Aktív témák

  • PitLee

    őstag

    Úgy néz ki frissült a Gy.i.k,
    pl egy részlet
    (Egyszerre legfeljebb 5 dokumentumot írhatsz alá. A dokumentum formátumának PDF-nek kell lennie. A dokumentumok mérete legfeljebb 30 MB lehet.)

    Anno emlékeim szerint valami hasonló tartalmú szöveg volt, hogy akinek DÁP-ja van annak mindenkinek lesz eAláírása, ami előbb - utóbb aktiválódik.

    Ezt olvasva meg, mintha igényelni kéne, a fene se érti .

    DÁP eAláírás szolgáltatás
    2025-01-07 11:15
    https://hiteles.gov.hu/cikk/165/dap_ealairas_szolgaltatas

    "Kik számára érhető el?
    Azon állampolgárok számára, akik aktív felhasználói a Digitális Állampolgárság Programnak és rendelkeznek az ehhez szükséges mobiltelefonos applikációval.

    A Szolgáltatás használatát megelőzően szükséges megismerni és ennek tényét igazolva elfogadni az eAláírás szolgáltatáshoz tartozó Általános Szerződési Feltételeket, Bizalmi Szolgáltatási Szabályzatot- és Rendet, továbbá az adatvédelmi tájékoztatót.
    Az előző dokumentumok megtekinthetőek és elérhetőek az Információk / Szabályozási dokumentumok menüpont alatt.
    A fenti dokumentumok elfogadása a Szolgáltatásra vonatkozó, a Szolgáltatóval kötött szerződéskötésnek minősül, összhangban a Dáptv. 84. § (1) bekezdésében foglaltakkal.

    Minden regisztrált és alkalmazást használó állampolgár jogosult az alkalmazáshoz (mobiltelefonjához) aláíró kulcsot és tanúsítvány-szolgáltatást igényelni, amelynek segítségével hozható létre az elektronikus aláírás.

    Az eAláírás szolgáltatás díjmentesen érhető el és magánszemélyként használható, szerepkört nem tanúsít."

    "Van-e valamilyen összeghatár, amely felett a Szolgáltatás az adott dokumentum aláírására nem használható?
    A Szolgáltatás bármilyen értékű tranzakcióhoz használható, viszont a Szolgáltató 50 000 000 Ft-ig vállal felelősséget minden esetben."

    Általános Szerződési Feltételek a DÁP eAláírás szolgáltatáshoz (ÁSZF-DÁP) v1.1

    Adatkezelési tájékoztató a DÁP keretében nyújtott minősített tanúsítványszolgáltatáshoz és távoli elektronikus aláírást létrehozó eszköz kezelése és elektronikus aláírások létrehozása minősített bizalmi szolgáltatáshoz v1.0

    Oké azt hiszem összeállt a kép a DÁP ÁSZF-et olvasva, majd a DÁP-ban lehet igényelni az aláíró tanúsítványt és hozzá pint beállítani, ha jól értem. :DDD

    Általános Szerződési FeltételekDigitális Állampolgárság Keretalkalmazás szolgáltatás
    Hatályos: 2024. december 20-tól
    https://dap.gov.hu/mobilapp-aszf
    "
    2.2. eAláíráshoz kapcsolódó speciális szabályok

    A Szolgáltató az eAláírás szolgáltatást a - NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. - bizalmi szolgáltató bevonásával (továbbiakban: Bizalmi Szolgáltató) biztosítja.

    A Felhasználó a Keretalkalmazásban elvégzett regisztráció követően az aláíró tanúsítvány (a továbbiakban: tanúsítvány) igénylésével az eAláírás szolgáltatás igénybevételét is kezdeményezheti. Amennyiben a Felhasználó az eAláírás szolgáltatás igénybevételének Szolgáltató általi biztosítását megelőzően a Keretalkalmazásban már regisztrált, az eAláírás szolgáltatást a Keretalkalmazásban a tanúsítvány igénylésével külön kezdeményezheti, melyet követően a Keretalkalmazás további használatára a jelen pontban foglaltak irányadók.

    A Szolgáltató az eAláírás szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódóan a Keretalkalmazásban a Felhasználó részére lehetővé teszi az aláírás jelszó beállítását, valamint támogatja az aláíró tanúsítvány (a továbbiakban: tanúsítvány) igénylését. Az aláírás jelszóval kapcsolatban a Felhasználó nem kezdeményezhet pótlást vagy módosítást, valamint az aláírás jelszó öt alkalommal történő hibás megadása esetén az eAláírás szolgáltatás a Felhasználó számára elérhetetlenné válik. Amennyiben új aláírás jelszó beállítására van szükség, a Felhasználó a Keretalkalmazás újratelepítésével állíthatja azt be, a tanúsítvány újra igénylésével egyidejűleg.

    A Szolgáltató a tanúsítványba kerülő adatokat a tanúsítvány igénylésekor érvényes, az adatot tartalmazó közhiteles nyilvántartásból a Felhasználó számára – az adatok módosításának lehetősége nélkül – elérhetővé teszi. A Felhasználó a Keretalkalmazásban a Szolgáltató által elérhetővé tett, a tanúsítványba kerülő adatok helyességét elfogadja (visszaigazolja) vagy visszautasítja (nem igazolja vissza). Az elfogadást követően a Szolgáltató értesíti a Bizalmi Szolgáltatót a tanúsítvány kiállítása érdekében.

    A Felhasználó a visszautasítással tudomásul veszi, hogy a tanúsítványba kerülő adatok visszautasítás miatt a Szolgáltatások igénybevételére csak akkor lesz jogosult, ha a Keretalkalmazásban a regisztrációt újra elvégzi és a tanúsítványba kerülő adatokat elfogadja.

    A tanúsítványba kerülő adatok helyességéről a Falhasználónak kell meggyőződnie, és szükség szerint azok módosítását az adatot tartalmazó közhiteles nyilvántartásban kezdeményeznie. A tanúsítványba kerülő adatok módosítása a Szolgáltatónál sem a Keretalkalmazásban, sem más módon nem kezdeményezhető.

    Az eAláírás szolgáltatásra a Felhasználó és a Bizalmi Szolgáltató között létrejött Szolgáltatási Szerződés, a Bizalmi Szolgáltató kapcsolódó általános szerződési feltételek dokumentuma, - mely a Bizalmi Szolgáltató által közzétett elérhetőségen érhető el - és jelen ÁSZF, valamint annak vonatkozó mellékletei együttesen érvényesek és irányadók.

    Amennyiben a Felhasználó érvényes tanúsítvánnyal rendelkezik, a Szolgáltató a Keretalkalmazás használatával, illetve a https://dap.gov.hu weboldalon keresztül a szükséges adatok megadásával biztosítja, hogy a Felhasználó az érvényes tanúsítványának visszavonását kezdeményezze."

Aktív témák