Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz kory24 #4786 üzenetére

    Az olajakkal az a gond, hogy pusztán a levegővel érintkezve, emberi hőmérsékleten is oxidálódnak -- persze messze nem annyira, mint üzemi körülmények között, és az sem mindegy, hogy egy még érintetlen, vagy egy már igénybe vételnek kitett olajról van-e szó.

    Az ökölszabály az, hogy magában öt évig tartható el egy modern olaj, levegőnek kitéve meg kettőig. A probléma az, hogy a teljes elhasználódás kalkulációjához egy csomó valójában ismeretlen tényezőt kell figyelembe venni.

    Több mint húsz éve egy a MOL-nál kenőanyagokkal foglalkozó ismerősöm erről a következőket mondta:

    A töltéstől számított öt évig garantáltan minden olaj felhasználható. Az üzemórák száma csökkenti az olaj passzív körülmények közt garantált élettartamát is, ami autós hasonlattal azt jelentette, hogy ha 10e km az előírt ciklus, és nagyon keveset használom az autót, akkor 5e km-t megtéve nyugodtam kihúzhatom két évig a cserét, ha azonban már mentem 8e km-t, akkor legyen inkább másfél év.

    Ha egyébként a félig kiürült flakonból áttöltöm a maradékot egy kisebbe, amiben kevesebb a levegő, jót teszek az olajjal, de ennek csak tényleg sok év távlatában van érdemi jelentősége.

    A másik a benzin kérdése. nem csak kerti gépek esetén igaz, de sajnálatos tény: prémium benzint (nem márkázott 95-öst!) kell használni! Nem azért, mert 100-as, mert annak pont nincs jelentősége. Hanem egyrészt azért, mert a prémium benzineknek már az alapbenzine is fele annyi etanolt tartalmaz, másrészt azért, mert ténylegesen hasznos adalékokat tartalmaznak -- a V-Power és a MaxxMotion esetén legalábbis feltétlenül.

    De ha a benzin három hónapnál tovább áll elégetetlenül, akkor még így is melegen ajánlott a stabilizáló használata, amelyből talán a Motorex Ethanol Treatment a legjobb választás.

    MaCS

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés