Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz janston #89190 üzenetére

    Nem lehet így teleltetni, ha leveszed a sarut, még akkor is lemerülhet az önkisülés miatt. Autóban szivargyújtó aljzaton keresztül szoktam betolni egy kis áramot, ami kompenzálja a riasztó stb. nyugalmi áramfelvételt.

    Már néhány napig sem hagyom enélkül állni, illetve 2 éve áttértem erre a módra:
    ------------------------------------
    Optimate 4

    Az akkumulátor automatikus karbantartó töltése
    Az akkumulátor csepptöltése és ellenőrzése 30 perces ciklusokból tevődik össze, melyek időszakosan egymást követik. 30 perces karbantartó töltést árammal, 30 perc áram nélkül ellenőrzés követ. Ez a ciklikus üzemmód segít minimalizálni az akkumulátor elektrolit (víz) veszteségét és egyben optimalizálja az akkumulátor állapotát, várható élettartamát meghosszabbíthatja. Az alacsony erősségű árammal való töltés maximalizálja az akkumulátor töltöttségi szintjét, minimalizálja az önkisülés veszélyeit.
    ------------------------------------------------

    Saját átiratomban 13,6 V-on tartom a feszültséget (mint a fenti töltő is, csak ezt már nem képesek érthetően leírni) egy kis dugasztáppal és azt 30 percenként be-ki kapcsolom egy konnektorba dugható, peremtárcsás időzítővel. A kapcsolgatást lehetne ugyan elektronizálni, de az időzítő úgyis csak lomtárban pihent, így maradt.

    Meg a szivargyújtó helyett is lehetne valami másféle csatlakozást találni.

  • baly81

    aktív tag

    válasz janston #89190 üzenetére

    Én még a lemerülés okára is figyelmet fordítanék!!!
    Egy egy éves akkut, nem szív le egy enyhe tél alatt a motor!
    Ha csak valami riasztód, vagy egyéb elektronikád nincs benne, ami kis áramerősséggel folyamatosan szopja a kakaót. Vagy, egy olyan is fennállhat, hogy a töltésed ugrott az utolsó napon és már eleve kissebb töltöttségi szinttel parkoltál le télire. Ne adj Isten valami összerágta a kábeleket, vagy csak szimplán valamelyik kábeled/foglalatod zárlatos lett / beázott.
    Én hátsó lámpa beázással jártam így régen egy GPZ 500 -al. Legutóbb, -vagy 6 évvel ezelőtt- a kocsinkon meg a csomagtartó ajtóra átvezető gumicsőben tört meg a vezeték. Az is lemerítette az akkut, és nem b©szta ki a biztosítékot, pedig a gyári értékek vannak a b.-táblába dugdosva... Már csak kideríteni is elég volt a hiba forrását az eldugottsága miatt, és hogy nem mindig kontaktolt a törésnél. Annak is örültem, hogy szintén egy 33 ezres egy éves akkumulátorral történt! Amit még fel tudtam kelteni halálából egy tekercses töltővel, de nem bírta a hidegeket. Amikor -5, -10 környékén volt a hőmérséklet akkor érezhetően nem szerette/bírta az indítás okozta nagy terhelést, viszont tavasztól-nyárig nem volt vele gond. Télen hetente töltőn volt, így tudtuk használni még további 3-4 évet. Utóbbi években, ha hosszabb időre leteszem a járgányokat, rárakok egy lild-os okostöltőt, ami ha egy hónapig rajtamarad sem gond.

  • válasz janston #89190 üzenetére

    Ne. Amúgy is halálán van, az oké hogy először keveset fog felvenni de ez esetleg átmehet több 10 amperba is.
    Egy 21W indexégőn keresztöl kösd párhuzamosan, az mindenképp lekorlátoz 1A körül.
    Ha esetleg magához is tér én nem jósolok semmit de szerintem az akku kuka.
    Ha ilyen mélykisütésbe volt 1-2 hetet akkor az meghalt.

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz janston #89190 üzenetére

    Bikázókábel is alkalmas, de az akku károsodása függ a lemerült állapot időtartamától is.

    Egy éjszaka véletlenül leszívja valami, annyit kibír általában, de azt sem túl sokszor, az élettartam folyamán. Hosszabb idő alatt viszont lehetnek / lesznek gondok.

Új hozzászólás Aktív témák