Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Steven: Miért váltottam Tv-ről projektorra?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
- gban: Mentett Pentium 1 alaplapok
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mintcar
tag
válasz
Batman2 #10456 üzenetére
Hát nem tudom, a te eseted nem egyszerű. Személy szerint nehezen tudom elhinni hogy az új porlasztók gyári hibásak lettek volna. Hogy a teljesen új porlasztók mitől haltak meg ennyire, számomra rejtély. Nagyon jó lenne bevizsgáltatni, és ha meg tudnák mondani hogy mi volt a közvetlen kiváltó ok, milyen behatás érte. Káros vibráció, gyenge minőségű gyártás, túl nagy hő. Én attól tartok a hibát nem lesz egyszerű megtalálni, összetett lesz. Emlékszel arra hogy felújítás előtt, mennyire fogytak a porlasztók?
Amikor én a felújított Bosch porlasztókat kiszedtem nagyon kormosak voltak. Be vizsgáltattam mind a négyet és a porlasztás tökéletes volt, esély sem a gariztatni. De mégis egyszerűen a kocsi erősebben füstölt, és 120 fölé nem volt hajlandó menni, nem raktam vissza. A monarkkal tavaly nyáron beleharapott a 140-be is. A Bosch-al viszont soha sem volt olyan probléma mint a korábbi porlasztókkal, amik gyakorlatilag szén feketére égtek és csak hugyoztak. Nem tudom hagy a magas nyomású csövek mennyire befolyásolják a porlasztók élettartamát, a monarkokkal azokat is lecseréltem.
Porlasztót kalapáccsal kocogtatni? Háát szerintem..............
-
Batman2
őstag
Újra előjött a nyár elején tapasztalt problémám.
A hátsó futómű rugózástól és terheléstől függően, kopogó, kattogó, ütődő hangot hallat, elsősorban 60 felett, de hosszabb út után már alacsony tempóról gyorsításkor is csattogni kezd.
A kerékcsapágy már azóta cserélve volt, azt nem hiszem, hogy az lenne.
Gondolok még a féltengelyre, illetve arra, hogy a a hátsó futómű egyik oldali stabilizátor karja rögzítésénél van probléma, lötyög, mivel pont ott van kirohadva a váz, és az verődhet az alvázhoz.
Mert amúgy simán fut az autó, nem akad, nem fékez semmi, csak csattog, kopog rendszertelenül.Volt már valakinek hasonló gondja ?
Üdv.
-
Batman2
őstag
Ebay-en nézegettem porlasztó csúcsokat és házakat, megfordult a fejemben az a gondolat, hogy veszek pár házat, így a több közül talán lesz olyan amiben az adott új porlasztó csúcs éppen jól működik.
Csak hát az Ebay-en is kérdés, éppen mit árulnak, lehet azok is agyon gyötörtek, akárhonnan származnak (Német, Angol, Amerikai).
A hazai bontokból viszont még annyira sem akarok venni, mert itt meg szerintem még meggyötörtebb porlasztó házak vannak, az eddigi házam mind hazaiak.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
Templomegere #10455 üzenetére
De mit lehet tenni a házzal ?
Pláne, ezekkel, amik elvileg vadi újak ?
Ezeknek nem kellene torznak lenniük.Húzzuk meg az előírt nyomatéknál kevesebbre, hogy ne torzuljon ?
Akkor meg nem fog tömíteni.
Vagy lassan meghúzni, vagy meghúzás után minimálisat vissza engedni, vagy mi a trükk, ha van ?Arra gondolsz, hogy a fúvóka testet elnyomja a ház, emiatt beszorul, félre kopik a tű ?
Vagy addig forgassuk a fúvóka testet a házban, amíg úgy nem helyezkedik, hogy sehol sem szorul, akkor szépen és tartósan fog permetezni ?
Egy adagolósnak az volt a trükkje, hogy szerelés után enyhén meghúzta a porlasztó házat, majd a satú üllőjáre rátéve kalapáccsal enyhén rákoppintott párat a házra és meghúzta nyomatékra.
Ezt annyiszor követte el, amíg szépen nem kezdett porlasztani a csúcs.
Ezzel állítólag a nyomó rugó megfelelő elhelyezkedését elő lehet segíteni.Direkt azért vettem meg ezeket, mert így akkor új ház, új belső, reméltem, hogy végre nem lesz gond vele.
Üdv.:
-
Batman2
őstag
Ma néztük meg délelőtt a Monark porlasztók szórásképét és nyitó nyomását T.zsoltival. Ahogy sejtettem, a taknyos végű porlasztóban megszorulhatott a csúcs, mert folyamatisan pisil egyszerűen 0-ig engedi el a nyomást, nem zár, bepisil!
De sajnos a többinek is össze-vissza a szórásképe, a zuhanyrózsára hasonlít, még ha a nyitó nyomásuk meg is van, bár az egyiknek az sem stabil, néha 130bar-ra is felmegy, valszeg kezd az is megszorulni.
Szóval siralmasak ezek a porlasztók, már csak azt bánom, hogy új korukban nem volt alkalmam tesztelni őket,hogy akkor eredetileg vajon legalább jó volt e a szórásképük.
Meg próbálom a gyárral a garanciát elintézni, de lehet nem fogja megérni, ha saját költségemen kell visszapostáznom.
Üdv. -
Batman2
őstag
válasz
Templomegere #10450 üzenetére
Szevasz
Sok mindent megtanultam már az évek során, "nyakig" a motorban búvárkodva, de ezt még nem tudtam, hogy a csillag égéstér esetében is volt két kőplönböző ésd a gömbölyű fejű előkamrából is.
Mindíg tanulok valami újat.A műszer bizonáyra nem az, amit a merci annó jóváhagyott, de nem is aszerint történt a beállítás, csak kiváncsiságból kiopróbáltuk, megnéztük azzal is, mit hoz rá.
Még korábbam elszőr adagoló nullára, majd főtengely adott fokra és egy két finomhangolás az adagoló döntlésével több kilométer próba út után, ahogy leírtad, pontosan úgy történt a beállítása, azóta nem nyúltam hozzá.Eezek a poralsztók tudtommal vadi újak voltak, nem felújítottak, hanem újonnan gyártották szőrőstől-bőrőstől.
Tehát nem hiszem hogy torzulása lett volna a háznak, akkor voszont marad a kérdés továbbra is, hogy csak a motorban lehet valami hiba !?Mivel sokat járok vele hosszú, egy tempójú utata, így szépen tisztának kéne maradni az gésétérnek és a csúcsnak is, de lassan lassan, mindíg csak egyre kokszosabb lehet, mert elkezdt hideg járásnál egy idő után csörrengetni, gondolom, elkezd becsepegni.
Mondjuk felújítás előtt nem rémlik, hogy ilyen drasztikusan ette volna a csúcsokat, nem volt sosem olyan, hogy teljesen használhatatlanná váljanak, csak legfeljebb füstölt és billegve járt a motor már vele.
Most amúgy szebb a hangja, melegen csendes, nem csörög, nem kopog, de hidegen indítás uátn egyre csúnyább a járása.Adagoló hiba okozhat ilyet ?
A nyomástartó szelepet akarom még kicseréléni, mivel hideg indítás után mindíg döcög kicsit a motor és ezt csinálja 15 fokban is, pedig -10ben is indul elsőre, tehát nem igazán kompresszióval, inkább üzemanyag ellátással látszik összefüggeni a dolog.
Már meg van az új szelep, csak még nem volt alkalmam cserélni.
Remélem, van annyira döntve épp az adagiolóm, hogy tudom szerelni a szelepet, nem kell hozzá levenni.Üdv.
Üdv. -
t.zsolti
tag
válasz
Templomegere #10450 üzenetére
AVL 875
autodata szerint a 300d- nek 21 fok a dinamikus előt. a 200d lehet 22.?
a bosch és az avl műszerhez ugyanaz az érték van megadva , a technotest-nek vannak eltérései -
tailor13
csendes tag
Attól függ, miért kell cserélni. Ha azért, mert gátas, akkor drága. Ha "csak" átnyomta az olajat/vizet valahol, nyilván annak is oka van. Benne van a pakliban, hogy olcsóbb/egyszerűbb motort cserélni (kiviteltől függően 80-150+ rugó egy motor)
Az E50 alatt a W210-re gondoltál? Más a futóműve, féke, mint a kismotorosoknak, kb 2-3x annyiba kerülnek ezen alkatrészek, mint a polgári verzióhoz. (Emlékeim szerint például elöl talpast nem lehet cserélni külön,csak lengőkarral, horror összegért...)
Elég kellemesen szedi a lábát, 80-nál simán bevillog az ASR, ha odafirkál neki az ember, de városban leeszi az ember gatyáját (18-20 liter simán...), pályán szolidabb, olyan 12 környékére le lehet vinni. Szerény véleményem szerint csak családot hurcolni tök felesleges, élményautónak, csendes pusztítónak annál jobb viszont
Ha Bp-i vagy, kedd esténként (8 után) látogass ki az Aréna Plaza mélygarázs P1 szintjére, a találkozóra, ott szokott lenni egy.
-
Templomegere
senior tag
válasz
Batman2 #10442 üzenetére
Nem , nem passzolnak . csillag dugattyúból is volt azt hiszem 2 féle minimum . Az előkamrákba bele van ütve egy szám , az alapján ki lehet deríteni melyiket melyik motorba szerelték .
A mercedes anno 2 műszerhez adta meg a beállítási értékeket ha már műszeres mérés , nem hinném hogy t.zsoltinak éppen ilyen műszere lenne . Szóval műszeres beállítás nem biztos hogy a legjobbat adja ilyen esetekben . Van azon az adagolón rendes jelölés , le is lehet fixálni az adagolót , és van egy rendes fokolás a főtengely tárcsán is , amit ha le van szedve a hengerfej le is tudsz ellenőrizni hogy pontos vagy sem .
össze kell tolni a megadott értéken , lefixálni , aztán próba .... járni vele picit úgy ahogy van . rendbe kell lennie így . Ha finomhangolni kell akkor az tényleg finom legyen , 1-1 fokot lehet játszani ki-be döntéssel . Aztán próba pár napig , nem 5 percig .
SZERINTEM.
Ez azonban a ritkábbik eset hogy emiatt dögöljenek meg a porlasztó csúcsok. A gyakoribb hogy a házikójuktól dögölnek meg .
-
Möhe
addikt
Sziasztok!
Segítséget kérnék,hogy egy 99-es vito haszongépnek ha hengerfejtömítés cseréje van (konkrétan ezzel a "nagy" hibával van egy autó,konkrét motorverziót nem tudok,csak este,szemlézéskor )akkor ott mekkora bajjal kell számolni valójában? Illetve mekkora költség egy ilyen tömítés cseréje?
Egy mindennapi használat alatt lévő kocsiból szállnék át a vito-ba ha tényleg olyan amilyennek leírták.Köszönöm!
u.i.: egy AMG e50-es mennyire,nyügös/koltséges a mindennapokban (családi kocsinak, hétvégi használattal)
(igen az a 2 ami fent van hahu-n is) -
válasz
bendikeee11 #10444 üzenetére
-
bendikeee11
tag
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni infrás bicskakulcs újraszinkronizálásába? W210 E230-ról lenne szó, 96-os.
Neten szétnéztem elpróbáltam mindet, de nem akar összejönni...
Esetleg ha valaki tudja hogyan kell, és részletesen leírná, nagyon örülnék! -
-
Batman2
őstag
válasz
Templomegere #10440 üzenetére
De mindegyik gömbölyű fejű passzol a csillag égéstérrel ?
Ha igen, akkor nem itt a probléma.Az előtöltés Tzsolti stroboszkópos műszere szerint éppen a gyári értéken van, stabil, mindíg ugyanannyira áll be pörgetés után is, nem mászik el, minden működik.
Nincs már tippem, sem ötletem.Üdv.
-
beloadjoker
őstag
Illetve a fenti kérdésemet még kiegészíteném, van az autóban bluetooth össze is párosítottam a telefonommal, /vibe z 2 pro/ de nem használja semmire ha hívnak nem tudom felvenni a kormányon lévő gombokkal.
-
beloadjoker
őstag
Sziasztok!
Keresek mercedes s 420cdibe /2008/ egy bluetoothos adaptert ami a gyári tokjába illeszkedik, hol keressem?
A lényeg az lenne hogy andoid telefonnal kommunikáljon /lenovo vibe z2 proval/ -
Batman2
őstag
Régi Ladák szoktak ilyet csinálni, messziről hallható a fémes kattanó hang, mikor gázt adnak váltás után és újra befeszül a hajtáslánc.
Én a diffire tippelnék, hogy elkopott, de lehet még a gardán kereszt is, de ezt csak gondolom.
Időnként nekem is előfordul enyhébb formában, enyhe kuplung csúsztatással kevésbé problémás.Üdv.
-
Vaze
őstag
válasz
KillHates #10421 üzenetére
Akkor tuti nincs hosszu labad
Más..:Mikor megyek az autoval,lassabb tempoban,es hirtelen ralepek a gazpedalra akkor valami nagy utest erzek (nem csak erzem hallom is eleg nagy hangja van )hatul a kardántengely felol.Szinten ugyan azt csinalja ha leveszem a labam a gazpedalrol...
Ez mitol lehet?
Valakinek valami otlete? -
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #10429 üzenetére
Szevasz
Már én is nagyon ki vagyok fogyva az ötletekből, mi a franc lehet.
Az üzemanyag rendszerből bekerülő koszos GO is tönkre teheti idő előtt a porlasztókat, de hát rendesen meg van a szűrőm, nem hiszem, hogy bármi rosszul lenne fel, beszerelve és szűretlen üzemanyagot kapna a porlasztó, és üzemanyag szűrőt is rendszeresen cserélek, márka pedig mikor mi, használtam MANN-t is, nem volt különbség.Nagyon bosszantó dolog, az biztos.
Most kedd óta a régi porlasztókkal közlekedek, mentem már velük vagy 700km-t, de egyelőre zavartalanul működnek, és ezek már előtte is mentem annyit, mint az újak, sőt szerintem többet.
A különbség annyi, hogy ezekkel kicsit lomhább a motor, és valszeg többet is fogyaszt, mert hamarabb kezdte jelezni a tartalékot, mint szokta, pedig szinte mindig ugyanannyit tankolok.Kivétel nélkül rendes benzinkúton tankolok, szinte mindig az @gipnál (néha Lukoil), mivel egyrészt az esik útba, másrészt ott van kedvezményem. De a korábbi tönkre ment széria esetében még főként Mol-nál tankoltam, mivel akkor rendszerint az esett útba
Üdv.
-
Kiskokó
veterán
Üdv
Haveromnak lenne szüksége baleset miatt ELSŐ Lökhárítóra ha lehet betétekkel (króm meg miegymás)
C-osztály 280 benzin 1998-as Faceliftes
nem tudom más kellhet e infó a kocsiról.Köszönöm
-
Batman2
őstag
válasz
WunderKinder #10426 üzenetére
1,5M km után, már nem is csodálom, ha elfárad az anyag, amennyi rázkódást, csavarást kapott az, pláne ha kisebb, rosszabb minőségű utakon futott többet.
Azt nem éretem, hogy ezekkel vajon régen is ennyi probléma volt, vagy manapság nem tudnak olyan acélból porlasztó csúcsot gyártani, ami rendesen bírná ??
Mondjuk a Merci szervizkönyv szerint 100ezer km után még csak ellenőrizni kellene a csúcsokat, nem hogy 10ezer után már cserélni !
Szóval csak manapság nem tudnak valamit, amit régen tudtak.
Viszont egyesek azt mondják, nekik semmi bajuk a porlasztókkal, akkor most vagy csak kevésbé érzékenyek, és nem zavarja őket, nem veszik észre, hogy már rosszak, vagy akkor tényleg nem egyformán eszi egyik, és másik motor a csúcsot.
És hát úgy tartja a mondás, hogy ezek a motorok kimennek a világból, ha a rendszeres szükségeletét megadják neki.Azért döntöttem anno a teljes motor generál mellett, hogy végre legyen egy ó motorom, amivel hosszú ideig semmi gond, jól megy, legalább meg közelíti a gyári állapotot, megtapasztalhatom, hogyan mehettek ezek anno új korukban.
De sajnos eleve valahogy a felújítás sem lett elég jó, kompressziós problémák is voltak, hiába lett teljesen kibelezve a motor és lett alap mérettel újra megcsinálva a henger-dugó. Viszont felújítás óta legalább beindul a legnagyobb hidegben első indítózásra, legfeljebb kicsit hosszabban kell forgatni -10ben, mire berobban.Viszont ugye van egy olyan hülyesége, hogy a rendes és egyenletes hideg indulás után, elkezd dadogni, kihagyogatni, ami csak rosszabb, ha emelem a gázt, alacsonyabb fordulaton kevésbé csinálja, tehát ha hidegebb időben indítom, mikor lassabban forog alapjáraton a motor, jobb, mint melegebb időben.
Természetesen 20 fok felett már megint jobb, de azért olyankor is tud egy-két döccenést produkálni, tehát nem igazán kompresszióval látszik össze függeni.
Vagy a csúcsokat kokszosodnak be az első pár robbanás alatt, és azért hagyogat utána ki, vagy indítás után nincs elég gázolaj nyomás az adagoló tüzelő anyag terében és ingadoznak az adagok.
Ezt orvoslandó vettem nyomástartó szelepet is múlt héten, az még nem volt cserélve, pontosabban egyszer kicseréltük egy használtra, ami azért akkor jobb volt, mint a benne levő, ami alapban áteresztett, hátha ez még megoldhatja ezt a problémát.Akár még ez is lehetne a gyors porlasztó tönkremenetel oka, bár azért nem tartom reálisnak hogy egy kis kezdeti fokozott kokszolódás ennyire megviselné a csúcsokat, Ráadásul mostanában hosszú utakat teszek nagyjából egy tempóban, tehát jól kellene tisztulni az egész égéstérnek és a csúcsnak is.
Ez nem jó hír, hogy akkor 24-esnél is fenn áll ez a csúcs probléma.
Üdv.
-
WunderKinder
aktív tag
válasz
Batman2 #10423 üzenetére
Többek között ezért adtam el a 124-esem. Nem sikerült hozzá használható csúcsot szerezni, a legtovább a superdiesel bírta (pedig állítólag az talán a legrosszabb), ment kb. 15000 km-t. De az nálam csak 2 max. 3 hónap. A végén már beleuntam, a szar csúcsokkal kb. 1,5-2 literrel többet is evett.
A másik amiért mennie kellett, hogy szó szerint elfáradt a kaszni, az első hossztartók bekötésénél már rendesen körbe volt törve a lemez, meg a tornyok be voltak dőlve nem lehetett már rendesen beállítani a futóművét. De túl is volt már 1,5 millió km-en, 3 gtk-n meg számtalan kisebb törésen.
-
Batman2
őstag
Milyen egy új hülye divat ez, hogy az újabb autóknak (és tehernek) mind dupla hátsó ködlámpájuk van ??
Mindig azt hiszem, éppen fékeznek.
Nem véletlenül volt régebben az a szabály és szabvány, hogy hátsó ködlámpából csak egy van és rendszerint az sem középen, így mihelyst látszódtak a helyzet fények is egyértelmű volt, hogy csak a köd ég, nem a stop.A nappali menetfény esetén is elég hülye dolognak tartom azt a szabályt, hogy a hátsó helyzet jelzők nem égnek velük, mivel tűző napsütésben nem sok értelme a menetfénynek, mikor viszont borús, szürke időben jól jön, akkor ugyanúgy hátul is el kélne a világítás (a régebbi, később módosított szabály, szabvány, így szólt)
(Nekem van maszek menetfényem és a hátsó helyzetjelzőkkel együtt megy, mint egy helyzetfény, borús időben kiváló)Üdv.
-
Batman2
őstag
Már megint hogy jártam ...
Éppen tegnap előtt már meg akartam dicsérni az új Monark porlasztókat, hogy mentem már velük több ezer kilométert, és bár nem hibátlan a kezdeti hideg járása, de amúgy szépen jár, alig remeg a motor és jól húz, jól megy.
Erre tegnap reggel indulok a járgánnyal és alig jutottam a második lámpán túl a városban, a következő gyorsításkor egyszer csak elkezd csattogni, kelepelni a motor !!!
Azt hidtem hírtelen, hogy a lánc kezdett el zajolni, de az pont alapjáraton volt zajos, mikor rossz volt, nem gyorsításkor, aztán pár másodperc után beugrott, hogy kísértetien hasonlít a jelenség a korábbi komplett új porlasztók esetére, amik szintén egyszer csak megadták magukat és elkezdett a motor csattogni és kb. három hengerrel járt. A négy csúcsból egy 40bar-nál nyitott és bepisilt, kettő 80-90-nél porlasztott gyatrán, 1 pedig 100bar-nál nagyjából.
Most is lelomhult a motor, így nem indulhattam el vele 115km-re dolgozni.
Ezen porlasztók életideje is kísértetiesen hasonlít az előző hasonló szériájéra, azok 7000 után adták meg magukat, ezek pedig kb. 8000 után.Este, munka után haza érve neki láttam, kicseréltem a porlasztókat vissza a régi szettre és újra rendesen jár a motor, tehát valóban az új szett adta meg magát.
Az 1-es henger csúcsa volt a legtisztább, csak egy kis korom volt rajta, a kettesé trutyis volt, valszeg az pisilhetett be, amitől csattogni kezdett, a hármas erősen kokszos, a négyes kicsit kokszos.Ezek után erősen úgy tűnik, a motorban van valami hiba, ami miatt mindig megeszi a csúcsokat, de vajon mi ?
Az egyetlen, ami eszembe jutott az az, hogy esetleg nem passzol a dugó égéstér kiképzése és az előkamra típusa egymáshoz, de már nem emlékszem, hogy melyik, melyikkel van párban.Nekem csillag égésterű volt korábban és most is és gömbölyű fejű előkamrák vannak bent, asszem ezek passzolnak egymáshoz.
A golyó (csapszeg) rendben látszik az előkamrában, csak kormos.A lapos fejű elő kamra kell szerintem a kevésbé mély, kör alakú égéstérhez, hogy ne ütközzenek össze.
De ha ez is rendben van, akkor mi a franc van ??
Minden más cserélve volt, adagolóból is volt több darab is a motoron, azon sem múlhat, a befecskendezési beállítás stroboszkóp szerint éppen az előírt érték, jó ideje nem nyúltam hozzá.
Üdv.
-
tailor13
csendes tag
válasz
Batman2 #10409 üzenetére
Ha minden igaz, Haudekék tudják javítani az Alig utcában, Bp-n.
http://automuszer.eu/haudek-jozsef-kilometerora-javitas.html
Volt szerencsém összefutni hasonló téma miatt (km spriál) egy szakival Biatorbágyon.
Tudniillik, júniusban felszögeltem a vasházat ötös váltót a 240D-re, és az érdi bontóból lőttem kemény 3000 Ft-ét egy hozzá való km spirált, mert más az alja, mint a 23-as gyári spiráloknak. Ezt a kiváló darabot otthon aztán jól szétszedtem(mármint a spirált), megpucoltam, kapott olajat gazdagon, és nagy elégedettséggel beszereltem. Örültem, mint majom a farkának, hogy megy az autó vidáman 120-at, és még mutatja is.
Ment is ez összesen vagy 2000 km, majd fogta magát, és elszakadt a spirál. Persze ezt csak később tudtam meg, amikor szétszedtem, hogy mégis mi a baja, mert a felső végen nem forgott, de kihúzni sem lehetett a házból. Azért letoltam a nyarat lefeküdt mutatóval, GPS-szel mérve a tempót.
Annyi kitérőt még hozzátennék, hogy a váltón nem lefelé jön ki a kihajtás, hanem a végén fent, balra, vízszintesen, amin az eredeti elgondolás szerint van egy szöghajtás, 0.8 lassító áttétellel. Ez utóbbi egyrészt nem lett volna ideális a km óra szempontjából, valamint el sem fért a kardánalagútban, így a spirál végét tekertem rá a váltóra közvetlenül. Viszont a spirál alsó végén a fitting jó hosszú, ezért utána elég élesen tört, ahogy bekanyarodott az autó hossztengelye felé, ott az illesztés rágta el a spirált.
Kaptam egy tippet egy közel 15 éve ilyen autókkal (115, 123, 124, 126, stb) foglalkozó cimborámtól, hogy Biatorbágyon van egy szaki, aki km spirált javít. A történet úgy kezdődött előtte, hogy felhívtam Haudekékat, hogy spirált tudnak-e csinálni. Természetesen nem, a bowdenszerviz.hu-val csináltatják. Ők erre a spirálra látatlanba mondtak olyan árat, hogy majdnem elejtettem a telefont (11 rugótól indul a tarifa...).
Naszóval, elballagtam a km spirál javító szakihoz (úgy 70 felett járat az öreg), elbeszélgettem vele egy kellemes két órát, közben megcsinálta a spirálomat, mérethelyesen, új, rövidebb fittinggel, stb, ahogy a nagy könyvben meg van írva, tök jó lett, ma szögeltem be, hibátlan.
Közben elmesélte, hogy annak idején, amikor ezt csinálták, egész máshogy ment az ilyesmi. Két brigád volt, aki ilyesmivel foglalkozott, a Haudek-féle, meg ők, nem voltak mindenféle sufnimesterek, meg ilyesmi. Elmesélte, hogy miért ment nekik jól, meg most miért nem megy annyira jól a bolt, és ilyenek.
Ja, és kért az egész történetért három rugót
Ha valakinek hasonló problémája lenne, írjon emailt, küldök elérhetőséget
-
válasz
Batman2 #10416 üzenetére
Van egy normál akku, ami azokat a feladatokat látja el amit egyéb esetben is az akkumulátorok, indít, világít, kinyit, bezár, rádió, stb...
És van egy "védett" a kis 20 Ah akku ami az SBC fékrendszerrel van összekötve. Mert a W211-esek első sorozatában az ú.n. Break by Wire rendszer debütált (érdekes módon enm az S-klasse-ban) tehát ez egy olyan bigyula az autóban ami maga dönt a fékerő elosztásáról veszély esetén a fékrendszer aktiválásáról is. Elég hátborzoló így első olvasatra, de sikerült egy annyira bonyolult és biztonságos rendszert rittyenteniük a mérnököknek, hogy aztán a 2006 utáni fészliftes W211-ből ki is hagyták és megmaradt az ekkor megjelent újabb S-Klasse privilégiumának. Nem is került vissza az E-be... Használat szempontjából nincsen semmi különbség a normál fékes autókhoz képest, van visszacsatolás, stb. Akkor tudatosul az emberben, hogy öntudatra ébredt a kocsi, ha valami durva dolgot csinálunk. Tekergeti a kormányt a kezünkből, rettenetes hangokat ad ki amikor össze-vissza fékezi a kerekeket, stb. Amit a szoftveres téren tud és hasznos dolog; az kúszásgátlás, a parktronic safe system, a dugóban az araszoló üzemmódok. Azaz ha leveszem a lábam a fékről nem indul el az autó, ha parkolok befékez ha a parktronic túl közelinek lát valamit, ha elindul az előttem lévő autó a dugóban, akkor a kocsi is automatikus oldja a féket és kúszik. -
válasz
Barna1975 #10414 üzenetére
ODANÉZZETEK!!! 2003-as E270CDi 55 ezer mérfölddel!!!! Az enyém ugyanennyi idős és 550 ezer km van benne
Szia!
Nézd meg, hogy esetleg nedves,vagy száraz időben csinálja za SBC battery hibát.
Ha nedves időben többet jelez, akkor relé hiba, ha konstans módon sz@r, akkor akku hiba.
Nem mondanám, hogy borsos ezek az alkatrészek; az akku újonnan 100€ körül van, a reléből vehetsz bontottat is, csak adjanak rá 1-2 nap garanciát. 50€ körül meg lehet úszni.
Majd ha jön az SBC hibaüzenet, akkor fogsz felszállni az igazi szopórollerre!szerk:
ez a relé a rossz nem a hátsó:
és itt keresd, ne a csomagtartóban!!
a "szaki" meg bek@phatja....
-
Barna1975
csendes tag
Sziasztok szeretnek tanacsot kerni!
Vettem egy e270 cdi mercit 2003ast, arveresen es van vele egy kis bibi. Az auto elindul de eleg gyengecske es ha gondol egyet megall menet kozben. Vettem bele uj aksit, legtomegmerot, de meg nindig az aksira panaszkodik. Angliaban vagyok jelenleg es itt azt mondta egy szaki, hogy a csomagtartoban levo aksi modult es az elso kis aksit kell meg kicsrelni es akkor jo lesz. Ez a ket tetel ujjonan elegge borsos. Szerinted ettol lehetnek a fenti hibak? Nagyon koszonom a segitseget elore is. Csatolok kepet a modulrol hatha van valakinek nem tul dragan, ha egyaltalan ez a baja?
-
cyber75
tag
Szép napot mindenkinek.
Vásároltam egy E 2.5 D- 1995-ös csillagost. Kaptam hozzá sok dolgot pluszba.
Ha valaki esetleg sperr diffit keres. Akkor van 2db 2.65-ös jó állapotban lévő eladó. 30/db-de egyben a 2db 50.000.
Keresek a kocsim alá kipufogó rendszert,kompletten,mert ami alatta van az egy kókány szar.
-
DJ.MOLE
újonc
Na sikerült feltölteni a képet is!
-
DJ.MOLE
újonc
Sziasztok Merci-imádók!
Itt van egy újabb rajz,én ilyeneket csinálok itthon,meg még más rajzokat is.De a kedvencem a Mercedes-Benz!!!!Ha valakit érdekel írjon a virgil72@freemailra!10x15 mérettől az a3-as méretig készítek egyedi autórajzokat jutányos áron!!!
-
Batman2
őstag
Ma az egyik nagynyomású csövet kellett kicserélnem, mert tagnap este rutin karbantartáskor észre vettem, hogy olajos az olajteknő és onnan felfelé az egész motor oldala, és az adagoló oldala !
Először nem leltem, hogy mi az olajosság oka, de abban biztos voltam, hogy gázolaj, nem motorolaj, mert nem volt fekete tőle a motor, és a motorolaj szint is meg volt, viszont már vagy 3 napja enyhe gázolaj szagot éreztem, mikor meleg motor mellett kiszálltam az autóból.
A hármas henger nyomócsövének adagoló felőli hollandi tetején volt egy kis olajosság, aztán mikor járattam a motort, akkor látszott, hogy frissen olajos.
A cső hollandija nagyon könnyen oldódott, mikor levettem, lehet hogy fellazult csak és nem is repedt, de inkább kicseréltem, volt tartalék.
Az érdekes az, hogy nem járt különösebben egyenetlenül a motor, így nem igazán tűnt fel a dolog, most viszont érezhetően egyenletesebben, szebben jár és alapjáraton egy picivel magasabb fordulatszámon tart.A légszűrőm már nagyon meg volt érve a cserére, mert már jó része fekete volt. Augusztus elején nézhettem valamikor, akkor még csak részben szürke volt, azóta nagyon sok cuccot szedett össze, mondjuk a nyár végi forróságban sokszor jártam poros helyen.
Az olaj mellett cseréltem üzemanyag szűrőt is, az előzővel jártam már vagy 20ezret, nem tudom pontosan a csere intervallumát, de inkább cseréltem, az a biztos.
Az olajban is volt vagy 8ezer, igaz, hosszú utak.
A nyár végén megadta magát a kilométer órám is, pontosabban a kilométer számláló része, először még csak meg-meg akadt, aztán most már egy ideje egyáltalán nem számlál, így az olajcsere kilométerét sem tudtam már biztosra.
Az órát gondolom, csak cserélni lehet, javítani nem, talán van még egy másik órám valahol tartalékban.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
csucsu126 #10407 üzenetére
Ha ez a hengerfejben a porlasztók helye, amit fotóztál, akkor az minden bizonnyal az előkamra rögzítő csavarja !
Ha ott sziszeg a levegő, akkor valszeg szökik a nyomás az adott hengerből.
Indul rendesen az a motor, vagy éppen azért van belőle kivéve a porlasztó ?Üdv.
-
Batman2
őstag
De az Öreghez kell az energia és a kapacitás is mivel nehéz átforgatni, előtte pedig még jó hosszan ízzit is.
Üdv. -
Batman2
őstag
válasz
Batman2 #10398 üzenetére
Tovább keresgélve jobbat leltem, szontén TAB de 100Ah, 900A-rel és ráadásul az alacsony, 175mm-es kivitel, a 23-asban ezt viszonylag könnyi ki be tenni az akkutálcába, a magas, vagy normál kivitelt (190mm) iszonyú kínlódás árárn lehet mozgatni, pláne kivenni, mert nem elég, hogy ki kelll mozgatni, játszani a helyéről, még emelve is kell tartani a több mint 20kg-át, "kiváló" gerinc torna !
Jó lenne még az exide, szintén 100Ah-900A-es verziója is, de az már 190mm magas.
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OLED TV topic
- Formula-1
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A8 2018 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- TAVASZI RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest