Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Reggie0

    félisten

    válasz FeniX- #24971 üzenetére

    Az en rolleremen tomor gumi van es meg sosem kaptam defektet, pedig minden vackon mentem mar at.

  • PociAti

    őstag

    válasz FeniX- #24971 üzenetére

    "No, de akkor visszatérve az eredeti kérdéskörre: mivel lehet a leginkább védekezni a defekt ellen?"

    Én már legalább 30 hozzászólást írtam defekt témakörben, de még egyetlen defektem sem volt.
    Úgy érzem túl van lihegve a téma.

    Ehhez több dolog hozzájárult, elsősorban az első szériás Xiaomi rollerek, amelyeknél a tulajdonosok gondatlanságból - és/vagy lágyabb lengéscsillapítás miatt - alacsony keréknyomáson használták a rollert, ezáltal nem valódi defekt jött létre, hanem a belső elmozdult a külsőhöz képest, kidörzsölődött. Ezt a jelenséget elég későn ismerték fel, addigra nagyon sokan megszívták. Ezt a felépítés még a 2. generációs Xiaomiknál is megvolt, addigra ezek a rollerek uralták a piac bő 50-70%-át. Szerencsére a "típushiba" elterjedésének hírével egyidőben kezdtek széles körben megjelenni az akkus kompresszorok, melyek a pumpálást könnyűvé tették.

    Lényeg, hogy az ebből a problémából eredő defekttől való parázást már nehéz lesz kiirtani a köztudatból.

    Az első generációs Xiaomiknak nem volt annyira erős a külső köpenyük, mint az utódoknak, de erre a jelenségre a szerelők is aktívan ráerősítettek, hogy az ő portékájuk sokkal jobb, a gyári pedig egy rakás szar. (Aztán látva a példákat, hogy gyárival megtehető 4000 km, egyes szervizekben használt kínai külső pedig 1500 km után teljesen elfogyott. TUOVT, PMT és egyéb márkáknak tényleg jóval a gyári CST köpenyek fölött vannak, de árukat nézve más ligában játszanak.)

    A defektek leginkább 2 tényezőre voltak leszűkíthetőek, hanyagságra és pechre.
    Modern rollerek már jellemzően tubeless gumikkal rendelkeznek, kevésbé érzékenyek a lapos használatra, de használni biztosan nem használ nekik. Például az oldalfal merevítő szálaknak.

    Aztán vannak a fizikai jellemzők, mint a sebesség és tömeg is biztosan közrejátszik a defekt elviselésének a képességében.

    Fémdarabon, üvegszilánkon átmenni, vagy egy királydinnye tüskéjét beszedni pech. Ezekkel nehéz mit kezdeni. És talán a slime se lenne megoldás. Lassabban kell menni ilyen szakaszokon és próbálni kikerülni a veszélyforrást. Pl. nagy ívben kikerülni az üveget tartalmazó szelektív kukákat.

    Ha meg defekt van, el kell vinni a szerelőhöz (vagy otthon nekiállni a javításnak).

    Nem ismerek olyan aktív védelmet, ami ne járna hátránnyal, vagy költséggel. Az extra kiadást lehet inkább jobb köpeny megvételére kellene félretenni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés