Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- sidi: 386-os Chicony gázplazma laptop memóriabővítése
- Pitterix: Gyógytorna
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- GoodSpeed: Kell-e manapság egérpad vagy sem?
- 
			  LOGOUT Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája. 
 Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			  Dr.Szilícium csendes tag válasz  Chrys_
							
							
								#75776
							
							üzenetére Chrys_
							
							
								#75776
							
							üzenetéreLiFePo akkunál 3,65 V a töltési végfeszültség, illetve az említett adatlapon így szerepel: 
 Recommended Standard Charge Method: 2.5A to 3.6V CC CV, 60 min
 XL4015 CC/CV modullal megoldható. Noha az nem kapcsol le 60 perc után, de ezt nem is az időhöz szokták kötni a szabályzók, hanem az áram csökkenéséhez, a töltés végén. Li-ion akkunál ez 10 % általában, vagyis itt 250 mA lenne a kikapcsolási pont.
 Balanszírozási kellemetlenségek elkerülésére, amikor lehetséges (vagyis nem jár túl nagy árammal, a kisebb feszültség miatt), célszerű párhuzamosítani a cellákat és inkább step up konverterrel feltolni a feszültséget.
 Pufferüzemben 3,2 V tartófeszültséget elvisel sokáig szerintem, ha megnézed a kisütési görbét, illetve 3 V alatt kezd elfogyni belőle az energia.
 Egyébként 2-2,3 V-nál kapcsol le egy LiFePo4 akkuhoz való BMS-panel, míg a normál Li-ion védelem 2,5 V-nál tilt. Ezért utóbbi védelem is alkalmazható, ugyanis ezen a szinten már nincs sok energia az akkuban, így szinte mindegy, hogy 2,5 vagy 2 V-ig engedjük merülni, úgyis letörik a feszültség, mert nincs ereje, ahogy kiderül a görbékből is.
 Az igaz, hogy a szokványos Li-ion védőpanel túltöltés esetén 4,25 V felett szakít meg, de ez állítólag nem is olyan vészes:
 https://www.powerstream.com/LLLF.htmVagy van itt 2S LiFePo4 védelem is: 
- 
			
			  Barret001 addikt válasz  Chrys_
							
							
								#75776
							
							üzenetére Chrys_
							
							
								#75776
							
							üzenetéreNem arról van szó hogy 12V-ból akarsz 5V-ot csinálni (powerbank)? Előttem ez van.Ahhoz meg belinkeltem mi kell,és kell még hozzá li-ion cella.Pl 18650.És ennyi. 
 Li-ion cella van több féle,üzemi feszültségük kb 3,6V üresen 2,6,tele 4,2. Step-up konverterek is vannak,olcsón.Nem egészen világos,hogy mit akarsz.De minden van hozzá olcsón.
- 
			
			válasz  Chrys_
							
							
								#75762
							
							üzenetére Chrys_
							
							
								#75762
							
							üzenetéreAmit And ajánlott az felejtős, az a nokedli IC van a szivargyújtós töltőkbe, hát ha az kiköhög 3 ampert akkor én bíboros vagyok és épp misét celebrálok a vatikánba. 
 A Barret féle van nekem, 2 is, ha valóban kell a 3A akkor ragassz az ic-re egy mini hűtőbordát és a nyákra alul a padra forraszthatsz egy pár cm2 nagyságú elálló rézlemezke darabot mivel gyakorlatilag a padon keresztül hűl, ahol a sok furatgalván van, azok viszik el a hőt az egész nyákra. akkor egész elviselhető hőmérsékleten fog maradni a 40 fokos autóba is.
 NiMh szerintem lejárt lemez, ha van otthon 2 marékkal akkor természeten használható, a memóriaeffektusa sajnos valós, létező.
 A korrekt töltésével lesz a gondod, vagy vállalod a 20-30 ciklusonkénti teljes kisütést és az előírt töltési görbét, ezt nehéz mert a csúcsérték utáni minimális cellánként néhány 10mV esés jelzi hogy kész a töltés.
 Ennek megvalósítása otthon nem egyszerű, peak hold level módszerrel szokás.
 Vagy hagyományos módszer, 0,1,C de itt ugye 14 óra feletti a töltési idő és amit nem visel el hosszútávon, a nicd-vel ellentétben az a folyamatos csepptöltés vagy túltöltés.
 Ezzel hamar ki lehet nyírni.
 Ha teheted valami litium alapú tárolóba gondolkozz.
 Megtérül, 2-3x tovább fog tartani mint a nimh.
 Vagy, eldugsz a kocsiba egy 7-10Ah zselés (oppardon, AGM mert az igazi zselés már kifutóba van) akkut, annak a töltése egy diódával ejtve 13,8 V lesz, és ez pontosan az ajánlott állandó töltési feszültség és utána akasztod a konvertert.
 A többi maradhat, az autóakkura átállási és vészkikapcsolási elektronika.
 Ez utóbbival óvatosan, egy indításnyi szuflát az akkufeszből nagyon nehéz korrekten megsaccolni, pláne télen.
- 
			
			  Dr.Szilícium csendes tag válasz  Chrys_
							
							
								#75762
							
							üzenetére Chrys_
							
							
								#75762
							
							üzenetéreEgy érdekes videó a LiFePo akku képességeiről: https://www.youtube.com/watch?v=X8HoW-qmxnU https://cdn.datasheetspdf.com/pdf-down/A/N/R/ANR26650-A123Systems.pdf Magam részéről DC-konverterként az XL4005 / XL5015 modulokat részesítem előnyben, ami megfelelő tartalékkal kiszolgál sok mindent. #75766 carl18 Csupán feltöltve maradt a primer puffer, ami egy figyelmeztető impulzus arra, hogy javítás előtt legközelebb ki kell sütni, ennyi csak. Csavarhúzóval csattogtatni mondjuk nem szoktam a nagyobb kondikat, inkább 10 k ellenálláson keresztül, ami kíméletesebb. Kisebb kapacitásoknál nem olyan vészes a szikráztatás sem. 
- 
			
			válasz  Chrys_
							
							
								#75762
							
							üzenetére Chrys_
							
							
								#75762
							
							üzenetéreEnnek a tervnek szerintem van egy gyenge pontja: nem tudom, hogy ezt a típusú NiMH akkumulátort mennyire érinti a memória-effektus. Elég gyorsan be fog következni szerintem az akkupakk kapacitásvesztése a folyamatos rátöltögetéstől. 
 Azt a helyet talán jobban ki tudnád használni egy hagyományos lipo powerbank-kel, 5cm hőszigetelő anyagba alaposan beburkolva. 
- 
			
			  Barret001 addikt válasz  Chrys_
							
							
								#75758
							
							üzenetére Chrys_
							
							
								#75758
							
							üzenetéreHol használod? Alaszka? Ha Magyarországra kellene,akkor ez jó nálunk: [Step-down] 
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Kompakt vízhűtés
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Elemlámpa, zseblámpa
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen monitort vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Milyen alaplapot vegyek?
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3579, 94% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3840
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AF Dock (DisplayLink)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3356
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
 
						 
								 
							 
								 
								 
								
 
								 
								![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
 
								 
								 ekkold
 ekkold
