Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    Ma az egyik nagynyomású csövet kellett kicserélnem, mert tagnap este rutin karbantartáskor észre vettem, hogy olajos az olajteknő és onnan felfelé az egész motor oldala, és az adagoló oldala !
    Először nem leltem, hogy mi az olajosság oka, de abban biztos voltam, hogy gázolaj, nem motorolaj, mert nem volt fekete tőle a motor, és a motorolaj szint is meg volt, viszont már vagy 3 napja enyhe gázolaj szagot éreztem, mikor meleg motor mellett kiszálltam az autóból.
    A hármas henger nyomócsövének adagoló felőli hollandi tetején volt egy kis olajosság, aztán mikor járattam a motort, akkor látszott, hogy frissen olajos.
    A cső hollandija nagyon könnyen oldódott, mikor levettem, lehet hogy fellazult csak és nem is repedt, de inkább kicseréltem, volt tartalék.
    Az érdekes az, hogy nem járt különösebben egyenetlenül a motor, így nem igazán tűnt fel a dolog, most viszont érezhetően egyenletesebben, szebben jár és alapjáraton egy picivel magasabb fordulatszámon tart.

    A légszűrőm már nagyon meg volt érve a cserére, mert már jó része fekete volt. Augusztus elején nézhettem valamikor, akkor még csak részben szürke volt, azóta nagyon sok cuccot szedett össze, mondjuk a nyár végi forróságban sokszor jártam poros helyen.
    Az olaj mellett cseréltem üzemanyag szűrőt is, az előzővel jártam már vagy 20ezret, nem tudom pontosan a csere intervallumát, de inkább cseréltem, az a biztos.
    Az olajban is volt vagy 8ezer, igaz, hosszú utak.
    A nyár végén megadta magát a kilométer órám is, pontosabban a kilométer számláló része, először még csak meg-meg akadt, aztán most már egy ideje egyáltalán nem számlál, így az olajcsere kilométerét sem tudtam már biztosra.
    Az órát gondolom, csak cserélni lehet, javítani nem, talán van még egy másik órám valahol tartalékban.

    Üdv.

Új hozzászólás Aktív témák