Keresés

Hirdetés

!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz E.Kaufmann #93991 üzenetére

    Amikkel én találkoztam, autóakku tetején egy matrica. Alatta egy műanyag tető. Laikus megtévesztésére alkalmas, hogy egybe simul a felület.

    De ha felfeszegetjük, alatta a szokásos műanyag dugókat találjuk, labirintjáratokkal, ami a nyomást elengedi egy apró lyukon, de a párát visszacsapatja, ezáltal a vízvesztést minimalizálja.

    Hogy régen valamikor menetes dugók voltak, ezt meg csak kihúzgálni lehet, csavarhúzóval, kétoldalt feszegetve, műszaki ember ezen csak mosolyog, nem kihívás. Más kérdés, hogy a mai akkuk kalciumos adalékolása segít a ritkább gondozásban is, meg a mai töltőkkel sem főzzük a vizet, hanem csak meghatározott végfeszültségig töltünk.

    Az lehet, hogy ideális esetben, az akku élete alatt nem sok víz fő el, de azért egy idő után megnyugtatóbb érzés lehet ellenőrizni és pótolni a vizet.

    Mert lehet, hogy csak kifogtunk egy melegebb nyarat, esetleg kicsit határértékre tölt a generátor is, az akku pedig nem tehet róla, hogy természetes vízfogyás áldozata lett. Ezt még lehet korrigálni.

    Amikor gyanúsabb módon, főleg egy cellából fogy gyorsabban a víz, ott már lehetnek gondok, már csak azért is, mert indítási nehézséget tapasztaltunk és utána néztünk bele az akkuba. Tehát már csak egy tünetet tapasztalunk és kész tény elé vagyunk állítva. Tapasztalatom szerint, ezután már hiába töltögetjük vízzel és árammal is, végig fogjuk nézni egy akku halálát, ahogy egyre gyorsabban romlik az állapota.

    Az első vészjelek gyakran épp a nyári igénybevételt követően őszre, tél elejére állnak elő, amikor reggeli hidegben már nehezebben indul az autó, a megszokottól eltérően kezd viselkedni.

Új hozzászólás Aktív témák