- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Kalandor: Elhunyt I. Ferenc pápa
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #110277 üzenetére
A ritka az nem feltetlen szopo faktor alkatresz ugyileg, de csak akkor, ha europaban forgalmazva volt. Hasznalt alkatreszek beszerzeset neheziti meg a ritkasag faktor. Esetleg utangyartott kopo-fogyok valoban nem lesznek polcon.
10 evnel idosebb europaban forgalmazott modellhez mar a gyari alkatreszek is fogyatkoznak, ugyanis eddig kell biztositaniuk az alkatreszellatast eu szabalyzas alapjan.
Japan motorhoz egy-ket heten belul elmeletileg meg kene kapni, mert hollandiaban van az alkatreszraktaruk. Legalabbis en a legutolso kis biszbasz muanyag patentet is 2 heten belul megkaptam, amit senki nem rendel meg a motorjahoz, ha egyszer elveszett.Olaszokrol nem tudok nyilatkozni, mert ket japan jelado arabol veszek egy rendszamos RS 125 ot :D
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
vlevi #110263 üzenetére
Nem pont erre gondoltam, hanem alacsony fordulaton eroltetve a benzines turbos motoroknal ennel az alacsony fordulaton, de nagy terhelesnel megnovekszik a kopogasi hajlam. Dizelnel pedig nagyobb pofont kap minden alacsony fordulaton, nagy gaznal, mert ott nem a hengertoltottseggel kell jatszanod, mint a benzinesnel, ahol turbo nelkul hiaba adsz nagy gazt, majdhogynem semmi nem tortenik.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #110261 üzenetére
Ez eleg tipusspecifikus dolog tud lenni. Az alsobb fordulatszam erolteteset egy topictag probalta ki az egyhengeres bmw jen, 100e feletti km futasteljesitmenynel nem nagyon akart emiatt szetesni. Lehet erezni a kisulyozatlansagot, es hogy hullamokban jon a nyomatek, de kis fojtoszelep allasnal nagyon kicsi a nyomatek is, mert rossz a hengertoltes, hiaba nyitod meg a fojtoszelepet, a hengertoltes kb ugyanolyan rossz marad. Viszont peldaul sornegynel fordulaton amit nem erzel, hogy akkora lendulete van mar a dugattyunak, hajtorudnak, hogy bizonyos fordulatszamon a benzin egese sem hoz energiat a rendszerbe, hanem akkor meg csak viszi. A gaz nyomas nem jelenik meg a hajtorudon, akkora tehetetlensege van a dugattyunak. Kesobb persze megjelenik, mint bevitel, hiszen nem forogna a motor, de nagyon extrem dolgok tortennek egy blokkban.
Ilyenkor akkora nyomatekcsucsok vannak 180 fokos elekelesnel, ami miatt a kuplung szegecsei, a valto es minden a hajtaslancban joval nagyobb stressznek van kiteve, mint valaha egy traktoros uzemmodban.
Ha dizel lenne a motor, vagy alacsony fordulatra belott turbos benzines, akkor lehetnenek gondok, amugy nem ugy nez ki, mintha ez lenne a rakfenejuk ezeknek. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
etnies #110253 üzenetére
Igen. Errol beszelek. Ket embernek ketfele dolgot jelent a nyelezes.
Ami hogy lehet? :DA te vtredben 4 ev utan ujszeru volt a villaolaj. 57 000km nel nem volt valla a tarcsaknak. Ezt neveznenk eroltetett uzemnek? Minusz tiznek sok koze nincs a terheleshez.
Felre ne ertsd, tokjo motor, en kedvelem ezt a monster koppintast kicsiben, illetve ilyen 4000 km es turakat is bevallaltal vele, tenyleg le a kalappal, (bar ez is klasszik nagy tavok egyhuzamban meleg olajjal tipusu terheles) biztos sok emleketek van.
Akkor innentol kulonboztessunk meg palyahasznalatot, meg kozuti, tura alatti nyelezest, amibe azt hiszem 300 km alatt 2 teherauto megelozese, es a motor kihuzatasa beleferhet :D
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #110239 üzenetére
Valamit felreertettel.
Nekem a rendeltetesszeru hasznalattal semmi bajom. A nagypapas hasznalattal sincs.A bajom azzal van, amikor azt hisszuk, hogy vannak olyan motorok, amik irrealisan nagy futasteljesitmenyt kepesek megtenni "nyelezes" ellenere, mindenfele nagyobb rakoltes, szerviz, hiba nelkul.
Mint mondtam, ket embernek nem ugyanazt jelenti az utes vagas, nyelezes, pedig amikor kimondjuk, mindenkinek ezek a kepsorok villanak be, amit belinkeltem...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
etnies #110231 üzenetére
A kapott rendesen-t keretik idezojelbe rakni :D
Tulajdonkepp futaruzemmodban volt, ugy mindenbe rengeteg km raksz.
A spadat vagy xelvist 30 ezer alatt fotengelyesre hajtottad, ha az valoban kapott. Szinte ugyanaz a blokk.Pl tiszta olaj folyt ki a teleszkopbol. Ha egy motor kap rendesen, az minden evben szurke. Legyen a "kap rendesen" mondjuk ez [link] a hasznalat. Ha nem ilyen a hasznalat, a topicban mostantol kezdemenyezem, hogy ne lehessen azt mondani, hogy: pedig nyeleztem, utottem, kap, kapja az ivet, parkettazom, huzom, tolom neki de birja.
:D -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Shin Chen #110211 üzenetére
Rakj a honda tetetejere meg egy yamaha jog-ot, es akkor vannak egalban. :D
Miert fontosak a katalogusadatok ugy altalaban? Ha mondjuk fiatal taknyok a celcsoport, ott biztos tarol a nagyobb vegsebesseg.
A kezedet nem tudom fogni hogy vegyel egy ilyet, azaz a megerosites, amit varsz, az itt nem lesz. Jaratlan ut, de ha vennel, mindenkepp szamolj be a tapasztalataidrol. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#31733248 #110173 üzenetére
Fogalmam sincs mivel foglalkozik, ehhez nem ertek
en csak azt kerdezem, hogy ha van egy dragabban eloallithato eroforrasod a konstrukcio miatt, akkor azt ugyanannyiert adnad, ha igenyesebb anyagokat hasznalnal, amivel lent tartanad a sulyt? Nem jon ki a matek.
De nem csak az eltero design van itt, amivel ervelhetsz. valamiben jobb lesz, mint az egyhengeres honda, azaz vegsebessegben es eroben. Ezt hozza magaval a tobbhengeres, dragabb motorkonstrukcio.
Motoroknal nem beszelhetunk platformokrol, ez nem autogyartas, itt nincsenek ilyenek. hacsak nem azt nevezed annak, ha a 125 os es a 300 as modellek futomuve es feke ugyanaz.
Regebben forditva csinaltak, pl a 125 osok vazat, futomuvet, feket tulterveztek 400 as eroforrashoz, es bele lehet akasztani a nagyobb blokkot. nekem ez hianyzik ezeknel a motoroknal. Es ertem, hogy ha ezt csinalja egy motorgyar, abba ehenhal, de ha mar egyszer megcsinaltak, es megtapasztaltam, onnantol nekem ezek szar motorok lesznek.
Dukehoz.
A magassag az oke, valoban kicsi embereknek van. Ktm nek 43 as villaja van 320 as tarcsaval, a honda 41 essel szemben. en pont a futomu miatt vennek ktm et, meg azert, mert a jovo hetet is meg tudom venni powerparts kinalatbol, peldaul jobb uszotarcsat, ha palyaznek vele. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#31733248 #110164 üzenetére
Teljesen egyetertek veled, a suly nalam is nagy szerepet jatszik egy motornal, bar nalam elfogadhatatlanok ezek a megoldasok ebben a kategoriaban. Egyaltalan nem vedem a benellit, mert tenyleg hanyas, ahogy kinez, es nehez, de mivan akkor, ha az o celcsoportjuknak a 170 es vegsebesseg a fontos, meg a 2 henger, meg hogy megalljon vele?
Ugyanugy egy szempont, ami nem feltetlenul fontos mindenkinek. Ahogy azt te irod is. Szoval akkor melyik marka jobb egy kategoriaban mindenkinek?
Ha nincs helye a kategoriaban, akkor beleall a foldbe, ezen nem kell vitatkoznunk, hogy az olaszok vagy a kinaiak piacon vannak.(ami megint egy sztereotipia nagyon keves informacioval mogotte)
Ujonnan a megbizhatosag csak akkor lehet szempont, ha a garancialis kerdeseket nagyon lassan es a vevo szamara elonytelenul teljesiti az importor. Ez magyarorszagon siman elofordulhat, igy valoban szamolni kell vele, de nem lehet, mivel nincs annyi informacio egy uj motorrol. garancia ido alatt ezzel nem kellene foglalkozni normalis helyeken, mert olyan pert akasztanak a nyakaba.
Megemlitem, hogy a honda nev nem feltetlenul jelent egyelosegjelet az alacsony uzemeltetesi koltseggel es a megbizhatosaggal, mint azt az elozo hszemben kifejtettem.
Ne ertsd felre, nem akarom egy szintre hozni a ket markat, mert egyaltalan nincsenek, de az informacio hiany a japanokkal szemben a tobbsegnel megvan, meg a sztereotipiak, amik mar reg nem mukodnek. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#31733248 #110157 üzenetére
Mindketto olcso megoldasokkal legyartott szar. Kulonbsegek megis vannak a ket motor kozott. A benellinek uszotarcsaja van azzal a brembo koppintas nyereggel, ami a mito-n szokott lenni, egy hengerrel tobb van 300 ccm re, amitol tobb a loero is. Ezt a plusz egy henger koltseget valoszinuleg behoztak anyaghasznalatban.
Ha a ketto kozul kene valasztani valoszinuleg en is a hondat vennem, de nem azert, mert honda, hanem mert jobban nez ki. De leginkabb tokonszurnam magam, ha ilyet kene venni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Daywalker #110098 üzenetére
Igen, 2004 volt a 2. gen RSV factory kiadasa, ott a karbon idomok, ohlins elol-hatul, es OZ felni, kormanygatlo volt az alap. De a radialis brembo mar a mille R en is volt joval korabban ugyanezen extrak mellet. Az egy 2004 es japanhoz kepest fenyevekkel elobbre jart. De csomagkent tekintve vagy parasztabbul fogalmazva koridot nezve mar nem ekkora a tavolsag. Akkor is voltak finomsagok masutt kidolgozasban, pl kazettas valto az sc57 nel, vagy nem bevonatos, hanem alusil henger. 10 evvel ezelott RN22 ben mar gyorszaras csavar mindenutt, a piros vaz, maga a blokk, az nagyon ott van kinezetre, hangra, kidolgozasban a matt-fenyes feluletek elegge eltalaltak.
Akkor ott az sc 59. Akkora a hutoje gyarilag mar 2008 ban, hogy elbujhat mellette az osszes literes gep, az olajszivattyuja mar akkor olyan melyrol szivta az olajat, mint a yamahanal 2015 tol az RN32 nel (persze az olaszoknal ez a kialakitas mar eleve alap volt) es a tankja az ules ala nyult, mint a ducatinak, vagy minden modern motornak mostansag. Nagyon fejlett motor volt mar akkor.
Kar, hogy itt jon a sztereotipiak teljes megbizhatatlansaga, mert ha van olyan, hogy olasz megbizhatatlansag, akkor az a japan motor azzal birt. Az alusil hengerrol visszatertek a nikasil bevonatra, amit tul melyre honoltak, es lejott a bevonat sok peldanynal, a fotengely primer fogaskereke nem volt megedzve, ami elkopott, mint a szar, es az 1.2 literes olajfogyasztas a dugattyuk es gyuruk kialakitasa miatt... ehhez kepest egy 2008 as ducati 1098 as fesszabalyzo-generator hibaja, garancias dugattyu csereje, amit visszahivassal csereltek minden motoron, ellenben a honda kiterjesztett garanciajaval szemben, (ahol a mai napig talalhatsz olyan peldanyt, amiben szar lehet a fotengely), es muszerfalbeazasa, egy pipacs igenytelensegevel birt
De ha ranezel egy olaszra azt azonnal felismered -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Daywalker #110093 üzenetére
Hat a gyorszaras csavar a japoknal is eleg reg van, tobb tiz eve. Mostanaban 200 kilo alatti teletankolt tomeg miatt a titan, alu csavarok is nagyon gyakoriak, kidolgozasi minoseg is az egekben, gyarilag a magnezium felni alap. Gyakotlatilag egy szinten vannak, mindegy hogy japan, vagy olasz.
Regebben hatalmas kulonbseg volt, ez viszont igaz. a 330 as tarcsa, (egyedul a fireblade-en volt valamikor reges-regen, annak aztan kjo feke volt) es a fem fekcso. Azaz a normalis fek az meg 10 evvel ezelott sem volt alap a japannal.
Es a futomu nagyon szar volt gyarilag, illetve a szeria kovacsolt alu felni hianyzott teljes mertekben. Olaszhoz a magnezium felni 15 evvel ezelott is tudott szeria lenni, egyes tipusokhoz meg ennel is regebb ota. A hatso feknyereg pedig veletlenul sem ketdugattyus a japanok zomenel, hanem uszonyerges vacak. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Tamás9x #110038 üzenetére
Utoljara offolok, elnezest.
Egyaltalan nem egeszsegesebbek. Ez az onigazolas nagyon gyenge a kormolo dizeleknel.
Altalanos velekedes, hogy azt a meretu reszecsket fel tudod kohogni. Najo de nem azzal van alapbol baj, hanem a feluleten levo dolgokkal. ugyanugy betaxizza a feluleten az aromas szenhidrogeneket a szervezetedbe, es nagyon nem mindegy a mennyiseg, hogy mi jon ki. Egy reszecskeszuros autobol mikor jon ki annyi szar? Az adblue nak semmi koze az co2 kibocsatashoz, az a NOx ek ellen van. Es legyen is, kezeljuk csak nyugodtan ilyen "vackokkal" a kipufogogazt, ha kisebb lesz benne az NOx. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#81556480 #110019 üzenetére
Ev elejen 15% os leepites volt a kozigazgatasban, most bp rol 600, nem bp en (direkt nem irok videket) pedig 4000 ember hianyzik innen.
Kenopenzzel egy het alatt megvolt a nemetbol behozott auto. System crash ellenere. Nem kulfoldi roncs volt, de a hatso tarcsat biztos kicsereltettem volna magammal. De ra se neztek. Khm.
Ez egyebkent nem tortent meg, csak kitalaltam. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #109961 üzenetére
Az r6 ra reagalnek meg gyorsan. En nem orulok neki hogy abbahagytak a 600 RRt. Az R6 2008 ban volt a csucson, azota egyre gyengebb lett. Papiron 127 loerovel a legerosebb 600 as volt akkor, de fotengelyen ezt az erteket szerintem a flotta nehany szazaleka tudta csak, aminek epp olyan volt a kompresszioviszonya, ehhez pedig a gyarban epp olyan vastagsagu hengerfejtomitest kapott, es minden nagyon klappolt az osszeszerelesnel. A sulya a dugattyuknak, a hajtorudak sulya, fotengely kisulyozasa, a szivocsoben a sorjak, satobbi.
Az r6 bezarja magat a kobcentikorlattal, de az a 117 loero ilyen euro normaval nem tunik annyira katasztrofanak. Viszont egy 650 essel nem nagyon indulhatsz bizonyos versenyeken.
Ha markakupat, vagy klubkupat csinalnak belole, az elso, hogy YEC kabelkoteget kap, YEC elektronikat es mas kipufogot. Euro norma miatti teljesitmenycsokkenes azonnal megoldodik. Nem egeszen ertem, mit szenvednek veleAz, hogy labon mesz palyara vele es ott korozol, biztosan hianyzik majd a 10 loero, foleg az autopalyan odafele menet, mint a versenypalyan, de jobban van felszerelve egy 650 es sportturahoz kepest, peldaul tobb fokozatban allithato tcs, meg normalis futomu-fek, vaz. Bar az, hogy rendszamosan hasznalod, nagyjabol ki is zarta a profi felhasznalast.
Termeszetesen palyazni eppen azzal lehet, amit arra hasznalsz. Legyen az egy robogo, vagy barmi. A 650 essel is lehet biztosan. Meg nakeddel is. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #109961 üzenetére
En szeretnek egy olyan napot minden evben, amikor hatosagilag szembesitve vannak a gyartok a brossurakban leirtakkal, es kerdeseket tennenek fel nekik szakemberek.
Mert ez mar beteg, amiket le mernek irni egy motor melleSzoval ugy kepzelnem, hogy nagy nyilvanossag elott, jerry springer musorvezetesevel jonne egy nagydarab mernok, aki kinos kerdeseket tenne fel. A megvalaszolasuk utan a marketingest nagyon durvan elkezdene hupalni a mernok, persze a szekusok azonnal elvezettetnek mindkettot, de a vegen osszefoglalna a musorvezeto, hogy nem szep dolog atverni vagy hulyenek nezni a vasarlot. Meg ha az tenyleg hulye is, akkor sem.
Szoval a kerdesek ilyesmik lennenek.
- Valoban azert terveztek at a mernokeik a leomlosort, tobb millio euroert, hogy idezem: jobban daloljon a motor?
Nem azert, hogy megfeleljen valamilyen euro normanak?
- Tenyleg ugy erzi, hogy a 64 Nm es nyomatek egy sor4 650 es eseteben idezem: borzongato, hatborzongato, izmos, de ekozben baratsagos, harmonikus, versenytemponal is kiszamithato?
- valoban azoknak csinaltak egy kenyelmesebb, kissebb csucsteljesitmenyu motort, nagyobb hasznalhato fordszamtartomannyal, akik idezem: imadjak a sportot es a versengest?
De annyira azert nem szeretik a mozgast es megterhelest, hogy tovabb forogjon a motor, amit csak egy szukebb tartomanyban lehet hasznalni nyomatekcsucs kozeleben, es nem szeretnek azt sem, hogy lentebb legyen a kormany, amivel ugyancsak tobbet kellene sportolni? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #109957 üzenetére
Sportmotorok is diverzifikalodnak tovabb, es ekkora szakadek van egy RSV4 FW es az alap RSV4 kozott. Talan meg nagyobb.
Es ott van a tobbieknel az M1, az RR, Factory, az SP, S, S Speziale, Corse, stb.
Vagy a desmosedici, rc213vs, vagy superleggera. Azok sem szokvanyos sportmotorok. Mar nem is tudom hova kene ezeket rakni.Ha szimplan azt nezzuk, hogy a sportmotorok azok a zaszloshajok, amik csutkakormannyal jonnek ki, a tuonot kiuti az RSV4 sportmodozatai, a CBR 650 est t pedig 600RR nek kellene. Ennek hijan a literes zaszloshajojat nevezhetjuk annak. Fene tudja melyik valtozatat, talan mindet, pedig nagy kulonbsegek vannak kozottuk.
Amugy is kozepkategorias sportturaba soroljak a 650 eseket, szoval a honda szamara inkabb "igyjaras" van ebben a kategoriaban. az nem lesz sport, ha beledoglenek akkor sem, mert beszuntettek a gyartasat annak, ami a sportmotorjuk volt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zolee5016 #109892 üzenetére
3x20 e km koltsegeit hasonlitod a nemreg atiratott motorod koltsegeihez, amibe sok kmt nem raktal. sztm ezzel nem tudunk mit kezdeni.
Eleg ha bekapsz egy tuszelep/tuszelepfeszek vagy tolozar membran cseret, az oem alkatreszek arabol sor4 eseten mar vehetsz ket blokkot a motorodhoz, aminek a karburatoraiban ugyanugy tuszelepet es membrant kell cserelni, mert ugyanolyan oreg.
es itt nem az a kerdes hogy kell-e cserelni, hanem hogy mikor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #109881 üzenetére
A hitelezes itt sosem volt akadaly, mint magyarorszagon. Ebben nem latom azt a hatalmas kulonbseget.
Sosem volt penzuk a fiataloknak, de egy 1500 as keresettel barmikor kitolhatsz egy 25 000 es motort. Ami elmebaj, de ez sosem volt maskepp.Nem, szamomra nem ertheto.
en 40 ev korul is sportmotort veszek, a cbr t meg ki kene probalni, (ha talalok egyaltalan egy fotengely-dugattyu es kuplungcserelt peldanyt) de a ducati is hivogat nagyon, erzem, hogy lassan meg kell allapodnom
ha turazni szeretnek, ahhoz a legigenytelenebb, legkonnyebb nagy rugoutakkal rendelkezo motort vennem, nem ezeket a nagy szarokat de maganvelemeny. -
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zolee5016 #109877 üzenetére
Egy komplett motorcsere egy uj motor szervizkoltsegebol, ami uj motor eseten kb olajcserebol all jo par evig? Te pedig ennyiert veszel egy blokkot, aminel a futasteljesitmenyebol es korabol adodoan ugyanolyan hibakkal talalkozol, mint amit lecserelsz?
Hat inkabb az uj motort valasztanam
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#31733248 #109868 üzenetére
Csak a magyar piacot mutatja be, nem extrem, hogy nehany motorbol egy darabot sem vesznek. A hasznaltmotor piac legnagyobb resze kulfoldrol behozott hasznaltmotor.
A legjobb eve a sportmotoroknak 2008-9 volt, akkor markankent egy evben a literes gepekbol 1000-1500 darabot vettek csak Nemetorszagban. ez 2015 re lement kb 300-350 re /japan gyarto/ev
Mindenki terdelni akart akkoriban, most meg mindenki vilagotjarni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
-Mosquito- #109851 üzenetére
En ezt ertem, hogy idezed, csak ezt idebiggyeszteni, mint informacio, felesleges, mert nem vagyunk tole tobbek. Esetleg a szar a ktm felekezet orul neki, a ktm jo felekezet pedig felkurja magat, de nem tudunk meg belole semmit, nem tudunk kovetkeztetni arra sem, hogy most melyik felekezetnek van igaza.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
-Mosquito- #109840 üzenetére
Pedig egy izelgetest megerdemelnel, mert ez minimum a masodik forum, ahol alaptalanul hepciaskodsz. Amiket leirtal az kb mintha egy teljesen kezdo csoporttal szuletesnapoztal volna, ahol mindenkinek ez az elso motorja, najo. Masodik.
Annak tobb ertelme lenne ha tipusspecifikus hibakat tudnal felsorolni, pl RC8 blokkok elso generaciojanal a legyartott blokkok 2% hajtorud stifthibas, ami miatt konyokolni fog, vagy a viz es az olaj osszefolyik a hibas szimering miatt. Satobbi. Ezzel leszunk tobbek, nem a bulvarhirektol.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
-Mosquito- #109834 üzenetére
Ezekkel sem megyunk sokra.
A szerelok nem tudnak mit lepni? Egy szimpla jeladohibanal barmelyik japannal ugyanez a fejvakaras van honapokig, tisztelet a keves kivetelnek.
Tenyleg nem ertem. Kiesik egy csavar. Ezert ne vegyen az ember ktm et?
Barmelyik egyhengeres, vagy 4 hengernel kevesebb, vagy V elrendezesu 4, sornegy keresztsiku fotengelyes, nagyobb rezgessel rendelkezo motor produkalja. R1 en minden deklicsavar be van ragasztva. Csavarrogzitot nem lehet kapni az orszagban gondolom.Legszuro. Viz? Olaj szokott ott lenni, de ezt rojuk fel a ktm nek...
Amugy teljesen hasznalhatatlan informaciok. -
Topiccsendőr
addikt
Meg egy fontos tenyezot felejtettunk el, megpedig azt, hogy azokban az idokben nem vettek uj motort Magyarorszagon, es ezeknek a motoroknak a nagy resze eseteben - bar altalaban megkimelt darabok - senki nem tudja, hogy mekkora futasteljesitmennyel birnak.
Melyik az a motor, ami kulsore jo allapotban van, de eleg olcso ahhoz, hogy meg megerje behozni? A sok km es motor.
Az elso, amit tettek ezekkel, hogy megporgettek az orat.
Ez azert eleg fontos tenyezo a szempontunkbol.
Ezert teljesen torz a magyar piac, es nem lehet semmilyen kovetkeztetest levonni. -
Topiccsendőr
addikt
Meg amennyiert hazahozod+ a tobbi sallang. es akkor lesz egy fiatal gyarilag szar fenyszoros motorod, ahol a fenyszorot ha esetleg le kell cserelned az + 150e ...
Lehet hogy fogsz rajta ~200e t a piaci arakhoz kepest, de a munkaoraid meg nincsenek hozzacsapva, ezt neked kell eldontened, hogy jo bolt, vagy sem.
Mivel nem ismerem a motort, minden erosen talalgatas, de azert a csodakban mar nem hiszek.Kesobb kocsmai beszelgeteseknel mar elloheto a 730 ezres vetelar, amivel sok elismerest be lehet gyujteni az utana nem gondolo embereknel
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
dellfanboy #109708 üzenetére
En, mint cafe racer huszar, csak bologatni tudok.
-
Topiccsendőr
addikt
Valakinek esetleg feltunik, mit jelentenek ezek a feliratok a totalbike cikkben?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #109697 üzenetére
Ja neeem, nem ezert irtam, hogy ki hogyan tolja.
Nem foglak meggyozni, csak reagalok ezekre, hogy mi nem koherens az en tapasztalataimmal. ilyesmi eszmecseret mar amugy is folytattunk kb 3 evvel ezelott itt a forumon. Akkor is ugyanezeket fejtettem ki, mint amit most megint le fogok irniSzoval akkor azt irtam, hogy palyan a motor erodalasaval kapcsolatban nagyon fontos a korido. Egy bizonyos ido alatt egyszeruen hatvanyozodik az, amit kap a motor. Ezert van az, hogy egy szalonbol kitolt felkeszitetlen sportmotor fel oran belul lehet uzemkeptelen csupan 5 masodperc idokulonbseg eseten a hringen, mig ennyivel lassabban tizezreket kepes elmenni uzembiztosan.
Ezert nem jo elohozakodni a palyazassal. A 700e merfoldes f4 esnel is palyazott a tulajdonos. A kuplung gyari volt. Ez nem terheles, amit ott csinalt, hiaba palyan ment korbe. A video az gyalazatos volt errol a mutatvanyrol, ahogy arra szamitani lehetett. Ugyanigy a legendas szerelo vfr je, (veletlenul sem akarom megbantani, csupan objektiven nezzuk ezt) ami 100e felett volt, es pedig "palyazott" vele. Aztan megneztem az euroring koridejet.1 30 felett nem beszelhetunk terhelesrol egy ilyen motornal, meg akkor sem, ha esetleg egyesben megy vegig. De ha egy ember kerdezi, hogy megis mennyire szolgal jol az egeszsege annak a draga jo motornak, elhangzik a "pedig palyazik is vele" es en ilyenkor azt latom, hogy lapon van a motor, es pirosban a fordszammero. De nem.
ahogy erre szamitani lehetett ilyen futasteljesitmenynel.
Na most a drz s fotokra ugyanugy szamitottam. Ezert irtam ezt, nem azert, hogy fenyezzem magam.Az en tapasztalataim alapjan nem hiszem, hanem TUDOM, hogy ilyen futasteljesitmenyt 80-90 km/h aszfalt hasznalattal, turazva, sok kmt egyszerre lehet megtenni, mashogy nem.
Endurozva, a rengeteg szart nyelve az a motor nem fog elmenni ennyit. Jo motor, de a 100e km egy extremitas, amit szokvanyos felhasznalassal nem lehet elerni.Es nyilvan azt fogja mondani a gazdaja, hogy nagyon kuldi neki, de megis nagyon birja. Mint a fogyasztasnal, amikor kerdezed.
Epp ezt fejtettem ki 3 evvel ezelott, hogy ket embernek nem ugyanazt jelenti a nyelezes.
Namost en ezt egyszeruen nem hiszem el, mert ha utve van, ez leterdel mint a szar. Ezt tapasztaltam.
Ugysem fogjuk egymast meggyozni, de remelem valamennyire asszimilalod amit leirtam, es jol erted, nem latsz bele olyat, amit nem is akartam irni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #109689 üzenetére
Eegen... ezek a palya-kepek csak megerositetrek bennem azt, hogy miert van benne ennyi km, srry
De ezen osszeveszni nem fogunk, en mast tapasztaltam. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Gaboman #109672 üzenetére
szazezret az is elmegy, ha aszfalton, folyamatos meleg motorral, hideginditas nelkul, nyomatekcsucs alatt teszi meg ezeknek a kmeknek a legtobbjet. epp ez a lenyeg. meg egy uzemoras motort is az elettartamanak tobbszoroseig tudsz hasznalni igy, ez a turamotorok hatalamas km szamainak a hattere. azok is leterdelnenek pillanatok alatt, ha nyomnad a szemet. egy simsonba is bele tudsz rakni 100 000 kmt bontatlan blokkal, ha 40 el mesz vele, erre van konkret pleda.
azert nehez ez a kerdes, mert ha endurozol, az mar nem ez a kategoria, es lehet turamotornak hasznalni aszfalton ilyet, csak annak az uzemorait nem erdemes osszehasonlitani egy teljesen mas uzemben hasznalt motoreval. itt nem is a gyartokat kulonboztetnem meg egymastol, blokkot szerintem mindegyik tud csinalni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #109669 üzenetére
Senki nem becsuli le. Mondjuk ezzel a km teljesitmennyel nem vagyunk elorebb sokkal.
Ehhez a km teljesitmenyhez ovnod kell a motort, ennyi a titka. Szedtem mar szet darabokra drz400 blokkot, es meregettem ki mindenet, henger-dugattyut, az mondjuk ennek a tavnak kb a harmadanal mar dugattyucsere kozeleben volt. Mert a tulaj elegge kihasznalta a motort. Amit mindig szajkozok, a hasznalat modja a legfontosabb. Pl 30 ezer km ig ket blokkot is csereltethetsz gariban, ha egyfolytaban egykerekezel vele. A harmadik blokkcserenel mar csunyan fognak radnezni es feltetelezik, hogy nem ugy hasznalod a motort, ahogy a tobbseg. Azt mar ki fogjak veled fizettetni. Szarazkartekes olajzas ide, vagy oda. (Ez egy anekdota, egy sracrol, aki nem tudott ket kereken kozlekedni) Ha nem nyuzod, akkor kimegy a vilagbol. Kerdes, ez a hasznalat mennyire valosul meg nalam, vagy nalad, vagy akarkinel, aki ezt a rengeteg 9est leolvassa a muszerfalrol. Ha valaki ennel jobban hajtja, annal nem fog ennyit elmenni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#31733248 #109471 üzenetére
2T nel jellemzo a 160 as henger, rotax 122 es 123.
Loerot nem sokat hoz, 10% alatti novekedes, inkabb nyomatek lesz nagyobb alsobb fordulatszamon.
[link]
Itt a sracok elegge szenvedtek, van a polini hengerszett melle egy 300€ jolly kipuff, egy belsorotoros programozhato gyujtas ~250€. Nagyobb torokatmeroju karburator.
~30 loero hatso kereken az mar igy is 170 km/h vegsebesseg kornyeke, szoval panaszra igy sincs ok.
Valoszinuleg hatekonyabban el lehet kolteni ezt a penzt egy gyari hengerrel, ami jol elo van keszitve es egy RSA masolat ablakai vannak, mert annak negyzetes a furat loket aranya, es itt nagyon ugy nez ki, hogy a toltetcsere, es a vezerles a legnagyobb akadaly, nem a kobcenti.egy 4T 125 hoz merve, a 2T mindig elonyben lesz, 4T nel big bore kittel sem vagy soha a nyomaban ezekenek a szamoknak, pedig ezek a szamok nem igazan jok az elkoltott penzhez kepest, de a valosag az ez.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Eltomitette a sok olajkoksz. Arra tudok gondolni, hogy folyekony trutyi volt es ahogy egett ki a nyelgaz miatt, megszilardult, mert alapjaraton is fustolt sokaig, mintha rengeteg olajat kapna.
Ilyenkor szokott "negyutemuzni" egy ketutemu, azaz minden masodik fotengelyfordulatnal gyullad be a keverek. Amikor ezt csinalta akkor mar gondoltom, hogy valami akadalyozza a toltetcseret.
Ha a szekunderlevego meg fel van szerelve a kipufogora (2T) akkor sokkal tovabb birja a kipufogo, de ha rovid tavokra hasznaljak, kisgazzal, es lekotik a szeklevegot akkor telemegy es ez lesz 10 000 km utan. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Topiccsendőr #108183 üzenetére
Ugy nez ki, meglett a hiba. A kipufogo.
Mai proban bementunk 1:10 ala, amire amugy legeloszor szamitottunk, miutan a totalbike ezzel a blokkal 1:11.081 et ment, egy aprilia SR el.
Sajnos az 1:08 nem lett meg, 2 tized hijjan, sok motort kellett kerulgetni, de a tempo megvan hozza, utcai gumival.
Persze ennek a kimaxolasa az 1:06 lenne, ehhez legalabb ket nap edzesre lenne szukseg(em), hogy a finomsagok is be legyenek tanulva, de vegul kijelenthetjuk, hogy nem lett rossz valasztas az area. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Geresics #109372 üzenetére
A konstans fordulatszam es az egy henger nincs osszefuggesben.
A konstrukciotol fugg minden, nem a hengerszamtol. A 125 4T egyhengeres motorokat is vegig nyelen hasznaljak, mert gyengek. Eletuk legnagyobb reszet a fordulatszamkorlatozas kozeleben elik le.Abban van valami, hogy minel nagyobb a loketterfogatod, annal inkabb problemas lesz a nagy fordulatszam az 1 hengernel, az alternalo tomegek novekedese miatt, ami nagyon nagy problema ebben az esetben. a gyulladasi kesedelem nagy furat es rovid loketnel megint problema nagy fordulaton.
Egy 11 000 forgo 1 hengeres bmw nel 8500 nal van a 130km/h.
Az olajfogyasztas konstrukcio kerdese, a fordulatszam miatt valoban novekedhet, de ha a gyuru elofeszitettsege, es a dugattyu furatai ugy vannak kikepezve, akkor ilyen fordulatszamon is lehet kis olajfogyasztas, de a motoriparban lattunk rosszul gyartott dugattyu miatt japan gyartonal 1.2l olajfogyasztast fordulaton hasznalatnal. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zsolti_20 #109360 üzenetére
Nem pontosan.
Irtam hogy szelsosegesen fogalmazva. Arra celoztam, hogy ha egy motornak mondjuk 10 000 nel van a nyomatekmaximuma, akkor odaig nem forgatod el, mert autos 3000 hez vagy szokva, es ugy hiszed, erolkodik a motor? Ez alatt azert kisebb a nyomatek, ami a fotengelyen ebred, mert rosszabb a motor gazcsereje. Ha egy ilyen motort 2-3000 kozott hasznalsz, azzal meg tudod novelni az elettartamat, valoban, mert alig hasznalsz valamit a teljesitmenyebol. Ezen az elven barmit meg tudsz kimelni ezzel a modszerrel, de nem fog felrobbanni, ha normalisan, nyomatekcsucs kozeleben hasznalod. Ettol nem kell felni.
Ilyen esetben en mar azon gondolkodnek, hogy egy olyan kevesebb hengeres motor kellene, ami eleve alacsony fordulaton nagyobb nyomatekot termel, igy nem bantja a lelkemet a magas fordulatszam.
nyugodtan lehet hasznalni az egesz fordulatszamtartomanyt. Ki van fizetve. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
gergo5991 #109358 üzenetére
Erolkodes belso egesu motornal nincs. Nagyon rosszak ezek a biologiai hasonlatok.
Ha nagy fordulatra van tervezve, es nagy fordulaton hasznalod, akkor hamarabb lesz tomitetlen szelep pl, mert olyan erossegu szeleprugo van benne, ami elbirja ezt a fordulatot. Valamennyire kimelheted alacsony fordulattal, de eleve a rugok erossege miatt van ez. A forgattyusmechaniumussal a legritkabban van baj. Ha meg nem ott hasznalja az ember, ahol a legnagyobb nyomatek all a rendelkezesre, akkor az szelsosegesen fogalmazva pazarlas, hiszen alul a legrosszabb a gazcsereje es a fajlagos fogyasztasa. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zsolti_20 #109352 üzenetére
Nemreg mentem duke 390 el.
Jo fek, jo futomu, alul viszonylag erosnek erezheto, felul azert elfogy, de nekem eleg rossz a hasonlitasi alapom. Es a legjobb, hogy nem raz a motor. lcd muszerfal, az anyamat is be tudom rajta allitani. 175 centi felett erosen ki kell probalni, mert kicsinek tunik, nekem epp jo, de alacsony vagyok.
Szoval duke. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zolee5016 #109348 üzenetére
En nem csodalkozom, de mint mondtam, a motorok nem nemetorszagban lesznek romok altalaban, hanem amikor mar itt vannak.
Amugy nem tudom mi a terv ezzel a korrupcio fele terelgetessel, hogy ha van egy utangyartott dobod, az voros poszto, meg akkor is, ha be van jegyezve a forgalmiba, vagy ha van melle abe papirod.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zolee5016 #109333 üzenetére
20 motorbol 10?
Ennyire azert nem lattam rossznak a helyzetet, gondolom a hatosagi szemlen romoknak olyan motort neveznek aminek el van kopva a gumija, vagy a lanc szakaszosan nyult, es nem gyari kipufogo van rajta
Mert vazat nem fognak merni, co hc-t ugyancsak nem, amit meg tuv on neznek motornal is. Az meg milyen eljaras, hogy autonal a friss muszakit elfogadjak, de mindenfele kozlemeny nelkul motoron nem?a reszecskeszuro kiutott autokkal is kene valami ilyen kezdemenyezes, nagyon idegesito ez a sok premium negykereku kazan.
Ez a 6 eves gumi sem harmonizal a muszaki vizsga kovetelmenyekkel, nagyon furcsa, hogy szemlen egy masik rendeletet kell figyelembe venni, vagy mi van itt?
1000-2000 euros savban azert valasztanam elobb a behozatalt, mert tenyleg dobbenetes szarragas van itthon ebben a savban. milyen postok vannak egy fb marka csoportban, vagy markaforumon? Ha barmilyen alkatreszt kell venni, ott olyan brainstorming van, hogy hogyan lehetne ezt elkerulni, es a panaszaradat. Szoval a hatosagi szemle utan lesznek ezek a motorok egyre szarabbak...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#45302528 #109325 üzenetére
Evi 6-8000 motort hoznak be kulfoldrol, magyarorszagi hasznaltmotor kinalat tulnyomo tobbsege eleve kulfoldi hasznalt motor. Szerintem rossz allapotban vannak altalanossagban a motorok, mint nemetorszagban, ahonnan altalaban jonnek (az en izlesemnek nem megfelelo allapotban - inkabb ugy mondanam, mert totalis motorkar, a legritkabban fordul elo), de nem annyira, amennyire felnek az emberek a tobb tulajdonostol, vagy a sok km tol. Ezek semmit nem arulnak el egy motor allapotarol, es nem elvarhatoak ebben az arsavban ezek a kivanalmak.
Az orat biztosan tekergetik.
Nemet kereskedesek kulon exportra adnak el motorokat, gari nelkul, ami nem tudom mennyire van lepapirozva es mennyire szabalyos. (most kulonoskepp ebben az arsavban ertendo minden pelda) sok evre letett, az etanolos benzin miatt nem indithato karburatoros motorokat- ez nagyon jellemzo. Ez amolyan zsakbamacska, ha nincs atnezve rendesen, de nagyon olcson lehet venni nagyon jo motorokat ilyen okbol. Tobbszor kellett a kezemre csapnom, hogy ne tegyem tele a melygarazst egy-egy gyongyszemmel. De tenyleg baromi jo dolgok vannak.Hogy miert nem csinaljak meg ok maguk? Egy karburatortisztitas, tuszelep, feszek, membran csere melle ha szelephezagot kell allitani, akkor mar a motor aranal vannak szervizkoltsegben. Ez megsporolhato egy magyar/ bolgar/ roman muhellyel. Termeszetesen a magyar roman bolgar kollegak nem fognak oem alkatreszeket beszerelni, ha a tervben amugy nem szereplo hiba elojon. Epp ezert nekem szimpatikusabb lenne egy felkeszitetlen, kulfoldi motort megvenni, az osszes szamlaval, szervizkonyvvel, de az eredeti km ora allassal. Mivel a magyar piac ezt a km szamot nem tudna feldolgozni, ezert addig marad a tekergetes, amig fel nem vilagosul nepunk.
A tovabbi olcsosagi faktor a csuszasserules, amit korabban kifejtettem, hogy egyaltalan nem baj, csak ne probaljak szakszerutlenul eltuntetni a nyomait, esetenkent meg nagyobb karokat okozva ezzel.
Valoszinusitem, hogy javareszt keresni akarnak ezek az emberek ezeken a motorokon es itt az igenytelenseg, gatlastalansag merteke szab hatart, meddig mennek el, de altalanositani nem altalanositanek, mert vettem mar olaszbol behozott serulesmentes motort neppertol.
Ha nem ertenek hozza, akkor vmi hozzaertovel mennek nezni motort, hogy milyen koltsegekre szamithatok. Amugy elso motornal nem mondanek le ekkora kinalatrol, hogy behozott, nem behozott, mert igy nincs kinalat, amibol valogatni tudnek.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Tamás9x #109287 üzenetére
Igen, ezt a kompresszioviszony emelessel tudod elerni, sztm a karbicsere ilyennel nem jar. Azzal csak jobban kiporog, de fickosabb nem lesz. De ahany motor, annyi fele tapasztalat. En szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban.
Vagy dugattyu cserevel (ha gyartanak hozza nagyobb kompresszioju dugattyut, ami magasabb), vagy hengerfejbol kell levenni, es megnezni, mekkora helye van a szelepeknek, a dugattyutetotol merve, amikor a szeleptanyer a legkozelebb van hozza. Mivel nagy fordulaton minden nyulik: a hajtorud, a dugattyu, akar a loket 1% aval is. Igy ami alapjaraton jo, az nagy fordulaton beleerhet a szelepbe.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Tamás9x #109264 üzenetére
Huh, hat az a ket szelep, himbaval, nem a legjobb tuningalap
Azt a hattyunyak szivocsovet nyilegyenesse kellene tenni, a kompresszioviszonyt feljebb vinni, azzal azonnal erezheto javulast ersz el, a karbihoz kepest sokkal nagyobbat, utana mar csak a vezermutengely csere marad, es nagyjabol elerted a hatarokat. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Tamás9x #109258 üzenetére
A powerjet esetunkben a szivotorokba benzin spricceles, siktolattyus karbival?
A 19 rol 24 re emeles elmeletileg hozhat akar kicsit erezheto teljesitmenyvaltozast. Hogy a teljesitmenyvaltozasnak milyen az iranya, az jo kerdes. Alacsony fordulaton valoszinusitem, hogy rosszabb lesz, felul pedig jobban kiforoghat.
Itt megintcsak kerdes, mi lesz a szuk keresztmetszet? A gyujtas, es amugy is korlatozott max fordulat? A legszurohaz terfogata? A legszuro ellenallasa? A szivoszelepek es a szivocsatorna merete? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
runner 125 #109133 üzenetére
eegen... epp a pride ra sietek. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
-Mosquito- #109130 üzenetére
Es meg abba bele sem kezdtem, hogy ebben a 35 fokban en hogy vagyok feloltozve az ereggyen, szoval szivesen
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csoki46 #109066 üzenetére
Ha minden be van jegyezve, es minden szakvelemeny megvan a megvaltoztatott alkatreszekrol akkor legalisan is kaphat rendszamot.
Igazi szarul nez ki, a felni, valami autofelni lehet, ezzel is sulyt novelve, az elso lampa is a kommersz tomegszarok polcarol lett leveve. Az igenyesen megepitve jelen esetben azt takarhatja, hogy nem fog szethullani azonnal, de itt semmi igenyest nem latok. Kinai fekkar, rokoko kormanymarkolat, kormanykiemeles, ahelyett, hogy normalis kormanyt rakott volna ra, az a plexi is sokaig fog tartani a dekliben, amin keresztul lathatod, hogyan bssza ossze olajjal a kuplung.
Mar maga a hatso felni csere nemetorszagban egy 400€-s vizsgalatot von maga utan, ahol letesztelik, mi tortenik vegsebessegnel vele, ott egy kicsit komolyabban kezelik ezt. Es meg van par alkatresz ezen kivul... -
Topiccsendőr
addikt
válasz
baboss #109053 üzenetére
Ennyire rosszak a kompresszioertekek? Legutobb a szaki a karburatort jelolte meg, mint hibaforras. Remelem nem az volt, hogy megvetette veled, beszerelte, majd azt mondta hogy: hat ez nem lett jobb
emre
Feltoltenem felszint, nem eszterbazisu olajjal (az jobban birja az allast), es ovnam a paratol.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Apple asztali gépek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Autós topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Programozás topic
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Saját márkás HDD-ket követel meg az egyes NAS-okhoz a Synology
- Milyen egeret válasszak?
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max - White Titanium - Használt, karcmentes
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo Thinkcentre E73 asztali gép eladó
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest