Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #14299 üzenetére
Válasz nincs, szokás szerint.
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #14304 üzenetére
Nézd, amíg nem tudsz tételesen bármilyen jellemző meghibásodó alkatrészt mondani, addig ez csak humbug. Az S/X vs 3/Y témáról százszámra van videó, cikk, akármi, az ellenkezőjéről jelenleg még nem hallottam semmit.
-
Shadowbull
addikt
válasz madgie #14305 üzenetére
Elég ismerni a Tesla tervezési és gyártási kultúráját ahhoz, hogy meg lehessen jósolni az életkor és futott kilométer előrehaladtával az egyre gyakoribb meghibásodásokat.
Nem véletlenül jelennek meg majd a következő években egyre olcsóbban a használt piacon ezek az autók.Amúgy költői kérdés, nem kell válaszolni rá: vajon az a gyártó, aki képes elhagyni néhány dollár megspórolása céljából az indexkart meg az ultrahangos szenzorokat, vajon hogyan spórol ott, ahol nem látod, vagy nem érted azt amit látsz?
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Semin
senior tag
Ebben az évben eddig 12782 km-t tettem meg., amihez 1227kW energiát vételeztem.
Ha ki akarom zárni az autópályás utakat a DC miatt, akkor kicsit bonyolultabb a helyzet mint ahogy gondoltam Szerencsére nem megyek sokat pályán, így könnyen követhető. Összesen 5 alkalommal pályáztam idén hosszabb utakon ez ~800km-t jelent alkalmanként.(Győr-Debrecen) Így 700x5(3500) km-t ezért levonok a megtett km-ből, mert az első töltés kivételével itt DC-n töltöttem.
A rövidebb pályás szakaszok, bár rontják a statisztikát sajnos nem szűrhetőek.
A veszteség számításához tartozik hogy 25A-rel szoktam tölteni és egy Duosida töltőm van.Így a betöltött energia alapján (1227/(12782-3500))*100 =13.21kW/100km jelenleg,
amit töltő oldalról kapott az autó. A nov. dec. hó még rontani fog rajta, hiszen végig fűteni kell.(országút/város és minimális autópálya)Ez tökéletesen egybevág az előző évek ~14.4kW/100km-es adatával.
Itt írtam róla anno : [link] [link]Szóval ezt tudja a verda betöltött adatok alapján.
[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
Nekem is volt ioniq 38-as, tudtam 11-12 kW/h fogyasztást produkálni tartósan, városi-elővárosi használattal. Átlagom (teljesen vegyesen) 14,4 volt.
De amiért írtam: valakinek van itt Hl M3? Tesztek és youtuberek szerint rohadt jó lett, nagyon érdekelne minden vélemény, legfőképp negatív
Jól gondolom, hogy az lfp akku most tartósabb? Sajnos Pana akku csak a performace-ban van, az Lg-t inkább nem venném, pedig a lr rwd lenne a kiszemelt."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
axioma
veterán
bocs, de tegyunk kicsit rendet...
teljesitmeny, pl toltese: W, kW
energia: akku, elhasznalt per 100km: kWh (kW*h) -
cOxeR
Ármester
Látom látom, max nehezen fogom.
Én nem vagyok takarékos, meg többet is megyek azért egy évben km-ben, ami vélhetően azért van mert rengeteg M0 meg pálya is van a közlekedésemben, így nem a város adja ki a zömét a futásnak.
Most tartok 10e megtett km felett picivel, nincs még 5 hónapja nálam a kocsi:
[kép] - első egy hét nincs benne, mert később lett csak app hozzáférésem, mikor meglettek a papírok, de ez kb pont 10e km.
Hozzáteszem nem feszülök, napelem termelésem fedezi bőven mint látható szinte csak itthon töltök, SUC-on is csak dragy mérés miatt voltam egyszer, hogy rendesen meleg legyen az akku is… kevés chill üzem van benne, állandóan megy a Sentry ami meglehetősen sokat vesz ki, előfűtök előhűtők ha kell. -
Vesa
veterán
A hatótáv ezért sem jelent önmagában semmit, ha nincs mellé téve a felhasználás módja. Ioniqnál elsősorban az az érdekes, hogy egy apró akkuval tud városban/vegyesben ilyen távokat hozni, de számos más felhasználásra meg nem ideális és persze fel sem veheti a versenyt egy Teslával. De mai napig sikerül megdöbbentenem baráti körben embereket, akik csak az akkupakk méretét nézik és lesajnálják az autót, pedig alig megy el kevesebbet, mint a közel háromszor akkora akkuval szerelt (és jóval drágább) Audi e-tronok egyes típusai. Szerintem aggloból rohangálni vagy városon belül második autónak, nem nagyon van jobb alternatíva ár/érték arányban jelenleg, de egy Teslával nyilván nem állítható párhuzamba.
A tudomány a valóság költészete!
-
Kroni1
veterán
válasz CharlieDrop #14286 üzenetére
Az 5-öst annyira nem ismerem, nálam anyagilag nem fért bele most drágább második, napi ingázós autónak a 7személyesünk mellé, nálunk 5M körül volt a keret EV-re, így meg kb. csak ez jöhetett szóba. Persze 10M körüli pénzmaggal én elvárnék kicsit nagyobb hatótávot, biztos kacérkodtam volna a Teslával is, de legtöbbet a feleségem használja, így első EV-nek féltem volna drágábbat alátenni..
Mielőtt megveszel bármit, ajánlom, hogy csatlakozz a Tesla Club Magyarország FB csoporthoz, sok hasznosat lehet olvasni, vannak őszinte vélemények. Jobb ha vásárlás előtt kiderül h melyik tipusnak/évjáratnak van esetleg vmi olyan hülyesége ami neked zavaró lenne. A szervízről is irnak hajmeresztő dolgokat garanciális Tesla tulajok, nem árt ezeket átcsemegézni..
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #14314 üzenetére
Nálam pont ez volt az I3-al, városba bőven elég volt, de ha kimentem pályára, nem tudtam haladni, élhető volt szerettem is, de most nincs táv ami elbátortalanítana elindulni. Ott meg 110 km/h a pályán kötelezően különben fújhatom hova érek oda meg vissza. Pályán én 150-160 km biztosra számoltam az I3-al, Model3-al meg 300 km.
Halásztelek bármikor megnézheted, meg dumalhatunk ha még is érdekel a Tesla.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Kroni1 #14313 üzenetére
Szerviz az botrányos sajnos… leginkább mindenki megy az osztrákokhoz mert itthon ez a viccel egyenlő… nekem is van pár garanciális dolgom, de haladni nem haladnak.
Szerencsére egyik sem túl katasztrofális… futómű ami nálam addig lesz gyári míg garancia van rá, de ezzel számoltam. -
stickrs
senior tag
Én Ausztriában élek, de itt is van különbség a szervizek között, pl Linzbe amikor 2 hét mulva lett volna időpont (bal hátsó fényszóró párásodott), Salzburgba már másnap mehettem, javítás után a töltőn állt az autó mikor mentem érte stb, szerviznél/átvizsgáltatásnál szintén, és mindent is cseréltek garanciában ami javítandót találtak 79k kmnél is, szval nekem eddig csak jó tapasztalatom volt. Mondjuk garancia nélkül 2000eu fölötti összeg lett volna amiket a futóműben cserélgettek, az nem lett volna tul jó buli.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #14317 üzenetére
Merci topikban pont beszélgettünk róla, hogy olyan árak repkednek javításoknál, ami nem normális. Ebből így kb. a fél világ ki fog árazódni, hogy pár lengőkar vagy akármi, milliós tételek lassan. Garival még elvagyunk, de utána egyszerűbb lovaskocsit venni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
CharlieDrop
veterán
válasz Kroni1 #14313 üzenetére
Köszi, erről a kommentről lemaradtam tegnap.
Ezért a kommentért különösen "Jobb ha vásárlás előtt kiderül h melyik tipusnak/évjáratnak van esetleg vmi olyan hülyesége ami neked zavaró lenne. A szervízről is irnak hajmeresztő dolgokat garanciális Tesla tulajok, nem árt ezeket átcsemegézni.."
Aztán úgy néz ki a pénztárca szab majd határt, meg hogy a páromnak a Kona jobban tetszik.[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
stickrs
senior tag
válasz CharlieDrop #14319 üzenetére
Ha már hyundai/kia a szimpatikus én megnéznék egy niro-t is, szerintem élőben jobban bejönne neki is mint a kona, sógornak az van, bár jövőre ő is teslara vált (Y-ra, nagyobb méret és sokkal gyorsabb töltés miatt) egyébként ha nem kell hosszabb útra menni akkor teljesen elégedett vele.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
robi-k
őstag
Nem igazán a VW vezetésének ezen döntését: VW+ Rivian
Bár ha csak az amcsi piacát akarja megmenteni úgy-ahogyan... -
stickrs
senior tag
válasz Kroni1 #14322 üzenetére
M3-al 140-el volt annyi a fogyasztásom, mint nironak 120-al. Egyszerre indultunk, több mint másfél órával korábban értem haza 650km távon. Ha csak évente 1-2x kell ezt megtenni akkor szuper, de nekem pl sok időveszteség lett volna nyáron, mikor 2 hetente oda-vissza mentem ezt a távot. Nem azt mondom, hogy rossz autók, városban, országúton a fogyasztásuk is teljesen jó.
40%ig tölt 70 körül, ott már csökken, és kb 55%-tól már 50 körül tölt csak.Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Kroni1
veterán
válasz stickrs #14324 üzenetére
Na igen, nyugodt tipus vagyok, ezért azt hittem, hogy nem fog zavarni majd az időveszteség hosszabb utakon sem, és nyugodtabb életre nevel majd az EV. De egyszer megjártuk Parndorf-ot a 28as Ioniq-al, hát.. Az egész napos shoppingolás után 100-as tempóval hazaautókázás nem nekem való, az max. Balatonig oké.
Ezért is maradt meg a 2.0dci Espace, 7 kényelmes üléssel, és kisbusz közeli méretekkel. Autópályán alattam 7 litert eszik, és ~1100km-enként kell tankolni. Eladni már nem nagyon tudnám értelmes áron, és ha csak az évi kb. 3-4 hosszabb nyaralást/síelést/túrát lenyomja már olcsóbb is a fenntartása, mintha ezekre az alkalmakra bérelnék. -
bigdigit
addikt
Ha már szóba került a Kona.
Idén télen nagyon hangos lett a hőszivattyúm. Be hallatszik az utastérbe. Tavaly télen fel sem tűnt a hangja. Fűteni fűt rendesen de lehet ránézetek szervizben. Igaz tavaly talán szinte mindig be volt kapcsolva csak a sofőr felé kérek meleget. Mert van ilyen kapcsoló is rajta. Ha kizárjuk a klímagáz esetleges fogyását a klíma többi része garanciás míg fut a rendes gari? -
cOxeR
Ármester
válasz stickrs #14317 üzenetére
Szeptember 3-án jelentettem le a hibát, Dec 18-án megyek a szervizbe. Elvileg… egyszer már lemondták, azóta be pakoltam meg 4-5 hiba jegyet, szerintem felet se fogják megcsinálni, illetve van amire nem is lehet két hibát leírni, pl futómű, vagy az elsőt jelentem le vagy a hátsót
Most még nem izgi, mert bőven garis… közlekedni tudok, de ha szűken lennék idővel, vagy km-el, azért zabosabb lennék.Vesa
Ugyan nem kell mindenből márkaszervíz meg gyári alkatrész, futómű, fék ami tipikusan olcsóbban vagy sokkal normálisabb alkatrészekkel megcsinálható. -
WiZARD
addikt
válasz Balázzs #14302 üzenetére
Persze jól fogyaszt, persze erősen láb függő, nálam ioniq se annyit enne mint amiket írnak.
Azt se értem soha, amikor jönnek hogy Teslában berohad a fék, mert nincs használva. Kis túlzással minden nap használom a féket
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
madgie
titán
Nekem 22-én lesz egy hónapos, addigra simán meglesz az 5000 km. Most 4200 és holnap is megyek vele vagy 600-at, meg jövő héten is
Nem gondoltam, hogy ennyire meg lesz hajtva, de az idei ősz különösen bolondokháza meló terén.Múlt hét keddi köröm, ez volt az, amikor eldöntöttem, hogy ha ezt megoldottam úgy, hogy hat helyen kellett aznap fotóznom az 1200 km utazás mellett, ilyen rövid nappali időtartam alatt, akkor jól ki fogunk jönni az autóval. Szépen, tervezhetően lehozta.
-
Balázzs
senior tag
-
cOxeR
Ármester
válasz stickrs #14331 üzenetére
Itt az a baj, hogy nem úgy van, mint egy saját magad fizetősbe, hogy érdekük a javítás egyszerűen míg nem áll valaki a nyakukon, addig ez is marad. Sajnos egyre több területre ez a jellemző... eddig soha semmi reklamációm nem szokott lenni, most meg igazából bármibe nyúlok, mindennel csak a gond van és nem azért mert háklis vagyok, hanem azért mert pusztán egyre rosszabb a minőség, hogy még nagyobb legyen az árrés, a reklamációt meg vagy tudják kezelni, vagy nem is akarják... átlagos felhasználó meg igazán éve nincs, fogyasztóvédelem ide vagy oda... mikor állást kell foglalni, ott is kihátrálnak és a peres eljárást javasolják, aminek a menete, költsége annyira labilis, hogy egyszerűen nem éri meg beleállni.
-
cOxeR
Ármester
válasz madgie #14333 üzenetére
Igazából ha fizetik a km alapú díjakat a fotózásokra és az zsebben marad, meg normális árszabás van, akkor bánja fene. Nekem is évente szemmel látható összeg marad a "zsebembe" a fotózásokra való kiszállási díjakból. - nem vezetem mondjuk pontosan de volumenre tudom
Balázzs
Igazából nem véletlenül nőtte ki magát több elektromos autóra specializálódott szerviz... Tesla is van I3-ra is van... mondjuk aki pollenszűrőt nem maga cserél, vessen magára, I3-nál is simán beírták a szervizkönyvbe mikor mondtam, hogy én évente egyszer biztosan, de van mikor kettőt cserélek ha olyanom van... nem várok senkire ilyen miatt.
Teslába is megvan, ki is kellene cserélnem valamelyik nap...WiZARD
Nálam se lenne baja a féknek, de már úgy vettem 21e km-errel, hogy tiszta barázda az első tárcsa... betétet meg fékfolyadékot fogok benne cseréltetni, szerintem legkésőbb tavasszal, meg pont hétvégére terveztem egy kis fékkarbantartást szervíz módban, hátha hat segít valamit. Betét ettől még akkor is kuka... de a tárcsát jó lenne még menteni... -
gorbep
senior tag
válasz Balázzs #14339 üzenetére
Én már túl vagyok a 100e km-en, nincs gari...
amúgy elég ha szervizkönyv írási jogú szervizbe viszi, pl Halásztelek https://kazokugarage.com/ ... töredék áron, és értenek is hozzá, csak i3-at javítanak, semmi mást
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
Kis akkut, ablaktörlőt, én is magam cserélem, pedig ha valami nem tud érdekelni, sőt, kifejezetten idegesít, az az autókkal való foglalkozás. Ennyivel szerintem nem sokan mennek márkaszervizbe. Ha viszont komolyabb gond van, akkor repkednek a százezrek, milliók. 2 napja voltam gumit cserélni az Ioniq-on, megnéztük, a fékbetét még mindig félig van, eredeti, soha nem volt cserélve (135k van az autóban). A 6 éves autón. Tárcsán minimál váll, még legalább 50k km-ig nem kell vele foglalkozni.
Voltam egyszer egy magán EV szervizben, Solymáron. Komolytalan volt. Pedig látszott, hogy menetel a biznisz, pont akkor húzták fel az új, csilivili épületüket a régi fészer heyén. Csakhát a hozzáállás pont olyan mélymagyar, mint a legtöbb helyen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Fater pont most kért időpontot Y pollen szűrő cserére.
Hogy az anyag máshonnan mennyi lenne azt nem tudom, de a munkadíj szerintem egész korrekt, főleg hogy házhoz jövős. Random házhoz jövő szakember csak kiszállásra elkér ennyit...
(És nov. 8-án kapta a nov. 22-i időpontot)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
cOxeR
Ármester
válasz WiZARD #14345 üzenetére
6e Ft-ért vettem bele a 2 db Hepat (ez utastérbe megy)
De legyen itt normál Tesla shop ár:
Model Y HEPA + Carbon Filter Kit $90 (frunk részre megy) - Ali 11e Ft
HVAC $15 - ebből 2 db kell (utastérbe megy) - Ali 6e Ft (mint nálam)
Szóval összesen: 120 USD - 46e Ft az anyag
Y-ban ugye 6 db szűrő van, 4 db van a frunk-ot felnyitva, meg van 2 db az utastér felől.
Szóval okosan vásárolva ez 17e Ft + 2x15-20 perc max.
Jah igen, 2 perc Google, fogalmam nem volt mennyi szűrő van benne, meg 5 perc és tudom, hogy kell cserélni.[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Most megnéztem, márkás utastér szűrő ~5k/db. Kínai/noname csodát nem veszek, annyival nem olcsóbb, mint amennyire bizonytalan hogy mit kapok.
A másik 4 db (2 hepa+2 aktív szenes) szűrőre szettben 1 magyar árat találtam, ami 85ezer vagy a 2 db aktívszén mann-ból 8000/db és mellé a 2 db hepa 34ezer. Meglepően kevés gyártó kínálatában van, ahhoz képest hogy mennyi Y fut a világon.
Aliexpressen árult bosch/mann szett sincs gyári árnál olcsóbban, és hogy eredeti-e...A 120 USD az kis túlzással pont annyi mint a 48k amit írtak.
Magamnak kicserélem én is, átlag user nem fogja magának cserélgetni, főleg amikor házhoz jönnek és a garázsodban megcsinálják 16ezerért.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest