- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mr.Csizmás: Bestbuy travel, utazós, kirándulós topic - szállások, jegyek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GAI: 150k+
- votlage71: Kábel menedzsment
- Balázs2: Gmail
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- GoodSpeed: AMD Ryzen 9 9900X (100-100000662WOF)+ Samsung 990 PRO 2TB MZ-V9P2T0BW
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
pescara #20024 üzenetére
Bér-rollereket akarták betiltatni.
Csak a roller ellenes sajtóhadjárat részeként gyakran kimaradt az idézett párizsi szavazásról szóló cikkekből, h mindez csak a bér rollerekre vonatkozott.
Nyilván ahogy nálunk is, ott is inkább a turisták által használt bér rolleresekkel van a probléma.
De olvastam olyat is, h aztán arra hivatkozva, h a nép nem kér a bér rollerekből, ki lehetett volna akár terjeszteni az összes rollerre, hiszen a nép nyilván ezekből sem kér címszóval.
Kapott a roller ellenes brigád egy pofont.
Innentől be lehet fejezni a tilcsákbe, mindenki utálja mantrázást.Az egy más kérdés, h sok a felelőtlen rolleres, de inkább azokat szabályozzák (megfelelő mértékű büntetésekkel), így kordában lehetne tartani a rollereseket sztem.
Úgy nem, ahogy ezt idehaza tették:
www.miskolci.hirek/nagyon-enyhe-buntetessel-kinaltak-meg-a-kerekparost-aki-halalra-gazolt-egy gyalogostHát ha ilyen enyhe büntetéseket osztogatnak, akkor semmilyen visszatartó ereje nem lesz.
Vagyis nyugodtan lehet a járdán rollerezni 10km/h sebességnél gyorsabban is.
Ha meg még több baleset lesz, elkezdi "a nép" követelni, h tilcsákbe', és a nép hangját meghallgató bölcs, okos, művelt, tanult, intelligens, előrelátó, (fideszes) városvezetés enged a nép akaratának.. -
Na, ki tudja mi lett a párizsi roller ellenes népszavazás eredménye?
"Rettegjetek rxhadt rolleresek, be lesztek tiltva, majd meglátjátok, végre Párizsban ott lesz a példa, a zemberek utálják a rollereket, és nem kérnek belőlük!"Azt mi lett?
Tessék:
A szavazásra jogosult 1.300.000 ember mindössze ~7.5%- a ment el szavazni.
Ez durván 100.000 ember.
Ennek a 100ezer embernek a 90%- a szavazott a rollerek ellen.
Ez a TÖBBSÉG. Ez az alig 100ezernyi hangoskodó szerette volna az akaratát rákényszeriteni a többire.Ohhh wait... Idehaza nemrég egy hasonló (kudarcos) konzultáció után azzal plakátolták tele az országot, h a magyarok 97%- a egyetért a hangoskodó kisebbséggel...
-
-
válasz
spider23 #20012 üzenetére
Nem tudom.
Én bankkártyával fizettem a számlámról.
Már 12x vettem onnét rollert, mindegyik működött.
Nincs Revolutom, az miért jobb, mint a bankszámláról fizetés?Paypalnek ismerem sz előnyeit, de azzal kb 10ezerrel több lett volna, így maradtam a sima kártyás fizetésnél.
-
válasz
pescara #19981 üzenetére
470Euro a Sharkset elöre hátra.
Nem éri meg, de mivel nálam van pénz lóvéra, belevágtam akkoriban.
A felszerelése volt egy agymenés, de már el is felejtettem. Jó menni vele, de mondjuk én kikerülöm amit lehet, macskakő pl ezzel se jó, bár erre számitottam is.
Túl kicsik ezek a kerekek az úthibákhoz. -
-
válasz
CPT.Pirk #19966 üzenetére
Használt nem érdekel?
220ezer egy új Pro 2-es.
Ennyiért már DHGateről G30-at lehet venni.Rendszeresen hirdetnek alig használt, szinte új rollereket kevés km-el, kevés töltési ciklussal, akár még évekig tartó garanciával, sokszor még a doboza is megvan.
Ezeket 10-15ezer km-re tervezik, párszáz km az semmi; ugyanígy az akkumulátornál néhánytíz teljes töltési ciklus az még szinte új akksi.Mi 3: 130-150ezer
Pro 2: 150-180ezer
F30, F40: 150-170ezer, stb. -
válasz
CPT.Pirk #19966 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km (max 20km/h)
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 45km (10"-os)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S
M365 Pro = Pro2Segway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim) -
-
válasz
DigitXT #19939 üzenetére
"Ismét rollerbűnözőket fogtak a hétvégi rendőrségi akcióprogram keretében.
Mint azt tudják, hétvégén a rendőrség razziát tartott, kitelepültek a főbb bicikliutak mellé, és ellenőrizték az azokon haladókat.
Rendkívül veszélyes rollerbűnözők is a horogra akadtak, akik teljesen üres bicikliutakon merészeltek, ahogy ők nevezik "csapatni" mintegy 50-70km/h-s sebességgel.
A rendőrség a polgárőrséggel karöltve azonban a hétvégén civil járművekből fedélzeti kamerákkal rögzítették, ahogy átlépik a sebességhatárt, és tartósan "gurulnak".
Még azt is rögzítették, ahogy egy felbukkanó kerékpárost észlelve azonnal lelassítanak a kerékpáros által is használt 25-30km/,h-s sebességhatárig. Félelmetes.
Fekete, többnyire teljesen zárt bukósisakjuk félelmet kelt az ilyen látványhoz nem szokott falusiak tekintetében, erről megkérdeztünk néhány helybélit is, de csak kamerán kívül merték elcsukló hangon elmondani, h annyira rettegnek már a kertjük végében húzódó bicikliúton elhaladó rolleresektől, h zajvédő fal telepítését kérték a polgár jenőtől, mert az elektromos rollerek surrogó hangjától már kikészülnek idegileg.Az ún pálcikarollerek közül néhány igen veszélyes Aovo típust is elfogtak, amik köztudottan nem 25km/h-val tudnak csak haladni, hanem akár 35km/h-val is.
Rendkívül szomorúnak nevezte Lázár János, a rendelet aláírója, h a rollerbűnözők semmibe veszik a (NER holdudvarához tartozó) szakértők által meghatározott sebességhatárokat, kerékméreteket; pedig a "Nemzeti Roller Szerelő Központ"-ok bármelyikében átalakítják az elavult nézetek alapján gyártott, ún "kiskerekű" Segway, Xiaomi rolerek kerekeit az ujonnan meghatározott 12"-os mérete.Jelenleg szakértők bevonásával vizsgálják, mennyire terheli meg egy egy gyorsasági roller a kerépárutak minőségét..
-
-
-
-
Az-az. A rollerkentauros csoport.
Az a gond az ilyen csoportokkal, h a neve nem takarja a valóságot.Valaki rollert akar venni.
Beírja a Facebook keresőbe, h roller.
Kiadja a legtöbb taggal rendelkező csoportot elsöként.
A neve: "Elektromos roller közösség"
Belépsz, beírod, h vennél rollert, keret mondjuk 250ezer.
Belinkeli valaki a DHGateről a G30-at 230ezerért.
Törlik a hsz-t.
És beírja a Rollerkentauros csávó, h 250ezerig van F40, G30LE, Pro 2.
Szerencsétlen érdeklődő meg megveszi a G30 helyett valamelyik kisebb akkus rollert, és nem is tud róla, h létezne ugyanannyiért G30 is.Szerintem ez csalás.
Igenis azt kellene kiírni, h Futureboard - Rollerkentaur - Ultimate csoport.Az összes ilyen-olyan csoportnál kötelezném, h amennyiben csak egy üzlet nevében szabad ajánlani terméket, akkor a csoport nevét is kötelező ennek megfelelően elnevezni.
Teljesen mindegy, h a csoport leírásában ott van, h csak rollerkentauros termékeket szabad ajánlani.És mielőtt azzal jönne bárki, h dehát nekik ezt a csoportot fel kellett épiteni, meg brand, meg ezzel mennyi munka van/volt, stb - ez rizsa. Onnantól kezdve, h egy megtévesztő csoportelnevezéssel bevonzották a 6500 tagot, ill. a Face keresöalgoritmusa a nagy létszámú csoportokat első helyeken mutatja, már illene vagy a csoport elnevezésének megfelelően viselkedni, vagy bevállalni, h ez brand specifikus csoport, nem általános rolleres csoport.
Mert mondjuk ha valaki megveszi az F40-et, aztán 25km-t tud megtenni vele, lehet, h örökre megutálja az összes rollert, miközben ha tisztességesen tájékoztatva lett volna, más lenne a helyzet.
-
-
-
válasz
akerbis #19778 üzenetére
A lista nem az ajánlott rollereket tartalmazza, pusztán tájékoztató felsorolás, h átlátható legyen a különbség az egyes modellek között azoknak, akik nem ismerik a termékpalettát.
Ezeknél drágább rollereket nem is tartalmaz, ezért nincs rajta az E-Twow sem.(Kérdésedre a válasz: a 250W-os Xiaomik is ugyanolyanok, mint más gyártók 250W-os modelljei.)
Amit kinéztél az meg miért nem képes beleírni a hirdetésbe a típust?
Nincs olyan túl sok féle, h ne lehessen feltüntetni.
A trepni alján oldalt rajta van, ha esetleg nem tudja.
Ennyiért mondjuk mindegy, végülis 2km-re megteszi.Ami a vízállóságot illeti, használhatod esőben is.
Fröccsenő víz ellen védettek. De ahogy feljebb írták, csak korlátozottan, szóval nem árt óvni a víztől.
Ha nagyon alapos akarsz lenni, szilózd ki a kábelek kivezetésénél a réseket, illetve a kijelzőre vegyél egy fóliát, vagy ragaszd le celluxxal, a gombnál be tud ázni.Rásegiteni amúgy is rá kell, be kell lökni, h elinduljon. Utána meg már nem fogod lábbal hajtani, mert kényelmetlen, mivel nem a föld felett van pár centivel a taposó, mint a lábbal hajtós rollereknél.
Amikor megveszel egy új rollert, párosítani kell az applikációval, különben nem is lehet használni.
Az appban lehet pl állitani, h a lámpa folyton égjen, vagy csak ha belapcsolod, vagy gázelvételkor automatikusan villogjon a hátsó lámpa, vagy csak ha ténylegesen fékezel is, tempomatot ki/be kapcsolni, megtett km-eket mutatja, ilyesmik.
Semmi extra, de az eladó lépjen ki belőle mikor megveszed a rollert tőle.
Lezárást fekesleges használni, mert egyrészt feloldható (aki ért hozzá), másrészt pár óra múlva felold auto stikusan, szóval inkább egy zárat tegyél rá. -
válasz
Reggie0 #19770 üzenetére
Nem, de a 36V-os akkupackból nem lehet annyi Ampert kiszedni, ami kell ahhoz, h ne 13-al, meg 17-el vánszorogjon felfelé az emelkedön a roller.
Ha nincs teletöltve a 36V-os akkupack, akkor halott ügy emelkedőre menni vele, míg egy 48V-os akksi még ha félig van, is használhatóbb.
Nyilván sarkitottam most ez utóbbi mondatban, de ettöl még a pálcikarollerek nem lesznek az emelkedők bajnokai. :/ -
válasz
csinti73 #19756 üzenetére
Az egyesről van ismertető youtubeon.
Az az izéjük ezeknek a ritka rollereknek, h mi van ha meghibásodik valami? Van hozzá alkatrész? Tuti?
A Segway, Xiaomi rollerekhez azért többnyire bármelyik rolleres szervizben adnak a polcról bármit.
DE pl a Mi 3-hoz, ami kb egy éve van a piacon, még mindig nincs "bármi", nem beszélve a Mi 3 Lite-ról, amit kb fél éve adtak ki.Mert sajna ez úgy van, h beviszed a noname rollert a szervizbe valami hibával, ők szétszedik, megállapitják, h mi a baja, pl vezérlőcsere, mert ismeretlen van benne, nem tudnak hozzá mit csinálni, ajánlják, h tegyünk bele másikat, amit meg már drága javîtásnak tartasz, ezért nem kéred, és akkor a két órányi munkadíjat sem akarod kifizetni, amit azzal töltöttek, h szétszedték, ill. kiderítették a hiba okát..
Mert a legtöbb noname roller tulaj úgy gondolja, h azt szerintük nem kell kifizetni...
A megoldás meg pár ilyen eset után az, h inkább be se veszik javításra az általuk nem ismert rollereket.Inmotion S1? Azon is van lengéscsillapító, ami elég jó is rajta.
-
válasz
akerbis #19753 üzenetére
Használt rollernél a megtett km-eket érdemes megkérdezni, illetve a töltési ciklusok számát.
Ezeket 10-15ezer km-re tervezték, párszáz km az semmi.
Ugyanígy az akkumulátornál is: néhánytíz töltési ciklussal még szinte új a roller, kb 500 teljes ciklus után még mindig 70%- osnak illik lennie az akksi kapacitásának.Használt árak:
Mi 3: 120-150ezer
Pro 2: 150-170ezer
F30: 160ezer
Ilyesmik. 50ezerért nem lehet rollert venni.
Az Essentialt nem ajánlom, hiába lenne elég a 10km-es hatótáv, meg a 20km/h-s sebesség.
Bár végülis ha 80ezer körül találsz egyet, megveszed, még az is lehet, h beválik. -
válasz
akerbis #19752 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi - 8.5"-os kerék
Essential.........250W 20km (max 20km/h)
1S....................250W 30km
Mi 3 Lite..........300W 20km (dobfék)
Mi 3.................300W 30km
Pro 2...............300W 45km
Pro 4...............350W 45km (10"-os)
Tömlős gumik
Tárcsafék hátulKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S
M365 Pro = Pro2Segway - 10"-os kerék
F sorozat:
F25.............250W 20km
F30.............300W 30km
F40.............350W 40km
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulD sorozat:
D18.............250W 18km
D28.............300W 28km
D38.............350W 38km
Tömlős gumik
Dobfék hátulMax sorozat:
G30............350W 65km
G30LE........350W 45km
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Monorim) -
válasz
akerbis #19750 üzenetére
"A specifikáció amiket írnak a jellemzésben jól hangzanak"
Nem hangzanak jól.
Ez egy 24V-os roller; nagyon erőtlen. Kisgyerekeknek való.
A jelenleg futó pálcikarollerek 36V-os rendszerűek. Ez kell hozzá, h normálisan lehessen használni.
(48V-os rollerek meg felmennek az emelkedőkre is, és 40-50-el tudnak menni.)És egy jótanács:
NE vegyél 250W-os motorral rollert, akármire is akarod használni. -
-
válasz
Tomi881 #19694 üzenetére
Ha a hazai árát nézem a G30-nak, akkor ~400ezerért az F65 nem sokkal több már, de legalább erősebb a motorja, 48V-os,
szélesebb a trepnije, és beépített irányjelzők is vannak rajta.
Ez utóbbi egy nagyon jó dolog, ezt hiányoltam a Pro 4-ről is, h igazából a nagyobb méreten kívül semmit se tettek hozzá a pálcikaroller státuszhoz, pedig a helyzetjelzők szerintem nagyban hozzájrulnának a rollerek elleni közutálat csökkenéséhez.Van ahol nincs bicikliút, úton kell haladni, és ott nagyon jól jönne, ha lehetne indexelni, látná a forgalom többi résztvevője, h mégis mit tervez a rolleres.
-
-
válasz
pescara #19693 üzenetére
Hát 50 Eurot megér a nagyobb akksi, meg főleg a hátsó kerék hajtás.
Az jó ötlet volt egyébként, h kipróbálnád. A G30-nak bér roller verziói is vannak, sokkal nagyobb akkupackkal.
Utána már el tudod dönteni, h megfelel-e ergonómiailag, ill. motorerőben.DHGateről nem tudod megrendelni?
600Euro alatt maradnál vele. -
válasz
Tomi881 #19694 üzenetére
A 100kiló nem feltétlenül a mechanikára vonatkozik, az bírni fogja, inkább a motorerő az ami kevés ilyenkor, mármint a 120kiló mozgatásához. Ezért írtak rá 100kilót.
Hát ha a Pro 2 is használható volt ezekkel a sebességekkel, akkor a G30 jobb lesz, mint a Pro 2; de hát nyilván az F65 újabb már. Erősebb motor, indexek.
Sztem a G30 csak DHGateről éri meg, a hazai ára az túl sok érte, annyit nem ér.
Akkor inkább valamelyik keveset használt példány a Hardverapróról.
-
válasz
pescara #19680 üzenetére
A G30 kb a legnagyobb a pálcikarollerek között, ezt most a Pro 4 is tudja már.
G30D német verzió 20km/h
G30E EU verzió 25km/h
G30P global (USA) verzió 20mph20mph =~ 30km/h
Az L verziók (G30LD, G30LE, G30LP) pedig ezeknek a kisebb akkus verziója (picit rövidebb, és a platni is rövidebb), 45km-es hatótávval.
Nekem volt/van rajta tempomat, bár én nem használom.
Arrafele nem akciózzák a Pro 4-et?
500 Euro körül már megérné. -
válasz
pescara #19646 üzenetére
Na a G30LE tipikusan az, ami idehaza pont annyiba kerül, mint DHGateről a G30P.
Akkor meg már inkább a teljes G30-at veszem meg, nem a "butítottat".
Ennyi erövel egy F40, D38, Pro 2 is kb ugyanezt tudja. Vagy ha a Pro 4 ugyanennyi lenne, akkor kb egálban lenne a tudásuk. -
válasz
pescara #19677 üzenetére
Athénba nem lehet DHGateről rendelni?
A Xiaomi nem jobb.
A kettő közül sztem azt kell venni, amelyik árban jobb, és ez a G30.A Pro 4 csak akkor érné meg a G30 helyett, ha olcsóbb lenne.
Hatótáv egyébként a hirdetett 55km helyett csak 45km. Ezt is hozzászámoltad? A roller dobozán csak 45km hatótáv szerepel. Az akksija ugyanakkora, mint a Pro 2-ben van, így kb annyit is megy el. (~35km)
Azért a G30 picivel többet tud.
Ráadásul a global verzió (G30P) alapból 30-al megy 25 helyett. Hosszabb utaknál jól jön, ha hamarabb odaérsz valahová a nagyobb sebesség miatt. -
-
válasz
pescara #19671 üzenetére
Jól hallotad, a Pro 4 még új, nincs hozzá semmi.
G30 meg régi, elterjedt.
És hátsó kerekes, ami el is döntheti akár a kérdést.
Hogyhogy olcsóbb?
Pro 4 300körül van, G30 meg 230-240ezer, az aktuális Euro árfolyamtól függően - mármint DHGateen; máskülönben nem éri meg megvenni.
Pro 4 addig érte meg, míg az Auchanben ~190 körül adták. -
válasz
kzse83 #19632 üzenetére
Az egyiken zselés gumik vannak, a másikon belső gumis kerekek.
A dobfékes is jól fog, emiatt sztem nyugodtan választhatod azt. Ezek miatt kerül kevesebbe a D sorozat, plusz az akksik is érdekes méretűek.
F40-ben pl ugyanakkora mint az F30-ban, ill a D38-ban.Ennyiért viszont már vehetsz G30-at is, vagy Inmotion S1-et. 190centihez nem árt egy nagy roller.
-
válasz
Peaceliker #19627 üzenetére
Ja, nem akartam megvenni, csak kiváncsi voltam, h miért nem ajánlott roller.
Azt hittem valami konkrét gond van ezzel a típussal. -
válasz
Peaceliker #19623 üzenetére
400-ért van kint, két fékes, a legnagyobb akkupackkal.
Azt hittem ár/érték arányon kívül valami más baja van.
-
-
Üdv!
Dualtron mini
Miért nem ajánlott roller ez?
Egy hirdetésben volt kint.
És a kommentek között volt, h ez pont olyan Dualtron, ami nem ajánlott.
Miért?
Adatlap alapján inkább txk frankónak tűnik. -
-
válasz
PociAti #19577 üzenetére
Nem nyitottam meg a cikket eddig, de most végignéztem.
A "Jövő Mobilitása Szövetség" az miféle gittegylet?
Miért ilyen idiótáktól kérnek tanácsokat?Első pontjuk a javaslataik között:
"1
Azt szeretnék, hogy 25 kg alatt számítson egy elektromos rollernek kinéző eszköz elektromos rollernek, efölött segédmotoros kerékpárnak. Feltétele lenne még az elektromos roller státusznak, hogy az eszköz összecsukható legyen, ne legyen rajta ülés, és állóhelyzetből csak lökésre induljon el, tehát pusztán gázadásra ne. A közösségi rollerek kivételt jelentenek, ezek más típusú igénybevételre lettek tervezve, mint az elektromos roller kategóriába sorolhatók."Mi ez a súlyhatár bxromság?
Kerékpároknál is van súlykorlát?
Miért, a bicikliutakra nem lehet 25kilónál nehezebb rollerral/biciklivel rámenni?
Hogy jön ez ide, h milyen a roller súlya?
Nem txkmindegy a roller súlya, wazz?!Lökésre indul, vagy nem kell meglökni, nem mindegy?! Kifejezetten hátrányos egy 20kilós rollert lökdösni, főleg emelkedőn felfelé.
Ahol nincs bicikliút, és az út szélén kell haladni, de keresztezödésekben meg-megállni, ott mekkora szivás tud lenni, h feltartom az autósokat mire belökdösöm a szxromat, hát inkább gombnyomással indulok, azt pillanatok alatt felveszem a forgalom ritmusát, nem tartok fel senkit.Bérelhető elektronos kerékpároknál is pont ezt rühelltem, h nem bírja elindítani a bicajt az ember, mert pl a pedálokat nem lehet olyan irányba állítani, h egyből taposni lehessen, ha épp úgy sikerült megállni vele, h rossz szögben álltak a pedálok, egy örökkévalóság volt egy-egy kereszteződésből kikecmeregni, pláne, h dögnehezek az ilyen bér-biciklik, alig akartam megmozdulni induláskor, mire felgyorsultak értelmezhető sebességre, azt közben meg minden körülöttem levő autós azt nézi, h mit bénázik szerencsétlen bicajos...
Párszor használtam, aztán visszaadtam a kártyát inkább (a cégünk adott ingyen használható kártyákat ha igényelt valaki).
Txmindegy, hány kiló a roller, forgalomban az úton haladva kereszteződéseknél szívás belökdösni a Xiaomit is, teljesen mindegy, h 3 vagy 5km/h-ra kell lökni.
Minek ilyen szabályt beletenni a szabályozásba?
Nem teljesen mindegy, h ki hogy indul el a rollerrel?Az összecsukhatóságról elmondtad te is már.
Nem hiszem el, h ilyen ostobaságot képesek beleírni egy jogszabály-tervezetbe.Az ülés meg megint számomra nincs jelentősége, ha valaki akarja, had használja.
Ugyanez a Wattról is a véleményem.
Már most rengeteg a 300 helyett 350W-os, de 25km/h-s roller, és most is fognak érkezni még 25-re korlátozott, de nagyobb teljesitményű rollerek.
Tökéletes példa az enyém is:
Átépitve 48V-ra, megfelelő méretű akkupackkal az eredeti 350W-os motorral 50-55-ig tudok felgyorsulni.
Lehet, h többet is menne, de még nem voltam olyan hosszú útszakaszon vele, ahol tovább is tudtam volna hajtani - nem mintha akarnám.
Mindenesetre ezek alapján teljesen felesleges a Wattokat korlátozni, nem attól függ a roller végsebessége.
Ha akarok, tudok 25-el menni, vagy többel is akár a mindössze 350W-al is. -
-
válasz
j_szilard #19578 üzenetére
Vidd be hozzájuk, vagy bármelyik másik rolleres szervizbe:
rollex.hu/Szoftveres-modositas-xiaomi-ninebot-roller -
-
Mi az a V3$ level?
DHGateen level V3$ tag lettem. -
válasz
Peaceliker #19546 üzenetére
Ja értem, személyesen nem lehet elmenni a rollerért. Hardveraprón még elmegy az előre utalás, de Jófogáson ki az a marha aki egy ilyenbe beleugrik?
Bár a kérdés költői, tudjuk, h vannak ilyenek.
-
-
-
-
-
Igen, közben néztem, egy "terem".
Érdekes, azt írták, h a nem leláncoltak között gyakori volt a lopás.
Hát gondolnám, h az ilyen helyeken minimum van kamera, már csak azért is, h ki lehessen tenni közszemlére aki erre vetemedik.
Gondolnám, h az ilyen helyeken azért nagyjából ismerik egymást az oda járók. Eszembe nem jutna pont ott lopni olyanoktól, akiket ha máshogy nem is, de látásból ismerek. -
Ezt a képet én is láttam, de azt hittem valami német szaküzlet.
A cégemnél hasonlót akartak, h a rollereket majd így összecsukva kell eltenni. Szerencsére megértették, h ezt ne olyanok döntsék már el, akik nem használnak rollert.
Sok ember sose csukja össze, plusz sáros/koszos, plusz némelyik nagyobb dögnehéz ahhoz, h emelgesse az ember. :/ -
válasz
Casseius #19447 üzenetére
Ilyen roller volt, ami kigyulladt tegnap:
http://momo-design-aro-85.html -
válasz
Casseius #19425 üzenetére
Ez nem fordítva volt?
Mármint nem a rolleres csávónak volt Allianzos biztosítása a rollerre.
Hanem az autósnak volt Allianzos a KGFB biztosítása.És az autós okozta a balesetet.
És a roller javítási költségét így az autós biztosítója, az Allianz állta, és ezért kellett Allianzos számlát írni a javításról. -
-
-
Hát igen, hamarosan megjelenik a Xiaomi u l t r a, és kb mint a mindentvivő Lola T volt az autós kártyában, olyan egetrengető lesz (írónia on), ezért gyorsan ki kellett adni mindenféle újdonságot, amit eddig rejtegetni kellett a vásárlók elől, tervezőasztalok fiókjaiban.
400/450W-os motorok, szinte mind hátsókerék hajtású lesz, lengéscsillapítók, indexek, hatalmas akksik.
Végre továbbléptünk a pálcikarollerek korlátain. -
válasz
Thunderzolee #19370 üzenetére
Tessék, itt egy vadonatúj D38 is 150ezerért.
-
válasz
Miikee #19362 üzenetére
Érdekes egyébként, a G30-ból eddig is volt első lengéscsillapítós verzió, de nincs kereskedelmi forgalomban, csak a kölcsönzőknek adják.
https://www.ninebotSNSC2.3Brochure.pdf -
válasz
Revolit #19371 üzenetére
Nekem is kb ez a véleményem.
Ahhoz a sebességhez elég a dobfék.
Plusz én inkább előbb elveszem a gázt, hagyom kigurulni a rollert, közben meg lecsökken a sebesség, féket alig kell használnom.De olvastam már többektől, h amolyan "agresszív" vezetési stílusuk van, és folyamatosan használják, és a tárcsafék masszívabban fékez, ezt mondjuk nem vitatom.
-
válasz
Miikee #19368 üzenetére
Két-három délutánom is ráment mire végeztem vele.
Kár, h nem úgy érkezik, h a kisebb részek már össze lehetnének szerelve.
Megnéztem jópár tutorial videot, mert a gyári szerelős film után még maradtak sötét foltok; vannak félórás videók, meg 50 perces is.
A gyárilag hozzáadott szerszámokhoz még kelleni fog, ha nincs saját imbuszkulcs-készlet, villáskulcsok, akkor sztem inkább neki se állj. A hozzáadottaknak rövidebb a nyele, kicsi az erőkar, inkább használj egy-egy szett saját szerszámot.
Kinyomtattam a pdf-et, sorbaraktam, és ráraktam az adott lapokra az alkatrészeket - már amit felismertem; így átláthatóbbá vált.
Az elsőt már korábban átszereltem, az simábban ment.
A hátsó lámpánál vigyázz, mert én kábé kitéptem a csatit a foglalatból, későn vettem csak észre a videóban, h azt szét kell húzni, aztán nekem magától kicsúszott végül ahogy rángattam, de hát meg is sínylette a csati (ugye egy kis pöcköt kell ezeken benyomni mielött széthúznánk), amikor a 48V-ra átalakítást csináltam, akkor észrevették, h törött, és kicserélték. <--Jópont a Rollexnek.
A motorkábel épp hogy elér, azt is szépen kell fogdosni, nem rángatni.
Asszem ennyi. -
-
-
Van itt egy nagyon jó írás a Xiaomikhoz való Monorim első lengéscsillapítókról:
facebook.com/groups/roller/monorim-szetszedtem/
Nagyon hosszú, de érdekes volt elolvasni.
-
-
-
-
válasz
Tomi13 #19277 üzenetére
Jó kérdés.
Az Inmotion S1 csak 30-al tud menni, és nem lehet mókolni.A G30P is 30-al megy, de lehet módosítani rajta.
A lengéscsillapító az egyiknél van, másikhoz max venni lehet sok pénzért pluszban.
Mindegyik nehéz, nagy, bér roller méretű.
Az Inmotionból létezik S1F verzió, ami 40-el is tud menni, de azokat meg nem lehet ennyiért megvenni. :/
Nekem Inmotion is van, szeretem, jó roller, de sajna csak 30-al megy. Arra várok, h valahogy meg lehessen oldani a sebesség feloldását.
-
-
-
-
válasz
PociAti #19254 üzenetére
Köszi, ennyire részletesen már nem emlékeztem rá.
Most már megjegyeztem.Mondjuk továbbra is az a véleményem erről, h pont ezért kell nagyobb akksival venni a rollert. (pl Mi 3 helyett Pro 2)
Ha pár év múlva már érezhetően kisebb a kapacitása az akksinak, még mindig bőven elérni vele mindenhova, miközben egy kisebb hatótávú roller már lehet pont kevés lesz ha elkezd érdemben csökkenni az akku kapacitása. -
válasz
INGJOKE #19252 üzenetére
A gyári érték a kézikönyvben 3-3.5bar.
Persze testsúlytól függően ez változhat.A 4-5baron, (vagy akár 6-on) használt roller az jó, mert nagyobb a hatótáv, nehezebben lesz defektes, de minden rezdülést átad az útról (nemcsak az utasnak, hanem az elektronikai áramköri elemek forrasztásainak is) kanyarokban a tapadás (bedöntve) nem valami megbízható.
A belsőt 2-2.2bar környékén kezdi kidörzsölni a külső gumi, szóval attól azért nem kell tartani, h ha nem 4 bar fölé fújjuk a kereket, akkor mindenképpen ártunk neki.
De próbáld csak ki 3baron mennyivel másabb ugyanazon az állandó útvonalon az úthibákon átmenni. -
válasz
Tomi13 #19248 üzenetére
Ez nem az akksi állapotáról készült; másik képernyőképet kérj (Battery fül), ahol látszanak a cellák külön is, és az is, h hányszor volt töltve.
Ez a 65% azt mutatja éppen mennyire van töltve.
Az a 101km összesen aüit mentek vele? Ez uj roller?500 töltési ciklus után kezd merülni a kapacitás.
És 10-15ezer km a tervezett élettartam pl motorrra.Példa:
-
válasz
INGJOKE #19247 üzenetére
A túlfújt gumik nagyon átadják az út minden rezdülését. 4.1bar már jó messze van a 3.5-től.
A villamossíneket lengéscsillapítókkal is észre fogod venni, ezeknél érdemes lelassítani így is, úgy is.
Ha spórolni akarsz a költségeken, elég ha előre veszel, azzal már eléred, h ne repüljön ki a kormány a kezedből rossz úton.Én a Rollexben Újpesten csináltattam a rollerem, miután másik két rolleres szervizben gusztustalanul beszéltek velem (nem nehéz észrevenni, ha valahol lenéznek, flegmáznak), itt viszont kifejezetten segítőkészek voltak, pillanatokon belül annyi mindent elmondtak, h rögtön képbe kerültem egy csomó műszaki dologgal kapcsolatban.
Nagyon jól magyarázták, h mit miért kell, vagy hogyan, stb.Azt hiszem a rolleres szervizek weboldalain kint vannak, h mennyiért szerelnek dolgokat, pl a lengéscsillapítókat mive fáj felszereltetni.
Én mondjuk Sharksetet vettem, ehhez a gyártó szerszámokat is biztosít. Az mondjuk vicces volt, h a gyári cucc leszedéséhez nem mindegyik kulcs volt jó, azokhoz sajátot kellett használnom, de hát végülis érthető, h a Shark a saját cuccához adja a kulcsokat, nem a gyári villa leszereléséhez.
Monorimmel azért vigyázz, mert csattog a rugó, pláne ha fémházast veszel - esztétikusabbnak tűnik, de rosszabb. Légrugóra meg úgysem akarsz majd költeni.
Én ezért vettem inkább G30-at, és arra a lengéscsillapítókat. Xiaomira sztem kár locsolni a pénzt.
-
-
válasz
Peaceliker #19237 üzenetére
-
-
-
válasz
pescara #19223 üzenetére
Ja, igen, szervizben egyáltalán nem biztos, h elismerik, h ez garanciális probléma lenne, mivel ez nem okoz működési zavart, az meg nincs előírva, h milyen hangja kell legyen.
Az, h nem olyan a hangja, amit szeretnénk, még nem ok arra, h cseréljék. Pláne ez kopó alkatrész elvileg.
Mittudomén, ki ne találják, h biztos lepadkáztad a kereket, azt attól kezdett el kotyogni a csapágy.Én úgy voltam ezzel, h mivel előtte több helyen is olvastam, h aki komolyan gondolja ezt a rollerezés dolgot, az cseréltesse ki a gyári noname csapágyakat márkás csapágyakra, így mindenképp pénzbe fog kerülni, ezért nem zavart.
Azon mondjuk meglepődtem, h eleinte ahogy használtam a rollert, éreztem, h valami nem stimmel. Nem gondoltam volna, h ilyen hamar előjön ez nálam is.
G30 egyébként, nekem hátul van a motor, elöl csak szabadonfutó a kerék.
-
Ugyanígy vagyok én is vele.
Reggel elmegyek vele a 20fokból dolgozni.
Kint van hidegben egész nap.
Ha hazaérek vele, muszáj pár órát várnom, h szobahőmérsékletűre melegedjen.
Vagy el is felejtem tölteni.
Ha nem járok a garázsnál, gyakori, h elfelejtem tölteni.A másik héten meg délutánra megyek, egész este kint van, éjfélkor hazaérek, akkor meg pár órát várnom kéne, h tölteni lehessen; de lefekszek inkább aludni, azt csak reggel töltöm - ha el nem felejtem, h tölteni kellene.
-
-
-
válasz
pescara #19206 üzenetére
Nekem a gyári csapágy volt ilyen.
Lehet, h még évekig bírta volna, nem értek hozzá, de kicserélték, és már nincs az a hang. (G30 elsőkerék)Még iskolás koromban a suliban tanműhelyben hozott a szaki olyan kisfilmet, amin meg volt szorulva egy leégett motor forgórésze, szétszedték, és a csapágygolyókat tartó kosár úgy szét volt töredezve, h teljesen beállt a törmelék a golyókkal, és a motort megállitotta, majd védelem híján addig szenvedett míg elégett egyik tekercs, és végül átégve a szigetelés, leállt a motor.
Arra még emlékszek, h alacsony fordulatszámú, és nem túl nagy teljesítményű motor volt (talán kW-nyi se).Na ez lebegett a szemeim előtt, mikor észrevettem, h mintha valami nem stimmelne az első keréknél. Hol jött a hang, hol nem. Bár nem ismerem a kerékben levő csapágy paramétereit, felépítését, de mondom mi lesz, ha ugyanúgy széttörik a belseje, netán úgy megszorul, h nullára fékeződik, azonnal lesatul, én meg fejreállok, azt ott halok meg.
Lehet nem is volt rossz, de mivel olvastam már több helyen róla, h ezekben sajnos a legócskább csapágyakat használják, inkább kicseréltettem mikor amúgy is átalakíttattam az akksit benne. -
válasz
BerserkGuts #19204 üzenetére
Te jo ég. Ezen a Halo Knighton mi az az első lengéscsillapító? Saját rugó gyáruk van nekik?
A vonatkozó szakirodalom szerint ez a négyrugós megoldás nem szokott jobb lenni a kétrugósnál, sőt.Amúgy ezekkel a noname rollerekkel az szokott inkább a gond lenni, h pl vékonyak a vezetékek benne, ha folyamatosan mennél felfelé, elolvad először a szigetelés, ill. elszenesedik a vezeték, a vezérlő csupa alulméretezett alkatrészből épül fel, az akksi olcsó cellákból épül fel (években mérve hamarabb elveszti a kapacitását mint egy drágább márkás cella), a csatlakozók kontakthibásak a nem megfelelő méretű érintkezők miatt, tegyük fel, h a váz bírni fogja.
Ezeket előre nem lehet tudni, nyilván amig meg egyben van a roller, nem áll neki egy szerviz szétszedni, átnézni, technikai érdekességeket keresni benne.
Nem csak azért olcsóbb, mert nem kell a márkanevet megfizetni.Azért Kínában sincs ingyen minden.
Mondjuk eszembe nem jutna padkán felmenni pálcikarollerrel, még akkor se, ha lengéscsillapító amúgy van rajta, egyszerűen azokat nem erre tervezték.
Természetesen nem kell baleseti jelentésről dokumentumot csatolni, meg fényképekkel alátámasztani, de ne csodálkozz, ha nem szeretjük az ilyen híreket, mint ami a keresztanyáddal történt.
Sajna ilyenkor a legtöbbször kiderül, h nem is Xiaomi volt, hanem egy klón; vagy ki volt ütve a sebességhatár, vagy folyamatosan rossz úton használták nagy sebességgel, és ezért tört el, stb.
Nem az a jellemző a Xiaomikra, h "csak úgy" eltörik, és csuklótörés lesz a vége.
Ez megtörténhetett volna bármelyik másik rollerrel is, amiből már eladtak legalább ugyanannyit, mint a Ninebotból, Xiaomikból. Ja, h a többiből nem adtak még el megközelítően se annyit?
Hát akkor hogy van, h Xiaomiból, Segwayből mégis alig találni törést, Kugooból meg jóval több sérült vázról találni képet.
Ettől függetlenül sajnálom ami a keresztanyáddal történt, remélem én sose járok így.
De értsük meg, h valahol meg kell a költségeket fogni, nem lehet egy-két általad ismert rollert isteníteni csak azért, mert még nem derült ki róluk semmi rossz. -
válasz
Tomi13 #19202 üzenetére
Első rollernek nem jó egy alig használt F30?
Aztán ha nem felel meg, mivel igen jó áron van, még mindig el tudod adni ugyanennyiért, azt vehetsz másikat nagyobb akksival, akár lengéscsillapítóval.
Sztem túlbonyolítod ezt az egészet.
(Kugoot amúgy nem "ajánlottam", azt "csak úgy" linkeltem; mert pont olyat néztél ki.)
-
válasz
Tomi13 #19184 üzenetére
Ennyiért nincs használt, megbízható, azokkal a tulajdonságokkal, amiket keresel.
Marad a Kugoo.Olyan meg nincs, h könnyű is legyen, meg futóműve is jó legyen.
Vagy könnyű, és akkor nincs rajta lengéscsillapító, vagy lengéscsillapítós, de akkor nehezebb.A kolléga feljebb említette az Inmotion S1-et, az pl jó vétel, de csak 30-al tud menni, és egyelőre nem módosítható a szoftvere sem, pedig 52V-os akkupack van benne, erő lenne benne, és a futóműve is rendben van.
-
-
válasz
bkiky01 #19163 üzenetére
Navee S65 néven eddig is kapható volt 340-370ezer Ft között.
Nem értem ezt a Messiás várást.
Ez egy n+1-edik roller, amiről megint lehagyták az irányjelzőket. :/
Az elődje is durván túlárazott lett a tudásához képest, nem reménykedek benne, h 400-450ezer alatt kiadják.Sztem amúgy 1000 Eurós rollert már csak akkor érdemes venni, ha többet is tud 25-nél. Pláne az ebben levő hajtáslánc mivel képes lenne rá.
-
-
válasz
tothjozsi96 #19167 üzenetére
Nem kell jogosítvány egyelőre semmilyen rollerre sem.
A Wattot amúgy is értelmetlen lesz belevenni, ha egyszer majd megszületik a szabályzás.
Tessék: nekem a 48V-ra átalakított G30 eredeti 350W-osnak mondott motorja van a rollerben, és 50-55-el simán megy, de ahogy merül az akksi, akkor is hozza a 40-45-öt.
Szóval nézegethetik az adatokat, ha nincs lekorlátozva 25-re, értelmetlen a Watt-határ. -
válasz
tothjozsi96 #19169 üzenetére
Eddig is volt nagyobb akksis gép. G30, vagy bármi ami annál nagyobb.
-
válasz
Dareiosss #19155 üzenetére
Ne vegyetek 250W-os motorral rollert, pláne ha emelkedőkre is használnátok.
Az F sorozat tagjai sajnos nem csak hatótávban térnek el, hanem motorerőben is.
F30-at esetleg.
Vagy ahogy feljebb írták, egy G30-at, az F40 meg jó lesz neki.https://www.dhgate.com/product/original-ninebot-max-g30-smart-electric-scooter/505847285.html
-
válasz
Casseius #19150 üzenetére
Na, feltetted a pontot az i-re.
Tudtam, h bánod már, h nem G30-al indítottál.Pontosan, amiket írtál, azok miatt érdemes ezt választani.
"erősebb váz, jobb kormányrúd, nagyobb-hosszabb dekk, így sokkal több hely van aksinak és minden másnak is"Nem váltasz?
Ha van pénz lóvéra, csinálhatnál egy ilyen Pro 2 --> G30 költöztetés projektet.
Ez is lehet egyfajta cél.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Motoros topic
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Tesla topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Villanyszerelés
- Debian GNU/Linux
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen autót vegyek?
- BlitzWolf termékek topicja
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- További aktív témák...
- DJI Mini 3 RC drón szett - 2 akksi, Care Refresh, táska
- DJI Goggles Integra Motion Combo - drón szemüveg +DJI RC Motion 2 kontroller
- DJI Mini 4 pro / Mini 3 pro / DJI Mini 3 drón Fly More Kit Plus - 2x47 perc
- DJI Avata 2 Fly More Combo (szinte új, 3 év garival)
- DJI Mini 3 Pro Fly More Combo RC drón szett - 3 akkuval
- Xiaomi 14 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2190, 100% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Bomba ár! Dell Latitude 5320 - i5-11GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- 16 GB-os RTX A4000 HP - garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest