- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Fenyő: Ingyenes iskolai linux szerver disztrók a Sulix, Huedu utánra
- gerner1
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- GAI: Poor Volta...
Aktív témák
-
DrSoul
őstag
Igen, én is az Sram láncokat néztem. Ha van konkrét tipped, megköszönném.
Amikor azt írtam, hogy majd egyenként cserélem, nem úgy gondoltam én se, hogy 1000Km után. Úgy terveztem, hogy pl. először csak láncot (talán ez is a legegyszerűbb), majd pl. váltó, végül hajtómű, pl. pár száz km után. De majd meglátom, egyelőre így jó. Most állították be a Nellában a váltót, most így jó. -
DrSoul
őstag
válasz
(Kolombusz) #4730 üzenetére
Igen, de tudod, Text-Boy viszont szereti konferálni, milyen ügyesen töri az alkatrészeket
Holnap egy úthenger alá dobom a biciklit, akkor aztán lenulláztam az egészet!Na? Ugye milyen frankó vagyok
-
DrSoul
őstag
válasz
duracell89 #4712 üzenetére
Miért durva hely? Szerintem teljesen korrekt.
A bicikli mondjuk nekem meg pont nem tetszik... -
DrSoul
őstag
válasz
illusiON #4698 üzenetére
De nem értem, mire lenne már jó nekem, ha 2K-val kevesebb? Hidd el: ez csak egy versenyzőnek számit, ez egyértelmű, de én nem vagyok az. Egy ellenszél sokkal többet számit, és nincs ellene gyógymód.
Nem tudhatod, mennyire használom a biciklit. Mostanában valóban nem olyan sokat (főleg csak mh-re megyek be vele, meg a gyerekért az óviba), de 29 éves vagyok, és mentem azért már egy kevéskét, főleg tinédzser koromba. És Olaszországba voltunk, dombon laktunk (magyar viszonylatban az már hegy volt), elég gyakran mentem emelkedőkben is, földes utakon is, acélvázas biciklivel. Sose merült fel bennem, hogy ha -2Kg, akkor jobb lenne. Hacsak nem hátizsák van a hátamon
Most is, viszem a zárat-lakatot, lehet nekem 400grammal könyebb váltóm, mégis alapból ott van a hátamon a 4-5Kg.
Tehát összegezve: mivel nem vagyok (de gondolom még néhány ember nevében itt ezt állíthatom) /vagyunk profik, tehát nem az életünk múlik az eredményünkön (és ezt már régebben is írtam, szerintem Magyarországon elég kevés ember van, akinek valóban ezen múlik az élete), ezért semmi nem múlik azon a 2-3 kilón.
De a vérbeli profi is nem edzésen kéne hogy használja a legkönyebb bringát (ill. néha igen), hanem csak a versenyen. -
DrSoul
őstag
Végre hallok egy érdembeli hozzászólást, akinek igazán van összehasonlítási alapja.
Kiváncsi vagyok a többiek mit írnak, hisz szerintük a TY csak boltbajárásra jó, meg az Alivio is. A Deore szerintük a ''kezdő''.
Szerintem is egy jó beállítás csodákat tesz, ráadásul egy lánc csere szerintem olcsóbb. Ahogy elnéztem eddig, egy profi lánc úgy 4-5K Ft, mégse 15-20K Ft. És hülyét kapnék, ha vennék pl. egy XT-t, és aztán nekem az is recsegne.
Biztos hosszabb az élettartama a jóminőségünek, ezt bármikor aláírom. Majd meglátjuk, meddig húzza ki a TY, bár 1 év gari van rá, tehát addig mást nem veszek.
Ráadásul ritkán fogok menni hegyi úton, de szerintem ha egy párszor arra térnék, nem hinném, hogy megszólal a TY:'' Te figyelj, én csak boltbajárásra vagyok jó...'' -
DrSoul
őstag
Fontos dolgot mondtál, amit meg tudok valóban érteni: a váltás emelkedőben. Tudom, hogy az nem egyszerű, és így el tudom képzelni, egy Deore váltóval gondolom egyszerűbb.
Amúgy nem gombos váltóm van, hanem tekerős, tehát ha akarom simán váltok kettőt is kapásból 1,5 sec. alatt, hisz a váltókar be van ugyebár striguálzva, és azt tapasztaltam (bár ugye rosszul van beállítva még), hogy ezek nem csak szépségből vannak, hanem kb. stimmel is a váltás.
Értem az érveket, komolyan, te már elég jól leírtad. Most egyértelmű, hogy nem fogok váltót váltani, 1 évnél előbb semmiképpen sem. Csak ezen gondolkodom, hogy ilyen szinten (bár nem csak boltba megyek vele, de lényegében városban, bár alkalom adtán nincs kizárva földes út) megér-e ennyit egy ilyen váltó.
Komolyan lehet, hogy egyszer kipróbálok egy ilyen maraton jellegű dolgot a sima TY váltóval. Nálam az 1 sec, vagy 0,1 sec váltás nem számít: izomból kell kompenzálni -
DrSoul
őstag
válasz
illusiON #4668 üzenetére
Tény, nem váltottam TY-nál jobb váltóval, le is írtam. Csak azt nem tudom, hogy ez, amit írsz (mert az számomra is egyértelmű, hogy biztos több fejlesztés-technika van egy Deore váltóban), ez megéri-e azt a 10K Ft (ha nem több) árkülönbséget.
A grammokat meg nem nézem. Ha a bringát cipelni kell a vállamon, az már rég rossz, ha meg megyek vele, mivel nem profi vagyok, annyi tényező van még, hogy 2-3Kg plusz (mert többet nem nagyon tudnék lefaragni, vagy nem bírná a pénztárcám)nem igen számit. Ennél komolyabb befolyásoló tényezők vannak, mint pl. a szél. -
DrSoul
őstag
válasz
golyani #4663 üzenetére
Na, ez az a tipikus hsz., amivel semmire nem megyek.
1. Súly: mennyivel könnyebb a Deore? 200-300gr? (mert nekem fogalmam sincs, mennyi a TY). De még ha 500gr is lenne: attól nem megyek gyorsabban, de szerintem te se.
2. Merevség: ez talán már egy fontos érv lehet, ha megértem. Kifejtenéd mit értesz itt merevség alatt? Maga az anyag (mert vagy acélról vagy alluminiumról beszélünk, vagy ugye a kettő kombinációja, más nincs)?
3. Árban: kösz, ez az egy, amit tudok
4. Váltás teljesítmény: ez egész konkrétan mit jelent? Nálam, ha váltok a TY-vel, bekattan kb 1 sec. alatt (bevallom, nem mértem stopperrel, de úgy saccra- fordítok a váltókart, és click, bent van.). Mi jöhet ennél több? (nem kekeckedek, valóban kiváncsi vagyok).
5. ty-vel jó boltba járni míg deore már kezdő maratonosnak is jó Ez számomra megint egy semmit jelentő mondat. Ha ez így van (tehát a Deore egy kezdő maratonosnak jó), akkor azok a váltok, amik még köztük vannak (Altus, Acera, Alivio), azok mire jók? Azokkal már bevásárlóközpontba is mehetek, vagy mi?De most komolyan.
Sajna nem volt időm-lehetőségem rész venni e Budamaratonon. És biztos, ha mentem volna, az utolsók között lettem volna. De: mi történt volna konkrétan a váltómmal?
Mentem én már 40 Km-t Tesco-s biciklivel, azon szerintem nem is Shimano van. A váltóval semmi nem történt (mondjuk a nyeregcső elferdült). Minek kellett volna történnie?
Komolyan érdekel a téma, de kicsit tudományosabb magyarázat kéne, vagy igazán konkrét példa, mert így nem értem. Komolyan a végén még elmegyek neked egy maratonra a TY váltóval, és megnézzük, mi történik -
DrSoul
őstag
Gondoltam
Nekem TY van
Rosszul is vált, de az szerintem csak annyi, hogy nincs teljesen jól beállítva: kb 1 hónapja vettem ezt a biciklit, és mondta a boltos, hogy majd nyugodtan vigyem vissza még utólag újra beállítani a bowdeneket.
Amúgy a gyakorlatban mi a kül. egy TY meg egy Alivio, vagy Deore között? Pöccre bekattan? És ezt a skálát csak a hátsó váltora értendő, vagy az elsőre is?
Nekem a TY is: az első szerintem pontosan megy (bár nem volt Deore váltóm), a hátsó mondom, kicsit el van csúszva, de végülis kapcsol (csak nem a mefgelelőt, de ez beállítási gond). -
DrSoul
őstag
válasz
Manitou #4620 üzenetére
Azt még a régi outi biciklivel csináltam, amibe akkora nyolcas volt, hogy már mindegy volt, és nem volt akkor kéznél gumileszedő: azt se tudom (most se, mert nem volt szükség rá), mennyibe kerül.
De hidd el: nem úgy ugrottam neki, mint tót az asszonynak, igyekeztem finoman csinálni -
DrSoul
őstag
válasz
emitter #4614 üzenetére
Kicsit a gumit nehéz leszedni, legalábbis nekem nincs megfelelő eszközöm, és egyszer csavarhúzó+szappanos víz segítségével csináltam, de mondjuk az nem alu felni volt, hanem vmi gagyi. 8-as volt a kerékben ( egyszer kaptam defektet, de hazamentem tekerve egy darabig). Próbáltam centírozgatni, sokat maceráltam vele, elég nagy volt az a nyolcas. Végül kb. sikerült.
-
DrSoul
őstag
-
DrSoul
őstag
válasz
illusiON #4580 üzenetére
viszont a trkking cty és cross bringáknak 27es vagy 28as nagyon vékony kereke van átlalában
Már megint rosszul írod... Trekking és City. Egyébként szerintem van különbség a vázban is. A City Bikeok ált. női váz jellegűek, és kevesebb a sebesség fokozat.
A trekking az igazából egy nyugisabb MTB: nagyobb és vékonyabb kerék, de a váz az inkább MTB-ra hasonlít, magasabb kormány (nem egyenes), de ugyanúgy 21-24 sebesség.
Szerintem egy trekking bicikli igen is jó tud lenni terepen, ha jó minőségű, viszont a City az tényleg aszfaltra van. -
DrSoul
őstag
válasz
Turboboszi #4563 üzenetére
Csak 35 vagy? Gratula!
Bár én ffi vagyok, 29 éves, és két fiam van, de csak 4 és fél, ill. 2 és fél évesek.
Bár november végére várjuk a harmadikat. -
DrSoul
őstag
Abszolut korrekt a hozzászólásod, semmi bajom vele
Igaz, valamit elnéztem, azt nem tudtam, hogy 20K a keret. Azt hittem, 40K körül van. Nem is tudtam, hogy van 20K Ft-os Schwinn-Csepel.
Nézem a honlapjukat, most látom, ez a Fully Boss ez nem is Schwinn-Csepel, csak ők forgalmazzák. Csodálkoztam is volna. Én eddig úgy tudtam, hogy a belépő szintű Schwinn-Csepelek 30K fölött szoktak lenni.
Visszaszívom, mert akkor valóban eléggé ocsmány lehet a minőség. Ettől mondjuk valóban lehet, hogy kibír több év pecázást, de egyértelmű: inkább merevvázas legyen.
És nem is szabad 1 fékkel közlekedni, csak próbáltam a népet megynugtatni, hogy nem végzetes a következménye... Ill. attól függ: mert ha valaki akár aszfalton, de hegyi utakon jön le 45-50 Km/h-s sebességgel (ha nem 60), annak mondjuk jó minőségű féke legyen, meg mondjuk a gumiköpeny is az legyen. -
DrSoul
őstag
Még egy utolsó megjegyzés:legyszives ha nincs tapasztalatod szervizeles ugyben, akkor ne adj olyan tanacsot, h vegyek meg a szar osztelost, ha azt teccik. ez a kategoria nem tartozik bele abba, h osztelos bicikli. ez nem az.
Nos: azzal abszolut tisztában vagyok, hogy ez egy (mondjuk ki bátran) valójában nem egy összelós bicikli, bár annak írják. Ezzel 100% egyetértek, és ezt már mások megírták neki elöttem. Én már ezután írtam, lényegében fék ügyben, hisz attól rémült meg. De mire is találták ki az összteleszkópost? Nem a pecázásra. Tehát: ha nekik arra kell valóban, akkor egy ál-összeleszkópos is megfelelhet, ha nekik ennyire tetszik (mert úgy vettem ki, hogy ragaszkodnak hozzá),nem fog kettébe törni attól, hogy lementek a tópartra. Gondolom azért ebben egyetértünk. -
DrSoul
őstag
Te most miről beszélsz? Nyugodj le egy kicsit.
1. Én is leírtam, hogy jobb az merev, én kifejezetten utálom az összetósokat, és szerintem csúnyábbak is.
2. Egy ilyen gyári fék, arra, amire ők használnák (és tudtommal nem 100Kg fölött van a testtömegük), szerintem teljesen jó: minek kell itt rémíteni a népet? Egyértelmű, hogy van annál jobb, de használtam évekig Schwinn-Csepelt a gyári fékével (pedig mondjuk országúton, de elég nagy lejtőkröl jöttem le, ami itt Pest körynékén talán nincs is), és évekig jó volt. Egyik nap eltörött az elülső: és? Nem volt nagy gond, lecseréltem.
Ez bármikor előfordulhat. Mi történik akkor, ha megveszik, és mondjuk 6 hó mulva, vagy amikor van rá keretük, lecserélik a féket?
Továbbra is állítom, és ha nem értesz egyet, nem tehetek róla: én se ezt a biciklit venném meg, és írtam nekik, hogy jobb egy merev: de ha neki ez tetszik, arra, hogy le megy vele horgászni, abból nem lesz baja. Én ezt állítottam. Lehet, hogy nem emlékszel a linkre: ez nem egy Tesco gazdaságos bicikli. Még is SchwinnCsepel: biztos van jobb, de azért ez már szerintem nem az életveszélyes kategória.
Kezd már itt a diskurálás átmenni hasonlóba, mint Enermax táp, vagy jó-e a Casetek. Biztos, hogy az Enermax minőségi, de nem csak az létezik, és a Casetek se trabant.
Vagy lehet, hogy a szemedben a Trabant jobb autó volt, mint az én véleményem szerint: a Trabant számomra nem autó, annál a bicikli is jobb. A Schwinn Csepel azért bicikli. -
DrSoul
őstag
válasz
Turboboszi #4522 üzenetére
Had nyugtassalak meg: nyugodtan vegyél biciklit, és ha Logan fék van rajta az se baj.
Ha csak pecázni mentek vele , és nem a hegyoldalon jöttök le vele, jó lesz.
Hisz te is írod, hogy minden nap baleset lennem az utakon, ha mindenkinek rossz a féke...?
Véleményem szerint is ha olcsóbb a fék, de rendeltetésszerűen használod, akkor mi történhet?
1. Nem fogsz tudni vele farolni, de gondolom ez nem lényeges
2. Egy nap eltörik a fék: és? Kellemetlen dolog, de elég kicsi a valószínűsége, hogy út közben mindkét fék egyszerre törjön el. Tehát meg fogsz tudni állni, és ahogy hallom, nyugis körülmények között fogjátok használni (pecázni mentek, meg amennyire lehet, gondolom járdán/bicikli úton).
Ebben a topicban a legtöbb ember a biciklivel ugrál, meg kemény hegyi utakon megy, tehát más kategóriához vannak hozzászokva. Egyértelmű, hogy van ennél jobb minőségű fék, de szerintem elég ezzel foglalkozni, ha majd eltörött.
A másik, hogy van gari: ha pl. 1 éven belül (nem tudom, hogy szól a gari) eltörik egy alkatrész, azt cserélniük kellene.
Amúgy én szerintem se fontos egy összeleszkópos, de ha ez tetszik, vegyétek le.
Mivel nem hegyi utakon mentek vele lefelé, meg nem ugráltok, szerintem mindegy.
Engem zavarna egy össztelós bicikli, minek? Nem használod ki, ha terepes úton mész, vagy emelkedőben, csak lassít... Jobb a merev, hatékonyabb.
[Szerkesztve] -
DrSoul
őstag
Nem igaz, a rövidtáv a 10Km, azaz a Turista futam.
Egyébként a 80Km az a Sport kategória. Én bőven Hobbyba sorolnám magam, 40Km most így bőven elég lenne. Sajnos viszont úgy néz ki, nem megyek, pedig nagyon jó lett volna.
Egyrészt mert későn tudtam meg, én is tettem volna próbakört, másrészt meg a biciklim nincs felkészítve terepre. Ha országút lett volna, akkor még ok, de így...
csak hogy frusztráljam magam: mennyi idő alatt tettétek meg azt az 1 kört? De most komolyan... Nekem tuti, hogy kéne 4 óra(Amúgy fogalmam sincs, de most eléggé rozsdás vagyok és túlsúlyban fénykoromhoz képest
)
-
DrSoul
őstag
válasz
Azazello- #4482 üzenetére
Bocsánat a tudatlanságomért: nem kene egyedul tekernem az elso maratonon
Ez most bringás maraton? Ilyen is van?40Km? Az úgy kellemesnek tűnik (bár nem ismerem az útvonalat...), de mondjuk rég mentem én ennyit egyszerre biciklivel... Ill. nem is tudom, hogy mentem-e... Sose mértem annyira szigoruan, nem figyeltem, de ha mondjuk abból indulok ki, hogy tartok mondjuk egy 10Km/h-s átlagot (nem tudom, mennyi emelkedő van), akkor az 4h bicikli. Nem tünik vészesnek.
Tudtok bővebb infókkal szolgálni? -
DrSoul
őstag
válasz
Ariadne #4460 üzenetére
Én a helyedben nem bíznék a mélygarázsban. Nálunk pont onnan vittek el biciklit: belső ember tehette (mert ugye nem mindenki juthat be), őr is van (bár ugye nagy az a mélygarázs), meg kamerák. És mégis elvitték.
Ezért én pár hete úgy járok be biciklivel, hogy az a mh elötti keritéshez kötöm (a kerités vastagabb oszlopához, ami ugye be van betonozva).
Mindent el lehet vinni, igaz, de oda rakom a biciklit, hogy az irodából lássam: ablak mellett ülök, idönként kinézek. Ha elviszik, gondolom nem 2 perc alatt, tehát legrosszabb esetben még lerohanok. És abba is reménykedem, hogy a biciklim igaz, hogy Merida váz, de alap, tehát 40-50K-t érhet a bicikli, remélem, nem szemelik ki.
A következőképpen van kikötve (mondom, a keritésben úgy 2m-nként van egy vastag oszlop, bebetonozva: oda rögzítem):
1 Citadel U lakat (nem a legnagyobb, de azért szerintem nem piskóta, úgy 3800Ft) a vázhoz
1 Acel hurokkábel (180cm, 1,8 cm vastag), ez összeköti a két kereket
1 Citadel lánc-zár, 1,8cm vastag, ami az előző kábel két hurokját zárja, úgy, hogy közben befogja megint a vázat az oszlophoz (tehát a vázat 1x a U lakat fogja, 1x meg ez a zár).
A zárak minősége gondolom annyira nem rossz, mert hajlékonyak (az U lakat nem), és ugyanakkor jó nehezek. Régebben ezeket belinkeltem, valahol.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
DrSoul
őstag
Köszönöm a tanácsokat.
Igen, én is ezekre a helyekre gondoltam, bár ezek a csövek jó vastagak, de majd meglátjuk, zavar-e. Elvileg tudom, hogy nem, de ott van a másik zár is, és a kettő együtt már nem foglal kevés helyet. -
DrSoul
őstag
válasz
Grafiqs #4016 üzenetére
Igen, azért még tudom, mi a keresztcső
de azért köszi, nálam sose lehet tudni (egyébként egy csomó mindent nem tudok, de még is szedtem már szét egy kicsit biciklit, centíroztam... De az nagyon egyszerű bicikli volt, ezzel szerintem nem merem majd egy ideig).
Na, visszatérve: az eléggé vastag, nem tudom, rá tudom-e tenni, és lehet, hogy ott zavar a tekersbe. Ha meg a kormányhoz közel rakom, akkor meg eléggé csúnyácska... Majd még gondolkodom.
[Szerkesztve] -
DrSoul
őstag
Jupssz, csak most látom, hogy PH! addikt lettem
Bocsánat az OFFért, de hát ez sincs minden nap, így megörültem.
[Szerkesztve] -
DrSoul
őstag
Más: vettem egy ilyen U zárat (és akkor most befejeztem a lakat témát
)
[link]
Már van egy láncom, ami szintén Citadel, és ilyen tartója van: a nyeregcsőre raktam, ott nem zavar.
Na most ezt a másikat hová tegyem, mit javasoltok? eleve hová lehetne? Még a nyerekcsőre se tudnám (ha nem lenne a másik), mert nagy, és nem fér el. Marad a hátizsák? De ennek a tartóját hová gondolták a fejlesztők? -
DrSoul
őstag
Még egy utolsó megjegyzés (most tuti, hogy szakszerűtlenül mondom): az az érdekesség van a vázamon (számomra legalábbis az), hogy a hátsó ''villa'' vízszintes rúdjai (tehát ami a középtengelytől megy a hátsókerék papucsához), ennek keresztmetszete nem kerek v. ovális, hanem négyszögletes. Elsőre furcsa volt, de ugyanakkor ezáltal kicsit masszívabb hatást kelt. Vagy ma már sok MTB-on ilyen? Mert én még nem láttam.
-
DrSoul
őstag
-
DrSoul
őstag
válasz
Bikeman #3993 üzenetére
Egyértelmű, hogy akkor gari kilőve, de aki eszeveszetten ugrándozik nem tudom, hogy eleve tudja-e érvényesíteni a Garit, ha mondjuk félbetörik a váz.
Egyébként a 3 év Meridáról az jut eszembe, hogy ugye most vettem (egyébként egy Kalahari 510 váz, ami ugye nekem van, és ahogy látom ez tök alap, bár Alu, az jónak számít? Jó, tudom, hogy van jobb, csak annyira nem folytattam ilyen irányba kutatásokat...), kérdezem, erre mennyi gari van, mondják, vázra 3 év.
Megyek másnap, mivel hivat. Trek forgalmazók, Trek könyvecskébe beírták a Meridás vázszámot, de ez persze nem Trek gari jegy. Mondom: a Meridának nincs gari papírja? Mondja: nincs, régen volt, de most... Mondom ok, de akkor hol a gari? Hogyan érvényesítem? Mennyi is?
Erre mondják, hogy 5 év. Erre én: ok, de akkor ezt le is kéne írni valahova. Ráírták a papírra, és lepecsételték. Remélem nem lesz gondom, de akkor ezek szerint 5 éves garim van... -
DrSoul
őstag
válasz
brownus #3984 üzenetére
Ahogy én hallottam a boltban meg nézegetve azt mondhatom, lényegében 1 Magellan Hydra van, csak vannak különbségek: van Alu vázas meg Cro-mo (acél): az Alu az kb 45-48K körül mozog.
Van a sima Acél, merev vázzal, 38K, ha van hozzá teleszkóp elöl, akkor lehet kb. 5K-rel drágább. Annyira nem mentem bele, de lényegébel ezeknek a dolgoknak a kombinációja változtatja az árakat: tehá Acél váz, Alu váz, Telszkóp (vagy merev villa).
A többi elvileg ugyan az. Amúgy én a biciklit nem is próbáltam ki a boltban, csak láttam, megnéztük a váz méretét (20''), az jónak tünt, aztán kész. Az ember utána állíthat mindenen, kormány magasság, ülés stb. Talán kényelmi szempontból neked nem egyenes kormány kéne, hanem kicsit hajlított: de ezek szerintem nem nagy dolgok, egy alap kormány 3K Ft, tehát ha lecseréled, az nem nagy dolog.
Szerintem az alapján, amit te mondasz, hogy mire kell, ne az 50K-t lődd be magadnak, hanem inkább a 38-40K-t, mert utána még jönnek az apróságok, amiből lehet még 10K is: sebességmérő, pumpa, kulacs, 1-2 jó lakat-zár (darabja legalább 2-3K Ft), esetleg egy kis táska (pl. nyeregtáska). Összejön szerintem. Én is 38K-t költöttem a biciklire, de aztán még:
Csomagtartó: 4K
Gyerekülés: 6K
Pumpa: 1,5K
Zárak, lakatok: 2,2K+3,6K+2K (erre különös hangsúlyt fektettem, mert dolgozni megyek vele, és a biciklit kikötöm)
Gyereknek sisak (de ugye ez felnőttnek is kellhet): 4K
Ha esetleg erősebb felnit akarsz, az is megdobja az alapárat gondolom kerekenként úgy 5K (csak saccolok).
Tehát össze jön még az: érdemes az akciókat nézni, esetleg konkrétan rákérdezni, mert mondom: a Meridámra is 47, vagy 49K volt írva, közbe 38K volt. -
DrSoul
őstag
válasz
brownus #3980 üzenetére
Én most vettem, 2 hete (van benne kb 40 Km
), le volt értékelve kb. 47K-rről, valóban, mert hogy tavalyi modell. Tök véletlen volt: bemegyek, hogy ''Kinéztem magamnak egy Magellán Hydrát'' (egyébként lehet, hogy az neked is jó lehet).
Mondja a srác, hogy ''Ok, de ott van az a Merida (sima 510-es)''. Mondom, ok, de az 47K, erre ő ''Nem, pont most árazzuk le 38K-ra''.
Volt belőle kettő, mire visszamentem másnap már csak 1 volt, épp, hogy elvittem. Ez a Nellánál volt, a Belvárosban(V. ker.)
Szeritem hasonlókat ki lehet fogni, szerintem voltak Kelly biciklik 49K-re leértékelve, bár nem tudom, annyira nem néztem. Körbe kell járni. Én is úgy terveztem, aztán hirtelen 2 nap alatt megvettem (ha sokat gondolkodom, nem kapok ilyet).
Én néztem a neten az Altrix ATX 100-st is (ha jól emlékszem), azt hiszem itt van nekik [link]
Azzal az volt a bajom, hogy nem lehet rá csomagtartót szerelni (mert nekem arra megy a gyerekülés).
Fórumokban jókat írtak az Altrixről, de a Magellan Hydra is egy alap, amit azért szerintem mindenki elismer, Hajtás Pajtásoknál is láttam többet. Ha abból merevvázast veszel (Acél, pontosabban Crom-Molibdén), az 38K Ft körül van.
[Szerkesztve] -
DrSoul
őstag
válasz
Babetta-X #3978 üzenetére
Szerintem egy régi, több évtizedes versenybiciklivel, ha valaki tud eleve biciklizni, simán lehagy egy mai hiper szuper bringával rendelkezőt.
Valljuk be (bár itt most biztos, hogy megköveznek): sok ember igazából csak fanatikus. Mindenből megveszi a jobbat, hogy olyan tudattal tekerhessen, hogy ''Ez mindent kibír, és csak x gramm''. De szerintem az emberek 80% nem használja ki, csak fanatikus.
Pl. több 100K-t költeni egy vázra, mert hogy bírja ki, ha leugrik a Gellérthegyről (én az ilyentől falnak megyek). Akkor már szerintem érdemesebb egy20-30K-ért venni egy jó vázat, aztán azt műhelyben megerősíti hegesztve + lapocskák hozzáadásával (akár ALU is lehet, és akkor nem nehéz). Nem lesz szép, de olyan lesz, mint egy tank, mindent kibír.
Simán meg lehetne oldani ezeket a dolgokat esztergálva, csak nem lenne szép, esztétikus. Tehát: szerintem a legtöbb ember ugrál a biciklijével, de igazából ez is ürügy kicsit a fejlesztésre. Ha valaki valóban úgrálni szeretne, szerintem rá jött volna, hogy azt nem biciklivel kell tenni(Jó, nyugi, viccelődök).
Mondok egy példát: amikor még régen jártam egy rövid időre a KSI-be biciklizni, nem volt saját biciklim, és az 1 sebességes ''gyakorló'' biciklivel mentem (outi). Járt egy srác a szuperspéci bicikliével, mert hogy ő a Jani, és attól, hogy ilyen a bicaja tuti gyorsabban megy. Na: majdnem hogy lehagytuk az 1 sebességessel, amikor csináltuk a köröket.
Tehát szerintem nem ez a lényeg. Nem tudom miért, sajnos Magyarországon szerintem nem terjedt el rendesen a bicikli kultúra. Én közel 10 évet éltem Olaszországban, és ott a bicikli egy eszköz, nem cél. Biztos ott is ugrálnak vele, meg minden, de ez szerintem már egy amerikai hatás. A bicikli arra van, hogy menjünk vele, aztán persze ha van idő, mást is lehet csinálni. De Olaszországban még simán volt olyan, hogy egy átlag ember minden nap a hegyi úton ment át a szomszéd faluba az átlag bringájával, a végén már profi versenyzőket hagyott le (csak mert sietett), és végül (véletlenül) versenyző lett belőle.
Tehát ehhez egy kultúra kell, egy hozzáállás, nem kell ehhez csúcs bicaj. Ha eltörik? Kicserélem az alkatrészt, majd ha eltört, de nem arra büszke az ember, hogy sikerült a legspécibb Truvativ hajtóművet széttörni. Néha úgy érzem, hogy az a cél...
VAn itt mit javítani a mentalitásokon...Bocsánat, ha itt törtem ki, remélem nem köveznek meg itt a topictásraim
Én egyébként, ha milliomos lennék, akkor se költenék 200K-nél többet egy biciklire... Ha majd eltörik rajta valami, lecserélem. De szerintem Magyarországon úgy kb. 10 ember lehet (csak saccra, de lehet, hogy még ez is sok), aki hivatásánál fogva ''megérdemel'' egy fél milliós (vagy annál több) bringát, mert valóban haszna lehet belőle.
-
DrSoul
őstag
válasz
brownus #3887 üzenetére
Néha ki lehet fogni akciókat.
Én is most vettem (életem első saját biciklije), arra kell, hogy munkábamenjek, elmenjek a gyerkőcért az óviba, és néha kis túrázásra, de semmi extrém.
Akcióban 38K-ért Merida Kalahari 510-est vettem, 2005-ös modell.
Később jól fejleszthető (elvileg), a váz Alu (bár nem ragaszkodtam hozzá), elöl sima gyári teleszkóp(ehhez sem ragaszkodtam, de ha már hozzám vágják...).
Szerintem nem volt rossz vétel, lehet ilyesmiket találni. -
DrSoul
őstag
válasz
Manitou #3844 üzenetére
Azért nem kéne túlzásba esni. Kb. 6-7 évig használtam Schwinn-Csepel, ill. csak Csepel (Marathon) outi (jellegű) kerékpárt, semmilyen emelkedőben nem haltam meg (pedig ezeknek csak 10 sebessége van).
Sőt, voltam már országúton nagyon régi, 1 sebességes outi biciklivel, és úgy se haltam meg
ÉS ezek a biciklik se alu-k voltak, nagy súlyúak voltak. Simán meg lehet szokni.
Nem mondom, jók a profi biciklik, de valaki szerintem akkor jó bringás, ha egy egyszerű Schwinn-Csepellel is elteker úgy, mint a legújabb Trek biciklivel... -
DrSoul
őstag
#3605-ben van az, amit vettem: ez egyelőre egy vastag acél kábel, amivet az egész biciklit átfogom (kerekeket is), villanyoszlopot is beleértve, és akkor a két hurkot a 18mm-es zárral csukom le.
Azért ez a villanyoszlop eléggé vastag (sima pesti acél oszlop), nem tudom elképzelni, hogy egy U zár körbefogja. -
DrSoul
őstag
Srácok, vki multkor itt azt írta, hogy a Hajtás pajtások (ill. más profik) úgy gondolják, hogy az U zár a legbiztonságosabb a kerékpár lezárásához.
Ha tételezzük fe egy biztos ponthoz akarjuk kötni a biciklit (pl. utcai lámpa, vagy hasonló), akkor a vázat vmi lánccal, netán acél kábellel fogjuk hozzákötni az adott ponthoz, és gondolom ezt zárjuk az U lakattal. És lehet, hogy az U zárat nem tudják feltörni, de könyebben elvágják mondjuk a láncot, nem?
Vagy akkor hogyan kell elképzelnem? Mi a tapasztalatok: általában ha lopnak, zárat törnek, v. egyszerűen vágnak? -
DrSoul
őstag
válasz
ngabor2 #3658 üzenetére
De miért? Ha használt a siska, és egybe van, mi baja lehet? Akkor védenie kéne. Egy sisak igazából elég egyszerű felépítésű: na most ha celluxal van összerakva, egyértelmű, hogy nem kell megvenni. De ha van egybe egy sisak, max kicsit karcos, mi baja lehet?
Most persze annyira nem sürgős, de majd nézelődöm. -
DrSoul
őstag
Amúgy TrOOp3r írta itt, hogy hátha tudna olcsóbban dolgokat, ha itt lenne rá igény. Most mi lett ezzel?
Amúgy van itt a PH!-n vmi jó kis használt bazár? Bevallom, nekem lehet, hogy most inkább kiegészítők kellenek: pl. (talán szégyen): sose volt sisakom, és most sincs. Általában (az itteniekhet képest) nyugisan biciklizek. De nem árul senki vmi alapot pár ezer forintért? Most nem sürgős, csak ha van rá esély. -
DrSoul
őstag
Igaz, már rég volt, most nem tudom, mit csinálnék: hegyi úton mentem (Olaszországban volt még) országúti biricklivel, jött a lejtő: gyakran mentem arra, voltak egyenes szakaszok, gondoltam, most belehúzok. Rákapcsolok a keményebb fokozatra, meghúzom, erre látom a kanyart (rosszul emlékeztem, az egyenes szakasz kicsit odébb volt még). És ráadásul a kanyar mellet már a domb oldala volt: nem szakadéd, de mondjuk esni lehet onnan.
Nem tudom, hogyan, de ösztönösen lepergett elöttem, hogy mit csináljak, és nem fékeztem, hanem jól bedöltem (sose csináltam olyat elötte, és szerintem nem is fogok: nem tudatos volt). Sikerült, nem lett gond.
Nagy mázlim volt, ha fékezek, szerintem nagy esés lett volna. Mondom: ez nem tudatos volt, és ilyet sose próbáltam (akkor biztos nem ment volna). De így, jól sikerült. -
DrSoul
őstag
válasz
Bikeman #3619 üzenetére
Sajnos egyébként én is egyetértek. Én is megálltam annál a kettőnél
Talán azért, mert már 29 éves vagyok.
Számomra annak is van varázsa (és igen is nagy cél), hogy fel megyek arra a hegyre (itt mindenki csak lefelé akar menni, meg a gravitációt kihasználni... Túl könnyű), mert jó a levegő, a kilátás, és látványosan látom az eredményét.
Vagy az is szép, hogy megyek országúton, igyekszem tartani a 20-25Km/h-s átlagot (szerintem most nem menne), esetleg társasággal menni, és mindig valami célhoz kötve: akár egy erdei túra, akár átmenni egy másik városba, akár lemenni a tengerparta (jó, ok, most itt Magyarországon ez egy kicsit nehéz).
Ez a szép: elmenni a biciklivel bárhová.
Biztos vannak élményei az ugrálásnak is, de ezek számomra el vannak rejtve
Bár nagyon tisztelem azokat, akik tudnak akrobatikázni a biciklivel, de én sokkal jobban tisztelem azt, aki egy emelkedőn nem úgy teker, hogy lábai pörögnek és leszállnak a kerékről mert a legkönyebb fokozaton megy, hanem kitartóan halad előre. Volt már olyan, hogy mentem egy elég kemény emelkedőn, és egy legalább 60 éves férfi simán leelőzött (mehettem úgy 12-14Km/h-s sebességgel, ha jól emlékszem).
Ezeket még jobban tisztelem
De leszögezem: számomra a kerékpár nem egy cél, hanem egy eszköz. -
DrSoul
őstag
válasz
bmx powa #3605 üzenetére
Hát, azért nem mondanám, hogy egyéni szoc probléma. Valóban azt csinálnak, amit akarnak, de akkor azt itt ne reklámozzuk, mert ez egy fórum, azon belül egy topic, és ennek van szociális ereje, bármit is mondasz.
Otthon mindenki csináljon azt, amit akar, csak azt ne itt közölje, mutogassa, dicskedjen vele (ha az a dolog nem példamutató, hogy most finoman fogalmazzak).
Előre is mondom, ezt most se TexT-BoYnak, se másnak nem írtam személy szerint: csak azt mondom, vigyázzunk arra, amit mondunk, mert ''közterületen vagyunk'' -
DrSoul
őstag
De hogy Text-boy meg illusiON ne érezzék rosszul magukat, témát váltok (kicsit uncsi vagyok már).
Ma vettem ilyet [link], ill. ilyet [link]
Ezekkel rögziteném a biciklit, a munkahelyem elött, a bejáratnál: ott elvileg mindig van valaki, aki cigizik, és esetleg néha én is lekukkantok. És hatha (bár kétlem) még a portás is látja.
Egyelőre jó lesz? -
DrSoul
őstag
válasz
illusiON #3601 üzenetére
Most viccet félretéve, ha Moderátor lennék, lehet, hogy kivenném ezt a hozzászólást.
Nem személyeskedés, remélem nem veszed annak. De szerintem már csak amit írsz is nagyon veszélyes. Betéved ide egy 14 éves zöldfülű (bocsánatot kérek a 14 évesektől), és... nem is folytatom. -
DrSoul
őstag
válasz
TexT-BoY #3578 üzenetére
Igen, mondjuk feleslegesen kockáztatni butaság.
Eleve van kockázat: miből áll védőfelszerelést felvenni? Ha az rajtad van, attól még az ugrásod ugyan olyan értékű lesz. Tehát egyszerűen érthetetlen a dolog. Amúgy szép ugrás.
Több évet dolgoztam mozgássérült gyerekekkel. Sok mindent megért ilyenkor az ember, és azt is, milyen nagy dolog az, hogy egészségesek vagyunk. Akkor meg ezt a kincset őrizzük, mert ezt semmi pénzért nem lehet megvenni. Szerintem ezen gondolkodnod kéne.
Ne érts félre: ha szereted az ugrásokat, tedd azt, látszik, hogy profi vagy. De szerintem egy profi védekezik, pont azért, mert tisztába van a helyzettel és annak kockázatával. -
DrSoul
őstag
Köszi a tanácsokat.
Igen, én is több lakattal-lánccal szeretném rögzíteni. Csak mindig 20Kg plusszal menni
Még meg nézem, mi a legjobb: ez a bicikli beálló az uszoda bejáratánál van, és elötte egy parkoló, de persze ott sok ember mászkál. annyi, hogy a biciklim nem ér olyan sokat (csak nekem), tehát ebben reménykedem.
Majd még munkahelyemen is megkérdem: ez egy irodaház, van ott parkoló, de úgy hallottam, onnan vittek már el biciklit...
Szerintem jók ezek az acél hurokkábelek, nem olyan nehezek, de mégis 15mm (vagy több) vastagak. -
DrSoul
őstag
Az U zár valóban erős meg jó, de azzal csak a vázat védem (hisz gondolom azt kötöm valamihez.
De mondjuk a kerekeket simán elviszik, nem?
Mert az a gondom, hogy dolgozni mennék biciklivel, ott nem nagyon tudom lekötni, de a környéken van egy uszoda, ahol van bicikli tároló (az a sima, amibe beállítód a kerekét).
Ahhoz kötném, de mondjuk ott álna napi 8 órát... Igaz, nem egy 100K-s, csak 38K volt (bár akcióban), de én azért féltem... -
DrSoul
őstag
Még egy dolog: nekem sose volt ilyen ''gyorsan leszerelhető'' kerekem (az agyakról jutott eszembe).
Nem történt már meg, hogy valaki csak úgy lekapta a bicikli kerekét (mondjuk ki volt kötve).
Hisz nem kell hozzá szerszám, így gyorsan el tudja vinni bárki.
Mivel dolgozni is biciklivel fogok menni, bár tudom, hogy az enyém egy belépőszintű lesz, de azért félteném...
Más: kell valakinek országúti (szerű, mert ugye a kereke kicsit vastagabb) eredeti Csepel bringa? Már úgy 20 éves lehet, nem rozsdás. Igazi ritkaságKell valakinek?
Nálam nem 20 éve van, de szerintem minden eredeti rajta. Zárt helyen volt tárolva (kivéve most az utóbbi pár hónapot, de akkor is letakarva).Mennyit érhet?
-
DrSoul
őstag
válasz
Manitou #3522 üzenetére
Persze, azt tudom, hogy belül az is acél.
De amit belinkeltem (mert azért egy olyannal mégis jobban nézne ki a bicikli), kolléga írja, hogy nem is MTB, hanem inkább konfort. De jobb annál, mint ami gyárilag van rajta?
Most persze, hogy nem cserélem le, nincs pénzem rá, de ha majd egyszer, akkor szeretném tudni, hogy 10K alatt megúszom-e. Nem vagyok se fanatikus, se versenyző, tehát tudom, hogy van jobb is, csak szeretnék képbe lenni a kategóriák miatt. -
DrSoul
őstag
Pl, itt van egy olcsó hajtómű (gondolom ebben nincs középtengely):
[link]
Ez csak jobb az alap hajtókarnál, nem? -
DrSoul
őstag
válasz
Manitou #3512 üzenetére
Köszönöm mindenki tanácsát!
Ha holnap ott lesz még a Merida, azt veszem: nekem első ránézésre masszívabbnak tünik a váza.
De az a hajtókar... mennyibe kerül abból egy alap, legolcsóbb, de mondjuk acél, vagy alu, tehát kicsit komolyabb és pofásabb. Láttam, hogy 100K-ért is van, de mondjuk nekem 10K lenne jó.
Majd boltban megkérdem, de a gari hogy megy? Ezeket én cserélhetem, vagy mindig vissza kell vinni? -
DrSoul
őstag
Valóban erről a kettőről van szó.
1. Én se vagyok oda a telóért, de ha van, nem hinném, hogy attól bajom lesz
2. Nekem a boltos (bár lehet üzleti fogás) azt mondta, hogy a Meridának jobb a felszereltsége, elvileg nem noname
3. Azt hiszem, a váltó se ugyan az, bár tévedhetek. -
DrSoul
őstag
válasz
(Kolombusz) #3509 üzenetére
Én is erősen gondolkodom a Meridában (ha holnapig nem viszik el), és speciel a szine is szebb.
De azért a Magellán szerintem nem noname kategória, nem hiszem, hogy dobálná a láncot. -
DrSoul
őstag
Az nem tetszik a Meridában, hogy a hajtókar kívül műanyag, a Magellánon fekete (gondolo acél, mivel alap). Csak ez nem tetszik.
-
DrSoul
őstag
Ok, szándékosan nem írtam semmit. Nagyon gagyi a Merida? Mert most olcsóbb lenne: le van árazva: 38K-ért lenne az ALuvázas,teleszkópos (nekem nem kell teleszkop, nem nagyon használnám ki, de ha már hozzám vágják).
A Hydra ugyanennyi, csak CroMo váz, és merev villa, egyszerűbb válto. Nos? -
DrSoul
őstag
Sziasztok!
Gyors kérdés, gyors frappáns válasz kéne
Magellan Hydra vagy Merida Kalahari (azt hiszem, 510-es).
Árakat most szándékosan nem írok. Melyik a jobb, szerintetek?Akár csak váz szinten.
[Szerkesztve] -
DrSoul
őstag
válasz
Manitou #3435 üzenetére
Értem, köszönöm. Valahogy én is így képzeltem le, de kicsit rosszul írtam
Így van, nem szeretnék üléscsőhöz rögzíteni csomagtartót.
Lenne még egy szakmai kérdésem, mert tuti ezt is rosszul tudom: a monoblokk az a csapágy, amegy a hajtóműnél van? (tehát amitől forog a pedál?). -
DrSoul
őstag
Lenne még egy kérdésem: van itt vki, akii Hajtáspajtás?
Az érdekelne konkrétan, hogy hol lehet kapni légszűrő maszkot (ha vki szmogban közlekedik, sajna), és mennyiért.
Láttam a topicban egy infót, Respo (ha jól emlékszem) márka, és 8-9e Ft, de gondoltam jó lenne friss tapasztalat.
Van ennél olcsóbb megoldás? Ezekben néha cserélni kell egy betétet?
Hol árulják?
Ez nem sürgős, csak kiváncsi vagyok. -
DrSoul
őstag
Köszönöm az eddigi tanácsokat.
Ahogy elnézem, a Magellán Hydra szerintem sima acél Hi-ten, vagy van Alu is, 10K-el több, de a felszereltsége ugyan az (csak más váz).
Cro-mo acélvázassal még nem találkoztam
Vennék én Atrix ATX 100-st is, az ALu, 40K pénz, a BikeTest oldalon jókat írnak róla (sok vélemény), de az eladó azt mondta, arra nem lehet csomagtartót rakni(mert ugye az a gyerekülés is kell néha...).
Tehát az kiesett, sajna, bár nem értem, milyen nagy kül. van a Hydra meg az ATX100 között: azt hittem, csomagtartót szinte bármelyik biciklire fel lehet tenni (max kicsit csúnya). -
DrSoul
őstag
válasz
Bikeman #3425 üzenetére
Annyi pénzem nincs, az tuti.
Néztem a használt dolgokat, nagyon drágák, hisz évek felhalmozott dolgai vannak benne.
Persze majd én is fejlesztenék, szép lassan, ha a pénz is engedi.
Teleszkópnak meg (mivel drágáb tőle) nekem meg semmi haszna.
Amikor még Olaszországban éltem, sokat bicikliztem, sose éreztem, hogy jó lenne (igaz, főleg országúton mentem). Nem fogok hegyi lejtőkön menni (van egyáltalán Magyarországon hegy?), ergo semmi értelme, sőt, csak lassít, adott esetben.
Én csak arra lennék kíváncsi (bár szinte tudom a választ), hogy valóban fontos-e az ALu váz: mondom, nekem 10 év után se rozsdásodott a váz, és az, hogy 2 kilóval legyen könnyebb, azért nem adnék ki +10K-t.
De azért kértem véleményt, mert hátha olyan indokot mondtok, ami miatt megfontolom az Alu vázat. -
DrSoul
őstag
upsz
-
DrSoul
őstag
Ill. várom a válaszokat az Acél vs. Alu váz kérdésre, pár hsz-al feljebb.
[Szerkesztve] -
DrSoul
őstag
válasz
Bikeman #3413 üzenetére
Ja, így van
Ill. akkor itt válaszolok kollégánknak (amúgy van gyereked?hogy így tudod).
Már a biciklis boltban is kérdezték: a gyerek 18 kiló, 4 éves (csak a legtöbb gyerekülés max 22 KG bír el, ezért írtam ezt a számot).
Van biciklije, bár vidéken van nagyszülőknél, az 50nmbe nem fér el, de most, hogy jó idő van, megint felhozzuk Pestre.
Mivel az óvoda nincs közel hozzánk, és jó idő van, mennék munkába biciklivel (így BKV-t sem gazdagítom), és utána meg a gyerkőcért: így lenne a leghatékonyabb, és gondolom neki is buli lenne (meg nekem is).
Amúgy 2 kereken még nem tud biciklizni, ill a kerékpárja is kontrafékes (csak ilyen volt), tehát hagyjuk. Meg szerintem sok lenne neki: mi az V ker-ben lakunk, az óvi meg a Kútvölgyi korház körynékén van, budán, tehát nincs annyira közel.
Ezen kívül meg van még egy 2 éves gyerkőcöm, ő is tudná használni, és most jön majd a 3-ik is (bár még csak 1 centi nagy), tehát szerintem ki fogjuk használni.
Ha vki itt használt már Gyerekülést, kérem ossza meg tapasztalatait!
Köszönöm. -
DrSoul
őstag
-
DrSoul
őstag
válasz
Manitou #3409 üzenetére
Jó, ok, tiszta sor, és logikus.
Most hogy így mondod, már láttam is felnivédő szalagot, de nem tudtam, hogy így hívják
Más (ha már itt vagy).
Alu váz vagy acél? (most fogok biciklit venni, életemben 29 éves létemre az első saját... eddig mindig közösen a tesóimmal volt).
Nincs sok pénzem, egy Magellán Hydrára gondoltam (alapra, később lehet fejlesztgetni).
Nem is kell teleszkóp, sose használtam, és nem használnám ki az árát: nem nagyon megyek hegyen.
NA most: eddig acél vázas biciklit használtam (igaz, országútit, bár volt mtb is), és több, mint 10 év alatt sose rozsdásodott. Tehát: azon kívül, hogy könnyebb az Alu, jó még valamire? Mert pl. a Hydránál majdnem egy 10K az árkülönbség, ha Alu.
És ahogy a neten láttam, ALu vázzal 13 kiló, Acéllal meg 15Kg. Nekem ennyit nem ér meg.
Amúgy 90 kiló körül vagyok, bár a bicikli erre is kell, fogyásra (180cm....). Amúgy a súlyomnak úgy 72-75Kg-nak kellene lennie.
Remélem megerősíted, hogy jó az Acél váz is -
DrSoul
őstag
Sziasztok!
Bocs a nagyon primitív kérdésért, de mire jó pontosan a felniszalag?
Annyit ovastam itt, hogy ne mozduljon el a fellni a külsőhöz képest, ha jól értelmeztem.
De: 1. Hogyan kell ezt felrakni? Eddig még nem figyeltem meg...
2. Sose használtam: bár nem ugráltam sose biciklivel, de ha a kerék jó keményre volt pumpálva, akkor a külső aztán meg se moccant.
Vagy másra is jó? És ha már itt vagyunk: a defektgátlót be kell önteni a külső és a belső közé? Mert ilyet se használtam még soha... Megéri?
Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Filmgyűjtés
- Építő/felújító topik
- Megmondták, hogy miért nem kapkodunk új okostelefon után
- BestBuy topik
- Konteó topic
- Gitáros topic
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- IPhone 8 64GB gyári független nagyon szép állapotú
- Latitude 5491 27% 14" FHD IPS i5-8400H MX130 16GB 256GB NVMe új akku gar
- Latitude 7400 27% 14" FHD IPS érintő i5-8365U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- ThinkPad T16 Gen1 16" QHD+ IPS i7-1260P MX550 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- ASUS ROG STRIX RTX 4070TI 12GB
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol extra kontrollerrel dokkolóval
- Samsung 840 SSD 120GB újszerű, 100/100
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest