Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) tibaimp


tibaimp
nagyúr

"A rendszer rendkívül kevés korát mellett teszi lehetővé az új compute munkafolyamatok kiosztását a CPU igénybevétele nélkül..." -- nem korlát akart lenni?

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#2) Yutani


Yutani
nagyúr

Érdemes még azt is megemlíteni, hogy a szóban forgó újítás igen specifikus igényekkel rendelkezik a GPU-k parancsmotorját tekintve, tehát a képességet ugyan támogathatják az egyes hardverek, de a hatékonyság már nagymértékben függ attól, hogy ezek mennyire lettek a GPU Work Graphs funkcióra tervezve.

Gondolom akkor az AMD lesz a nyerő. Megint. :DDD

Viccet félretéve, mire gondolt a költő?

#tarcsad

(#3) ONEFREE


ONEFREE
aktív tag

Kicsit más. Nem tudom el hinni, hogy a Microsoftnak nem jutott eszébe egy GAME gombot készíteni a rendszerünkbe. Pl F12. Milyen szép lenne ha a rendszer a gomb megnyomásával leállítana minden felesleges háttér folyamatot és kiélezné a rendszer magát a legnagyobb teljesítményre. Ez is lehetne egy hatalmas innováció. Nem tudom ez egyáltalán eszükbe jutott e valaha. Mi több! Még meg lehetne paprikázni a dolgot ONLINE, OFFLINE gombal is. :))

[ Szerkesztve ]

(#4) E.Kaufmann válasza ONEFREE (#3) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Game mode van, bár nem tanulmányoztam a működését.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#5) PuMbA válasza E.Kaufmann (#4) üzenetére


PuMbA
titán

Igen. Game mode néven már van ilyen a Windows 10 óta, tehát sok-sok éve :) Alapértelmezetten be is van kapcsolva.

[ Szerkesztve ]

(#6) tibaimp válasza ONEFREE (#3) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Nem lenne rossz amúgy, csak gondolom bonyolult lenne kivitelezni, dolgozni kellene vele, és a mozgó kaki emoji-t könnyebb volt megcsinálni, meg középre rendezni a Start menüt....

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#7) GodGamer5 válasza ONEFREE (#3) üzenetére


GodGamer5
addikt

Nálam az a Game mode, hogy win installnál kitiltom az összes lassító funkciót, plusz install után jöhet a registry hack, az extrém lassító biztonsági résekre kapott update-ek speckó programmal történő kikapcsolása stb.

[ Szerkesztve ]

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#8) ONEFREE válasza GodGamer5 (#7) üzenetére


ONEFREE
aktív tag

Neki fogtam én is egy win 10 kigyomlálásának, de találtam egy készet. Még azt is megkérdezi a telepítő, hogy defendert akarok e. :DD Azóta jó minden a win 10 el :D.

(#9) ONEFREE válasza tibaimp (#6) üzenetére


ONEFREE
aktív tag

+1 :C

(#10) PuMbA válasza ONEFREE (#8) üzenetére


PuMbA
titán

És mennyi az fps különbség egy gyári Windows 10 és egy kigyomlált között? :)

[ Szerkesztve ]

(#11) ONEFREE válasza PuMbA (#10) üzenetére


ONEFREE
aktív tag

Ez játék függő is,de nem emlékszem számszerűen rá. Nagyon régóta egy Kanadai verzió win10 et használok. De amire tisztán emlékszem az a microlagok. Én Batlefied 4 et és Tarkovot játszom. Ha a háttérben a kikapcsolt és hangsúlyoznám kikapcsolt win 10 frissítés megy játék közben az több mint idegesítő! Akkor van fps drop mikrolag stb. Neked vannak ilyen tapasztalataid?

(#12) E.Kaufmann válasza ONEFREE (#11) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Na igen, mikrolagokra jó a kipuculás + mindenféle energiatakarékos mód kilövése, de nyers teljesítményben nem biztos, hogy sokat hoz.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#13) PuMbA válasza ONEFREE (#11) üzenetére


PuMbA
titán

Nekem jelenleg nincs gondom dropokkal és mikrolaggal a legfrissebb gyári Windows 11-gyel. Ezt azt jelenti, hogy semmihez se nyúltam a Windows-ban, nem töröltem le komponenseket, nem nyúlta bele a registry-be, nem tiltottam le a frissítéseket és a Game módot sem kapcsoltam ki. A frametime grafikon sima az általam játszott játékokban.

[ Szerkesztve ]

(#14) tibaimp válasza PuMbA (#13) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Még jó, hogy nem vagyunk egyformák! ;)

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#15) ONEFREE


ONEFREE
aktív tag

És ez is milyen már?! Kikapcsolt win frissítés, de azért frissít :C Eszméletlen mit művelnek. Nagyon várom már a net szolgáltatóknál a gamer netet (alacsony ping) és mint írtam a 2db kapcsolót a Windowsba. :D Amúgy nekem jó tapasztalataim vannak a Windows 11 el. De nekem nyers win kellett :D

[ Szerkesztve ]

(#16) JohnyX válasza ONEFREE (#8) üzenetére


JohnyX
kezdő

Van neve is ennek a "késznek"? Bináris fájl vagy script?

(#17) ONEFREE válasza JohnyX (#16) üzenetére


ONEFREE
aktív tag

Xtreme LiteOS 10

Nálam régóta teszi a dolgát. Defender nélkül telepítem Smart Internet security előfizetéssel.

(#18) Abu85 válasza Yutani (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A GPU Work Graphs követelményekkel rendelkező funkció. Nem fog minden egyes hardveren tökéletesen működni. Olyan kell, amit eléggé erre szabtak a parancsmotor szintjén.

Itt egyébként két vezető irányzat volt a Microsoftnál. Az egyik az NV-nek a hasonló rendszere, a másik pedig az AMD-é. Végül az AMD megoldását emelték szabványba, mert az alapból kompatibilis az API összes meglévő funkciójával. Az NV megoldásához olyan változások kellenek, ami az API működését befolyásolja, és át kellene írni hozzá az alapokat is. Azt egyelőre a Microsoft nem vállalta be. Emellett az AMD megoldása is kiegészíthető úgy, ahogy az NV adta volna a sajátját, ha majd a Microsoft úgy döntene, hogy nyomnak egy resetet.

A fentieken túl fontos, hogy a GPU Work Graphs extra VRAM-ot igényel. Esetenként nem is keveset. Tehát a CPU tehermentesítése nincs ingyen, csak a CPU-időt beváltod több VRAM-terhelésre. De jelenleg jóval több VRAM-od van, mint szabadon használható CPU-időd, hiszen már 330-ért 16 GB-os VGA-t vehetsz. Tehát most már a GPU Work Graphs hasznos, és válthatja az ExecuteIndirect funkciót. Régen ez azért nem feltétlen volt ennyire egyértelmű, mert nem volt 330-ért 16 GB-os VGA a boltokban.

Egyébként GPU Work Graphs lényege, hogy gyorsítson, és ez minden olyan hardveren megtörténik, ami támogatja. Az extra sebesség mértéke a kérdés. Tehát ezzel rosszul nem jár egyik gyártó sem, azért is van mögötte támogatás.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#19) Yutani válasza Abu85 (#18) üzenetére


Yutani
nagyúr

330-ért gondolom dollárból és 7600 XT, ami van 16GB-os VGA a boltokban. Ez egy gyenge kártya, a Work Graphs mennyit fog segíteni rajta?

#tarcsad

(#20) Abu85 válasza Yutani (#19) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A GPU Work Graphs nem a VGA-n segít, hanem a CPU-ról veszi le a terhet. Cserébe több VRAM-ot kér, mint az ExecuteIndirect. Ez egy kompromisszum. És olyan kompromisszum, amit most érdemes meglépni, mert olcsóbbá kezdenek válni a 12-16 GB-os VGA-k. De a több VRAM-ra vonatkozó igény egyébként kezelhető úgy, hogy a 8 GB-os VGA-kon a textúrarészletességet limitálják a fejlesztők. Ez konkrétan egy ajánlása a Microsoftnak, hogy ha a GPU Work Graphs aktív, akkor ügyeljenek arra, hogy beférjen az extra adat a VRAM-ba, és ez 8 GB-os VGA-knál úgy a legkönnyebb, ha gyárilag lowra korlátozzák a textúrákat.

Ha a fejlesztők a Microsoft ajánlásait követik, akkor nem a sebesség lesz itt a kérdés, hanem az, hogy egyáltalán milyen grafikai minőséget állíthatsz be, és leginkább ez attól függ, hogy van-e elég sok VRAM-od, hogy a program korlátozásait elkerüld.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#21) Yutani válasza Abu85 (#20) üzenetére


Yutani
nagyúr

Köszi. Nyilván az én szűklátókörűségem, de jelenleg nem látok olyan előnyt, ami miatt erre most szükség lenne. Jelenleg nem a CPU a szűk keresztmetszet. Esetleg ha a jövőben olyan CPU oldali terhelés jön a játékokban, amit most nem látok, akkor biztos jól jön.

Ugyanakkor egy 7600 XT esetén sosem lesz a CPU a szűk keresztmetszet (józan mérlegeléssel megépített konfig esetén), tehát igazából teljesen mindegy, kezeli-e ezt a funkciót vagy sem. Sokkal inkább aggasztó az, amit a kisebb VRAM esetén kellene bevezetni a Work Graphs mellett. Akkor inkább kikapcsolja az ember, vagy ne is legyen.

#tarcsad

(#22) Abu85 válasza Yutani (#21) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

De a CPU a szűkös jelenleg. Ezért készült el a GPU Work Graphs.

Ezt nem lehet majd kikapcsolni. Ha futtatható a hardveren, akkor ezzel megy, ha pedig nem, akkor a fallback kóddal. A kikapcsolás azért sem ajánlott, mert bizonyos funkciók eleve igénylik a GPU Work Graphs használatát. Például az UE5 Nanite legnagyobb baja, hogy nem működik stabilan a régi modellel, és a GPU Work Graphs az, ami meghozza a motorba a stabilitást, vagyis nem fog esetenként lefagyni maga a motor, mert nem kényszerül a Nanite API-ban nem engedélyezett művelet végrehajtására.

Ez egy nagyon kritikus lépés, mert az ilyen Nanite szerű rendszerekkel rég túlléptük az ExecuteIndirect korlátjait, és kb. stabilra rakható csak össze a kód. Vagy a másik lehetőség a rém lassú kód, amit senki sem akar. Sokkal jobb, ha dobjuk az ExecuteIndirectet.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.