Hirdetés
Aktív témák
-
greenmukk
tag
-
FixY67
senior tag
Tud valaki up2date állapotú, Budapest környékét ábrázoló _kerékpáros_ térképről?
Benéztem két könyvesboltba, mindkét helyen 2007-es volt a legfrissebb. Szerintem azóta sokminden megváltozott (mást ne mondjak, Megyeri híd is bekerült a képbe)...
-
JColee
őstag
válasz Oracle #32042 üzenetére
Mivel nem voltam ott, ezért nem mondtam semmit róluk.
De az nem helyes, hogy rögtön "kifikáz" egy boltot, hogy mennyire nem értenek ott a "szakmához", közben állandóan csak azt olvasom, mit "szerencsétlenkedik" a bicaján.
Ebből pedig nem tudom azt a következtetést levonni, hogy ő aztán tényleg mindent jobban tud, mint egy boltos. -
ludsimon
veterán
válasz JColee #32056 üzenetére
Ja bocs, mert életemben most rajtam először össze láncot akkor már biztos nem értek az egész dologhoz, főleg a zárhoz.
Na ez aztán mi, ha nem általánosítás?
Jó, én is ugyan ezt tettem, DE!
Én nem nevezem magam szakszerviznek, vagy szaküzletnek, ez a két hatalmas különbség van köztünk!Egyszer ajánlom tévedj be Vácra, és tapasztald meg mi annak a fogalma, hogy szakszerviz, és szaküzlet.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
dqdb
nagyúr
válasz FixY67 #32054 üzenetére
Létezik 2009-es ingyen osztogatott budapesti térkép, ami elvileg letölthető a www.budapest.hu-ról, gyakorlatilag nem találtam meg.
Az ő művük, de a honlapjukon nem letölthető.
Update: győztem, a Bringaexpón ezt kaptam meg papíros változatban.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
CHIPman
nagyúr
3 órán keresztül szereltük nagyapámmal a bringámat, mindjárt leírom a történetet.
Elindultam bringaboltba, anyumnak kellett zár. Félúton akartam felfelé váltani 1-4-ből 2-4-be, de elszakadt a bovden. Király, úgyis bringaboltba indultam, veszek rá. Hazatekerek 1-4-ben(...) irány a műhely, váltó szétkap, bovden ki, be az új. Másfél óra állítgatás, és semmi, amikor a hátsó váltóm, ami már előtte is kezdett rakoncátlankodni, nem váltott már 4-esbe sem. Első össze, hátsó szét. 2 szál tartja, királyság. 17:10, motorra fel, tépek be a városba a másik bringaboltba, hálistennek' még nyitva volt. Vettem bovdent, gyorsan összepakoltuk otthon. Próbálgatás közben észrevettem, hogy enyhén fog alapállásban a hátsó fék. Azt is szétszedtük vagy háromszor, míg valami értelmes eredményt el tudtunk érni, de szintén hatalmas holtjátékkal. A pofa pedig nem igazán kopott. Fogalmam sincs, mit csináljak vele.hardverapro.hu/tag/chipman - Asus RX 6600 XT eladó
-
dqdb
nagyúr
válasz FixY67 #32064 üzenetére
Nekem ennek az 5-6 évvel ezelőtti változata van meg, a kerékpárutakat jelöli mind Budapesten, mind a környékbeli települések térképén. Sajnos két település között nem segít a térkép. Sajnos a kiadási év nem derül ki a honlapon.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
JColee
őstag
válasz ludsimon #32060 üzenetére
Ja bocs, mert életemben most rajtam először össze láncot akkor már biztos nem értek az egész dologhoz, főleg a zárhoz.
Na ez aztán mi, ha nem általánosítás?
Nem a láncokról vontam le következtetést, csak egy példa volt.
Én nem nevezem magam szakszerviznek, vagy szaküzletnek, ez a két hatalmas különbség van köztünk!
Én se.
Egyszer ajánlom tévedj be Vácra, és tapasztald meg mi annak a fogalma, hogy szakszerviz, és szaküzlet.
Szerencsére nem szorulok rá, ami baja van a bringámnak, magam szoktam megjavítani. Egyébként tudom, mi a szakszerviz és szaküzlet. -
KrAt
veterán
válasz ludsimon #32068 üzenetére
Naaa, azért sztem te se bringával a segged alatt születtél, te is voltál kezdő, ne oltsunk már le mindenkit, aki kezdő bringaszerelésben, szerintem az egész PH!-nak arról kéne szólni, hogy segítünk egymásnak, nem basztatjuk, h vidd szervízbe béna fasz..
Már elnézést..
Egy másik kezdő bringás..
-
CHIPman
nagyúr
Nem tetszett, de nem szóltam vissza, mert ugyanúgy le lettem volna oltva, mint a többi témában...
Ilyen hozzáállással vsz. a b)-t választom majd.
Ba cy lus: Te estél már kanyarban? Én egyszer. És pont akkor, amikor nem fékeztem.[ Szerkesztve ]
hardverapro.hu/tag/chipman - Asus RX 6600 XT eladó
-
#56474624
törölt tag
(...)
További kérdésekSokan úgy gondolják, hogy veszélyes az első féket használni kanyarodáskor. Ez csak akkor igaz, ha rossz a fordulástechnikája a kerékpárosnak. A súlypontnak mindenképpen be kell dőlni. De ha nem a kerékpár síkjában tesszük ezt, akkor az, mint előbb láttuk, elkormányozza a kerékpárt. Ha ebben az esetben az első kereket fékezzük, akkor még nagyobb kormánymozgást tapasztalunk. Ez elérhet egy olyan mértéket, amitől irányíthatatlanná válik a kerékpár. Ha a test és a kerékpár egy síkban van, mérsékelt fékezés nem tudja kimozdítani a kerékpárt a követendő irányból
Kb. egy hete vettem észre, mennyire reflexszerűen használom az első féket nagyobb sebességű kanyarodásnál, kisebb fröccsöket adagolva. Egy hete tudatosult bennem, miközben négy éves korom óta tolom az ipart. Igaz, eleinte még csak kontrás gépem volt.
De ez akkor is fura. Most már legalább megnyugodhatok, hogy jó a kanyarodási technikám.Visszatérve még az első fékre. Tegnapelőtt kipróbáltam, hogy a (kos)kormányon alsó fogásból hogy tudom megfékezni a bringát. Elképesztő különbség!
Alsó fogás viszont nekem már kényelmetlen, régen úgy kezdtem az outizást, és elég sokáig úgy is folytattam, aztán picit nehezen, de átálltam a fékkarfogásra, most már képtelen lennék alsó fogásban használni. Annál szívesebben használom időnként lazításra a felső egyenes részt.
Ami viszont tény, hogy a fékem sokkal jobb, mint azt gondoltam, szóval meg kell tanulnom maximálisan kiaknázni a benne rejlő potenciált, méghozzá fékkarfogásból...[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz CHIPman #32072 üzenetére
"Úttörő" koromban még estem sokszor, majd minden napra jutott egy-egy esés, feszegettem a határokat.
Legutóbb kb. 10-11 hónapja estem, montival. Máig nem tudom, hogyan. Nem volt se kanyar, semmi, mintha betonon (bringaúton) valami poros részen megcsúszott volna a kerék, és úgy. Igaz, meglehetősen vadul hajtottam montival, így talán nem is csoda, hogy időnként úgy évi jelleggel pereceltem is egyet. Országútival csak akkor estem eddig, amikor balesetem volt egy autóval, és akkor nem volt választásom, repülnöm kellett.Egyébként szerintem az outi kényelmetlensége, "kényessége" megtanítja az embert némi fegyelemre. Én ennél sokkal vadabbul hajtottam még egy éve.
A budai duna-parti részen feltúrt bringaúton (ahol még a gyalogosok is járkálnak) úgy kerekeztem át rendszerint, mintha kész pálya lenne ott, ide-oda ugráltam a feltúrt rész, meg a megmaradt betonozott rész között. A római parton is elég veszettül hajtottam át.
Úton nem nagyon hajtottam akkoriban, de talán jobb is.[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz CHIPman #32065 üzenetére
Szerintem ezekből a videókból nagyon sok mindent meg lehet tudni.... [link] Kezdőknek nagyon jó. Elsőre nekem se volt teljesen egyszerű, de nem egy nagy ördöngösség a V-fék beállítása.
Kerék pontosan középen legyen (ez elég sunyi hiba). Bovdent úgy feszítsd meg, hogy kicsi legyen a holtjáték, és a pofák épphogy ne érjenek a felnihez (8-asnál nehezen kivitelezhető). Az oldalsó rúgóerő állító csavarokkal meg belövöd, hogy egyszerre mozogjon mindkettő oldala. Tömören ennyi a lényeg. -
Meme
aktív tag
válasz FixY67 #32079 üzenetére
4 meg 5 sebességes. hozzánk hoznak még mindig ilyeneket.
de azért azoknak se árt a szakszerviz, a jó müködéshez. mert bár nagyob jó anyagokból vannak és kibirnak szinte mindent, azért a 15-20 év zsirozás nélkül igencsak meglátszik rajtuk...
egyébként meg most van fék, akkor nem volt
kontrával, patkóval, gumifékkel meg nem állsz annyi idő alatt mint most egy egyszerű 1500ft-os v-fékkel.Szevasztok bogyókák!
-
Xantomas
őstag
válasz FixY67 #32079 üzenetére
Jaja, jó kis HVZ Gljotok (fecske). Ennek két típusa volt, a Turiszt, meg a Szputnyik. A Turiszton volt első váltó, és kéttányéros hajtómű, míg a Szputnyikon nem.
Apumnak egy favorit hajtóművel, és váltóval tuningolt Szputnyikja volt.
Olyan nehezek volt a vázanyag, hogy alu felnivel adták, mert a nehéz acél felnikkel csak még nehezebb lett volna, így a keleti blokk másik alternativája, a Favorit ellen semmi esélye nem lett volna.Meme Azért a gyárilag alu felnivel adott fecskéken levő középhúzós fékek nem voltak olyan rosszak. Messze jobb fékhatása volt mint a korabeli oldalhúzós Weinmann patkófékeknek, amit ráadásul krómozott acélfelnivel párosítottak.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
greenmukk
tag
Valami jóféle bringás térkép engem is érdekelne, de nekem egész európa kéne ilyenröl tud valaki?
most indulok diákolimpiára(futás),tessék szurkolni
-
amargo
addikt
Nemrégiben volt szó róla, ezért linkelem.
2010 legszexibb bringája
De nem írok semmi kétértelműt, de szerintem többen megtekernénk ezeket a "bringákat"“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
detroit17
tag
Szevasztok srácok!!
na olvastam jó pár dolgot és most ezeket hasznosítva megyek ma tekerni!!
heti 4-5 edzésnél nem lessz több!! -
Ariadne
őstag
válasz amargo #32089 üzenetére
Az egyenlőség nevében követelem, hogy adjanak ki döglesztő tekintetű kockás hasú izmos pasasos változatot is, hogy nekem is legyen mit néznem. Mer' ezekért nem tudom, miért vagytok úgy oda, szép bringák vannak rajtuk, semmi több.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
Új tapasztalatokkal bővültem ma is.
Lehet, hogy mégse a monoblokk kattog, hanem a hátsó agy?!Lehetséges?
Azt vettem észre, hogy mikor 6-osba váltok, hírtelen abba marad az előtte örjítő kattogás.
Szerintetek is agy?
undefined
-
Muton
addikt
A BMF-nél lopkodják a bringákat, vagy ott lehet hagyni egy fél órára?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
Aktív témák
Hirdetés
- Mac Mini M1 8GB 512GB SSD + INGYEN KISZÁLLÍTÁS
- HP EliteBook 845 G8 Tartós Fémházas Laptop 14" -60% Ryzen 5 Pro 5650U 6mag 16/512 FHD IPS Matt LTE
- HP EliteBook 845 G7 Fémházas Laptop 14" -45%Ryzen 5 PRO 4650U 16/512 FHD IPS SURE VIEW
- HP Elitebook 840 G8 i5 1145G7 / 32GB / 512GB / hibátlan!
- Nethome Plus, klíma wifi modul
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest