Egy kis kiegészítés:
A 60°-tól, ha a terepviszonyok olyanok voltak (pl: hegytető) el lehetett térni.
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
Egy kis kiegészítés:
A 60°-tól, ha a terepviszonyok olyanok voltak (pl: hegytető) el lehetett térni.
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
Ez lesz az,lehet kevertem vmi mással,rég hallottam már a sztorikat:-)
<tRucKdriFteR>
Jut eszembe,egyszer a naplóban volt egy ripopt,egy talán létező,hiper-szuper titkos óvóhelyről,ami a föld alatt van,több emeletes,atomtámadás esetén menekültek volna oda vezetőink. Kiváncsi vok,ennek mennyi lehet a valóságtartalma:-)
<tRucKdriFteR>
Létezik,tavaly voltam benn.
Privi ment!
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
Vmi infó nincs róla? Kíváncsi vagyok:-)
<tRucKdriFteR>
Válasz is!
Ha beírod a gugliba,hogy F4 objektum,elég sok találat lesz.
Feltéve persze,ha erre gondoltál,és egyről beszélünk.
Mezőfalván nekünk nem volt kiépített fedezékünk, leszámítva a prizmákat. Az OCS HÁP-ján volt egy külön kis HÁP-unk és egy híradós szoba-műhely. Az OCS ciklóján és rádiós szobáján keresztül volt kapcsolatunk a dandárral. PRV és P-14 az OCS-nak volt, tőlük kaptuk az adatokat. Nekünk P-15 és P-18 volt. A ciklónk nem volt működőképes.
A tisztek szerint mi (11/6) egy települő osztály voltunk, amely háborús helyzetben előre meg nem határozott helyre költözött volna. Feltételezés volt a sorállomány körében, Paks vagy Kecskemét. Kecskemét mellett szólt, hogy évente kb kétszer letelepült az osztály jelentős része, (Én valahogy kimaradtam belőle ) de a technika az mindíg maradt. (Kecskemét mellett viszont csak egy Volhov-nak tűnő TÁS-t találtam.) Most már az a véleményem, mi lettünk volna az OCS közel körzeti légvédelme. (Nem tudom mennyi lehet a Vega min lőtávja.) Az is furcsa volt, nekünk cakk-pakk 12 rakétánk volt mezőfalván Zil-eken, a többi Sárbogárdon volt Rába kamionokon. Szükség esetén nem lett volna valami könnyen hadrafogható. Volt még két indítóállványunk menetkészen, és "lezsírozva" volt még két ZU-23-as.
Ezt ismertem,nem erre gondoltam. Az vmi falu mellett van,rendelkezik iparvágánnyal,csak azt nem mondták az adásban,hogy melyik falu mellett. Még helyieket is megkérdeztek,bár lehet ez is csak urban legend.
<tRucKdriFteR>
Nem láttam azt a műsort,így nem tudom melyik területről lehetett benne szó.
Viszont tudok egy falu melletti objektumról ahol vasúti leágazás is van.Az viszont tudomásom szerint a jelenleg is aktív kormánybunker.Státuszából kifolyólag nem fórumtéma.
Ez lesz az épület,amit fényképen láttam:-) Ha összefutok ismerősömmel akkor rákérdezek,mivel keverhettem.
<tRucKdriFteR>
Ez ugyan német kormánybunkerről szól, de már inaktív: (1998-as cikk)
[link]
Ha jól látom hadsz képtárán "természetesen" már szerepelt
[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Elképesztő képek. Mondjuk a tűzfalak építési megoldásai sejtetnek valamit, de egyébként tényleg irodaházra hasonlít. A harmadik képen jól látszik az épület átláthatósága.
Koordináták vannak esetleg? Megnézném felülről hogy látszik-e a tetején elhúzható szerkezet..
[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Találtam egy bejegyzést az egyik hasonló topicon:
"Olvastam pár sort Jobbágyiról, és hallottam néhány érdekes történetet az ott lévő alagútrendszerről. Salgótarjáni ismerős szerint nem működik a telep már, a gaz benőtte, nagy területen van, faterja pék árút szállított ide anno, akkor mesélték a sofőrök hogy a tgk-t leadták más személyzet vitte őket a hegy belsejébe, majd mikor visszakapták akár 30 km-el többet mutatott a km számláló. Több kijárata volt a rendszernek, köztük egy hosszabb Szarvasgede felé. Ki mit hallott még???"
Ez is érdekes lehet, főleg ha valóban inaktív az objektum.
Erről hallottatok valamit?
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Igen,erről van szó,de ez még aktív!
Az egykori ANDEZIT-művekről néhány sor (35. oldal)
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
Nem biztos hogy inaktív...
..ezt találtam még róla:
"Pontosan senki nem tudja mi van ott, mert működik még, ilyenkor meg ha voltál katona, akkor titoktartási kötelezettség van, attól függően, hogy hol és milyen rangban szolgáltál, és az objektumnál milyen titkosítás volt érvényben..
..a probléma ezzel az objektummal is az, mint pl. Lillafüreddel is, hogy nem ugyanazok a honvédségi cégek építették, és így nem tudják később a tervrajzokat összekapcsolni, mert mindenkinek csak egy kis része van, amit éppen épitett.
Ezt egy olyan mondta, aki pl. Jobbágyit anno logisztikai úton építette."
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Privát ment!
Ez aztán nem semmi! Teljes döbbenet!
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
köszi, privát válasz ment!
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
fullextra közben válaszolt az elásott harckocsik legendájával kapcsolatban: pontos helyet nem tud, de valahol Nógrádban van...
Mi van, ha az "elásás" képletes és inkább egy hegy gyomrában lebetonozott tárolóban? (bár nem tenne túl jót a technikának ha évtizedekig állna, a gumicsövek, tömítések ugyanúgy tönkremennek álltában is...)
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Nem semmi! Néhány "piroszsigulis" most fog nekiállni keresni a kábelt. Feltéve, ha olvassák a fórumot.
Privát ment!
Este rakok fel gugli képet róla.Egyébként könnyen ki lehet szúrni.
[ Szerkesztve ]
Földből nem ásnak ki semmit, mert semmit sem utálnak jobban a munkánál, az ásás pedig munka.
Falról levágni, légvezetéket levágni az más. De ásni, azt nem fognak, nyugi
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Ne haragudj,de most meg kell,hogy cáfoljalak.
A Herend melletti PDRZ bunker /nem a Hajag/ egy földalatti kábellel volt összekötve a DHDSCS vezetési pontjával Nagytevelnél.Mintegy 0,5 - 1m mélyen volt leásva a földben.A táv légvonalban úgy 15-16km körül van ha jól emlékszem.A táv felénél Németbánya felett az erdőben van ennek a kábelnek egy átjátszó,erősítő állomása az ún. NUP.Ezt úgy kell elképzelni,hogy egy jó 2m átmérőjű fémhenger van leásva a földben úgy 1-2m-mélyen.A fémhenger úgy 2-3m hosszú, a tetején páncélajtó,innen egy létra vezetett le.A NUP-ból jól kivehető mindkét irányba a kábelárok.Elsősorban azért mert szorgalmas emberek kiásták a földből több száz méter hosszan.Volt egy pont ahol megtaláltuk az eredeti kábel még megmaradt darabját, /egy10cm-es darabot őrzök is /,kiállt a földből,ahol levágták....
Képeket este nyomok fel.
Megkockáztatom hogy ezt már szervezetten követték el, mint a többtonnás bunkerajtók leemelését is. Szerezhettek valahonnan "stihlfűrészes" MTZ-t aztán hajrá!
Pesten kb 2-3 éve volt olyan hogy éjjel leszerelték az egyik trolibuszvonal feszültség alatti vezetékét. Ha jól emlékszem hajnalban megtalálták kábeldobra feltekerve valahol a rendőrök, de itt is kétségtelen meg volt a szervezettség, ami nem tipikusan jellemző a bodzaszedőkre...
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Nem csak ásnak,lapátolnak is!
Időnként, mikor roppant fene módon megtellik a cerkám a munkahelyemen regnáló nagyfokú hülyeséggel, fel szoktam menni kedvenc helyemre, a "Holdfény"-re regenerálódni.
Ilyenkor letámasztom a motort a négyes állvány helyén, és felsétálok az UNV-dombra, és ledőlök a fűbe, hallgatom a madarakat, élvezem a jó időt, napsütést... Ott,egy ilyen alkalommal láttam, hogy lapátoltak Méghozzá murvát, platós UAZ-ra!
Itt is lopják a murvát ("Sétány" TÁS )
Itt már a készenléti épület tégláit is elhordták ( "Holdfény" TÁS)
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
eszem megáll... ..és nem szakadt rájuk az a vasbetonfödém...
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Elnézést kérek, nem gondoltam volna, hogy így felkavarom az állóvizet a megjegyzésemmel.
A gond azzal van, aki átveszi tőlük. Pár vastelepet, orrgazdát nagyon gyorsan be lehetne zárni, + kiegészítve a megfelelő méretű bírsággal, csak hát ugye van a kisebbségi politika ami érinthetetlenné teszi őket, fene se érti miért...
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Privát ment!
Nézd meg az 1009-es hsz-t!
Mail ment!
[ Szerkesztve ]
Németbánya képek itt
"Megkockáztatom hogy ezt már szervezetten követték el, mint a többtonnás bunkerajtók leemelését is. "
Bizony,lásd pl. Császár,de szinte az összes objektumot fel lehetne sorolni.
Szuper!
Ha egy picit még nyugatabbra navigálsz találsz egy fotót is a következő felirattal:
"Former Soviet nuclear warhead storage fascility in Keila-Joa SA-5 missile base"
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Köszi!
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Srácok!
Nem tudtok valami weboldalt ahonnétilyen régi szovjet hadsereg által használlt járműveket, harci eszközöket, vagy esetleg hasonló stílusú épületeket lehet letölteni valami 3D-s modell formátumban( Max, Maya, XSI stb..)?
Kösz, de ezen már túl vagyok. Ócskással előre letárgyaltuk, mielőtt ide feltettem.
Privát ment!
Keresgéltem az egykori Sajóbábonyi lőszer-alapanyagokat gyártó üzemre is.
Nem tudom, nagyjából jó helyen jártam-e:
48° 9'20.60"É, 20°43'0.00"K
Szép terület, kellene az "ásványhoz" a fémdetektor mellé jókora adag kitartás is
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Lehet lemaradtam vmiröl,Lillafüreden milyen ojjektum volt?
<tRucKdriFteR>
Igen. Az ajtók levágásához min. egy Botond lángvágó, 5-5 oxigén és gáz palack, villás targonca, darus gpk. szállító járművek, de nem is kicsik, valamint eléggé ismert hátsó kijárat kellett, mert a főbejárat a mai napig zárt. Valamint, de legfőkképpen egy átvevő hely is szükséges, ami ismereteim szerint Oroszlány-ban található. Tegnapi ismeret szerint már a Gránit-ok hátsó ajtajairól is levágtak minden mozdíthatót. Onnan pedig kihozni a tonnás darabokat kézzel elég macerás. Ezt már nem nevezném megélhetési fémgyűjtésnek, ez már a FÉM MAFFIA, s nem piros Zsigulikkal, hanem ezüst Merdzsókkal. Remélem, a födém hamarosan rájuk szakad. Ez lesz majd a HÍR.
Amint a kép mutatja, nem csak nálunk vannak "fémgyűjtők". Eddig azt hittem, hogy a meleget kedvelik, de már ennyire északra is eljutottak!!!
Találtam egy elhagyott objektumot Elég magas...
Szerintetek katonai céllal épült?
Több fotó:
[link]
[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
A tisztek szerint mi (11/6) egy települő osztály voltunk, amely háborús helyzetben előre meg nem határozott helyre költözött volna A település igaz, de egy előre meghatározott helyre! Ugyanúgy,mint háború esetén mindegyik osztály. A kiépített TÁS-ok voltak a "béke" TÁS-ok, de háború esetén mindegyik osztály az előre meghatározott területen lévő "háborús" tüzelőállását foglalta volna el. Ennek a területnek a koordinátái az OPK páncélszekrényében voltak elzárva.Az OPK-n kívül (talán csak a TÖF?) senki sem ismerhette a terület helyét, sőt időszakos szemrevételezés is csak civil ruházatban,polgári járművel megközelítve történhetett ( abba az irányba mégcsak véletlen csapatmozgás, kitelepülés sem volt elképzelhetö). Ezeket a háborús TÁS-okat ne úgy képzeld el, mint valami minimális kiépíttetségű területet, hanem mint ligetes-fás, cserjést földterületet, szántót, legelőt, vagy valami hasonlót.
Az is furcsa volt, nekünk cakk-pakk 12 rakétánk volt mezőfalván Zil-eken
Ez három PU esetén pontosan egy javadalmazás.
a többi Sárbogárdon volt Rába kamionokon.
Mivel nem volt 7-es épületetek, így nem lett volna hová tenni. Kevesebb gyártmány, kevesebb gond!
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
Elnézést az off-ért, az előbb egy ex-szovjet objektumot linkeltem. (de érdekesnek gondoltam)
Kicsit jobban a témába vág a következő bunker: [link]
illetve talán a Csernobilhoz közeli Duga [link](nem tudom pontosan mi volt a rendeltetése, (talán valamiféle radar?) de gigászi)
..és végül egy utolsó mérnöki találmány, a mobil nukleáris erőmű...[link]
[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.