Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RR-13

    őstag

    válasz axioma #36758 üzenetére

    "(az hogy mindenkinek 15x ismeteltem el az nem eleg nyomatekos kikeres?)"

    Nem. Mert vagy írásos panaszban kellett volna ezt rögzíteni, hogy kikéred a felmondási dokumentumot, vagy telefonos panaszban rögzíteni, és ott még kikérni a panasz azonosítóját is, mely esetben, ahogy fentebb írtam 15 munkanapon belül választ kellett volna adniuk (ha kb. aznap nem hívnak vissza megbeszélni a panaszt), és mellékelniük kellett volna a felmondás egyik példányát.

    Mivel te nem adtál le hivatalos panaszt telefonon, és írásban sem, ezért nem küldték ki ismét.

    "ketto hete konyorgom a szovegezesert is!"
    Amennyiben ezt a felmondás szövegezésére érted, akkor szintén nem elég ez, ahogy írtam csakis panaszban rögzített kérés esetén kötelesek kiküldeni ismét a felmondást.

    A 0680 488-488-as számot felhívhatod, ahol beazonosítod magad, és kéred, hogy rögzítsék panaszban a kézbesítési vélelmed megdöntésére irányuló kérelmed, és a felmondás hatálytalansága, és semmissége miatt, a záró dátum helytelen kiszámítása okán, azokra hivatkozva, amiket fentebb is írtam.

    Az ügyintéző rögzíti a panaszt, és elmondja az azonosítóját, majd elvileg tájékoztat arról, hogy még a "mai napon" vissza fognak hívni a panaszkezelőtől.
    Remélhetőleg vissza is hívnak majd a 061 486-5124-es számról. (ez a közvetlen számuk, de nem ezt kell hívni elsőnek)

    Abban igazad van, hogy ügyfélként alappal várjuk el (főleg prémium ügyfélként), hogy abban az esetben, ha nem kaptuk meg a felmondást (és ezt látják), akkor ismét kiküldjék, vagy sms-t írjanak azonnal a felmondás tényéről (nem csak 1,5 hónappal később), vagy felhívjanak az érdemi tájékoztatással, de sajnos ez nem kérhető számon rajtuk.

    Csak az Erste Bank küldi ki kétszer a felmondást, de nekik sem kötelességük, de a gyakorlatuk ezt mutatja.

    A fentebb javasolt telefonos panaszban, ahogyan írtam, kézbesítési vélelem megdöntése iránti kérelmet is beadhatsz (talán ez a fontosabb, és célravezetőbb), a határidő számítás miatti semmisség mellett.

    A Raiffeisen Üzleti Feltételek 12.5 Pontja:
    "12.5 ... A Bank által az Ügyfél fenti címére tértivevényes és/vagy ajánlott, avagy egyéb könyvelt levélpostai küldeményként postára adott értesítéseket, küldeményeket az ügyféllel közöltnek, részére kézbesítettnek kell tekinteni akkor is, ha a küldemény ténylegesen kézbesíthető nem volt, vagy arról a címzett nem szerzett tudomást, mégpedig az e küldeménynek az igazolt postára adása napjától számított ötödik napon.

    Fogyasztói szerződések esetén az Ügyfél a kézbesítési vélelmet jogosult megdönteni, amennyiben igazolja, hogy az értesítést önhibáján kívül nem vehette át. A kézbesítési vélelem megdöntése iránt az Ügyfél a kézbesítési vélelem beálltáról való tudomásszerzést követ 15 napon belül terjeszthet elő írásbeli kérelmet a Banknál. A kérelem benyújtásának a kézbesítési vélelem beálltától számított 6 hónap elteltével nincs helye. A kérelemben elő kell adni azokat a tényeket, illetve körülményeket, amelyek az Ügyfél részéről az önhiba hiányát valószínűsítik. A kérelem elbírálásáról a Bank a kérelem benyújtásától számított 15 napon belül tájékoztatja az Ügyfelet.

    Ha a Bank kérelemnek helyt ad, a vélelmezett kézbesítéshez fűződő jogkövetkezmények hatálytalanok és a kézbesítést a szükséges mértékben meg kell ismételni."

    Amennyiben 2024. szeptember 23. napján adták postára, akkor a vélelem csak 2024. szeptember 28. napján "állt be", a tudomásszerzésed az sms értesítés küldésével kezdődhetett, illetve, amikor nem hivatalosan megkaptad a felmondást (melyet valahogyan igazolnod kell majd) és mivel a 6 hónap még nem telt el, ezért beadhatod a vélelem megdöntésére irányuló kérelmet is.
    A kérelmet azonnal be kellene adni, és az alapján felfüggeszthetik a szerződések lezárását is, illetve, ha hatálytalannak minősítik a felmondás utolsó napját, és a kézbesítési vélelmet, akkor visszaállítják az eredeti állapotot (vissza kellene) legalább arra az időre, amikor majd a két hónap letelik a most átvett felmondástól számítva.
    Én többet nem nagyon tudok segíteni szerintem. :U

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés