Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 4Grider

    nagyúr

    válasz Landsmann #79259 üzenetére

    Agyrém, amit a hazai pénzintézetek és a kártyaelfogadó társaságok művelnek a január elsejétől kötelező erős ügyfél-hitelesítéssel kapcsolatban.
    Én ERSTE-s (is) vagyok. Őnáluk az EU-s szabályozás konkrétan visszalépéssel járt: Januárig minden internetes fizetésnél kaptam az sms-t a kóddal. Begépeltem, működött.
    Január elején kaptam tőlük kódot egy banki alkalmazáshoz, azzal fizettem néhányat, aztán egyszer csak megszűnt a két lépcsős hitelesítés, január közepe óta sem sms-ben, sem a banki alkalmazásban és úgy általában sehol sem kérnek tőlem azonosítást, akár 3000 Ft-ot, akár 500000 Ft-ot fizetek. Nagyjából átlag 3 milliót költök róla havonta a két érték között (céges bankkártya). És sehol nem kérnek azonosítást: Sem a Barionnál, sem a simple használatakor, sem CIB-es elfogadáskor, sem külföldi online vásárláskor.
    Viszont az e-commerce szolgáltatónk már jelezte (bankkártya elfogadók is vagyunk), hogy szeptembertől kötelező lesz továbbküldeni online vásárlás során történő kártyaelfogadáskor néhány adatot a vásárlóval kapcsolatban: Ilyen adatokat kell kötelezően megadnunk (állításuk szerint ezzel ki tudják váltani az erős ügyfél-hitelesítést és ezért kérik):
    Fizető neve, címe, szállítási címe, telefonszáma, e-mail címe, vásárolt termék(ek) megnevezése, nettó egységára.
    Nem is értem, hogy a GDPR bevezetése után néhány évvel a kártyatársaságok ezt hogyan is gondolhatják komolyan. :(((

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés