Hirdetés
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
 - eBay-es kütyük kis pénzért
 - D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
 - Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
 - Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
 - LordAthis: RETRÓnia - RETRÓ Mánia - Úton van hozzám egy csodás történelmi darab!
 - gban: Ingyen kellene, de tegnapra
 - GoodSpeed: 24 éves a Windows XP! Nézzen ki úgy a Windows 11 mint az XP?
 - Meggyi001: Több tucat Eiffel torony??? Igen, gyere, mutatom, hogy hol...
 - sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
 
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			
						amargo
addikt
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1943
							
							üzenetére
						Persze megy azzal, csak nekem kicsit fura, mert 1x mindenképpen leakarod futtatni.
Qwertz_: Láttam a privátokat, de ha segítek itt teszem.
Ahhoz, hogy bármilyen gombra kilépjen, előbb be kell kérni azt.
Sok mindent nem értek ezzel a kóddal kapcsolatban, egy végtelen ciklusban szaladgálsz és mindenfélét próbálsz ott csinálni.
Ezzel pl mi a célod, főleg úgy, hogy a h és a w elsőnek 0:
// függőleges igazítás
for(i=1;i<h;i++)
cout << endl;
// vízszintes igazítás
for(i=1;i<w;i++)
cout << " ";
// szöveg kiírása
cout << s;
És azzal, hogy ezt végtelenszer végzed el? - 
			
			
						scream
veterán
 - 
			
			
						scream
veterán
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1900
							
							üzenetére
						Nem értem,mi az hogy érdemes a valós kódot leírni?
Belinkeltem az egész kódomat még a mostani legelső hszemben, (egy link ami a pastebin.com-ra mutat) majd csak megemlítettem egy kódrészletnél hogy az adott hibát hogyan próbáltam megoldani.
Most hogy már megvan a bekérés meg nagyjából maga a kiválogatás, nem kezdenék bele egy teljesen új programkódba, hanem a meglévőt korrigálnám, hogy a csak -1-el rendelkező tanulókat ne listázza ki...
@dabadab :
Használtam én csak nagyon nem tetszett neki a tanulok i-edik eleme...
 - 
			
			
						scream
veterán
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1896
							
							üzenetére
						Mi nem i ?

Szerk. : De, a kódban is sima tanulok-van csak a PH! motorja teledobálta a kódot italic stíluselemekkel (mint ahogyan a tiedet is, ha jól látom)
(I)Nem, az nem kódrészlet csak szemléltetés képpen írtam oda, hogy azt változtattam azokra.(/I)
(I)Tehát a True-ból False lett, az == -ből először !=, majd mivel azzal sem ment >. Csak próbálgattam, hátha valahogy menni fog rendesen.(/I)
 - 
			
			
						scream
veterán
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1893
							
							üzenetére
						Na, végül struct-tal csináltam ...

Idáig jutottam : KATT
Viszont elkezdtem tesztelgetni és ha valakinek 100 pontot írok elért pontnak mondjuk 2 vagy 3 tantárynál, akkor nem listázza ki! Illetve, ha Mondjuk az 1-es számú tanuló 1. tantárgyának adok 100-at majd a 2. tantárgynak -1-et akkor nem listázza ki a nevet pedig elvileg ki kéne írni (csak nem tudom hogyan) mivel hiába van az 1-es számú tanulónak a 2. tantárgyból -1 az 1. tantárgy 100 pont tehát abból indult a versenyen, ezért mivel van egy -1 től különb elért pontszáma listázandó.
Hogyan kéne megcsinálni ezt ?

Próbálkoztam ezzel, hogy átírtam ebből :
for(int i=0;i<N;i++)
{
mehet=true; (->false)
int j=0;
while(tanulok[I].jegyek[j])
{
if(tanulok(i).jegyek[j]==-1) (->!=-1 vagy >-1)
{
mehet=false; (->true)
}Tehát megcseréltem a true/false-t meg a relációt átírtam az if-ben de nem megy csak azért sem

 - 
			
			
 - 
			
			
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1787
							
							üzenetére
						Erre a valaszra szamitottam, hasonlot olvastam mar tobb helyen.
Meg ha jol ertesz egy nyelvhez akkor konnyebben talalsz munkat, ha meg valtoznanak a trendek akkor bejon az "aki valamiben tud jól programozni, az egyszerűen tanul másik nyelvet" mondas, szoval vesztenivalom semmikepp nem lesz ha megprobalok elmelyedni a C++-ban.C/C++-al valo ismerkedeskor en is ilyesmi melora gondoltam, valami olyan helyre ahol fontos a biztonsag es a jol optimalizalt program, esetleg beagyazott rendszerek programozasara hosszu tavon.
Angolra meg tudom, hogy ra kell fekudni, mondjuk szerencsere mostanaban meloban egyre tobbet kell angolul levelezni, meg beszelni, szoval ra vagyok kenyszeritve.Amit meg kerdezni akartam, a naming conventions tema.
Talaltam ezt a guideline-t, de pl. a 29.-es pont, "hungarian notations"(
 ezt most hallottam eloszor) kicsit fura, ertem, hogy kesobb problemas lehet ha valamit valtoztatni kell, meg figyelni kell ra nagyon, de utolag sokkal atlathatobbnak tunik, egyeb esetben lehet mindig a header fajlt nezegetni.
Ezt a guide ervenyes valoban?
Meg tobb kodban is lattam prefix-kent az alahuzast, valtozo/fuggveny neveknel, itt ugye csak a private valtozoknal emliti suffix-kent.
Prefix-kent valo hasznalatanak szokott lenni valami altalanos jelentese? - 
			
			
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1779
							
							üzenetére
						Android/iOS/WM platformokra lehetett elsosorban hasznalni, de mondom, sajat fejlesztese a cegnek(marmint a programozasi nyelv), olyasmi elgondolas mint a Java, virtualis gep futtatja ugyanazt a kodot tobb platformon, csak azert nem mondok konkretumot mert nem akarok reklamot, meg van hova fejlodnie meg a cuccnak.
Szoval igen, van egy kis OO tapasztalat.A tanacsokat, infokat pedig koszonom, igyekszunk megfogadni.

 - 
			
			
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1777
							
							üzenetére
						A tapasztalttol tavol allok.

Most jarok suliba melo mellett, ott vettuk a C-t, meg Java-t eddig, amennyit ott elmondtak, meg kellett, annyira vagyok veluk tisztaban, pythont hasznaltam valamennyit, szinten melohoz irtam benne egy kis progit, meg meloban hasznaltam a legtobbet, egy, a ceg altal fejlesztett OOP nyelvet, mobil platformokhoz, meg regebben script nyelveket hasznaltam kicsit(lua, perl, bash), de azok azert mas tesztak.Ha valami nem tiszta max utana olvasok mas forrasbol, meg egy munkatarssal egyutt terveztuk a fejlodest, mondjuk O mar tul van az emliett konyv 1/3-an, szoval segiteni is tud ha nem ertek valamit.
A tervezes a dolog legnehezebb resze altalaban, van valami konkret progi amit erdemes hasznalni vagy barmilyen UML cucc megteszi?
Ezt a reszet elegge melloztem eddig, de ra kellene szokni... - 
			
			
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1775
							
							üzenetére
						A GUI-t QT-val gondoltam megoldani.
A the c++ language-t, tudtommal abbol van csak magyar, olvastam, hogy nem azt ajanljatok itt a forumon, de a masiktol meg tartok, annyira nem stabil az angolom, hogy egy 1300 oldalas konyvnek nyugodt szivvel nekialljak.
Amugy fura, hogy a masik nem kezdoknek valo, mert ameddig jutottam minden ertheto meg a legaprobb dolgokhoz is fuz magyarazatot, csak szoveg stilusa fura kicsit.
Komolyabb tervezesbe nem kezdtem, meg csak jatszottam az otlettel, meg gondoltam azert beleolvasok egy konyvbe eloszor. - 
			
			
						Vico87
tag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1724
							
							üzenetére
						Én így gondolom: ha elfogadható egy felügyelt környezet (Java VM, .NET CLR) overheadje (és az üzleti/web alkalmazások esetében az, webes esetben a PHP-t nem is említve), akkor a C++ függvényhívások overheadje is elfogadható. Ezeknél az alkalmazásoknál a tiszta, karbantartható kód az elsődleges szempont.
Teljesítménykritikus esetben adott helyzettől függ, hogy mennyit vagyunk hajlandók áldozni az olvashatóságból/érthetőségből a teljesítményért. Néhány esetben megéri a mikrooptimalizálás, ahol már tényleg arra mész, hogy minimalizáld a cache-miss-t, az elágazásokat, stb... de ez általában nem triviális kódot eredményez és kevés esetben hoz látványos pluszt. Persze ha ezt a kódot megfelelően dokumentálod, akkor nincs gond.
A Visual C++ tud olyat, hogy __forceinline, ami egyrészt kierőszakolja egy függvény inline-osítását, másrészt így az optimalizáló jobb eredményt ad, mert a "hívást" a kontextusával együtt képes feldolgozni.
 - 
			
			
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1724
							
							üzenetére
						Altalanos kodban - foleg desktopra szantban (de igazabol egyre inkabb mobilfronton is igaz) - nincs ertelme igazan a sebessegen meg a memorian gorcsolni, ha az ember nem csinal direkt okorsegeket, akkor nem lesz baj. Ha meg megis valahol feltunoen lassunak bizonyul, akkor meg az ember elokapja a profilert es optimalizalja azt az egy helyet, ami lelassitja.
En hajlamos vagyok maskepp latni a dolgokat, mert munkaidoban mondjuk a viruskereso engine CPU emulatorat pofozom es ha elvaras, hogy minden megtalalt .exe-t futtassa az elso par millio utasitasig, akkor ott tenyleg figyelni kell a sebessegre - ugyanakkor ha nem ilyen kod van, akkor sima C stilusu tomb helyett en is inkabb std::vectort hasznalok es magasrol teszek arra, hogy valamivel tobb processzorido meg memoria kell hozza, a gyakorlatban ezt siman behozza ott, hogy kenyelmesebb a hasznalata meg nincs buffer overflow.
 - 
			
			
						Sk8erPeter
nagyúr
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1674
							
							üzenetére
						Mármint arra a könyvre gondolsz, amit linkeltem? Mondom, elég rég olvasgattam, de amikor még eléggé nem volt közöm a programozáshoz, ebből már elkezdtem kapiskálni, mi a szart csinálok C++-ban. Szóval nekem az alapján nem tűnik szarnak.
Aztán lehet, hogy ha most elővenném, már más véleménnyel lennék (nincs nálam, annak idején is könyvtárból vettem ki, aztán hosszabbítgattam). - 
			
			
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1663
							
							üzenetére
						Most hirtelen elgondolkodtam, hogy a c++ fejlesztoi palyafutasom elmult kb. tiz evben lattam-e ceges kodban dynamic castot. Szerintem nem

Ellenben gotot viszont igen (mondjuk szerintem szegeny goto indokolatlanul sok utalatot kap, egy fel evszazaddal ezelott, amikor Dijkstra megirta, hogy "considered harmful" meg mas programnyelvek voltak, tok maskepp hasznalt gotokkal). - 
			
			
						Sk8erPeter
nagyúr
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1663
							
							üzenetére
						"kedvencem a programozzunk c++ nyelven volt, ami a classok elmagyarázása előtt vezette be a dynamic cast fogalmát"
Az igen...
 Kíváncsi lennék, vajon a szerzők mit gondoltak, amikor ezt a sorrendet kitalálták... 
A Szoftverfejlesztés C++ nyelven szerintem elég jól kiemelkedik az átlagos fos magyar könyvkínálatból, tök érthető módon magyaráz, amikor ebből tanulgattam régen, akkor innen fogtam fel egy csomó mindent.
Mondjuk nem tudom, ha mai fejjel néznék bele, mit gondolnék a könyvről, de emlékeim szerint nagyon megállja a helyét.Vaze, csak most látom, hogy egyik egyetemi előadónk írta többek közt.
 (BZ)Na, erre a jQuery kurzusra kíváncsi vagyok, mi újat tanulok.
 Ha lesz időm, holnapután kipróbálom.
Egyébként a jQuery-nek szerintem a hivatalos honlapja is nagyon jó, meglepően jó doksit írtak hozzá."(minimális jscript tudásunk volt)"
Hadd kötekedjek, a JScript nem ugyanaz, mint a JavaScript.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
 - 
			
			
						kmisi99
addikt
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1663
							
							üzenetére
						Miután lefuttatom a fordítót ezt írja forrásnál ezek szerint ide is kell a dic.txt-t rakni? Itt egy kép hogy mire gondolok. [link]
Illetve arról nem nagyon tudok infót hogy hogy csináljam meg a dic txt-t mert gondolom nem mindegy az hogy így írom be a szavakat hogy
cat/macska
vagy így
cat-macska
szóval nem tudom hogy a dic txt-t is hogyan kell elkészíteni. - 
			
			
						Sk8erPeter
nagyúr
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1652
							
							üzenetére
						"szóval használat közben tanít."
Ezzel mondjuk eléggé egyetértek. Ez igen előnyös, főleg tekintve azt, hogy sokszor ostoba kérdések születnek a kezdők bénázásaiból (ha szar a tanításuk, nem lehet őket szidni, csak ha meg sem próbálnak utánanézni/rájönni, mi lehet a gond), legalább egy okosabb IDE megmondja, mit kéne javítani. Megnézi a hibaüzenetet, és jobb esetben fel is fogja, mit ír ki, rácsap a homlokára, és konstatálja, hogy "jé, ezt akkor így kell, legközelebb így csinálom". Vagy legalább be tudja írni a fórumra, hogy "ezt a hibát kaptam, mé'?"
Ezenkívül szerintem szempont az is, hogy sokszor a kezdők önbizalmát elveszi az, hogy fingjuk sincs, mit rontottak el, és hiába olvassák el a könyv vonatkozó részét, még túl kezdetleges a tudásuk ahhoz, hogy fel is fogják, hogy most mit is akar ténylegesen jelenteni a magyarázat (ez részben tapasztalat is, hogy volt, hogy elolvastam kétszer-háromszor, de még mindig nem értettem a dolog miértjét, aztán később tök triviálisnak tűnt). Ha egy komolyabb IDE segít a hibafelderítésben, a kezdő fejlesztőnek előbb lesz sikerélménye. Az meg elég sokat tud dobni abban, hogy egyáltalán kedve legyen az egészhez. - 
			
			
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1645
							
							üzenetére
						"nálunk itt a kezdők VS2010el kezdenek"
Mondjuk pont kezdoknek szerintem nem annyira jo, egyreszt az ujonnan generalt projektekbe alapbol rak egy csomo vudut, masreszt meg gyakorlatilag teljesen hianyzik belole mindenfele refactoring tool, marpedig az kezdoknek (is) nagyon jol jon.
 - 
			
			
						WonderCSabo
félisten
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1609
							
							üzenetére
						és log100(100) == 1

és ezt most hogy jön ide? Te írtad, hogy:
log100, tehát 10 lépés
Gondolom az alap specifikálása nélkül 10-es alapra gondoltál, és log10(100) != 10 lépés, azért javítottalak ki...
persze, egy 11.be járónál inkább nem fejtettem ki az ordot, a lépésszámot, meg az egyéb kapcsolatos szépségeket
.Hol írtam én, hogy azt kellett volna tenned?
(#1610) proci985: struct is működik, de akkor globálisak lesznek ezek a változók
Nem globálisak, publikusak.
Chipi333: Így van, ha télleg csak struktúraként használod, akkor teljesen jó a struct, az iparban is így használják.
cooldongo: Most látom, hogy a C topikba is beírtad a kérésedet. Dönts már el, hogy C-ben vagy C++ -ban kell megoldanod a feladatot. Mert ha C-ben, akkor a C++ -os megoldás le se fog fordulni...
 - 
			
			
						proci985
MODERÁTOR
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1604
							
							üzenetére
						nem lett jó a formatálás.
a tömb[i][1] elemet kell kiiratni.
mégvalami: lineáris lépésszám: mind az n elemen át kell menni, száz elemnél ez 100 (nagyon leegyszerűsítve, egy matematikus itt sikítana).
logaritmikus lépésszám: száz elemre log100, tehát 10 lépés, tehát gyorsabb.
 - 
			
			
						WonderCSabo
félisten
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1523
							
							üzenetére
						ArrayListel egy sima add()
Ez nem Java. Vector és push_back()

más kérdés, hogy nem értem, hogy ez minek C++ alatt, amikor ott vannak a beépített funkciók.
Mindent van értelme dinamikusan kezelni, sokszor jól jöhet (bár nyilván ilyen kicsi feladatnál nem sok értelme van).
tippeltem, illetve tippelek.
Jaja, jó a gondolatmenet, csak arra akartam utalni, hogy jobb lenne bővebb kóddal kérdezni.
 - 
			
			
						h1ght3chzor
őstag
 - 
			
			
						h1ght3chzor
őstag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1511
							
							üzenetére
						Getprojektmeretet szépen megkapom, azzal nincs probléma, itt vmi olyan érdekes dolog történt, hogy a tomb az egy Project* típusú, és mikor a for ciklusban visszamásolom az értékét a temp-ből, akkor az szépen meg is történik, de mikor a tomb[k], tehát az egyel nagyobbi részébe szeretném elmenteni az új projektet amit kaptam, akkor ott mintha nem is Projekt* tomb típusba mentené, hanem Projekt tomb[k]. Tehát gyakorlati példánál, ahol teszteltem: 1. Projekt amit elmentek nev: 1 meret: 1, ezt szépen el is menti, stb, 2. Projekt nev:2 meret:2, és ezt, a 2. Projektet menti el a Projekt tomb[k]-ba, és nem a Projekt* tomb-nek az elemei közé...
Egy kép róla: http://www20.zippyshare.com/v/10637883/file.html
Nem tudom mennyire érthető amit leírtam, ha vki gondolja, szívesen átküldöm az egész kódot.
A getprojektmeret a Memory classhoz tartozik igen.
 - 
			
			
						buherton
őstag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1444
							
							üzenetére
						Pascal még nem halt ki. Mikrokontroller programozók még használják, de csak az amatőrök és azoknak is egy kisebb része. C viszont nagyon is él és virul ezen a területen. Sőt ezen a területen szinte egyed uralkodó. C++ szintén kezd bejönni, ahogy egyre bonyolultabb és gyorsabb eszközök lesznek.
 - 
			
			
						n00n
őstag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1338
							
							üzenetére
						Most kaptam kölcsön egy másik kollégától a 24 óra alatt szériás C++ könyvet. Hát eléggé fenntartással kezelem ennek a szériának a könyveit, de egyelőre nincs jobb, így belekezdek és, ha az első fejezetek (amikkel tisztában vagyok) nem tetszenek nem folytatom. Köszi a javaslatokat, csekkolom azokat is.

 - 
			
			
						proci985
MODERÁTOR
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#1291
							
							üzenetére
						csak elszúrtam.
cout << hallgato->getAzonosito() << endl;
kell, mert itt már egy adott objektum pointerével lesz meghívva a függvény, és nem magával a listával.
egyébként emlékeim szerint volt erre valami egyszerűbb megoldás is.
WonderCSabo: a pointer a gyorsabb, emlékeim szerint Lakos a Large-Scale C++ SW Designben konkrétan adott adatokat is, hogy mennyivel (nem találom az oldalt). lehet olyan eset, hogy jobban megéri teljes objektumokat átadni, de szerintem ez nem olyan.
 - 
			
			
 
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Új Gamer Gép - ASRock B760M, Intel I5 14400F, 32GB DDR5, RTX 3080, 1 TB M.2 SSD, 750W
 - Iphone 17 Pro,256 GB, Független!
 - 4K ÉRINTŐS Dell,15,6"core i7 (8x3,3Ghz)GT750 2/4GB VGA,8-16GB RAM,Vil.bill,SSD,jó akku,Win.11,SZÉP
 - -ÚJ,2 ÉV GAR- GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RTX 3060Ti/3080 +16-64GB DDR4! SZÁMLA! 70 féle ház
 - Acer 15.6",FullHD,core i3 8145U(4x3,9Ghz)MX230 2/4GB DDR5VGA,12-20GB RAM,SSD+HDD,szép állapot,Win.11
 
- AKCIÓ!!! RITKASÁG! Microsoft Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 512GB OLED 120Hz Gar!
 - Bomba ár! HP EliteBook 745 G6 - Ryzen PRO 5 I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
 - HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3755, 100% Akkumulátor
 - HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3756, 100% Akkumulátor
 - Wacom Cintiq DTK-2260 digitális rajztábla
 
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
								
							
								




								
								
								
								
								
 Kíváncsi lennék, vajon a szerzők mit gondoltak, amikor ezt a sorrendet kitalálták... 
 (BZ)![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
								
								
								
								
								
								
								
								
								
								
 Akkor még egy olyan kérdés hogyan írjam meg hogy ki a legidősebb? 
