Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kutyek

    senior tag

    válasz cucka #56571 üzenetére

    OK, így már értem. Persze a kottában sem csak hangok vannak, hanem rengeteg ritmikai-dinamikai-frazeológiai plusz elem. Ezekből el lehet játszani "zenei" tartalommal megtöltve, nemcsak a hangokat. Persze itt jön az egyéni interpretáció, mindenki egy picit máshogy adagolja a crescendót, máshogy időzíti a trillákat stb. De ez természetes.

    Viszont nem értek egyet azzal, hogy csak hallás után lehet (re)produkálni a megfelelően frazeált, kidolgozott zenét - zenekarban a karmester minden ilyen utasítást verbálisan + gesztikulálva ad meg, és a végén kijön belőle az a hangzás, amit ő szeretne. Persze erre is rá lehet fogni, hogy "hallás után" megy a dolog, hiszen mindig a konkrétan elhangzó részekre vonatkozik a verbális feedback (pl. "még feszesebb staccato!"), de végül az előadásig ki kell alakulnia egy olyan közös hullámhossznak a dirigens és a zenészek között, hogy pusztán real time gesztusokkal, verbális feedback nélkül lehessen vezényelni a pontos hangzást.

Új hozzászólás Aktív témák