Előtte egy Lacetti volt.
1.2-es benzines, 2017-es modell.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Előtte egy Lacetti volt.
1.2-es benzines, 2017-es modell.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Oh, turbós? Milyen a hétköznapi életben egy ilyen turbós motor? Nem szétforgatva milyen a dinamizmusa, fogyasztása?
Gondolom vadi új, a lista árakból mennyit lehet faragni?
[ Szerkesztve ]
Igen, turbós. Jól mozog, nincs vele gond, igaz kisgyerek mellet eszemben sincs száguldozni. De mentem már vele 165-el és nem erőlködött.
Teljesen új, 10% kedvezményt tudtam kialkudni. Most van benne majdnem 4000 km, és 7.2 az átlagfogyasztás. Ami több, mint a gyári adat, de azokról tudjuk, hogy sosem igazak.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Szép😁 Gyári fogyit lehet hozni, csak sokszor nem egyszerű. Kicsit nem figyelek rá és máris átlépem. Nagy átlagom asszem pont a gyári (N16-1,5-6.5 körüli) de volt már 5,3-5,5 is😁
5000 km-es vizsgálatra van értelme elvinni?
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Garanciának feltétele? Mi pénzbe kerül?
Nem feltétel, csak ajánlás, de nem kötelező. Nem tudom mennyi lenne. Majd megkérdezem.
[ Szerkesztve ]
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Összehoztam egy 5.4-es átlagfogyasztás ma reggel.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Sztem dobd el az olajat, csere nem árt ha még nem volt, ránéznek minden jól áll e a helyén.
5,3 a tankolás szerint vagy a fedcomp szerint? Távolság mennyi vt?
1,5-ös Almerával nekem ennyi vt a minimum. De inkább 6 körül van.
35 km-es távon jött össze a fedcomp szerint. 4500 km után 7.1-et ír átlagfogyasztásnak.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Jah, akkor ne foglalkozz vele Toyotás fb csopiban voltak ilyen 4 literek is 2,0-ás Avensisekkel, nem mérvadó, még akkor is csalós lehet ha 150 km-enként tankolsz mint én az elejében. Egyik tankolásnál 5,3 másiknál 6,5, pedig kb. ugyanott ugyanazt csináltam, csak a pisztoly valszeg más volt (más kút), vagy csak simán többet vártam két kattanás közt (2 kattig tankoltam mindig) 4-600 km után már picit jobb azért ahhoz átlagot nézegessünk
Ugyanott tankolok és mindig szinte üres mikor megtöltöm.
Nekem kicsit több jön ki, mint amit a gép számol, de nem sokkal.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Üdv ! Kicsit más Nissan, azért hátha tudtok tanácsot adni, egy NV 200. hat személyes 2010 évjáratú autót néztem ki, illetve kettőt egyik benzines, a másik dízel tudomásom szerint az utóbbinak kedvezőbb lenne a fogyasztása, de inkább a benzines felé hajlok évi 10-12 ezer km lenne belehajtva, 110 LE motor van benne, nem igazán találtam eddig infót, hogy ez ki által gyártott motor, és mennyire bonyolult, esetleg tudna valaki segíteni, illetve véleményezni, hogy benzines vagy dízel legyen inkább ? A dízel motor az Renault van benne.
Köszönöm előre is a segítséget.
A benzinesben HR16-os motor van, saját Nissan gyártmány. Nagyon jó motor, egy hátránya volt, hogy a Juke-ban és a Qashqaiban szörnyen rövid váltóval adták, ezért nagyobb tempónál sokat forog és zabál. Nem tudom, hogy az NV200-hoz milyen áttétel jár. De ettől függetlenül is a benzinest választanám.
Köszönöm a válaszod, akkor jó az elképzelés, hogy benzines legyen.
Üdv !
Évi 10-12 ezer km-hez csak benzinest szabad venni.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Szabad dízelt is ha az ember újan veszi, de használtban nagy a szívás esélye. Quashqai-ban (első generációs) az 1,6 és a 2,0 váltó áttételeit ismeri valaki? A benzinesek mennyire megbízhatóak?
Szerintem ekkora futás mellett nem terül meg a drágább dízel.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Van aki a karaktere miatt szereti a dízelt. Teljesen más vezetni😁
Oké, az más tényleg.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Az 1.6-os ötöse 34.6, a 2.0 hatosa 38.2 papíron. A valóságban, GPS szerint mindig kevesebb szokott lenni, mint a számított érték, gondolom a gumi deformálódása miatt (az 1.5-ös N16 papíron 37.2, GPS 34.5). Megbízhatónak megbízhatók, a HR16 és az MR20 is jó motor.
Összehasonlításképp az új Renault motoros 1.2T hatosa 48.4 (és érdekes mód az 1.6T-n is ugyanaz a váltó van).
Itt lehet szemezgetni, nagyon jó oldal, eddig nem voltak Nissanok, most én is meglepődtem, hogy megtaláltam őket.
[ Szerkesztve ]
Ezt a gps szerinti sebességet nagy hirtelen nem lelem, de tényleg van fent egy rakat adat, köszi 😁
A GPS-es nincs fent, azt én mértem.
Az 1,2T Nissan motor, de nagyon messzire el kell kerülni. Nagyobb betegágy lesz, mint némelyik kis dízel.
Mi a baj vele?
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Renault H5FT, ugyanaz a motor, csak a Nissanokban néhol HR12DDT-nek hívják.
Rengetegnek van olaj fogyasztási problémája. Nem kicsi, sok. Ráadásul a mai motorok ha kicsi az olajnyomás, csak bizonyos dolgok együttállása esetén adnak jelzést. Pl min 2000rpm és bizonyos ideig a hibának fent kell állnia. Na ebből könnyű kikövetkeztetni, tucatjával sülnek meg az 1,2 tce motorok szárazon futás miatt úgy, nincs olajnyomás hiba a számítógépben. Főtengely lecsapágyasodik, dugók besülnek stb. Gyanítom a Nissanokban sem szerepel jobban, de hátha jár erre szevizes, és megerősíti.
A használtpiaci ára mindenesetre a HR 16-tal szemben már ad okot aggodalomra a tulajoknak..
[ Szerkesztve ]
Hát ezzel most nem nyugtattál meg. Remélem az enyémnek nem lesz ilyen baja.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Ellenőrizd sűrűn az olajszintet, köss rá kibővített garanciát, ha tudsz. 20-30k között már sokszor előjön a baj, extrém olajfogyasztással kezdi.
Ja, meg tessék pörgetni. Tudom turbós, meg zabál majd akkor, de nem megy tönkre. Nem szeret az a motor nem forogni, 1200 fordulaton erőlködni.
Most megy ötezres vizsgálatra. Hajtással nincs gond. Nem zabál, a 7.2 átlag szerintem rendben van.
[ Szerkesztve ]
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Most picit a szívemhez kaptam az N16-osom miatt én is. Reggel ránéztem a nívóra.... min. szinten volt. 1000 km-el ezelőtt még jó középen volt... 0,5 litert elnyelt... mindezt úgy, hogy hosszú távon hajtottam, csak hát nem a szokásos 120 (3300 rpm) hanem sokszor 130-140, néha 150-160-al is.... durva :S
Most megijesztettél engem is, gyorsan megnéztem. De megnyugodtam, ugyanúgy túl van töltve kicsit, mint 5000 km-rel ezelőtt, pedig mostanában csak városban sietek, vagy autópálya 140-150.
A szívóhangtompítóról kinek mi az álláspontja? A műanyag tölcsérre gondolok, ami a légszűrőház előtt van, az N16-on ilyen:
Jelenősen leszűkíti a beszívott levegő keresztmetszetét, nagyon alacsony fordulaton érezhetően erősebb nélküle, viszont 2800 körül van egy hullámvölgy a nyomatékgörbén, 3000 fölött kap újra erőre.
A másik aspektus nyilvánvalóan a hang, nagyon cuki mély hangja van terhelésen nélküle, mint egy sportlégszűrővel, viszont autópályán az őrületbe tud kergetni, legalább kétszer olyan hangos (nemrég vettem decibelmérőt, majd egyszer lemérem).
Minden autón más megoldású, ideális esetben ténylegesen kívülről szívja levegőt, viszont az N16 esetében teljesen mindegy, hogy a lámpatest mögött, vagy 10 centivel hátrébb szív, ugyanazt a meleg motortéri levegőt szívja.
Próbáltad már úgy, hogy hajtod 4000-4500 rpm-en több 10 km-en keresztül? (130-160 km/hr) nekem ott ette csak, amúgy 120-ig semmit sem.
Mennyi km van benne, és milyen olajat használsz? Köszi!
Én ilyen moddingról nem tudok semmit Ellenben fóloázáson, políroztatáson gondolkodtam (előbbit ablakokra).
Kb 70 km-t szoktam autópályázni egyhuzamban. Mikor sietek, 4000 alá csak akkor esik a fordulat, ha feltartanak. Ott már sajnos nem túl rugalmas, hiába rövid az ötös, van, hogy visszarakom négyesbe, néha hármasba is, hogy gyorsabban el tudjak takarodni a tükörben növekvő SUV elől.
193 ezer van benne most, mindig ezt rakom bele.
A fóliázás nem rossz dolog, erre az autóra már nem költök, de a következőre lehet, hogy megcsináltatom a hátsó ablakokon.
A polírozás is nagyon hatékony tud lenni, egyszer nekimentem egy madárszarnak a mosogatószivacs dörzsis felével, csúnyán megkarcoltam körkörösen a géptetőt. Elvittem kozmetikába, 500 ft-ért gyönyörűen kicsiszolták, még egy régi, ajtón lévő rányitást is eltüntettek valahogy (rá volt tapadva két ujjnyi sávban a másik autó sárga festéke ).
Nekem a váltó nem nagy barátom 😉 Nagyon fimoman kezelem, mint ha porcelánból lenne 😁. Fb csoportban is azt olvastam hogy gyenge, csapágy gondok györtik 😔
Tegnap megvolt az ötezres szervíz.
Garancia még 2 évre kiterjesztve.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Én arra gyanakszom, hogy rendszeres váltóolajcserével elébe lehetett volna menni a dolgoknak, csak sajnos "élettartam" feltöltésnek hívják, ami benne van, én meg elhittem. Persze az is lehet, hogy ugyanúgy csapágyas lett volna friss olajjal is.
A benzinszűrővel is így vagyok, elvileg nem kell cserélni, de aggaszt egy kicsit. Bár soha nem tankoltam bizonytalan helyen.
Szerintem használd nyugodtan, ha jönni akar érte a kaszás, úgyis jön, akármit csinálunk.
Hibája nincs a váltómnak szerintem. (kopp-kopp), de ez a franciás kapcsolási érzet.... Te is érzed a rudazaton picit a motor mozgásait? Na nem nagyon,de amennyire odafigyelek rá... Érzem. Leginkább 3-ban. Szerviz könyve szerint az enyémben 120k-nál volt váltó olaj csere. Én 183k-val vettem tavaly, egyből lecseréltettem azt is.
Az 5 fokozat nem olyan rövid. 110-nél 3000 rpm rövid? Astra H, Corolla E120, Suzuki Ignis 1,3 ezek 100-nál forognak 3000-et. D Corsa 1,4, Seat Altea 1,6 90-nél 3000-et😁 Almerában a 4. forog annyit).
[ Szerkesztve ]
Kicsit rezeg a rudazat, de nem vészes. Pontosnak pontos, nekem az számít. A hosszú útja sem zavar, többet ér, hogy könnyen jár.
Igen, a hasonló korú kocsiknál jóval hosszabb az ötöse, maradva a H Astra példájánál, annál 9.7%-kal hosszabb. De GPS szerint csak 103.5-öt megy 3000-nél, szerintem az is elég kevés, én legalább 120-ra vágynék. Intenzíven gyorsítani onnan már nyilván nem tudna, de bírná.
A 6.sebesség fokozat is elég lenne, ha lenne. Én is egy 120-130-as tempónál lévő 3000 rpm-et tartanék jónak. Lehet a fogyasztásnak is jót tenne. 11-12e km alatt 6,5 az átlagom, ennek 60-70%-a autópálya.
Most hétvégén országút némi várossal 350 km, 5,5-ös átlaggal lett teljesítve. Szerintem nem rossz. N16 1,5 benzin.
Tényleg nem rossz.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Sziasztok!
Gép: Almera 1.5, N16, 2005.10. havi, garantált 146k km, végig vezetett szervizkönyv, 1. tulajos hölgytől, 09.20-as műszaki + szerviz (olaj- és szűrőcsere).
1449km-t mentem vele, mióta megvan. Ma elmentem reggel munkába, délután haza jöttem, majd rá fél órára elindultam a feleségemért, hogy elhozzam munkából, és indulás után kivillant a check engine. Párszor reseteltem' a járgányt, hagytam állni fél órát is, de utána is kidobta a hibajelet. A motor működésében semmilyen zavart sem észlelek, a hűtővíz mm pontosan ugyanott áll, mint ahogy megvettem a kocsit, az olajat 1060km-nél ellenőriztem, akkor az is mm pontosan ugyanott állt, mint a megvétel idejében, tehát különösebb hibát nem veszek észre.
Hívtam egy szerelőt, ő első körben lambda szondára és folytószelep koxosodásra tippelt. Nektek van más ötletetek?
Holnap délután 3 után elviszem a helyi Nissan szervizbe és kérek időpontot kiolvasásra. Addig nyugodtan mászkáljak vele, ha hibamentesnek érzékelek mindent?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Szia!
Amennyiben check engine van nem használnám, ki tudja mi az. Nem tudom láncra dobhat e ilyet. Nem csörög?
Azt mondták többen is, hogy amíg narancs jelzés van, addig no para. Pirosnál kell félni.
Elvittem szervizbe, kiolvasták, és csak pillangószelep kormosodás volt a baj, ráadásul az is csak egy pillanatra jelzett be, de a lámpa égve maradt.
Kiszedték, megtakarították, most már semmi gáz. Azt mondták, hogy egy 12 éves, 147k km-es kocsinál ez természetes.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
4 hónap alatt 12k km ment bele, eddig semmi gond nem volt. Ne is legyen persze.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
Sziasztok!
Almera N16, 1.5i, 2005. októberi születésű, valós 153k km. Olajcserét szeretnék eszközölni. Milyet javasoltok?
Eddig Total 5W40 volt benne.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
A gyári előírás 5W30 vagy 10W30, de én is 5W40-nel használom 10 éve, Q8 Formula Excel, olcsó is, jó is.
Az Astra-mban mindig Castrol-t használtam, de 10W40-et. Egyszer próbáltam egy olcsóbbat, de azt elkezdte zabálni, és voltak egyéb anomáliák is, szóval ha pl. egy 5W40-es Castrol-t is ajánlatos beletölteni, akkor inkább azt választanám. Nem tudom, hogy ezek a japán motorok háklisak-e az olajokra.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Na végül Eneos ment bele, eddig okésnak tűnik.
Egy gyors kérdés. Kb. 2 hete teljesen random (városban, országúton, autópályán, kis fordulaton, nagy fordulaton stb...) villog a felkiáltójel a műszerfalon. Nem fékezésnél! Ez mitől lehet?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖