Hirdetés
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Egy korszak vége
- Ingyen kellene, de tegnapra
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
__________________________________________________________
*A Topicban működik a Spoiler TAG (SP), legyetek szíves használni!*
[Cyberpunk 2077 screenshot & érdekességek topic]
________________________________________
Magyar Discord Szerver
Új hozzászólás Aktív témák
-
GypsFulvus2
őstag
válasz nanorambo #16417 üzenetére
"De a felelősség arányát kb csak azok tudják, akik ott voltak és átlátják ennek a konkrét cégnek a működését." - Ennyi.
Hát, csak remélni tudom, hogy túlélik. Az biztos, hogy sok szép tanulmány és cikk fog születni még ebből a történetből, "hogyan ne csináljuk" címmel..."Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz nanorambo #16403 üzenetére
Azért azt, hogy a nagyrészvényesek tökéletesen tájékozatlanok voltak, fenntartásokkal kezelném. Nem látunk bele a cég dolgaiba, de a saját cégünk példáján kiindulva valahogy kétlem, hogy legalább a legfontosabb tulajdonosok sem tudtak semmiről. Nálunk általában a leghülyébb ötletek és a betarthatatlan határidős kvalifikációs projectek éppen tőlük indulnak ki. Nagyon nehezem hiszem el, hogy ők nem gyakoroltak (erős) befolyást a CDPR fejlesztőire, hogy mielőbb adják ki a játékot. Nem hiszem, hogy itt a befektetők felelőssége 0%, ők az áldozati bárányok, a CDPR pedig még a bennfentesek elől is sikeresen eltitkolt mindent és 100%-ban ő a hibás. Nem tudhatom persze, de az általam megismert világ nem így működik.
Amikor tavaszal halasztották a játékot, akkor 1 évvel kellett volna eltolni. Nem vállalták be. Nem tudom, ez mennyire a fejlesztők döntése volt, és mekkora része volt benne a befektetői nyomásnak, de sejthető, hogy 0-nál több. További nagy hibája volt a CDPR-nek, hogy az irreális elvárásokat és az irracionális, már teljesen hisztérikussá váló hype-ot még tovább fűtötte, ahelyett, hogy kicsit fékezte volna, és így - ahogy már páran itt rávilágítottak - a játékban a saját fantazmagóriáik és elképzeléseik megvalósítását keresték - hiába. Ez is nagy hiba volt; teljes arcvesztéssel fizettek érte. De ahogy leviske és mások is írták már, voltak ennél az iparág történetében nagyobb átverések, hazugságok, scum-ok, mocsokságok is - még a közelmúltból is lehet bőven példákat hozni. Ráadásul mindenféle refund nélkül. Mégsem feszítették keresztre a fejlesztőket és perelték ki belőlük a xart is. A CDPR-nek ez volt az első számmottevő botlása, ennek ellenére most a jövője, a fennmaradása is megkérdőjeleződik. Azért érdekelne: Cui Bono? Arről nem is beszélve, hogy egy amerikai bíróságon nagy valószínűséggel nem az igazság (ha egyáltalán lehet ilyen ügyben "igazságról" beszélni) derül majd ki, hanem az, hogy kinek drágább/jobb az ügyvédje."Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
válasz Fitzgerald #16358 üzenetére
So it goes... Egy tőzsdén bejegyzett cég árfolyama hol emelkedik, hol meg süllyed. Lassan egy évtizede kereskedek áru- és értékpapír tőzsdéken, és ha minden esetben pereltem volna, amikor hirtelen árfolyam esésből következő veszteségem volt, akkor egész életemet bíróságokon tölthetném. Ez a tőzsdei befektetések elkerülhetetlen velejárója; kockázat nélkül nincs profit. Nem is értem; mit képzeltek ezek?? Ha tuti befektetést akarnak, akkor vásároljanak norvég vagy svájci államkötvényt. Ha meg nem adták volna ki a játékot Karácsony előtt, akkor meg azért perelnének... Nem akarom mentegetni a CDPR-t, sárosak ők is is sok dologban, de ez a "befektetői" hozzáállás gyomorforgatóan undorító és cinikus.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Amit lehetséges elbaltázni, azt a MD esetében elbaltázták. Csonka történet, komoly technikai hiányosságok, mikrotranzakció a single player játékban stb stb. Az viszont, hogy egyáltalán megjelent, a HR sikerének köszönhető.
A Prey nekem kimaradt. Nem szeretem az ijesztgetős horrort, filmben sem.
Amúgy meg röhejesek ezek az elvárások. Emlékszem, pár éve az Apple rekord profitot ért el, mégis estek a részvényei, mert a "szakértők" 2%-al még magasabb rekordprofitot jeleztek előre. Tartok tőle, hogy ez lesz itt is. Hype az egekben, irreális anyagi elvárások, aztán ha "csak" egy nagyon jó játék lesz, de nem világmegváltó, meg 20 helyett 16 misit hoz össze 1 év alatt, akkor majd jól lehúzzák, hogy mennyire elmaradt az elvárásoktól...
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Érdekes lesz megfigyelni, hogyan alakulnak majd az eladások az egymás ellen ható tényezők hatására:
A játékpiacon az RPG-k rajongótábora kisebb, míg a könyves piacon (számomra is meglepő módon) a fantasy téma tábora - így az eladások is - 2-3x nagyobbak, mint a "klasszikus" sci-fi könyveké.Az fp nézet miatt ment a sírás - dacára annak, hogy a fantasy RPG-k között is bőven akad ilyen nézetű játék - ugyanakkor az fps "lövöldözős" játékok rajongótábora sokkal nagyobb a tp-nél.
A témaválasztás szerintem igen jól lett időzítve - a Deus Ex játékok viszonylagos sikere is jelzi, hogy egy hosszabb hullámvölgy után megint felfutóban van az érdeklődés a Cyberpunk - Steampunk iránt. Ez ráadásul nem "klasszikus" sci-fi, nem idegen bolygókon játszódik, így az érdeklődők köre szélesebb lehet. Van olyan ismerősöm aki elvből nem olvas klasszikus sci-fi-t, idegenkedik tőle, hiába győzködöm, hogy Dan Simmons, vagy éppen Lem könyvei általános esztétikai szempontból is a "magas irodalom" kategóriájába tartoznak. Az ilyen embereket egy Földön játszódó disztópikus világgal még meg lehet szólítani.
A Hype sokkal felfokozottabb, mint a Witcher 3 előtt. Intenzitása részben annak is köszönhető, hogy a rajongók nagyon bíznak ebben a stúdióban - mivel eddig rászolgált a bizalomra. Mostanra sikeresen felépült egy CD-Project brand. Az első játékuk kis pénzből készült és PC only volt - ez ahhoz volt elegendő, hogy felkerüljenek a térképre, és sokan rácsodálkoztak, hogy "jé, ez egész jó". A második résszel vált a cég ismertté a konzolosok előtt is és annak a kitűnő minősége alapozta meg a 3. rész átütő sikerét. A harmadik résszel pedig bekerültek a "nagy játékosok" közé. Most bizonyítani akarják, hogy nem csak egy témában jók, tovább akarnak lépni Geralt kalandjain. Ennél jobb időpontot nem is választhattak volna, szerintem.
Off:
"Olyan viszont tudtommal nincs, ami egy Skyrim vagy Witcher típusú/szintű RPG játékot tenne scifi környezetbe"Az Outer Worlds az Obsidian munkája. Ez a cég szerintem sok szempontból átvette az elqrvuló Bioware helyét. Kis pénzből készült, a grafikája nem hasít, vannak technikai problémái, de hangulata nagyon ott van - tudom ajánlani. A Fallout New Vegas és a Mass Effect első részének szerelemgyermekeként képzeld el.
Van egy játék, ami nekem nagyon tetszett, a Piranha Bytes munkája (egy még kisebb, 30 fős csapat, a Gothic szériáról ismert), az ELEX. Ez olyan, mintha a Fallout és a Gothic szentségtelen nászában született volna. Én 100 órát raktam bele, erősen ajánlom kipróbálásra (neked, de nem a mai "átlagos" játékosoknak, mert ez inkább "régi-vágású" gamereknek való). [Itt írtam róla] bővebben. A GOG-on gyakran akciózzák
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Megbocsáss, de elég érdekesen reagáltál arra, hogy klasszikus, régi vágású RPG-nek merészeltem nevezni olyan Infiniti motort használó címeket, mint a Planescape Torment, vagy a Baldur's Gate. Akárhogy is nézem, 1998 szerintem belefér a "régen" kategóriájába. Nem hiszem, hogy tévedek, amikor azt állítom, hogy a mai gamer populáció nagyobb része kezdte pályafutását ezekkel, mint az általad emlíett, valóban komoly kultcímekkel, amelyek a CRPG-k legkorábbi szakaszában, a PC játékipar hajnalán jelentek meg.
Részemről mindenesetre itt befejztem ezt a meddővé vált témát.Annyit tennék még hozzá, hogy szerintem aki pusztán a nézet miatt utasít el csípőből bizonyos címeket, az nagyon sokat veszít élményben. Gondoljatok bele, miféle történetből, élményből, hangulatból marad ki, aki e miatt nem játszik a Mass Effect első részével, vagy éppen a Witcher szériával. Hasonlóképpen nagyon sok élményt veszít az, aki e miatt hagyja ki teszem azt a Morrowindet. Amikor elindultam visszafelé a TES sorozat játékain, nagyon nehéz volt hozzászoknom a Daggerfall irányítási rendszeréhez, de végül bőven megérte az "áldozatot".
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Még az jutott eszembe, hogy talán a megszokás és a hagyomány is bejátszhat. Aki a régi vágású RPG-ken: Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment stb kezdte, annak a TP a "lételeme". Ellenben akik később TES játékokon meg FPS lövöldéken szocializálódtak, nem tudnak megbarátkozni a TP nézettel. Csak egy elmélet persze.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Úgy látom mindegyik topicban erről megy a vita Furcsa ez nekem, hogy vannak, akik csak ezt, mások meg kizárólag amazt tudják elfogadni. Elhiszem, csak nem értem. Nekem tökmidegy; teljesen természetes volt, hogy a Gothic vagy Mass Effect szériát TP-ben, a TES-eket és a Fallout-okat meg FPS-ben toltam. Nem tartok egy szerepjátékot "kevésbé RPG-nek", ha FP a nézete. Nem lehet, hogy ezek csak előítéletek? Nem működhet, ha prekoncepciók nélkül, magától értetődően megpróbáljátok beleélni magatokat egy adott játékban a TP/FP nézetbe?
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Hivatalos oldal:
Cyberpunk.net
Hivatalos fórum:
forums.cdprojektred.com
Hivatalos Twitter fiók:
@CyberpunkGame
Hivatalos Youtube csatorna:
@CyberpunkGame
Összefoglaló a világról és a háttérről:
Cyberpunk, Chippin In
- Fehér Villám új GAMER PC 2év garancia / NVIDIA GTX1660Super / Ryzen5 / 16GB DDR4 /
- ASUS ROG Zephyrus G14 -14" WUXGA IPS 144Hz -Ryzen 7 6800HS - 16GB - 512GB - RX 6700S 8GB - 1 év gari
- HP Elitebook x360 G6 2in1 Prémium laptop 14" FULL HD IPS Érintőkijelző / Intel I7 / 16GB RAM
- HP Elitebook x360 G7 2in1 Prémium laptop 14" FULL HD IPS Érintőkijelző / Intel I7 / 16GB RAM
- ! 2 év gyártói garancia ! AULA F87 PRO Vezeték Nélküli Mechanikus Gamer Billentyűzet
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest