Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#8801) Shadowbull válasza Vesa (#8799) üzenetére


Shadowbull
addikt

A feltörekvő márkáknak mindig ez a problémája. Nincs szerviz, nincs alkatrész, nincs szakember, nincs időpont.

Amúgy aki tud németül, (lehet automatikusan feliratozni angolra, nagyjából jó az is) érdemes megnézni Chris CarManiac BYD tesztjét. A vezetéstámogató rendszerek meg az útvonaltervező fejezet különösen szórakoztató, a töltési idő meg kritikán aluli.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8802) axioma válasza Vesa (#8800) üzenetére


axioma
veterán

Nem a legjobb gyorsulasu autora gondoltam marketingnel, hanem a szalon az utcara szant autoknal az alapadatok kozott emelte ki, amig nem jott be a CO2 meg a mikrohibrid [az de egy parasztvakitas es szinten bmw 'talalmany'].

(#8803) Shadowbull válasza axioma (#8802) üzenetére


Shadowbull
addikt

"szinten bmw 'talalmany"

Nem.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8804) axioma válasza Shadowbull (#8803) üzenetére


axioma
veterán

A bmw hivta igy azt, hogy a 12V akkut bizonyos hiszterezisen belul csak fekezeskor tolti, nem barmikor amikor van mibol es nincs tele. Amire mero atveres a hibrid szot hasznalni. Nyilvan nem a muszaki megoldasra ertem hogy ok talaltak ki [hehe, ha nem, akkor csak kullogtak a konkurencia mogott?], de ok neveztek el ezt a mukodesi modot szandekosan megtevesztoen, en magam olvastam a marketinganyagaikban annyira nem akartam elhinni hogy erre ne lenne rogton gvh vizsgalat...

(#8805) Gabesz87


Gabesz87
veterán

Sziasztok. Kíváncsiságból érdeklődnék, hogy nagyjából mennyibe kerül telepitessel együtt egy 11kW 3x16A wallbox? Tegnap rendeltem egy Slimme meter gateway -t a villanyóra P1 portjara. Home Assistant adott. Hallottam az OCPP-ről, ami által (az okosmerővel kiegészítve) lehetőség nyílik a töltő okos vezérlésére, pl.hogy a teljesítményt a ház által használt teljesitmenynek megfeleloen állítsa. Ahogy nézegettem, talán a legolcsóbb ilyen ocpp képes töltő a Wallbox Pulsar Plus olyan 280k körül. Használ valaki ilyen konstrukciót?

(#8806) WiZARD válasza Gabesz87 (#8805) üzenetére


WiZARD
addikt

Én terveztem HA-n keresztül állítani töltő teljesítményt, de kész megoldás nem volt rá, a programozás részéhez kevés vagyok, hogy nulláról megoldjam így elengedtem. (pedig a HW oldal adott volt)
Végül vettem egy Beny töltőt ami megoldja ezt magának. OCPP nincs, lehet, hogy néha jól jönne, de megvagyok nélküle.

[ Szerkesztve ]

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#8807) biker válasza Gabesz87 (#8805) üzenetére


biker
nagyúr

A teltonika ocpp és tudja a HA-t, hasonl árban mint a wallbox, a Benyből van már szimpla ocpp-s is ami jó 40-el a wallbox alatt van árban, egyelőre rendelésre van, raktáron a duplát tartjuk csak

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#8808) Shadowbull válasza axioma (#8804) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nem, a PSA kezdte előbb marketingelni a micro-hibrid fogalmat.
Mellesleg ez műszakilag eléggé elterjedt és használt fogalom volt már előtte is.

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8809) kiserik


kiserik
senior tag

"Micro-hybrid electrical power system
As first Original Equipment Manufacturer (OEM) the BMW Group has introduced micro-hybrid functions in high volume series vehicles in March 2007 (see Fig. 1). As described in detail in Sections 2.2 Functionality of automatic engine start/stop, 2.3 Functionality of brake energy regeneration the micro-hybrid functions are based on the 14 V power system with only slightly modified current series components and a 12 V valve-regulated lead–acid (VRLA) battery in absorbent glass mat (AGM) technology." Forrás: sciencedirect.com

(#8810) tibcsi0407 válasza kiserik (#8809) üzenetére


tibcsi0407
félisten

Nekem is van az F10-ben.

https://utdetailing.hu/

(#8811) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

Kis tanács kellene. Anyámnak kellene egy villanyos. 98%-ban város. Amúgy felesleges a kocsi,mert sztem havonta 2x ha használná,de kell... Jó. Árban jóval 20 alatt kellene maradni. Dacia és egyéb hulladékok kizárva. Vw mondja. Új id3-at tök jó áron el lehet hozni. Faceliftben ült már valaki? Mini nagyon drága lett. Van vw,cupra,Opel,Peugeot. Szerintetek?

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#8812) schawo válasza FIREBLADE78 (#8811) üzenetére


schawo
titán

Csak város, kis kihasználtságra e208-at vagy eGolfot vennék.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#8813) madgie válasza FIREBLADE78 (#8811) üzenetére


madgie
titán

Múlt héten volt egy készletes Cupra Born 13,5 millióért, adaptív lengéscsillapítóval, lehet csak elárazás volt, de szerintem az bitang vétel volt. Kár, hogy most már jóval drágább.

(#8814) WiZARD válasza FIREBLADE78 (#8811) üzenetére


WiZARD
addikt

Anyámékat úgy megcsapta a villanyautózás szele (~4 hónapja vett egy Y-t fater, és imádja) hogy eddig egy EX30at terveztek anyámnak, aztán 2 hete képesek voltak venni egy pluginhibrid XC40et :W

én már feladtam, hogy megértsem őket, vagy megpróbáljam befolyásolni azt amit kitalálnak...

Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

(#8815) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

Pözsót valamiért nem akar. Pedig azt venném. Az új bitang vagány. Cuprára mindjárt ránézek. Lehet mini lesz a befutó. Azt el lehet adni címszóval. :D Mindent el lehet adni...

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#8816) Shadowbull válasza kiserik (#8809) üzenetére


Shadowbull
addikt

Valóban. Csak nem marketingelte mikrohibridként. EfficientDynamics volt a jelszó akkoriban.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8817) Shadowbull válasza FIREBLADE78 (#8811) üzenetére


Shadowbull
addikt

Újat?
Nemsokára jön az új Mini a piacra, érdemes lesz megnézni.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8818) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

Atto 3 full extra 15. Nekem nagyon bejön

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#8819) FIREBLADE78 válasza Shadowbull (#8817) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Igen. Arra gondoltam. Új cooper. Te már biztosan láttad. Fasza?

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#8820) Shadowbull válasza FIREBLADE78 (#8819) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nem láttam még én sem, csak álcázva. De képeken tök jó.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8821) ratkaics válasza Gabesz87 (#8805) üzenetére


ratkaics
senior tag

Én magamnak oldotram meg HA-ban a töltés vezérlést. Nekem is slimme meter-em van és smartEVSE a töltés vezérlő. De kell hozzá programozgatni a HA-t.
Több cégnek is létezik kész megoldása erre. Van egy magyar cég, akik elég rugalmasak, még az is lehet, hogy a slimmeter-t is tudnák integrálni, csak nem jut eszembe a nevük.
Viszont sajnos a P1 porton előjel nélkül jelenik csak meg a fázisobkénti áramerősség, a pillanatnyi teljesítmény pesig nincs lebontva fázisokra. Így nem olyan egyszerű "kimatekozni" belőle a dolgokat, ezért szokták inkább saját okosmérőre bízni a fogyasztásmérést.

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#8822) Gabesz87 válasza ratkaics (#8821) üzenetére


Gabesz87
veterán

Köszi az infót. Mostmár egyre inkább össze vagyok zavarodva a lehetséges megoldások tekintetében :D Tehát neked voltaképp a smartEVSE a kulcs, ez figyeli, és szabélyozza a teljesítményt. Így voltaképp a Slimme Meter neked úgymond töltés szempontjából szükségtelen!? Vagy rosszul gondolom? Mert a másik (vagy inkább egyik lehetséges) módszer, amit írtam is, hogy magát a szabályozást a Slimme Meterre bízni, és egy OCPP-s töltővel működik a dolog, csak akkor ez az elmondásod alapján igencsak bonyolult, nehézskes. Van még egy dolog, ami kérdésként felmerült bennem.
Nézegettem a lentebb említett Beny töltőket, de úgy látom az adatlapján, hogy az OCPP opcionális . Ha jól gondolom ITT a variánsok alapján, OCPP-vel, és DLB-vel (ami a terhelés megosztó, vagyis kb. u.a. mint pl. nálad a smartEVSE?) 317k. Szóval nekem kicsit ezek a smart meterek, terhelés megosztók homályosak még, hogy melyik mihez kell, hová kell, mit csinál stb. Elnézést, nem vagyok jártas annyira a témában, próbálom megérteni :)

(#8823) ratkaics válasza Gabesz87 (#8822) üzenetére


ratkaics
senior tag

Kell a slimme meter is a töltési teljesítmény szabályozáshoz nálam, mert nekem csak smartEVSE-m van, nincs hozzá smart meter.
Nálam úgy működik, hogy a HA-hoz befut a slimme metertől az adat az óra p1 portjáról. Valamint a napelemes inverter aktuális adatai is. Majd a HA-ban van arra egy kis számolgatás, hogy mennyi is a "felesleg" napelemből és az ennek megfelelő töltési áramerősséget állitja be a HA a smartEVSE-n.
Fontos, hogy mivel a p1 portról csak kb 10másodpercenként jön adat, ezért ez a megoldás arra semmiképpen nem jó, hogy, ha 3x16A-ed van és 11kW-os töltőd, akkor úgy szabályozzon, hogy ne menjen le kismegszakító, ha egy nagyobb fogyasztó elindul autó töltés közben. Ehhez mindenképpen egy olyan mérő kell, ami gyorsan vesz mintát és az ármaerősség is előjellel jelenik meg minimum egy tizedes jegyig.

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#8824) Gabesz87 válasza ratkaics (#8823) üzenetére


Gabesz87
veterán

Óh a csudába. Milyen invertered van? Akkor mégis kénytelen leszek valahogy beköttetni majd ezt a Fronius Smart Metert. Csak az a legbiztosabb megoldás. De ha van egy Smart Meterem, akkor ahhoz még kelleni fog egy teljesítmény szabályozó? Nem tudom mondjuk a Fronius saját megoldása (Wattpilot) hogysmint működik. Nem gondoltam, hogy ez ilyen bonyolult lesz.

(#8825) ratkaics válasza Gabesz87 (#8824) üzenetére


ratkaics
senior tag

Solaredge inverterem van.
Én inkább az EVSE-t venném meg smartmeterrel, mert akkor biztosan működni fog a töltésszabályozás.
Eszembe jutotott a magyar csapat, akik ilyenben utaznak: Voltie.
De itt a topiklalók között is van olyan, aki EVSE-k forgalmazásában és telepítésében érdekelt. Szerintem rövidesen hozzá fog szólni a témához.

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#8826) Gabesz87 válasza ratkaics (#8825) üzenetére


Gabesz87
veterán

Köszi! Szerintem már találkoztam ezzel a Voltie-val valamikor valami úton módon. Egyből ismerős volt a "smiley" :)

(#8827) biker válasza ratkaics (#8825) üzenetére


biker
nagyúr

400eFt akciósan (amúgy 500e), vicc kategória, akármit is tud.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#8828) ratkaics válasza biker (#8827) üzenetére


ratkaics
senior tag

Azt nem mondtam, hogy olcsó. :N
Viszont úgy emlékeztem, hogy Te foglalkozol ilyesmivel. Tudsz ajánlani valami jó megoldást a bajtársunknak?

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#8829) biker válasza ratkaics (#8828) üzenetére


biker
nagyúr

Igen, korábban is írtam, melyik töltőnk OCPP-s és HA integrálást is végzett már vele ügyfelünk, meg más OCPP-s töltőt is ajánlottam, párhuzamosan megy a villanyszerelés topikban is hasonló kérdés

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#8830) ratkaics válasza biker (#8829) üzenetére


ratkaics
senior tag

Ja, elnézést, akkor én lemaradtam róla.
Most egyébként mennyibe kerül Ilyen töltő és smartmeter kombó?

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#8831) biker válasza ratkaics (#8830) üzenetére


biker
nagyúr

230-280e közt a töltő, és 60e körül egy modbusos mérő

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#8832) ratkaics válasza biker (#8831) üzenetére


ratkaics
senior tag

:C :R

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....

(#8833) Gabesz87 válasza biker (#8831) üzenetére


Gabesz87
veterán

Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de attól, hogy 3x16A-em van, 22kW-is töltőt is be lehet tenni!? Nyilván csak 11kW-al fog tudni tölteni. Csak mert pl. a Beny-ből ahogy látom vagy 1x32, vagy 3x32A a választék. Én itt a listában amúgy totál elvesztem, annyi féle variáns van. Írtad hogy van OCPP-s, ami a wallbox alatt van ~40-el. De én itt az OCPP-set br.317k-ért látom. 353k a Telto is.

Jan. végén jár le egyébként Fundamentánk, van 1-2 dolog, amit megcsináltatunk, és ha még marad pénz, akkor lehet, hogy erre fordítanám. Kerül amibe kerül.

(#8834) biker válasza Gabesz87 (#8833) üzenetére


biker
nagyúr

Igen, a 22kw felrakható és leszabályozható
Igen, mindig netto árat írok, de a wallboxnál ne feledd, nincs benne az árban a modbus mérő ami krll a terhelésmegosztóhoz. Ahogy a teltonikában sem

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#8835) Gabesz87 válasza biker (#8834) üzenetére


Gabesz87
veterán

Értem, így már világos, köszi. És akkor a Beny a 317k-s csomagban meg tartalmazza már a mérőt is ha nem tévedek!? Akkor tényleg nem rossz deal.

(#8836) biker válasza Gabesz87 (#8835) üzenetére


biker
nagyúr

igen, a benyben benne van a DLB-hez minden, 3-6 lakatfogó, az elektronika és a töltő
wallbox esetén valami 445e a mérő és a töltő együtt, rakd be kosárba a konfigurátorral

És a teltonikánál is kell egy mérő, legolcsóbb modbusos és kompatibilis mérő 60e+áfa :(

Az Aurora töltőknél is benne van a vezérlés is az árban, az vezeték nélküli átvitellel megy.

Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

(#8837) Shadowbull


Shadowbull
addikt

BMW NA5 először a vadonban. Nemsokára elég gyakran lehet majd Debrecenben és környékén találkozni vele.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8838) FIREBLADE78 válasza Shadowbull (#8837) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Ez mi

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#8839) Shadowbull válasza FIREBLADE78 (#8838) üzenetére


Shadowbull
addikt

Neue Klasse SUV, X3 formátumban.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8840) almafa42 válasza Shadowbull (#8839) üzenetére


almafa42
aktív tag

Remélem kijönnek egy olyan X3 vagy esetleg X5 méretű modellel amiben lesz 3 isofix a 2. sorban. Hihetetlen, hogy mennyire kevés autó ugorja meg ezt a lécet.

(#8841) FIREBLADE78 válasza Shadowbull (#8839) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Akkor ez is lesz 70k juro alapból... :O

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#8842) Shadowbull válasza FIREBLADE78 (#8841) üzenetére


Shadowbull
addikt

Lehet, de jó is lesz :) Már a mostani iX3 is teljesen rendben van, ez meg egy komoly technológiai ugrás lesz ahhoz képest. (meg úgy mindenhez képest is, ami ma kapható)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8843) Andras6800 válasza Shadowbull (#8842) üzenetére


Andras6800
senior tag

Érdekesen néz ki. Kíváncsi leszek mit tud. Mondjuk én tutira megvárom az első faceliftet mielőtt megfonolom, hogy váltsak rá. :DDD

[ Szerkesztve ]

A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!

(#8844) Shadowbull válasza Andras6800 (#8843) üzenetére


Shadowbull
addikt

A következő információk nyilvánosak jelenleg:

- Gen 6 hajtáslánc, teljesen új motorok, kétféle saját fejlesztésű hengeres cella, (4695 és 46120), 800V, cell-to-pack, modulok nélkül.
- BEV- only platform, strukturális akku.
- teljesen új, integrált software architektúra.
- panoramic hud

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8845) axioma válasza Shadowbull (#8842) üzenetére


axioma
veterán

Es akkor ebbol mar veszel is, es ontopic-lakova avanzsalsz?

(#8846) Shadowbull válasza axioma (#8845) üzenetére


Shadowbull
addikt

Nincs kizárva. Bár a mostani autómmal tényleg nagyon meg vagyok elégedve, és semmi baja.

Igazából EV akkor jön majd komolyan szóba, ha egyszer már tényleg kiköltözünk vidékre. Itt nem tudok háznál EVt tölteni, úgy meg nehézkes. Ez meg olyan 4-5 év múlva lesz időszerű, ha megérem.

Bár azt megjegyezném hogy a topik címe Elektromos autók.... és nem Elektromos autósok :)

[ Szerkesztve ]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#8847) FIREBLADE78 válasza Shadowbull (#8846) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

;] Olyan nehéz tanyát venni németbe?. :D

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#8848) axioma


axioma
veterán

Elemet kene cserelni a taviranyitos kulcsaban a Peugeot Ion-nak. Bar kivulrol megegyezik a peugeot kulcsokkal, de azok szetszedos videojaban az elso szetpattintas utan latszik a NYAK, mig ebben egy muanyag tokozasban van, rairva az elem tipusa es egy nyil ami gondolom a nyitas iranya, de - szettores veszelye nelkul - tobben se sikerult szetszedjuk. Valakinek esetleg van tapasztalata?

(#8849) Balázzs válasza axioma (#8848) üzenetére


Balázzs
senior tag

Fura, de itt nem ír elemet: [link]

(#8850) axioma válasza Balázzs (#8849) üzenetére


axioma
veterán

A linket koszi, 1 oldallal visszalapozva ott a "segitseg":
contact a PEUGEOT dealer to check the operation of the remote control and replace the battery if necessary

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.