Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz mumtaz #38434 üzenetére
Extrudernel nem fog a tapfesz hibat okozni, mivel alacsony az extruder motor fordulatszama.
A motor aramat divatos levenni, de csak azert, mert nincsenek tisztaban a vezerelt leptetomotorok mukodesevel es csak a zajosodast latjak mint problemat. De alapveto teny, hogy a leptetomotor aramanak maximalizalasaval a pozicionalasi hiba csokken, tehat ez a jo strategia. Az X Y Z tengelyeknel is. A zaj es ringing ellen a microstepping a megoldas, nem az aram csokkentese.
[ Szerkesztve ]
-
dippe
tag
válasz mumtaz #38434 üzenetére
Érdekes amiket írsz.
Bocs, ez most hosszú lesz, de hátha tanulságos neked is:
Van egy tákolt CNC-m, amin elég sokat játszottam, szívtam a léptetőmotorokkal. A fő tanulság az volt, hogy nagyon módszeresnek kell lenni, és hogy a motorok, elektronika sokkal többet bír, mint az ember gondolná:
Eleinte a "gyári" elektronika miatt szívtam, menet közben stepper stalling miatt. Stallingnál 2 állapot közt ragad a motor, mint pl itt: https://www.google.com/search?q=stepper+stalling&oq=stepper+staling&aqs=chrome.1.69i57j0i13i30j0i8i13i30l6j0i390l2.4031j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:ab1ca79f,vid:ejII1fj7L-M
Annyiban szívás a CNC-nél egy ilyen, hogy a többi motor megy tovább, és a 6mm-es marófej az asztalban/fém lefogatókban köt ki a végén... Nem volt sok lehetőség kísérletezni a drága fejekkel, anyagokkal.
A hibára végül úgy jöttem rá, hogy a határra állítottam az értékeket: gyorsulás, sebesség, épp csak ne stallingoljon a motor. Miután könnyedén tudtam reprodukálni a hibát, kiderült, hogy a golyósorsó egy ponton árnyalatnyit szorul, és ott feküdt meg az Y tengely motorja. De a mechanikai rész önmagában nem indokolta a leállást. Picit emelve az A-t jónak tűnt pár percig. A bemelegedett elektronika elgyengült, és nem adott le elég áramot. (Ez a te esetedben nem valószínű az új board miatt)
Ezután odatákoltam pár hétre egy arduino-t CNC shielddel és egy pici microstepes 1,5A-es driverrel. Így mentek 1,5A-re állítva a Nema 23-as motorok, kb. 20kg súlyt mozgatva hibamentesen!!
A microstep szám nagyban befolyásolta az erejét. Ha jól emléxem 4-re kellett levenni, magasabb számnál beütött a stalling. Minőségben és rezonanciában a 4 és 32 közt minimális volt látható különbség. A microstep elvéből adódik, hogy minél több van belőle, annál gyengébb lesz a motor.
Az nagy acceleration is hasonlóan gyengíti a motort.
Szóval ezért javasoltam lefele menni a határig, és ott keresni a hiba forrását. Ha fölfele emeled, lehet hogy elfeded a valódi gondot.
Másfelől bátran emelheted az ampert a driver tudásának 80%-ig ésszerű lépésekben a kísérletezés alatt. A motor nem lehet forró! Azt folyamatosan nézd.
Ha mindenképp fölfele mennél, érdemes megemelni mindenhol az A-t mondjuk 20%-al. Így kiderül, hogy az elektronika hűtés, táp elegendő-e.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Elemzés A 3D nyomtatás sikerének alapja
- Melyik tápegységet vegyem?
- ASUS ROG Ally
- Autós topik
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Ukrajnai háború
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- Komplett erőgép játékra, munkára, garanciákkal - I7 13700K, RTX-3080, 32 GB
- Mous iPhone 16 Pro Max tok
- Raspberry Pi 4 Model B - 2GB RAM
- Dell Latitude 5580, 15,6" FHD, I5-7300U, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10/11, Számla, Garancia
- HP ProBook 455 G5 , 15,6" FHD IPS,AMD A10-9620P, 16GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest