Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#22251) P00By válasza Motion_Blur (#22250) üzenetére


P00By
nagyúr

Tehát a Merci saját KERS-el indul jövőre? Vagy veszi a McLaren-től? :F

[ Szerkesztve ]

(#22252) hunnylander válasza Iron Funeral (#22249) üzenetére


hunnylander
őstag

Az olyan szintű KERS, ami 2009-ben debütált és hasonló technikai kerettel visszatér 2011-ben, már 'összevásárolható' technológia. Leszerződsz specialista cégekkel és kifejlesztitek együtt. A McLaren Automotive a hírek szerint már hibrid autón is dolgozik. A Ferrarinak is vannak hibrid projektjei. (A Porsche meg Williams hibrid technológiás autóval versenyzik.)

Alapvetően 3 fő egységből áll a KERS rendszer; az akkumulátorok, az MGU (Motor Generator Unit, generátor egység) és a PCU (Power Control Unit; irányító egység).

Az akkumulátorokat specialista cégek gyártják; bármelyik csapat akkumulátoros KERS-éről legyen is szó. A PCU megalkotása a McLarennek a kisujjában van, merthogy van egy McLaren Electronic Systems, a McLaren Racingtől néhány méterre ugyanabban az épületben. A MES több szériát lát el globálisan elektronikai cuccokkal, NASCAR-tól kezdve a Forma-1-ig (ECU hardver része MES termék). Már a 2009-es McLaren Mercedes KERS-nél is narancs színűre volt lefestve a PCU, ami ugye nem a Mercedes színe, hanem a McLaren klasszikus színe. A generátor egység kifejlesztése se nagy kunszt. Ahhoz is vannak specialisták, lehet vásárolgatni 'technológiai piacról' és lehet kollaborálni is cégekkel, akár még a Mercedes is lehetne ez a cég.

Nekem úgy tűnik, ha KERS terén is kezdenének különválni, de jövőre majd kiderül, hogy mennyit kollaborálnak a KERS-szel. Elvileg, a motorgyártók adhatnak KERS csomagot a motorjuk mellé, ha a vásárló igényli.

Amit a Mercedesről tudok, hogy keményen fejlesztenek pl. a KERS rendszer tömegének a csökkentésében. Lehet, hogy a szezonkezdetre vagy a szezon alatt bemennek 20 kg alá. Valami 22 kg-ról olvastam, hogy már ennyinél tartanak.

www.HunnyF1.com

(#22253) válasza Motion_Blur (#22250) üzenetére



addikt

Én úgy tudom a Mercinek van jelenleg KERS-e és azzal ment a Meki tavaly. Ez persze nem jelenti azt, hogy a Meki nem fejleszthetne jövőre sajátot, de egyelőre nincs nekik (tudtommal).

A Mercié egyébként jelenleg 21kg ha jól emlékszem.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#22255) hunnylander válasza (#22253) üzenetére


hunnylander
őstag

2009-ben még a McLaren Mercedes egy csapat volt; mi több a Daimler egyik autógyártója.

A 2009-es KERS McLaren - MB-HPE / Mercedes - Zytek kollaboráció volt, és akkor ezzel még az akkumulátor beszállító specialistát meg se neveztem.

www.HunnyF1.com

(#22256) Oliverda válasza hunnylander (#22248) üzenetére


Oliverda
félisten

Milyen az a vonórudas hátsó felfüggesztésű és mi a lényege?

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#22257) Iron Funeral válasza hunnylander (#22255) üzenetére


Iron Funeral
őstag

Szóval a kiindulási alap mindkét csapatnál (lehet) ugyan az, de jövőre két különböző készülék fog az autókban dolgozni az biztos.

A Force India a McLarentől vagy a Mercitől veszi majd a ketyerét? :D

[ Szerkesztve ]

Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/

(#22258) barnam_ válasza Oliverda (#22256) üzenetére


barnam_
nagyúr

(#22259) LA_COSTE válasza P00By (#22254) üzenetére


LA_COSTE
senior tag

Jó hír. Kíváncsi leszek a jövőévi változásokra.

(#22260) venember83 válasza Oliverda (#22256) üzenetére


venember83
nagyúr

(#22261) hunnylander válasza Oliverda (#22256) üzenetére


hunnylander
őstag

Angolul pullrod; magyarul vonórudas vagy húzórudasnak is lehet fordítani.

Az F1.com-os illusztráció segít könnyen megérteni. Azon az illusztráción kis piros nyilakkal mutatják a rugós-tagokat

A pullrod-nál, a keresztlengőkarok között átlósan - a keréktől a kocsitestig fentről lefele - elhelyezett rúgós-tagok egy V alakot formálnak (a jobb és baloldali rugós-tagok a V egy-egy szára).

A pushrod-nál A-alak a jelleg; a keréktől a kocsitestig lentről felfele.

Így a pullrod, vagyis magyarul vonó- vagy húzórudas felfüggesztésnél húzó erőhatás éri a rugós-tagot már az autó statikus álló helyzetében is.

A megoldás haszna ebben az A5.hu cikkben is ecsetelve van.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#22262) hunnylander válasza Iron Funeral (#22257) üzenetére


hunnylander
őstag

Elvileg összedolgozhatnának. Hogy pontosan ki hogyan fejleszt, csak ezután fog kiderülni. A Racecar Engineering magazin az MTC-ben járt valamikor az elmúlt hónapokban és ott szedett össze olyan infót, ami a McLaren KERS-ére vonatkozott. A dolog rejtélyes és nem egyértelmű, hogy pontosan mi lesz nagyobb mértékben hidraulikus, mint eddig. Feltételezem talán a vezérlés.

Ami a KERS-nél kihívás és fejlesztési törekvés a hatékonyság mellett, hogy kicsi legyen a tömege; kicsi legyen a mérete; kicsi legyen a hűtési igénye.

Tehát attól függetlenül, hogy dettó-2009-es szabályozási kerettel tér vissza, nem elég csak leporolni a cuccot, hanem van bőven fejlesztési kihívás és terület. Ráadásul a mostani autóknál a tankolás betiltása miatt jóval nagyobb üzemanyagtank van, mint a 2009-es 'első szériás' KERS autóknál volt. Az autóknak az lenne a jó, ha minél kisebb lenne az oldaldobozuk, minél kisebb lenne a hűtési igény, így a hűtőnyílások és minél lentebb lenne a tömegközéppont, illetve minél könnyebb lenne az egész autó ballaszt nélküli tömege, hogy minél több 'tömegkeret' maradjon a ballasztnak a tömegközéppont csökkentésére és a tömegszerkezet koncentrálására az autó jobb kezelhetőségéért.

A Force India valószínűleg a Mercedestől veszi majd a KERS-et, mint egy 'teljes motor+KERS' csomagot. Az FI-nál a váltó, hidraulika és hátsórész egyébként meg McLaren.

[ Szerkesztve ]

www.HunnyF1.com

(#22263) Oliverda


Oliverda
félisten

Köszi! Kíváncsi leszek, hogy jövőre hány hasonló elvre épülő hátsófelfüggesztés fog épülni, és arra is, hogy a KERS által szükséges plusz hely ebbe mennyibe szólhat majd bele.

Formula-1: cáfolják, hogy Valencia megszabadulna a futamától

Pedig jó lenne... van egy rakás értelmesebb pálya. Valencia az egyik legunalmasabb vonalvezetésű és legsivárabb az egész mezőnyben... :U

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#22264) barnam_ válasza hunnylander (#22262) üzenetére


barnam_
nagyúr

Olvastam a blogodban, hogy a FIA még nem tette közzé a jövő évi szabályokat.
Felmerült bennem a kérdés, hogyan lehet így autót tervezni, ha nincsenek még meg a végleges szabályok? :F Mert nincs olyan messze a következő idény kezdete. Vagy 1-2 hónap alatt összedobnak egy autót?

(#22265) Oliverda válasza barnam_ (#22264) üzenetére


Oliverda
félisten

Ez bennem is felmerült...

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#22266) Motion_Blur válasza barnam_ (#22264) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Biztos, hogy a csapatok felé már régen kommunikálva lettek legalább a főbb irányvonalak.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#22267) Oliverda válasza Motion_Blur (#22266) üzenetére


Oliverda
félisten

Ja, az egyik csapat majd éppen jól el(illetve ki)találja a még nem kommunikált részeket és már Silverstone-ban VB-t avathatunk. :D

...de akkor már legalább a McLaren legyen az a csapat. ;]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#22268) barnam_ válasza Motion_Blur (#22266) üzenetére


barnam_
nagyúr

Ez lehetséges :K

#22267) Oliverda: így találták fel a dupla diffúzort is, nem? Amiről nem tudták eldönteni hogy szabályos-e vagy sem :W

(#22269) venember83 válasza Motion_Blur (#22266) üzenetére


venember83
nagyúr

Ja, bizonyos csapatok felé bizonyos irányvonalak, más csapatok felé pedig más irányvonalak (is). Hogy érdekes legyen. ;]

(#22270) Motion_Blur válasza venember83 (#22269) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Nem tudom izgalomban felül lehet-e múlni az idei szezont.. még a Mestert be kéne valahogy lökni a címért folyó harcba, ahhoz pedig verda kell. Úgyhogy a Merci remélhetőleg nem csak irányvonalat kap, hanem ötleteket is :D

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#22271) hunnylander válasza barnam_ (#22264) üzenetére


hunnylander
őstag

Ezt az oldalt kell figyelni.

Az autótervezéshez szükséges lényegi dolgok már egy ideje biztosan le van fixálva. Ami módosulások következhetnek, az mindenkit egyformán érintene, ezért már kardinális dolgokat nem lehet felülírni, de az állítható szárny kivétel. De az is tervezett dolog, hogy ha nem válik be, beszüntetik, akár egy-két futam után, tehát ez sem olyan dolog ami miatt ne tudnák tervezni az autókat.

Maximum lesz egy kis bosszankodás a közvéleményben, hogy megint felesleges fejlesztésekre szórták a pénzt, de ez nagyon sokszor így van. A szezon végén is minden nagy csapat erőltette az F-Duct 2.0-át és jó, ha egy-két futamon tudták használni, és csak a végső győztesekről lehet elmondani, hogy igazán megérte ezen befektetés.

A pullrod témához: A jelenleg még Lotusnak nevezett alakulat is ilyen hátsó felfüggesztést tervez használni jövőre. A Red Bull valószínűleg marad a pullrod-nál.

A Williams új autójáról a napokban mondta Rubens, hogy agresszív design; szerintem esélyes, hogy pullrod lesz az is.

A McLaren olyasmit említett, hogy megint szeretnének valami innovációval előrukkolni. Ez nem igazán a felfüggesztésre vonatkozik, bár az utolsó néhány futamon ügyeskedtek a felfüggesztéssel és talán pont Abu Dhabiban ért be a dolog. Anthony Davidson említett róla valami érdekeset, utána kell néznem, pontosan.

Az EBD pushroddal is jól kialakítható, ha a tervezés kezdetekor EBD koncepcióban gondolkodnak. Ami probléma volt idén a McLarennél, hogy a felfüggesztési pontok eléggé útban voltak az EBD-hez.

www.HunnyF1.com

(#22272)



addikt

Ross Brawnnal is volt nemrég egy interjú, ahol ugyan nem mondta, hogy jövőre vonórudas felfüggesztést terveznek. De kicsit csalódottan megemlítette, hogy tavaly a kocsi tervezésénél szóba került, hogy már idén ilyennel rukkolnak elő, de egyéb dolgok elvonták a figyelmet, így sajnos maradtak a konzervatívabb irányvonal mellett.
Emiatt én arra számítok, hogy a Merci is bepróbálja jövőre.

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#22273) proof88


proof88
addikt

szerk.: semmi, benéztem :D

[ Szerkesztve ]

(#22274)



addikt

Milyen lenne egy F1-es autó, ha nem lennének technikai korlátozások

''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''

(#22275) #70869248 válasza (#22274) üzenetére


#70869248
törölt tag

A kerekek burkolása egy olyan terület ahol már régen előre kellett volna lépni, csak félnek a hagyományos kinézettől való 'elfejlesztéstől'.
Rengeteget veszít így az autó az elérhető sebességéhez képest..számomra mondjuk bosszantó, mert igaz hogy én különösen nem ragaszkodom a klasszikus formula autó kinézethez, így elfogulatlannak sem vagyok nevezhető, de elvileg ez az a kategória ahol az új ötletek előrébb valóak mint a nézettség 'elfélése'.
Egy versenyautó mindig...szinte mindig jól néz ki, célgép és ezért a célgép varázsa lengi körül.
....amit az IC mutatott na az mekkora elfajzás :D

(#22276) oxox válasza hunnylander (#22252) üzenetére


oxox
addikt

a RB nem valami lenkerekes kers-el probalkozott??? ...viccesnek hangzik de szerintem naluk vmi ilyesmi volt (a lenkerek tarolta az energiat)

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#22277) SzalaiG válasza (#22274) üzenetére


SzalaiG
addikt

Vörösben vagy ezüstben jobban nézne ki. :))

(#22278) Gyusz válasza oxox (#22276) üzenetére


Gyusz
őstag

A Williams-nek van ilyen megoldása, amivel más kategóriában már versenyeznek. Jövőre viszont elvileg ők is elektromos KERS-t fognak használni.

(#22279) hunnylander válasza oxox (#22276) üzenetére


hunnylander
őstag

Az a Williams. Nekik volt és van 'lendkerekes' KERS rendszerük, illetve egy hibrid technológiás külön cégük, ami pl. a Porsche-t is ellátja. (De 2009-ben nem versenyeztek KERS-szel egy futam erejéig sem, csak tesztelték.)

Viszont az F1-ben nem fognak lendkerekes energiatárolást alkalmazni jövőre, mert jellegéből adódóan 'nem csomagolható/formázható gazdaságosan, helytakarékosan'. Ők is akkumulátorokat fognak használni, mert azok formázhatóak, rugalmasabban alakíthatóak és helytakarékosabban elhelyezhetőek, közel az autó aljához.

Olyat olvastam, hogy a csapatok javarészt a 2009-es McLaren megoldást fogják választani az akkumulátorok elhelyezésére (oldaldobozban, 'a padlólemezen').

www.HunnyF1.com

(#22280) hunnylander válasza #70869248 (#22275) üzenetére


hunnylander
őstag

Open Wheel for a reason!

A burkolt kerekeket el lehet felejteni! Arra ott vannak a LM prototípusok és egyebek. Nekem nem is tetszik. A szabadon látható kerekek miatt láthatóbb és látványosabb is az autó manőverezései. Vagy nézz meg egy F1 szuperlassítást és vesd össze egy 'burkolt autóval'. A F1-esnek klasszisokkal jobb látvány-dinamikája van.

A burkolatlan abroncsok alapvető tradicionális jegy, előreláthatólag ettől az F1 sose akar majd lemondani. És még így is az F1 a leggyorsabb versenyszéria.

www.HunnyF1.com

(#22281) Nowhereman válasza hunnylander (#22280) üzenetére


Nowhereman
őstag

Nos, elég fantázia autót ütött össze Newey: Az abroncsokat mi hűtené, ha burkolva lenne a kerék? Vagy az egyenesekben a nagyobb végsebesség visszahozná a keményebb abroncsok miatti kanyartempó hátrányt? A gázturbina rugalmassága meg az őskori turbómotorokét is messziről ugatja, és bizony még a 100 paci előny ellenére is alul tudtak maradni a szívómotorokkal szemben olyan pályákon, ami nem a padlógázon végig-ről szolt - azt leszámítva, hogy ezt a ménest egy turbómotorból is ki lehet hozni. Hozzáteszem: a gázturbina kipufogóját azzal 3-400 C-kos kimenetével be merné valaki vezetni oda, ahová mostanság divat? Röviden: a valóságban ez az autó elvérezne az F1 pályák nagy részén.
A burkolt kabin hozna a tempón valamit, de ahhoz előbb valami 800g-os rugónál nagyobb dolognak kellene fejen találnia valakit.../mint ahogy a sárga zászlóra is addig fognak tojni, amíg valamelyik barom ki nem írt egy kisebb pályamunkásbrigádot/

Utánam a kondenzcsik!

(#22282) oxox válasza Nowhereman (#22281) üzenetére


oxox
addikt

hat Schuminak majdnem sikerult lefejelnie egy egesz autot...az mar eleg nagy lett volna? :DDD

lenkerek info - :R

[ Szerkesztve ]

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#22283) shteer válasza #70869248 (#22275) üzenetére


shteer
titán

én preferálom a mostani kinézetet :)

..szerintem jónak tűnik

(#22284) Nowhereman válasza oxox (#22282) üzenetére


Nowhereman
őstag

Akkor menne a gyászmenet, és jövőre kötelező kabin lenne.
Az elmúlt években volt néhány fejveszejtős szitu, ami centiken múlt:
Sumi rámpájára Liuzzi-féle szembe-ráhajtás, Webbo-féle hátra szaltó Kova nevű hirtelen fékes dobbantóról, Maszatka-féle rugómegfigyelés, Wurtz-Kocka-féle félköríves rúgás RBR hátsókerékkel...

[ Szerkesztve ]

Utánam a kondenzcsik!

(#22285) Iron Funeral válasza oxox (#22282) üzenetére


Iron Funeral
őstag

LenDkerék
-.-

Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/

(#22286) JColee válasza Nowhereman (#22281) üzenetére


JColee
őstag

A mostani kocsik kipufogója is van szerintem 300-400 fok.

(#22287) Oliverda válasza JColee (#22286) üzenetére


Oliverda
félisten

Áhh..kizárt ;]

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#22288) cyberkind válasza Oliverda (#22287) üzenetére


cyberkind
félisten

Hidegebb mint a hűtőm ! :DDD

Paranormal Cocktivity

(#22289) oxox válasza Iron Funeral (#22285) üzenetére


oxox
addikt

ohh veletlen kihagytam a D-t...Koszonom a helyesbitest...(amugy egy privi siman eleg lett volna, mert mindenki mas megertette...de szemeteljunk az f1 topicba.) es koszonom, hogy mar tudom, hogy mennyi a szövőgépek egyenlőtlenségi foka...hasznos link volt.

Akkor muslica, vagy muslinca (merthogy az orszag fele helytelenul hasznalja), egyenlore ennyi....vagy egyelore (mert ezt is helytelenul hasznalja az orszag masik fele)?!
:B

[ Szerkesztve ]

Ki gépen száll fölébe.... SC2 nick: oxox character code: 698...dio3/ow: oxox#1525 + #21838

(#22290) Nowhereman válasza JColee (#22286) üzenetére


Nowhereman
őstag

És valszeg sok f1 pilóta dicsekedhet azzal, hogy akár Jay Leno MTT-je, az ő verdája is leolvasztotta a mögötte álló lökhárítóját...

Utánam a kondenzcsik!

(#22291) P00By


P00By
nagyúr

Megint nézegettem képeket. Még mindig eszméletlenül szép az idei McLaren :B

(#22292) hunnylander válasza P00By (#22291) üzenetére


hunnylander
őstag

Ha már McLaren;

MP4-12C GT3 kémfotók

www.HunnyF1.com

(#22293) cyberkind válasza hunnylander (#22292) üzenetére


cyberkind
félisten

Ha már Mclaren, akkor Kimi Raikkönen, kicsit régebben !

Paranormal Cocktivity

(#22294) #70869248 válasza hunnylander (#22280) üzenetére


#70869248
törölt tag

Látod erről beszéltem :)
Tudom mekkora hagyományai vannak, de hát ez már inkább nyűg, amióta az aero ennyire számolt.
A kerekek légörvényei és ellenállása az egyik legnagyobb hátránya a formula autóknak. Látványdinamikáról én már azóta nem szólok kedvezően amióta 'megszűntek' rugózni a felfüggesztések.
Messze jobb látványdinamikája van egy lágyabb, régebbi korból származó formula autónak.
..majd az LMP autók utat mutatnak egyszer :)
...és hát az F1 méga leggyorsabb sorozat, de az LMP már verné, ha szabaddá engednék a súlyozást...és ez még simán lehet rosszabb is, ahogy az F1 halad..

(#22295) shteer


shteer
titán

kirabolták börnit :Y

..szerintem jónak tűnik

(#22296) barnam_ válasza shteer (#22295) üzenetére


barnam_
nagyúr

Nem semmi.
Olvastad a kommenteket? Elképesztő mennyi irigy ember van :(

(#22297) shteer válasza barnam_ (#22296) üzenetére


shteer
titán

:K
szánalmasak

..szerintem jónak tűnik

(#22298) brownus válasza shteer (#22295) üzenetére


brownus
veterán

s ki nem szarja le? minket meg a viktor....

(#22299) shteer válasza brownus (#22298) üzenetére


shteer
titán

ez F1 topik. nem politika, nem mnyp topik. szal engem érdekel, viktor vergődése ellenben nem.

[ Szerkesztve ]

..szerintem jónak tűnik

(#22300) brownus válasza shteer (#22299) üzenetére


brownus
veterán

bocs, kicsúszott...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.