Hirdetés
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Jéghorgászat
- Digitális Állampolgárság Program
- Tökéletes töketlenség
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Filmek / Sorozatok 2024/2025
-
LOGOUT.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Alpachino #32795 üzenetére
Nem én kifogásoltam a vizes fékútját, hanem az ADAC teszt írta, hogy a vizes viselkedése volt a gyenge, amit fentebb linkeltem. Ahány teszt, annyi eredmény. Ezért mondom ,hogy inkább az ököl szabályokat kell követni. Én abban a méretben inkább a VP3-at vettem volna a Hankooktól a helyedben. De valószínűleg ezzel sem lesz gondod.
-
válasz Alpachino #32792 üzenetére
Mondtam, hogy nem esel le az útról vele. Lehet ez egy jó széria vagy jól sikerült a mérés. Az ököl szabály az a fentebb leírt dolog, ha tapadásról és úttartásról van szó: Eco < Túra < Sport
Egy nem gagyi márkánál nem biztos, hogy különösebb differenciát érzel, ha nem minden kanyarba kilinccsel előre esel bele. -
válasz Alpachino #32786 üzenetére
Mármint hol? A 2019-es ADAC teszt 185/65R15, kicsit kisebb méret, de itt kimondottan hátul végzett, ráadásul pont a nedves teljesítménye volt a gyenge, ami lehúzta.
-
válasz MasterMark #32644 üzenetére
Rotation is mehet oldalcserével, csak akkor le kell szedni a felniről. Az aszimmetrikusnál lehet a forgásirányt is változtatni. Régebben volt az, hogy nem lehet, onnan maradt meg ez sokmindenkinek, de a mostaniakat már lehet, azt mondják
-
Tegnap este fotóztam az M1-M7 beveztőnél lévő MOL kúton. Szép példány, így ebben az állapotban, használtan, kb. 90 millió forintot ér.
Kíváncsi voltam a kerekeire is, nem semmi méreteket találtam. Elöl is durva 255/30R20, de hátul brutális: 355/25R21
Nem csak a szélessége nagyobb, ami egy hátsó kerekes autónál nem is meglepő (hint: az Aventador összkerekes), de a felni mérete is különbözik, meg úgy en bloc az egész kerék nagyobb. Nem is kicsivel:
Fun fact: a kutas azt mondta, hogy Stohl Buci érkezett a kocsival, majd vett egy Finlandiát és taxival ment tovább.
A kocsit egyébként konkrétan majdnem a kút közepén hagyta ott, két kútoszlop között. A fény meg a kamerák alatt. Tény, én sem álltam volna félre a sötét parkolóba egy ilyennel... -
válasz Mythunderboy #32335 üzenetére
2. Nagyobb felnit kellett volna akkor venni. 16-osból nem tudsz kevésbé ballonosat csinálni, mert akkor kisebb lesz a kerék. Az pedig az álmos könyv szerint nem jó jel.
-
válasz Viszlát #32321 üzenetére
Nem veszed észre, hogy te vagy az, aki a kákán is csomót keres? Össze vissza beszélsz, mindenféle paraméterekről, amik részleteket határoznak, miközben itt ökölszabályokról beszélünk, amit, ha követ az ember, akkor nagy valószínűséggel a várt eredményt kapja. Persze, nyilván még a hold gravitációja is beleszámít a tapadásba, ha mindent figyelembe akarsz venni, de nincs a hangsúlyos tényezők között.
Miért nem rakunk 1,2 tobnnás autóra 305-ös abroncsot? Jobban tapadna szárazon, kanyarban is megfogná, mint az állat. Csak épp vízen szánalmas teljesítményt nyújtana, mert hiába a több csatorna a szélesebb abroncson, a vízkiszorítás drasztikusan csökken. De cáfold meg, ha tudod. -
válasz Viszlát #32311 üzenetére
Reméltem, hogy azért nem kell definiálnom minden keret- és peremfeltételt, érthető lesz anélkül is. Az aquaplanning és a fékútja jobb lesz keskenyebb abronccsal, az aquaplanning akár még 145-ös szélességűvel is. Ésszerű keretek között javasoltam ezért egy keskenyebb abroncsot. Amivel nem jár úgy az autópáylán, hogy nagy sebességnél egyszer csak eltűnik a kapcsolat az úttal. A cornering valószínűleg nem javul, de vízen simán elképzelhető, hogy egy 10%-al keskenyebb abronccsal, még az is jobb lesz, de legalábbis nem romlik. Egyébként meg van példa arra is, amit mondasz, szóval nem hülyeség, még ha azt is hiszed:
-
Te nem emlékszel arra a tesztre, amit mondtam? Sztem tuti ebben a topikban láttam. Le voltak tesztelve szélesség alapján az abroncsok, és szépen ott volt, hogy szélesség függvényében hogyan változnak bizonyos paraméterek, pl. fékút vízen meg ilyesmik. Próbáltam rákeresni, de nem találtam.
-
válasz Viszlát #32297 üzenetére
Volt itt erről egy teszt, ahol szélesség függvényében vizsgálták a fékutat vízen. Nem tudom már ki linkelte. Az pontosan ezt támasztotta alá. Szélesebb abroncs könnyebben felfut a vízen, mert kisebb nyomás, nehezebben szorítja ki maga alól a vizet. Keskeny abroncs mindenképp jobb volt, nem volt semmilyen kompromisszum.
-
Ha 18", akkor semmit. 225/50R18 lehetne váltómérete vagy a 215/50R18. Az előbbi kicsit drágább méret, mint a 245/45R18, az utóbbi viszont egész jó árfekvésű. Kérdés, hogy milyen széles a felni, mert gondolom van 8,5"-os arra meg már a 215 kicsit feszülős. Meg ha az a gyári méret, akkor és más nincs megadva 18-ra, akkor érdemesebb annál maradni. Az Insignia nem kisautó, elsőre azt gondoltam, hogy valami felhúzott golfról van szó vagy ilyesmi.
De ha nem csak ez a méret a gyári 18-on, akkor érdemes lehet szétnézni a keskenyebbek között -
válasz Viszlát #32277 üzenetére
Milyen P Zero-d volt? Abból elég sokfajta van. Gyakorlatilag az összes performance gumiját úgy hívja a Pirelli és még csak valami generációs jelzést sem tesz rá, hogy meg lehessen különböztetni. Ugye nem Nero vagy Nero GT?
(#32279) Def26
Milyen autó is ez? 160 lóhoz azért elég overkill az a 245-ös gumi. Hacsak nincs a kocsi legalább 1,8 tonna. Akkor viszont nem mozgathatja azt a kasznit nagyon idegesen a motor. A vízen való teljesítményt nagyban befolyásolja a gumi szélessége és minél szélesebb, annál gyengébb vízen. Ha keskenyebb abroncsot raksz rá, azzal sokkal jobban tudod növelni a vízen való teljesítményt, mint ha középkategóriás helyett mondjuk prémiumot veszel. Szóval biztos, hogy neked ahhoz 245-ös abroncs kell?(#32282) focvis
Pedig az a V12 evo2 egy nagyon jó abroncs, én szerettem nagyon 225/50R17-en. Se hangos nem volt, se nem kopott fűrészfogasra. 1 szezon után így nézett ki, mikor eladtam:
[kép1]
[kép2]
[kép3][ Szerkesztve ]
-
válasz Luck Dragon #32228 üzenetére
Konkrétan fényezők ezzel nem szoktak foglalkozni, mert baromi nagy munka ahhoz képest, amennyit kérni lehet érte. Porfestés/szinterezéssel szokták ezeket felújítani, az 10-15ezer/db
-
Na, újra nyári gumikon... Rosszul emlékeztem, nem is olyan vészes a profilmélység, 5-5,5 mm, szóval ezt a szezont simán kibírja, ha novemberig is tart majd. Szóval nem aktuális még az új abroncs nézegetés.
(#32208) Qru
Hát jó, de nagyobb méretben, mondjuk 18"-tól nem szoktak kimondottan eco gumik lenni, ezek kisebb méretekre készülnek. Szóval itt kb. tényleg az eddig túrának nevezett gumi az eco... :/ -
Szintén a múltkor jött fel egy baráti beszélgetés során, hogy mi az, hogy túra abroncs? Itt mindig használjuk ezt a kifejezést, de van ennek alapja? Barátom azt mondta, hogy nem bakancs ez, hogy legyen belőle túra. Van a sport gumi, aminél a tapadásra mennek rá, meg van a gazdaságos, aminél nem. Azzal kapcsolatban jött fel, hogy mondtam, hogy P7 CInturato-n gondolkozom P Zero helyett, és nagyon helytelenítette, mert a Cinturato az eco gumi. Mondtam, hogy szerintem nem így van, mert ez túra abroncs (erre jött az iménti bakancsos érvelés), majd gondoltam, a google segítségével jól bebizonyítom az igazam... Majd jött a nagy meglepődés. Ilyen hogy túra gumi, tényleg nincs. Ha ilyet írsz a google-be, hogy túra gumi vagy túra abroncs, akkor túra motor abroncsokra fog találatot adni. Végül a Continental-t probáltam felhozni, ahol van SC, PC meg EC, hogy ott jól szétválik, a PC a túra, de láttam, hogy nem hengereli le ez az érvelés. És mit mondjak, magam számára sem volt ez meggyőző. Na erre mit tudtok mondani?
-
-
válasz Kornel #32138 üzenetére
Nem mondtam, hogy ne lenne jobb, de most az, hogy 35 méter helyett esetleg 36 méter a fékútja a Hankook/Apollo-nak a Kleberrel szemben vagy a Kleber 5-10%-al olcsóbb, papíron kijön a jobb ár-érték arány, de én ennyi miatt nem a román gazdaságot támogatnám. Ha olcsóbb 20%-al és mellé jobb 20%-al a tesztelt paraméterekben az más kérdés. Gondolom azért nem voltak ilyen nagy különbségek...
-
válasz Kornel #32133 üzenetére
Nem gondolom, hogy a román vagy a magyar szar lenne, ezek nemzetközi multik komoly minőségbiztosítással.
Nem erről van szó.De mennyivel is lenne rosszabb ár-érték arányú egy Hankook vagy egy Apollo? Drágább 20ezerrel egy szett, amit legalább 3 évig használsz? Micsoda megtakarítás... Ezért tényleg megéri inkább a románok zsebébe rakni azt a 150ezer forintot.
-
Lehet amúgy már S1 evo3-at kapni már valahol? Nekem az árukereső nem ad semmilyen találatot rá
-
válasz tboldi #32082 üzenetére
A féknyereg probléma nem az ET-től függ. A gyárinál kisebb ET-vel is lehet, hogy beleér a küllő a felnibe. Ez a küllő alakjától/kialakításától függ. Szóval mindenképp érdemes felpróbálni egy nagyobb féknyereg esetén a felnit, mert nincs olyan szám paraméter a felnin, ami ezt meg tudná mondani. Mondjuk alap úszónyerges fékeknél ez nem szokott baj lenni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz FireFox1996 #32074 üzenetére
Nem
-
Itt egy BS Potenza RE050-ről van szó. Már 8-9 éves, kb futott is ennyi szezont, durván 30k km és 3 mm átlagban a profilmélysége. Ápolva volt, meg garázsos autó, szóval az UV sem öregítette annyira. Én azt mondtam a tulajnak, hogy az sztem már régen csereérett, mer elöregedik 5 év alatt a gumi, még ha prémium is. Ő meg azt mondta, hogy ez a gumisok hülyesége, hogy pörgessék a forgalmat. Azt elismerte, hogy vízen már nem teljesít úgy, de szárazon, azt mondja, hogy nincs gondja vele, és hogy nem jelentkezett az öregedés, tapad, mint új korában.
Igazából ez a Michelin-es útmutató sem cáfolja ezt meg, mert ez is mond 10 évet[ Szerkesztve ]
-
Tudtok arra referenciát adni (mondjuk gumigyártó), ahol kimondják, hogy 5 éven túl nem érdemes egy abroncsot használni, mert veszít a teljesítményéből?
Egyik ismerősöm szerint ez csak a gumisok f@szsága, hogy pörgessék a bizniszüket -
Ha az autó állapota meg futóműve megváltoztatja a gumik sorrendjét, (sőt, egy kiválóan teljesítő gumit a másik teszt leghátra sorol) akkor teljesen felesleges teszteket csinálni, mert lutri, hogy a te kocsidon melyik gumi mit produkál. Ezért nem szoktam én ezeknek a gumiteszteknek túl nagy jelentőséget adni, mert ha valódi tudományos pontossággal közelítenénk meg, kiderülne, hogy hibahatáron belül minden eredmény egyezik. Ha az ember felosztja kb. 3 részre az abroncsokat, mint prémium, középkategória, meg budget, és hozzárendeli ezekhez azokat a tulajdonságokat, amiket egy ilyen jelzőtől el lehet várni, akkor, ha eszerint választ akkor valószínűleg nem fogja meglepetés érni.
-
-
Amúgy erről az új Hankook S1 Evo3-ról (k127)van valami teszt? Kicsit meginogtam, hogy Pirelli helyett egy ilyet újítsak be, csak jó lenne látni, hogy mit villant.
-
Én a P7 Cinturato-n gondokozok erősen az Auto Zeitung teszt után. Mindenképp Pirellit akartam idén, de inkább P ZERO-ban gondokoztam. Abból a Nero GT a legkommerszebb, de annyira csúnya mintája van, hogy az nem jön be. A többi P ZERO meg szerintem kimondottan UHP, drágább és csak XL van belőlük.
-
Ez a Maxxis lett most a nyári gumiknál az, ami a Kleber volt a télieknél?
-
-
-
válasz FireFox1996 #31481 üzenetére
Tavaly még áprilisban is havazott. Előtte meg márciusban. Meg talán még emlékszel belügyminisztériumi grand theft auto üzenetre... Szóval csak óvatosan.
[ Szerkesztve ]
-
válasz angelside77 #31199 üzenetére
Tanknyílás fedelén belül vagy vezető oldalon a B oszlopon (esetleg a vezető oldali ajtón) van egy matrica amin rajta vannak a kerékméretek és a nyomások is.
[ Szerkesztve ]
-
Amúgy félreértitek, nem szándékoztam lecserélni, mielőtt elkopik, csak az érdekelt, hogy érdemes-e trükközni a vásárlás időpontjával. Ha most jobban megérné, eláll az a gumi a pincében, amíg szükség nem lesz rá.
-
Amúgy mikor érdemes nyári gumit venni? Valószínűleg szezon közepére fog lekopni a mostani nyárim (RIP 2 és fél szezont fog bírni előreláthatólag), érdemes megvenni szezon kezdetén vagy szezon közepén kisebb kereslet, kisebb árak? Vagy még szezon előtt? Vagy nem függ ettől?
-
válasz Hachiko95 #31081 üzenetére
Sokáig én is 22 ezerért hirdettem 2 db 225/50R17 gumit, szintén 2014-esek voltak, 6 mm körüli profilmélységgel. Azok ilyen 40k körüli gumik újonnan. Végül 14-ért mentek el fél év hirdetés után ősszel, mikor meguntam. Más dolog, hogy mennyiért hirdetik, meg mennyiért mennek el
-
Én arra lennék kíváncsi, hogy személyautó + SUV abroncsokon belül mennyi a téli-nyári meg a 4 évszakos. A cikk szerint 2,4 millió személyautó és 182ezer SUV abroncsot adtak el. Ott van még a 258 ezer kisteherautó abroncs, ami nekem nem egyértelmű, hogy mekkora autót jelent és hogy annál még váltogatnak-e évszak szerint.
Aztán mivel a 4 évszakos abroncsokban valószínűleg benne van az összes nagyobb tehergépjármű meg mezőgazdasági stb. 4 évszakos abroncsa, ami (a kisteherautó abroncsok bizonytalanságát is idevéve) akár 450ezer körüli szám is lehet.
Mondjuk, hogy ezt most leírom és tekintetbe véve, hogy a 3,5% csak cirka 108k abroncs, így ez utóbbi valószínűleg csak a személykocsi (talán SUV) abroncsokra vonatkozik. Ez esetben 108k/2580k, kb 4,2% a személykocsi abroncsok között a 4 évszakos eladás.
Persze, ha a feltételezések helyesek. -
válasz kisza25 #31027 üzenetére
Alacsony bázison könnyű nagy növekedést produkálni. Inkább az a kérdés, hogy a téli meg nyári személyautó abroncs eladások mekkora szeletét teszi ki a tortának. Vagy hozzá lehet venni a SUV-okat is, hogy ha a 4 évszakos gumik 3,5%-ában a SUV-ok is benne vannak.
[ Szerkesztve ]
-
Cserélhetem a gumiabroncsokat az első- és a hátsó tengely között?
A hajtott gumiabroncsok gyorsabban kopnak, mint a szabadon futók. Javasoljuk, hogy a gumiabroncsokat 800 kilométerenként cseréld meg az első- és a hátsó tengelyek között.
[link]Marso, mié tsinálod eszt felem?
-
[ Szerkesztve ]
-
Nekem meg a 458 Italia.
Jó kis 295/35R20 Pirellik voltak rajta, hogy on is legyen
-
válasz Viszlát #30692 üzenetére
Lehet, hogy nem kellett volna túlfújni. Az a kb 2-3% súlytöbblet pont semmit nem fog okozni. Egy kopottabb és egy új féktárcsa nagyobb súlykülönbséget jelent, mint egy sima és XL gumi. Én elég alaposan körbejártam a témát, keress vissza. A konklúzió az volt, hogy kb. irreleváns, hogy sima vagy XL.
-
Azért ha felraksz egy SC6 mellé egy PS4-et, nem kell halálra parázni magad. Persze nem is ajánlanék ilyen konfigurációt. De azért túlzásokba sem kell esni. Nyilván SC6 mellé kopott 3 éves kínai gagyit nem szabad tenni. A határhelyzetek 95%-ban elkerülhetők defenzív vezetéssel. Ha valaki betartja a szabályokat és óvatos, akkor ezen pont semmi nem fog múlni. Aki meg vakmerő, annak meg az a minimum, hogy a kocsit műszakilag kifogástalan állapotban tartja és ha mégis elszáll, akkor is csak magát hibáztathatja.
(#30675) Reggie0
Te már túltolod a fotelszakértést[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz Motion_Blur #30063 üzenetére
Gumisok ezt csinálják. Beszer áron megy fel az új gumi, egy szezon után meg kb. eladja nullszaldósan. És minden szezonban új gumi.
-
Hétvégén lehet majd tesztelni
-
válasz Doki16 #30001 üzenetére
A műgyanta a jeget/nagyon csúszós útviszonyokat hivatott szimulálni több-kevesebb sikerrel. Semmi meglepő nincs azon, hogy elvérzik rajta a 4 évszakos a télihez képest. Csak a CC klub egyből triggereli, ha valahol a gumijuk nem topszuper csúcsként végez egy tesztben.
Én nyáron voltam műgyantás teszten, mindenki nyári gumin volt, meg egy CC volt. Szintén nem meglepő módon ezek közül a CC-snek volt a legrövidebb fékútja és az maradt a legirányíthatóbb. -
Miért, a téliket műgyantára fejlesztik? Ugyanazok között a körülmények között kellett helytállniuk a gumiknak.
-
-
válasz Kornel #29787 üzenetére
Jaja, ahogy az AutoExpress tesztben is. A dolog onnan indult, hogy egy ismerősöm azt mondta, hogy jégen tök mindegy, hogy téli vagy nyári, ugyanúgy csúszik mindkettő, legfeljebb havon van különbség. Én úgy gondolom, hogy jégen is hasonló lenne a különbség, mint havon, de ehhez kéne egy teszt, amivel ezt alá tudom támasztani. Azt hittem sima ügy lesz, de így hogy beleástam magam, rájöttem, hogy kb. mindenhol csak hó van. Pl. az ÖAMTC-nél van jég, meg az Autobild-nél, az összefoglalóban lévő képen is. De itt csak relatív pontozások vannak, semmi konkrét (meg nincs nyári). Ha ehhez tud valaki valami anyagot, ne tartsa magában
-
Van olyan teszt, ahol a nyári és téli gumi van összehasonlítva jégen? Valami olyasmi kéne, mint a 4 évszakos AutoExpress teszt az összefoglalóban, mert abban van nyári meg téli gumi is összehasonlításul. Csak az a gond, hogy abban csak hó van, jég nincs.
-
Kb. 2 km-re lakok az autópálya felhajtótól és 90%-ban arra vezet az utam. A benzinkút a másik irányban van a városban és legalább 10, de inkább 15 perc plusz, míg oda elgurulok, ott fújok a kerekekbe és onnan indulok vissza a felhajtó felé.
Ráadásul ugye, a nyomást hidegen kell ellenőrizni. Ha már mozgatod a kocsit, akkor emelkedik benne. Ezért odáig is kb. 40 km/h-val szoktam csorogni, az még azért nem fog tized bar-okat emelni a nyomásán. De ezért nem tehetem meg, hogy az autópályán állok meg keréknyomást nézni. Az már nagyon eltérne a hideg állapottól.
Sokkal egyszerűbb egy ilyen kompresszorral ránézni 2 hetente. Nem tart az semeddig.
Nekem van amúgy nyomásmérőm, azzal is körbe szoktam nézni, de azzal nem vagyok túl elégedett. Néha elég érdekes dolgokat tud mérni. És nehéz eldönteni, hogy az mér rosszul vagy változott a keréknyomás a gurulás miatt, mire leérek a kútra.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Külpolitika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Farming Simulator 25
- Spórolós topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest