Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kupecke

    csendes tag

    Javaslom, hogy a Hardverapró hirdetéseiben csak megvehető termékek szerepelhessenek. Amiből nincs, azt áthúzottan se lehessen leírni. Egyrészt áthúzottan bármit fel lehet tüntetni bármilyen áron, másrészt ha tényleg egy néhai termék néhai ára lett áthúzva, az is rontja a valódi cuccokat árulók pozícióját.

  • kupecke

    csendes tag

    válasz Kalandor #19910 üzenetére

    Ha megszületik a szabály, akkor én vállalom azt, hogy egyesével jelentem az összes áthúzós hirdetőt, akit találok. A jelentésekre egyesével bemásolni egy szabványválaszt sem lesz nagy strapa. Ha az áthúzók megtudják azt, hogy illegaritásba szorultak, majd alkalmazkodnak az új helyzethez.
    Talán az értelmes szabályok megérik a szélmalomharcot.
    Talán központilag az áthúzott karakterű hirdetések is szűrhetőek, ekkor elég lenne a hirdetőknek egy értesítés a változásról - kb. 5 perces munkával. hetente ezt megismételve, a 3-szor figyelmeztetettek hirdetéseinek törlése mellett 6 hét alatt max. 1 óra munkával megszűnne a probléma.
    Az áthúzott karakterek alkalmazását is le lehetne tiltani, igazából semmi szükség sincs rá.

    [ Szerkesztve ]

  • kupecke

    csendes tag

    válasz Kalandor #19912 üzenetére

    Jobb lett volna elsőre azt írni, hogy nem értek vele egyet.

  • kupecke

    csendes tag

    válasz Kalandor #19916 üzenetére

    Úgy tűnik, hogy van szövetségesem, így mégiscsak leírom a véleményemet. Szerintem ennyi teendő szükséges:

    1. Ha a szabályozás ildomosnak ítéltetik, akkor ezt az illetékesnek meg kell fogalmaznia kb. 1 bővített mondatban, majd beilleszteni a többi közé.
    2. A legszerényebb képességű programozó is pikkpakk kilistázza az összes áthúzott karaktert tartalmazó futó hirdetést.
    3. Ezek analizációjának mellőzésével az összes érintett felhasználónak kimegy egy rendszerüzenet, mely a hirdetésére hivatkozva figyelmezteti arra, hogy eladott termék áthúzottan sem hirdethető - egy "akinek nem inge, ne vegye magára" jellegű megjegyzéssel. A kultikus vagy egyéb okból áthúzott karaktereket használók (becslésem szerint max. 10-en) vélhetően tudják majd értelmezni.
    4. Igazából itt már sínen vagy az ügy, csak a 3-as pontbelieket néhányszor meg kell ismételni, némi szankcióval megspékelve.

    Ez az egész ügymenet legfeljebb néhány órás ráfordítást igényel - itt a 3. évezredben. Úgy gondolom, hogy az nem ellenérv, mely szerint az áthúzással tisztességtelen relatív piaci előnyöket szerzőknek várhatóan nagy lesz a hangja.

    [ Szerkesztve ]

  • kupecke

    csendes tag

    válasz s7evcsenko #19918 üzenetére

    Relatív előnyt írtam, az "áthúzó" kevesebb hasznot hajt magának, mint amennyi kárt okoz a többi hirdetőnek. Ha egy hirdetésben egy vicces árú termék szerepel áthúzva, akkor a vevőjelöltek úgy gondolják, hogy az a realitás, ezért a valóban reális áron kínált cuccok kevésbé lesznek kelendőek. Így nemlétező termék hirdetésével orozhat el vevőt létező terméket árulótól későbbi portékájára az "áthúzó". Az a hatás erősebb, mely szerint a vevőjelölt azért nem vesz meg létező cuccot, mert látván az áthúzott - gyakran alkalmi árfekvésűt - abban bízik, hogy az a jellemző vételár.
    A 20 áthúzott közötti 2 nem áthúzott kibogarászása sem a legkellemesebb szabadidős tevékenység.
    A becsalogató hatás sem közömbös. Elég dühítő az, hogy a hirdetés címében szereplő vonzó árú slágertermék a hirdetés szövegében már áthúzottan szerepel.
    Az pedig külön bosszantó, hogyha a hirdetés címe és a megadott ár alapján megnyitok egy hirdetést, kiderül a szövegből az, hogy a csábító ár egy már elkelt cuccra vonatkozik, a létező holmik pedig drágábbak - a kedves hirdető rabolja a többiek idejét.

    [ Szerkesztve ]

  • kupecke

    csendes tag

    válasz s7evcsenko #19920 üzenetére

    No, még egy gondolat:
    A sok áthúzott termék között megbúvó néhány nem áthúzottnak pszichológiai hatása van: azt sugallja, hogy egy ilyen hirdetés feladója a világ legszuperebb eladója, akinek kapkodnak a cuccaiért, hiszen már alig van belőlük, mert nyilván potom áron kínál mindent. A rutinosabb hirdetők ezért alkalmazzák az áthúzásos módszert. Viszont ez már tisztességtelen azokkal szemben, akik úgy gondolják, hogy csak létező dolgot korrekt szerepeltetni a hirdetésükben.

    [ Szerkesztve ]

  • kupecke

    csendes tag

    válasz Kalandor #19922 üzenetére

    Áthúzott hirdetési szövegekkel 90 %-ban bontott PC alkatrészeket felsoroló hirdetésekben találkoztam - nyilván a mintavételem nem reprezentatív. Kifejezetten valószínűtlen az, hogy a hirdető életében még egyszer befut pl. egy 328 napos 100/98-as Samsung HD103SJ HDD - "amire várakozva" áthúzza az elkelt tételt.
    Egy hirdetési szöveg fájlba mentése egyszeri 5 másodperces időráfordítás. Ebből a fájlból néhány sornak a hirdetésbe másolása az áthúzás inaktiválása helyett 2-3 másodperces többletidő lehet tételenként (az áthúzás helyett a hirdetés egy részének törlése nem igényel + időt, sőt némi időnyereséggel is járhat). Az időspóroló áthúzós hirdetőknél - az összes áthúzó kb. 10 %-a - ez átlagosan évi pár perc elbukott idő lehet. Összehasonlíthatatlanul kevesebb annál, amit az érdeklődők az áthúzott sorok közötti bogarászás és a hirdetés értelmezése miatt veszítenek el.
    AZ ÁTHÚZÁS FŐ OKA ROSSZ BEIDEGZŐDÉS ÉS/VAGY PIACI ELŐNY SZERZÉSE. Nemlétező hirdetett termék kategóriában csak a konkrét - nap pontossággal megadott - időpontban érkező konkrét árú konkrét termék feltüntetését tartom elfogadhatónak.

    [ Szerkesztve ]

  • kupecke

    csendes tag

    Javaslom a Router kategóriák megszüntetését a vezetékes és a vezeték nélküli eszközöknél egyaránt, majd helyettük 1 szinttel felemelve a Hálózati termékeknél létrehozni egy Router rovatot.
    Indoklás: A Routerek nagy többsége a vezetéken kapott jelet vezetéken és vezeték nélkül is továbbítja. Nos, a Jóistenen kívül csak kevesen tudják azt megmondani, hogy egy ilyen tipikus eszköz vezetékes vagy vezeték nélküli. Én laikusként mindkettőnek mondanám. A mostani gyakorlat szerint aki vezetékesnek gondolja a Routerét, az a vezetékes rovatban hirdeti, aki pedig vezeték nélkülinek, az vezeték nélküliként. A 2 rovatban teljesen egyforma termékek sorakoznak. Aki pedig felfedezte ezt a kettősséget, az mindkét rovatban hirdetve menne biztosra, ami ugye szabályellenes. A keresési oldalon hasonlóak a problémák. Ha mindenképpen megbontásra ítéltetett a Router kategória, akkor a keresők szempontjából sokkal praktikusabb lenne pl. a (min.) Gigabites vezetékes sebességre képeseket kiemelni a többi közül.

  • kupecke

    csendes tag

    válasz Csabex #20133 üzenetére

    "mert nem mindenki korrekt sajnos, de ezt az értékelések alapján láthatod, abból kiderül."
    Ehhez a kiragadott mondatrészlethez van egy megjegyzésem:
    Az értékelések erősen tájékoztató jellegűek. (Arra kétségtelenül jók, hogy a valóságot rendszeresen durván ferdítők a sok rosszpont miatt - ideális esetben - ellehetetlenülnek.) Már több impozáns átverési statisztikával (sok + és 0 -) rendelkező eladótól vásároltam itt nem kicsi tételben buherált cuccokat, amik a kiváló első tesztelést követően néhány nap alatt tömegesen elromlottak. Az egyik illetőnek még az előző pontozásos rendszerben kb. 2000 + értékelése volt 0 - mellett. A fentieken kívüli itt nem részletezendő okokból is kifolyólag még akkor sem jönnék izgalomba a hirdetésétől, ha ingyen elvihető aranyrudakat kínálna.
    Létezik egy olyan profit maximalizáló eladási stratégia, mely szerint az eladó minden lehetőséget megragad ahhoz, hogy az információk torzításával nehezen észrevehető módon átverje a vevőket. Ha pedig az esetek néhány %-ában lebukik, akkor készségesen, sűrűn elnézést kérve kiegyezik a vevőjével. Az ilyen piaci szereplők értékeléseit olvasva könnyen támadhat az a benyomásunk, hogy megtaláltuk a modellt a tisztességesség szobrának megformálásához.
    Egy anonim példa a jelenből:
    Egy illető hónapok óta árul egy új terméket X-ért. Feltünteti a készleten lévő mennyiséget, mely az esetek úgy 80 %-ában 0 db. (Már volt itt egy csörtém a nem létező termékek árusításának tiltása érdekében, melynek nem ismerem a kimenetelét.) Én az 1 db ugyanilyen termékemtől szerettem volna megválni, még bőven versenyképesen a legalacsonyabb webshopár 70 %-áért, 1,1X-ért. Nyilván az illető 0 hirdetett db-nál is vette fel az előjegyzéseket, ezért ez nekem nem sikerült. Kétségbeesésemben leáraztam a saját példányomat 0.95X-re. Nem követem nyomon az illető tevékenységét napi szinten, de a 0 db-ot kínáló hirdetés most 0,8X áron legalább 10 napja jegelve van. A 0,8X beszerzési árnak is nagyon barátságos, ezért valószínűtlen az, hogy ennyiért 1-et is eladott amellett, hogy X-ért is lendületesen fogyott a portéka. Nyilván a jegelés fenntartása valamiféle taktika a fizetős hirdetés folytonosságának megőrzése érdekében. 0,8X-ért nem óhajt a jövőben sem eladni a cuccból, viszont az én eladásom megnehezítéséhez kitűnő az eljárás. Lehet, hogy az illető tevékenysége teljesen szabályszerű, de messze nem mondható etikusnak - többszáz pozitív és 0 negatív értékeléssel.

    [ Szerkesztve ]

  • kupecke

    csendes tag

    válasz kupecke #20075 üzenetére

    Bő 111 órája tettem egy érdektelenségbe fulladó javaslatot. Akkoriban még a felugró szalonképtelen kifejezések volt a slágertéma, mely uralta a topikot. Mivel hasznosnak tartom az ötletet megismétlem a felvetést, legalább hivatalból szeretnék rá reakciót.

    Javaslom a Router kategóriák megszüntetését a vezetékes és a vezeték nélküli eszközöknél egyaránt, majd helyettük 1 szinttel felemelve a Hálózati termékeknél létrehozni egy Router rovatot.
    Indoklás: A Routerek nagy többsége a vezetéken kapott jelet vezetéken és vezeték nélkül is továbbítja. Nos, a Jóistenen kívül csak kevesen tudják azt megmondani, hogy egy ilyen tipikus eszköz vezetékes vagy vezeték nélküli. Én laikusként mindkettőnek mondanám. A mostani gyakorlat szerint aki vezetékesnek gondolja a Routerét, az a vezetékes rovatban hirdeti, aki pedig vezeték nélkülinek, az vezeték nélküliként. A 2 rovatban teljesen egyforma termékek sorakoznak. Aki pedig felfedezte ezt a kettősséget, az mindkét rovatban hirdetve menne biztosra, ami ugye szabályellenes. A keresési oldalon hasonlóak a problémák. Ha mindenképpen megbontásra ítéltetett a Router kategória, akkor a keresők szempontjából sokkal praktikusabb lenne pl. a (min.) Gigabites vezetékes sebességre képeseket kiemelni a többi közül.

  • kupecke

    csendes tag

    válasz Chaser #20140 üzenetére

    Azt kifelejtettem az anonim példából, hogy az illető a legalább 10 napja jegelt és egyébként is 0 db terméket kínáló hirdetését továbbra is lelkiismeretesen UP-olja. Vajon miért?

    [ Szerkesztve ]

  • kupecke

    csendes tag

    válasz s7evcsenko #20146 üzenetére

    Így már nem teszek javaslatot a jegelt hirdetések UP-olhatatlanságára. Viszont az praktikus lenne, hogy a keresésnél bármely szempontnak is prioritást adva a jegelt hirdetések a találati lista legalján lennének 1 kupacban. Ekkor a szenvedélyesen jegelt hirdetést UP-olók kedvükre pozícionálhatnák magukat a részlegük elejére, értetlenség gerjesztése nélkül. Ennek több előnye is lenne:
    A keresők többsége nem a jegelt hirdetésekre kíváncsi, így nem is lennének útban.
    Egy eladandó holmi árazásakor pedig jól jöhet a hasonló jegelt hirdetések áttanulmányozása, mert vélhetően a jegelt hirdetésekben szereplő árakon hajlamos a cucc az elkelésre. Ehhez elegendő lenne a találati lista végét megnézni.

    [ Szerkesztve ]

  • kupecke

    csendes tag

    Jellemzően nőnek a HDD-k tárhelyei, ezt követi a másodkézbőli piac is. A legkisebb 3,5-es kategóriában, 499GB alatt most 35 hirdetés szerepel. Az 500 és 999GB közötti 47 hirdetésből kb. 5-ben már 1 vagy 2TB-osat hirdetnek. Az 1-2,5TB-os rovat 87 hirdetéséből is min. 1 a 3TB-tól rovatba való, ahol most 109 hirdetés van. Tartalmilag 1TB alatt most úgy 77, 1-2,5TB-nál 91, 3TB-tól pedig 110 hirdetés található. Vélelmezem, hogy logikai és arányossági szempontok alapján keletkeznek a rovatok. Mivel az asztali HDD-k bontásánál nem érvényesül logikai szempont, az arányosság alapján ildomos lenne összevonni az első 2 rovatot, majd idővel a 3TB-tól kategóriát kettévágni 10TB körül.

  • kupecke

    csendes tag

    válasz Kalandor #20513 üzenetére

    A logika most (és a jövőben is) kb. annyi (lesz), hogy minden rovat tárhely szerint 1 intervallum legyen. Az arányosság pedig nem áll fenn, mert van olyan rovat, ahol 3-szor annyi hirdetés szerepel, mint egy másik rovatban. Pont ezért tettem meg a javaslatomat.

  • kupecke

    csendes tag

    1.) A laptop HDD-k-nél a "legnagyobb" kategória alsó határa 501GB-ról 500GB-ra csúszott vissza. Nincs mit szépíteni a dolgon: EZ A LÉPÉS EGYÉRTELMŰ BUTASÁG VOLT. A HDD tárhelyeknél nyilvánvalóan növekedő a trend, mely értelmében a kategóriahatároknak éppen az ellenkező irányban, felfelé kell mozogniuk. Ráadásul a 2 legkeresettebb méret, az 500GB és az 1TB most 1 alrovatba került. Most 4GB és 160GB között 5, a 161GB - 499GB alrovatban 49, 500GB-tól pedig 60 hirdetés szerepel. 5 - 49 - 60, arányosnak nem mondható a felosztás. Konkrét ésszerűsítő javaslatot nem teszek, mert az utóbbi tapasztalataim alapján ezek érdemi indoklás nélkül a kukába kerülnek. Gyakran az a meglátásom, hogy ezek a kategóriahatárok sorsolás útján kerülnek kijelölésre.

    2.) Most fut egy fizetett hirdetésem a megváltozott 161GB - 499GB alrovatban, mely tartalmának a 2/3-a a fenti húzás miatt (amit csak véletlenül vettem észre) kilóg a kategóriából. Szerintem hasonló esetekben ILLENDŐ LENNE értesítést küldeni az érintett hirdetőknek a változásról.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés