Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Tisztításhoz: SZerintem, és szigorúan szerintem:
    Eszetekbe ne jusson féktisztítót belefújni! Ha beviszi a nyomás a feloldott zsírt a visszaforgásgátlóhoz.......Akkor szalajtani fog, ergo használhatatlan lesz az orsó.
    Amit gondolok: Ekkora értékű orsó valóban nem ér annyit, hogy szervizbe vinni.
    Két dolog lehet. Vagy leszedni az orsóház oldalát, aztán zsírral, zsírspray-vel kicsit utánzsírozni, aztán ennyi.
    Másik megoldás: SZétszedni. Nem ördöngősség. Vannak jó kis szereléses youtube videók, Haldorádó oldal orsótesztek közt is vannak príma szétszedéses képekkel illusztrált cikkek. Esetleg valami horgászcimbora, aki szétszedi.
    Én kiszedem a csigát, a tányérkereket, kulisszát, aztán kis tálba sima benzinben, esetleg lakkbenzinnel lemosom. Ha kevés a régi zsír, wd40 is jól oldja. SZáradás után MOL LZS2 zsír, teflonos zsír spray, illetve olaj (tengelyre). És összerakom. Orsóházat belülről csak kitörlöm, papírtörlő, kisebb helyekre fültisztító pálca, és kész. Nyeletőt felesleges szétszedni, alul a retesz ahol csúszkál egy csepp olaj, vagy zsírspray...Hátsó nyeletőfék lamelláit is meg lehet olajozni szétszedés nélkül. Ha nagyon koszos, vagy beázott az orsó, akkor érdemes szétszedni.

    Óvatosan!: Hézagoló alátétek, visszaforgásgátló rugója, nyeletőfék biszbasz alkatrészei.... Megnézni mi hol volt, szétszedett orsónál ne kapcsolgassátok a visszforgásgátlót, mert lehet rugót keresni. Csapágyra ragadt hézagoló alátét később leeshet, meg kell nézni kiszedés után. Zárt csapágyat nem szabad benzinbe tenni, nyitottat akkor, ha koszos. Nyeletőfék kapcsolónak csak a bal oldalát szedjétek le, másik maradjon, különben szétesik a szerkezet.
    Ezeket saját tapasztalatból mondom. Tudom, a profik többet tudnak, de ilyen hobbi pecásoknak ez is segítség lehet. :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés