Szerkesztve ]

(#40806) paprobert válasza PuMbA (#40805) üzenetére


paprobert
senior tag

Mátrixszorzást használ, tehát a Tensor magokat fogják munkára, ami jó.

Viszont a limitációkat olvasva az eredeti PDF-ben a 7.2-es pontnál, elég körülményesnek tűnik a használata.

[ Szerkesztve ]

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#40807) huskydog17 válasza paprobert (#40806) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Igen, bennem is az fogalmazódott meg, hogy ez tök jó, csak nagy kérdés, hogy mennyire lesz nehéz/egyszerű beépíteni a játékokba, mennyi plusz munkával járna. Azt bemutatták, hogy lassabb ez a metódus, így biztosan lesznek olyan fejlesztők, akik ezt nem szándékoznak használni, inkább a rosszabb minőségű textúrák, de jobb tempó mellett teszik majd le a voksukat.
Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy ebből a gyakorlatban mikor lesz valami, továbbá ha valamely játékokba be is építik, arról lesz-e publikus információ, vagyis kap-e ez a funkció is egyfajta marketinget, vagy inkább csendben néhány címbe beépítik.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#40808) laposonly11 válasza PuMbA (#40805) üzenetére


laposonly11
senior tag

Olcsó és jó megoldás, persze az a kérdés, hogy mikor fogjuk ezt látni játékokban? Mert én többek között pont ezért nem vagyok hajlandó váltani RTX 3xxx ról RTX 4xxx re, mert nem elég hogy alig van teljesítménytöbblet(a DLSS 3.0 egy szószerint parasztvakító vicc, amitől ugyanúgy kifolyik a szemed a lag miatt, mint amikor ki van kapcsolva) de volt pofájuk ugyanannyi ramot pakolni a kártyáikra, mint az előző gen. nél.

Ordo est anima rerum.

(#40809) Busterftw válasza laposonly11 (#40808) üzenetére


Busterftw
veterán

Ezt a lagot nem tudom honnan veszed, mert több játékban tesztelve az Nvidia Reflexxel közel natív vagy jobb mint natív volt az input lag .

(#40810) pandras83 válasza laposonly11 (#40808) üzenetére


pandras83
senior tag

Nálam a CP2077 1080p, max grafika, path tracing + dlss3-al a legutóbbi driver után megszűnt az input lag, gyönyörűen megy. A Witcher 3 is hiba nélkül játszható, nincs késés. Próbáld ki először, mielőtt őrjöngesz itt.

Cyberfuck Patchrunner

(#40811) devast válasza Busterftw (#40809) üzenetére


devast
addikt

Az állításod igaz, de a kulcsszó benne a "natív". Pl csak hasamra csapva: Ha natív van kb 40fps-ed, dlss2-vel van talán kb 60-75 , dlss3-al meg majd 100.
Ebben az esetben dlss3-ol olyan input lagod van mint 40fps-el, ami azért rohadt zavaró szerintem. dlss2-vel jóval alacsonyabb. Nem univerzálisan használható.... Minél alacsonyabb a natív febontásban a teljesítmény annál látványosabban szar. Ha van natív 100-120fps -ed, rátolod dlss3-at semmi probléma.
A lényeg, hogy kevés olyan helyzet van, ahol a dlss3-nak van értelme a dlss2-höz képest.

(#40812) Raymond válasza devast (#40811) üzenetére


Raymond
félisten

A DLSS FG nem csinal 40-bol 100-at.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#40813) PuMbA válasza Raymond (#40812) üzenetére


PuMbA
titán

Írta, hogy 40-ből 65-öt csinál DLSS2-vel. A 65-re az FG-t rákapcsolva pedig biztosan meglesz 100 :)

[ Szerkesztve ]

(#40814) Raymond válasza PuMbA (#40813) üzenetére


Raymond
félisten

Csak akkor megint nem a 40FPS kesleltetes lesz hanem a 60-75FPS kesleltetese ha meg ratolod az FG-t.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#40815) laposonly11 válasza devast (#40811) üzenetére


laposonly11
senior tag

Ezt már szakvideok a youtubeon is kitárgyalták, ha 80 fps ed van DLSS 3.0 al akkor az valóban 40 fps és ugyanúgy kifolyik lagtól a szemed mintha 40 fps lenne az a 80! Én pl. játszom lövöldékkel és autóversenyekkel, ahol ugye rááll a a szemed/agyad a tizedmásopercekre is, és ez a fajta parasztvakítás semmit nem ad, csak átverve érzed magad, jogosan. Persze aki lassú játékokkal játszik, annak nem feltétlenül tűnik fel a különbség(bár ott is látható). Korábbi DLSS ekkel nincs semmilyen lagod, mert azok a megjelenített képnek egy tömörített változatát jelenítik meg, nem adnak hozzá Ai által, mesterségesen generált + képkockákat(sőt pont ezért a Vsyncet is összezavarja, hiszen a + képkocka az vagy az előző, vagy a következő képkockához van hozzá csapva V syncen túl), és a tömörítés által felszabadított erőtöblet, ami marad a VGA számára, na abból gazdálkodva valóban gyorsítanak a játékokon, ami valódi többlet fps-t produkál.

"A lényeg, hogy kevés olyan helyzet van, ahol a dlss3-nak van értelme a dlss2-höz képest."

Nincs ilyan helyzet, tulajdonképpen egy ocsmány átverés az egész, hiszen 120 fps nél(ami valós 60fps) akkor meg mi a fenének kapcsoljam be, rondítva a játék képi minőségét elmosódott fake képkockákkal, ha már a sebesség fluid.

120/valós 60 fps alatt, azaz alsó kategóriás kártyáknál lett volna értelme,(RTX 4050/60) ahol kellene a többlet sebesség, ott meg egyenesen használhatatlan az eljárás. Nem véletlen hogy az összes Nvidia által szponzorált videó, kizárólag a csúcs RTX 4090 el tolja az arcunkba a déjeleseses hármat.

[ Szerkesztve ]

Ordo est anima rerum.

(#40816) b. válasza laposonly11 (#40815) üzenetére


b.
félisten

De ezt tapasztalatból írod? Mert én az Ada-s topikokban döntően pont elégedett felhasználókról olvasok ,akik hasznnálják fluidabb élményt ad több esetben Most nem azt kell nézni mit ír ki az FPS számláló hanem hogy a képernyőn 1 másodperc alatt megjelenített képkockák száma növekszik, ez miatt folyamatosabb a mozgásanimáció és kevésbé recések az élek.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40817) gejala válasza laposonly11 (#40815) üzenetére


gejala
őstag

Azt mindenhol kihangsúlyozzák, hogy a frame genhez 60+ fps kell, hogy ne legyen input lagos. Az optimális tartomány a 70-120 fps. Ezt high refresh játékra meg CPU limithez találták ki, nem arra, hogy kevés az fps és legyen több. Arra ott a Super Resolution, ahogy eddig is, csak ugye ahhoz GPU limitesnek kell lenni, hogy érjen is valamit.

(#40818) devast válasza b. (#40816) üzenetére


devast
addikt

Eljátszogattak az emberek 60hz-en vsync-el is, teljesen igénytől függ, hogy valaki beveszi ezt vagy nem. A kolléga utolsó mondatával értek egyet, hogy jó ez, ha 240hz-es monitorod van és 100fps-ből akarsz többet csinálni. Úgy elhanyagolható a késleltetésből adódó hátrány.

(#40819) pandras83 válasza laposonly11 (#40815) üzenetére


pandras83
senior tag

"Én pl. játszom lövöldékkel és autóversenyekkel, ahol ugye rááll a a szemed/agyad a tizedmásopercekre is, és ez a fajta parasztvakítás semmit nem ad, csak átverve érzed magad, jogosan."

Nem érzem magam ártverve, sőt. Ülj le a CP2077 elé 531.79-es driver után vagy próbáld ki a Witcher 3-ban. Nincsenek elmosódott képkockák. Lerí az általad leírtakról hogy nem próbáltad, így nem fair leírni a dolgot.

Nem állítom hogy mindenhol csodaszer, nem láttam még autós címben például és a Portal RTX-ben ott az input lag. Ez egy fejlesztés alatt álló, folyamatosan javuló extra, ami egyelőre nem való a gyorsaságot és reszponzivitást igényló online címekhez, de a már említett játékoknál megkockáztatotm, hogy álleejtő a különbség. Korábban 1070-el 40-50 fps-sel játszottam a CP2077-et, kb 250 órát raktam bele így. A 4070-el maxed out + path tracing + dlss2 50-60 fps, nagyon hasonló élmény a korábbi 40-50-hez, igaz hogy még a sz#r is csillog. Dlss3 on -> 90-110 fps és fogalmam sincs hogy pont annyinak érzem-e, de jóval fluidabb, harapósabb. Tökéletes a játékélmény, ha fake, ha nem. Vannak benne elég intenzív tűzharcok, ezeket fluidabb gunplay mellett tolom végig fake frame gen-el, mint dlss2-vel.

Érthető hogy kevesled a raszter sebességtöbblet hiányát a 3000-es szériához képest, de nem is feltétlen onnan kell váltani. Ha érdekel a path tracing, akkor jelenleg dlss3 vagy vársz a többre, jobbra, natív 120 fps-re.

Cyberfuck Patchrunner

(#40820) b. válasza devast (#40818) üzenetére


b.
félisten

Értem ,de úgy elég könnyű egyetérteni valakivel, vagy lehet általánosságban beszélni, ha se te se a kollega nem próbáltátok még ki. Így én azokra a véleményekre adok akik használják. A Vsync - 60 Hz egy végletes példa köze sincs ahhoz amit a FG nyújt 65 FPS ről feltolva 100 ra késleltetésben.
Szerintem észrevehetetlen a késleltetés vagy úgy is írhatnám, hogy a pozitív hozadéka több a játékélmény szempontjából mint a hátránya egy sima, egy játékos sztori alapú játékban ami a GPU-t és CPU-t terheli halálra.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40821) gbors válasza huskydog17 (#40807) üzenetére


gbors
nagyúr

így biztosan lesznek olyan fejlesztők, akik ezt nem szándékoznak használni, inkább a rosszabb minőségű textúrák, de jobb tempó mellett teszik majd le a voksukat.

Nem kell ehhez különösebben voksolni, a kisebb textúrarészletesség jelenleg is rendelkezésre áll közel minden memóriaéhes játékban.

Úgy tűnik, az NVIDIA szépen rááll arra, hogy látszatproblémákra látszatmegoldásokat szolgáltat :)

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#40822) b. válasza gbors (#40821) üzenetére


b.
félisten

Kérdés az hogy egyáltalán igényli e a fejlesztői beavatkozást. Mert ha nem , akkor pontosan az lesz ezzel is mint a felskálázással, áveszi a fejlesztőktől az optimalizáció helyét.
Amúgy ez szerintem nem látszat probléma.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40823) Jacek válasza b. (#40822) üzenetére


Jacek
veterán

Hardvert kellene fejleszteni nem szoftvert....

(#40824) gbors válasza b. (#40822) üzenetére


gbors
nagyúr

Amíg a probléma megoldható azzal, hogy átbillentesz egy beállítást, aminek az eredményét a képen csak mikroszkóppal lehet látni, addig ez nálam látszatprobléma :K

De tudom, majd jönnek az UE5-ös játékok, aztán lesz nagy sírás-rívás, és 8GB-os kártyák talicskával hordása a roncstelepre ;]

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#40825) b. válasza gbors (#40824) üzenetére


b.
félisten

:DDD
teljesen igazad van. :K

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40826) devast válasza Raymond (#40814) üzenetére


devast
addikt

Hát pont ez az, hogy nézd meg a latency teszteket. Ponthogy nem úgy van ahogy leírtad. A technológiából adódóan 1 frame késleltetés mindig lesz, hisz kell 2 frame ami közé generálni tud egyet. A tesztek alapján kb a natív fps késleltetését hozza, és rosszabb mint a dlss2-vel mért késleltetés, és ez a teljesen normális állapot. Ha hozná a dlss2 késleltetését a frame gen akkor nem lenne semmi hátránya és mindig érdemes lenne bekapcsolni. De nem hozza és soha nem is fogja, így mindig mérlegelni kell, hogy megér-e adott késleltetést a bekapcsolása. Ez meg teljesen egyénfüggő, hogy ki mennyire érzékeny erre.

[ Szerkesztve ]

(#40827) PuMbA válasza gbors (#40824) üzenetére


PuMbA
titán

"és 8GB-os kártyák talicskával hordása a roncstelepre"

Már pár hete megugrottak a 8GB-os kártyák a használt piacon. A 3060 Ti 8GB és a 3070 8GB ára is sokat esett év elejéhez képest :)

[ Szerkesztve ]

(#40828) rumkola


rumkola
veterán

FG inputlagon lovaglóknak:

[link]

120hz-en elképesztő amit művel. Nekem az utóbbi évtized legjobb újítása. Nem játszom multi fps-t. Aki nem próbálta az ne szakértsen. :K

(#40829) Raymond válasza devast (#40826) üzenetére


Raymond
félisten

Milyen tesztek alapjan? Mert a DF-nel peldaul amit neztem ott nem az van hogy a nativ FPS keslelteteset hozza DLSS+FG eseten.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#40830) b.


b.
félisten

[link]Úgy néz ki NVidia mégis átmegy 3 nm-re ( professzionális szegmensben szerintem.)
Jensen pár év nyilatkozta hogy 3 nm re tervezik a Chiplet dizájnt , tehát valószínűleg várható legalább egy bemutatkozás.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40831) gbors válasza PuMbA (#40827) üzenetére


gbors
nagyúr

Még szép. Elég vicces áruk volt, főleg a 3060 Ti-nek. Most sem nevezném éppen olcsónak...

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#40832) devast válasza Raymond (#40829) üzenetére


devast
addikt

[link]
Igen a natívot hozza itt is. De ha a natívod mondjuk 40fps, dlss2-vel meg van mondjuk 65 vagy 70.... akkor dlss3-al lesz 100fps-ed de olyan latency-vel mintha 40 lenne. Videóban ott a táblázat...

(#40833) rumkola válasza devast (#40832) üzenetére


rumkola
veterán

Én pont azt látom, hogy a Flight simulatornál van egy kicsit nagyobb latency, a többinél meg kevesebb DLSS3-al mint a natív. :Y

(#40834) Raymond válasza devast (#40832) üzenetére


Raymond
félisten

Ez arra az egy peldara igaz, jateka valogatja, nezd tovabb a videot. Nem feltetlenul a nativ latency lesz, de ami szerintem inkabb lenyeges hogy nem jelentos a novekedes.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#40835) Busterftw válasza rumkola (#40833) üzenetére


Busterftw
veterán

Pontosan, máshol is ez jött ki DLSS3 + Reflex.
Kevesebb mint a natív.

(#40836) DudeHUN válasza rumkola (#40833) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Nyilván, ha kevesebb időt vesz igénybe egy képkocka elkészítése. Most komolyan azon lepődünk meg, hogy alacsonyabb felbontást gyorsabban számol a hardver?

Gamer for Life

(#40837) b.


b.
félisten

Ipon cikk a z új textúratömörítésről: [link]
Gamestar cikk az új hajszimulációról: [link]
Nagyon durva lett.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40838) Egon válasza b. (#40837) üzenetére


Egon
nagyúr

Tutkó. Nyilván a péhás cikk sem késik ugyebár, hasonló címekkel... ;]

Lenyűgöző hajszimulációt mutatott be az Nvidia

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#40839) rumkola válasza b. (#40837) üzenetére


rumkola
veterán

:R :C

[ Szerkesztve ]

(#40840) Yutani válasza b. (#40837) üzenetére


Yutani
nagyúr

Nem rossz, de valahogy nem akarják tudomásul venni, hogy a haj vége nem lengedezik jobbra-balra, mint valami kötél, amikor elengedjük. Túltolják a valósághűséget és pont, hogy nem lesz az. És nem azért, mert NV, hanem mert mindenhol túltolják a lengedezést.

#tarcsad

(#40841) b. válasza Yutani (#40840) üzenetére


b.
félisten

Meglátjuk. Elméletileg ez csak egy bemutató arról mire lehet képes a fejlesztői környezet. Biztos lehet ezt majd szabályozni, hogy jó legyen. Van rajt olyan beállítás , hogy ha beleborzolsz a hajába akkor megváltozik a frizura, ha alá fúja szél úgy marad, és az időjárástól függően változik a fizikája. Azaz ha megázik nem fog lengedezni. Elég durva a cucc.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#40842) DudeHUN


DudeHUN
senior tag

Jó hírek. Úgy néz ki a 4060Ti-ból lesz 16GB-os verzió.
[link]

Gamer for Life

(#40843) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

NVIDIA megszerezte a Diablo 4-et.

"Purchase a qualifying GeForce RTX 4090, 4080, 4070 Ti, or 4070 graphics card, or a desktop computer with one of the aforementioned graphics cards, and receive the NVIDIA Diablo IV GeForce RTX 40 Series Bundle. This bundle features a download code for Diablo IV."

#40842 DudeHUN: Ez szokás szerint egyelőre csak pletyka, amire én nem látok sok esélyt, hogy megvalósuljon, ugyanis ahhoz a PCB-t is módosítani kell. Én kétlem, hogy a 300-400 dolláros kategóriában ezt meg fogják lépni, főleg hogy a két 4070-es kártyán 12 GB van.
Azt viszont el tudom képzelni, hogy esetleg talán 1-2 AIB partner csinál egy 16 GB-os verziót, vagyis az NV a lehetőséget meg fogja adni, viszont külön SKU erre nem lesz szerintem.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#40844) DudeHUN válasza huskydog17 (#40843) üzenetére


DudeHUN
senior tag

Tudja a franc. 3060 is kapott 12GB-ot.

Gamer for Life

(#40845) bitblueduck válasza huskydog17 (#40843) üzenetére


bitblueduck
senior tag

Mennyire drága egy custom pcb? Vagy esetleg dupla kapacitáaú chipeket felrakni. Meg ilyen alapon a 3060 sem létezhetne hogy van felette több teljesítményszint kevesebb rammal.

An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

(#40846) GEIL válasza DudeHUN (#40844) üzenetére


GEIL
addikt

Sokra nem megyek vele....mert 1080p-s kártya és még Raytracinggel és csutka grafikán se tudok beletolni 7,5-8 Gb Vram igénynél többet....Fortnite-ban pl.
De szétmoddolt, texturapackolt GTA5 se teszi tele...az is 8 Gb körül megáll nálam.....
DLSS is módosit a Vram telítettségen,...
1440p-ben már tuti más volna...de oda más kártya kell...

[ Szerkesztve ]

i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070 /// i5 9600k - 16Gb DDR4 - RTX3060 /// i5 4570s - 16Gb DDR3 - GTX1650 -------------------------------------------- PS5 /// Samsung S23 Ultra 5G /// Xbox Series X --------------------------------------------

(#40847) PuMbA válasza GEIL (#40846) üzenetére


PuMbA
titán

1-2 év és ki lesz használva a 12GB a kártyádon 1080p-ben :)

[ Szerkesztve ]

(#40848) Busterftw válasza PuMbA (#40847) üzenetére


Busterftw
veterán

Hát de arra ott lesz már a 5060 :D

(#40849) Yutani válasza Busterftw (#40848) üzenetére


Yutani
nagyúr

...96 biten. :DDD

#tarcsad

(#40850) huskydog17 válasza bitblueduck (#40845) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Nem tudom, hogy mennyivel drágább úgy, de dupla annyi memórialapkára lenne szükség.
Jelenleg is 2 GB-os VRAM chipeket használnak és ennél magasabb kapacitású nem létezik, ezért kell módosítani a PCB-n, a CB ezt szépen el is magyarázta:

"GeForce RTX 4060 Ti und GeForce RTX 4060 setzen auf die GA106- respektive GA107-GPU, die beide nur über ein 128 Bit breites Speicher-Interface verfügen. Einseitig bestückt, sind selbst die 8 GB Speicher nur durch den Einsatz von vier „Double Density“-GDDR6-Speicherchips (2 GB pro Package) möglich. Deren Kapazität zu verdoppeln, ist keine Option, denn 4-GB-GDDR6-Chips gibt es bisher nicht.
Für die GeForce RTX 4060 Ti mit 16 GB wird Nvidia daher das komplette PCB neu aufsetzen müssen, um den Betrieb von zwei Speicher-Modulen an einem 32-Bit-Speichercontroller im so genannten Clamshell-Verfahren zu ermöglichen. Aller Voraussicht nach wird die RTX 4060 mit 16 GB dann auf beiden Seiten der Platine je vier 2-GB-GDDR6-Chips einsetzen."

Ezért mondom, hogy szerintem ha ez meg is fog valósulni, akkor én arra számítok, hogy 1-2 AIB partner magánakciója lesz ki tudja milyen borsos felárért.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.