Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Thunderzolee

    veterán

    válasz DigitXT #26868 üzenetére

    Nem lehetne, h ha valami újabb információhoz jutsz, akkor azzal indítasz, és nem harapófogóval kell kihúzni belőled?

    Az általad említett cikkben IS szerepel, több helyen is, h a "legfeljebb 600Wattos" korlátot nem csúcsteljesitményként értelmezték korábban. (De lehet a fordító program nem tudta csak egyértelműen átadni.) Tehát jól tudtam, tavaly áprilisáig névlegesként értelmezték.
    Sőt, az általad linkelt cikk egy másik linkje pont ezt a 250 vs 600 Wattos névleges vagy nem névleges teljesítményt fejtegeti.

    Abban igazad van, h az ottani minisztériumnál hoztak nem túl rég egy módosítást az e-bikeokra vonatkoztatva, és azóta még nem sikerült egyértelműsíteni az ottani minisztériumnak sem, h a rollerekre akkor most mit is akarnak bevezetni, mert azt elismerik, h a maximum 600Wattos csúcsteljesitményű rollert senki se veszi meg.
    Erről szól az egész cikk.
    Pontosabban közölték, h a rollerek esetében nem változik semmi, majd egy újabb kérdésre véletlenül azt találták mondani, h a csúcsteljesitményre vonatkozik, majd igyekeztek kompetens minisztérium látszatát keltve gyorsan bejelenteni, h azonnal felülvizsgálják, és ez tart hónapok óta.

    Kb ugyanolyan szinten vannak a döntéshozók úgy látszik ott is, mint nálunk a kormány. :U

    De nem is értem hová árulják az osztrákoknak a Xiaomi, Segway rollereket, nincs is már 250W-os modelljük, és a 300 is kifut lassan; illetve németeknek a D-re végződő pl F2 sorozathoz tartozó rolllerek is mind 400/450Wattosak, G2 D is. Hogy kapnak akkor ezek rendszámot, ha a "legfeljebb 500Watt" teljesítményt meghaladják?

    Egyszerűbb lenne a "legfeljebb" szócska mellé a "névleges"-t is odaírni, azt egyértelműbb lenne. :/

    Amúgy is értelmetlenek az ilyen Wattok, hiszen kb tőled tanultam először ezt itt, h ha nem 36V-al hajtjuk az amúgy 250/300/350W-os motort, hanem pl 48V-al, akkor kb értelmét veszti a 250/300/350W-os teljesítménykorlát.
    Hát ha idehaza tényleg 350W-ban határozzák meg, akkor elmondjatjuk, h egy óvodásnak több esze van, mint egy közlekedési szakembernek, akit felkértek rá, h alkossa meg a törvénytervezetet. :(((

    Összefoglalva nem tudtam erről az e-bikeos szxrakodásról, ami miatt kb egy éve illegális minden roller az osztrákoknál, ami csúcsban 600W-nál többet is tud, mert korábban a 600Wattot névlegesre értették, nem csúcsra.

    Viszont remélhetőleg az ottani minisztériumnak nem öt évbe telik majd egyértelműsiteni, h a 600Watt az ezentúl is a névleges lesz, mint korábban volt.

  • PociAti

    őstag

    válasz DigitXT #26868 üzenetére

    Thunderzolee-nak ideje lenne megértenie, hogy jogértelmezést kétértelmű esetben nem a vágyaihoz kellene igazítani, hanem rendesen utána járni. Vagy legalább racionálisan értelmezni.

    https://www.evz.de/en/reisen-verkehr/e-mobilitaet/zweiraeder/e-scooter-regulations-in-europe.html

    Ezt az oldalt korábban már belinkeltem, szépen összegyűjtik az adatokat.

    Ausztria esetén erre hivatkoznak:
    https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundesnormen&Gesetzesnummer=10011336
    A szövetségi törvény konszolidálva: 1960, 2024.06.13-i változat.

    § 88b. Roller [Robogó] vezetése
    (1) Elektromos meghajtású kis- és mini rollerral (elektromos meghajtású kis- és mini robogó) járdán, gyalogúton és védőúton tilos közlekedni. E tilalom alól kivételt képeznek azok a járdák és gyalogutak, amelyeken hatósági rendelettel engedélyezték a legfeljebb 600 watt megengedett legnagyobb teljesítményű és legfeljebb 25 km/h tervezési sebességű elektromos meghajtású kis- és mini rollerek használatát. Szintén engedélyezett a legfeljebb 600 wattos maximálisan megengedett teljesítményű és legfeljebb 25 km/h tervezési sebességű elektromos meghajtású kis- és mini rollerek használata azokon a közutakon, amelyeken a kerékpározás engedélyezett.

Új hozzászólás Aktív témák