- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- GoodSpeed: Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
- sellerbuyer: Te tudod, mi mennyit fogyaszt az otthonodban?
- moongoose: Jelszóvédett IBM Thinkpad R50e működőképessé tétele.
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
jorden06 #51280 üzenetére
A garancia szempontjából teljesen mindegy, milyen importos a gép. Ha a HP Magyarország importálja akkor ők, ha nem, akkor másik cég, ez nem releváns a WorldWide Warranty esetében, a HP ugyanis ilyen garival árulja a gépeit. A garancia ugyanúgy érvényes rá, ha itthon hozták forgalomba. A lényeg, hogy legyen számla hozzá, azzal tudod igazolni a garanciaidőt, és ezt el is fogadja a HP magyarországi ügyfélszolgálata is, és a külföldi is. Renew termékek esetében is, ha egy hazai cég adja el, akkor sima ügy a gariztatás. A probléma ez esetben szerintem a szlovák cégre kiállított számla volt. Elvileg így is érvényes a gari, de a gyakorlat mást mutat.
A számla nélkül, 0% áfával, stb trükkökkel eladott renew gépekkel már nem ez a helyzet, ott necces a gariztatás, mert ha nincs vásárlást igazoló bizonylatod (számla), akkor simán elhajt(hat) a HP, teljesen jogosan.
-
-
-
szpal17
őstag
válasz
jorden06 #35275 üzenetére
Nem szokott így meghibásodni egy gép, igazából ezért is mondanám biztosra az akku hibát. Ha van lehetőség persze akkor valahogy meg kéne nézni egy másikkal. Szerintem mielőtt megveszed bele lehet próbálni, ha helyszínre mész érte...
Egyébként vannak olcsóbban is ilyen akkuk, csak keresni kell...pl.: [link]
-
Dhampir
félisten
-
-
sagit
veterán
válasz
jorden06 #30097 üzenetére
Pcie ssd? msata-ra gondolsz?
Nem is tudtam hogy a 8530 tud olyat fogadni (szerintem nem)
Nekem az első lehetőség a szimpi, nálam is 128 ssd a rendszeré és az odd helyén ott a vinyó.
Én nem vettem az odd-hez átalakítót, 2 csavar tartja a caddy-t. Ha nagyon kell az odd akkor gyors kicserélem. Ha ez nem járható út akkor itt egy adapter hozzá. Itt pedig 8530 caddy. -
Szlovi
senior tag
válasz
jorden06 #30097 üzenetére
Szerintem az 1. Hagyd az SSD-t a mostani helyén. Ha nagyobb a szabad hely az SSD-n az csak neked jó,mert sokkal lassabban fáradnak el a cellák a használattól. A sokat vagy sűrűn használt programokat is telepítsd az SSD-re. Vannak szabványos úgynevezett "ODD Caddy"-k,ami teljesen kitölti az optikai meghajtó helyét (nem lóg ki és még az CD/DVD meghajtó előlapja is felpattintható a tok elejére). Ezek a caddy-k nem egy egetverő árú dolgok,pár ezer forint ... Őtud segíteni caddy ügyben
#1 Hsz, kapacitás és operációs renszer,élettartam részt olvasd el. -
deathtania
senior tag
válasz
jorden06 #27142 üzenetére
jómagam szebb időkben (mikor még asztali gépem volt...) aceton MENTES körömlakk lemosóval szoktam tisztogatni a cpu-t, gpu-t a pasztától. mivel az is lemosó, de jóval kíméletesebb (pl Caola), a nyákot sem marta meg soha. szerintem aceton mentessel nekimehetsz. vagy simán nem pattanik le ha pl a körmöddel megkapargatod (mint a körömről a lakk)?
-
zsolthee
senior tag
válasz
jorden06 #27142 üzenetére
Mekkora a gép ha még a könyöködet is megtámasztja?
A kémi topicban írták a kollégák, hogy nem igazán célszerű műszaki téren használni az acetont tisztításra. Kikezdheti az alkatrészeket, foltot hagy stb.
Én kontakt wl-t szoktam használni. Eddig még bevált, bár mondjuk körömlakkal még nem volt dolgom. Legutóbb a kolléganő kínálta meg a 8510p-jét egy kis kávéval ugyan így. Egy napig csinált érdekességeket a gép... -
Thusor
őstag
-
-
rizso
addikt
válasz
jorden06 #24931 üzenetére
Az utóbbi időkben Intel+Nvidia alapú gépeim voltak, és nem volt gond, ha az Nvidia oldaláról szedtem le a legfrissebb drivert. Korábban voltak olyan problémáim, hogyha az Nvidia/AMD oldaláról szedtem le az adott vga drivert, akkor nem ment a váltás a két vga között, de újabban nem találkoztam ilyen hibával. Mondjuk most a 4535s-kíváncsi leszek, hogy lesz-e probléma, ha nem HP-s drivert szedek le...
-
pumukli23
senior tag
-
Tyren
aktív tag
válasz
jorden06 #24906 üzenetére
Ha az alkatrész ilyen problémás, akkor minek írnak egyesek olyat, hogy a HP nagy előnye, hogy jó az alatrészellátottság, meg hogy meglepetés érhet, hogy már másnapra elkészül a gép.
Bárcsak érne ilyen meglepetés, de az eddigi tapasztalt alapján annyit kell várni egy alkatrészre, mint anno egy Trabantra. A szürkeimportban behozott VAIO-mhoz hamarabb megjöttek az alkatrészek.
Nálam elvárás lenne, hogy max 2 héten belül bármilyen hibát orvosoljanak. Kár, hogy ezzel az elvárással sokra megyek. -
-
pumukli23
senior tag
válasz
jorden06 #24519 üzenetére
2-4 csavar van a vinyó takarojánál, aztán a vinyót talán még fogja 1-2. Pikk pakk ki lehet szedni, ~2k fortinért veszel neki usb-s külső rekket, ráteszed asztali gépre/másik notira, átmásolsz mindent, visszateszed, lefuttatod a tesztet és ha midnen jó újrahúzod rá a rendszert. Spóroltál 8k forintot és van egy külső rekked.
(Kicsit visszaolvasva láttam, hogy kicsit félreértettem a problémád, de 200 gigát azért hátha találsz valamelyik ismerősnél) -
Graphics
Jómunkásember
válasz
jorden06 #24519 üzenetére
Nem, a recovery azt csinálja, amit leírtam, hát a te esetedben, én megpróbálnám először én.
A vinyó elhelyezkedését azért írtam, hogy kiszedésnél mennyire nehézkes, de szerintem ezzel nem lenne gond. Beletenni egy külső HDD házba, és megnézni, hogy egyáltalán látja-e a gép rendesen, amire rádugod.
Ha igen, átmásolod a cuccaid, majd ezt követően vissza a laptopodba, majd egy oprendszerrel megpróbálni telepíteni
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
jorden06 #24516 üzenetére
Igen, elvileg indulásnál, boot közben ha nyomogatod az F8-at vagy F12-t, F2-t hirtelen passz melyik is, akkor be tudsz menni a recoverybe, ahol ha létezik ez a partíciód a vinyón, újrahúzza a géped sec-perc alatt.
Átmenteni a cuccokat is egyszerű előtte. Attól függ a vinyód hol helyezkedik el, / nem láttam az adatlapodon a gép típusát/Kivétel, bele külső rackbe, és felmásolni egy másik gépre, utána vissza, és hagyni a recovery-t érvényesülni
-
-
koshmar
veterán
válasz
jorden06 #18251 üzenetére
Nekem a Probook 4525s van.
Miután a BIOS-ban kikapcsoltam a "Fan always on when on AC"-t...hááát.
Egy ideig teljesen hangtalanul megy. Vagy teljesen le is áll a venti, vagy csak 960-on pörög, amit nagyon fülelni kell, hogy egyáltalán észrevedd.
De így az a baj, hogy a ventillátor hol felpörög, hol megáll.
Ha éppen nem pörög, akkor a CPU hőmérseklete minden 3 másodpercben 1 fokkal nő, így gyorsan eljut az 56 fokig, ahol a venti majdnem maxra felkapcsol.
Utána persze gyorsan lehűl, majd elhalkul.
Utána újrakezdi ezt az egész.
Egy óra alatt gyorsan felidegesített, szóval inkább visszatettem a pipát a fent említett funkció elé a BIOS-ban. -
pumukli23
senior tag
válasz
jorden06 #18253 üzenetére
~37-39: jelenleg most áll a veni (960rpm-et ír, de áll)
~39-41: ~2200 rpm
~43-44: ~2700 rpm
~48-50: ~3050 rpm
~53-54: ~3300 rpm
~57-58: ~3700 rpm
~60-61: ~4000 rpm
(core1, core2, rpm)
Hiába küldtem rá kb 10 percre a prime95öt mind a két magra, 4000rpm és 62 fok fölé nem ment. (Venti 5100 rpm-et tud kb)
Általános használat mellett nem nagyon szokott 44 fok fölé menni.
üdv -
adm
őstag
válasz
jorden06 #17796 üzenetére
nincs és nem is lehet ilyen. a típus adatlapján sincs nyoma hogy nem szabvány ddr3 modul lenne.
és a vicc az hogy egy cl5-ös ddr2 800as modul hibahatáron belül teljesít a cl7 ddr3 1066-hoz képest, tehát értelme sem lenne. -
-
tiboca7
csendes tag
-
-
adm
őstag
válasz
jorden06 #15447 üzenetére
vagy szerencsétlen véletlenek sorozata miatt fordulhat elő ilyen (százezer/millió az egyhez) vagy a műveletben van hiba. azt én továbbra is kizárnám, hogy egy az egyben szemétre való alkatrészeket küldene a hp. az alaplapok futár költsége lassan magában kitesz egy új alaplap árát. a felhasznált alkatrészek összesen pedig lassan egy új gép árát...
3 alaplapnál már nagyjából ki lehet zárni, hogy random hibával (ami lehet usb, lan aljzat, töltőcsatlakozó, tehát bármi a rendszert nem feltétlen érintő dolog) csak a minőség ellenőrzésre összefoltozott daraboknál az összes annyira használhatatlanul rossz lenne, hogy a biosig sem jut el. ehhez általában jól látható égés (zárlat) vagy sérülés nyomok (hiányzó alkatrészek) társulnak.
viszont ami feltűnt, hogy csak 2 új procival próbálták. 2 proci könnyeben találkozik (és sérülhet), mint 4 független alaplap. megpróbálnám egy teljesen máshonnan származó, de támogatott procival tesztelni az alaplapokat. én az alaplap resetet is megcsinálnám, server alaplapoknál is kell és azok is a gyárból jönnek... simán előfordulhat, hogy alapból a teszteléshez szükséges beállításokkal töltik fel az epromba. a biosfrissítés is megoldható kell hogy legyen a bios-chip kivételével és külső frissítésével.
a másik, hogy olyan műveletet kell keresni, ami vagy az alkatrészeknél vagy a javításnál közös. pl munkaasztalon/raktárban megsérült elektrosztatikus réteg, zárlatos táp, szállítás, stb.
-
válasz
jorden06 #15442 üzenetére
Úgy nem próbáltátok, hogy alaplap és proci is cserélve van? Annak már mindenképpen működnie kellene, legfeljebb még a ramok cserések, és persze HDD, ODD nélkül.
Engem egyszer egy tx1000-es szívatott meg nagyon... kicseréltünk benne mindent alaplapot, procit ,ramokat, és ugyanúgy nem volt jó. A végén derült ki, hogy a kijelzőt kellett cserélni, az okozta a problémát! (érintőképernyős gépről van szó). Addig olyat még nem láttam.
-
Z86
őstag
válasz
jorden06 #15431 üzenetére
Hát az enyém végén nincs R, és nem is renew, szóval ha már egyszer ez egy jelölésmód, akkor nem hinném, hogy véletlenül van ott.
Egyébként lassan kerek lesz a történet. A cég (a nevét nem mondjuk ki) olyan gépeket is árul, amikre saját maguk vállalnak garanciát. A javítást bontott gépekből, és ezek szerint más gépek PN SN számaira rendelt alkatrészekből oldották meg (amihez szerintem a HP-nek is lenne egy-két szava) . Ám most valami gubanc került a gépezetbe, "történt pár dolog a világban" és ilyen dolgokat tapasztalunk, hogy egy EliteBookot 1 (esetemben 1,5) hónapig szervizelnek.
Remélhetőleg ez a dolog csak átmeneti illetve balszerencsés egyedi eset/esetek, máskülönben felmerül a kérdés, hogy mégis mennyit ér az általuk adott garancia meg úgy általában a szerviz szolgáltatásuk. -
válasz
jorden06 #15416 üzenetére
ASIS gépnél nem, mert ott a HP mint gyártó nem vállal semmi garanciát a gépre. Ezért AS-IS, úgy veszed, ahogy van. Ebben az esetben ott kell reklamálnod, ahol vetted, mert a HP nem fog érdemben foglalkozni veled. Használt gépet vettél gyártói garancia nélkül. Gondolom olcsó is volt...
-
válasz
jorden06 #15409 üzenetére
Sejtem, melyik cégről beszélsz. Sőt tudom.
Hidd el nekem, hogy egy rendes HP szerviz NEM használ felújított alkatrészeket, a fentebb említett okok miatt, és mert törvény kötelezi őket, hogy mindenből CSAKIS újat szabad beépíteni.
A cég, akinél te voltál, saját készletből oldja meg jelen esetben a szervizt, aminek a HP márkaszervizéhez nem sok köze van. Na, ezért kaptad azt a választ, amit kaptál. Ha egy gyári HP szerviz csinálta volna a gépedet, az első szerviz óta nem lenne vele problémád.
-
válasz
jorden06 #15378 üzenetére
Ez hülyeség, ha a szervizes így látja, hát elég nagy amatőr lehet. Egy alaplap gyártási költsége kevesebb, mint egy sok órás, esetleg néhány munkanapos javítás munkabér-költsége, a technológiai és alkatrészellátási dolgokról nem is beszélve. Gyártói szinten egész más dimenziókban gondolkodnak, mint egy-egy kis szervizecske szintjén.
Talán az lehet, hogy a szervized nem teljesen hivatalos úton szerzi be az alkatrészeket, illetve önerőből javítgat rajtuk.
Egyébként most lehetne falakat döngetni az elitebook kategória és a pavilion kategória minőségének megítélése szempontjából. Ezek már többször lefutott körök, de jó példa a te eseted arra, hogy nem szabad mások véleményét feltétlenül elhinni, mert sajnos pórul járhatsz. És ha rájuk hallgattál, de mégis megtörtént a baj, már senki nem fog rajtad segíteni azok közül, akik a választásod előtt befolyásoltak a véleményükkel.
-
Z86
őstag
válasz
jorden06 #15378 üzenetére
Hozzászólásodat olvasva és saját tapasztalataimból kiindulva bátran ki merem jelenteni, hogy ezek a szervizelős dolgok bizony egyáltalán nincsenek rendben. Kérdem én, rendben van-e az, hogy egy ilyen nagyon drága, a gyártó csúcsmodelleként emlegetett gépet, amihez elviekben kimagasló szervízháttér jár heteken keresztül nem képesek megjavítani?
Az én 8530w-mben laza 6 hétig tartott kicserélni egy vacak dvd írót. Ebből 2 hét ment el azért, mert a szerviz átvevője valami adminisztrációs kötelezettségét elmulasztotta, további 4 pedig azzal telt, hogy a szerviz várta az alkatrészt. Szerencsére magát a teljes gépet nem kellett leadnom, szóval nagyobb gondot nem okozott a dolog. Meg kell jegyeznem, hogy közben semmiféle tájékoztatást nem kaptam arról, hogy mégis hogy halad, vagy éppen nem halad a munka. Mondanom sem kell nem igazán voltam megelégedve a szolgáltatással, és majdnem biztos vagyok benne, hogy Te is ezzel a szervizzel javíttatod a géped. Azt le kell szögeznem, hogy nem az ott dolgozókat okolom a dologért (kivétel az átvevőt).
Ezzel ellentétben egy másik szervizben, ahova azért vittem a gépet, mert sípolt a töltője, végeztek a cserével kb. egy hét alatt, pedig ott is külön meg kellett rendelni az alkatrészt. Közben e-mailben és SMS-ben értesítettek a munka menetéről pont úgy ahogy az ember azt teljes joggal elvárhatja.
Amit írtál, hogy használt alkatrészeket építenek vissza a gépekbe lehetséges, de ismét saját tapasztalataimra hivatkozva, nem hiszem, hogy túl gyakori megoldás. Ha belegondolunk lehet, hogy nem is éri meg a dolog anyagilag. Volt szerencsém HP és Nokia szervizben dolgozni (diákmunka, gyakorlat), de ott sosem volt téma, hogy ilyesmit csinálnának. A másik, hogy pl. egy bármilyen drága mobiltelefon szervizelésénél az első lépés, hogy a gyanús egységet (IC) cserélik, ha a technikus nem tudja megoldani a problémát 20 perc alatt, akkor nincs több vacakolás, az alkatrész kuka, és csere újra. Pedig azok sem filléres dolgok.
Végezetül annyit, hogy az EliteBookok igazán remek gépek, a renew program révén pedig olyanok is megvásárolhatják ezeket a termékeket, akik egyébként nem tudnák. Ezek tények. Viszont szerintem a prémium kategóriába ezek az 1 hónap körüli javítási idők nem férnek bele. Sőt ha már itt tartunk, szerintem ez még a néhányak által annyira lesajnált MSI, Asus notebookokkal sem fordul elő túl gyakran. Mindezek után most olvasom a frissen megjelent cikket a Logouton, ami ezt írja:
"A HP-nak sok magyarországi szervize van és ehhez hasonlók biztosan nem fognak megtörténni!"
Erre én azt mondom: ó dehogynem...Bocs, hogy ilyen sokat írtam, de kikívánkozott
-
adm
őstag
válasz
jorden06 #15378 üzenetére
van egy logikai bukfenc azért ebben a módszerben. az ide-oda küldözgetett hibás alkatrészek, a járulékos költségekkel (futár, szerviz munkadíj, központi javítások, anyagköltség) egy idő után simán kerülhetnek annyiba, mint egy új alkatrész. ráadásul eddig senki nem tapasztalt hasonlót se.
ráadásul ez egy viszonylag fiatal típus kb. 2 évesek lehetnek az első példányok. az sem merülhet fel hogy kifogytak a raktárkészletek.
privátban megírod a szerviz nevét?
-
adm
őstag
válasz
jorden06 #15352 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy a HP csak használt alkatrészeket forgalmaz a gépeihez javításhoz, tehát kb minden 3. darab sz.r.
ezt miből gondolod?az első alaplapnál frissített biost a szervizes? olyan előfordulhat, hogy új microcode-t kap a proci egy modellfrisítés után, de ezbios cserével megoldható.
az összes, utóbbi időben (1 éven belül) az asztali (asusok) és a szerver (supermicro) alaplapnál (amit én raktam össze) egyik sem indult elsőre. hiába frissítettem vagy eleve a legfrissebb biossal jött, hiába voltak csak a legalapvetőbb alkatrészek benne nem jutott túl a bioson.
a megoldás azt volt mindegyiknél, hogy resetelni kellett az alaplapot és probléma nélkül működnek azóta is.
-
-
-
spyduck
nagyúr
-
mrbego
aktív tag
válasz
jorden06 #12395 üzenetére
Hali!
Mikor nekem cseréltek kijelzőt, akkor nekem se rakták össze pontosan. Felül a webkameránál én pattintottam vissza a műanyag keretet, viszont a kijelző alatt is van egy pici helyen, amit nem tudok visszapattintani, nem olyan vészes, de azért jobb lenne ha szépen össze lenne rakva.
Esetleg próbáld meg magad visszapattintani, vagy ha csavarok tartják, akkor levenni és rendesen visszarakni. -
kacsyx
aktív tag
válasz
jorden06 #11986 üzenetére
A HP oldalán fent levő Quick Launch Buttons-t rakjátok fel. Én ezt használom a sokat szidott Win 7 Ultimate-el, de nekem hiba nélkül megy minden.
A Protect Tools-nál pedig a böngésző jobb felső sarkában (a tálcára lerakás gomb mellett) tudjátok beállítani, hogy melyik weboldalnál mit csináljon, de akár ki is kapcsolhatjátok. Én szeretem, mert olyan programokhoz, weboldalakhoz is beírja magától a jelszót (ha akarom), ami egyébként nem jegyzi meg soha. -
cellpeti
nagyúr
válasz
jorden06 #11982 üzenetére
Értelek!
A k édesanyjába a mocskos MS-nek. Nem igaz,hogy nem tudnak már egy normál rendszert összetolni.
Ebbe csak az a vicc,míg az Ultimate volt fent,semmi baj nem volt(kivéve a HP Wireless Assistant),akkor egyszer se halt be kékhalálal,mióta a Professional-t használom,azóta meg már sokszor.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Laptop Alkatrészek
- Precision 7680 16" FHD+ IPS i5-13600HX RTX 2000 Ada 32GB 1TB NVMe gar
- Thinkpad T14s Gen2i 14" FHD IPS i7-1165G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Latitude 9440 2-in-1 14" QHD+ IPS érintő i7-1365U 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- XPS 15 9520 15.6" 4K+ IPS érintő i9-12900HK RTX 3050Ti 32GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3532, 93% Akkumulátor
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3509, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3159
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest