Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- tordaitibi: Chatcontrol
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
-
-
-
válasz
PociAti #23443 üzenetére
Én is a hátteret néztem inkább, a körülményeket. Mintha az 5S-t, (vagy bármennyi is náluk az S), nem nagyon ismernék, vagy legalábbis nem tartják fontosnak. Nekem iszonyú rendetlennek tűnt minden, sehol egy felcimkézett doboz/padló/polc. Lenne itt mit Kaizenolni.
Itt biztos nem ISO minősítéssel dolgoznak.Már eleve az a 20 vagy mennyi sorbarendezett, lefóliázott roller, ami ugyan elvileg becsomagolásra várt, de a trepni alján azért az összesnek villogott a ledsor. Vajon miért? Mert jól néz ki a videón, semmi más értelme nincs neki.
Ahha, persze, épp tesztelik a ledeket, ugye?Hatékonyan tömegtermelni nem így kell, h sorbarakom őket, aztán elkezdi két ember egyesével bénázva elcsomagolgatni.
Kizárt, h ezeket ne futószalagon gyártsák, annak meg nem létezik, h ez lett volna a vége.A lényeget nem mutatják meg (a gyártást, az esetleges tesztelést), csak egy ilyen csilli-villi semmitérő videót, ami inkább egy béna propaganda PR videóra hajaz, amit meg inkább a gagyi gyártók szoktak csinálni, (h elfedjenek vele valami mást).
Sajnálom, de az ilyenek mellett nem tudok pozitívan elmenni. Elismerem, h túl szakmai szemmel nézem a gyártóüzemeket, (gyártsanak ott bármit), de muszáj kritikusnak lenni, tekintve, h sajnos ismerjük a rollerek már kicsomagolás után észrevehető hibáit, amik nagy részénél képtelenségnek tartom, h a gyártás, vagy a tesztelés során ne vegyenek észre.
Itt is, Face csoportokban is rendszeresen írják, h vadi új rollereknél (Okai pl) kormány nem forog, akad, zörög benne valami, nem egyenesen áll, kormánytőnél nincs meghúzva a csavar, hátsó sárvédő zörög, fék nem fog, stb, és ezek nem 100-ból egy, hanem 100-ból 10-20, amit a gyártás során észre kellene vegyenek, ha összeszerelés után vennék a fáradtságot tesztelni is egy direkt erre a célra összerakott 5-10 perces pályán, ha már járműveket gyártanak.
5-10km már elég lenne rázós szakasszal is tarkítva, h kijöjjenek a minimális odafigyelést igénylő hibák, és akkor nem ilyen hulladékokat lehetne csak venni. :/ -
válasz
marcellx #23435 üzenetére
Nem tudsz kipróbálni rollert?
Nincs ismerősnek, kollégának?
F40, D38, G30 nincs valakinek?
Ezek 350W-osak, ha felmennek, akkor ilyet kell venni, a 150ezres keretbe belefér használtan, ~130ezer körül szoktam látni Marketplacen, vagy itt a Hardveraprón is.
Vagy egy Xiaomi Pro 2-t is kipróbálhatnál, az csak 300W-os, de ha gond nélkül lehet vele menni az adott útvonalon felfelé, akkor elég lehet egy használt Pro 2, vagy egy új Neon Lite is, ahogy már írták feljebb.
Az emelkedő a gond nálad, nem a hatótáv.
Ezt a listát azért még megnézheted, de ennyi pénzért csak használt 350W-osakat fogsz találni, vagy a Neon Liteot.
Ami még szóba jöhetne, az valami noname, ami erősebb motorral van szerelve, de ezeket nem ismerem különösebben, így ajánlani se tudok belőle. -
-
-
-
válasz
papaimate #23403 üzenetére
Hát de elég magas vagy, magasabb embernek magasabb roller jobb.
De ennyi pénzért csak vagy használtakat találtok, vagy pl Neon Lite akciós egy ideje, 115-120ezerFt.
Ugyanazt tudja, mint a Mi 3, csak jóval kevesebbe kerül.A Neon Lite kormánya még a Xiaomiknál is alacsonyabb pár centivel. Ez pl jobb lenne neked, a párodnak meg vehettek egy Okait.
-
válasz
papaimate #23403 üzenetére
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi
8.5"-os kerék
Essential..250W 20km 5100mAh
1S.............250W 30km 7650mAh
Mi 3 Lite...300W 20km 7650mAh
Mi 3..........300W 30km 7650mAh
Pro 2.........300W 45km 12800mAh
Tömlős gumik
Tárcsafék hátul8.1"-os tömör kerék:
4 Go....250W 30km 7650mAh
10"-os kerék:
4 Lite...300W 20km 5200mAh
4..........300W 30km 7600mAh
4 Pro....350W 45km 12400mAh
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul4 Ultra...500W 70km 12000mAh (48V)
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
LengéscsillapítókKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S (kifutott)
M365 Pro = Pro2Segway - 10"-os kerék
D sorozat:
D18.....250W 18km 5200mAh
D28.....300W 28km 7650mAh
D38.....350W 38km 10200mAh
Tömlős gumik
Dobfék hátulF sorozat:
F25....250W 20km 7650mAh(tömlős)
F30....300W 30km 10200mAh
F40....350W 40km 10200mAh
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulF25i.....300W 20km 7650mAh (tömlős)
F40i.....350W 40km 10200mAh
+ IndexF65i.....400W 65km 11600mAh (48V)
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Szélesített trepni (21cm)F2 sorozat:
F2..........400W 40km 10200mAh
F2 Plus..400W 50km 12800mAh
F2 Pro....450W 55km 12800mAh
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nMax sorozat:
G30.......350W 65km 15300mAh
G30LE...350W 45km 10200mAh
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásG2..........450W 65km 15300mAh
Lengéscsillapítók
IndexOkai:
Neon Lite.....300W 30km 7800mAh
Tömlő nélküli "önjavítós" kerekek 9"
Tárcsafék hátulNeon............300W 40km 9800mAh
Tömlős kerék elöl 8.5"
Tömör gumi hátul + rugó 8.5"
Tárcsafék hátulNeon Pro....350W 60km 14700mAh
Tömlős kerekek 10"
Tárcsafék hátulAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a, fele a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb motoros, nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb motoros, kisebb akksis.
Lengéscsillapítót lehet utólag szerelni rájuk, ha szükséges. (Sharkset, Konyk, Monorim) -
-
-
-
F40i-re gondoltál?
F2, F2 Plus van hozzá legközelebb.
F2 ugyanakkora akksis, de az F2 Plus meg ugyanannyiba kerül, mint a sima F2, így jobban megéri.F40i............350W 40km 10200mAh
F2................400W 40km 10200mAh
F2 Plus........400W 50km 12800mAh
F2 Pro..........450W 55km 12800mAhF2 sorozaton is van index, de ezek már hátsókerék hajtásúak, így a tárcsafék átkerült előre.
Méretben ugyanaz. -
-
Méghogy nem vízállók a rollerek.
-
-
-
-
Nem tudom, ezt annak idején láttad-e, olvasd el, és a végén esetleg írj a posztolónak, hátha tud válaszolni a kérdésedre.
facebook.com/groups/1178583839265368/permalink/1659490554508025 -
válasz
tau_ba #23271 üzenetére
A régebbi rollerekre lehetett még otthon módosított szoftvert rátenni, de az újabbaknál már változtatott a Xiaomi annyit a vezérlésen, h ne lehessen otthon rámásolni másik szoftvert. (A Youtubeos "hackelős" videokban látottakat csak a korábbi rollerekkel lehetett megcsinálni.)
Fizikailag kell a vezérlőre rácsatlakozni, amit meg otthon nem lehet megcsinálni, mert se felszerelése nincs hozzá meg az átlagembernek, se a tudása.
Ezért ajánlottam a rolleres szervizeket, mert ők a vezérlőn futó szoftverek verziószámaiból meg tudják mondani, h milyen módszerrel lehet a firmwaret cserélni.Őt esetleg még tudom ajánlani, nem egy rollert vezérlőjét hozta már vissza a halálból:
hardverapro.hu/apro/ninebot_f20_f25_f30_f40_javitas_bovult_lista_egyeb/friss.html -
-
-
válasz
#33802016 #23252 üzenetére
F2..........400W 10200mAh
F2 Plus..400W 12800mAh
F2 Pro....450W 12800mAh
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nNeon Pro....350W 14700mAh
Tömlős kerekek
Tárcsafék hátulAz F2 Pluson index is van, motorja erősebb, kerekei zselések, hátsókerekes.
Ha akkora hatótávot keresel, amit a Neon Pro tud, akkor meg a Segway G2 a Neon Pro ellenfele inkább, nem az F2 Plus.
-
-
-
-
-
válasz
#01110937 #23233 üzenetére
"hanem berakom a most még magas kamatot fizető papírba"
De nem fizet magasabb kamatot, mint amekkorát inflálódik a pénz, mire visszakapnád.
Mennyi most a pénzromlás? 27% körüli?
Akkor 30-33%-os kamatot kellene adni.
Az meg közgazdász szemmel nézve, egy vicc, h a jövő évi költségvetéstezek a marhák6%-os inflációval tervezik.A rollerek ára nem növekedett, csak nálunk.
Nyugatabbra ugyanannyi Euro volt a Pro 2 végig.Szerintem mázlink volt, h az új megjelenésű rollerek ára eleve jóval lejjebb volt, mint a korábbi modellek árai, amik ráadásul még a beragadt készletekből maradhattak meg a korábbi magasabb értékesítési árakon, aztán ahelyett, h akciókkal kiszórták volna őket, csak árulták a korábbi árakon. Errefele nem szokás akciózni, nézd meg mivel hülyítik Fekete Pénteken a zembereket...
Még mindig rengeteg a tájékozatlan ember, aki simán megvette az F40E-t 240-ezerért, a 190ezres F40i helyett.
Vagy most pl 300ezer a G30, a G2 meg 310ezer... -
-
válasz
ridiculous #23236 üzenetére
Na ez mondjuk igaz. Offolom is.
-
válasz
pescara #23234 üzenetére
Miért kellene rollerbe "fektetni"?
Videokártyákat is szoktál árulni? 1060-ast, 1070-est, mikor jelentősen felment a használt kártyák ára?Sokáig 200ezer volt a G30 DHGateről, nyár elején, ahogy írtad is; (most megint 220ezer felett van). Vettél volna abból párat, azt árulhatnád őket idehaza mondjuk 230-240ezer körül.
Global verzió, olcsóbban mint a hazai EU-s modell, igazi bestbuy. Megvan a piaci rés.Voltak páran akik a Scooter 4 Pro-ból vettek "befektetési céllal", mikor az Auchanben 190ezer volt, de pechjükre hiába akarták szerintük "piaci áron" meghirdetni 240-250ezerért, nem nagyon sikerült továbbadni, eléggé kilógott a lóláb, azért ennyire még nem hülyült el a társadalom.
Most az Okai feladta a leckét sztem a Xiaominak. 115-120ezer a Neon Lite, az ugyanezt tudó Xiaomi Mi 3 meg 170ezer. (A Pro 2 meg 180.)
De nem hiszem, h megérné emiatt n+1 Neont felhalmozni otthon, nemigen lehet ezeket eladni drágábban később.Ami pedig az Eurot illeti:
"..de ha forintban es ilyen gyenge forint aron eurot akar vasarolni...hat az szerintem mar eleve bukta"
Ebben viszont tévedsz.
A Ft inflációja jelenleg akkora, h 100ezer jövőre csak 70-80ezret fog érni, legalábbis annyit emelkednek az árak, h jelenleg 70-80ezret elköltesz, jövőre ugyanezen termékeket vásárolva elfogy majd 100ezer is.
Vagy ha úgy tetszik, amiket most 100ezerért vásárolhatsz, az egy év múlva 120-130ezerbe kerül majd.
(Nem egy konkrét termék, hanem havi általános bevásárlások együtt pl a Tescoban.)
Viszont ha Euroba váltod, az tartja az értékét.
1000 Euro idén is ezret ér, és jövőre se 7-8száz Eurónyi terméket fog érni, hanem ugyanúgy ezret (vásárló paritáson). A Ft meg közben szépen inflálódik.
Az éves béremelés pedig nem kompenzálja, mert nem emelnek 30%-ot sehol sem.Mondjuk én könnyen vagyok, mert a határ mellett lakok, így kézenfekvő, h nem Ft-ot használok.
Már tényleg csak annyi bajom van, h a Szép Kártyát külföldön nem fogadják el napi vásárlásoknál. -
-
-
válasz
salieri. #23116 üzenetére
F30............. 300W 10200mAh
F2................400W 10200mAh
F2 Plus........400W 12800mAh
F2 Pro..........450W 12800mAhF2 sorozaton index is van, ahogy irták már feljebb, és az F2-es rollerek hátsókerék hajtásúak.
Méretre egyforma az F sorozattal, a kormány szélesebb az indexek miatt.Az F sorozatnak is van utódja:
F25i.......300W 7650mAh
F40i.......350W 10200mAh
Ezek maradtak elsökerekesek, de index került már ezekre is. -
válasz
tomika001aww #23104 üzenetére
Ezeket már nem lehet "otthon" módositani.
Vidd be egy rolleres szervizbe, ahol STLinkkel csatlakoznak a vezérlőre, és uténa már vissza lehet tenni az alap firmwaret.
Rollex pl Újpesten.
10ezer lesz kb. -
válasz
Aaron14 #23057 üzenetére
Én se értettem az "ilyen időben" kifejezést.
Nincs se hideg, esö nem éri, nap nem tűz rá; ideális tárolási hely lehet az, hát nem a szobában kell tárolni, sokan csak azért viszik a lakásba, mert máshova nem tudják tenni.Télen ne hagyd kint majd, mikor hideg lesz. Akksit szobahőmérsékleten illik tárolni, nem mínusz nulla fokban.
-
Segway G2
Sajnos többe kerül, mint 200 + egy pici.
Ezt nézd át.
Ekkora súlyhoz 350W kell, de az is kevés, ezért 400, de inkább 450W-ost keress, az meg csak az F2 Pro, meg a G2.
Mivel azt írtad, ráz nagyon a roller hátsó kereke, ezért nem árt ha van kengéscsillapítás is rajta, az meg a pálcikarollerem közül csak a G2-nek van.Lengéscsillapítás nélkül még a G30 lenne ~220-ért DHGateről. Ez az egyik legjobb ár/érték arányú roller egyébként. Ráadásul ez global verzió, 25km/h helyett 30-al megy alapból.
Illetve az Inmotion S1 van még szintén kb ugyanennyiért DHGateről.
Ez is 30-al megy, plusz ez nem 36V-os rendszerű, hanem 52V-os, 500Wattos motorral, ideálus 100kiló feletti súlyhoz, valamint elöl hátul van rajta lengéscsillapítás, és az akkupack is hatalmas. -
válasz
ujskodas #23051 üzenetére
Ez ilyen, néhány óra után felold automatikusan.
Ne használd azt a zárat amúgy se inkább.
Egyrészt "ki lehet nyitni"; másrészt volt már aki fél óra után ment a rollerhez, azt a telefon nem tudott valamiért csatlakozni a rollerhez, azt ott maradt lezárva, és nem tudta használni a rollert. -
A Monorimes GPS az mennyire jó?
https://monorim.hu/termek/monorim-g16a-gps-nyomkoveto-minden-elektromos-jarmuhoz/ -
válasz
#33802016 #23042 üzenetére
Persze, h le merem. Kerékpárt is kint hagytam korábban ugyanígy lezárva. Míg bemegyek egy-egy üzletbe, bankba, posta, stb, lezárom, és ott hagyom.
Többnyire az üzletek előtti területekre, biciklitárolókra mindenhol néz kamera.
Jól írták itt feljebb, az alkalmi tolvajokat elriasztja egy sima zár, azért az még nem jellemző, h attól kelljen félni, h erővágóval járják speciális csoportok a városokat, és lopkodják a rollereket.
A tolvajok többnyire alkalmi tolvajok, és csak azt viszik el, ami nincs lezárva.
Ha le van, nem foglalkoznak vele. -
válasz
pescara #23038 üzenetére
"Csak azt akartam mondani, hogy azok a gyari adatok siman realisak, nem igaz az amit nehanyan irnak, hogy kamu es csak a 60% aval kell szamolni."
Szerintem tévedsz, senki nem mondta, h kamu, és csak 60%-ával kell számolni.
Köztudott, h a hatótávot 15km/h sebességgel mérik, így a gyári hatótávok valóban reálisak.
Viszont egy laikus ezt honnét tudná?
Még a bolti eladók (Euronics, stb láncokban) sem teszik hozzá, mikor valaki megkérdezi tőlük, h 30km-es hatótávhoz melyik rollert ajánlják, h oké, ez visz 30km-t, de csak 15-ös tempóval. Nem, simán rábeszélik egy Mi 3-ra a 30km-es hatótávú rollert kereső vevőt. :/
Fel se merül, h ezt csak akkor fogja tudni, ha 15-el szüttyög.Viszont az emberek nagy része nem 15-el, meg 20-al gurul D-ben, hanem S módban használja a rollert, és többnyire addig gyorsul, míg a roller engedi, azaz 25-el megy.
-
-
válasz
Ciccuka #23010 üzenetére
"...az a tapasztalat, hogy 300 ezer forint alatti rollerek valós hatótávja 60%-a a gyárilag megadottnak..."
Ez köztudott.
A gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, Eco módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány.
De a felhasználók többnyire 25-el haladnak, a fogyasztás pedig nem lineárisan nő a sebesség növelésével, hanem exponenciálisan.
E=1/2*m*v^2 Mivel a mozgási energiában a sebesség négyzete szerepel, a sebesség növelése ilyen arányban fog több energiát igényelni.Már a kezdet kezdetén jöhetett volna egy EU-s szabályozás erre, h tessék megadni a végsebességhez tartozó (20, 25, 30km/h) hatótávot is, az már közelebb lehetne a valósághoz, akár különböző testsulyokhoz (60-70-80-90-100kg) kiszámolva, és egy táblázatban kellene feltüntetnie a gyártóknak. Az EU-ban csak így lehetne forgalmazni.
Egyből nem lenne annyi félreértés.
De hát ez nem fontos, csak az, h a paradicsom mekkora átmérőjű legyen. -
-
válasz
_Balee_ #23012 üzenetére
V-settet el is adtad?
Hát használd kis sebességgel, azt kész; ahogy feljebb is javasolták.
Vagy nem értelek. Megsérültél, ez oké, félsz egy ujabb esettől, ez természetes tudat alatti emberi reakció.25-el közlekedő roller szerintem veszélyesebb forgalomban használva (ut szélén). Persze ha van bicikliút, akkor rendben van.
G2 jó roller.
-
válasz
Peaceliker #23014 üzenetére
G2-re előre a Sharkot rá lehet tenni már most is.
-
A kisebbik lehet a már ajánlott Neon Lite.
Nagyobbik meg ha minél nagyobb hatótáv kell, akkor G30 DHGateről ~210ezer, ráadásul ez global verzió (G30P), 25km/h helyett 30-al megy alapból.
Inmotion S1 hasonló tudású, szintén DHGateről kb ugyanennyiért.
Illetve a G30 utódja, a G2, ezt is irták már feljebb.Itt össze tudod őket hasonlítani.
-
-
-
-
Azért írtam le, h lehetőségként vegyék számításba a szemmel láthatóan laikus emberek, mielőtt elkezdenek "jóáron" beszerezni gumikat Aliról, mert lehet jobban járnak egy zselés kerékkel.
A kérdéseid teljesen jogosak voltak, én is olvastam már többször is több helyen is ilyesmi problémákról, h megvették aztán mégse jó a külső, vagy a belső, mert nem ott van a lyuk, vagy nem olyan a lyuk, vagy nem derékszögű a szelep kivezetés, és beleér a villába, stb; de ebben a topicban kb senki se tudna rájuk válaszolni, ezért érdemesebb megkérdezni Ultimate, RollRide, vagy bármelyik másik rolleres csapatnál.
(Egyébként úgy gondolom ilyen esetekben felnivel együtt cserélném a kereket, és a rolleres szervizben is ezt javasolnák gondolom - illetve az ilyen helyeken van már bejáratott megoldásuk erre a problémára.)Amit DigitXT írt, az meg sztem utópia, köztudott, h mekkora szenvedés egy ilyen kicsi keréken a gumik cseréje, az átlagembereknek még egy csavarhuzó szettje sincs otthon, nemhogy komolyabb szerszámkészlet, vagy ha van is pl imbuszkulcs készlet, nemhogy nem kettő, hanem egy, de az is az olcsó 10centis szárakkal.
Amíg házakhoz is jártam szerelni szgépet, ugyanez volt a tapasztalatom, egy kereszthornyos csavarhúzót se tudtak adni, vagy fogót, egyáltalán nem jellemző az, h szerszámaik legyenek az embereknek.
Évek óta egy épületet üzemeltetek, ahol ráadásul folyamatosan cserélődnek a lakók, és rendszeresen hívnak mindenféle műszaki hibák miatt, a lakók nagy részének semmilyen szerszámaik nincsenek. :/Rollerszervizben 6-8ezer egy kerékcsere pálcikarolleren.
Sztem nem DigitXT nagyrolleres kerekeinel 15ezres szerelési árábol kell kiindulni. A 7-8ezer lehet, h másoknak sok pénz, de erre nem tudok mit mondani, nálam van pénz lóvéra, inkább kifizetem, mint fözögessem a gumit, meg kábelkötegelővel tűzögessem, aztán ha a bénázásom közben megsértem a felnit, mégiscsak vihetem szervizbe az egészet.
Ami a várakozási idöt illeti, amíg a roller nem volt meg, is jártunk valahogy, ki kerékpárral, ki autóval, hát a defektjavítás idejére vissza lehet térni a korábbi közlekedési módhoz.Szóval sztem ez ennyire nem fekete és fehér, ezt mindenki maga tudja eldönteni, h kerékcseréhez hogy áll hozzá, de egy laikusnak nem árt előtte elmagyarázni, h pl kerékpárszervizesek egy része a mai napig nem vállal roller keréken gumicserét, mert akkora szivás tud lenni nem hozzáértő kezekben a roller-gumicsere.
Van aki ügyesebb, van aki inkább kihagyja ezt a mókát.Szerk:
Pont ma láttam egyik Facebookos rolleres csoportban egy kérdést, h defektes F30 hátsókerekét hol tudják cserélni, vagy javíttatni, illetve látókörükben van egy használt F25 külső gumija, az jó lesz-e rá, és hát rajtam kívül senki se volt képes megírni nekik, h nem lesz jó, mert az F sorozat legkisebb modelljének a kereke belső gumis, az F30 meg zselés. -
-
-
válasz
bigrob #22917 üzenetére
Minek kell felesleges dolgokat megvenni?
Ha majd defekt miatt szükség lesz rá, akkor veszel gumit. Hiába veszed meg, ha nem használod fel, elöregszik évek múltán.
Ráadásul ha defekted lesz, beviszed egy roller szervizbe megjavíttatni/kicserélni, ott úgyis adnak külsőt is, belsőt is.Egyébként én inkább váltanék zselés kerékre, ha defektet kapnék, szóval márcsak ezért se vennék tartalékba se külsőt, se belsőt.
-
Xiaomi Scooter 4 Go - 115.000HUF
Azaz húzzunk le még egy bőrt a négyes szériáról.
20km/h max sebesség
250/450W motor
Hátsó dobfék
18km hatótáv
8.1"-os méhsejtes tömörgumi
7650mAh akkumulátor
Acél vázhttps://www.xiaomishop.hu/Xiaomi-Electric-Scooter-4-Go-EU-BHR7029GL#
Az egyetlen ami pozitív, az a színe.
-
-
válasz
ß3NC33 #22875 üzenetére
A már említett Neon Lite pont jó lenne, csak mivel 192 magas vagy, lehet kényelmetlenül kicsi lesz neked. Nem tudod kipróbálni? Vagy egy Xiaomit? (A Lite kormánymagassága a Xiaomiknál pár centivel még alacsonyabb.)
Itt össze tudod hasonlítani őket.
Emelkedőkön is használnád, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
-
-
-
válasz
Stukker1987 #22835 üzenetére
Nemigen van mit tanácsolni.
Ne hagyd kint a tűző napon leparkolva.
Ne hagyd kint ha lehet fél napokat mínusz 0 fokban.
Használat után ne töltsd egyből, hanem várj fél órát/órát.Ne ugrass vele, nem akkora terhelésre tervezték, ez nem kerékpár, nem arra való, h padkára le, padkárol fel.
Ezek egy része benne van a kézikönyvben is.
-
-
válasz
Silentfrog #22817 üzenetére
A Pro-t is akciózhatnák.
-
válasz
yoshi77 #22814 üzenetére
Inkább márkás rollert vegyél, ne ilyen noname klónt.
Miért mindenki mindig mindenből a legolcsóbbat akarja megvenni?
A noname Xiaomi másolatok külsőre jónak tűnnek, és a specifikációs listájuk is gyakran vonzóbb a Xiaomikénál, de pl a Xiaomi 300Wattos motorja erösebb, mint a klónok 350W-os cimkével ellátott motorja.
A "defektmentes" kerekek meg... Hát jó, persze, h az, mikor tömörgumis a kerék.
Ami a fő különbség szokott lenni, az csak szétszedéskor derül ki: az elektronikai alkatrészek, vezérlő, kábelek, csatlakozók sokkal gyengébb minőségűek, akkupack noname cellákból áll, ilyesmik a klón rollerek jelkemzői.Megveheted, sokan használnak ilyeneket is, te dolgod, de ilyen, h pro nem létezik (csak az ára), kontra van csak inkább.
-
válasz
Peaceliker #22812 üzenetére
Ezért kérdeztem anno, h a G2-re esetleg a Sharkot rá lehet-e előre tenni, mert ha a hátsó jó, akkor elöl Sharkkal használva egy tiptopp roller lesz az a G30-nál jelentősen erősebb motorjával, főleg miután végre meglesz hozzá a szoftveres sebesség mod.
Feltételezem, ha a G30 gen2-es motorja 35-38km/h-ra képes, akkor a G2 motorja még többet fog tudni, és nem kell átépiteni 48V-osra az egész rollert, maradhat a 36V-os rendszer.
Ezek szerint másnak is eszébe jutott rászerelni egy jobb első-lengéscsillapítót.
-
válasz
erdosphoto #22810 üzenetére
Tudtommal ez a G2-es első teleszkóp nem sikerült valami jól, nem? Oldalra kileng.
Azért 40-50-es tempónál nem valami fain. -
-
-
válasz
Szergej1986 #22800 üzenetére
G30E
Köztudott, h nem érdemes frissiteni a rollereket, sokan jártam már úgy, mint most te.
Kár volt frissíteni, úgyse lesz jobb a roller, nem kerül rá index a frissítéssel, nem fog több km-t elmenni, nem lesz gyorsabb, stb, felesleges frissíteni. -
válasz
Szergej1986 #22792 üzenetére
Nem módosított szoftver volt a rolleren a frissítés előtt?
Használtan vetted? Vagy boltból?
Mennyi volt a végsebessége eddig?
Rendszámtábla tartós a hátsó sárvédő ív? -
válasz
Peaceliker #22786 üzenetére
Nos, G30P 30-al megy, nem 25-el, így mindjárt több a fogyasztás. (15km-es távot pl csak gyorsabban letud az ember, mintha csak 25-el tud menni.)
Nem tudom mennyit menne el, mert sose mentem vele annyit, h alig maradjon benne pár százalék.
Azon kívül mikor megjött, vagy két hetet használtam csak, aztán vittem átépíttetni 48V-osra.65km-t írnak, 40-45lehet ideálisan nyélgázon átlagos számú fékezéssel, gyorsítással. Ennyit szoktam olvasni másoknál is.
-
válasz
fatalista22 #22781 üzenetére
Ha bent tudod tölteni, akkor rendben lesz.
G30 lenne neked ideális, az tud 30km-t simán, csak gondolom nem 200-ért akarsz rollert, csak 120-ért.
Töltőt sose felejtsd el.
Vagy vegyél egyet pluszba, egy otthon, egy meg munkahelyen legyen. -
válasz
balintka #22766 üzenetére
Nekem sem volt ilyen opció az app-ban. Nem is értettem, mikor itt írtatok erről korábban, de nem szóltam bele.
85%-ra amúgy sem állítanám, érezhető már, mikor nem teljesen van teletöltve a roller, hanem csak 80% körül van az akksi.Aki naponta többnyire csak keveset használja, annak pont 100-ról teszem fel 80%- ig merül le mindig, aztán erről tölti fel, és így használja a rollert, az folyamatosan egy fürge rollert tud használni.
Ha viszont csak 85%-ig töltené fel, és onnét merül le naponta 10-15-20%-ot, az már folyamatosan egy érezhetően lomhább rollerral közlekedne csak. Nemtudom ebben mi a jó nektek.
Még ilyen 95-97%-ig való töltést megértenék, némi akkucella kímélése szempontjából, de a 85 az már messze van ettől a ponttól.
Egyébként hová ez a nagy akkucella kímélés?
Akik évek óta tolják a rollerezést (pálcikarollerekről beszélünk), többezer km-el a hátul mögött, még csak párszáz teljes töltési ciklusnál tartanak. 500-ig a Ninebot garantálja, h akkor még az akkupack kapacitásnak nagy része rendelkezésre fog állni 75%, ha jól rémlik.
De ez nem azt jelenti, h 500-nál már csak 75% lesz a kapacitás, hanem az ő számitásaik szerint akkor még mindig minimum ennyit fog tudni az akksi. Viszont a gyakorlat meg azt mutatja, h 500 töltési ciklus után is 100%-os kapacitás közelében van még az akkupack.Inkább azoknál jellemző a degradálódás, akik nagy hidegben is kint tárolják pl télen, illetve hát kis akksis rollerrel járnak, és ezért azt folyton feltöltik/lemerítik, így néhány év alatt elfogyhat nekik az 500 ciklus.
Akiknél csak néhánytíz százalék fogy naponta, és azt töltögetik vissza, 100-ra, azoknál nagyon sok évig nem kell az akksi miatt aggódniuk.Persze, jobb a cellának, ha nincs feltöltve teljesen, több ciklust bír, de a gyári beállitások már eleve úgy készülnek, h a BMS nem tölti túl a cellákat egyáltalán. Kár ezt még lejjebb állitani.
A G30 esetében egy teljesen feltöltött ciklussal vegyünk 40km-t, h ennyit lehet elmenni.
100szor teljesen feltöltve az akksit (100 teljes töltési ciklus) tehát 40x100= 4000km-t lehet megtenni.
500szor teljesen feltöltve 20.000km-t lehet megtenni.
De ha csak 30km-t számolok egy teljes feltöltéssel, akkor is 15.000km-t lehet megtenni, mire elérnénk az 500 ciklust.Aki meg évi 1-2ezer km-t megy, az 10 év alatt se éri el ezt az értéket.
Amikor átalakíttattam a rollert, a Xiaodash került rá, ebben van ilyen állítási lehetőség, de ezt sem piszkálgatom, mert minek. Beállította aki összerakta a rollerem, ezt is megbeszéltük anno, rákérdeztem, nincs túltolva a töltöttség csakazért, h több áram legyen az akksiban, és "jobban menjen" a roller.
Ez inkább a kínai vackokra jellemző, ahol a kicsi akkupackokat így próbálják ellensúlyozni, h csurig töltik a cellákat, az meg kit érdekel, h emiatt jóval kevesebb töltési ciklust bír csak az akkupack, mint egy márkásabb rollermél. -
válasz
INGJOKE #22725 üzenetére
Mennyi idő alatt szoktad most megtenni ezt a távot?
Gondolom azért vannak benne kanyarok, vagy talán kereszteződés is, ahol még ha épp elsőbbséged is van, akkor se robogsz át nyélgázon, mert mivan ha egy autó nem veszi észre, h egyáltalán nem lassan közeledsz, és kikanyarodik eléd.
Biciklivel 5-7 perc alatt szoktam beérni, rollerrel 3-5 perc (40-50-es tempóval).
Autóval meg kb 10-15 perc, mire az egyirányú utcákból kikecmergek, plusz parkolóhelyet kell keresnem, plusz a parkolóból besétálni a portáig (míg a roller/kerékpártároló a bejáratnál van közvetlenül).
Délutános műszakban, mikor meg tele van már a délelőttösök autóival a parkoló, egyrészt tovább tart helyet találni, másrészt inkább csak a bejárattól még távolabbi pontokon van szabad hely, így még tovább tart beérni.A 15km-t sztem max fél ora alatt megteszed, inkább 20-25 perc körül.
-
válasz
Peaceliker #22723 üzenetére
Na, ez az.
-
válasz
Kowi84 #22709 üzenetére
Én inkább G2-re cserélném, ha már jobbat akarok. Abban legalább jóval nagyobb az akksi, tuti nem lesz gond a hatótávval. Plusz a motor se kicsivel jobb csak, hanem még egy kicsivel. Index ugyanúgy van mindkettőn, viszont a G30 trepnije még nagyobb, hosszabb, jobb állni rajta, mint egy kisebb rolleren.
Ami az árát illeti, sztem az egyik legjobb ár/érték arányú roller a tulajdonságait figyelembe véve. Ennyiért korábban nem volt ilyen sokoldalú roller, max a Kugook. -
válasz
INGJOKE #22720 üzenetére
Félmillió. Nem tudom, nem követem.
Alin kevesebbért is felbukkan, de az nem mindig az, aminek hirdetik. Dual helyett simát küldenek pl, szóval ezt érdemes fenntartásokkal kezelni, vagy inkább elengedni.
8"-os kerekekkel ne vegyél, csak 10"-ost, és Mantis Dual névvel illetik.
Bizonyára van sok ismertető róla, most vett kolléga is:
prohardver.hu/tema/roller_topic/hsz_22666-22666.html -
-
-
-
Milyen rollerhez kellene?
A Wingslightnek van többféle is, adapterrel felszerelve toldanak a kormányon úgy 5 centit.Ez talán még többet:
https://cycl.bike/products/winglights-nextNekem a V3-as van adapterrel, de nemigen jött be, mert menet közben kellene a kormány végénél nyomkodni kisujjal. A balt még csakcsak használgatom, de jobb oldalon pl abszolut nem áll kézre. Vagy a gázkart nyomom, vagy ezt nyomkodom, a kettő együtt nem megy.
-
Ez nem dől el?
Első kerék elfordul oldalra, aztán már dől is az egész, ha épp nem állunk mellette és nem fogjuk meg.Meg hát húszezerért egy százforintos fröccsöntött műanyag? Akkor tartsák meg inkább.
G30-nak vastagabb a kormányrúd, ezt sztem nem lehet rátenni, plusz annak hátul van a súlypontja, ami így felülre kerülne, még könnyebben elbillen oldalra.
Sokszor csukod le a kormányt amúgy?
És nem kattog?
Mondjuk persze ha nincs hely, megértem ha összecsukogatod. Nekem szerencsére nem kell, elfér lent a garázsnál az előtérben bőven. -
válasz
Peaceliker #22685 üzenetére
Mantis.
Most vette, volt róla egy jó ismertető hsz-a. -
Dual Mantist nem szabad single módban használni. Az a roller úgy van tervezve, h a két motor együtt tud csak hatékonyan dolgozni, ha csak a hátsóval hajtanál, ez van amit tapasztaltál, túlmelegszik, illetve a vezérlő behal. Sok-sok hsz van erről a Facen a nagyrolleres csoportban, mondanám, h ez köztudott.
Nem érdemes egy kerékkel hajtani, nem lesz a fogyasztás kevesebb, nem lesz a hatótáv több, mert ha nem oszlik el a terhelés, akkor a hátsó motort éri aránytalanul nagy terhelés. -
500-at írnak.
Érdekes, ugyanúgy ment felfelé a D38 dombon, mint az F40. Ez egy 10%-os emelkedő, ahol a 25-ről kb 20-ra esik vissza a sebesség F40-el, és a D38 is ugyanígy ment felfelé.
Többször is jártam vele arra, ha nincs tele az akksi, akkor is bírta a 18-20-as tempót felfelé. -
Igen, én is ezen gondolkodtam akkoriban mikor írta az esetét. Ezek nem túl régi rollerek, még ha a gyártás megindulásakor is készültek, akkor se merülhetett le ennyire az akkupack, mivel gyárilag feltöltve dobozolják őket be.
Nem csutkára töltve, de bőven tele vannak az akksik, képtelenség, h így lemerüljön. -
Tetszetős az ajánlat, nemrég már akciózták a D sorozatot, hasonló áron volt.
Nem akarok ünneprontó lenni, de kolléga szörnyen járt akkor, itt olvashatsz a kálváriájáról a #22065-östől kezdődően.
Elképzelhetőnek tartom, h a forgalmazónak a nyakán maradt egy halom D sorozatú roller, vagy szimplán csak kifuttatják, és tényleg régóta letárolt rollerek ezek.
Nem is ez a baj, hanem amit a support művelt. -
-
válasz
Peaceliker #22651 üzenetére
Így van, hátra kell a súlypontot helyezni fékezéskor, ez egyértelmű.
Csak mikor vészfékezni kell(ene), egy hirtelen felbukkanó akadály (mondjuk egy gyalogos) miatt, akkor a reakció csak annyira terjed ki, h az ember rámarkol a fékkarra, de az már a következő lépés lenne, h eljusson az ember agyáig, h hoppá, súlypont-hátrahelyezés majdnem elmaradt. :/
És ez mind mind időveszteség, mire észleljük, mire fékezni kezdünk, mire ellép a járókelő.És mindig a rolleres a hxlye, nem az, aki kilépett elé.
-
válasz
erdosphoto #22654 üzenetére
Ja tényleg, ilyen nekem is szokott lenni, elég gyakran, h indulásnál megemeli az elejét, úgy megindul hátulról előre.
-
Hát első féktárcsás rollernél nem vészfékeznék inkább. Mennyire harapósra van a fék állítva? Kezelhető? Vagy egyből satuzza a kereket?
Asszem csak olyan rollerekkel mentem eddig, amelyeken hátul volt a tárcsafék.
A G30-on, meg az Inmotion S1-en ugyan elöl van, de ezeken dobfék van, nem annyira erős, klasszikus értelemben vett vészfékezést pl nem is tudnék, szerencsére még nem kellett. Nem tudnék megállni vele pillanatokon belül, ahhoz erősebb fékek kellenének rá.
-
Csinálhatnál egy hatótáv tesztet. De 25-ös tempóval, nem 15-20-al. Kíváncsi vagyok életszerű körülmények között mennyit megy el, mennyivel hatékonyabb az újabb motorok energiafelhasználása - már ha egyáltalán.
Kipörgésgátló hátsó kerekesnél nem hiszem, h fontos lenne, annyira nem egy vadállat motor az, h kipörögjön. Inkább elsökerekesekre jellemző.
Tapasztalat jó.
Kollegám F2-t, másik F2 Prot vett, mindegyiket próbáltam, nekem tetszenek, de hatotávot még nem teszteltek, pedig már hónapja megvan mindegyiknek, csak kb naponta töltik, és ilyen kétórás körözéshez senkinek sincs kedve. -
válasz
H2o-pok #22635 üzenetére
Nem hiszem, h ha valaki szemmel láthatóan normálisan rollerezik, akkor megállítanák azt ellenőrizni.
A sebességhatár lesz a vízválasztó, ha valaki ránézésre pálcikarollerrel 40-el megy bukósisak nélkül az autók között, azt előbb megállítja egy járőr számonkérni sztem, mint a bicikliúton 25-el haladó rollerest.
A SMKP-al is hasonló módon lehet lebukni. Vannak ugye célzott ellenőrzések, egy-egy hétvége pl egy évben, mikor minden kismotorost kiszednek aki az adott ellenőrzési ponton áthalad, és megnézik nincs-e átalakítva, de többnyire a kutya se foglalkozik velük, max ha pechjükre 70-el utoléri őket egy rendőr, aztán leinti, mert azt már nehéz kimagyarázni, h hogyan tud ennyivel menni a papíron SMKP.
Akinek meg nagy rollere van, az úgyis rendelkezik jogosítvánnyal, és védőfelszerelést is hord.
-
válasz
SoundBox #22638 üzenetére
Miért nem jó DHGateről a G30?
Pont 200ezer.30km-t nem sok roller tud.
Pro 2, Neon, F65i, F2 Plus, F2 Pro, Xiaomi 4 Pro.
A többiben kisebb az akkupack, (csak akkor lehet összehozni a 30km-t, ha mittudomén 15-el gurulsz).A Neon egy rugót is tartalmaz a tömör kerék mellé, ezért tömör az a kerék. Az elgondolkodtató, h a többi rollerénél miért nem alkalmazta a Neon ezt a megoldást.
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - Garancia, Care Refresh
- Tacx NEO 2T Smart, T2875 okosgörgő
- EREDETI NINTENDO Pokemon Go Plus autocatcher dobozban eladó
- Garmin Epix Pro (Gen2) Sapphire 51 mm DLC Titanium (5 db szíjjal)
- DJI Mavic 2 Pro Fly More Combo FMC drón - 1" Hasselblad kamerával
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite / 4GB RAM 64GB / Független / 12 Hó Garancia
- BESZÁMÍTÁS! Nintendo Switch OLED 64GB fehér játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Igényes Gamer PC - Ryzen 5 9600X - 32GB DDR5 - 512GB SSD - Asus TUF RTX 3070 Ti - Vízhűtés - 850 táp
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3195, 95% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest