Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
lajthabalazs
senior tag
válasz bajnokpityu #54387 üzenetére
A drótnak melyik fizikai tulajdonságai határozzák meg az átvitel minőségét?
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz MasterMark #54390 üzenetére
Értem értem, de melyik tulajdonságból melyik érték a jó? Például a színnél az átlátszó, vagy a fehér köpenyes, esetleg a harisnyázott viszi át jobban a mélyeket?
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #71562240 #54397 üzenetére
Próbáltam kiválasztani a kábelt, ami jó lenne a rendszerembe, és ebből néztem ki a négy erest. De az adatlapján nincsenek ott azok a paraméterek, amiket említesz.
Például ennek akkor jobbos, vagy balos a "spinje"? Vagy az minden elektronnál más, és az átlag számít a hang szempontjából?
Azt sem írták, hogy vannak-e benne fluxus-csövek. Ha olyat szeretnék, amiben vannak, akkor melyik kábelt ajánlanád?
Árnyékolás sincs rajta, pedig a hangfalaimat leárnyékoltam. Ilyenkor a biwiring egyik vezetékét használhatom árnyékoláshoz?
Az anyagminőségről sincsen szó, csak valami konduktivitást írnak, de az nem tudom hogyan befolyásolja a kvantummechanikai tulajdonságokat.
A szigetelésről is csak annyit lehet tudni, hogy fekete, se a korrózióvédelméről, se a szerkezetéről nem lehet semmit tudni.Az egészből csak a zavartságot látom.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Dorian #54410 üzenetére
Az bosszant egy kicsit, hogy vagy beáll az ember a sorba, kérdés nélkül benyeli az összes megalapozatlan állítást, és elismerően bólogat, amikor valaki kicserél egy biztosítékot HiFi biztosítékra, mert ezáltal sokkal feszesebbek lettek a mélyközepek a kvantumhatás miatt, vagy igénytelen.
Eddig a hangfalépítők kivételével - akiket a Hifi közösség egy kicsit le is néz - egyetlen kérdésemre sem kaptam olyan választ, amiben lett volna annyi szakmai igényesség, hogy legalább megpróbálja megérteni a jelterjedés mögött lévő fizikát. Mindig csak a zavarodottság, meg a hallható különbségek.
-
-
lajthabalazs
senior tag
válasz mrgergoke #54454 üzenetére
A hagyományos értelemben véve erősítő az (meg futómű, meg DAC), csak itt a HiFi-s értelemben nem Akkor nem erősítő, ha az 5.1-es rendszer basszus dobozába építették az erősítőt. Ha az erősítő a basszusban van (abba kell bedugni a többi hangszórót) és esetleg meg lehet hajtani más forrással is, nem bajlódnék a javítással.
Szerintem HiFi-s szakik nem foglalkoznának vele, de lehet hogy a márkaszervízben adnak rá árajánlatot, más kérdés, hogy milyen magasat, és hogy érdemes-e elfogadni. Az ilyen integrált 5.1-es rendszerek közt is nagy a minőségi különbség, van ami csak a basszussal meg a surrounddal jobb, mint a TV hangszórók, de komolyabb pénzért már élvezhető, nagy teljesítményű szetteket árulnak. Előbbit nem érdemes javíttatni, utóbbit meg nem érdemes veszni hagyni.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz fehér_ember #54563 üzenetére
Én sem értem egészen ezeket a tornyokat. Miért van benne 4 emelet?
-
lajthabalazs
senior tag
Hát használati értékre szerintem nem éri meg, ha PC-ről hajtod, akkor csak az erősítőt fogod használni, az a sejtésem, hogy ennyiért jobb sztereo erősítőket is adnak. De tényleg szép, és megértem a halmozási, gyűjtési szándékot a dolog mögött. Mint amikor az ember a badge-ekért játszik egy játékot.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz capulet75 #54575 üzenetére
Itt bárki azt fogja neked mondani, hogy meg kell hallgatni, és meg fogod érteni, hogy miért kell a drága DAC. Aztán vannak a kifinomulatlan kocka informatikusok, akik meg így állnak hozzá.
Az elmélet egyszerű: van két 16bites, 44kHz-en mintavételezett streamem, technikailag a HiFi azt jelenti, hogy az erősítőn pontosan ez a két stream jelenjen meg. De ugye csúnya négyszögjel lenne, hiszen 22.7 microsecundumonként változna a kimeneti jel. Úgyhogy valamilyen interpollációt, simítást kell használni.És innentől a DAC művészet, nincs jó meg rossz, mert nincs specifikálva, hogy a nyers adatból mit csináljon. Természetesen az eredeti élményt nem fogja tudni visszaadni, hiszen ez az információ elveszett, amikor rögzítették a hangot. De vissza fog adni valamit, ami akár még jobb is lehet, mint az eredeti (ezért van loudness az erősítőkön, meg upsampling a CD decken). de mindenképpen más. Belecsalnak valamit, kialakítanak egy egyedi hangzást, amire a HiFi közösség rá is tanul, és onnantól könnyű a vakteszteken jól szerepelni.
Aztán ha kiadsz valamire pénzt, akkor jön a pszichológia, és ha túl keveset vagy túl sokat adtál ki rá, akkor nem fog tetszeni, ha pont annyit, amennyit szerettél volna, akkor meg az olcsóbbak sokkal rosszabbul fognak szólni, a drágábbak meg nem fognak annyival jobban szólni, mint amennyivel többe kerülnek. És boldog felhasználó leszel.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz capulet75 #54601 üzenetére
Szubjektív, mert a végén egy zenei élményt veszel meg, amit tényleg nehéz mérni. Viszont a végtelen sok paramétert, amin múlik, kemény fizika és információ-elmélet írja le. De mivel drágábban venni mindig egyszerűbb, mint tanulni, mérni, számolni, szimulálni, ezért a vásárlóközönség hajlamos az ezoterikus irányból megközelíteni a dolgokat. Írni és olvasni is nehezebb lenne egy olyan fórumot, ahol a különböző erősítők frekvencia-válaszát elemeznék az emberek, meg tömörített zenefile-okat hasonlítanának össze az eredetivel, különböző sample rate-ek mellett vizsgálnák DAC-ok kimenetét oszcilloszkóppal stb. És akkor talán kiderülne, hogy pontosan mennyit számít a csatlakozón az aranyozás, a tápkábel kovácsolási eljárása, meg az, hogy 50kg-os gránitlapon áll-e a hangszóró, vagy csak símán tüskéken.
De kiváncsian fülelek, mert néha szembejön olyan információ, amire rákeresve tanulok valamit.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Dorian #54607 üzenetére
Szerintem pont fordítva igaz. Nem vagyok nagy szakértő, de eddigi hallgatások alapján a klasszikus zene sokkal könnyebben kijön a HiFi-ből, mint a modern, ahol a hangtechnikusok már a számba belerakják a loudness-t (minden szóljon hangosan, nagy dinamika). Szerintem a legdurvább terhelés egy rendszernek az epic music.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz krichd1 #54610 üzenetére
De visszatérve az eredeti kérdésre: Beethoven (vagy még inkább Mozart) könnyebben vagy nehezebben szólaltatható meg jó minőségben, mint a dubstep, vagy az epic music, vagy Scooter? Nekem eddig úgy tűnt, hogy egy zongoraszonáta egy olcsóbb hangfalból is jobban jön ki, mint az utóbbiak. Például a lányom elektromos zongorájában sem hiszem, hogy túl komoly erősítő és hangszóró lenne, és mégis nagyon jól szól.
-
lajthabalazs
senior tag
Illetőleg még egy kicsit nem idevaló kérdés: mi árban a váltószám a fejhallgató és a sztereó hangszórók + erősítő közt. Lehet hogy ezt is rosszul gondolom, de mivel a fejhallgatónál nincs szoba-akusztika, nincsen nagy tehetetlenségű membrán meg nagy teljesítmény-igény, az az intuícióm, hogy 100Ft-nyi fejhallgató több száz forintnyi hangszóró + erősítő hangminőségét tudja produkálni. Ez így van? Illetőleg a másik tippem, hogy van egy felső plafon, ami fölött a kis méretből adódóan már több forintból sem lehet lényegesen jobb hangminőséget kipréselni a fejhallgatóból, és egy idő után a kicsit drágább sztereó rendszer beelőzi a fejhallgatókat.
Ez így helytálló?
-
lajthabalazs
senior tag
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #71562240 #54665 üzenetére
Elnézést a korábbi antihifista és levesbe köpködő megközelítésért. Csak onnan, ahonnan én nézem a témát, sok HiFi-s megoldásról úgy tűnik, mintha a sótlan leveshez ezüst evőeszközt ajánlanátok. Ami lehet hogy tényleg javít az étel ízén mert nem oldódik bele, de nekünk hétköznapi embereknek már a só beszerzése is sok gyötrődést jelent.
És akkor a metaforából vissza a valóságba: mehet-e egy ilyen erősítő a levesbe? Egy ilyet vettem volna meg ma, de amikor az eladó kipróbálta, akkor kiderült, hogy az egyik oldala nem szól. Megigérte, hogy szervízelteti, de a dolog egy kicsit elgondolkodtatott.
A 925-ös teljesítménye is elég, kicsi hálóban kapna helyet. Sajnos nem ismerem a márka történetét, elnevezési szabványait, úgyhogy fogalmam sincs, hogy melyik újabb, melyik régebbi, melyik alsó és melyik felső kategóriás, van-e a kettő közt technológiai különbség.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #71562240 #54676 üzenetére
A kis szoba a háló, ahol sorozatokat nézünk, viszont nincs hely 5+1 hangszórónak, mert ezt ágyból tesszük, és így a két hátsó kb 40cm-re lenne a fülünktől, ami nem ideális. Mivel angolul nézünk tartalmat, ami nem az anyanyelvünk, így jó lenne, ha a 300-3000Hz-es tartomány minél tisztábban jönne ki a hangszórókból, és nem dörmögne bele kontrollálatlanul a basszus. E mellett szoktam otthon dolgozni, és a komoly zene - meg alkalmanként a Metallica, Kiss, Nightwish, Evanescence - segít a koncentrálásban. Ezt eddig fejhallgatón keresztül vettem magamhoz, de nagyobb kényelmet jelentene, ha külső hangforrásból szólna.
Illetőleg most két erősítő van a lakásban: a nappaliba a projektorhoz egy Onkyo TX-SV373 és az elektromos dobhoz egy Sherwood A1-1110 (mindkettőt kvázi bagóért adták, aktív hangfalakat váltottak le, szerintem ahhoz képest előrelépés volt, a Sherwood hangerőben, az Onkyo minőségben is), így lehet hogy forgatnám is az erősítőket, hogy megnézzem, mi hol, mivel szól a legjobban, így valami olyat keresek, ami ezekhez képest más. Lehetőleg jobb.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #71562240 #54676 üzenetére
"Ha a nomen est omenre hivatkozol, akkor azért teszed, mert nem csak a név, hanem a vér is közös?"
Ha nem is egyenes ágú, de közeli rokon (nagypapám nagybátyja) volt.Sajnos a szüleim eléggé elhanyagolták a zenei nevelésemet, csak passzív tartalomfogyasztás folyt: "Ha nem vagy annyira jó mint Laci bácsi, akkor ne is próbálkozz.". Még énekelni sem énekelt senki a közelemben. Aztán egy zeneközelibb családból választottam feleséget, most éneklek néha, meg dobolgatok, és amióta van zongora itthon, az elé is leülök pötyögni.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Dorian #54691 üzenetére
Ha egyszer összejön végre. Most még erősítőt sem találok. A Denon 925-ösre az árajánlat az volt, hogy "annyit úgysem szánnál rá", a Denon 700-as, amit kinéztem magamnak egyik oldalára lebénult. És a Technics, Sony, Luxman, Kenwood, amiket kapni lehet nem annyira bizalomgerjesztőek. A filmezéshez választott erősítőt és hangfalakat (TX-SV373 és D-205f) vásárláskor meghallgattam, tök jól szóltak, de mire hazaértek, kevesek lettek, és most azt sem tudom, hogy a tér miatt (3m belmagasság, 3.4m hallgatási távolság), vagy azért mert gyenge a jel, ami meghajtja (alaplapi integrált hangkártya). Szóval néha teljesen elveszettnek érzem magam. Használt hangfalat nem is merek venni amióta tudom, mi az a hangváltó, mert egy csomó hírdetésben cserélt hangszórókkal reklámozzák a dobozokat, és ahol nem, ott sem tudok utánajárni, hogy az eredeti van-e benne.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #71562240 #54695 üzenetére
Budapesten, lehetőleg a belső kerületekben hol / kinél érdemes meghallgatni, hogy mi a HiFi-zés magas szintje?
Illetőleg visszatérve a "mi szól jól olcsóbb eszközön" is kérdésre, nem értettem, hogy miért másak az én tapasztalataim (dubstep megviseli a hangrendszert, egy zongoraszonáta szépen átjön). Még mindig azt hallom, hogy a saját rendszeremen Scott Joplin vagy egy Beethoven szonáta zongorán szép tisztán szól, lehet, hogy nem adja vissza az eredeti koncertterem minden részletét, meg a hangszer testét, de élvezhető. Közben a Two Steps from Hell vagy a Diablo Swing Orchestra, és a szimfónikus zenekarra hangszerelt darabok meg zörögnek, recsegnek. Nagyon disztraktáló, szinte fáj, amikor egy katarktikus résznél már alacsonyabb hangerőn is zajos. Szóval ezzel mi a helyzet? A hangszóró? A kábel? A jelforrás? Az erősítő? Vagy az egész úgy rossz, ahogy van?
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #71562240 #54699 üzenetére
De fejhallgatóban sokkal jobban szól, ugyanarról a hangkártyáról, ugyanaz a tartalom, és ott a vázolt jelenség sem jön elő. Próbáltam figyelni a térábrázolást, az valóban nincs meg fejhallgatónál. Viszont a másik hiba, a zögéses (túlvezérlés?) nem jön elő amikor tust húznak, és ha az egyes hangszereket nem is, de azért azt, hogy melyik szekciók szólnak, azt nagyjából be lehet lőni, nem folyik össze zúgássá az egész.
Mivel Raspberry-ről szólna a tartalom valószínüleg hang terén az még a Precision M6700-as integrált hangjához képest is visszalépés. De az RPi-n nincs, csak USB, meg HDMI. Az USB-s hangkártya is minőségi előrelépést jelentene? Például az a Creative, amitől a hifimániás kolléga meg akar válni? Vagy akkor inkább nézzek HDMI bemenetű sztereo erősítőt, ha valami jót szeretnék? Illetőleg USB-s hangkártyánál használhatom az analóg kimenetet, vagy válasszak olyat, amin van optikai kimenet, és ahhoz való erősítőt?
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Dorian #54705 üzenetére
És az alapkategóriás mozierősítő jó lehet a kicsi szobában két polcsugárzóból sorozatok hangjait lejátszani? Mert akkor azt átrakom a hálóba, és a nappaliba keresek egy komolyabb sztereo erősítőt: 3m magas, 5+4m (hallal egybenyitott nappali, amit keresztben használunk) széles, 4 méter mély szobába.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #71562240 #54707 üzenetére
HiFi-s ismerőseim nincsenek, legalábbis nem reklámozzák magukról. Az öcsémnek van egy nagy erősítője meg sok nagy hangszórója, de hogy HiFi-e vagy sem, azt ezek után nem tudom eldönteni.
De a boltok közül van néhány, ami elérhető, jövő héten egyik ebédszünetben kirándulok egyet.
-
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Dorian #54711 üzenetére
A hangfalak egyelőre maradnak, most a hálóba építek két hangdobozt (geometriailag nem megoldható a földön állás, úgyhogy a mostaniakat nem vihetem be), az az aktuális hangrendszeri kiadás, illetőleg a hozzá tartozó erősítő, ami ezeket után csak könyvelve lesz ehhez a projekthez, de akkor olyat választanék, ami hosszabb távon is elég lesz a nappaliba. Én erre az erősítőre 20k-t szántam, amiben benne lett volna a Denon PMA 700, ha nem robbant volna le. Viszont hasonló árban hasonló minőség és teljesítmény nincs most használtan, szóval ésszerű keretek közt mennék följebb. Valami tipp esetleg? Vagy ti HiFi-sek nem élvezitek az eszközök beszerzését és kiválasztását annyira, hogy örömmel keresgéljetek másnak is?
Hosszú távra meg nincs költségvetés, mindig változnak a lehetőségek és az igények. De mondjuk ha olyan használt eszközökbe ruházok be, amik jól továbbadhatóak, akkor elég rugalmas a keret, ha kiderül hogy mindent jól el lehet adni, akkor mehet följebb is, de csak jól indokolt lépésekben, tehát most nem vennék egy több tízezer forintos DAC-ot, amíg a hangrendszer nem szól olyan jól, mint ugyanarról az alaplapi kivezetésről a fejhallgató.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz krichd1 #54724 üzenetére
Mondjuk itt van egy ilyen modern szépség 85.000Ft-ért, digitális bemenettel, meg játszik le USB-ről, miegyéb. Ezzel szemben ott van 35W-tal vastagabban csatonánként az általad ajánlott 920-as Denon, vagy egy PMA 700-as.
Utóbbihoz kell egy DAC. 10-15e Ft-ból lesz-e olyan jó DAC-om, mint amit az advanced acoustic-ba raktak?
Illetőleg van-e még annyi élet ezekben a régi erősítőkben, hogy minimális felújítással éljenek annyit, mint egy mai 100e alatti sztereó?
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz krichd1 #54729 üzenetére
Lehet hogy rosszul használom a kifejezést, mert ezek nem azok a DAC-ok, amik optikán vagy spdif-en kapnak digitális jelet, amit aztán kiadnak analóg csatornán, de mivel PC-ről lesznek használva, ezért én ilyenekre gondoltam:
http://ipon.hu/webshop/product/itec_7.1_channel_audio_adapter/354148
http://ipon.hu/webshop/product/creative_sound_blaster_x_fi_surround_5.1_pro_usb/204145
http://ipon.hu/webshop/product/asus_xonar_u5/782643 -
lajthabalazs
senior tag
válasz #10726912 #54745 üzenetére
Ez tök jó lenne, ha tudnám, mi az a jobb erősítő. A használt autó piac problémájáért közgazdasági Nobel díjat adtak. És itt sincs másként. De a héten elmegyek meghallgatni mackó által ajánlott boltokban néhány rendszert, hogy meglegyen az elég jó szint. Akkor talán könnyebben fogok tudni tanácsot kérni, ha nem az a felállás, hogy kell egy erősítő 20-30-40e -ért, hanem kell egy erősítő 20-30-40e-ért, ami úgy szól mint az X erősítő, mert az tetszett. Elég, ha annyival olcsóbb erősítőt találok, amennyivel a használt erősítők általában olcsóbbak, nem fogok a legjobb ajánlatra, különös lehetőségre vadászni.
DAC-ot egyébként szívem szerint megúsznám De majd az is kiderül, hogy az elég jó szintet meg tudják-e ugrani a rendszerek a laptopom audio-kimenetével is.
Köszönöm a sok bölcsességet, és a kevés tárgyi tudást, amit sikerült befogadni.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
-
lajthabalazs
senior tag
válasz krichd1 #54793 üzenetére
Ezt a jittert nem értem egészen. A jitter azt jelenti, hogy nem időben érkeznek az adatok, hanem néha kicsit korábban, néha kicsit később. De milyen nagyságrendről beszélünk? Micro-secundumokról? Millisecundumokról? Amikor egy több száz MB-os memória-chip a HiFi árfekvéshez képest filléres tétel, tömörítetlen zenéből is elfér benne negyed óra. Miért nem tud a DAC pufferelni (persze nem negyed órányit, de mondjuk 20ms-et)? A zenehallgatás nem real time tevékenység, ha 20ms-el később szól a zene a hangszóróból, mint ahogy kijön a hangkártyán, azzal az átviteli közeg jitterét valószínüleg teljesen benyeli, és senki sem fog panaszkodni, de 20ms-et még videóhoz képesti csúszásnak sem nagyon lehet észrevenni.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz ZSZS-CMSC #54836 üzenetére
A 44.1kHz, az a mintavételezési frekvencia. Shannon törvénye szerint 22kHz-es hullámokat 44kHz-en kell mintavételezni, hogy ne vesszen el az információ. 44.1kHz-es mintából nem lehet 22kHz-nél magasabb frekcvenciájú jelet visszaállítani. Első minta a hullámban a völgy, második a hullámban a hegy: két minta kell egy hullámhoz, ezért a frekvencia-csökkenés.
Amúgy az emberi hallás felső küszöbe a 22-23kHz, az enyém a 18, ha nem vagy Batman, szerintem neked sem kell az a 44kHz.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz krichd1 #54849 üzenetére
Ahogy EQMontoya írta, a késleltetés akkor zavaró, ha valamihez képest jelenik meg. Filmnél a hang a képhez képest, hálózati játékoknál a csomagok a modell belső orájához képest, vonat a menetrendhez képest, stb.
Ahogy írtad is, a buffer késleltetést visz a rendszerbe, cserébe lehetőség van a jittert csökkenteni: bevárja a csomagokat, és maga ütemezi, és így a korábbi csúszkálást elsimítja. Ezért bufferelnek az online video-lejátszók, hogy ha átmeneti torlódás van a hálózatban, vagy csomagot kell újraadni (tehát egyenetlen lesz a csomagok érkezése, késleltetés-ingadozás vagyis jitter lép fel), akkor addig bufferből játszanak, és a felhasználó folyamatos lejátszást lát - addig, amíg van elég sávszélesség a buffert mindig újratölteni.
A real time két dolgot jelent, ütemezőknél azt, hogy egy művelet vállalt határidőn belül lefut. Ilyen szempontból a zenehallgatás real time. De én általában a hálózati értelmében használom, ahol azt jelenti, hogy a RTT 20 vagy 50ms alatt marad. És ilyen szempontból a a zenehallgatás nem real time: a zenehallgatás késleltetésre érzéketlen. Megnyomod a Play gombot, akkor nem olyan vészes, ha csak 20ms -el később szólal meg a rendszer. Ha nem nézed a lejátszón az equalizer-t, nem fogod észrevenni, hogy a CD forgásához, vagy a merevlemezről olvasáshoz képest a hang 20ms-el később jön ki a hangszórón. A jitter az tényleg zavaró, hiszen azt jelenti, hogy néha gyorsabban, néha lasabban jön ki a jel a DAC-ból, ami a hang frekvenciájának ingadozásához vezet.
A késleltetés a zene készítésnél, koncerteken zavaró, ahol a zenész szeretné azonnal - késleltetés-mentesen - visszahallani, amit játszik, különben teljesen szétesik a ritmus. ezért fontos, hogy egy-egy eszköznek mekkora késleltetése van.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #71562240 #54891 üzenetére
"A zenehallgatás nem real time tevékenység, ha 20ms-el később szól a zene a hangszóróból, mint ahogy kijön a hangkártyán, azzal az átviteli közeg jitterét valószínüleg teljesen benyeli,..."
A zenehallgatás késleltetésre érzéketlen, késleltetés-ingadozásra érzékeny, azt jelenti, hogy nem kell valós idejűnek lennie, tetszőleges fix késleltetéssel lejátszható. Az egész zenerögzítés igazából hatalmas késleltetést visz a rendszerbe, 10 éve felvettek valamit, és azt te most hallgatod meg. Ez mennyire real time?
"Első minta a hullámban a völgy, második a hullámban a hegy: két minta kell egy hullámhoz...,", Valóban kicsit konyhanyelven írtam le, de ez a mintavételezés alapja, lásd http://www.dspguide.com/ch3/2.htm
"Amúgy az emberi hallás felső küszöbe a 22-23kHz, az enyém a 18, ha nem vagy Batman, szerintem neked sem kell az a 44kHz." Itt arra utaltam, hogy egy kolléga hiányolta a 44kHz-es hangokat a hangkimenetből. Az emberi hallás felső köszübe hivatalosan 20kHz, de ez emberről emberre eltérhet. A denevérek ezzel szemben 200kHz-ig érzékelnek rezgéseket, ezért a Batman referencia.
"Ahogy írtad is, a buffer késleltetést visz a rendszerbe, cserébe lehetőség van a jittert csökkenteni: bevárja a csomagokat, és maga ütemezi, és így a korábbi csúszkálást elsimítja." Ha nekem és a Wikipedia-nak sem hiszed el, akkor beülhetsz te is valamilyen beágyazott rendszerekkel foglalkozó tárgyra, ahol nem csak erről, de a real time ütemezőkről, rendszerekről is hallhatsz érdekeseket.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz nostromo73 #54970 üzenetére
Ameddig bent van a jumper, addig mindegy, hogy az alsót vagy a felsőt használod, csak ne ugyanarra az oldalra kösd mind a két vezetéket
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #71562240 #54942 üzenetére
Tudtok valamilyen jó referencia szakkönyvet ajánlani, amiből ti tanultátok a HiFi építés mesterségét? Sok tudományos publikációt találtam, de gondjaim vannak az angol szaknyelvvel, fogalmakkal, ezért jó lenne egy alapozó könyv, amiből el lehet indulni. Tudom, hogy nemsokára kijön a témaösszefoglaló, de gondolom az is már a szakma teteje lesz, nálam meg még az alapok sem elég stabilak.
Esetleg átküldhetnétek az irodalom-jegyzékét, hátha abban vannak alapművek. -
lajthabalazs
senior tag
válasz krichd1 #55069 üzenetére
Ez a magyar szöveg tényleg nagyon felületes, ilyen mélységben sok területet érint az informatikus képzés is. De kiindulási alapnak, meg lyukakat foltozni nem rossz.
Egyelőre ezt találtam, elég hosszú, de olvasmányos, a 6. fejezet igéretesnek tűnik, legalábbis ez a része érdekel most a legjobban. Meg a digitális - analóg konverzió, de ahhoz valami mást kell találni.
A hangszerek, meg a fül működése is érdekes, láttam korábban postoltatok a témában diplomamunkákat, le is mentettem.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz #71562240 #55177 üzenetére
Lehet hogy a magyar cikk gyenge, de az eredeti egy viszonylag jól implementált vaktesztet ír le. Szerepel benne, hogy kik, hogy milyen eszközzel, milyen metodikával teszteltek, és le van írva az eredmény is. Lehet hogy HiFi-s szemmel a használt eszközök (iPhone earbud, Sony MDR 7506 fejhallgató, Radioshack forrásváltó, és egyszerű kábelek) eleve elfogadhatatlanná teszik a mérést, de legalább a módszertan közelít ahhoz, hogy hogyan kell emberek véleményéből eredményeket csinálni.
A nagymamám mesélte, hogy a PKI akusztikai laborjában hogyan dolgoztak, és az a módszertan nagyon hiányzik az általam eddig olvasott HiFi-vel kapcsolatos tesztből vagy cikkből. Rendben van, hogy valaminek a zeneiségét nem lehet megmérni voltmérővel, de vannak szakszerű módszerek arra, hogy emberek szubjektív érzékeléséből hogyan csináljanak használható eredményeket. Ennél a Pono Player-nél is van a cillben bemutatott megközelítés, és aztán van a másik, amivel a Kickstarteren adták el ("Everyone who’s ever heard PonoMusic will tell you that the difference is surprising and dramatic,” Pono wrote on Kickstarter. “They tell us that not only do they hear the difference; they feel it in their body, in their soul.").
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- 27GR95QE-B OLED Törött Monitor eladó Minden gyári tartozékával gyári dobozában
- OLED55A16LA Törött alkatrésznek eladó
- Filament tároló doboz páratartalom-mérővel
- IPhone SE 2022 256GB gyári független hibátlan 2026.01.23 gyártói jótállás
- Macbook Pro M1 2020 megkímélt magyar billentyűzet 12 hónap szavatosság számlával!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest