abba azé’ elég kicsi lenne a 40-es
De a viccet félretéve nem tudom mi járhatott a mérnökök fejében, hogy így túlméretezték.
[ Szerkesztve ]
abba azé’ elég kicsi lenne a 40-es
De a viccet félretéve nem tudom mi járhatott a mérnökök fejében, hogy így túlméretezték.
[ Szerkesztve ]
Lollloollooool
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Akkor remélem a 64-ben legalább 80-as van.
nehéz elhinni, annak fényében meg főleg, hogy ez nem egy mai darab, akkor jóval drágább volt egy 40-es
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Sziasztok!
64-kWh Niroval megyünk Olaszországba június elején. Barátomtól kapok kölcsön tetőboxot hogy biztosan elférjünk 2 felnőtt és 2 kisgyerek meg a cuccok roller stb.
Nincs esetleg valakinek kölcsön tetőcsomagtartója? Természetesen nem ingyen kérem. Egy alkalom miatt nem szeretnék venni 80-100ezer Ft-ért.
Köszi
Pedig pont napi Jimmy-ről tudom elképzelni leginkább, hogy BMS nélkül tölti fel a cellákat…
Ez az autó egy egész más korban készült, akkor még tapogatták a technika határait. Lehet, hogy eredetileg nagyobb kapacitással akarták árulni (40-es Leaf volt a vetélytársa akkor) csak mondjuk az akkuval volt valami bibi ami miatt le kellett butítani.
Nyilván nem fogjuk megfejteni, minden esetre sok -eddig tisztázatlan- kérdést megválaszol az autóval kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
cimborám küldte, kínai cella egy kínai (alis) elemteszterrel. Mondtam neki, egyik érték sem létezik csak a kvantumvilágban. 18650 cella. Így lehet a Jimmi féle akkupakk is 40kWh
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Nekem is fura lenne, ha többtízezres darabszámban ennyire túltervezné a gyártó az akkut (autóipar, ahol a költség és méret a minden kb.), de az is fura lenne, ha fosul mérő Alis teszterrel mérte volna meg a delikvens :-).
Az autóiparról sok mindent el tudok képzelni, de azt nehezen hogy a világon elsőként erre Jimmy jött rá
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Az, hogy morálisan megkérdőjelezhető amit csinál, nem jelenti azt hogy kókler.Nem csípem én sem mint jelenséget, de a csoportban nagyon sok embernek segített javításokkal.
Nem kínai cuccokkal dolgoznak, és ettől azért szakmaibban
Persze nem azt mondom, hogy tévedhetetlen jó lenne ha 1-2 szaki ezen a nyomon elindulva meg tudná erősíteni.
.
[ Szerkesztve ]
Hehe, jogos.
Az a jimmy aki zokszó nélkül átlép olyan dolgokon, mint engedélynélküli átalakítás, saját magam pénzért "felülvizsgálom" az ajánlott autót, amiben csak egy másodvonalbeli jutalékvadász vagyok, aki fb csoportjában legyalázza más eladni kínált autóját, az nem sok hitelességet mutat. Közvetlen probléma esetében pedig a szokásos innovatív oázisos duma során derült ki, hogy pl. zoe esetében is van, aki ért hozzá, csinálja, de ahhoz telefonszáma van csak, semmi más. (konkrét eset volt, nem zoes, ekkor derült ki)
Ettől még lehet jó szakember persze. Mondjuk fura volt az is, hogy nem LED-s ioniq esetén, "mire jössz érte, X Ft felár ellenében már LED-s lesz az, a karcok amiket láttál, már sehol nem lesznek"
Azt tényleg nehéz elképzelni, hogy félt a H. az akkuk garanciális dolgaitól, inkább pakolt bele 40-s pakkot, és mikor látta, hogy minden OK, kihozta a 38-as verziót. DE! Ezzel ha figyelembe vette a Soul EV akkuproblémáit, nem elképzelhetetlen.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Ugyanezt csinálta anno VW is, de azért fura látni mennyire megcsappant a kereslet az autók (és főleg a villanyautók) iránt. [link]
Üdv Urak,
érdeklődni szeretnék, hogy van-e esetleg olyan best buy tisztán elektromos autó használtan, ami 40.000 km éves futásteljesítmény mellett még kihúzna 5 évet elfogadható fenntartási költségekkel?
Sajnos kívülesik az érdeklődési körömön ez a terület, de úgy érzem, hogy felhalmozódott itthon is már annyi tapasztalat, hogy 5 évet meg lehet jósolni az egyes típusokra. Tisztelettel szívesen veszem, ha felnyitjátok a szememet. Hatótávra 100-150 km lenne a minimum elfogadható, amit még az 5. évben is jó lenne ha tudna.
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
rengeteg ilyen van, az összes ioniq (28 és 38kWh) modelltől, a 40-es leafeken át a zoe, kona (kisakkus) és niro, stb stb
Ezek nem nagy elvárások smemi esetre sem
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Köszönöm szépen.
Ez évjáratban már determinálta a dolgot, vagy van valami praktikus határ, amíg érdemes még válogatni a piacon?
Az akku degradációja inkább a beletett/kivett km-től vagy az életkorától függ?
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
Nem akarlak lebeszélni, ne érts félre, mégis csak egy EV topik. De szerinem az még egy fontos kérdés, hogy a 40k km-t hogyan/hol teszed meg. Ennyit általában már sok autópályázással és távoli utazásokkal szoktak menni az emberek. Ez pedig azt jelenti, hogy nagyon sokszor úton kellene tölteni, ami nem csak "lassú", de sokkal drágább, mint otthon.
Napi összesen 100km ingázásról (autópálya és lakott területen kívül) van szó, kizárólag itthon tölteném, még akár a napsütésre is tudom időzíteni. "Elméletileg" 8 év szaldóban.
(Ha felteszek még 6 panelt egy eddig kedvezőtlen tájolású tetőfelületre, akkor rendelkezésemre áll a ~7000 kWh/év felesleg is. A napelemkapacitás hőszivattyúra váltás és/vagy EV-re váltásra lett belőve)
Mondhatjuk, hogy égben köttetett frigy – jelen állás szerint.
[ Szerkesztve ]
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
Árat nem említettél. Illetve, hogy mekkora autó kellene. Hányan utaznátok, hány gyerekülessel esetleg.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
Igen, tudom, részben szándékosan. Ez az irány bonyolultabb és szerteágazóbb, mert ha azt mondom, hogy legyen ez a fő autó és 3 gyerekülésnek(1 magasító, 1 hordozó, 1 gyerekülés) be kellene férnie, szerintem 0-ra redukálódik a találatok száma az észszerűség (számomra) határain belül. Bár én nem ragaszkodom az isofixhez, így sok helyet lehet nyerni, de attól tartok nem eleget. SUV-ok és hasonlók jelen állás szerint kizárva elvből. Így ez most vagy egy kis- vagy átlagos méretű második autó cégbe, vagy valami kisteher cégbe.
Max 5-6M amúgy, amit el tudok képzelni.
[ Szerkesztve ]
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
esetleg egy i3 94Ah? Nekem télen vegyesben (nem autópálya) 180-200km, nyáron, 210-230 km Elrohadni biztos nem fog...
persze ez lábfüggő is, de a legtöbbeknek télen 170 biztos, nyáron 200 biztos
Most olvasom, ez csak 4 személy, hátul 2 ISOFIX
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Állami támogatás nem játszik? (Ha már céges)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
Kisteherautó esetén jöhet szóba kavosz, egyéb nincs. Új autónak per pillanat nem látom értelmét.
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
Leafek nagyon olcsók. Annyira nem is csúnyák.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
Annyira nem is jók szerintem (akkudegradáció).
Szerintem nem véletlenül olcsók. Nincs semmilyen hűtése az akkumulátornak.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
Nem kötekedésből kérdezem, de hogy jön ki az éves 40.000km a napi 100km-ből?
Amúgy van néhány elég ritka típus, amibe azért normálisan elfér 3 gyerek és két felnőtt és nem a világ összes pénze.
Pl peugeot partner tepee electric( 2x kWh akku, de 100km-t még télen fűtéssel is tud és van benne akkuhűtés)
Vagy a nissan evalia ev. (Ennek a technikája megegyezik a leaf-el. Ebből a 40kWh már télen is kényelmesen tudhatja a 100km-t és ellentétben a leaf-el a 40-esben már van valamiféle akkuhűtés.)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
Valahogy támogatni kell a kínai testvéreink autóit
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Úgy, hogy nem 250-nel kell szorozni, hanem 365-tel + ÁFA.
Az evalia megvolt, a Peugeot tippet köszönöm. A ritkaságból adódó problémákkal nem nagyon szeretnék szembesülni, de egy utanajarast mindenképp meger a dolog.
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Nem értek az i3-hoz. Ez nem a 120ah nagy akksis? 94 az mit jelent? Hány kw?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
94 az pontosan azt jelenti, amit, 94Ah azaz kb 33kWh
170LE ami ugye 126kW-t jelent
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
120ah az 40-50kw akksi?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
Nekünk van egy ilyen pözsónk. Ha a közelben laksz és érdekel, akkor akár szívesen meg is mutatom.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
ha jól emlékszem olyan 38 körül van nettóban tehát ami felhasználható belőle
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Nagyon kedves, köszönöm az ajánlatot. Jelentkezem, ha letisztul a kép.
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
MInimum érdekelne, hogy van-e bármilyen szakirányú végzettsége, mivel itt nem szimpla faliórákban utaznak. Mondjuk egyáltalán nem zavarna ha a kóklerkedés miatt börtönben végezné, de az már igen, hogy valakit adott esetben az életével fizetett a kókányolása miatt (mondjuk alágyulladt a kocsi, vagy egyéb kedvesség).
A tudomány a valóság költészete!
Jól emlékszel, a 94Ah pedig 27kWh.
köszi, annyira nem mélyedtem el bennük, nem tetszettek.
Nettó 27-es, akkor ott meg bruttóra emlékezhettem?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Én csak többnyire a végeredményt látom a folyamatot nem.
Nem hinném, hogy ezeket a munkákat Jimmy egymaga végzi. Több olyan javításról posztoltak ami túl profinak tűnt ahhoz, hogy egy ember “mókolja”.
Olyan ismerősök is adnak a véleményére és meglátásaira, akik villamos-, gépész- vagy mechatronikai mérnöki diplomával rendelkeznek… (vagy ezekből többel is)
Érdekes jelenség, azt meg kell hagyni
nem tudom, a diplomás mérnök haverjaid mire gondoltak, lehet hogy a frunkokra, amikkel semmi bajuk nincs.
De én be nem ülnék olyan autóba, utasként sem, amiben ilyen akku fejlesztés van!
Rétegelt fa dobozban, forrasztott busbarokkal akár...
csak gondolj bele, ha egy 50kmh-s ütközést túlélnél karcolásokkal a légzsák miatt, majd 0.1mp múlva megérkezik a 200kilós akku hátulról.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Javításokról volt szó, nem hobby projectekről…
Láttam már pár meredek dolgot, hát ez benne van a top 3-ban annyi biztos
[ Szerkesztve ]
Amikor kérdeztem tőle Soul bővítését hogyan oldja meg: betesz +10kwh-s kapacitást és összeköti a meglévővel. "Ezáltal a meglévők is feljavulnak" Hogyan? kérdeztem. "prizmatikus cellákat teszünk bele, ezáltal" De mi köze a plusz celláknak a meglévők kémiájához? Nincs válasz. Szerintem az van, hogy látja a problémákat ( kevés kapacitás, szar töltés a zoe esetében stb) megkeres olyanokat, akik érthetnek hozzá és eladja magát mint szakember, a kuncsaft meg fizet. Szerencséje ha csak egyszer, és másodjára nem RÁ.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Nekem még nem volt vele bizniszem. Szerencsére, mert ez azt jelenti, hogy nem romlott el semmi
De ha holnap elkezdene búgni a csapágy a hajtóműben lehet hozzá fordulnék.
Akku témában fogalmam sincs hova.
Hajtómű: na azzal is volt szerencsém
Cserélték Solymáron, de sok helyen csinálják profin.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Ezt a hírt olvastátok már?? Jövő zenéjének tűnik, de kiváncsi leszek milyen irányba fogja elmozdítani az árakat.
A cikk áresést jósol, de a korábbi tapasztalatok szerint (csok, családi 7személyes autók, stb.) inkább emelkedés szokott lenni ilyenkor, nem..?!
[ Szerkesztve ]
Erre gondolsz? [link]
Nekem ez megint annak tűnik, hogy a betelepülő elvtársak gyárait ezzel is támogassuk meg.
Lett volna lehetőség évekig, de nem izgatta pártunkat a dolog.
Szerintem EU szinten erre nem lesz készség.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Na igen, átsiklottam felette. Kicsit nekem is ilyen érzésem van.
[link]
Azért gáz hogy milyen határidőre lehet számolni.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Az alkatrész-utánpótlási problémák nem is függenek az autók újkori értékétől, sőt nem kizárólag a gyártók hibáján múlnak. A márkák a legtöbb alkatrészt beszállító cégektől vásárolják. Amikor valamilyen készletgazdálkodási, esetleg alapanyag-beszerzési probléma adódik, ez a láncolat átmenetileg lebénulhat. Bizonyos esetekben akár az autógyártás is leállhat, ahogy ezt a koronavírus-járvány idején, illetve az orosz–ukrán háború első szakaszában láthattuk, amikor a félvezető-utánpótlás, vagy éppen a részben Ukrajnából származó elektromos kábelkorbácsok beszerzésének akadozásán át számos tényező okozott krízist az autóiparban.
Tehat a "nagy" autogyartok is lényegében csak tervezök és összeszerelök, maga a gyartas nem (vagy nagyrészt nem) a "gyartonal" történik??
Akkor miért is nevezzük öket gyartonak? Miért nem csak tervezö és készreszerelö üzemnek?
Tehat helyesen: "... sőt
nem kizárólag a gyártók hibáján múlnak. (hogy az összeszerelök nem tudnak összeszerelni...)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
De érted, ha egy merci esetén ez a gyakorlat, akkor mire számoljon a delikvens egy kínai összeszerelő üzem esetében? 10-12 hónap? Mondjuk az szánalmas magyarázkodás, hogy a 4 hónap nem is 4, hanem 2. Anno Laguna esetében amint megvolt a szemle, tudták mit kell rendelni és jött is pl. az alumínium motorháztető. 1 hónap után készen volt, pedig elég sok dolgot cserélték újra.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom