Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Öregszem
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaborbol
őstag
válasz Tsebacsi #179299 üzenetére
Nem tudom naltok vagy a fordnal, hogy van, de ilyen tortenet kapcsan olvasgattam azt hiszem Kia vagy Subaru volt, hogy megneztek visszamenoleg a szamitogepet es lattak, hogy tiltasig lett forgatva es nem csak az oljafogyasztas tesztet ervenytelenitettek, de garmegvonast is beprobaltak.
Lehet tobb hideginitassal jobban jarsz es sajnalom, hogy beszopattak.
-
gaborbol
őstag
A 2020-as full fapad optima amit vettem felszerelt alapbol ebersegfigyelovel, meg kormanyszog pozicio figyelessel. Kicsit primko, mert szog egyenes autopalyan fogom a kormanyt es tok stabilan fut a kocsi, majd csipant kettot, hogy nem fogom a kormanyt(mert nem valtozik a szog ) elso dolog amit csinal, kikapcsolja a savtartot A tempomatot viszont aszthiszem rajta tartja.
Persze ezt buntetesbol csinalja, hogy erezzem hogy o nem autopilot, de egy ilyen elalvasos-rosszullet eseten pont meg tudna menteni, de akkor itt sem fog....
-
gaborbol
őstag
Chevy Volt, hataso ajto felnyitva, ket-ket aluminium oszloppal kitamasztva, lemezcsavarral.
Korulotte levo hezag plexivel kicsempezve.Nem jottem ra miert, amig meg nem "eloztem", badogteto a tetejen es azon teljes hosszaban egy napelem, es a motorhazteto is kapott harom elemet. Gondolom az tolti valami barkacs megoldassal. A hatso ajto meg azert volt felnyitva, hogy elferjen rajta az elem meg hat igy kombi is lett.
Hobbi auto lehet, de olyan sebesseggel csapatott, hogy a biciklisek nem tudtak hirtelen, hogy honnan keruljek.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Motion_Blur #140830 üzenetére
Egyszerun nem volt hozzarogzitve semmihez a szarny az alap meg van dolve, ugy nez ki sajat sulya huzta ki pont az utra.
Kerdeztem mit mondtak a rendorok? Ki sem hivta oket, labon hazavitte a kocsit, 3 percre lakik a parktol.
Azt mondta annyira orult meg ideg volt, hogy nem is gondolkodott , csinalt egy valag kepet csaladnak aztan csak hazament.
A kocsin nincs hitel viszont van ra full casco 30.000 forintos onresszel.
Biztosito azt mondta, hogy adja le a markaszervizbe karfelmeresre aztan majd ok leverik az onkormanyzaton nem kell aggodni.
Ha megserult volna fix , hogy emberek mennek bortonbe az onkormanyzatnal.
O is ugyan annal a biztositonal van ahol en(progressive), 5 vagy 7 ev utan egyszer lecsoravaghatod a kocsit, nem emelik meg a biztositasod arat.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Munkatarsam csorog ki a jatszoterrol, amit beer a kapu melle, a kapu kivagodott, at az utas oldali szelvedon. Az acelgerenda at a keze alatt a mellkasa elott, es kikioszont az oldal ablakon.
Azt mondja megilyedni nem volt ideje.
Pereskedes nem lesz, a biztosito fizet es majd leveri a varos uzeneltetesen. 2016-os Honda Odyssey volt.
-
gaborbol
őstag
válasz Elektrosokk #138342 üzenetére
Pont azt mondom, hogy semmi ertelme.
Elsot meg eltartott par percig kiszedni mire rajottem, hogy a szarat nem derekszogben kell tartani, hanem kicsit ferden. Az utolso ketto mar ugy jott le, mintha sima kerekcsavar lenne, ez gyakorlatilag 0 vedelem.
A 4 dugokulcs fejet buktam, de 3 dollar darabja. Az a bosszanto, hogy minden markaszerviznel van ket komplett kulcs szett, es megsem voltak hajlandoak leszedni.
-
gaborbol
őstag
2 evesen vettem a Kia-t, markaszalonbol, atneztem rendesen, de nem vettem eszre, hogy a gyari alufelni kerekor kulcsa nem volt a kocsiba. Kertem a markaszervizt, hogy vegyek le, es tegyenek fel sima anyakat.
Ok.
Mentem, kesz az olajcsere, a kerekort nem vettek le, mert nincs sima kerekcsavarjuk.Vettem 4 darab kerekcsavart, kovetkezo olajcsere, vegyek le, itt a 4 csavar.
Hivnak, hogy kesz az olajcsere, de gond van, mert az elso fekbetetek nagyon vekonyak, cserelni kene.
Ize, igy, ugy tokkal vonoval $549 dollar!Hat azt koszi azert nem, majd megcsinalom en, $60 dollar a "gyari" Kia, vagy $30 a Bosh a gyari beszallito.
Elhozom, persze nem szedtek le a kerekort, gondoltak majd biztos visszamegyek.
Irtam a kerekor gyartojanak... Kuldjek masolatot a jogsirol, a forgalmirol, az utlevelemrol, meg a torzskonyvrol es 2 -3 heten bellul kuldik...
Bepoccentem, vettem 4 darab 20-as fejet. Nagyon finoman rakocogtattam es 5 perc alatt siman kijott az osszes, szoval semmi ertelmuk.
-
gaborbol
őstag
válasz z123456789 #130777 üzenetére
En is ralocsoltam 300-400k-t anno as S80 ra mire eszbekaptam, csak alkatresz arban( mindent magam csinaltam). Aztan par honapra ra is sikerult adni 600k korul?
Ha egyszer beut nalam a motor-automata hiba, fix hogy bontott megy bele. Szinte mindre van valamennyi gar, es toredeke a generalnak.
Tanulopenz. -
gaborbol
őstag
Az S80 ba en is megcsinaltam magamnak a sajat pumpajaval, de az enyembe pont az olcso olaj kellett. Viszont az atmosas miatt rengeteg olajat kellett vennem.
Az itteni Volvo markaszerviz is csak a felet cserelte volna, meg a szurot se akartak cserelni, szoval nem volt nagyon mas valasztasom.
Megeri a gepes ar hidd el. Meg lehet otthon is csinalnal, de nem erdemes.
-
gaborbol
őstag
válasz kisza25 #121054 üzenetére
"Talán sehol máshol nem kapott akkora nyilvánosságot a kigyulladó BMW-k ügye, mint Koreában"
Lol
Gondolom megy a penzgyujtes a buntire amit majd itt kapnak(USA) a kigyullado Kia-k meg Hyundai miatt.
Eddig minden cegvezeto megjelent a kongresszusi kivizsgalason kiveve a fent emlitett kettot.
Meg beindult a mentegetes, hogy ezek is kigyulladnak nem csak a hazai...Az en V6-os Kia-m nem erintett, de az anyos Tucson-ja igen amivel a gyerekeket hordja, es hallgatnak mint szar a gazba honapok ota.
Nem is csak a besulo - kigyullado motorokrol van szo a biztonsag szempontjabol, hanem tele vannak a forumok evek ota a garancia megtagadasrol szolo motorkaros kocsikrol, ahol elhajotottak a tulajokat mondvan, hogy nincs ismert hiba, biztos nem csereltek benne olajat.
Nesze neked 10 ev gar.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
3.3 liter v6 szinte kizarolag varos es abbol is rovid tavok, decemberi atlag eddig 17l.
Prius 2, szinte csak palya, decemberi atlag 6.8 (az aksi kezd hervadni igy 320k-t elhagyva.)Benzin ar viszont nem tudom hova tud meg esni.
$2.09 egy gallon (3.75 liter)[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Miota megvan a Kia Sedona es hibatlan, szeretjuk, nagyon nezegetem az optimakat a p2 helyett.
A 2011-19 kozotti Kia + Hyundai motorok tervezesi problemajabol adodo jo esetben "csak" besulo, rossz esetben kigyullado motor eleg riaszto. Kivancsi vagyok, mi lesz majd az itelet: -
gaborbol
őstag
válasz szőröscica #118139 üzenetére
Toyota Avalon is made at Toyota Motor Manufacturing, in Georgetown, Kentucky
Egy 2017-es Avalon $17k tol indul, a CT6 2017 meg $35k korul.
Miota 3 gyerek van az en autos "lehetosegeim" kb Avalonig sem ernek, valahol egy Prius 3, Camry hibrid, optima hibryd vonalig ernek mivel ez masodik auto. A tervezett old-young timer Corvette projectet is elengettem.
Es ez igy van jol, de nem itt valaszolom meg a gyerektemas kerdest -
gaborbol
őstag
Hertz-tol bereltem tegnap egy luxus kategorias szedant az szerencsere egesz jol sikerult.
Toyota Avalon 2018 -as V6 3.5L valami 280-300 lo korul. Mocskos jol ment, 800Km atlaga 7,6 liter sima benzinbol, igaz Eco modba volt vegig, normal meg sport modot be se kapcsoltam rajta, igy is iszonyatosan ment.
Soha nem vezettem radaros tempomatot, meg sav elhagyast korrigalo kocsit, Totalcaron mindig szidjak oket, hogy mennyira butak ezek a rendszerek es nagyreszuk egy fos ami csak idegesit, jobb kapcsolni.
Qrva jo, belottem a tempomatot 75 merfoldre, es 2 oran keresztul gyarkoralitag se a fekre se a gazra nem kellett szinte lepni. Lassit- gyorsit tokeletesen, meg az elotte athuzo kocsikat es esszel kezeli, nem satuzott be egyszer sem feleslegesen. Egyszer bizonytalanodott el egy kamionra a jobbra levo savba, de azt is csak kb egy masodpercere.
Egyszeruen tokeletes volt, New York-ban meg az atlagos bunko-eroszakos vezetoket is siman kezelte, annyira bejott el is keztem ezeket nezni, lehet veszek egy ilyet.A savelhagyas korrigalo is egesz jo benne, olyan finoman korrigal, hogy nem is vettem eszre mit csinal orakig, olyan ovatosan lokodi - huzza visssza a kocsit a savba, hogy hihetetlen.
Az automata szinten hihetetlen, olyan finoman jar, fater 40 evig volt mechanikai muszeresz, meg autoszerelo, hang meg erzes alapjan keptelen volt megmondani hogy mikor valt. En is csak a fordultaszammerobol lattam, hangtalanul suhano hajo, nincs vibracio, nincs zaj, csak akkor amikor lepadlozod.
Nagyon komoly paripa, megdobbentoen jo verda.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Fel kellett mennem NY-ba kocsival lehozni szuloket repterrol, lefoglaltam egy luxus kategorias kocsit. Lincoln MKS, vagy Cadillac XTS, apro betuvel hozzateve "vagy valami hasonlo". Szeretem a szedanokat, vegre nem SUV, nagy kenylemes hajo, szepen elferunk benne,
Odaerek,hat gond van mert alig van auto, vagy adnak egy V8-as mustang cabriot, vagy egy infinity qx70-et.
Mustang merete matt kilove, SUV-ot sem szeretnek, adjanak egy szedant... De nincs mas es ez a SUN is resze a luxus csomagnak, vagy elviszem azt, vagy menjek at masik telephelyekre....Mar elve kesesben voltam, elhoztam a QX70-et.
V6 3.7 L nagyon szepen morog a motor, lelkes, ugrik,egyesz, jo vezetni.
Fereallok, telefon parositva, de nem jatszik le zenet.
Nezem a hi-fi-t, semmi markajelzes nincs rajta, hangszorok BOSE, szepen szol, de ennyi.CD-s radio( nincs MP3-se), radio 1-6 ig programozhato savok es ennyi. Nincs erinto kepernyos sem,az osszes funkcio a menube a fogyasztas es a szerviz idopontok. USB port van, de az meg csak ismeretlen eszkozt uzenetet dobal fel.
Oke, mi van ebbe konkretan ? Semmi, semmi sincs benne.Holt ter figyeles, nincs, semmi mai biztonsag extra, mint savtartas, radaros fekezes-tempomat, nope.
Extrak: BT csak telefon, es a tolato kameraNem hittem el, hogy "balkan editiont" kimondottan a kolcsonzoknek csinalnak, es 2017-es modell volt.
A motorn kivul meg a tankajot mogott levo "premium fuel only" feliratot leszamitva semmi premiumot nem sikerult felfedezni benne -
gaborbol
őstag
2 eve van meg a Prius 2, most egett ki eloszor az izzo a fenyszoroba.
Egy tanacs: Ideges ember ne alljon neki a cserenekLattam, hogy le kene bontani az elejet hozza, de par video alapjan van ott azert annyi hely, hogy ne kelljen.
Elso kor: 37 perc es mar en is qrvap*csaztam a vegen. Vegre bemegy a helyere, racsukodik a kis drot ajto, raknam ra a leazaro gumi tanyert, es ahogy matat az ember a csatlakozoert, megnyomja a kis drotot es mar esik is ki az izzo, lehet kezdeni elorol. Remek dizanj
Most mar megy 5 perc alatt is, igaz csak a bal oldala, a jobb gondolom majd a jovo heten koszon el[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz z123456789 #36065 üzenetére
Bontobol, ebay-rol vagy boltbol nem lehet olcson beszerezni?
-
gaborbol
őstag
válasz focvis #36036 üzenetére
"proudly made in the USA"
Par napja pont lattam egy listat az amerikai autokrol amik Kanadaban es Mexikoban keszulnek:
Made in Canada:
Buick Regal
Cadillac XTS
Chevrolet Camaro
Chevrolet Equinox
Chevrolet Impala
Chrysler 300
Chrysler Cargo Van
Chrysler Town & Country
Dodge Charger
Dodge Challenger
Dodge Grand Caravan
Ford EdgeMade in Mexico:
Cadillac Escalade EXT
Cadillac SRX
Chevrolet Avalanche
Chevrolet Aveo
Chevrolet HHR
Chevrolet Silverado
Chevrolet Silverado Hybrid
Dodge Journey
Ford Fiesta
Ford Fusion
Ford Fusion Hybrid
GMC Sierra
GMC Sierra Hybrid
GMC Sierra Crew Cab
Lincoln MKZ
Lincoln MKZ Hybrid
Dodge Ram 2500
Dodge Ram 3500
Dodge Ram 4500
Dodge Ram 550[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Kornel #29713 üzenetére
Az okosok szerint uzemmeleg motoron kell merni, mert akkor tagul ki minden alkatresz arra a pontra ahol hasznalva van, ergo hasznalati erteket akkor fogsz csak kapni.
Kulonben irigyellek kicsit, hogy belevagsz es azt veszed mai tenyleg tetszik. En a Prius2-rol vagy a P4-re cserelek vagy a Camry hybridre es ennyi, kerulom a rizikot. Van gyerkoc, vettunk hazat kezifek be van huzva egy idore
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Pusztan kivancsisagbol raneztem az itteni hasznalt mercikre a TC-s cikk hatasara, hogy ha vennek valami ertelmetlen autot amire tenyleg semmi szukseg. Valamint meg jol be is lehetne vele szopni olyan $5K korul akkor mit vennek, hat az igen durva joszag:
Igaz nem V12, de azert ezek talan jobban bejonnek:
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Egyik ugyfelnek van egy 2013 TDI golfja, meg a botrany elott be akarta szamittatni, teljesen patent a verda kulonben. Megkapta a KP-s vasarlasi ajanlatot a kereskedestol,atlag 3 evente cserel kocsit,lassan aktualis,de meg gondolkodik rajta, hogy milyen extrakkal kerje az uj kocsit...
Most visszamet gondolta, hogy talan elcsitult kicsit a balhe, 1500 km-t tett bele a kocsba azota.
Kerek 4000 dollarral kevesebbet kinalnak erte, mint a botrany elott, azt mondjak igy is rizikoznak, mert konnyen lehet hogy ott fog elrohadni a kocsi a telephelyen, jobban jarna, ha megvarna, hogy mi lesz a karteritesbol. ne adja most el.Harom fogorvosi rendelojuk van, nekik konkretan nem faj az extra 20+% os erterkvesztes az auton.
Kozben uj sorozat inditott a Discovery:
diesel-brothers[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz tboy93 #23445 üzenetére
Itt van vagy 1500 hsz rola, es 85%-ban pozitiv.
[link]Azt irjak,hogy 4 literes benzinesig es 3 literes diesel-ig sikerul vele beinditani szinte mident. Annyi, hogy rajta kell hagyni 10-15 masodrepcig mielott probalnad es nem art ha rendesen fel van toltve az eszkoz. Gondolom azert attol is fugg, hogy mennyire kuka az aksi. Felesegemneki is volt ilyen meg a big block-os (1.7 L) Civic-be es azt is beinditgatta gond nelkul.
A gyarto a honlapjan listaz egy csomo boltot meg webshoppot ahol hamisitott szarokat arulnak, gondolom az annyire nem adja.
Errol sem irnak rosszakat: 1000A es 6 literes benzin vagy 3 literes diesel:
[link][ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Outlanderbe majd 6 ev utan koszonto el a Mitsubishi (cimkevel ellatott) aksi. Elmentem a helyi szakboltba, minden aksira minimum 3-5-7 ev gart vallalnak. Kapott egy 5 ev garos aksit valoszinu addig meg sem lesz a kocsi.
-
gaborbol
őstag
Hat ez sem egy szepseg most hogy, jobban megneztem
Valami 2000-es ev koruli 4X4-es Chevrolet pickupbol van a az egesz es csak ra lett teve a 1950-es nek a karosszeriaja.
Azt mondja muszakira ez sem igy nezett ki. Eddig haromszor allitotta meg rendor a gumik miatt, harmadszorra ujra kellett muszakiztatni. Arra rakott egy masik szettet, atment, hazajott , visszarakta ezeket
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Sokindent at lehet tolni foleg street rod/ hot rood kategoriaban, mondjuk ezen pont nem olyan rendszam van.
Felettem lako 20 eves csajnak is van egy ilyen pickup truck-ja az 50-es evekbol amit maga reszelgetett. Elso nap lattam lattam drotkorongozni amikor megvette, akkor jot rohogtem rajta, de csinalta vagy 2 hetig aztan szep lassan kis segitseggel osszerkta es le is muszakizott.( annyira sokminden nem kell hozza, nem a benzbehajtasrol szol) Dobok majd a verdarol par kepet,de van neki vagy 5 kocsija.
Szerintem ez igy rendes muszakin fix hogy nem ment at, gondolom junius ota a muvesz meg faragott rajta kicsit. A masik meg, hogy sok allamban csak a megvetelkor szokott csak lenni muszaki. Oda egyszer elviszed, atmegy megkapod a rendszamot es utanna azt csinalsz vele amit akarsz, ha barmi tortenik muszaki hiba miatt, ugyis a te felelossegged.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Skillet #21206 üzenetére
En is ezt raktam anno a HDI-be.
Quartz 9000 Future 5W30 is particularly suited for turbocharged, multi-valve and direct injection engines. It can be used in the most severe operating conditions in any type of climate. It is perfectly adapted to all vehicles equipped with catalysts that use unleaded fuel or LPG
◾Provides longer drain intervals
◾Easy cold starts due to the oil’s extreme fluidity
◾Lubricates engine faster to reduce wear
◾Provides exceptional protection at high temperatures
◾Reduces fuel consumptionQuartz 9000 Energy is designed to meet most OEM requirements. TOTAL’s advanced technology allows Quartz 9000 Energy to increase engine life while maximizing the power of the engine. It has been specially approved for gasoline and diesel engines in Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Audi and Porsche.
◾Increases engine life
◾Preserves maximum power
◾Provides longer drain intervals
◾Ensures excellent wear protection -
gaborbol
őstag
válasz kolosanyi #20957 üzenetére
Ezen a listan nezd meg az elso es masodik helyezettet:
[Top 10 Most Expensive Auction Mustangs]
1) 1967 Shelby GT500 Super Snake - $1.3 million
2) 1967 “Eleanor” Hero Car - $1.0 millionShelby GT500 Super Snake:
"Tucked in the engine bay is a 427ci V-8 used in Ford’s GT40 race cars. Used to test Goodyear’s “Thunderbolt” tire line, it did so with a top speed of 170mph. This initial test car was the only one built, making it the rarest of the rare and the most sought-after Mustang.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Bedobom ide is, hata valakinek van otlete, hogy mi lehet ez:
"Friss Volvo tulaj lennék, de sajna van gondom, amit eddig nem tudott senki megmondani, hogy miből fakad. A motor ad egy fura kopogó hangot, ami a váltó felöl jön ha alulról hallgatom. Mondták váltó... Papp Tamás szerint az hibátlan, szerinte motor. Autó szerelő szerint váltó, és ez így megy egy ideje. Tanácstalan vagyok, ha tudtok segíteni hogy kit érdemes keresni, azt megköszönném. Az "N" verzió szerint, görbe a főtengely. De ez csak tipp, eddig nem bontotta meg senki a véleményezők közül. A segítséget előre is köszönöm! Ja, ez egy 2001-es évjáratu 2,5 TDI S80.
Már így vettem, gondolván nem nagy a baj, és független attol, hogy hideg vagy meleg, ez egy folyamatosan jelenlévő hang. Nagyobb sebességnél már nem hallani (140) de feltehetően akkor is jelen van, mivel ha arra a fordulatra (kb 2800-3000) forgatom üresben, sajnos ott van. Óra szerint 347.xxx Km van benne. Menetközben lelazítottam a nyomócsövet a hengereken egyesével, egészen addig, hogy hallhatóan nem megy az illető henger, de a hang marad.
Video a hangrol:
[link]A videón látszik hogy kóvájog a fogaskoszorú. Na azt már kicseréltük, nem hozott változást."
-
gaborbol
őstag
válasz DonLaca@ #20846 üzenetére
En osszesen 8 eve elek az USA-ban 8 automata valtos kocsim volt eddig, itteni tapasztalat alapjan irtam amit irtam.
Csak kivancsisagbol kerdezem, hogy melyik az az automata valto amit a Daewoo Lacetti-be is ( itteni neven Suzuki Forenza) pakolnak es a Porsche-Saab-Audi-Volvo is batran szereli az autoiba?200.000 merfoldes bontott valtot se rakatnam be semmibe, mert a posta meg a szerelsi koltseg tobbe lenne mint amit az egesz er. Aztan, ha beszarik akkor mehet vissza ahonnan jott, addig all a kocsi, aztan megint jon a 600-1000 dollaros be es kiszerelsi koltseg.
A helyi bonto (Crazy Ray) konkretan 97 dollarert adja a bontott automatat abbol, ha veszel 5 darabot valamelyik csak kibir 1 evetItt se mind megy el annyit, hogy a konkret tipusnal maradjuk :
[link] A legtobb 50K-60K merfoldnel esett el szinte ritka ami 100K+-t kibirt, viszont ahogy olvasom a valto hazon levo erzekelo NSS vagy annak a csatlakozoja hal be legtobbszor amit parszaz dollarbol lehet javitani.Amerikai szervizhalozatnak meg ugy szarok ahogy vannak. Csak a szopas van veluk, elsore meg semmit nem sikerult megoldaniuk. Azt hiszem bobsys forumtars is tudna mit meselni
-
gaborbol
őstag
válasz jegenye77 #20842 üzenetére
Ez is csak az elvegzett munka minosgetol fugg. Nalunk van jopar kamion/teherauto es az igazan jo minosegu ujrafotzott gumi birja.
A vaz szerkezetet pl rongennel nezik, hogy ne legyen serult/ deformalt, ha szar dobjak is felre mert hasznalt/levetettbol vagonszam van. Viszont le kell oket csiszolni-javitani olyan szintre hogy tokeletes legyen, jo minosegu anyag kell az ujrafutozashoz, a vegen egybesutik az egesszet kemenceben olyan szinten, hogy gyaroklatilag valoban egy uj kereket kapsz.
Valamint a normalis mintant is licenszelik valahonnan, es ez sem olcso. Mire kesz addigra olyan draga, hogy csak 20%-kal olcsobb mint az uj gumi. Sok teherauto eseten ez sok penz eves szinten. Sima kocsi eseten ez nem szokta megerni a tulajoknak, inkabb veszik az ujjat ami fix hogy sokaig kitart.
Kerdes mennyire csinaljak meg rendesen, te mennyit tekersz bele a kocsiba, es hogy az esetleges tudat/riziko megeri ez neked-e vagy sem. Ha sokat mesz az 1-2+ millas kocsival akkor ez nem neked valo. Ha van egy parszazezres kisautod amibe belemegy par ezer egy evben akkor talan.
-
gaborbol
őstag
válasz DonLaca@ #20796 üzenetére
Az esetek nagyreszeben "Csak olajat kellene cserélni benne" -bol szokott a gond lenni.
Ketfele keppen lehet megcsinalni az olajcseret:
1) Kicserelni a szurot ami az automata hazaban szokott lenni, szoktak melle tenni egy magnest ami a vasreszeleket szedi ossze, azt kipucolni, ha mar ennyire szet van kapva akkor tomitesek, csatlakozok is cseresek szoktak lenni.
2) Leengedjuk-kiszivjuk a regi olajat, feltotljuk ujjal aztan ennyi. Ezzel az a gond ,hogy nem szoktak tudni csak leengedni a teljes olajat csak a felet vagy haromnegyedet, mivel se a szuro nincs cserelve se a magnes nincs kipucolva, ilyenkor van hogy kimossa a femreszeleket onnan ahol eddig uplepedett es kart nem okozott, aztan jon a csodalkozas, hogy beszart a valto pedig csereltek benne olajat is.
Itt az en regi volvom tortenete, nezd meg a linkelt videot is benne:
Nem tudom biztosra milyen kocsid van, valahol forenzat irtal, ha jol remlik, otodik hsz, egy szuzuki szerelotol:
Nagyvonalakban azt irja, hogy a szuro bent van a hazban, vagy le kell szedni a komplett valtot a cserehez, vagy legalabb szet kell kapni reszlegesen. Lehetetlen ? Nem, de nem egyszeru.
Amit o csinal ilyenkor, leszivja amit lehet, feltolti lassan , majd kap egy kulso szurot, hogy a belsovel ne kelljen gebegni tobbet.Miutan en csereltem belso szurot, meg toltogettem bele olajat a 8 liter teljes csere vegul 12-14 literrel lett megoldva mivel nem volt szivo berendezesem , szoval a sajat pumpajat haszanalva ki lehet a teljes 8 litert is csalni belole csak ido es olaj igenyes.
Jopar orat el lehet vele tolteni, ha valahol sokat kernek erte,mert a szurot cserelni kell a hazban meg a magnes, meg az olaj is draga, mert nagyreszben a gyari olaj b*szaott draga tud lenni( a teszunk bele valami hasonlot felejtsuk el) akkor jo esetben jo helyen van a kocsi a muvelethez.Az esetleges speci szerszamokrol ne is beszeljuk, mert valami speci kulcs- lofutty mindig kell. Meg lehet csinalni nelkule is, csak vagy tovabb tart, vagy rossz esetleg beszakad valami vagy nem jon ki akkor meg nagyobb szarban talaja magat az ember.
Az itteni szakik azt szoktak mondani, hogy ha 10 eves a kocsi vagy elment 150K Km-t akkor nem erdemes mar cserelni az olajat az automataban, mert sokszor ott lesz a vege a masodik pontban leirtak miatt.
Ha meg elmondjak, hogy a rendes melo mennyibe kerul akkor mindenki dob egy hatast, hogy azt azert kossz de nem.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz McSzaby #20631 üzenetére
Amit megbirsz fizetni
Faterom 40 eve mechanikai muszeresz, nala a szerszamok nagyresze BETA es FACOM. Minosegi szerszam az draga mulatsag viszont, ha megbecsulod akkor egyszer kell megvenni es evtizedekig kiszolgal.
En egy ehhez hasonlo alap szettet hasznalok, gondolom nalatok nem kaphato,
A szett onmagaban jo dolog, mert relaive olcson kapod meg, de egy csomo szar kell hozza igy is, mert egyik szett sem tokeletes. Az enyem azt hiszem 4-estol 21-ig megy fel,de pl sokszor kell 22-es, 23-as, 32-es.
Aztan, ha futomu van teriteken, kerekcsapagy-kerekagy akkor kell az 1"-es szar is es a hozza valo fejek. Gyertyakulcs, O2 szenzor, olajnyomas szenzor... lehet kolteni. Amit igazan szeretek az a dontheo szar sokszor kihuzott mar a szarbol. 3/8-ost sem hagynam ki a sorbol sokszor jol jon.
Valami profibb szerszamboltba erdeklodnek a helyedben, de ahogy nezem egy normalis alapszett is siman 40-50K korul mozog.Attol is fugg, hogy mit csinalsz konkretan a kocsin. Ha nagyon nem vagy elengedve anyagilag akkor vegyel valami olcso szettett aztan, ha leterdel a szar akkor vegyel egy minosegi szarat, meg amilyen fej eppen hianyzik a melohoz.
-
gaborbol
őstag
válasz rbalint88 #20275 üzenetére
Ha attol tartanek, hogy a diagcsatin keresztul lopjak el esetleg a kocsit akkor szepen kilazitanam a helyerol az eredetit es behajtogatnam a muszerfal ala valahova ahol kivurol nem latszik.
Bontoba vennek egyet csatit kabelestul es vagy csak ott hagynam bekotetlenul lefogatva valahova vagy az osszes adat portra rakotnem + es test szalat valltakozva egy 40-50 amperes biztositekkal a vegen aztan good luck!
Ha meg szervizbe megy akkor lehuzom addig. -
gaborbol
őstag
válasz bitpork #20076 üzenetére
European-t jol irta most, hogy French helyett France-t irt nagy kaland, itt nem sok francia kocsit diagnosztizalnak amugy sem A lenyeget erted, Europai kocsik es a franciak is
Maga a termek szerintem szuper meg a support is hozza. Volvo, Mitsubishi, Mazda, Honda, Dodge, Chevrolet, Pontiac gond nelkul ment.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz EQMontoya #20057 üzenetére
Nem tudom MO/EU-ban ,hogy van, de itt torveny kotelezi a gyartot, hogy a gyari muszert elerheto aron elerhetove kell tennie barki szamara.
Amikor a 2007-es Outlanderemben elfosta magat az ABS computer es filoztam,hogy mi legyen aztan szoltak a forumon, hogy ki lehet berelni a gyari muszert a gyartotol 150 dollarert 2 hetre.
Persze ok sem hulyek, 5000 dollar security depositot akartak a muszerre ami persze visszajar amikor visszakaptak a muszert toled
Nem lett volna gond az sem, de gondoltam minek berelnem, ha 900 dollarert-ert lehet venni ebayrol kinait ami szogre ugyan az. Szoval vettem eggyet, rakotottem es persze nem ment...
Gondoltam, hogy itt akkor vege is lesz a tortenetnek,de azert irtam az eladonak, hogy gond van.
Azt mondta tegyek internetet a laptop ala amire a muszer csatlakozik, kossem ra a kocsit es hivjam oket, ha megvagyok 24/7-be rendelkezesre allnak.
Megvolt, felhivtam oket, bakker team viewer sesson, nyomtak egy firmware frissitest az eszkozon, telepitettek egy ujabb verziot a laptopra es ment gond nelkul. Szoval itt tartunk a "kinai szarokkal"Ment a muszer ahogy kellett, de egyszeruen nem jutottam vele semmire, mert maga a diagnoszitikai resze, hiaba irja le pontrol pontra, hogy mit csinalj egyszeruen nem amatoroknek valo.
Szakadasvizsgalo, ohm mero, okes,de aztan jott az ellenorizze oszcilloszkoppal, meg a D114-es csatlakozoba hidaljon ossze ket pontot, kerek egy nap volt, mire megtalatam meg szet tudtam szedni azt a csatlakozot, mert a teljes muszerfal takarta azt a szart.Meguntam, irtam a .justanswer.com-ra egy markaszerelo sracnak aki fo allasban csak ezzel foglalkozik, o meg 20 perc alatt megmondta a tutit muszer nelkul, mert 3 ilyet csinalt csak abban az evben.
Elbucsuztam a muszertol, es vettem egy eredeti Autel-t Amazonrol persze akkor meg valami 500-600 dollar koruli ara volt: [link]
Ezt ki tudom hasznalni, szinte minden kocsin atsegitett eddig. ha meg annyira komolyabb gondja van, akkor megy a marka vagy szakszervizbe.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz gooool #19987 üzenetére
Hello!
Valami alfa specifikus forumba kerdeznem meg:
[alfaromeoclub.hu]
[alfaamore.hu]ABS jeladó feldobta a talpát nemrég -> Azóta kb. 20K km-t futott az autó
Kivancsi vagyok olajat mikor cserelt, ha csak saccolni tudja a valos oraallast.Nem tudom, hogy ez konkretan az ABS jeladobol veszi-e az erteket vagy sem, jozan paraszit esz azt sugja, hogy a kocsi reklamalna( sarga lampa a muszerfalon vagy ABS hiba) az ABS jelado hianya miatt valamint aza ABS sem mukodne megfeleloen. Ha meg annyira egyszeru lenne megcsinalni, ami lehet akar igaz is akkor miert rak valaki bele 20K-t annelkul,hogy megcsinaltatna
-
gaborbol
őstag
válasz bitpork #19770 üzenetére
Nalunk(USA) szinte az osszes auto alkatresz boltban van ingyenes hibakiolvaso eszkoz.Bemesz, kered a muszert, addig bankkartya, vagy jogsi letetbe van, es adjak is oda. Volt olyan, hogy semmit se kertek. Kiolvasod, megmondod a boltosnak, hogy mi a hibakod, az esetek nagyreszeben fejbol mondjak, hogy mit kell cserelni, vagy megnezi a sajat adatbazisaban konkretan a kocsidra.
Megveszed az alkatreszt, kicsereled, ha jo lett akkor orul, ha nem akkor meg visszaviszed es visszaadjak 100%-ig az arat.
ITT vagy ujra probalkozol, vagy elviszed a szerelodhoz aki 80-100+ dollars oraberert majd elmokol vele. -
gaborbol
őstag
válasz EQMontoya #18871 üzenetére
Gondolom innen szarmazik, ha merfoldben van a futas megadva.
Ez szokott lenni a vegallomas amikor az ossze vissza tort-huzott lerugott szarokat letusszentik mattfeketere, mert meg igy is jobban nez ki mint az osszes tarkabarka szinu elem amit a bontobol ralogattak.
Az esetek nagyreszeben ilyenkor mar egy kozepes minosegu fenyezes arat sem eri a kocsi, jon a " morcositas".[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Melack #18826 üzenetére
Kozben talatam kepet rola, nekem ez volt anno:
Csunyanak most se csunya, raadasul gyari sport volt gyari premium hifi-vel. Jol is ment jol is szolt, hangja meg olyan volt mint egy csonaknak , de azert 520.000 km utan mar felmerulnek kerdesek az emberben Parszor megkerulte mar a fodlet.
En is Eurovan-t neznek a helyedben.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Melack #18746 üzenetére
Nekem konkretan volt egy ilyen, 314K vagy 317K merolddel adtam el akkor mar igen csak logott a bele. Orszaguton 10.5l-el elment, de varosba valoban beverete a 15 litert, telen meg szerintem tobbet is.
Se az automataval se magaval a motorral nem volt gond, de lengescsillapito, futomu mar oda volt rajta, gumik is csereerettek voltak , egyszeruen nem erte meg bele penzt rakni.
Szerintem ebben a korban szinte az osszesnek ez lesz a gondja, hogy senki nem nagyon kolt rajuk, mert hmmm... Nem tudom, hogy szol a mondas szo szerint? Ennek mar tobb a multja mint a jovoje?
probalok kepet keresni rola, de nem talatam egyenlore. Szerintem, 2011-be eladtam, kivul-bellul akkor is szepen nezett ki, persze azert, mert a bontoban vagonszam allanak nalunk kabatgombert viheto hozza barmi.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz t72killer #18640 üzenetére
Benzin ma 156Ft/ liter gazolaj meg 177/ liter. Eddig szinte csak es kizarolag a VW arult dizelt, par honapja lattam egy dizel audit, meg gondoltam is, hogy akkor majd ok is nyomjak.
Anno volt 2.0 Hdi en szerettem nagyon. Jol is ment, fogyasztasa is nagyon ott volt nem veletlen terjedtek el.
-
gaborbol
őstag
Ma volt kongresszusi meghallgatas VW ugyben, jott is onkentes alapon az itteni VW fonok.
Esku alatt vallotta, hogy az anya ceg tudta es jovahagyasa nelkul 3 esetleg 4 szoftver fejlesztessel foglalkozo mernok sajat (egyenlore nem tisztazott okbol- folyik meg a vizsgalat - munkabol ezek a szemellyek mar fel lettek fuggesztve) onszantukbol tettek fel a modositott szoftvert a kocsikra!
Az egesz cegnel senki nem tudott az egeszrol ok is teljesen le vannak dobbenve, hogy ilyen elofordulhatott, de hat mivel a kod nagyon hosszu es bonyolult, ezert nem tudhattak ugye.Azt mondta, neki ugy magyaraztak a szakertok, hogy ha a kocsi halad/ esetleg padon van es forog, de nem vegez kormanymozdulatot( ezt figyelik konkretan ) akkor minden szuper. Ha akomany tekeredik ide-oda akkor biztos nem mernek, tehat kilovi a cuccot.
Persze sajnalja, hogy ez megtortenhetett, es biztos, hogy kartalanitani fogjak a tulajokat az ertekvesztes miatt. Szerinte az erintett autok javitasa kb 1 ev mulva kezdodik meg. Visszavasarlast, csereauto nyujtasat a visszahivas idejere jelenleg nem terveznek. Mostani becslesek szerint a 2009-11 es modellek kijavitasa 5-10 munkaorat fog igenybevenni.
Kerdeztek tole, hogy szerinte mennyibe fog kerulni ez az ugy a VW-nek annak fuggvenyeben, hogy 1973-ban, itt az USA-ban mar ugyan ezt bebukta a VW, hogy anno akkor a vizgomba mert erteke alapjan kapcsoltak ki szinten a kornyezetvedelmi eszkozoket a kocsiban?
Tudja -e, hogy pl egy csirkeolbol a talajba juttatott szennyezes atlagos kornyezetvedelmi buntetese atlag 25.000-27.000 dollar\nap vagy egy femipari gyar, folyoba engedett szennyezesenek buntetese konnyen lehet akar atlag 3-5-7 millio dollar\nap + a takaritasi koltseg?
Szerintem sem igazsagaos a buntetes merteke, foleg ahogy itt is irta valaki, hogy a GM es Tacoma alig kapott valamit pedig ott emberek haltak meg es tudtak rola evek ota, de anyagilag nem erte meg nekik.
Az itteni torvenyek miatt a buntetest fel kell szorozni a csalos kocsik darabszamaval es annyi amennyi azert ilyen magas.Viszont kicsit rakeresve kiderul,hogy szinte az osszes autogyarto csinalta ugyan ezt benzines kocsikkal is.
De a legdurvabb a het kamiongyarto ugyan ilyen okbol torteno elkaszalasa 1998-ban:
"Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel, Mack Trucks, Navistar International, Renault Trucks, and Volvo Trucks, also agreed to spend more than $1 billion to correct the problem.[11] The trucks used engine ECU software to engage pollution controls during the 20-minute lab tests to verify compliance with the Clean Air Act, but then disable the emissions controls during normal highway cruising, emitting up to three times the maximum allowed NOx pollution "
Szopas. Ezek utan itt a dizel kocsinak vege is lett/lesz, senki nem fog venni, maradnak a kamionok.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Skillet #18091 üzenetére
Van egy 2 literes szivo benzines kocsim (1996-os amerikai gyosz) ket eve a kertben rohad ugyan azzal a benzinnel amivel letamasztottam, most eloszedtem, uj aksit kovetoen picit docogosen indult elsore, de aztan masodszorra poccre. Beleboritottam egy flakon oktan booster-t, nem is tudom, hogy miert lehet tobbet art mint hasznal. jarkaltam vele kicsit, semmi gondja.
-
gaborbol
őstag
válasz szőröscica #17787 üzenetére
Nem dizel, benzibes ...
Feleseg jon haza, hogy kigyulladt valami lampa a kocsin es, ha mar megnezem akkor tankoljam is meg legyek szives, mert ures a tank.
Elnezest azt hiszem felrehalottam valamit.
O megtankolna , es el is jott a benzinkut mellett ma, de nem tudja, hogy kell tankolni !!!
18 eve van jogsid, es nem tudod, hogy kell tankolni, hmm... gyere meselj meg.
Hat a civic meg a prius az megy neki, de az outlander az mas, azt nem tudja hogy kell.Megnezem a kocsit, katalizator hiba, nem mukdok megfeleloen. Persze napi atlag 4 kilometert vezet, az semminek nem tesz jot, ha makom van csak kicsit ki kell egetni.
Megnezem mit ir a kezikonyv, ne hasznalja az autot alacsony uzemanyag szint mellett, mert karositja a katalizatort.Kulcs lefordit, hatralevo megteheto tav tankolasig 0 merfold.
Kossz!Hoztam kannat, megtankoltam, el is metnem egy 4 oras utra vele, le is szedte a lampat, ugy nez ki, hogy megusztam egy $1000-1300 dollaros kiadast. Talan majd kiderul.
Miert van az, hogy a nok felnek a benzinkuttol?
TaaT: Tarcsanak ez is tarcsa
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz parandroid #17675 üzenetére
Valahol olvastam, (nem biztos, hogy halal pontos statiasztika) hogy a nagy teherhajokra semmifele kibocsajtassal kapcsolatos szabalyozas nincs jelenleg eletben. Azok is diesel motorral mennek, de a valami nagyon szennyezo uzemanyagot egetnek minek koszonhetoen 260 szor annyi karos anyagot eregetnek mint az osszes auto egybeveve.
Nem vedem a diesel kocsikat, en Prius-szal jarok, a kovetkezo kocsi is az lesz csak ujabb, a 3.0l es v6-ba meg evi 6-8k km csorog.
De ennyi erovel akkor repulore senlm kene ulni.A hajo meg annyira szennyez, hogy a kocsik hozzajuk kepest szinte elenyeszo. Persze nem partolom a hazugsagot es a vasarlok megteveszteset sem. -
gaborbol
őstag
válasz blt.62 #17378 üzenetére
4 evszakos Michelin van/volt szinte az osszes automon, hasonlo klima mint Magyarorszag, teljesen rendben van. Itt as emberek 90%-a 4 evszakosat hasznal, konkretan egyetlen egy embert nem ismerek akinek kulon teli\nyari szette lenne.
Nagymuter Lincoln-jan is lehuzott 8 evet a primacy, mints meg minding jo volt rajta, de kezdett kirepedezni az oldala, garazs nem volt, kint volt ejjel nappal. -
gaborbol
őstag
A kipufugos teszt nalunk(Maryland) csak az ODB csati nelkuli kocsikra vonatkozik. nekem a 96-os kocsiba is ODB2-van.
Belallsz ketevente hozzajuk raakasztjak a muszert azt ennyi. Ha a kornyezet vedelmi rendszerbol kitorlod a hibakodot mielott mennel, vagy lehuzod az aksit rola, azt egybol kiszurjak a vizsgan es mondjak, hogy tegyel bele 75 merfoldet es hozd vissza. -
gaborbol
őstag
válasz anonymus89 #17148 üzenetére
Ez az ar csak akkor ervenyes, ha minium 5 darabot veszel akkor $2.99 darabja.
Itt van ebay-en egy darab ingyen postaval Magyarorszagra:
[link] -
gaborbol
őstag
Tulaj akitol berlem a hazanak az also szintjet ilyet szol valamelyik nap, hogy bakker ki kellett hoznom a kamion sarvedoket a lakasbol a garazsba, mert itt van a csaladom latogatoba es ezek persze mindig osszebasznak valamit !
Azt hittem csak poenkodik, hol lennenek a sarvedok, ha nem a garzsba.Csalad elment, tegnap megyek fel az o lakreszere allitani kicsit a kliman:
Es tenyleg, a sarvedok ott sorakoznak a kandallo elott. Gondoltam felhivom, hogy a TV-t melyik csatornara allitsam a sarvedoknek? -
gaborbol
őstag
A V6-os outlander is beker varosban 14.4-et siman, rovid tavok indul-megall jar a klima, nem is kell vele durvulni csak normal hasznalat.
Kikanyarodok a haztol akkor gond nelukul belobalja a 84 literes atlagfogyit
Aztan 1-2 kilometert kovetoen leesik 44 liter kore onnan meg 15 kore.Nem rotyog-rofog, viszont szep mely, oblos hangja van, es azert meg tud lodulni onmagahoz kepest, igaz nem tepi szet az utat maga alatt, 7 alatt van 100-on a gyar szerint, es el is hiszem neki.
Nyaralni voltunk vele, 1500km vegig autopalya (100-110-120 a megengedett) ott 8.4-bol elvolt.
Sporolni itt a Prius az vegyesben elmegy 4.7 literrel, meglepoen jol birja a kikepzest. Nincs az sem utve vagva,csak kapja a kilometer rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz tomiii. #12441 üzenetére
Aterzem a helyzeted. Mondjuk jol szetkaptatok
Felesegem 2003-as civic-ke aldozatul esett a japan auto mindent kibir tevhitnek.
Ket napot sikerult eltoltenem csak az elso futomuvel, gyakorlatilag nem volt benne egy ep szilent vagy gombcsuklo, mindent ki kellett benne cserelni. Erdekes modon, nalam is felxelni kellett, annyira be voltak rohadva a csavarok rajta, hogy fel ora csavarlazitos aztatas sem oldott meg minden gondot.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Nagy nap a mai!!! Na auto meg mindig nincs, de ma viszik at a kocsit a Mitsubishi markaszervizbe a Toyotabol.
Jo igy nem igaz, nalam volt a kocsit az udvarban es a mult heten bele is vertunk vagy 70 kilometert.Amig garos eldolgozgatnak rajta . felajanlottak, hogy kb az auto vetelaranak a 10% ert kotnek velem szerzodest/biztositast a Toyota markan keresztul, 1 ev vagy 20.000 keresztul, ha barmi gond van a kocsival fizetik a javitast, kb 10.000 Ft os onreszt leszamitva, es oda viszem a kocsit ahova akarom. Ha Porsche szalonba viszem akkor is es garantalt, nincs utalgatas, meg visszaterites, ok fizetika full osszeget en meg nekik az onreszt es ennyi.
Meg kene hogy kossem, igaz?[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Ferrari F430, Lamborghini Gallardo, Bentley Continental GT, Lamborghini LP560, Audi R8, Porsche 911 GT3, Nissan GT-R, Ferrari 458 Italia kozul mit lenne erdemes kiprobalni?
3-4 kor zart verseny palyan, azt figyelembe veve, hogy sosem vezettem meg ilyen kocsikat, kiveve a Prius 2-t, de most nezem ,hogy az nincs is a listan valamiert
-
gaborbol
őstag
válasz parandroid #11954 üzenetére
Autopalyarol jottem le, be a varosba, latom a tukorben, hogy nagyon jon egy Mini, ugy cikaztak a kocsik kozott mintha azok alltak volna. Ket srac ult benne,ugy vigyorogtak mint a tejbetok, latszott rajtuk, hogy tokre elveztek. Aztan amikor megeloztek akkor lattam, hogy John Cooper Works, 208 lo, de a 2015-os modell meg 226?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest