Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1351) Manópapa válasza hadsz (#1350) üzenetére


Manópapa
csendes tag

Szia Hadsz!
8 db járműről volt szó a filmben, egyenként 400 Kt-s pusztítóerővel. Ez egyébként felirattal is meg volt jelenítve, kiemelve, hogy a Hiroshimára ledobott atom 80 Kt-val pusztított, itt pedig csak egy eszköz ennek 5-szörösét képviselte.
Egyébként - ha jól emlékszem - nukleáris robbanófejekről beszéltek...
Amszterdam ugyancsak elhangzott a filmben az egyik veterántól, aztán lehet hogy viccelt...

Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.

(#1352) ócskás válasza Manópapa (#1351) üzenetére


ócskás
aktív tag

Egy angol nyelvű és egy orosz nyelvű link a 9K72- ről.

http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/

(#1353) ócskás válasza ócskás (#1352) üzenetére


ócskás
aktív tag

Budapest-Amsterdam távolság légvonalban: 1166 km

Az ennek is messze van!

http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/

(#1354) hadsz válasza Manópapa (#1351) üzenetére


hadsz
tag

Hmmm,akkor itt valami számomra nagyon nem kerek...
Funkcióját,kialakítását tekintve leginkább az Ócskás által belinkelt SS-12-esek hasonlítanak a SCUD B-hez,ugyanaz a MAZ 543-as szállítójármű,igaz az állvány nem egyforma és némi eltérés a rakétatest méretében is van,de felületes,ill laikus szemlélő könnyen összekeverheti a kettőt.Ezekre 500KT-fejeket szerelhettek,viszont a hatótáv még mindíg "csak" 800-900km,arról nem is beszélve,hogy nem ilyenek voltak Tapolcán.
Nem tudom,hogy mennyire lehet arra alapozni,hogy a műsorban pontos adatokkal dobálóztak,de a hiroshimai bomba is 12-13KT körüli volt,nem 80.

(#1355) ócskás válasza Manópapa (#1351) üzenetére


ócskás
aktív tag

A "Little Boy" 13-18 Kt. között, a "Fat Man" 21Kt. volt.

http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/

(#1356) Manópapa válasza hadsz (#1354) üzenetére


Manópapa
csendes tag

Hát, gyanítom hogy az "öregfiúk" már nem teljesen jól emlékeztek a pontos adatokra :) de a filmben ezek a számok szerepeltek.
Igaz, a feliratozás pontosan követte a mondottakat (a 3,2 Mt-val kapcsolatban is) - bár a szerkesztők vehették volna a fáradtságot hogy utánanézzenek a pontos adatoknak -
A szállítójárműveket is részletesen bemutatták, elmentek egy helyre (talán múzeum, talán laktanya), ahol ki van állítva több eszköz, ott volt egy ilyen duplafülkés teherautó is.
Amivel több volt egy szokásos "látogatásnál" hogy a helybeli tiszt hozta a szállítójármű kulcsait is, az emberek pedig eléggé autentikusan megmászták az autót, kinyitogatták a kis rejtett dobozokat rajta, bemásztak az "indtófülkébe" - ahol az indítási opciókat állítják be - elbábozták a különböző kapcsolókkal a rögzült paramétereket, végül kinyitottak egy dobozt és kivették az indítókapcsolót kábellel együtt :)
A tapolcai bázison pedig megmutatták az "álcázott" irodaházat.
Szabadban nem lehetett nagyon tartani ezeket a gépeket, mert már sűrűn voltak akkoriban is a műholdak.
Gyakorlatra is kizárólag éjjel közlekedtek, letakart szállítmánnyal.
Még annyit említettek meg hogy a dupla fülke közé belógó "csomag" miatt a vezető jobbra semmit nem látott, érzésre közlekedtek a monstrumok (volt ugyan telefonos összeköttetés a jobb oldali fülkével, de soha nem használták :)

Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.

(#1357) tazman75 válasza Manópapa (#1356) üzenetére


tazman75
csendes tag

Kecelen van.
A "Pintér féle hadiparkban".

(#1358) Manópapa válasza tazman75 (#1357) üzenetére


Manópapa
csendes tag

Ez valami laktanya-féle, vagy szabadon látogatható?
Ezt találtam az Arany János és a Rákóczi Ferenc utca között:
[link]
Mondjuk érdekes, hogy itt honnan lehet szállítójármű, ha mind a 8 darabot megsemmisítették...

[ Szerkesztve ]

Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.

(#1359) tazman75 válasza Manópapa (#1358) üzenetére


tazman75
csendes tag

Ez az!
Kecel haditechnikai park, szabadon látogatható. A belépő azt hiszem 3000 Ft.
Net-en megtalálod.
Nem laktanya.

[ Szerkesztve ]

(#1360) tomsics válasza fullextra (#50) üzenetére


tomsics
senior tag

én pedig olyan barlangot tudok ami végig megy a falu mögött!!álítólag még a törökök csinálták,de sajna be van robbantva a 2 vége

░▒▓█ MITSUBISHI-GALANT-DIESEL █▓▒░ / G Laci /

(#1361) hadsz válasza Manópapa (#1356) üzenetére


hadsz
tag

Megpróbálom megkeresni a neten a filmet,hátha van a Duna tv-nek videótára...

Az egyik munkatársam sorkatonaként 1,5 évet töltött az MN1480-nál autószerelőként,de hiába faggatom,nem nagyon emlékszik a részletekre,igaz elmondása szerint nem is nagyon érdekelte... :)

(#1362) tazman75 válasza Manópapa (#1358) üzenetére


tazman75
csendes tag

Nem csak 8 darab volt. Tudomásom szerint Tapolcán 6, és ha hinni lehet a fámának volt még egy üteg, szintén 6 darabbal. Ha igaz, amit hallottam Dombóvár környékén.

(#1363) Manópapa válasza hadsz (#1361) üzenetére


Manópapa
csendes tag

Vagy nem akar emlékezni... A filmben elhangzott, hogy még az utolsó takarítóval is aláíratták a "piros csíkos" papírt, vagyis 15 évig semmit nem nyilatkozhatott, mondhatott arról amit bent látott (akkor sem, ha a közelébe sem került a technikának)
Államtitokként kezelték az ügyet.
Volt katonafeleségek mesélték (a filmben) hogy a játszótéren egymástól többet tudtak meg, mint a saját férjüktől.
Többek között, aki a "teherautót" vezette, az is csak annyit mondott otthon hogy "kimegyek az erdőbe, nézegetem az őzeket, vaddisznókat".
Állítólag a fia ennek hatására lett vadász :)

Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.

(#1364) tazman75


tazman75
csendes tag

Elnézést uraim!

Van itt pécsi?
Holnap reggel némi segítségre lenne szükségem pécsen.
Aki segítene kérem keressen priviben!

Köszöszönöm.

(#1365) ócskás válasza tazman75 (#1362) üzenetére


ócskás
aktív tag

Ha nem baj, egy kicsit pontosítok:
-Tapolcán (MN1480) 9db 9K72 volt.
-Dombóvár (в/ч 14359; п/п 25306, 22 ракетная бригада ) indítóállványok pontos számát nem ismerem, de legalább ennyi.

[ Szerkesztve ]

http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/

(#1366) Bedmen válasza ócskás (#1339) üzenetére


Bedmen
csendes tag

Szia.Köszi az információkat.
Az oszlopokról tudsz valamit mondani?
Üdv.

Ahogy a dolgok vannak....

(#1367) buldog-bódog válasza Bedmen (#1337) üzenetére


buldog-bódog
csendes tag

Szia, sziasztok!
Az, ami a kérdésben szerepel, valószínű, hogy az egykori HTI (nem Haditechnikai Intézet, hanem Helyközi Távbeszélő Igazgatóság) távtáplált erősítői (Bálványok), ill. a kábelek nyomvonalait jelző kövek (oszlopok). Ha ezeken MP (Magyar Posta) jelzések vannak, akkor biztos lehetsz benne erről van szó.
Az erősítők lehetnek felszini, és földalattiak is. A felsziniek ~ 1-1.2m magas, 0.8m széles, és 0.3-0.4m mélységű oszlop, melyen egy vasajtó található, mely majdnem megegyezik az oszlop méretével. Az ajtó rendszerint a közút felé néz. A földalatti, arról ismerhető fel, hogy a környezetéből ~ˇ0.5-0.6m-el kiemelkedő kb. 2x2m-s "sánc", melynek közepén, egy ~ 60cm átmérőjű fémfedelű búvónyílás van, szintén MP, vagy HTI felirattal.
Az elmúlt időben ezeket felváltotta a fénykábel, a HTI-t a MATÁV, majd T-com. Sajnos a "skandinávok" itt maradtak, és ezeket a réz, és ólom bevonatú kábeleket szinte az utolsó méterekig ELLOPTÁK!!!!!
Ui.: csak arra lennék kíváncsi, ki tájékoztatta őket, hogy na most már lehet vinni, mert ezek a kábelek kb. 200V-s feszűltség alatt álltak a távtáplálás következtében, és igen komoly "szakadás, és szabotázs" jelzővel voltak ellátva, mivel a HM, és BM (K) vonalak is ezen keresztűl futottak.
-d-

Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.

(#1368) ócskás válasza ócskás (#1365) üzenetére


ócskás
aktív tag

Javítom magam: Dombóvár ( п/п 14359; в/ч 25306, 22 ракетная бригада )
Véletlenül felcseréltem a в/ч -t a п/п -vel!

http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/

(#1369) ócskás válasza Manópapa (#1358) üzenetére


ócskás
aktív tag

Mondjuk érdekes, hogy itt honnan lehet szállítójármű, ha mind a 8 darabot megsemmisítették...

Tapolcán 9db 9П117М indítóállvány volt.
1995 május 26.-án 7db 9П117М indítóállványt semmisítettek meg.
A Keceli Haditechnikai Parkban 1db 9П117М indítóállvány van kiállítva

Kérdés a következő: Hol van a hiányzó 1db 9П117М indítóállvány?

http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/

(#1370) benemano válasza Balatoni (#1150) üzenetére


benemano
csendes tag

Szia Balatoni !

Ófehértón merre volt RT ? Amennyire én tudom a Ligettanyai részem nem...

(#1371) benemano válasza hadsz (#1269) üzenetére


benemano
csendes tag

Valóban víztorony, a műholdképen jól látszik az árnyéka is ...

(#1372) rofi1989 válasza ócskás (#1365) üzenetére


rofi1989
csendes tag

Sziasztok.

Szerintem 15db 9K72 volt Dombóváron.

Ezekben az épületekben tárolták őket.

A 9K72 szerelő műhelye.

Ez nem tom mi.

És találta valami érdekeset, de nem tom mit.

:R :R :R

(#1373) tazman75 válasza rofi1989 (#1372) üzenetére


tazman75
csendes tag

Miért vagy meggyőződve, arról, hogy 15 volt?
Már utána néztem az adatoknak, elvileg 9 db tartozott egy üteg alá.
Ennek ellenére, természetesen lehet, hogy igazad van.
Azt az Oroszok működtették, tehát: bármi lehetséges.
Tudnál adni GE koordinátákat a laktanyáról/telphelyről?

Köszönettel, tazman75.

[ Szerkesztve ]

(#1374) tazman75


tazman75
csendes tag

Ócskás, Hadsz mail ment.

(#1375) Balatoni válasza benemano (#1370) üzenetére


Balatoni
csendes tag

Passzolom a kérdést. (Én anno az 54/3nál szolgáltam. A lista meg úgy jött, hogy ,,jókor voltam jó helyen"...)

(#1376) boeing707 válasza ócskás (#1369) üzenetére


boeing707
csendes tag

Az eredeti szovjet hadrend szerint a 9K72 rendszer alapja a rakéta brigád (dandár) volt.
Minden brigádhoz három rakéta divízió (ezred) tartozott. Minden divízióban három század volt. Századonként egy darab 9P117M állvány és kettő darab 8K14 rakéta volt. Az egyik rakéta az állványon, a másik a szállító-feltöltő járművön.
Mi is ezt a felállást alkalmaztuk, így kilenc darab állványunk volt. Tapolcán, az 5. Önálló (Hadműveleti) Rakéta Dandárnál. Béke időben nyolc darab állvány állt a garázsokban, a kilencedik vagy nagyjavításon volt vagy valahonnan jött volna.
Most Kecelen egy darab van, Hét darabot a cirkuszosok tönkre tettek, ha volt kilencedik, a suttogó infó lánc szerint, egy különös felségjelű "nagy" repülőgépbe tették, s elszálltak vele. Ha a hír nem igaz, akkor csak a békeidős nyolc darabunk volt.
A MN RTB-jében 24 db. rakéta volt még raktáron. De sem fej, sem töltet nem volt a MN rendelkezésében. Azért itt nem érvényesült a testvéri barátság. Az MN1480 csak gyakorló fejekkel rendelkezett, valamint súlyarányos, magyarul betonnal megfelelően feltöltött, rakéta testeket és fejeket használt gyakorlás céljából. Volt üres, hajtóanyag feltöltés gyakorlására szolgáló test is, valamint elektronikával rendelkező, töltet nélküli fej is. Vagyis minden feledatra megvolt a megfelelő eszköz.
Az MN végig ezt a felállást alkalmazta, a Vörös Hadsereg később négy ezredre növelte a brigád erejét, vagyís 12 db állvány volt. Dombóváron azért van ennél több garázsajtó, mert a későbbiek során a szovjet dandárok szállító járműveinek egy részét a 9P117 (MAZ-543) alvázán kialakított darabokra cserélte.
Csak a "front közvetlen", DDR, Cseh, Lengyel területen állomásozó brigádokat egészítették ki hat ezredre, de négy századdal, így 24 db. állvány volt egy ilyen "megerősített" dandárban.

(#1377) boeing707 válasza hadsz (#1354) üzenetére


boeing707
csendes tag

Szerintem a film összes szereplője a katonai eskűjükhöz méltóan beszélt. Ne is kívánja senki, hogy az igazat mondják el egy ilyen pongyola fércműben.
Viszont az első időkben a 8K14 rakéta rendszeresített fejei a következők voltak:
9N33(RA-17), 9N33-1(RA-104, RA-104-1, RA-104-2) vagy 8F14(296A) max. 10 kt hatással (RDSZ-4 tip. töltet):
8F44 repesz töltetű:
8F44G1 (vegyi) a V-gáz súlya 555 kg:
Mindegyik tipusú fej összsúlya:987 kg.
Később a 8F14 fejet a 9N33 váltotta fel, de RA-17 töltettel. Plutónium töltet.
A tovább fejlesztések eredménye a későbbiekben 9N33-1 fej lett, amely különböző töltetekkel szerelhető fel.
RA-104 max. 50 kt, RA-104-1 max. 100 kt.
Az RA-104-2 fej töltete már termonukleáris volt.
A 8K14 rakéta hatótávja: 50-300 km, hajtóanyag nélküli súly: 2076 kg: Start súly: 5862 kg: hossza: 11164 mm: átmérője: 880 mm.
A 9K76 rendszer egy módosított MAZ-543 alvázat használt, a 9M76 rakéta max. hatótávja 900 km, a a töltet max. 500 kt-ás.
Tapolcán ilyenek nem voltak, csak szóbeszéd járta, hogy a 9K714 rendszerre váltanak, de közbejött Gorbacsov.
Hogy Dombóváron volt-e 9K76-os technika, csak az oroszokat kellene megkérdezni.

(#1378) ócskás válasza boeing707 (#1376) üzenetére


ócskás
aktív tag

A különös felségjelű "nagy" repülőgép igaz!

http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/

(#1379) benemano válasza ócskás (#1378) üzenetére


benemano
csendes tag

Tekintve a MAZ méretét, valószínűleg pont belefért az IL-76 teherszállítóba, a rakéta nélküli magasság és egyéb méretek megengedik, a súly meg bőven... Az IL-76-ot pedig nyugodtan nevezhetjük nagynak, testközelből impozáns látvány.

(#1380) benemano válasza Balatoni (#1375) üzenetére


benemano
csendes tag

Köszi a választ, ez is megerősíti kicsit, hogy ott nem volt RT, a lőtér volt parancsnoka így emlékszik vissza a szabályokra:

„Igen nagy kapacitású lőtér voltunk. Öt lőszektort is képesek voltunk egyszerre működtetni, ha kellett. Előfordult, hogy havonta 20-22 alkalommal volt nálunk lövészet. Évente akár 12 ezer fő is gyakorolhatott itt. Minden esetben jelezni kellett a gyakorlatot a repülőterek felé, egészen Londonig! Hét biztonsági őrhely volt. A Lőtérre vezető utakat őrség zárta le. Tagjai állandóan rádióval voltak felszerelve. Minden bejövő személyt meg kellett állítaniuk, ellenőrizniük és rádión jelenteni a rendkívüli eseményeket. Ófehértón és környező falvakban le kellett a határban állítani a mezőgazdasági munkát lövészet esetén. A terület határain piros zászlók jelezték a veszélyt. A szabályokat mindig komolyan vettük. Például lőfegyvert csak a kijelölt helyen lehetett tárolni. Saját fegyvert, vagy lőszert nem volt szabad másnak átadni. A lőállásokat csak engedéllyel lehetett elfoglalni, elhagyni. Az elhasznált lőszer mennyiségérétől szigorú kimutatást kellett vezetni!”

Tehát lövészet esetén még a környező falvakban is leállították a munkát, akkor ilyen biztonsági előírások esetén nem valószinű, hogy a közvetlen közelben RT lett volna.

[ Szerkesztve ]

(#1381) tazman75


tazman75
csendes tag

Nem akarok hülyeséget mondani.
VISZONT, olvasmányaim szerint amit keresünk, az a Mojave sivatagi gyak. telepen végezte. (Legalábbis, amit én olvastam és fényképet láttam)
Emlékeim, és olvasmányaim szerint a "módszerváltás" után, nem egy szállítógép ment az USÁ-ba.
Konkrétan tudok MIG-23.asról, SZU-22.esről.

Arról a MAZ 543(Jól írtam?) nem tudom, de úgy rémlik, mintha azt is kivitték volna.
Megerősítést kérek!

[ Szerkesztve ]

(#1382) boeing707 válasza benemano (#1379) üzenetére


boeing707
csendes tag

Sajnos nem fér bele, mert a felhajtásnál nem tud megtörni, mint egy sikló. Viszont az IL-76-os csak egy közepes szállító gép, vannak ennél sokkal nagyobbak is. A felségjel se nem fehér se nem piros csillag volt.
Az USA-ban tesztelt Elbrusz a volt NDK hadseregének tulajdonából származik. Több fénykép is van a net-en.

(#1383) boeing707 válasza tazman75 (#1381) üzenetére


boeing707
csendes tag

Minden, a MN légierejében használt MIG-23-as és SU-22-es a Pápa-i stratégiai repülőtér egyik sarkában, egymás mellett rozsdásodik. a GE-ön meg is lehet számolni Őket.
A volt NDK állománya Németország-é lett, s mivel ők már ab start rögtön NATO ország voltak, így nem kellett a mi kis hazánkat a mai napig jellemző bürokratikus ügyintézést végig járniuk.
A volt NDK-s Mig-23-asok és Su-22 -esek USA beli fotói oldalakat töltenek meg a net-en. A London-i RAF múzeum magyar MIG-21-ese, viszont bírósági ügy szereplője lett. Jobb ha nálunk eszi meg a rozsda Őket, mint sem ránk fogják, hogy valaki csúszópénzért engedélyezte a kivitelt.

(#1384) tazman75 válasza boeing707 (#1383) üzenetére


tazman75
csendes tag

1 darab MiG 23-ast viszont biztos. hogy kivittek (eladtak?).
Láttam képeket, mikor berakták a gépbe.
Nem kamu!!!!

(#1385) benemano válasza buldog-bódog (#1180) üzenetére


benemano
csendes tag

Szia !

Köszönettel vettem az elérhetőségedet, amint aktuális a látogatás, azonnal jelzek. Addig is itt van néhány fotó Ligettanyáról:

Főépület:

Szivattyúház:

Tartályház:

Őrtornyok:

A képeket nem én készítettem, remélem hamarosan sajátokkal is szolgálhatunk :)

(#1386) Manópapa


Manópapa
csendes tag

Sziasztok!
Minden elismerésem az infókért! :R
Azért az érdekelne, hogy a "kilövőállás megsemmisítésnél" mért csak 7 db esett áldozatul az "operabálnak"?
Megint volt egy "egyenlőbb elvtárs" (bocs, abban az időben már a honvédeket is urazták :D ) akit megkent a "keceli ThÜh"? :)

[ Szerkesztve ]

Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.

(#1387) boeing707 válasza benemano (#1380) üzenetére


boeing707
csendes tag

Csak a repülést érintő pár mondatra szeretnék reagálni.
Nem tudom, hogyan képzelte a lőtér volt parancsnoka, hogy a "vasfüggöny" mögül jelezni tudta, egészen London-ig, az aktív állapotot. Lehet, hogy tudott angolul, vagy "56-os" magyar volt a London-i irányításnál. Semmit sem szabad kizárni.
De!!!! Sok millió forintjába került a magyar légiközlekedési vállalatoknak, hogy a kedd 0500 órától vasárnap 2300 óráig aktív lőtér területét kikerüljék. Hétfő azért nem, mert akkor volt a felkészülés. Szombat vasárnap meg ki kellett pihenni a fáradalmakat. Viszont a Mo-t érintő összes repülőgép szorgalmasan kerülte a lőtér légterét, Mindenki tudta, hogy ott most mindenki "pihen", viszont a HM illetékes hatósága az akkori LRI felé kiadta a tilalmat, amit ők un. NOTAM formájában közzétettek a polgári légijárművek üzemeltetői felé, s mindeki került, fogyasztotta a keroszint és...De ne is folytassuk tovább.
Hogy a traktoroknak is be kellett állni az istállóba,.....hát ....lehet, hogy mi nem is kerültünk ott fenn nagyon?

(#1388) boeing707 válasza tazman75 (#1384) üzenetére


boeing707
csendes tag

Igen. Ez a Mig-23-as múzeumban áll. Bárki megtekintheti. Mielőtt kivitték, már nem volt repülőképes.

(#1389) Manópapa


Manópapa
csendes tag

Ha már említettétek a Mojave sivatagot (és kihalt-laktanyás topic :) mit gondoltok, a "Cheyenne Mountain Complex" mennyire aktív még? Mintha valahol azt olvastam volna, hogy már idejétmúlt, és nem tölti be az alapfunkcióját, viszont abban biztos vagyok hogy még őrzik...[link]

Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.

(#1390) benemano válasza boeing707 (#1382) üzenetére


benemano
csendes tag

Köszi, erre nem is gondoltam, pedig szolgáltam ki ilyen gépet még Ferihegyen - igaz az már civil légitársaság tulajdonában volt. A katonai múltra csak a kibelezett hátsó gépágyútorony emlékeztetett.

A volt szovjet gyártmányok közül akkor az AN 22 jöhet szóba mint nehéz szállítógép, ennél 1 méterrel nagyobb a tehertér belmagassága, ráadásul a rampa sem olyan meredek.

(#1391) tazman75 válasza boeing707 (#1388) üzenetére


tazman75
csendes tag

Bocs, de én úgy tudom, hogy repült még.
Amúgy, honnan tudod, hogy csak azt vitték ki innen?
(nem kötekedés!)
Pusztán infó hiány.
Kösz.

(#1392) boeing707 válasza Manópapa (#1386) üzenetére


boeing707
csendes tag

Nem szeretném védeni a Kecel-i "Pintér Műveket", de kis hazánk nemzeti Hősei csak akkor tudják magukat fényezni, ha valaki biztosítja az anyagi oldalt. Nagyon szerették volna, ha rövidebb-hosszabb regnálásuk eredményeit, az utókor is megismerte volna. Viszont a "zsozsó". Hát az nem volt.
Hatalmuknál fogva azt elintézték egy telefonnal, hogy a hadrendből kivont minden eszköz a Múzeum tulajdonába kerüljön. Viszont a Múzeumnak erre anyagi javakat már nem tudtak adni. Így jött a képbe egy magyar "vállalkozó", aki biztosította a területet, pénzt, paripát, s minden eszköz oda tartott. A tulajdon jog továbbra ia a Múzeum-é, csak a fenntartást és az állagmegóvást biztosítja a "vállalkozó".
Erre mondta Kohn bácsi régen: Nem rossz!!!

(#1393) boeing707 válasza benemano (#1390) üzenetére


boeing707
csendes tag

Ha Te kiszolgáltál ilyen gépet Ferihegyen, akkor ismerjük egymást, mert én meg repültem vele. De ez nem a Topic témája.
Az AN-22 már akkor is csak a múlt volt, ritkán használták.
Viszont ahogy írtad, repülős berkekben járatos vagy, akkor biztosan mond Neked valamit ez a rövidítés : B747F-200.

(#1394) boeing707 válasza tazman75 (#1391) üzenetére


boeing707
csendes tag

Nem kötekedek, csak több mint 15.000 órát repültem, sok helyen megfordultam, a többit Rád bízom.

(#1395) benemano válasza boeing707 (#1387) üzenetére


benemano
csendes tag

Jogos a hozzászólás !

Ez szó szerinti idézet volt, de valóban érdekes kérdés, hogyan lehetett megoldani a jelzést ??
Minden esetre a forrás nem gondolta volna, valaha is belegondol ebbe a hallgatósága... Valószínű, hogy az adott helyen, adott időben ez jól hangzott.

Amúgy aktív lőtereket elkerülnek a nemzetközi útvonalak, egyébként pedig korlátozott légtér (RA) és veszélyes légtér (DA) jelzéssel szerepelnek a repülési térképen.

Most nincs kéznél az AIP de holnap megnézem, hol jelöltek ilyen légtereket.

(#1396) benemano válasza boeing707 (#1393) üzenetére


benemano
csendes tag

Akkor off topicban: persze, hogy ismerős, sőt testközelből az NCA flotta több gépe is AMS reptéren. Itt az LRI Cargo szolg.vez. voltam - fóleg tadzsik és üzbég gépek jöttek vagy a HUK magyar felségjelű gépe.

(#1397) boeing707 válasza benemano (#1395) üzenetére


boeing707
csendes tag

Hosszú napokig a "futkosón" voltam, ezért bocsi a sűrű hozzászólásokért, végre gépelhetek kedvenc Topic-omban. Nagyon leegyszerűsítettem a dolgokat, hogy mindenki megértse, aki nem "aviatikus".
Az AIP-ben csak a helyek vannak jelölve, de az aktív mivoltuk a NOTAM-ban van, ami viszont minden személyzet számára kötelező érvényű. A jelzést minden ország Légügyi Hatósága veszi és teszi közzé a felhasználók felé. Sokszor többet kellett kerülni az akkori NSZK felett, mint az egész szoc. tábor területén.

(#1398) boeing707 válasza benemano (#1396) üzenetére


boeing707
csendes tag

Ha mond ez a név Neked valamit, akkor AIR HUNGARIA.

(#1399) benemano válasza boeing707 (#1397) üzenetére


benemano
csendes tag

Így igaz, időközben megtaláltam a veszélyes légterek listáját, benne van az összes akkori magyar lőtér, azzal a megjegyzéssel, hogy vagy konkrét üzemidőt ad meg, vagy NOTAM szerint.

Ófehértó is veszélyes légtérként szerepel itt (2000-es a lista).

(#1400) benemano válasza boeing707 (#1398) üzenetére


benemano
csendes tag

Na, az időközben meglesett airhun kezdetű mélcímből gondoltam :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.