- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- sziku69: Szólánc.
- Rap, Hip-hop 90'
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
Na végül Eneos ment bele, eddig okésnak tűnik.
Egy gyors kérdés. Kb. 2 hete teljesen random (városban, országúton, autópályán, kis fordulaton, nagy fordulaton stb...) villog a felkiáltójel a műszerfalon. Nem fékezésnél! Ez mitől lehet?
-
vzsryl
nagyúr
Az Astra-mban mindig Castrol-t használtam, de 10W40-et. Egyszer próbáltam egy olcsóbbat, de azt elkezdte zabálni, és voltak egyéb anomáliák is, szóval ha pl. egy 5W40-es Castrol-t is ajánlatos beletölteni, akkor inkább azt választanám. Nem tudom, hogy ezek a japán motorok háklisak-e az olajokra.
-
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Almera N16, 1.5i, 2005. októberi születésű, valós 153k km. Olajcserét szeretnék eszközölni. Milyet javasoltok?
Eddig Total 5W40 volt benne. -
leslieke
Jómunkásember
4 hónap alatt 12k km ment bele, eddig semmi gond nem volt. Ne is legyen persze.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
Vesztor87 #244 üzenetére
Azt mondták többen is, hogy amíg narancs jelzés van, addig no para. Pirosnál kell félni.
Elvittem szervizbe, kiolvasták, és csak pillangószelep kormosodás volt a baj, ráadásul az is csak egy pillanatra jelzett be, de a lámpa égve maradt.
Kiszedték, megtakarították, most már semmi gáz. Azt mondták, hogy egy 12 éves, 147k km-es kocsinál ez természetes. -
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Gép: Almera 1.5, N16, 2005.10. havi, garantált 146k km, végig vezetett szervizkönyv, 1. tulajos hölgytől, 09.20-as műszaki + szerviz (olaj- és szűrőcsere).
1449km-t mentem vele, mióta megvan. Ma elmentem reggel munkába, délután haza jöttem, majd rá fél órára elindultam a feleségemért, hogy elhozzam munkából, és indulás után kivillant a check engine. Párszor reseteltem' a járgányt, hagytam állni fél órát is, de utána is kidobta a hibajelet. A motor működésében semmilyen zavart sem észlelek, a hűtővíz mm pontosan ugyanott áll, mint ahogy megvettem a kocsit, az olajat 1060km-nél ellenőriztem, akkor az is mm pontosan ugyanott állt, mint a megvétel idejében, tehát különösebb hibát nem veszek észre.
Hívtam egy szerelőt, ő első körben lambda szondára és folytószelep koxosodásra tippelt. Nektek van más ötletetek?
Holnap délután 3 után elviszem a helyi Nissan szervizbe és kérek időpontot kiolvasásra. Addig nyugodtan mászkáljak vele, ha hibamentesnek érzékelek mindent? -
Moleman
addikt
válasz
Vesztor87 #238 üzenetére
Kicsit rezeg a rudazat, de nem vészes. Pontosnak pontos, nekem az számít. A hosszú útja sem zavar, többet ér, hogy könnyen jár.
Igen, a hasonló korú kocsiknál jóval hosszabb az ötöse, maradva a H Astra példájánál, annál 9.7%-kal hosszabb. De GPS szerint csak 103.5-öt megy 3000-nél, szerintem az is elég kevés, én legalább 120-ra vágynék. Intenzíven gyorsítani onnan már nyilván nem tudna, de bírná.
-
Vesztor87
senior tag
Hibája nincs a váltómnak szerintem. (kopp-kopp), de ez a franciás kapcsolási érzet.... Te is érzed a rudazaton picit a motor mozgásait? Na nem nagyon,de amennyire odafigyelek rá... Érzem. Leginkább 3-ban. Szerviz könyve szerint az enyémben 120k-nál volt váltó olaj csere. Én 183k-val vettem tavaly, egyből lecseréltettem azt is.
Az 5 fokozat nem olyan rövid. 110-nél 3000 rpm rövid? Astra H, Corolla E120, Suzuki Ignis 1,3 ezek 100-nál forognak 3000-et. D Corsa 1,4, Seat Altea 1,6 90-nél 3000-et😁 Almerában a 4. forog annyit). -
Moleman
addikt
válasz
Vesztor87 #235 üzenetére
Én arra gyanakszom, hogy rendszeres váltóolajcserével elébe lehetett volna menni a dolgoknak, csak sajnos "élettartam" feltöltésnek hívják, ami benne van, én meg elhittem. Persze az is lehet, hogy ugyanúgy csapágyas lett volna friss olajjal is.
A benzinszűrővel is így vagyok, elvileg nem kell cserélni, de aggaszt egy kicsit. Bár soha nem tankoltam bizonytalan helyen.Szerintem használd nyugodtan, ha jönni akar érte a kaszás, úgyis jön, akármit csinálunk.
-
leslieke
Jómunkásember
Tegnap megvolt az ötezres szervíz.
Garancia még 2 évre kiterjesztve. -
Moleman
addikt
válasz
Vesztor87 #233 üzenetére
Kb 70 km-t szoktam autópályázni egyhuzamban. Mikor sietek, 4000 alá csak akkor esik a fordulat, ha feltartanak.
Ott már sajnos nem túl rugalmas, hiába rövid az ötös, van, hogy visszarakom négyesbe, néha hármasba is, hogy gyorsabban el tudjak takarodni a tükörben növekvő SUV elől.
193 ezer van benne most, mindig ezt rakom bele.
A fóliázás nem rossz dolog, erre az autóra már nem költök, de a következőre lehet, hogy megcsináltatom a hátsó ablakokon.
A polírozás is nagyon hatékony tud lenni, egyszer nekimentem egy madárszarnak a mosogatószivacs dörzsis felével, csúnyán megkarcoltam körkörösen a géptetőt. Elvittem kozmetikába, 500 ft-ért gyönyörűen kicsiszolták, még egy régi, ajtón lévő rányitást is eltüntettek valahogy (rá volt tapadva két ujjnyi sávban a másik autó sárga festéke
).
-
Vesztor87
senior tag
Próbáltad már úgy, hogy hajtod 4000-4500 rpm-en több 10 km-en keresztül? (130-160 km/hr) nekem ott ette csak, amúgy 120-ig semmit sem.
Mennyi km van benne, és milyen olajat használsz? Köszi!Én ilyen moddingról nem tudok semmit
Ellenben fóloázáson, políroztatáson gondolkodtam (előbbit ablakokra).
-
Moleman
addikt
válasz
Vesztor87 #231 üzenetére
Most megijesztettél engem is, gyorsan megnéztem.
De megnyugodtam, ugyanúgy túl van töltve kicsit, mint 5000 km-rel ezelőtt, pedig mostanában csak városban sietek, vagy autópálya 140-150.
A szívóhangtompítóról kinek mi az álláspontja? A műanyag tölcsérre gondolok, ami a légszűrőház előtt van, az N16-on ilyen:
Jelenősen leszűkíti a beszívott levegő keresztmetszetét, nagyon alacsony fordulaton érezhetően erősebb nélküle, viszont 2800 körül van egy hullámvölgy a nyomatékgörbén, 3000 fölött kap újra erőre.
A másik aspektus nyilvánvalóan a hang, nagyon cuki mély hangja van terhelésen nélküle, mint egy sportlégszűrővel, viszont autópályán az őrületbe tud kergetni, legalább kétszer olyan hangos (nemrég vettem decibelmérőt, majd egyszer lemérem).Minden autón más megoldású, ideális esetben ténylegesen kívülről szívja levegőt, viszont az N16 esetében teljesen mindegy, hogy a lámpatest mögött, vagy 10 centivel hátrébb szív, ugyanazt a meleg motortéri levegőt szívja.
-
Vesztor87
senior tag
Most picit a szívemhez kaptam az N16-osom miatt én is. Reggel ránéztem a nívóra.... min. szinten volt. 1000 km-el ezelőtt még jó középen volt... 0,5 litert elnyelt... mindezt úgy, hogy hosszú távon hajtottam, csak hát nem a szokásos 120 (3300 rpm) hanem sokszor 130-140, néha 150-160-al is.... durva :S
-
konyi79
addikt
válasz
leslieke #228 üzenetére
Ellenőrizd sűrűn az olajszintet, köss rá kibővített garanciát, ha tudsz. 20-30k között már sokszor előjön a baj, extrém olajfogyasztással kezdi.
Ja, meg tessék pörgetni. Tudom turbós, meg zabál majd akkor, de nem megy tönkre. Nem szeret az a motor nem forogni, 1200 fordulaton erőlködni. -
konyi79
addikt
válasz
leslieke #225 üzenetére
Rengetegnek van olaj fogyasztási problémája. Nem kicsi, sok. Ráadásul a mai motorok ha kicsi az olajnyomás, csak bizonyos dolgok együttállása esetén adnak jelzést. Pl min 2000rpm és bizonyos ideig a hibának fent kell állnia. Na ebből könnyű kikövetkeztetni, tucatjával sülnek meg az 1,2 tce motorok szárazon futás miatt úgy, nincs olajnyomás hiba a számítógépben. Főtengely lecsapágyasodik, dugók besülnek stb. Gyanítom a Nissanokban sem szerepel jobban, de hátha jár erre szevizes, és megerősíti.
A használtpiaci ára mindenesetre a HR 16-tal szemben már ad okot aggodalomra a tulajoknak.. -
Moleman
addikt
Renault H5FT, ugyanaz a motor, csak a Nissanokban néhol HR12DDT-nek hívják.
-
leslieke
Jómunkásember
Mi a baj vele?
-
Moleman
addikt
válasz
Vesztor87 #217 üzenetére
Az 1.6-os ötöse 34.6, a 2.0 hatosa 38.2 papíron. A valóságban, GPS szerint mindig kevesebb szokott lenni, mint a számított érték, gondolom a gumi deformálódása miatt (az 1.5-ös N16 papíron 37.2, GPS 34.5). Megbízhatónak megbízhatók, a HR16 és az MR20 is jó motor.
Összehasonlításképp az új Renault motoros 1.2T hatosa 48.4 (és érdekes mód az 1.6T-n is ugyanaz a váltó van).
Itt lehet szemezgetni, nagyon jó oldal, eddig nem voltak Nissanok, most én is meglepődtem, hogy megtaláltam őket.
-
Moleman
addikt
válasz
andrás47 #213 üzenetére
A benzinesben HR16-os motor van, saját Nissan gyártmány. Nagyon jó motor, egy hátránya volt, hogy a Juke-ban és a Qashqaiban szörnyen rövid váltóval adták, ezért nagyobb tempónál sokat forog és zabál. Nem tudom, hogy az NV200-hoz milyen áttétel jár. De ettől függetlenül is a benzinest választanám.
-
andrás47
senior tag
Üdv ! Kicsit más Nissan, azért hátha tudtok tanácsot adni, egy NV 200. hat személyes 2010 évjáratú autót néztem ki, illetve kettőt egyik benzines, a másik dízel tudomásom szerint az utóbbinak kedvezőbb lenne a fogyasztása, de inkább a benzines felé hajlok évi 10-12 ezer km lenne belehajtva, 110 LE motor van benne, nem igazán találtam eddig infót, hogy ez ki által gyártott motor, és mennyire bonyolult, esetleg tudna valaki segíteni, illetve véleményezni, hogy benzines vagy dízel legyen inkább ? A dízel motor az Renault van benne.
Köszönöm előre is a segítséget. -
Vesztor87
senior tag
válasz
leslieke #210 üzenetére
Jah, akkor ne foglalkozz vele
Toyotás fb csopiban voltak ilyen 4 literek is 2,0-ás Avensisekkel, nem mérvadó, még akkor is csalós lehet ha 150 km-enként tankolsz mint én az elejében. Egyik tankolásnál 5,3 másiknál 6,5, pedig kb. ugyanott ugyanazt csináltam, csak a pisztoly valszeg más volt (más kút), vagy csak simán többet vártam két kattanás közt (2 kattig tankoltam mindig)
4-600 km után már picit jobb azért ahhoz átlagot nézegessünk
-
leslieke
Jómunkásember
Összehoztam egy 5.4-es átlagfogyasztás ma reggel.
-
leslieke
Jómunkásember
5000 km-es vizsgálatra van értelme elvinni?
-
leslieke
Jómunkásember
válasz
Vesztor87 #202 üzenetére
Igen, turbós. Jól mozog, nincs vele gond, igaz kisgyerek mellet eszemben sincs száguldozni. De mentem már vele 165-el és nem erőlködött.
Teljesen új, 10% kedvezményt tudtam kialkudni. Most van benne majdnem 4000 km, és 7.2 az átlagfogyasztás. Ami több, mint a gyári adat, de azokról tudjuk, hogy sosem igazak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- Ford topik
- Apple iPad 11” (A16, 2025) - a táblagépek vanília fagylaltja
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- sziku69: Szólánc.
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Villanyszerelés
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 45GR65DC-B - 45" Ívelt 1500R / 5120x1440 / 200Hz 1ms / Adaptive Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Amazon Echo Studio / Vadonat Új / Számlával / 12 hónap jótállással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest